abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44274424
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:08 schreef Genverbrander het volgende:

Mag ik trouwens weten hoe je dit hebt gedaan? Kun je het me mailen?
You've got mail..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 december 2006 @ 14:22:58 #77
862 Arcee
Look closer
pi_44275101
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 10:47 schreef Genverbrander het volgende:
SP heeft geen plannen die de beginselen van de grondwet en de scheiding tussen kerk en staat aantasten.
SP heeft sowieso geen punten meer die niet lekker scoren. Lang leve het populisme.

Ontopic: Eens met TS. CU lijkt een sympathiek clubje dankzij Rouvoet, maar is in feite een fundamentalistische partij bijna gelijk de SGP.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44275443
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:08 schreef problematiQue het volgende:

[..]

eens. Zoals ik al een paar keer heb aangegeven ligt de bal bij de CU om concessies te doen en de PvdA heeft weinig reden om op principiele gronden niet aan zulke onderhandelingen te beginnen. Já het staat in hun partijbeginsel, maar ze willen het niet omzetten naar beleid dus ik zie het probleem niet.
De PVDA wil om meerdere redenen niet met de CU regeren. Vanwege de inhoudelijke verschillen, vanwege de te grote christelijke overheersing in zo'n kabinet. Vanwege het feit dat de PVDA in zo'n kabinet ondergesneeuwd raakt en stemmen kwijt raakt aan de SP. Vanwege het feit dat een progressive partij als de PVDA het niet aan zijn achterban kan verkopen dat ze in zee gaan met een christelijk conservatief partijtje als de CU. etc etc.

Het gaat dus gewoon nooit gebeuren hoe graag CDA en CU het ook zouden willen.
  zondag 10 december 2006 @ 01:33:51 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44292632
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
PvdA moet idd niet met de CU gaan regeren. Nog liever nieuwe verkiezingen dan...
Kijkende naar hoe de coalitie vormingen nu gaan lijkt mij dit ook onafwendbaar
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 december 2006 @ 01:58:24 #80
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_44293057
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 10:40 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Het CDA moet niks, het zou wel mijn voorkeur hebben en tevens een aardig democratisch gebaar zijn als je zo'n electorale verschuiving serieus neemt. Ik zie niet in wat daar hypocriet aan is?
Een partij heeft een verplichting naar haar eigen achterban en nimmer naar de achterban van een andere partij, ongeachti n welke mate die gegroeid is of geslonken. Het CDA hoeft zich dan ook niks aan te trekken van de SP in dit geval.
Say your prayers
pi_44293216
Het CDA weigert principieel met de SP te regeren dus ligt het voor de hand dat de PvdA niet met de CU wil, geef ze eens ongelijk.
  zondag 10 december 2006 @ 02:30:32 #82
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_44293450
quote:
Op zondag 10 december 2006 02:09 schreef SCH het volgende:
Het CDA weigert principieel met de SP te regeren dus ligt het voor de hand dat de PvdA niet met de CU wil, geef ze eens ongelijk.
Die zaken zijn in hun totaliteit van elkaar gescheiden.
Say your prayers
pi_44293460
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:42 schreef Wiiii het volgende:
Pvda heeft niks te weigeren. Die losers.
Onzin wat je beweert. De PvdA verkeert in het centrum van de macht. Sterker nog: de PvdA kan elk kabinet maken of breken. CDA kan over rechts geen regering vormen. CDA en SP kunnen ook niet samen met een derde partij aan een meerderheid komen (nog afgezien van grote inhoudelijke verschillen). De komende regering zal hoe dan ook uit het CDA en de PvdA bestaan. Het is onzin om te stellen dat de PvdA niets heeft te zeggen over wie de andere coalitiepartners worden. Persoonlijk blijf ik inzetten op een 4-partijencoalitie van CDA-PvdA-SP en CU (maar dat mag inmiddels bekend zijn).

Ik vind NIET dat de PvdA regeringsdeelname van de CU principieel moet weigeren. Wel moeten er duidelijke afspraken worden gemaakt over bepaalde punten waaraan niet wordt getornd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 december 2006 @ 02:37:31 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44293506
quote:
Op zondag 10 december 2006 02:30 schreef Sickie het volgende:

[..]

Die zaken zijn in hun totaliteit van elkaar gescheiden.
tuurlijk niet, tis een spelletje keihard bluffen en onderhandelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44294824
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 10:42 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Als Balkenende zegt dat hij niet wil regeren met de neo-communisten dan krijgt hij direct links-nederland over zich heen met het verwijt dat hij de 'wil van de kiezer negeert'. Als de PvdA de CU weigert maakt men zich schuldig aan precies hetzelfde feit.
Het is wel het verschil van een partij met 25 zetels en een partij met 6 zetels.
pi_44294867
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:45 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je hoeft geen politiek wonder te zijn om te zien dat er een sterke linkse wind storm waait in Den Haag.
Zelfs ik heb dat door.
  zondag 10 december 2006 @ 19:20:52 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44310302
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:45 schreef Genverbrander het volgende:
Je hoeft geen politiek wonder te zijn om te zien dat er een sterke linkse wind storm waait in Den Haag.
Ja, en bij een storm gaan er vaak dingen kapot. dus dat belooft nog wat voor Nederland....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 december 2006 @ 20:07:29 #88
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_44311248
De verkiezingsuitslag (winst CU en SP) kan geinterpreteerd worden als een appel van de achterban van CDA en PvdA om meer duidelijkheid te verschaffen over hun ideolische wortels. De PvdA zei tien jaar geleden bij monde van Wim Kok dat de ideologische veren afgeschud dienden te worden. De kiezer trekt dat kennelijk moeizaam. Dan lijkt het mij totaal geen recht doen aan de verkiezingen om vervolgens deze boodschap van de kiezer voorbij te hollen en een soort cordon sanitair op te werpen rond een partij als de CU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')