Dat verandert toch niks aan de grootste beloftes die Microsoft altijd maakt over features van toekomstige OS'en en waar zelden iets van terecht komt?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:01 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Jullie lezen echt niet.![]()
WInFS komt gewoon in Vista bij de R2 release.
Hoho, dat is wel HEEL kort door de bocht. Er zijn plenty nieuwe features te vinden, zowel buiten als onder de motorkap.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:17 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarmee ze (lees: wij) uiteindelijk nog niets zijn opgeschoten, want nieuwe features zijn niet te vinden. Behalve dan de eye*mac*candy en de nieuwe Internet *ff* explorer, wat ook wel tijd werd om dat te vernieuwen..
Dat zeggen ze inderdaad..... maar of dat ook zo zal zijn moeten we maar afwachten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:01 schreef Godlike02 het volgende:
Jullie lezen echt niet.![]()
WInFS komt gewoon in Vista bij de R2 release.
Ga jij je alsjeblieft eerst even inlezen in de veranderingen die er in zitten tegenover XP...quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:17 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarmee ze (lees: wij) uiteindelijk nog niets zijn opgeschoten, want nieuwe features zijn niet te vinden. Behalve dan de eye*mac*candy en de nieuwe Internet *ff* explorer, wat ook wel tijd werd om dat te vernieuwen..
Maar aangezien de NL versie bijna twee keer zo duur is dan de Amerikaanse versie, zullen wij die 50 miljoen regels ?(ala 150 euro de regel) wel weer ophoesten..
Totale onzin..quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:49 schreef Misanthropist het volgende:
ik heb gisteren ergens gelezen dat vista maanden uitgesteld gaat worden, iemand enig idee waar?
Omdat jullie het zo graag willen anders blijf je deze onzin brullen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:17 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar aangezien de NL versie bijna twee keer zo duur is dan de Amerikaanse versie, zullen wij die 50 miljoen regels ?(ala 150 euro de regel) wel weer ophoesten..
De beste staat er niet tussen, nl:quote:
Ik ben nog wel veel meer vergetenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De beste staat er niet tussen, nl:
Je hebt geen floppy meer nodig voor het installeren van een raid driver.![]()
Het kan nu ook vanaf een usb stickie of cd....
30 januari voor consumenten...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:07 schreef Barney.Stinson het volgende:
Wanneer komt ie nou eigenlijk officieel in Nederland uit?
Haha, dat zou wel een héle goede reden moeten hebbenquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:49 schreef Misanthropist het volgende:
ik heb gisteren ergens gelezen dat vista maanden uitgesteld gaat worden, iemand enig idee waar?
Het IS uit. Je kunt het niet meer uitstellenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ga jij je alsjeblieft eerst even inlezen in de veranderingen die er in zitten tegenover XP...![]()
[..]
Totale onzin..
Tenzij het op een zeer betrouwbare site staat, bv die van Ms zelf...
Nou is iis ineens vies het is al jaren een ongelovelijk stabiel en veilig product. Wat niet wil zeggen dat je geen ander product wil om specifieke redenen maar wel beargumenteerd graagquote:Op zondag 31 december 2006 09:34 schreef mschol het volgende:
[..]
omdattie onder windows ook prima draait en iis een vies product is?
en ik wil me mederwerker windows Vista versie kunnen kopwen via slim
Ik heb geen flauw idee waar jij dat gelezen hebt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:49 schreef Misanthropist het volgende:
Wat is dat?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:43 schreef KumA het volgende:
Wanneer gaat er een Orbit/Live TV versie komen die we echt kunnen gebruiken? of is die er al?
Messenger/spaces/calls voor media centerquote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef KumA het volgende:
Messenger/spaces/calls voor media center
Bron: http://www.winsupersite.comquote:So why did Vista take so long? Microsoft will tell you that Vista has really only been in active development since mid-2004, when it "reset" the original Longhorn project and restarted development on the Windows Server 2003 code base. I'd argue that this is a convenient misstatement of the facts: Windows Vista is Longhorn and Longhorn is Windows Vista. In short, Microsoft did take five years to bring Longhorn--sorry, Windows Vista--to market.
