quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:36 schreef PM-girl het volgende:
Chacama, wat een lieve wijkverpleegkundige zeg, super! Niet alle huisartsen zijn zo pro-bv kom ik achter. Ik hoorde vanmorgen iemand vertellen die met bo aankwam dat de ha zei: Ja dat krijg je er van he! (kindje 1 mnd oud)
Ik vind het vooral een rare opmerking eigenlijk, het is toch maar net welke keuze je maakt? Er zijn zat mensen die er voor kiezen om dan dus niet te werken, eigen zaak of niet. Heb je het idee dat de BV je wordt opgedrongen (ik voel me niet aangevallen hoor, ben gewoon benieuwd)?quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:41 schreef chacama het volgende:
[..]
zoiets zeg je toch niet tegen een moeder. Moet trouwens wel zeggen dat de HA van mening was dat als de BV-mafia het allemaal zo belangrijk vond dat ik bv gaf, dat ze dan ook maar in de zaak moesten gaan staan en de boekhouding van me over moesten nemen. Dat vond ik wel een grappige rake opmerking.
Huh, hoezo, je geeft toch borstvoeding omdat jij het belangrijk vindt, niet anderen?quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:41 schreef chacama het volgende:
Moet trouwens wel zeggen dat de HA van mening was dat als de BV-mafia het allemaal zo belangrijk vond dat ik bv gaf, dat ze dan ook maar in de zaak moesten gaan staan en de boekhouding van me over moesten nemen. Dat vond ik wel een grappige rake opmerking.
Chaca, ik weet niet of je dit is verteld (hoop het wel) maar ik zeg het toch even: de kv moet klaargemaakt worden zoals het hoort, met water dus, en dan pas de mag je mengen met de moedermelk . Dus niet het water vervangen door de moedermelk!quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:35 schreef chacama het volgende:
. Heb de andere borst in elk geval afgekolfd. Dan kan ik die straks mengen met KV en geven.
ja zelfs uit een tuitbekerquote:Op vrijdag 15 december 2006 16:04 schreef lady-wrb het volgende:
is er al nieuws over de kleine lis?
ive snel beter worden mannetje
en arwen, smaakt de pap nog steeds zo goed?
Dankje Nebelung. Maar, dat wist ik nog van bij Fleur. Ik ben blij om te horen dat Maud het dus helemaal niet zo slecht doet. Dat ga ik dus wel nog terugkoppelen naar de CB. Want zeggen dat ze meer moet aankomen en eigenlijk geen minimum geven, maakt(e) me dus onzeker. Nu weet ik dat ze het goed doet.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:00 schreef nebelung het volgende:
[..]
Chaca, ik weet niet of je dit is verteld (hoop het wel) maar ik zeg het toch even: de kv moet klaargemaakt worden zoals het hoort, met water dus, en dan pas de mag je mengen met de moedermelk . Dus niet het water vervangen door de moedermelk!
PS: 75 gram is 3 dagen is prachtig, niks mis mee. Maud moet minimaal 90 gram per wéék groeien, dan is er niks aan de hand. Dat spugen is wel een beetje zorgelijk, maar daar kan ze nog overheen groeien. Het maagklepje van een baby is sowieso nog niet volgroeid en de ene baby heeft daar meer last van dan de andere.
En wéér zo'n CB dat een moeder onzeker maakt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:28 schreef chacama het volgende:
Ik ben blij om te horen dat Maud het dus helemaal niet zo slecht doet. Dat ga ik dus wel nog terugkoppelen naar de CB. Want zeggen dat ze meer moet aankomen en eigenlijk geen minimum geven, maakt(e) me dus onzeker. Nu weet ik dat ze het goed doet.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik moeite heb met dergelijke vormen van 'projectie' door artsen. Hou dat voor je, je eigen mening op grond van ervaringen in je eigen leven, maak mensen er niet onzeker mee. Het zou anders zijn als jij zélf had aangegeven dat je het gevoel hebt dat je iets opgedrongen wordt, maar ik heb meer de indruk dat de arts jou richting kv wil pushen omdat 'bij hem vroeger thuis...'.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:28 schreef chacama het volgende:
Maar hij vergleek mijn situatie ook met die van zijn vrouw. Die heeft ook altijd in de praktijk gewerkt en om die reden geen BV gegeven.
Oh heerlijk he! Ik vind dat altijd zo'n aandoenlijk beeld.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:46 schreef Randa_v het volgende:
Merlijn was net weer in paniek en de taak was voor pappa om hem in slaap te krijgen. Merlijn ligt nu op Magneets borst en ze liggen allebei te slapen.Mooi hoor.
Heb het gelezen. En neem het ook terharte....echt. Maud heeft nog steeds niet gespuugd en dat geeft mij dus ook de moed om op deze voet verder te gaan. Doen wat voor haar het beste is, is voor mij ook het beste. En rustig aan doen, ga ik doen....vanaf zondag ben ik weer 100% kraamvrouw.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:54 schreef nebelung het volgende:
Chaca, lees je even wat Moonah schrijft? En je moet écht rustig aan doen, je bent verdikkie echt nog een kraamvrouw. Eigenwijze drommel dat je dr bent
Dat is ook wat er in mijn hoofd rondspookt. En ik neem het ook niet negatief op. Dus even kort (in het verkeerde topic) Ik werk morgen wel. Ja dat is vanwege personeelsgebrek (dus tijdelijk overmacht) en ik ga niet de hele dag werken. Tussen 2 en 6 ben ik thuis en lig ik in mijn bed te slapen. Ik werk morgen van 11 tot 2 uur en van 6 tot 8 uurtussen 2 en 6 komt er een vriendin naar de winkel om te helpen, maar die heeft ook kindjes thuis en kan niet de hele dag weg van huis zijn. Dit is om de voedingstijden van Maud heen zodat ik maximaal kan rusten en Maud rustig thuis kan voeden. Dat weet mijn man ook, want werken is iets dat morgen nog even moet, maar dan nog doe ik er alles aan om Maud op de eerste plaats te laten komen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
In mijn ogen totaal misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel richting de winkel terwijl die er richting je kind zou moeten zijn. Althans, als je bv wil blijven geven. En het is in de winkel toch wel druk dus die mensen wachten nog maar wat langer ook.
Het klinkt mss niet zo aardig maar ik vind het echt een beetje raar dat je hier aan de ene kant klaagt over onzekerheid over het wel of niet goed doen enmoe en zwaar een weet ik veel en aan de andere kant ga je toch gewoon in de winkel staan...
Dank je voor de update!quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:38 schreef Luchtbel het volgende:
Snoopy stuurde dat het wel wat beter gaat met Lis. Ze denken dat ze het ergste wel gehad heeft.
Nog wel zuurstof en sonde. Zullen dus nog wel een tijdje in het ziekenhuis zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |