Denk je nu echt dat de PVDA rechts aan een meerderheid gaat helpen??quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat is er mis met een coalitie van CDA PvdA en VVD?
Daar hoor ik niemand over.
Oh dat mag niet van de PvdA.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat de PVDA rechts aan een meerderheid gaat helpen??
quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:30 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh dat mag niet van de PvdA.
Balkenende moet gewoon een linkse meerderheid slikken.
Droom lekker verder meneer de BOSkabouter.
Er is geen andere keus dan een links kabinet dus PvdA zit gewoon in een luxe positie.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:30 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh dat mag niet van de PvdA.
Balkenende moet gewoon een linkse meerderheid slikken.
Droom lekker verder meneer de BOSkabouter.
Drie partijen die verloren hebben met de verkiezingen.. daar zit de bevolking op te wachten. Het zou wellicht de meeste stabiele coalitie zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:34 schreef lionsguy18 het volgende:
'Verloren' moet je wel kunnen nuanceren. Het is immers zeer oneerbiedig tegenover alle mensen die wél op die partijen hebben gestemd. Beleid kan nog steeds worden uitgevoerd en die mogelijkheid moet een partij ook aangrijpen, zeker zoals bij bijv. de PvdA, die de 2e partij van NL is, die mogelijkheid er op meerdere manieren is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Drie partijen die verloren hebben met de verkiezingen.. daar zit de bevolking op te wachten. Het zou wellicht de meeste stabiele coalitie zijn.
Nou; CDA en VVD zijn op elkaar uitgekekenquote:Op zaterdag 9 december 2006 15:34 schreef lionsguy18 het volgende:
De CU wenst dan iedereen erover zou denken als zij. Ze willen hun standpunten uitdragen opdat deze gehoord worden, maar ze willen niet die standpunten opleggen aan anderen middels wet en regelgeving. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:31 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ok dan is het nu duidelijk. Jij vindt dus dat een regeringspartij alles mag vinden zolang ze het maar niet doorvoeren. Ik denk daar anders over.
kan ook wel!quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Wel nee. Gewoon de spanningen die je krijgt als een van de partijen moet formeren met heel andere partijen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:34 schreef Yildiz het volgende:
Nou; CDA en VVD zijn op elkaar uitgekeken
GL en de CU lijken nog niet echt enthousiast om al aan te schuiven...quote:Op maandag 11 december 2006 19:36 schreef Arcee het volgende:
Politiekverslaggever in RTL-nieuws kwam net ook op deze coalitie uit, voor zover dat wat zegt.
Ik kan me zo voorstellen dat ook de PvdA zijn bedenkingen heeft na het mislukken van de afgelopen informatieronde. Al is het nog even wachten op een uitgebreide reactie van Bos.quote:Fractieleider André Rouvoet van de ChristenUnie vindt dat de besprekingen tussen CDA, PvdA en SP over de vorming van een nieuw kabinet "wel heel snel zijn mislukt". Het is voor hem geen uitgemaakte zaak dat de ChristenUnie nu de plaats van de SP inneemt. "De ChristenUnie is geen vanzelfsprekende terugvaloptie." Volgens hem is ook een coalitie met GroenLinks een mogelijkheid. "Die hebben één zetel meer dan wij."
Net als de ChristenUnie vindt ook GroenLinks dat duidelijk gemaakt moet worden waarom de besprekingen met de SP zijn mislukt. GroenLinks zal daarom dinsdag een spoeddebat aanvragen met informateur Hoekstra. De woordvoerder van GroenLinks wilde maandag nog niet zeggen of zijn fractie trek heeft in gesprekken over kabinetsdeelname.
http://www.nu.nl/news/913(...)_SP_van_de_baan.html
Bedenken over wie? CDA? SP? GL? CU?quote:Op maandag 11 december 2006 21:03 schreef Kozzmic het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat ook de PvdA zijn bedenkingen heeft na het mislukken van de afgelopen informatieronde. Al is het nog even wachten op een uitgebreide reactie van Bos.
Bedenkingen over een coalitie met het CDA.quote:Op maandag 11 december 2006 21:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bedenken over wie? CDA? SP? GL? CU?
Omdat zelfs de SP ziet dat regeren met CDA en SP onmogelijk is. Nu Bos nog.quote:Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef damian5700 het volgende:
Bos heeft gelijk, dat hij betoogt dat Jan Marijnisen en de SP erg makkelijk opgeeft.
Er is niet eens sprake van enige vorm van teleurstelling binnen de SP-gelederen.
nee logisch. SP kan beter niet regeren en al helemaal niet met het CDA. Dit gaat de SP alleen maar meer zetels opleveren ten koste van de PvdA.quote:Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef damian5700 het volgende:
Bos heeft gelijk, dat hij betoogt dat Jan Marijnisen en de SP erg makkelijk opgeeft.
Er is niet eens sprake van enige vorm van teleurstelling binnen de SP-gelederen.
Wanneer je een eclatante overwinning boekt lijkt mij het meer logisch, dat er sprake zou kunnen zijn van enige mate van teleurstelling, omdat dat niet resulteert in regeringsdeelname.quote:
Toch moet ik 't nog zien. CDA zal wel graag met CU willen, maar de PvdA waarschijnlijk niet. GL lijkt me voor 't CDA weer lastiger.quote:CDA wil met PvdA en derde partij
` CDA-leider Balkenende wil een kabinet
van CDA,PvdA en één andere partij.Hij
ziet niets in een vierpartijenkabinet.
Zo'n kabinet leidt tot meer overleg en
dat kan zaken ingewikkelder maken,zei
hij na een gesprek met de informateur.
Hoekstra begon vanmiddag een nieuwe
informatieronde.Daarin spreekt hij
vandaag ook met PvdA-leider Bos,SP-
leider Marijnissen en VVD-leider Rutte.
Het GroenLinks-Kamerlid Vendrik zegt
dat GL niet staat te trappelen om mee