As it turns out, the reason why is simple. Microsoft screwed up, plain and simple. Each version of Windows is based on the version that came before it and because Windows Vista was envisioned as a kitchen sink release that would include every major new feature imaginable, it eventually teetered and fell under the weight of the technology Microsoft was heaping upon it. That Vista is now based on the Windows Server 2003 code based and not that of Windows XP is meaningless. When the project started, back in 2001, it was based on Windows XP
After the reset, Microsoft scaled back the Vista feature-set dramatically and ensured that features were added in a more logical fashion. The two year development time that Microsoft refers to in this case is the most recent two years, the period of time during which Vista got back on track. This is a period of time that Microsoft should be justifiably proud of. The previous three years? Trust me, we'd all like to forget that.
Bron: http://www.winsupersite.comquote:Consider a Vista Upgrade version
For example, if you'd to upgrade your existing PC from Windows XP (or, in a more limited fashion, Windows 2000 or Windows XP Professional x64 Edition) to a comparable Windows Vista product edition, you can take advantage of the lower cost of a Vista Upgrade version. While I spell out the full details of this process in my showcase, Can You Upgrade to Windows Vista?, it works like so:
People with older Windows versions (9x, Me, NT) do not qualify for upgrade pricing. Windows 2000 and XP x64 users do qualify for upgrade pricing, but they cannot do an inplace upgrade. Instead, they will need to use an Upgrade version of Vista to perform a full-install of the product. Windows XP users, meanwhile, qualify for upgrade pricing and can perform an in-place upgrade (which I don't recommend) or a full install of Vista using an Upgrade version. (I discuss both methods of installing Windows Vista in the next part of this review.)
Express Upgrade
If you buy a new PC with XP preinstalled between October 26, 2006 and March 15, 2007, you may qualify for a free or inexpensive "cross-grade" to Windows Vista thanks to Microsoft's Vista Express Upgrade program. Again, I've written an article explaining this promotion in detail, but the gist is that customers who purchase PCs with Windows XP Media Center Edition 2005, Professional Edition, Tablet PC Edition 2005, or XP Professional x64 Edition during this timeframe can get a free or reduced-price copy of a comparable Vista product edition. Those who purchase a PC with XP Home Edition preinstalled qualify for half-price upgrades to Windows Vista Home Basic or Home Premium (their choice).
quote:When you first boot into your Windows Vista desktop for the first time, you will be struck by the wonderfully professional-looking translucencies of the new Start Menu, taskbar, windows, and other onscreen elements. On-screen windows, especially, appear to pop onto the screen, and thanks to glass-like translucency effects, they visually appear to hover over other windows and objects, giving a sense of depth that was missing from previous Windows versions.
I should point out here that Vista isn't the first mainstream operating system to provide these types of effects: Apple's Mac OS X has offered similar functionality since 2001, and over the years, Apple has been able to refine its OS' visual appearance thanks to experience and feedback. In Windows Vista, we're getting Microsoft's "1.0" attempt at this type of interface, and the immaturity shows in windows that are, perhaps, a bit too translucent, with muddy fade-through of windows lower in the z-order. But Vista provides a few niceties that Mac OS X, even in its most current form, does not. For example, thanks to a handy Control Panel applet, users can apply different color schemes to the glass-like user interface and even turn up or tune down the translucency effects, or just turn them off all together. As is often the case, Apple supplies a nice default look and feel, but very few customization features. Meanwhile, the default look and feel in Windows is nice, but it can be almost infinitely modified to the whims of each users. I feel the second approach is superior.
In any event, the new Windows desktop, with its translucencies and other effects, is a warmer, more welcoming place than that provided by previous Windows versions.
quote:The Windows User Experience team at Microsoft had long planned to come up with a set of high-quality, near-photographic system icons in order to take advantage of Vista's new Extra Large Icon style, which dramatically increases the native (and maximum) size of Windows icons from 64 x 64 pixels to 256 x 256 pixels. (Mac OS X's icons, long the standard for graphical quality, are 128 x 128 pixels, incidentally, or one-quarter the resolution of Vista's icons.)
The final Vista icons, which weren't added until very late in the development of the product, are extremely attractive, if a bit on the orange side, owing to a decision to base the icon designs on the default Windows Vista logon icon, which is an orange flower. They also reinforce the glass-like design of the Windows Aero user interface. For example, the Windows Calendar icon features a calendar on a glass-like stand; the Windows Mail icon now includes a stack of mail held in a glass container. And so it goes.
Whether the new icons are to your liking or not, you have to admit they're new looking and of high quality. And ultimately, that's the goal: Windows Vista should, at every possible turn, remind you that you're using something new, even if what it does--run applications--works just as with Windows XP.
Vista also includes new document icons, which often provide a live preview of the underlying document. So if you've got a Word document, text document, or a PowerPoint presentation (and in the case of Office applications, have Office installed), the icons for these data files will feature live previews, giving you a peek at the underlying documents. And if you have Windows Vista's new Explorer Preview Pane open, you will see the actual document displayed there. It's pretty impressive.
Zijn er al NL versies 'uit'?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:31 schreef siekman het volgende:
nou ik heb de eerste pc al voorzien van een ultimate NL install.
Ik heb de NL versie al van begin december of zoquote:Op maandag 8 januari 2007 01:16 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Zijn er al NL versies 'uit'?
Nu: Via bedrijfslicenties die al een MSDN kopie hebben en alleen maar een papiertje nodig hebben met de juiste key.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:15 schreef Robin2130 het volgende:
waar kan je die Vista eigenlijk krijgen?
via mijn opleiding kan ik 'm via www.e-academy.com downloaden en krijg ik een key van mijn opleidingquote:Op maandag 8 januari 2007 21:15 schreef Robin2130 het volgende:
waar kan je die Vista eigenlijk krijgen?
dat gelul heb je dus niet in mijn geval en als je die key in zo'n geval krijgt dan is het een key die op naam geregistreerd wordt en dan ben je gek om die voor paupers als jij online te zetten met de mogelijkheid dat die key geblokkeerd wordt door MSquote:Op maandag 8 januari 2007 22:02 schreef siekman het volgende:
Ik hoop alleen dat hij die key ook gauw online zet , want die activator is echt klote .
Ik heb denk ik al 6 verschillende cracks geprobeert maar werken doet het niet helaas
welke opleiding doe jij dan?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:59 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
via mijn opleiding kan ik 'm via www.e-academy.com downloaden en krijg ik een key van mijn opleiding
quote:Op maandag 8 januari 2007 19:58 schreef siekman het volgende:
ja maar ik hou niet zo van kopen , maar ik heb de msdn versie gekregen ( download ) en deze maand krijg ik als het goed is de valeu key
Ik wil altijd de meest uitgebreide versie ( ik weet nl nu nog niet wat ik morgen wil )
Tja, ik kan ook een gratis laptop krijgen en een gratis plasma TV!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:36 schreef siekman het volgende:
Waarom kopen als het niet hoeft ( je bent een dief van je portomonee als je iets koopt als je het kan krijgen )
Er zijn oplossingen te over. Die resulteren voorlopig nog wel bijna allemaal in een 'frankenbuild' van RC1 en RTM...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook een gratis laptop krijgen en een gratis plasma TV!
Alleen de wijze waarop is strafbaar volgens de wet.....
Ik kopieer ook van alles verder hoor, alleen hebben ze Windows Vista volgens mij vrij goed beveiligd. Ik heb ook de Ultimate versie hier (van MSDN met legale key) maar van wat ik zo kan vinden toveren de enige cracks die er bestaan je versie in een Enterprise editie, en dan kun je het Media Center niet meer gebruiken..... en dat wil ik wel op de tweede monitor.
Als ik em zelf ga kopen trouwens, is Home Premium meer dan voldoende. Daar zit het Media Center al in, en verder heeft het alles wat ik nodig heb.
opnieuw installeren?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:16 schreef --Christiaan-- het volgende:
Vista heeft mijn Windows Xp boot weggehaald, hoe krijg ik XP weer terug?
Vista staat op een aparte partitie.quote:
misschien in je boot.ini de opties aanpassen:quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:02 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Vista staat op een aparte partitie.
Met Vista heb je geen boot.ini meer, maar een heel andere bootmanager. Als het op deze manier al lukt om XP aan de gang te krijgen, loop je grote kans Vista dan weer kwijt te raken. Het moet wel mogelijk zijn om Vista en XP naast elkaar te laten draaien onder die nieuwe bootmanager (door op een speciale manier de boel te installeren), maar mij is het ook niet gelukt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:07 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
misschien in je boot.ini de opties aanpassen:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn /bootlogo
Ligt er aan wat je doetquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:14 schreef Jarno het volgende:
Wat is trouwens de stand van zaken mbt 64-bit Windows (XP en/of Vista)? Ik krijg hopelijk vandaag mijn nieuwe bordje binnen en moet dus gaan herinstalleren. Is het de moeite waard om al richting 64 bit te gaan, of voegt het nog weinig toe?
Nouja, eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Ik ben wel van plan om wat meer met Visual Studio 2005 aan de slag te gaan icm SQL Server 2005, maar dat zal maar hobby-matig zijn. Ik heb voorlopig ook geen behoefte aan meer dan 4Gb geheugen oid.quote:
Winrar en Quickpar zijn snellerquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Ik ben wel van plan om wat meer met Visual Studio 2005 aan de slag te gaan icm SQL Server 2005, maar dat zal maar hobby-matig zijn. Ik heb voorlopig ook geen behoefte aan meer dan 4Gb geheugen oid.
Wat zijn de voordelen voor jou dan?
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
It's not a bug, it's a feature....![]()
Wat bedoel je met een knipperend mediacenter? Hier werkt 'ie goedquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:11 schreef Barney.Stinson het volgende:
Meer mensen die last hebben van een knipperend mediacenter?
Kan je in vista nog booten zodat je voorbij kan zien komen wat hij op dat moment aan het laden is?quote:Op maandag 15 januari 2007 20:20 schreef B4CO het volgende:
ik heb sinds paar dagen officiele versie van vista, echter start mn pc enorm traag op, tussen de boot en daadwerkelijke Vista login duurt +- 50 seconden:
pc:
Intel p4 3.0
2gb geheugen
128mb videocard (ati radeon 9800)
voor de rest draait ie supersnel
Alleen dat booten duurt enorm langzaam
Hij blijft erg lang op "crcdisk.sys" hangen.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:24 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Kan je in vista nog booten zodat je voorbij kan zien komen wat hij op dat moment aan het laden is?
1 van de opties bij F8.
Misschien kan je dan zien wat er zo lang over denkt.
Had ik ook (ongeveer, ik kreeg er ook zo nu en dan een bsod van tijdens het booten). Waren niet-vista-proof SATA drivers in mijn geval. Updaten naar wel-vista drivers verhielp het issue.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 07:45 schreef B4CO het volgende:
[..]
Hij blijft erg lang op "crcdisk.sys" hangen.
Dit had ik ook. Krijg je dit wanneer je met Explorer in een folder browset waar filmpjes in staan? Ik wel. Dit kwam door het thumbnailen/previewen van de filmbestanden denk ik.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:19 schreef Burbo het volgende:
Vreemd genoeg heb ik ook in een keer het COM-Surrogate-probleem.
Best kans dat het ligt aan de combi van je usb-behuizing en chipset. Die willen weleens niet boteren. Mijn externe hdd wil zelfs in het geheel niet gezien worden als ie eerder aan is dan dat windows is gestart.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:51 schreef B4CO het volgende:
Ik heb t probleem gevonden, echter niet opgelost
Ik heb een externe harddisk (Western Digital 320gb) die ik via usb connect.
Als ik deze uitzet dan start vista normaal (snel) maar staat die hd aan, dan duurt t echt lang...
hoe kan dat? en hoe kan ik dat verhelpen?
Ik heb de nero-codec-achtige bestanden gerenamed, zoals eerder in dit topic genoemd. Dit helpt in een deel van de gevallen. Nero nu geheel weg en het probleem ontstaat nog steeds, zij het alleen pas na openen van een videobestand. Ik wijt het aan de codecs, maar die heb ik toch nodig om het spul af te spelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:26 schreef markvnl het volgende:
Voor de mensen die COM surrogate (en rundll32) problemen hebben: Meestal worden die veroorzaakt door Nero. De nieuwe versie van dat programma kent dit probleem niet meer.
Even downloaden en installeren dus! :-)
zo te lezen lijkt het me sterkquote:
die van thevistaforums heb ik nog niet geprobeerd idd, die van driverheaven probeer ik van het weekend ff, thanksquote:Op maandag 22 januari 2007 17:57 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
zo te lezen lijkt het me sterk
http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=1879
http://www.driverheaven.net/archive/index.php/t-104190.html
Op de ATI site staan in ieder geval geen drivers voor die kaart. Als ik bij het zoeken naar drivers naar beneden scroll, en onder "Legacy" kies voor "Windows ME 98" zie ik in dat lijstje de IGP 320 staan, wat toch al aangeeft dat de kaart al flink oud is. Ook onder Windows 2000 zie ik nog de IGP 320 staan, maar voor Windows XP zie ik em er niet meer bij staan. Onder Windows XP werd ie waarschijnlijk automatisch herkend door het OS, maar onder Windows Vista hebben ze de kaart maar weggelaten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 01:29 schreef Misanthropist het volgende:
die van thevistaforums heb ik nog niet geprobeerd idd, die van driverheaven probeer ik van het weekend ff, thanks
Dat is voor aero.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 02:45 schreef maartena het volgende:
[
* A graphics processor that is DirectX 9 capable.
Het is een soort van plus pakket dus je hebt de keuze.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:46 schreef Netsplitter het volgende:
Dat poker hadden ze eruit mogen laten van moi...
Vind je dit serieus een toffe featurequote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:47 schreef Godlike02 het volgende:
Desktop utilities
Windows DreamScene![]()
codenamed Motion Desktop, the new (and trademarked) Windows DreamScene utility allows you to assign as video file as an animated desktop. Any MPEG or WMV (Windows Media Video) will work just fine, meaning you can use that less-than-stellar home video from Disneyworld if you're so inclined. But Microsoft supplies a number of more professional animated desktops that are designed to be seamlessly repeated.
Ik vind het tof dat het kan ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vind je dit serieus een toffe feature
Bij de andere dingen kan ik me nog iets voorstellen, maar ik kan echt niks goeds bedenken over een filmpje als wallpaper.
brrr....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:47 schreef Godlike02 het volgende:
De eerste Ulimate extra's bekend
(...)
Secure Online Key Backup
it lets you backup BitLocker's recovery password--as well as your recovery certificate for the Encrypting File System, or EFS, if you're using that feature as well--at a secure Microsoft Web site called Digital Locker.
(...)
gewoon XP installeren en vista nog een maandje of 6 minimaal links laten liggen..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:41 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik wil vandaag mijn computer opnieuw installeren, alleen ik weet niet of ik het nog een keer met XP moet doen of dat ik Vista maar ff moet gaan downloaden. Ik ben zelf zeker niet ontevreden over XP, maar toch twijfel ik. Zijn er overal wel drivers voor te krijgen? Ik lees ook iets over een msdn versie... Wat is dat? Of kan ik beter wachten tot 30 Januari, tot de Final version uit komt?
Dat kon al.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
brrr....
waarom nietgewoon een zelf te kiezen locatie...
Misschien gewoon wachten op dit: http://tweakers.net/nieuw(...)jnt-al-dit-jaar.htmlquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon XP installeren en vista nog een maandje of 6 minimaal links laten liggen..
De retail versie is hetzelfde als wat je via MSDN binnen krijgt, daarvoor hoef je niet te wachten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:41 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik wil vandaag mijn computer opnieuw installeren, alleen ik weet niet of ik het nog een keer met XP moet doen of dat ik Vista maar ff moet gaan downloaden. Ik ben zelf zeker niet ontevreden over XP, maar toch twijfel ik. Zijn er overal wel drivers voor te krijgen? Ik lees ook iets over een msdn versie... Wat is dat? Of kan ik beter wachten tot 30 Januari, tot de Final version uit komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |