abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45286234
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:14 schreef Jarno het volgende:
Wat is trouwens de stand van zaken mbt 64-bit Windows (XP en/of Vista)? Ik krijg hopelijk vandaag mijn nieuwe bordje binnen en moet dus gaan herinstalleren. Is het de moeite waard om al richting 64 bit te gaan, of voegt het nog weinig toe?
Ligt er aan wat je doet
Ik draai alleen nog maar 64 bit omdat het voor mij alleen maar voordelen heeft en geen beperkingen.
Alle drivers zijn er in mijn geval.
pi_45286253
Oh ja

Ik ben Vista certified sinds 2 uur!
pi_45286394
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:02 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je doet
Nouja, eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Ik ben wel van plan om wat meer met Visual Studio 2005 aan de slag te gaan icm SQL Server 2005, maar dat zal maar hobby-matig zijn. Ik heb voorlopig ook geen behoefte aan meer dan 4Gb geheugen oid.

Wat zijn de voordelen voor jou dan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45286467
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja, eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Ik ben wel van plan om wat meer met Visual Studio 2005 aan de slag te gaan icm SQL Server 2005, maar dat zal maar hobby-matig zijn. Ik heb voorlopig ook geen behoefte aan meer dan 4Gb geheugen oid.

Wat zijn de voordelen voor jou dan?
Winrar en Quickpar zijn sneller
Ook al gebruiken ze geen 4GB mem
pi_45319545
Meer mensen die last hebben van een knipperend mediacenter?
This post is gonna be legendary!
pi_45327027
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door Sander op 14-01-2007 11:17:56 ]
Calmer than you are
pi_45327050
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

It's not a bug, it's a feature....
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45327251
-edit-
Nu moet je maar eens je bek dicht gaan houden.

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 14-01-2007 11:17:33 ]
Calmer than you are
  zondag 14 januari 2007 @ 00:19:33 #264
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_45331648
Vreemd genoeg heb ik ook in een keer het COM-Surrogate-probleem.
pi_45332001
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:11 schreef Barney.Stinson het volgende:
Meer mensen die last hebben van een knipperend mediacenter?
Wat bedoel je met een knipperend mediacenter? Hier werkt 'ie goed ... Ik heb alleen geen Windows Media Player meer in m'n taskbar (Heb alle registersleutels al verwijderd zoals hier staat ); ik kan dus niet via m'n taskbar meer TMF kijken ...
  zondag 14 januari 2007 @ 10:07:51 #266
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_45336319
Is het mogelijk om als ik een folder in Large Icons view heb staan met allemaal films dat ik zelf een plaatje kan kiezen ipv dat exporer een uit de film zelf pakt ?
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_45344356
Nee, misschien moet je anders ff een screenshotje uit de film zoeken en die als *.jpg file in dezelfde directory zetten .
pi_45357071
ik zit weer op XP, iets met activatie enzo
pi_45362353
Nergens last van
  maandag 15 januari 2007 @ 20:20:48 #270
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_45384584
ik heb sinds paar dagen officiele versie van vista, echter start mn pc enorm traag op, tussen de boot en daadwerkelijke Vista login duurt +- 50 seconden:

pc:
Intel p4 3.0
2gb geheugen
128mb videocard (ati radeon 9800)

voor de rest draait ie supersnel
Alleen dat booten duurt enorm langzaam
Trotse papa van Eden
pi_45384724
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:20 schreef B4CO het volgende:
ik heb sinds paar dagen officiele versie van vista, echter start mn pc enorm traag op, tussen de boot en daadwerkelijke Vista login duurt +- 50 seconden:

pc:
Intel p4 3.0
2gb geheugen
128mb videocard (ati radeon 9800)

voor de rest draait ie supersnel
Alleen dat booten duurt enorm langzaam
Kan je in vista nog booten zodat je voorbij kan zien komen wat hij op dat moment aan het laden is?
1 van de opties bij F8.

Misschien kan je dan zien wat er zo lang over denkt.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:14:41 #272
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_45386733
ga ik proberen
Trotse papa van Eden
  dinsdag 16 januari 2007 @ 07:45:45 #273
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_45396605
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:24 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Kan je in vista nog booten zodat je voorbij kan zien komen wat hij op dat moment aan het laden is?
1 van de opties bij F8.

Misschien kan je dan zien wat er zo lang over denkt.
Hij blijft erg lang op "crcdisk.sys" hangen.
Trotse papa van Eden
  dinsdag 16 januari 2007 @ 08:07:50 #274
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_45396769
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 07:45 schreef B4CO het volgende:

[..]

Hij blijft erg lang op "crcdisk.sys" hangen.
Had ik ook (ongeveer, ik kreeg er ook zo nu en dan een bsod van tijdens het booten). Waren niet-vista-proof SATA drivers in mijn geval. Updaten naar wel-vista drivers verhielp het issue.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:33:08 #275
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_45397843
hoe en waar vind ik die drivers?
Trotse papa van Eden
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:51:36 #276
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_45415973
Ik heb t probleem gevonden, echter niet opgelost
Ik heb een externe harddisk (Western Digital 320gb) die ik via usb connect.
Als ik deze uitzet dan start vista normaal (snel) maar staat die hd aan, dan duurt t echt lang...
hoe kan dat? en hoe kan ik dat verhelpen?
Trotse papa van Eden
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:53:35 #277
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_45455593
Weet iemand waarom bij eerdere installatie van vista mijn western digital ata harddisk gewoon werd geinstalleerd. Maar na een tijdje eruit geweest te zijn ik ze erin doe en vista gewoon geen drivers kan vinden?
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:17:32 #278
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45511976
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:19 schreef Burbo het volgende:
Vreemd genoeg heb ik ook in een keer het COM-Surrogate-probleem.
Dit had ik ook. Krijg je dit wanneer je met Explorer in een folder browset waar filmpjes in staan? Ik wel. Dit kwam door het thumbnailen/previewen van de filmbestanden denk ik.

Ik had nog veel meer filmproblemen: WMP11 wilde helemaal geen video afspelen, WinDVD alleen in hele lage lelijke resolutie, video acceleratie werkte niet, de performance rating tool crashte op de 3D test...

Mijn oplossing vond ik op een forum: niet de door Microsoft Update aangeleverde graphics drivers gebruiken, maar de eigen Vista-drivers van de videokaart eroverheen installeren. Vista klaagde wel dat deze versie lager was, maar sindsdien zijn al deze COM surrogate + video + DVD problemen verleden tijd.

Mijn mainboard = DG965WH (Core2Duo), met Intel G965 Express chipset.

Misschien heb je er wat aan. Misschien niet. Maar ook op andere mainboards, controleer of je grafische kaart vendor zelf drivers heeft.

Anders kan het ook nog een corrupte of niet-Vista-compatible codec zijn die roet in het eten gooit. Kijk of je de laatste versie hebt van DivX, en deinstalleer wazige warez-codecpacks.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45519853
Voor de mensen die COM surrogate (en rundll32) problemen hebben: Meestal worden die veroorzaakt door Nero. De nieuwe versie van dat programma kent dit probleem niet meer.
Even downloaden en installeren dus! :-)
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:24:19 #280
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_45524763
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:51 schreef B4CO het volgende:
Ik heb t probleem gevonden, echter niet opgelost
Ik heb een externe harddisk (Western Digital 320gb) die ik via usb connect.
Als ik deze uitzet dan start vista normaal (snel) maar staat die hd aan, dan duurt t echt lang...
hoe kan dat? en hoe kan ik dat verhelpen?
Best kans dat het ligt aan de combi van je usb-behuizing en chipset. Die willen weleens niet boteren. Mijn externe hdd wil zelfs in het geheel niet gezien worden als ie eerder aan is dan dat windows is gestart.

Is die externe schijf sata of pata aangesloten in de behuizing?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:26:30 #281
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_45524810
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:26 schreef markvnl het volgende:
Voor de mensen die COM surrogate (en rundll32) problemen hebben: Meestal worden die veroorzaakt door Nero. De nieuwe versie van dat programma kent dit probleem niet meer.
Even downloaden en installeren dus! :-)
Ik heb de nero-codec-achtige bestanden gerenamed, zoals eerder in dit topic genoemd. Dit helpt in een deel van de gevallen. Nero nu geheel weg en het probleem ontstaat nog steeds, zij het alleen pas na openen van een videobestand. Ik wijt het aan de codecs, maar die heb ik toch nodig om het spul af te spelen.

Iemand trouwens al ervaringen met video's die in mediaplayer wel spelen, maar in vlc zwart beeld geven??
pi_45569864
Goed, net Vista geļnstalleerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn ati radeon igp 320m fatsoenlijk aan de praat te krijgen. de drivers van hp werken overigens ook niet. eigenlijk is het hetzelfde probleem als http://forum.tweaks.com/forum/Topic210986-33-1.aspx

iemand enig idee what to try?
pi_45584370
anyone?
pi_45585029
Nieuwe vista hardware

Ultra-Mobile PCs

Laptops

Gaming

Entertainment

Die sony vind ik erg fijn (de onderste)
pi_45586474
quote:
die van thevistaforums heb ik nog niet geprobeerd idd, die van driverheaven probeer ik van het weekend ff, thanks
  dinsdag 23 januari 2007 @ 02:45:06 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45586753
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 01:29 schreef Misanthropist het volgende:
die van thevistaforums heb ik nog niet geprobeerd idd, die van driverheaven probeer ik van het weekend ff, thanks
Op de ATI site staan in ieder geval geen drivers voor die kaart. Als ik bij het zoeken naar drivers naar beneden scroll, en onder "Legacy" kies voor "Windows ME 98" zie ik in dat lijstje de IGP 320 staan, wat toch al aangeeft dat de kaart al flink oud is. Ook onder Windows 2000 zie ik nog de IGP 320 staan, maar voor Windows XP zie ik em er niet meer bij staan. Onder Windows XP werd ie waarschijnlijk automatisch herkend door het OS, maar onder Windows Vista hebben ze de kaart maar weggelaten.

Verder is de IGP 320 een DirectX 8.1 kaart, en van Microsoft.com haal ik:

A Windows Vista Capable PC includes at least:

* A modern processor (at least 800MHz1).
* 512 MB of system memory.
* A graphics processor that is DirectX 9 capable.

Dus ik denk dat je pech hebt met dat ding.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_45589016
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 02:45 schreef maartena het volgende:

[
* A graphics processor that is DirectX 9 capable.
Dat is voor aero.
Voor de classic view is een wddm compatible kaart goed genoeg.
  FOK!fossiel dinsdag 23 januari 2007 @ 19:27:01 #289
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_45607562
De eerste Ulimate extra's bekend

Games
Hold 'Em Poker
Hold 'Em is, of course, based on the popular Texas Hold 'Em poker variant, which swept the nation (and, presumably, the planet) a few years back and shows no sign of letting up.

Desktop utilities
Windows DreamScene
codenamed Motion Desktop, the new (and trademarked) Windows DreamScene utility allows you to assign as video file as an animated desktop. Any MPEG or WMV (Windows Media Video) will work just fine, meaning you can use that less-than-stellar home video from Disneyworld if you're so inclined. But Microsoft supplies a number of more professional animated desktops that are designed to be seamlessly repeated.

System utilities
Windows BitLocker Drive Preparation Tool
It provides a way to automatically resize your existing system partition and add a new partition of the exact size required by BitLocker. And it will do so without requiring you to wipe out your Vista install and start over from scratch. Halleluiah.

Secure Online Key Backup
it lets you backup BitLocker's recovery password--as well as your recovery certificate for the Encrypting File System, or EFS, if you're using that feature as well--at a secure Microsoft Web site called Digital Locker.

Multimedia

GroupShot
So what is it? Let's see how Microsoft's Justin Hutchinson described GroupShot during the Gates keynote, during which he demonstrated the application. "Now my problem with photos is not necessarily technology, it's not that I can edit them, and organize them, or share them, I can't take a picture to save my life," he said. "I'm always cutting people's heads off, or I'm catching people, like in this case, with their eyes closed. So here I have two pictures. In this one her eyes are closed, in this one his eyes are closed. What I want to do is put both of these pictures together into one good picture. So GroupShot is going to let me do that. I simply select here, take the good part of this picture, I go back here and take the good part of this picture. Now GroupShot didn't fix these pictures, it created the picture I wish I would have taken. Pretty cool."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 januari 2007 @ 20:46:10 #291
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_45610162
Dat poker hadden ze eruit mogen laten van moi...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_45610927
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:46 schreef Netsplitter het volgende:
Dat poker hadden ze eruit mogen laten van moi...
Het is een soort van plus pakket dus je hebt de keuze.
Het is niet verplicht.

Normaal zou deze standaard meegeleverd worden maar poker had een te hoge parental rating dus stellen ze deze beschikbaar als add-on
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:23:12 #293
12221 Tijn