Nee niet zonder meer nee. Maar een auto wel?quote:Op zondag 10 december 2006 16:39 schreef problematiQue het volgende:
[..]
is een maatpak een veiligheid- en milieubedreigend product?
Je bedoelt de fiets? Daar kun je niet zoveel mee vervoeren he. Niet iedereen heeft alleen een broodtrommeltje bij zich. Verder is het ook niet echt handig om volkomen verzopen een belangrijke onderhandelingsbijeenkomst bij te wonen. Jij doet het voorkomen alsof de auto geen enkel voordeel heeft boven alle andere vervoermiddelen. Dat is echt onzin.quote:Wie heeft de trein nodig als de werkplek <10km van de woning ligt?
jij zegt dat wij een milieu-bewuste overheid hebben, dat vind ik wel meevallen, om het zacht uit te drukken.quote:
Het was een stijlfiguur. Wat ik bedoelde is dat zelfs als je uitgaat van de correctheid van de eerder geponeerde stellingen omtrent de milieuproblematiek, het je aan alle kanten reuze moeilijk wordt gemaakt door de overheid om daar iets aan te doen.quote:Op zondag 10 december 2006 16:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
jij zegt dat wij een milieu-bewuste overheid hebben, dat vind ik wel meevallen, om het zacht uit te drukken.
iedereen probeert hier met (overigens terechte) voorbeelden goed te praten dat veel mensen met de auto forensen, terwijl er ook een andere kant van de medaille is. Mensen die elke dag min of meer uit gewoonte of uit angst voor wat minder luxe de file zitten te vervloeken, die vervolgens alleen maar naar de overheid kijken om hun probleem op te lossen zonder zelf ook is wat te ondernemen.quote:Op zondag 10 december 2006 16:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je bedoelt de fiets? Daar kun je niet zoveel mee vervoeren he. Niet iedereen heeft alleen een broodtrommeltje bij zich. Verder is het ook niet echt handig om volkomen verzopen een belangrijke onderhandelingsbijeenkomst bij te wonen. Jij doet het voorkomen alsof de auto geen enkel voordeel heeft boven alle andere vervoermiddelen. Dat is echt onzin.
het is ook de manier waarop je met een probleem omgaat, om bij een tegenslag gelijk naar de overheid te wijzen is geen vruchtvolle instelling. Ja, de overheid is niet zo hulpzaam als gewenst, maar dat betekent nog niet dat je dus alle reden hebt om maar bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Op zondag 10 december 2006 16:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het was een stijlfiguur. Wat ik bedoelde is dat zelfs als je uitgaat van de correctheid van de eerder geponeerde stellingen omtrent de milieuproblematiek, het je aan alle kanten reuze moeilijk wordt gemaakt door de overheid om daar iets aan te doen.
Iik praat niets goed. Maar wat is volgens jou dan de keus die die mensen hebben? Ik geef toe dat de fiets best een optie is, maar dat is in veel gevallen gewoon stukken onhandiger dan de auto; ik kan me zo voorstellen dat dat maakt dat de afweging fiets-auto in het voordeel van de auto uitvalt. Op langere afstanden is de fiets uiteraard geen reele optie. Overigens: de mensen die in de file zitten zijn meestal echt niet de mensen die minder dan 10 km van hun werk wonen. EN wat is trouwens de andere kant van de medaille?quote:Op zondag 10 december 2006 16:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
iedereen probeert hier met (overigens terechte) voorbeelden goed te praten dat veel mensen met de auto forensen, terwijl er ook een andere kant van de medaille is. Mensen die elke dag min of meer uit gewoonte of uit angst voor wat minder luxe de file zitten te vervloeken, die vervolgens alleen maar naar de overheid kijken om hun probleem op te lossen zonder zelf ook is wat te ondernemen.
ik waag me ook 'ns buiten de SC zeg![]()
dat is een uitdrukking, waarmee ik wilde benadrukken dat er naast min of meer noodgedwongen autoforensen ook veel forensen zijn die ook best een aanvaardbaar alternatief voor de auto/ver weg wonen kunnen verzinnen, maar dit vertikken te doen.quote:Op zondag 10 december 2006 16:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Iik praat niets goed. Maar wat is volgens jou dan de keus die die mensen hebben? Ik geef toe dat de fiets best een optie is, maar dat is in veel gevallen gewoon stukken onhandiger dan de auto; ik kan me zo voorstellen dat dat maakt dat de afweging fiets-auto in het voordeel van de auto uitvalt. Op langere afstanden is de fiets uiteraard geen reele optie. Overigens: de mensen die in de file zitten zijn meestal echt niet de mensen die minder dan 10 km van hun werk wonen. EN wat is trouwens de andere kant van de medaille?
Je opties zijn echt heel beperkt als doorsneeburger. Je woonplek kun je echt niet vrij kiezen in Nederland, of je moet héél erg rijk zijn, en dan nog... Je bent al blij als je iets vindt. En ja, dat is puur en alleen de schuld van de overheid. Het wijzen is dus volkomen terecht.quote:Op zondag 10 december 2006 16:53 schreef problematiQue het volgende:
[..]
het is ook de manier waarop je met een probleem omgaat, om bij een tegenslag gelijk naar de overheid te wijzen is geen vruchtvolle instelling. Ja, de overheid is niet zo hulpzaam als gewenst, maar dat betekent nog niet dat je dus alle reden hebt om maar bij de pakken neer te gaan zitten.
Maar wat is aanvaardbaar? Wie bepaalt dat? De mensen zelf toch? Het is immers een uitermate subjectief begrip. Blijkbaar acht een grote groep mensen het alternatief niet aanvaardbaar.quote:Op zondag 10 december 2006 16:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
dat is een uitdrukking, waarmee ik wilde benadrukken dat er naast min of meer noodgedwongen autoforensen ook veel forensen zijn die ook best een aanvaardbaar alternatief voor de auto/ver weg wonen kunnen verzinnen, maar dit vertikken te doen.
Maar wil je die ook verbieden, of mag dat wel omdat daar aardige mensen in rijden?quote:Op zondag 10 december 2006 16:11 schreef problematiQue het volgende:
Maar een Opel Kadet of de hiervoor genoemde 2CV (geniale vergelijking, nee echt) werden allemaal decennia eerder dan de huidige generatie SUVs ontworpen. In de wereld van de technologie is dat heel, heel veel.
Kul.quote:Op zondag 10 december 2006 16:14 schreef problematiQue het volgende:
De aarde warmt op, en vrijwel alle wetenschappers zeggen dat de mens een groot aandeel heeft in de oorzaak hiervan.
Je luistert niet. Op die weg verschijnen dan meer auto's. Waarom 20 km in de file gaan staan als je kan doorrijden met een kleine omweg? Maar het totale verkeersaanbod neemt niet of nauwelijks toe. En als jij dat als bewezen feit hier wil neerzetten, dan heel graag met bron.quote:Op zondag 10 december 2006 16:17 schreef problematiQue het volgende:
als er een weg wordt verbreed dan wel wordt aangelegd, er opeens meer auto's op de weg zijn, die er voorheen niet waren. Dit is gewoon een onderzocht en bewezen feit, hoe hevig je ook nee wilt schudden.
Je vergeet voor het gemak dat voor heel veel mensen naast het werk wonen helegaar niet kan door een hoop omstandigheden:quote:Op zondag 10 december 2006 16:59 schreef problematiQue het volgende:
dat is een uitdrukking, waarmee ik wilde benadrukken dat er naast min of meer noodgedwongen autoforensen ook veel forensen zijn die ook best een aanvaardbaar alternatief voor de auto/ver weg wonen kunnen verzinnen, maar dit vertikken te doen.
je kunt moeilijk al verkregen bezit opeens gaan verbieden. Het is al verboden dat zulke vervuildende auto's nu te koop zijn en dat is genoeg.quote:Op zondag 10 december 2006 18:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar wil je die ook verbieden, of mag dat wel omdat daar aardige mensen in rijden?
Dus als iemand wil rondrijden in zo'n enorm vuile Eend is het prima, want dat bezit heeft die persoon al. Maar nieuwe auto's is een ander verhaal.quote:Op zondag 10 december 2006 19:33 schreef problematiQue het volgende:
je kunt moeilijk al verkregen bezit opeens gaan verbieden. Het is al verboden dat zulke vervuildende auto's nu te koop zijn en dat is genoeg.
Ik ben ook geen fan van die mentaliteit, maar je kunt je beter afvragen of de maatschappij niet zelf debet is aan deze persoonlijkheden...Persoonlijk zie ik weinig verschil tussen een linkse hippie die zijn verworven vrijheden totaal verkeerd invult en een patser die een SUV nodig heeft als statussymbool en zichzelf dus met een goed wil positioneren.quote:1 Patsers: zo van ik wil de grootste, en willen maar graag laten zien hoe ver ze het geschopt hebben.... Pronken dus. Knap zielig als je identiteit aan de auto moet ontlenen. Het zijn kennelijk zwakke persoonlijkheden. Eigenlijk zielige mensen dus...
