abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2006 @ 16:53:36 #201
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44429920
evenstar, wat geweldig dat de rijstebloem het goed doet!

Chacama, sterkte met Maud Wat evenstar zegt; voeding tegen krampjes is niks meer of minder dan gewone voeding met jbpm en dat kan je ook los kopen en door afgekolfde melk doen.

En Lis helemaal aan zuurstof en sonde
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44430505
Och lieve Chaca toch.... jammer dat je het vervelend vindt om FV te geven (één per dag begrijp ik?). Maar het is geen falen van jou he, dat weet je wel he dame?!!! Sterkte! En op zich fijn dat er een plan van aanpak is voor Maud.

Lieve Lisje...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 14 december 2006 @ 17:32:25 #203
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44431094
O arme Lis, hopelijk volgt er vlug beterschap.

Chacama, al zijn het niet de beslissingen die voor jouw gevoel het fijnste zijn, ik denk dat het wel zinnig is dat er iets is besloten. En zoals je zelf zegt, gevoel en verstand gaan niet altijd samen.
Ook voor jullie hoop ik vlug op verbetering.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44431868
Ik kom hier echt veel te weinig, maar nu ik toevallig lees van Lis wil ik toch graag Snoopy een hart onder de riem steken. Wat een schrik zeg. Beterschap met je kleine meiske, dat ze snel weet beter wordt!
pi_44431945
Arme Lis,
Hopelijk valt het wat mee daar in het ziekenhuis.
pi_44432431
Lis ik hoop dat je snel beter bent en mee mag naar huis.

Net met de oppas afgesproken dat ik nadat we bij de chiropracter zijn geweest daarheen kom. Dan ga ik daar slapen en als Maud wilt eten kan ik ze daar eten geven en vervolgens verder slapen. De oppas houdt ze dan overeind en zorgt dat ze uiteindelijk weer lekker gaat slapen. Zo ben ik dan maar een half uurtje bezig i.p.v. 1,5 tot 2 uur.
  donderdag 14 december 2006 @ 18:36:43 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_44432942
Chacama, heel veel sterkte met Maud, wat jammer dat het niet gaat zoals je wilt. Ik snap dat fv tegen je gevoel in gaat, maar het is maar 1 flesje per dag en misschien kun je na een tijdje weer terug naar volledig bv?

Wat naar van Lis! Ik schrik daar echt van, zo'n kleintje met een sonde... Hopelijk gaat het snel beter.

Evenstar en Arwen: gefeliciteerd!!

Met Ive gaat het helaas niet zo goed. Zei ik gisteren nog dat het beter leek te gaan, vandaag op de creche heeft hij heel veel gehuild en nauwelijks gedronken. Ik heb hem daarom eerder opgehaald en ben bij de huisarts geweest. De lichte oorontsteking is erger geworden en Ive heeft dus antibiotica gekregen. Dat vind ik naar, zoiets heftigs voor mijn kleine mannetje, maar het kan even niet anders. Hopelijk knapt hij nu snel op.

Ive minder voedingen geven is nu dus even van de baan.

[ Bericht 4% gewijzigd door cattie op 14-12-2006 18:43:18 ]
pi_44433351
Ive beterschap. Oorontstekingen zijn zooo ontzettend vervelend. Dikke

Ik ga er inderdaad vanuit dat de fv van tijdelijk aard is. Maar, als het niet anders is dan kan dat kolfmoment in elk geval goed gebruiken om de vooraad op te krikken. Kijk, het lukt al om positief te zijn.
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 19:02:13 #209
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44433654
Ive, ook beterschap
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44434447
Aaah Ive... oorontsteking is écht naar.
Laat hem maar lekker aan je borst lurken Cattie, die evt structuur kun je altijd nog later invoeren.
Hou je in de gaten of jullie geen spruw krijgen, nu Ive antibiotica krijgt?!
pi_44434665
Lis klein meiske toch sterkte meid en heel snel beter worden Snoopy sterkte
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 14 december 2006 @ 19:36:32 #212
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44434729
Overigens drinken ze over het algemeen slecht met oorontsteking, doet hartstikke zeer nl.

Ah gossie, arme Lis, en arme Snoopy. Ik hoop dat het snel de goede kant weer opgaat!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44435115
Ach Lisje...zo'n klein pruppie in het ziekenhuis.... hoop dat het snel beter gaat.

En Cattie en Ive
Eva
  donderdag 14 december 2006 @ 19:49:55 #214
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44435229
quote:
Op donderdag 14 december 2006 19:36 schreef Leah het volgende:
doet hartstikke zeer nl.
Slikken (en zuigen, ow god, dit staat ook weer zo fout ) bedoel ik dus, dat oorontsteking zeer doet weten we vast allemaal wel .
  donderdag 14 december 2006 @ 20:15:04 #215
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44436127
Ach gossie die Lis

Ive hopelijk is de oorontsteking gauw achter de rug
  donderdag 14 december 2006 @ 20:36:39 #216
3011 E.T.
pi_44436926
Leah

Ive, wat rot.. Veel sterkte cattie!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 december 2006 @ 20:38:45 #217
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44436999
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:04 schreef PM-girl het volgende:

[..]

En dan neem je Jetske mee in de wagen? Ik wel, maar daarmee onderbreek ik de 'routine' van in zijn eigen bedje slapen ed.
Dat doe ik ook wel hoor. Ik merk alleen wel dat ze echt die rust wel kan gebruiken, dus ik probeer haar dan wel in een rustige ruimte te laten slapen. Maar het liefst probeer ik echt om haar slaapschema heen te opereren omdat ze dan gewoon veel vrolijker is in de uren dat ze wakker is.
Lekker douchen!
  donderdag 14 december 2006 @ 20:41:13 #218
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44437095
quote:
Op donderdag 14 december 2006 09:22 schreef Moonah het volgende:

Ik kan me idd nog herinneren dat ik ooit eens heb gelezen dat jij een schema had/hebt. Nou ja, ik herinner me vooral dat diverse dames zich daar zo over verbaasden, geloof ik. Maar ik ben wel benieuwd Sjak. Want nu 'doen we maar wat'. Hoewel het wel goed is overdacht en het ook zeer zeker effect lijkt te hebben. Maar ideeën en suggesties zijn altijd welkom.
quote:
Op donderdag 14 december 2006 09:35 schreef chacama het volgende:
Sjak vanaf wanneer ben jij jouw schema gaan gebruiken? Ik ben nl. ook erg nieuwsgierig.
Ik ga jullie even pm-en.
Lekker douchen!
  donderdag 14 december 2006 @ 20:48:24 #219
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44437367
Ach gossie die Lis, helemaal aan het zuurstof. En Ive die ook al niet opknapt, gadver, hoe geef je hem die antibiotica? Krijgt hij het een beetje binnen?

sorry dat het in drie berichtjes zit, jullie hebben zoveel gekletst in een dag dat kon ik niet allemaal onthouden
Lekker douchen!
pi_44437448
Lis, hier wordt ook aan je gedacht,
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 14 december 2006 @ 20:55:57 #221
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44437651
Lizziebizzie, beterschap
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 21:05:27 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44437944
ik kan het ook allemaal niet meer bijbenen
maar ik wil wel alle moeders van/en zieke kindjes beterschap en sterkte wensen.
pi_44438099
Ach kleine Lis, wat zielig ik denk ook aan jullie Snoop!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_44438184
Oh Lis, arm meisje...

Cattie, beterschap voor Ive, oorontsteking is echt heel naar!

Chacama, het is allemaal al gezegd over die flesvoeding. ga niet tegen je eigen gevoel in! En nu vort naar bed, lekker zo veel mogelijk slapen. Het gaat echt beter worden, heus!

Sjak, ik heb eigenlijk wel interesse in je schema. Komt het uit een boekje of heb je het misschien al ergens in een eerder topic opgeschreven (want dan ga ik even speuren). Ik merk dat Ronja niet zo zeer behoefte heeft aan een schema maar ik zelf zou wel wat meer structuur kunnen gebruiken en aangezien mijn hele leven nu om het zorgen voor haar draait zal meer structuur voor háár ook automatisch meer structuur voor mij betekenen!
  donderdag 14 december 2006 @ 21:18:21 #225
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44438400
Oh nee, Snoop! Wat naar voor jullie. Arm kleine Lisje. Heel veel sterkte en dikke kussen voor jou en je lieve, kleine eskimootje!

Ive; ook een dikke zoen. Bah, oorontsteking bij zo'n klein muppetje. Zielig!
pi_44438532
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:12 schreef owlet het volgende:
Sjak, ik heb eigenlijk wel interesse in je schema. Komt het uit een boekje of heb je het misschien al ergens in een eerder topic opgeschreven (want dan ga ik even speuren).
Ik weet zeker dat Sjak het wel eens in waarschijnlijk het bv topic gezet heeft. Succes met speuren.
grá mo chroí
pi_44438745
Arm Lisje in het ziekenhuis, wat rot zeg, Snoopy veel sterkte voor je mooi meid en een kus voor jou, lijkt me erg rottig zo!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 14 december 2006 @ 21:32:31 #228
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44438852
owlet, ik was net klaar met typen naar chacama en moonah. Ik heb het nu ook naar jou gepm-ed. Ik zal even kijken wat er voor verschillen in staan met zo'n grote meid als de jouwe
Voor een baby van 3-4 maanden verandert er niet zoveel , er wordt in het boekje wel afgeraden om nog in te bakeren en aangeraden om een slaapzak te gebruiken. De laatste voeding moet afgebouwd gaan worden en mag niet langer dan 30 minuten duren.
Lekker douchen!
pi_44438963
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:32 schreef sjak het volgende:
owlet, ik was net klaar met typen naar chacama en moonah. Ik heb het nu ook naar jou gepm-ed. Ik zal even kijken wat er voor verschillen in staan met zo'n grote meid als de jouwe
je bent een schat!
  donderdag 14 december 2006 @ 21:51:40 #230
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_44439569
Wat lees ik hier veel aardige dingetjes.. Kindjes in de regelmaat, kindjes die maar lekker doorgroeien !

Maar helaas ook mindere.. Arme Lis.. snel thuiskomen hoor meisje!
Zieke kindjes allemaal beterschap voor jullie hoor! Ziek zijn is niet leuk !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 14 december 2006 @ 21:51:44 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_44439570
ff snel door het topic gescrolled....

lieve snoop, veel sterkte voor Lis, hoop dat je kleine meisje snel opknapt

evenstar, wat fijn dat Arwen zo heeft kunnen smullen zonder nare gevolgen! echt fijn voor jullie!

chaca, lieverd je faalt niet, echt niet meisje, want je doet wat nu het beste is voor Maud en waar faal je dan? maar ik snap je gevoel en leef met je mee. een stapje terug nu meid, ff kalmer aan allemaal en dan komt het heus heus weer goed

en Neuk, fijn dat dat spul bij brent lijkt te helpen, ik hoop echt dat je jochie minder last heeft vanaf nu!
stormy waters...
sailin'
pi_44439602
Even een hele domme vraag:
Kan het kwaad Finn water te geven als ie een hele droge mond heeft 's nachts? Hij is erg verkouden (en heeft prutoogjes waar we antibiotocagel voor hebben, maar dit terzijde) en we hebben al neusspray, maar toch wordt ie soms nog gillend wakker omdat ie amper lucht krijgt door z'n neus en z'n mond heel droog is.
  donderdag 14 december 2006 @ 21:54:05 #233
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44439633
Als je het water gekookt hebt kan het volgens mij geen kwaad. (Of zo'n pak Barleduc ofzo).
Lekker douchen!
  donderdag 14 december 2006 @ 21:55:07 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_44439673
Ow en met ezra gaat het weer goed hoor, ik zie ineens dat daar naar gevraagd werd, lief!
Ik weet niet wat hij gisteren heeft gehad. ik was er zelf natuurlijk ook niet bij, dus das zo moeilijk beoordelen. Vandaag is ie weer zijn eigen vrolijke zelfje geweest, de schat.
en hij heeft de overgang naar 4 flessen gemaakt, 4 flessen van zo'n 240 cc, misschien dat die overgang hem dwars zat ofzo, zou dat kunnen? hij wil geen late fles meer en slaapt dus van half 7 tot 5 aan 1 ruk zonder fles tussendoor, misschien moest zijn lijfje daar op instellen ofzo.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 14 december 2006 @ 21:55:08 #235
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44439674
Nee hoor, je kunt gerust water geven. Ik zou het wel een beetje warm maken, zo'n kouwe plemp is ie ws niet gewend .
  donderdag 14 december 2006 @ 21:55:57 #236
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44439692
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:54 schreef sjak het volgende:
Als je het water gekookt hebt kan het volgens mij geen kwaad. (Of zo'n pak Barleduc ofzo).
Kan ook wel gewoon water hoor, hij is 6 maanden, zag ik net.
pi_44440040
belana, wat fijn dat het weer beter gaat met ezra. knap dat ie de dag al op 4 flessen kan 'doen'!

arme arme lisje, ik vind 't zo'n zielig idee dat ze aan allerlei slangetjes ligt enzo. maar ik hoop dat al die toeters en bellen snel hun werk doen. wat kan zo'n rotvirus dan hard toeslaan bij die kleintjes he. heel veel & snel beterschap gewenst!

ook voor Ive!

en als ik nu andere zieke kindjes vergeet: ook voor hen natuurlijk!
  donderdag 14 december 2006 @ 22:45:50 #238
103793 kozakken
Living the life
pi_44441621
Eerst een voor Arwen, Wat is dat goed nieuws zeg.

En dan Brentevent, hopenlijk werkt het een beetje.
En Lis.. hopenlijk word je snel weer beter.
Dus Ezra had gewoon een off-day .
Wat een zieke kindjes enzo zeg. Chacama, jij ook veel sterkte. En Ive, oorontsteking is echt naar.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:54:55 #239
108648 cattie
lieve moeder
pi_44441932
Ive krijgt antibioticavloeistof via een pipetje. Dat spuit ik zachtjes in zijn mondje en hij slikt het door (het is zo'n stoere knul!). Dat drinken hem pijn doet heb ik gezien, zo zielig... Ik geloof graag dat zo'n oorontsteking heel veel pijn doet! Ik heb het alleen (gelukkig) zelf nooit gehad, dus heb er geen ervaring mee.

Wat fijn dat het weer helemaal oke is met Ezra!
  donderdag 14 december 2006 @ 23:33:01 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_44443271
He bah wat een nare berichten allemaal hier;
Kleine Lis snel beter worden meisje! Hoop dat je snel weer van alle toestanden en slangetjes af bent!
Ive een oorontsteking wát zielig, hopelijk slaat de ab snel aan.
Brent beterschap kan zo snel niet achterhalen wat er loos is, sorry
Alle ander zieke kindjes beterschap!

Maar ik zie ook wat goede berichten;
Arwen wel 10 stappen vooruit met de rijstebloem, wat goed zeg! En Ezra die zo lekker lang slaapt 's nachts, heerlijk!

Over water geven; hier mocht ik GEEN BAR-LE-DUC geven van het CB omdat daar te veel zouten in zouden zitten die niet goed zijn voor de niertjes. Spa Blauw of gekookt en afgekoeld kraanwater wel.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 14 december 2006 @ 23:45:41 #241
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44443715
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:53 schreef Tamea het volgende:
Even een hele domme vraag:
Kan het kwaad Finn water te geven als ie een hele droge mond heeft 's nachts? Hij is erg verkouden (en heeft prutoogjes waar we antibiotocagel voor hebben, maar dit terzijde) en we hebben al neusspray, maar toch wordt ie soms nog gillend wakker omdat ie amper lucht krijgt door z'n neus en z'n mond heel droog is.
Probeer eens een paar druppels bv (of geef je dat niet? )in zijn oogjes en ook in zijn neus te doen. Helpt echt supersnel!

haha Saffier, niets aan de hand behalve krampjes da's trouwens ook zielig
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 14 december 2006 @ 23:57:48 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44444060
Ive een oor ontsteking ach arme

en ezra misschien egwoon een baaldagje gehad
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 15 december 2006 @ 08:59:26 #243
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44447748
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:33 schreef Saffier het volgende:
Over water geven; hier mocht ik GEEN BAR-LE-DUC geven van het CB omdat daar te veel zouten in zouden zitten die niet goed zijn voor de niertjes. Spa Blauw of gekookt en afgekoeld kraanwater wel.
Dat is goed om te horen, ik las het hier ergens maar heb er verder nooit over nagedacht. Als ik Jetske water geef dan doe ik afgekoeld gekookt water, werkt prima voor haar.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 09:06:01 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44447851
hoe is het vandaag met alle kleine patiëntjes?
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:40:13 #245
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44449884
Oh oorontsteking is zooo pijnlijk, en zo zielig. Ik hoop dat mijn kleine meid daar een beetje voor gespaard gaat blijven.
Lotte heeft vannacht tot 5uur doorgeslapen! Jippie mama is erg blij en heeft heerlijk geslapen. Wel heeft ze wat last van krampjes omdat ze nu volledige fv krijgt en even moet wennen aan de overgang.
Maar ze doet het echt goed!

Hoe is het met de andere zieke kindjes vannacht gegaan? Nachten lijken mij het ergst met een zieke, voor mijn gevoel huilen ze dan nog erger...
pi_44450569
Hoest met de keine Lis?

Vanmorgen toen ik Benthe wegbracht bij KDV hing er een brief dat er RS-virus was geconstateerd bij 1 van de kindjes aldaar. Het is vooral voor te vroeg geboren kindjes en kindjes met een longafwijking oppassen geblazen....
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:25:08 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44451147
Vanochtend bij de HA geweest. Helaas niet mijn eigen, want die had studie dag. Zijn partner is ook erg aardig, maar van de oude stempel een gezin draaien en een eigen zaak hebben vraagt om problemen m.b.t. BV, KV is dan beter. En omdat het allemaal erg hoog zit bij mij, ging het dus fout toen die vroeg hoe het ging....janken dus. Maar goed. Hij heeft niet naar Maud d'r slokdarm gekeken, maar wist wel te vermelden dat ze volgens hem was afgevallen. Hij vond dat ik de helft van de BV moet vervangen door flesvoeding, maar dat gaat me echt te ver. Verder wilde ie dat er vandaag nog werd gewogen. Toen ik wegging bij de HA belde de wijkverpleegkundige. Op d'r vrije dag wilde ze toch even weten hoe het vannacht was gegaan (goed...maud heeft doorgeslapen tot 6 uur...wel tussendoor gespuugd) en toen ik vertelde wat er bij de HA was gezegd, gaf ze meteen aan dat ze langs zou komen om te wegen...de schat. Ze is net langs geweest en Maud is in 4 dagen 75 gram aangekomen. Het zijn natuurlijk allemaal verschillende weegapparaten, maar goed. Er zit een stijging in. In overleg met haar besloten om 2 voedingen op een dag met de fles te geven. De laatste avondvoeding volledige KV, zeker gezien afgelopen nacht. En de namiddagvoeding half BV met johannesbroodpitmeel en half KV. Zo kunnen we Maud net even wat extra's geven om een veilig gewicht te krijgen en ik krijg dan wat meer rust om weer op adem te komen, zodat ik straks de BV weer helemaal zelf kan geven. Waarbij ik overigens moet zeggen dat ik de laatste fles waarschijnlijk gewoon KV laat blijven. Ik blijf dan wel kolven en ook 's nachts zal ik er even uit gaan, maar het feit dat Maud zo heerlijk slaapt op die KV geeft haar en mij ook rust. Ze was vanochtend voor het eerst lekker wakker. En dat is me ook wat waard.
pi_44451910
Mooi dat ze goed doet op de combinatie, chacama.
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:56:13 #249
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44452103
Chaca, wat mag jij je gelukkig prijzen met zo'n wijkvplk! Super!
En blijf maar lekker trouw aan je moederinstict. Zoals je ziet zijn er dus diverse (deskundige) visies waarvan er dus ook eentje aansluit bij jouw eigen visie.
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:00:00 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44452228
Chacame niet helemaal naar wens dus, maar als dat ene flesje KV geven wel veel verschil uitmaakt voor jou en maud is het toch goed. Je doet iig alles er aan
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:35:00 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44459054
Maud heeft net een borst gedronken en is toen in slaap gevallen. Dit is ca. 50 cc. Maar ze heeft niet gespuugd en dat doet ze bij 2 wel. Niet dat ze dan de helft uitspuugd, maar als ik moet gokken zal ze toch zo'n 20 cc teruggeven. Dussuh....wat wil ik hier mee zeggen. Geen flauw idee. Heb de andere borst in elk geval afgekolfd. Dan kan ik die straks mengen met KV en geven.
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:36:30 #252
94046 PM-girl
pi_44459102
Chacama, wat een lieve wijkverpleegkundige zeg, super! Niet alle huisartsen zijn zo pro-bv kom ik achter. Ik hoorde vanmorgen iemand vertellen die met bo aankwam dat de ha zei: Ja dat krijg je er van he! (kindje 1 mnd oud)
*
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:41:14 #253
94046 PM-girl
pi_44459259
Voor alle kinderen die ziek zijn en speciaal voor Lis, beterschap!

Vanmorgen op de babymassage was een moeder die twijfelde bij haar baby aan het rs-virus, hoesten en temp van 35.9. Akelig idee, alle moeders hielden hun kindje maar extra goed vast.
*
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:41:19 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44459261
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:36 schreef PM-girl het volgende:
Chacama, wat een lieve wijkverpleegkundige zeg, super! Niet alle huisartsen zijn zo pro-bv kom ik achter. Ik hoorde vanmorgen iemand vertellen die met bo aankwam dat de ha zei: Ja dat krijg je er van he! (kindje 1 mnd oud)
zoiets zeg je toch niet tegen een moeder. Moet trouwens wel zeggen dat de HA van mening was dat als de BV-mafia het allemaal zo belangrijk vond dat ik bv gaf, dat ze dan ook maar in de zaak moesten gaan staan en de boekhouding van me over moesten nemen. Dat vond ik wel een grappige rake opmerking.
pi_44459454
als je er voor kiest om al zo snel weer aan 't werk te gaan is het ook niet raar dat je niet voldoende energie hebt voor alles. lijkt me.
pi_44459659
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:41 schreef chacama het volgende:

[..]

zoiets zeg je toch niet tegen een moeder. Moet trouwens wel zeggen dat de HA van mening was dat als de BV-mafia het allemaal zo belangrijk vond dat ik bv gaf, dat ze dan ook maar in de zaak moesten gaan staan en de boekhouding van me over moesten nemen. Dat vond ik wel een grappige rake opmerking.
Ik vind het vooral een rare opmerking eigenlijk, het is toch maar net welke keuze je maakt? Er zijn zat mensen die er voor kiezen om dan dus niet te werken, eigen zaak of niet. Heb je het idee dat de BV je wordt opgedrongen (ik voel me niet aangevallen hoor, ben gewoon benieuwd)?
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:57:04 #257
94046 PM-girl
pi_44459781
Edit, niet goed gelezen!
*
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 15:58:28 #258
43556 miss_dynastie
pi_44459837
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:41 schreef chacama het volgende:
Moet trouwens wel zeggen dat de HA van mening was dat als de BV-mafia het allemaal zo belangrijk vond dat ik bv gaf, dat ze dan ook maar in de zaak moesten gaan staan en de boekhouding van me over moesten nemen. Dat vond ik wel een grappige rake opmerking.
Huh, hoezo, je geeft toch borstvoeding omdat jij het belangrijk vindt, niet anderen?
Ik snap ook niet zo goed wat hij er mee wil zeggen. In plaats van dat hij borstvoeding en de maffia afkraakt, zou hij beter jou kunnen adviseren het eens wat rustiger aan te doen als je het allemaal niet trekt, je dochter is nog geen maand oud!
pi_44459894
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:35 schreef chacama het volgende:
. Heb de andere borst in elk geval afgekolfd. Dan kan ik die straks mengen met KV en geven.
Chaca, ik weet niet of je dit is verteld (hoop het wel) maar ik zeg het toch even: de kv moet klaargemaakt worden zoals het hoort, met water dus, en dan pas de mag je mengen met de moedermelk . Dus niet het water vervangen door de moedermelk!

PS: 75 gram is 3 dagen is prachtig, niks mis mee. Maud moet minimaal 90 gram per wéék groeien, dan is er niks aan de hand. Dat spugen is wel een beetje zorgelijk, maar daar kan ze nog overheen groeien. Het maagklepje van een baby is sowieso nog niet volgroeid en de ene baby heeft daar meer last van dan de andere.

[ Bericht 11% gewijzigd door nebelung op 15-12-2006 16:09:29 ]
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 16:04:44 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44460056
is er al nieuws over de kleine lis?

ive snel beter worden mannetje

en arwen, smaakt de pap nog steeds zo goed?
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:28:36 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44460936
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:04 schreef lady-wrb het volgende:
is er al nieuws over de kleine lis?

ive snel beter worden mannetje

en arwen, smaakt de pap nog steeds zo goed?
ja zelfs uit een tuitbeker
we hebben vanmiddag groen licht gekregen voor groente fruit aardappels en rijst te proberen
spannend eng maar ook heel fijn.
pi_44460992
Wat heerlijk, evenstar!!!!!!
pi_44461107
Nou wij met Mika bij HA geweest ivm ruisje. Nu worden we doorverwezen naar kinderarts. Kan ik maandag dus bellen voor een afspraak. Kan 2 dingen zijn. Een gaatje in het hart of een ritmisch ruisje. Laatste is minst ergst en komt bij veel kinderen voor. HA dacht ook dat dat het was maar wilde toch even de kinderarts er naar laten kijken.

Maar Arwen Jij lekker eten en niet ziek worden he
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:33:16 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_44461127
Wat fijn evenstar!

Is er al nieuws over Lis?

Met Ive gaat het weer wat beter. Hij drinkt redelijk. Hij is niet zo vrolijk als normaal, maar huilt ook niet echt. Hij bromt vooral. Dan klinkt hij als een stationair lopende motor!
Ive is nu trouwens veel met zijn handen bezig. Alles wil hij voelen, vastpakken, aanraken, slaan enz. Heel leuk!
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:33:58 #265
108648 cattie
lieve moeder
pi_44461165
MeNicole, ik duim voor Mika dat het het ritmische ruisje is!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 16:34:21 #266
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:38:24 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44461334
Snoopy stuurde dat het wel wat beter gaat met Lis. Ze denken dat ze het ergste wel gehad heeft.
Nog wel zuurstof en sonde. Zullen dus nog wel een tijdje in het ziekenhuis zijn.
pi_44461384
Oh ik hoop zo dat het ergste geweest is nou! Zo'n akelig virus, dat RS.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:40:46 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44461406
Ive langzaam iets beter fijn!!
en Lis ook iets aan de beterende hand
Nicole hopenlijk is het het 2e of beter gezegd gewoon helemaal niets
pi_44461761
Lis em Ive aan de beterende hand, wat fijn!
Hopelijk valt het mee Nicole, ik duim met je mee.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 17:37:30 #271
81992 Githa
pi_44462959
Thnx voor de update LB Ik ben blij te horen dat het met Lis weer wat beter gaat, wens zemaar sterkte!

En Ive ook heel veel beterschap
pi_44463368
Fijn om te horen dat het met Lis weer wat beter gaat.

Merlijn heeft echt iets onder leden, maar ja typisch baby, je weet het gewoon niet he, wat heeft hij. Tandjes, groeispurtje, oorpijn.... Hij had vandaag op het KDV vanochtend 2 uur en kwartier geslapen en vanmiddag weer. Dat is niets voor Merlijn. doet hij alleen maar als hij zich niet lekker voelt. Het was gisteravond ook weer panieken, gelukkig geen uur zoals laatst, we hadden hem snel in slaap. Ben wel blij als dit weer achter de rug is.

Daarstraks maar vast de taart besteld bij de bakker, tja wel even zekerheid hebben, want het is wel de dag na kerst. De presentjes voor op het KDV zijn af en we mogen volgende week mee om zijn verjaardag daar te vieren. "s avonds mogen we zijn kunstwerkjes bekijken ivm kerst enzo, lijkt me ook leuk.

Spannend evenstar dat Arwen al weer wat meer mag gaan proberen, hoop dat het allemaal goed gaat.
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:01:18 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_44463583
thanks LB goed om te lezen dat het iets beter gaat met Lis
stormy waters...
sailin'
pi_44464759
Fijn van Lis.! En ook van Arwen. Wat doet ze opeens een reuzestappen qua voeding. Vorige week zag het er nog zo anders uit (provocatietesten enzo)
MeNicole, spannend dus nog even...

Vandaag met Eva uit geweest. We zaten ergens wat te drinken en er zat een moeder en oma naast ons. Die moeder waarschuwde toch maar even dat haar kindje waterpokken had. Hij mocht al wel weer naar het kdv, en volgens de arts was het niet meer besmettelijk, maar ze wilde het toch zeggen. Nou, ik weet er nog niet zo veel van, maar als het kind weer naar het kdv mag, dan kan het voor Eva toch ook geen kwaad toch? Dus we zijn maar aan het tafeltje ernaast gaan zitten, en Eva heeft weer veel bewonderende blikken geoogst. 'Ach, wat een kleintje nog'. En ik vind haar al zo groot!
Eva
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:01:46 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44465055
evenstar wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met de pap, en wat heerlijk dat je groente enzo mag gaan proberen spannend zeg!! maar wel fijn

Lis gaat iets beter, gelukkig

en randa, naar dat merlijn ergens last van heeft, gelukkig slaapt ie lang, i.pv. constant wakker zijn, dat lijkt me nog erger

Max heeft net zijn yoghurt zelf mogen eten, hij vond het prachtig zo'n lekkere kliederboel.
alleen mama was niet zo slim, Ik had een glazen schaaltje gegeven Dat vloog dus kapot op de grond toen ie "klaar" was.

morgen snel wat plasticen bordjes en schaaltjes gaan kopen
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:03:01 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44465085
en eva vandaag uit, gezellig zeg

soms roepen er in de stad van die peutertjes naar max: bibi! bibi! ( ouders: ja das een baby!!) nou, een baby vind ik grote beer max niet meer hoor
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:15:02 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44465388
pinquit was een beetje dom geweest zou max hebben gezegd

Ziekekindjes zijn zo naar, jammer dat ze nog niet kunnen zeggen wat er dwars zit. ZOu het een stuk makkelijker maken.

linda net dat die mevrouw dat toch meldde
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:19:00 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44465501
Wat een hoop goed nieuws hier!
Lisje aan de wat beterende hand, Ive die alweer wat fijner kan drinken, Arwen mag aardappels (ge-wel-dig!), Eva complimentjes gehad (wel eng he, waterpokken..), en Max die een domme mama heeft!
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:21:26 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44465554
Oh, en Maud natuurlijk bij wie het best goed ging!

Merlijn niet ziek worden he, laat het maar gewoon een sprongetje zijn!
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:28:27 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44465722
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:00 schreef nebelung het volgende:

[..]

Chaca, ik weet niet of je dit is verteld (hoop het wel) maar ik zeg het toch even: de kv moet klaargemaakt worden zoals het hoort, met water dus, en dan pas de mag je mengen met de moedermelk . Dus niet het water vervangen door de moedermelk!

PS: 75 gram is 3 dagen is prachtig, niks mis mee. Maud moet minimaal 90 gram per wéék groeien, dan is er niks aan de hand. Dat spugen is wel een beetje zorgelijk, maar daar kan ze nog overheen groeien. Het maagklepje van een baby is sowieso nog niet volgroeid en de ene baby heeft daar meer last van dan de andere.
Dankje Nebelung. Maar, dat wist ik nog van bij Fleur. Ik ben blij om te horen dat Maud het dus helemaal niet zo slecht doet. Dat ga ik dus wel nog terugkoppelen naar de CB. Want zeggen dat ze meer moet aankomen en eigenlijk geen minimum geven, maakt(e) me dus onzeker. Nu weet ik dat ze het goed doet.

Ze heeft om half 6 de andere helf van de middagvoeding gehad en die had ik aangevuld met 30 cc friso comfort. Ze heeft 1x een heel klein beetje gespuugd en daarna dus helemaal niet meer. Nu ligt ze lekker te slapen, maar eerst heeft ze heerlijk in de wipstoel naar de lichtjes in de kerstboom liggen kijken. Ik was zo blij. Straks lekker de avondfles en dan hopelijk weer zo'n goede nacht als afgelopen nacht.

Heb nog steeds last van dementie.....Arwen goed dat je groente en fruit mag gaan mengen bij je rijst. Lekker hoor meisje. En met Lis ging het ook al iets beter, gelukkig maar. En er waren nog een paar zieken....die wens ik van harte beterschap. En voor Mika ga ik duimen dat het allemaal goedkomt met zijn hartje.

dat ik het rustiger aan moest doen en me als kraamvrouw moet gaan gedragen was ook een opmerking van de HA. Maar hij vergleek mijn situatie ook met die van zijn vrouw. Die heeft ook altijd in de praktijk gewerkt en om die reden geen BV gegeven. Of ik me BV opgedrongen voel. Nee, absoluut niet. Maar, omdat het bij Fleur niet lukte, was/ben ik zo blij dat het bij Maud wel lukt en ik zou het zo spijtig vinden als het niet zou lukken zoals ik het wil. Waarbij ik nu wel moet zeggen dat met de genome besluiten ik meer rust heb dan in de afgelopen dagen. Het accepteren van de beslissingen was moeilijk, maar wel het beste voor Maud en mij. En wat de toekomst brengt dat zien we vanzelf wel.

Iedereen bedankt voor de steun en het advies. Ik denk/weet dat het goed gaat komen met ons.
pi_44465952
ik heb nog wat in het bv-topic voor je gezet chaca
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:43:39 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44466106
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:28 schreef chacama het volgende:
Ik ben blij om te horen dat Maud het dus helemaal niet zo slecht doet. Dat ga ik dus wel nog terugkoppelen naar de CB. Want zeggen dat ze meer moet aankomen en eigenlijk geen minimum geven, maakt(e) me dus onzeker. Nu weet ik dat ze het goed doet.
En wéér zo'n CB dat een moeder onzeker maakt.
Bij ons ook na 3 weken moederschap, Thies was te véél aangekomen volgens hen, ik zou hem minder moeten voeden...

Oh en Chaca, nóg een reden om het rustiger aan te doen: Als jij jezelf over de kop werkt en te weinig rust kan je BV ook achteruitlopen he...
pi_44466168
Merlijn was net weer in paniek en de taak was voor pappa om hem in slaap te krijgen. Merlijn ligt nu op Magneets borst en ze liggen allebei te slapen. Mooi hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 19:47:31 #284
43556 miss_dynastie
pi_44466191
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:28 schreef chacama het volgende:
Maar hij vergleek mijn situatie ook met die van zijn vrouw. Die heeft ook altijd in de praktijk gewerkt en om die reden geen BV gegeven.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik moeite heb met dergelijke vormen van 'projectie' door artsen. Hou dat voor je, je eigen mening op grond van ervaringen in je eigen leven, maak mensen er niet onzeker mee. Het zou anders zijn als jij zélf had aangegeven dat je het gevoel hebt dat je iets opgedrongen wordt, maar ik heb meer de indruk dat de arts jou richting kv wil pushen omdat 'bij hem vroeger thuis...'.

En tuurlijk komt het allemaal goed met jullie!
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:47:42 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44466196
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:46 schreef Randa_v het volgende:
Merlijn was net weer in paniek en de taak was voor pappa om hem in slaap te krijgen. Merlijn ligt nu op Magneets borst en ze liggen allebei te slapen. Mooi hoor.
Oh heerlijk he! Ik vind dat altijd zo'n aandoenlijk beeld.
Sterkte voor de avond...
pi_44466392
Chaca, lees je even wat Moonah schrijft? En je moet écht rustig aan doen, je bent verdikkie echt nog een kraamvrouw. Eigenwijze drommel dat je dr bent
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:15:14 #287
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44466944
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:54 schreef nebelung het volgende:
Chaca, lees je even wat Moonah schrijft? En je moet écht rustig aan doen, je bent verdikkie echt nog een kraamvrouw. Eigenwijze drommel dat je dr bent
Heb het gelezen. En neem het ook terharte....echt. Maud heeft nog steeds niet gespuugd en dat geeft mij dus ook de moed om op deze voet verder te gaan. Doen wat voor haar het beste is, is voor mij ook het beste. En rustig aan doen, ga ik doen....vanaf zondag ben ik weer 100% kraamvrouw.
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:17:24 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44467018
Vanaf zondag...
pi_44467135
Nou chaca, deze kraamtijd krijg je maar 1 keer, doe eens even normaal mens en doe eens even rustig, vandaag al, en morgen ook!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:21:46 #290
3011 E.T.
pi_44467177
je bedoelt dat je morgen de hele dag gaat werken? je weet dat Maud nog geen maand oud is he? Aangezien je daarvan moet bijkomen dus op z'n vroegst dinsdag 'kraamvrouw'
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:23:44 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44467227
In mijn ogen totaal misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel richting de winkel terwijl die er richting je kind zou moeten zijn. Althans, als je bv wil blijven geven. En het is in de winkel toch wel druk dus die mensen wachten nog maar wat langer ook.

Het klinkt mss niet zo aardig maar ik vind het echt een beetje raar dat je hier aan de ene kant klaagt over onzekerheid over het wel of niet goed doen en moe en zwaar een weet ik veel en aan de andere kant ga je toch gewoon in de winkel staan...
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:34:12 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44467523
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
In mijn ogen totaal misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel richting de winkel terwijl die er richting je kind zou moeten zijn. Althans, als je bv wil blijven geven. En het is in de winkel toch wel druk dus die mensen wachten nog maar wat langer ook.

Het klinkt mss niet zo aardig maar ik vind het echt een beetje raar dat je hier aan de ene kant klaagt over onzekerheid over het wel of niet goed doen enmoe en zwaar een weet ik veel en aan de andere kant ga je toch gewoon in de winkel staan...
Dat is ook wat er in mijn hoofd rondspookt. En ik neem het ook niet negatief op. Dus even kort (in het verkeerde topic) Ik werk morgen wel. Ja dat is vanwege personeelsgebrek (dus tijdelijk overmacht) en ik ga niet de hele dag werken. Tussen 2 en 6 ben ik thuis en lig ik in mijn bed te slapen. Ik werk morgen van 11 tot 2 uur en van 6 tot 8 uurtussen 2 en 6 komt er een vriendin naar de winkel om te helpen, maar die heeft ook kindjes thuis en kan niet de hele dag weg van huis zijn. Dit is om de voedingstijden van Maud heen zodat ik maximaal kan rusten en Maud rustig thuis kan voeden. Dat weet mijn man ook, want werken is iets dat morgen nog even moet, maar dan nog doe ik er alles aan om Maud op de eerste plaats te laten komen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:37:18 #293
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44467599
Succes morgen en succes met de BV en andere dingetjes...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:39:23 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44467675
Dankje. Ik ga ervoor om alles wat meer los te laten en zo Maud een tevreden baby te maken en mezelf een gelukkig mama.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:40:42 #295
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44469411
Ik zit nu pas bij te lezen en ik schrik dus enorm van Lis haar opname. Gelukkig gaat het iets beter. Ik schrik altijd van babietjes met het RS-virus. Het lijkt zoiets 'onschuldigs' maar het kan echt enorme gevolgen hebben voor zo'n kleintje. Snoopy en man dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:43:29 #296
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_44469495
Ben benieuwd hoe het met Lis is
Hyves!
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:51:08 #297
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44469695
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:38 schreef Luchtbel het volgende:
Snoopy stuurde dat het wel wat beter gaat met Lis. Ze denken dat ze het ergste wel gehad heeft.
Nog wel zuurstof en sonde. Zullen dus nog wel een tijdje in het ziekenhuis zijn.
Dank je voor de update!
Wens ze weer sterkte van me als je ze spreekt
Lekker douchen!
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:44:23 #298
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_44471065
Heb niet goed gelezen blijkbaar Thanks Sjak en LB natuurlijk
Hyves!
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:46:06 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44471115
Snelle edit!
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:46:53 #300
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_44471139
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Snelle edit!
sssssst
Hyves!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')