Een Suzuki Alto van pak-m-beet 10 jaar oud verbruikt en vervuilt meer dan een SUV. Een SUV heeft een veel groter vermogen, een standaard roetfilter, standaard driewegkatalysator, zuinigere verbranding, betere menging van brandstof en lucht en zo kan ik wel even doorgaan.quote:Je zou hopen dat overheid de belastingen op dergelijk auto's zo fors gaat verhogen dat mensen weer in "normale" auto's gaan rijden.....
En verbied dan ook gelijk even die lijnbussen in de provincie die meestal voor nog geen 10% vol zitten en 1 op 2 rijden. En de belastingvoordelen voor oldtimers en oude auto's.quote:Verbieden van SUV's zou overigens nog beter zijn.....
Kwestie van tijd. Reken maar dat het hier ook erger wordt. Qua aantal en qua grootte. Want immers het gaat om de grootste natuurlijk.quote:Op zondag 10 december 2006 22:01 schreef StefanP het volgende:
Dacht je dat het in NL erg is? Kom maar eens naar de VS... hier hebben we SUVs waarbij die van jullie in vergelijking mini's zijn.
Helemaal met je eens. Niets aan toe te voegen. Volstrekt zinsloos. Wanstaltige mentaliteit van die degen die ze aanschaffen. Het zijn gewoon aso's. Anders kan ik het niet noemen.quote:Ik heb een schurfthekel aan die dingen.
-je ziet niets als je er voor, naast of achter rijdt
-bij een botsing ben je gegarandeerd de lul
-de lampen zitten op een irritante kut hoogte
-het zijn zinloze dingen, omdat een gemiddelde minivan meer ruimte biedt (!)
-ze zijn vreselijk inefficient en slurpen benzine
-9 van de 10 keer zit er zo'n smerige soccermom in met een telefoon aan d'r kop die totaal niet oplet of kan rijden
Ik ben wel tegen zo'n verbod. Wat moet je in vredesnaam met zo'n halve tank in zo'n klein land als Nederland tjokvol met auto's. Behalve het patserige, willen die mensen niets anders dan medeweggebruikers intimideren en territorium claimen en anderen het liefst van de weg rijden om plaats te claimen......Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats ik heb zo'n ongelofelijke haast..quote:Ik ben tegen een verbod, iedereen moet zelf weten wat hij met z'n geld doet, maar ik zou een extra belasting op die dingen niet erg vinden. Ik wil zelfs het dubbele aan benzine betalen om die mensen allemaal te zien lopen klagen en huilen dat ze hun auto niet meer kunnen betalen.
Het zit je echt diep dat je de financiering niet rond kreeg voor die mooie grote glimmende SUV hequote:Op maandag 11 december 2006 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is dus gewoon te walgelijk. Die auto's zijn zo ongeveer het symbool van de verregaande veruwing en a-sociaal gedrag....
Nee echt niet. Als ik het kon betalen, dan peins ik er niet over om zo'n ding aan te schaffen. Er zijn alternatieven te over.quote:Op maandag 11 december 2006 00:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het zit je echt diep dat je de financiering niet rond kreeg voor die mooie grote glimmende SUV he![]()
Weet je wat echt asociaal is? Anderen hun pleziertjes misgunnen.quote:
Antwoord: deels ja. Maar nog steeds ligt de verantwoordelijkheid bij het individu die ze aanschaft........Er valt nog steeds te kiezen wat voor auto je koopt...quote:Op zondag 10 december 2006 22:35 schreef Coldplaya het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van die mentaliteit, maar je kunt je beter afvragen of de maatschappij niet zelf debet is aan deze persoonlijkheden...
Dat patsen dat nog daar aan toe. Maar de onveiligheid voor andere weggebruikers.....quote:Persoonlijk zie ik weinig verschil tussen een linkse hippie die zijn verworven vrijheden totaal verkeerd invult en een patser die een SUV nodig heeft als statussymbool en zichzelf dus met een goed wil positioneren.
Ik zou het terecht vinden om hedendaagse suv's te vergelijken met hedendaagse Suzuki alto''s....Dan is het verschil echt wel huizehoog..quote:Een Suzuki Alto van pak-m-beet 10 jaar oud verbruikt en vervuilt meer dan een SUV. Een SUV heeft een veel groter vermogen, een standaard roetfilter, standaard driewegkatalysator, zuinigere verbranding, betere menging van brandstof en lucht en zo kan ik wel even doorgaan.
Praktische bezwaren ivm wisselnde bezetting. Zo'n bus zit ook vaak genoeg vol.......quote:En verbied dan ook gelijk even die lijnbussen in de provincie die meestal voor nog geen 10% vol zitten en 1 op 2 rijden.
Afschaffen dus.quote:En de belastingvoordelen voor oldtimers en oude auto's.
Ik gun ieder zijn of haar plezier zolang dat plezier niet ten koste van anderen gaat........En dat is hier wel het geval.quote:Op maandag 11 december 2006 00:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Weet je wat echt asociaal is? Anderen hun pleziertjes misgunnen.
Als jij lucht inademt gaat dat ook ten koste van mij, als jij benzine gebruikt voor je auto gaat dat ook ten koste van mijn voorraad etc.quote:Op maandag 11 december 2006 00:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik gun ieder zijn of haar plezier zolang dat plezier niet ten koste van anderen gaat........En dat is hier wel het geval.
Welk last ondervind jij eigenlijk precies van mijn SUV?quote:Op maandag 11 december 2006 00:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik gun ieder zijn of haar plezier zolang dat plezier niet ten koste van anderen gaat........En dat is hier wel het geval.
Je intimideert hem en rijdt hem dagelijks aan. Was dat je niet opgevallen? SUV-rijderquote:Op maandag 11 december 2006 00:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Welk last ondervind jij eigenlijk precies van mijn SUV?
Dat is waar, maar het gaat om het stellen van grenzen. De grenzen van het redelijke. Met het feit dat er steeds meer mensen (imo terecht) bezwaar maken over de suv's (om wisselnde redenen) lijkt mij dat niet onterecht.quote:Op maandag 11 december 2006 00:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als jij lucht inademt gaat dat ook ten koste van mij, als jij benzine gebruikt voor je auto gaat dat ook ten koste van mijn voorraad etc.
Ik weet niet of ik jou suv ooit heb meegemaakt. Voor het overige heb ik de bezwaren in dit topic voldoende duidelijk gemaakt.quote:Op maandag 11 december 2006 00:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Welk last ondervind jij eigenlijk precies van mijn SUV?
Het enige reele bezwaar tegen SUVs is m.i. dat ze onveiliger zijn voor de wederpartij bij aanrijdingen, m.n. waar het voetgangers betreft.quote:Op maandag 11 december 2006 00:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het gaat om het stellen van grenzen. De grenzen van het redelijke. Met het feit dat er steeds meer mensen (imo terecht) bezwaar maken over de suv's (om wisselnde redenen) lijkt mij dat niet onterecht.
Oh dat is die kleine hobbel elke dagquote:Op maandag 11 december 2006 00:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je intimideert hem en rijdt hem dagelijks aan. Was dat je niet opgevallen? SUV-rijder.
OK. Maar ook met fietsers en mensen die niet in zo'n lomp geval rijden. En dat lijkt mij een voldoende reden om die dingen morgen nog te verbieden.quote:Op maandag 11 december 2006 00:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het enige reele bezwaar tegen SUVs is m.i. dat ze onveiliger zijn voor de wederpartij bij aanrijdingen, m.n. waar het voetgangers betreft.
Milieu? Ik rijd 1 op 17 (diesel), mening 'normale' auto die dat niet haalt.quote:Op maandag 11 december 2006 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik jou suv ooit heb meegemaakt. Voor het overige heb ik de bezwaren in dit topic voldoende duidelijk gemaakt.
Mij niet... eerder een stukje frustratie van willekeurige mensen.quote:Op maandag 11 december 2006 00:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK. Maar ook met fietsers en mensen die niet in zo'n lomp geval rijden. En dat lijkt mij een voldoende reden om die dingen morgen nog te verbieden.
Waarom? Vrachtwagens zijn nog veel gevaarlijker, en die zijn ook niet verboden. Een verbod lijkt mij pas op zijn plaats op het moment dat de SUV wel een erg prominente plaats gaat innemen in de ongevallencijfers. Voor zover ik weet is dat nu niet aan de orde.quote:Op maandag 11 december 2006 00:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK. Maar ook met fietsers en mensen die niet in zo'n lomp geval rijden. En dat lijkt mij een voldoende reden om die dingen morgen nog te verbieden.
Op diesel? Jawel......de meeste personen auto's doen het zuiniger op dieselquote:Op maandag 11 december 2006 00:31 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Milieu? Ik rijd 1 op 17 (diesel), mening 'normale' auto die dat niet haalt.
Zeker. Daar begint het mee. Maar iedereen maakt fouten, de beste bestuurders ook, en dan is de impact bij een botsing, waarbij een suv bij betrokken is fors, en meestal zwaar in het nadeel van de tegenpartij....Dat is mij grootste bezwaar.quote:Veiligheid? Hangt in grote mate nog altijd af van de bestuurders.
OK. In jou geval is het vanwege je werk. Voor mensen die dat ding qua werk gewoon nodig hebben, heb ik geen bezwaar. Mijn bezwaar is het onnodig gebruik van die dingen. Die huisvaders dus, die zonodig hun lul kunstmatig willen verlengen op de weg....(kunnen beter naar Schumacher gaan ahaml...quote:Patserigheid? Werk, heeft niets te maken met patserigheid
Als ze de klos zijn met bij een ongeluk met zo'n suv dan is die frustratie een zware understatement...quote:Mij niet... eerder een stukje frustratie van willekeurige mensen.
Jawel wat?quote:
Vrachtwagens blijven ook bestaanquote:Zeker. Daar begint het mee. Maar iedereen maakt fouten, de beste bestuurders ook, en dan is de impact bij een botsing, waarbij een suv bij betrokken is fors, en meestal zwaar in het nadeel van de tegenpartij....Dat is mij grootste bezwaar.
Dat hangt er maar net van af hè. Impactpostitie, auto tegenpartij etc etc etcquote:Als ze de klos zijn met bij een ongeluk met zo'n suv dan is die frustratie een zware understatement...
Kijk ik wil het best reeel houden. Zonder vrachtwagen is een draaiende economie ondenkbaar. Maar heeft net zo goed een prijs als het gaat om veiligheid....quote:Op maandag 11 december 2006 00:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom? Vrachtwagens zijn nog veel gevaarlijker, en die zijn ook niet verboden. Een verbod lijkt mij pas op zijn plaats op het moment dat de SUV wel een erg prominente plaats gaat innemen in de ongevallencijfers. Voor zover ik weet is dat nu niet aan de orde.
Stukje zin viel weg.....De meeste personenauto's op diesel lopen zuiniger.......quote:
Dat klopt. Maarzonder vrachtwagens is een draaiende economie ondenkbaar.....Zo reeel wil ik nog wel zijn .Maar 90% van de suv rijders hebben dat ding helemaal niet nodig.quote:Vrachtwagens blijven ook bestaan
Je moet het over het totaal bezien. Inderdaad het massaverschil bepaalt de energie (en impulsoverdracht). En de elasticiteit van de botsing. Kreukelzones 'dus.quote:Dat hangt er maar net van af hè. Impactpostitie, auto tegenpartij etc etc etc
Eénzijdig giswerk imo
Verbod op roken?quote:Op maandag 11 december 2006 00:22 schreef EchtGaaf het volgende:
De libertaire wereld zou er erg op lijken.quote:Op maandag 11 december 2006 01:14 schreef DS4 het volgende:
Goh, wat zal het leuk worden dat leven...
Denk je?quote:Op maandag 11 december 2006 01:20 schreef du_ke het volgende:
De libertaire wereld zou er erg op lijken.
Jaquote:
Deze topic is een goede reden om er een aan te schaffenquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Stikt ervan tegenwoordig, van die a-sociale, stinkende, decadente bakken die meer op halve tanks lijken dan op personenauto's......
Ik erger me steeds meer aan...
Wat drijft een mensenziel in vredesnaam om zo'n ding aan te schaffen die oorspronkelijk bedoeld is voor onverharde wegen.......Ze stinken, ze zijn slecht voor het milieu, superonhandig in de stad en bovenal zijn ze voor DE ANDER superonveilig....
Mensen die zo'n ding aanschaffen/rijden zijn:
1 Patsers: zo van ik wil de grootste, en willen maar graag laten zien hoe ver ze het geschopt hebben.... Pronken dus. Knap zielig als je identiteit aan de auto moet ontlenen. Het zijn kennelijk zwakke persoonlijkheden. Eigenlijk zielige mensen dus...
2 a-sociaal1: ze denken allen aan de veiligheid van zichzelf; en dat het voor anderen onveiliger wordt interesseert ze kennelijk niet...
3 a-sociaal2: het milieu kan ze blijkbaar niets schelen......Zeker in de stad is het gewoon dringend ongewenst...
Je zou hopen dat overheid de belastingen op dergelijk auto's zo fors gaat verhogen dat mensen weer in "normale" auto's gaan rijden....
Verbieden van SUV's zou overigens nog beter zijn.....
Ergert u ook, meld het dan hier....
Het is dat ik een pesthekel aan die krengen heb, maar ik krijg wel meer en meer sympathie voor SUV's tot het punt dat ik een H1 wens aan te schaffen om te narren. Maar goed, dat doe ik dan maar niet...quote:Op maandag 11 december 2006 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Deze topic is een goede reden om er een aan te schaffen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |