abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:44:31 #1
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44243723
Toch jammer dat wanneer je in een topic klaagt over scholieren (in de bus in dit geval) dat mensen dan meteen gaan lopen vragen wat hun afkomst was. Lekker belangrijk, een puber is een puber. Die zijn lastig door de hormonale veranderingen in hun hoofd.
Maar wat ik me nou afvraag he; zijn er echt van die josti's die denken dat bv. een marokkaan (of welke anders gekleurde medelander dan ook) liever rotzooi trapt en het andere moeilijk maakt dan dat hij zelf gelukkig is?
Dan ben je echt dom. Het lijk me logisch dat iedereen gelukkig wil zijn, dat dat voor sommigen lastiger is/wordt gemaakt (bv. doordat ze altijd te horen krijgen dat zij het altijd gedaan hebben)
Denk eens na voor je dat soort beweringen maakt, je roept her met dit soort opmerkingen nl zelf ellende af. Die maroc zal je nu wel op je bek slaan, je gaf hem toch al geen eerlijke kans dus waarom zou hij het tegendeel proberen te bewijzen? Je bent toch al bevooroordeeld.

Mijn klacht? Hersenloze blanke nederlanders die denken dat ze beter zijn dan de rest, en geloven in hun eigen haat tegen alles wat vreemd is.
Voer eendjes, geen oorlog!
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:47:51 #2
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_44243821
Kijk eens aan!

Ik ben het heulemaal met je eens
Nederlanders WILLEN gewoon bepaalde mensen de schuld geven, dat geeft ze ws rust enzo... kansloos...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_44243954
Helemaal mee eens!
pi_44243972
Was vast een turk
pi_44243998
Je hebt gelijk.

Jammer alleen dat je in je laatste zin je eigen betoog compleet ontkracht. Je scheert over één kan, discrimineert en je zaait haat.
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:55:39 #6
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244046
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:54 schreef FlyingFox het volgende:
Je hebt gelijk.

Jammer alleen dat je in je laatste zin je eigen betoog compleet ontkracht. Je scheert over één kan, discrimineert en je zaait haat.
Valt mee. Ik klaag alleen over die hersenloze nederlanders, niet over de nederlanders die het wel begrijpen.
Je opmerking over haat zaaien snap ik niet zo goed, ik hoop nl juist dat mensen na gaan denken door mijn post, en naar mensen als individu kijken.
pi_44244067
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:55 schreef Miksie het volgende:

[..]

Valt mee. Ik klaag alleen over die hersenloze nederlanders, Niet over de nederlanders die het wel begrijpen.
Dan nog!
pi_44244082
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:55 schreef Miksie het volgende:

[..]

Valt mee. Ik klaag alleen over die hersenloze nederlanders, Niet over de nederlanders die het wel begrijpen.
Come now. Je suggereert dat alle Nederlanders hersenloos zijn.

Kutmarrokanen. Hey, ik heb 't alleen over de Marrokanen die kut zijn. Yeah right.
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:57:36 #9
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_44244102
Er is toch een zondebok nodig? Arbeit Macht Frei!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:58:34 #10
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244134
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:57 schreef LasTeR het volgende:
Er is toch een zondebok nodig? Arbeit Macht Frei!
Ja, dat inderdaad.
Maar we hebben toen met zn allen besloten: Dat nooit weer.
pi_44244246
dat ik negatief over het gros van de marokkanen denk komt niet door me opvoeding of vooroordelen!

ik ben geen rascist, ik ga om met antilianen, surinamers, turken, chinezen, marokkanen.... en juist daarom weet ik waar ik over praat!
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:02:10 #12
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244264
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:56 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Come now. Je suggereert dat alle Nederlanders hersenloos zijn.

Kutmarrokanen. Hey, ik heb 't alleen over de Marrokanen die kut zijn. Yeah right.
T is goed. Dan wil je het niet begrijpen. Ik hoop alleen dat er een hoop anderen zijn die het wel willen begrijpen, en eens gaan nadenken, en gaan proberen dingen objectief te bekijken (zo objectief als mogelijk is that is).
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:04:26 #13
158551 hele_nare_user
...en niet anders
pi_44244337
Wat is de afkomst van TS?
Met het lezen van bovenstaande post ga je akkoord met het regelement van de nare users-commissie.
Vraag, klacht of een geheime liefde voor me?
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:05:08 #14
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244362
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:01 schreef rival het volgende:
dat ik negatief over het gros van de marokkanen denk komt niet door me opvoeding of vooroordelen!

ik ben geen rascist, ik ga om met antilianen, surinamers, turken, chinezen, marokkanen.... en juist daarom weet ik waar ik over praat!
Ik beweer ook zeker niet dat het niet goed gaat met die groep, dat zie ik ook wel (zit in het onderwijs en zo). Het gaat me er vooral om dat dat niet alleen hun schuld is. Zolang wij ze als minderwaardig blijven behandelen, zullen zij zich zo gedragen. En dat moet je zien te voorkomen.
daaromm zei ik ook, je moet het objectief proberen te bekijken. Maar als je een hond blijft slaan wordt ie vanzelf vals.
En rotte appels zitten natuurlijk in elke groep.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:05:59 #15
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244389
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:04 schreef hele_nare_user het volgende:
Wat is de afkomst van TS?
NL
Zowel ouders als grootouders zijn NL.
pi_44244555
Ondenkbaar natuurlijk dat er in de ene groep wat meer rotte appels zitten dan de ander.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:11:52 #17
161938 wmml
Code Duello
pi_44244584
Ik erger me altijd maar aan 2 soorten mensen in de bus.

Dat zijn diegene die van voor tot achter (eentje voor en eentje achter) in de bus communiceren met een zeer irritante stemveheffing. En mochten ze dan geen tien meter van elkaar afzitten dan gebruiken ze nog een zulke luide stem dat de hele bus ze kan horen (een soort gezoem met woorden erin). Daarbij komt het dan ook nog dat een zulk soort mensen (inclusief bontkraag) het een soort sport ervan maken. Om te kijken hoe hard hun KUTmobieltje wel niet KUTmuziek (in the eye of the beholder) kan afspelen. En conversaties van een zulk soort mensen komt heel vaak het woordje "Walla" en de twee/drie woordjes "Je weet (toch)" in voor. Ik constateer... ik veroordeel (nog) niet.

De tweede catagorie zijn de 13 á 14 jarige meisje die met hun scherpe en hoge stemmetjes over allemaal onbelangrijke onzin aan het praten zijn. Wat dan gepaart gaat met onuitstaanbaar gegiechel.

Als ik in de bus zit houd ik gewoon me kop dicht, en als ik dan al met iemand praat dan op gedempte wijze. Op deze manier heeft niemand last van mij. Helaas heeft niet iedereen zulk een instelling.
Pistols at Dawn!
pi_44244633
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:05 schreef Miksie het volgende:

[..]

Zolang wij ze als minderwaardig blijven behandelen, zullen zij zich zo gedragen.
pardon? het probleem met die gasten is juist dat ze de westerse mens minderwaardig vinden!
ze voelen zich boven de rest staan en dat doet niemand!
pi_44244638
Pot en ketel
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:15:44 #20
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244710
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:11 schreef wmml het volgende:
Ik erger me altijd maar aan 2 soorten mensen in de bus.

Dat zijn diegene die van voor tot achter (eentje voor en eentje achter) in de bus communiceren met een zeer irritante stemveheffing. En mochten ze dan geen tien meter van elkaar afzitten dan gebruiken ze nog een zulke luide stem dat de hele bus ze kan horen (een soort gezoem met woorden erin). Daarbij komt het dan ook nog dat een zulk soort mensen (inclusief bontkraag) het een soort sport ervan maken. Om te kijken hoe hard hun KUTmobieltje wel niet KUTmuziek (in the eye of the beholder) kan afspelen. En conversaties van een zulk soort mensen komt heel vaak het woordje "Walla" en de twee/drie woordjes "Je weet (toch)" in voor. Ik constateer... ik veroordeel (nog) niet.

De tweede catagorie zijn de 13 á 14 jarige meisje die met hun scherpe en hoge stemmetjes over allemaal onbelangrijke onzin aan het praten zijn. Wat dan gepaart gaat met onuitstaanbaar gegiechel.

Als ik in de bus zit houd ik gewoon me kop dicht, en als ik dan al met iemand praat dan op gedempte wijze. Op deze manier heeft niemand last van mij. Helaas heeft niet iedereen zulk een instelling.
Ja klopt. Heeft niks te maken met afkomst.
Zoals je die meisje beschrijft, zo was ik ook , maar dan in de trein.
En tegenwoordig, nu ik groot ben, gedraag ik me ook zo netjes mogelijk als ik in het ov zit.
pi_44244766
Ik kan met alle mensen omgaan. Cultuur, leeftijd, huidskleur maakt niet uit. Maar toch kan ik het niet met de Nederlanders. Het zou ook aan mij kunnen liggen maar vrienden kan ik echt niet worden met ze. Daarom wil ik ook graag weg uit dit land, maar ja, eerst dimploma's halen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:17:52 #22
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244768
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:13 schreef Rekkie het volgende:
Pot en ketel
Ja, en dus hebben beide schuld.
Alleen hebben nederlanders over het algemeen net iets meer mogelijkheden.
pi_44244797
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:17 schreef Miksie het volgende:

[..]

Ja, en dus hebben beide schuld.
en niet alle nederlanders en misschien ook niet alle buitenlanders.

Opgelost
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:21:29 #24
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44244858
.iM wat is jouw afkomst dan?

Ik begin nu trouwens wel het idee te krijgen dat ik ook best wel alleen sta in mijn idee. NIet dat ik daar mee zit hoor Ik gedij op tegenslag. Maar het geeft me ook een erg naar gevoel. Een samenleveing waar zoveel haat is, en waar zo weinig wil is om er iets aan te veranderen. Volgens mij is dat geen mooi toekomstbeeld.
pi_44244889
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:02 schreef Miksie het volgende:

[..]

T is goed. Dan wil je het niet begrijpen. Ik hoop alleen dat er een hoop anderen zijn die het wel willen begrijpen, en eens gaan nadenken, en gaan proberen dingen objectief te bekijken (zo objectief als mogelijk is that is).
Wie begrijpt hier wie nu niet? Ik snap wat je bedoelt, alleen verwijt de pot hier de ketel.
pi_44244958
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:21 schreef Miksie het volgende:

Ik begin nu trouwens wel het idee te krijgen dat ik ook best wel alleen sta in mijn idee. NIet dat ik daar mee zit hoor Ik gedij op tegenslag. Maar het geeft me ook een erg naar gevoel. Een samenleveing waar zoveel haat is, en waar zo weinig wil is om er iets aan te veranderen. Volgens mij is dat geen mooi toekomstbeeld.
Dan moet je bij de buitenlanders beginnen die zich altijd achter gesteld voelen en zich daarom bedreigend opstellen.
Buitenlanders die de vooroordelen in de mond van anderen leggen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:25:34 #27
161938 wmml
Code Duello
pi_44244985
quote:

En daar kom je nu achter? Dan vraag ik me toch af hoe 'groot' je eigelijk bent? Ik ben geen racist, maar als ik een groepje 'buitenlanders' zie en een groepje 'nederlanders' dan zit daar toch een wereld van verschil in. En dat bedoel ik niet al te positief. Ik vind ook niet dat ik moet helpen een 'buitenlander' meerderwaardig te voelen. Bij mij hebben ze allemaal een gelijke start...maar je ligt zo aan de linker kant...zowel allochtonen als autochtonen.
Pistols at Dawn!
pi_44245053
quote:

Ben hier in NL geboren maar ben half Indisch. Toen ik kind was ging ik meer met andere culturen om dan met NL's. Met de NL's kon ik gewoon niet bevriend raken, alleen maar ruzie. En dat is nu nog steeds. Met meisjes ook, ben vroeger wel voor een tijd op NL/Blondjes gevallen maar al snel veranderde dat in Hindoestaanse Surinamers. Hetzelfde voor het eten. Nederlands eten vind ik niet lekker, ook niet vies maar geef me maar toch 't liefst Surinaams/Indisch.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:30:25 #29
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_44245147
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:44 schreef Miksie het volgende:
Toch jammer dat wanneer je in een topic klaagt over scholieren (in de bus in dit geval) dat mensen dan meteen gaan lopen vragen wat hun afkomst was. Lekker belangrijk, een puber is een puber. Die zijn lastig door de hormonale veranderingen in hun hoofd.
Maar wat ik me nou afvraag he; zijn er echt van die josti's die denken dat bv. een marokkaan (of welke anders gekleurde medelander dan ook) liever rotzooi trapt en het andere moeilijk maakt dan dat hij zelf gelukkig is?
Dan ben je echt dom. Het lijk me logisch dat iedereen gelukkig wil zijn, dat dat voor sommigen lastiger is/wordt gemaakt (bv. doordat ze altijd te horen krijgen dat zij het altijd gedaan hebben)
Denk eens na voor je dat soort beweringen maakt, je roept her met dit soort opmerkingen nl zelf ellende af. Die maroc zal je nu wel op je bek slaan, je gaf hem toch al geen eerlijke kans dus waarom zou hij het tegendeel proberen te bewijzen? Je bent toch al bevooroordeeld.

Mijn klacht? Hersenloze blanke nederlanders die denken dat ze beter zijn dan de rest, en geloven in hun eigen haat tegen alles wat vreemd is.
Door mensen zoals jou, gaat de europese/nederlandse cultuur kapot. Dat zie je natuurlijk niet, dus ik begin er ook maar geen discussie over.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_44245168
TS is zeker weer zo'n marokkaan he
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:32:19 #31
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44245199
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:22 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Wie begrijpt hier wie nu niet? Ik snap wat je bedoelt, alleen verwijt de pot hier de ketel.
Er is duidelijk nog een probleem, dat zie je op straat, en bv ook hier op fok. De samenlveing verzuurt.
De pot verwijt misschien de ketel. Maar als nou 1 van die 2 meer mogelijkheden heeft dan de ander, EN er moet een oplossing komen, dan moet toch diegene met de meeste mogelijkheden de eerste stap zetten?
En dat is zijn de nederlanders, wij hebben in dit land nog steeds de meeste kansen.
En rotte appels hou je altijd, en in sommige groepen zitten er meer, maar dat heeft een reden, en die moeten we aanpakken. Niet zinloos naar elkaar afkomst gaan lopen vragen, maar naar elkaars verhaal.
En op het moment dat ik hoor dat er in de bijlmer meer shit is dan in andere stadsdelen bedenk ik me ook altijd dat in de bijlmer veel meer mensen zijn die met een gruwelijk levensverhaal rondlopen dan in andere stadsdelen (bijvoorbeeld nu volwassen kind soldaten om maar wat te noemen). Vind je het gek dat die mensen meer begeleiding nodig hebben? Ze zitten ook nog eens in een vreemd land, omdat ze niet in hun eigen land meer KUNNEN zijn. Tuurlijk er zijn mensen die misbruik maken van het systeem, maar die houd je altijd.
Misschien ben ik wereldvreemd en idealistisch en begrijp ik je inderdaad niet. Maar zoals het nu gaat zie ik geen verbetering komen, en dat is toch waar het uiteindelijk om gaat lijkt me.
pi_44245205
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:31 schreef tonks het volgende:
TS is zeker weer zo'n marokkaan he
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:05 schreef Miksie het volgende:

[..]

NL
Zowel ouders als grootouders zijn NL.
pi_44245231
Maar ja, welkom op fok. Zo gaat het al tijd al, yvonne heeft een keer een topic over theezakjes geopend om te kijken hoe snel het over marokkanen ging
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:37:40 #34
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44245344
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:30 schreef Rossoneri het volgende:

[..]

Door mensen zoals jou, gaat de europese/nederlandse cultuur kapot. Dat zie je natuurlijk niet, dus ik begin er ook maar geen discussie over.
Nou goed, ik ben dus inderdaad wereldvreemd.
Ik wil zeker onze cultuur niet kapot maken. Dat gebeurt ook echt niet, daar is ze veel te sterk voor. Het was gewoon my 2 cents. De dingen zoals ik ze zie.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:39:12 #35
161938 wmml
Code Duello
pi_44245387
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:32 schreef Miksie het volgende:

[..]

Tuurlijk er zijn mensen die misbruik maken van het systeem, maar die houd je altijd.
Niet, als we niemand meer binnenlaten niet....maarja
Pistols at Dawn!
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:43:01 #36
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_44245503
Het was een, een... NEGER!?!?!

Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:43:12 #37
161938 wmml
Code Duello
pi_44245510
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:37 schreef Miksie het volgende:

[..]

Nou goed, ik ben dus inderdaad wereldvreemd.
Ik wil zeker onze cultuur niet kapot maken. Dat gebeurt ook echt niet, daar is ze veel te sterk voor.
Ik ben iets aan het denken wat meneer Bos zei...ik kan er niet meer opkomen. Maar het had te maken met dat Nederland geen basiscultuur meer zou/moest hebben....
Pistols at Dawn!
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:44:21 #38
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44245551
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:33 schreef tonks het volgende:
Maar ja, welkom op fok. Zo gaat het al tijd al, yvonne heeft een keer een topic over theezakjes geopend om te kijken hoe snel het over marokkanen ging
Ik lees fok al jaren, had eerst een andere username, maar door mailadres verandering kan ik die niet meer gebruiken, wachtwoord kwijt etc.

Dat topic van Yvonne ken ik niet, maar goed ik kan me er wat bij voorstellen.

Het valt me op dat er 5 jaar terug een stuk minder geklaagd en gescholden werd. Daar maak ik me soms zorgen over. Toevallig had ik nu wat tijd over en vroeg ik me af hoe men er nu echt over dacht.
Waar ik me ook zorgen over maak is dat ik mezelf ook weleens betrap op vooroordelen. Maar het grappige is, omdat ik echt met die gasten werk, moet ik daar eigenlijk altijd op terug komen. En ik denk dat dat deels komt door de manier waarop ik hun benader. Met respect, en als je dat volhoudt, ook op het moment dat zij jou geen respect geven, krijg je dat vrij snel toch van ze terug, omdat ze simpelweg niet anders meer durven.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:47:24 #39
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_44245656
quote:

Misschien halen zij hun geluk wel uit het zich superieur voelen over andere mensen / culturen. Een beetje zoals het ingebakken zit met het hele "man is superieur aan de vrouw" gedeelte in die godsdienst.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:48:16 #40
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44245689
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:43 schreef wmml het volgende:

[..]

Ik ben iets aan het denken wat meneer Bos zei...ik kan er niet meer opkomen. Maar het had te maken met dat Nederland geen basiscultuur meer zou/moest hebben....
Maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!
Ik vind de cultuur hier geweldig, daarom zou ik hier niet graag weggaan. Maar ik ben gewoon van mening dat anders hun eigen cultuur ook mooi mogen vinden in ons land, en dat dat best naast elkaar kan.
Zoals een collega van me zei: Op school deden de kids mee met sinterklaas, maar thuis deden ze geen sinterklaas. Zij vierden daar hun eigen feesten. En dan kun je zeggen zielig voor die kids. Maar die vinden het best. In december een kadootje op school, en daarnaast hun eigen feestdagen (zoals suikerfeest )
Kan best volgens mij.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:48:58 #41
161938 wmml
Code Duello
pi_44245715
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:44 schreef Miksie het volgende:

[..]

Ik lees fok al jaren, had eerst een andere username, maar door mailadres verandering kan ik die niet meer gebruiken, wachtwoord kwijt etc.

Dat topic van Yvonne ken ik niet, maar goed ik kan me er wat bij voorstellen.

Het valt me op dat er 5 jaar terug een stuk minder geklaagd en gescholden werd. Daar maak ik me soms zorgen over. Toevallig had ik nu wat tijd over en vroeg ik me af hoe men er nu echt over dacht.
Waar ik me ook zorgen over maak is dat ik mezelf ook weleens betrap op vooroordelen. Maar het grappige is, omdat ik echt met die gasten werk, moet ik daar eigenlijk altijd op terug komen. En ik denk dat dat deels komt door de manier waarop ik hun benader. Met respect, en als je dat volhoudt, ook op het moment dat zij jou geen respect geven, krijg je dat vrij snel toch van ze terug, omdat ze simpelweg niet anders meer durven.
Je moet niet zoveel nadenken dan heb je ook minder zorgen. Ik vind het verwonderlijk hoeveel jij je de maatschappij aantrekt. Misschien tevaak 'De maatschappij dat ben jij' gehoort? Het slaat trouwens ook nergens op want als de maatschapij mij zou zijn zou ik me niet zoveel ergeren....

Trek gewoon een grote #Careface op en zoek ander werk

That was al folks, take care of yourself and your loved ones.
Pistols at Dawn!
pi_44245726
Linkse rakker

Vroegah was alles beter jong.

Er zijn natuurlijk verschillende 'buitenlanders, maar een groot deel kan vervelend zijn. Of je ze met respect behandelt of niet in een groep of op straat krijg je vaak wel iets naar je hoofd geslingerd. En dan kom jij met je respect aan.. Ben jij ooit wel eens boos ofzo?
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:49:52 #43
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44245748
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44245762
Even kort maar krachtig, je moet de boel niet omdraaien, haat komt er door gedrag en niet andersom.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:51:28 #45
161938 wmml
Code Duello
pi_44245793
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Miksie het volgende:

[..]

Maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!
Ik vind de cultuur hier geweldig, daarom zou ik hier niet graag weggaan. Maar ik ben gewoon van mening dat anders hun eigen cultuur ook mooi mogen vinden in ons land, en dat dat best naast elkaar kan.
Zoals een collega van me zei: Op school deden de kids mee met sinterklaas, maar thuis deden ze geen sinterklaas. Zij vierden daar hun eigen feesten. En dan kun je zeggen zielig voor die kids. Maar die vinden het best. In december een kadootje op school, en daarnaast hun eigen feestdagen (zoals suikerfeest )
Kan best volgens mij.
...tweede paasdag schrappen om het suikerfeest mogelijk te maken?

Ik zeg tyf een eind op
Pistols at Dawn!
pi_44245913
Overigens is het wel algemeen bekend dat er veel uitschot uit marokko en turkije hier zit, de nette mensen zitten vooral in het eigen land.
Daarnaast discrimineer ik niet op huidskleur, maar op of ze een rotkop hebben of niet, en met rotkop bedoel ik niet lelijk of niet, maar uitstraling, ik kan prima aflezen aan het gezicht hoe iemand is en ik heb bijna altijd gelijk, enige nadeel is dat veel buitelanders zo een kop hebben
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:56:06 #47
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44245960
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:49 schreef Bastoenie het volgende:
Linkse rakker

Ben jij ooit wel eens boos ofzo?
Zo links ben ik niet hoor, maar ik denk wel anders na, dat merk ik hier wel (misschien is het een leeftijdsverschil, ben 28, de gemiddlede fokker is vast wel wat jonger).

En dat boos zijn; wat lief van je. Mn vriend zou niet meer bijkomen als hij dit zou lezen.
Tsjah, ik ben nogal eens zwaar pissed, maar daardoor, omdat het zo vaak voorkomt, heb ik geleerd dat je er nergens mee komt. Je kan beter gewoon zeggen wat je wilt, letterlijk, dan kan er iig een eerlijke discussie gevoerd worden over wat iedereen wil. En volgens mij is dat simpel: iedereen wil op zijn eigen manier gelukkig zijn. En bijna niemand heeft als hoogste doel een ander lastigvallen.
En dat is de manier waarop ik probeer te denken en leven. Dat wil niet zeggen dat ik dat altijd kan, maar ik merk wel dat als het me lukt het een stuk handiger en constructiever is dan schelden (al lucht dat soms heerlijk op natuurlijk, maar ik krijg daar dus wel een schuldgevoel van achteraf)
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:58:43 #48
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44246035
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:51 schreef wmml het volgende:

[..]

...tweede paasdag schrappen om het suikerfeest mogelijk te maken?

Ik zeg tyf een eind op
Nee dat bedoel ik niet. We wonen in nederland dus houden we er wat dat betreft natuulijk gristelijke feestdagen op na. Maar het is toch geen probleem als mn collega een aantal dagen vrij neemt voor dat suikerfeest?
Dat is meer wat ik bedoel. Tolerantie en verdraagzaamheid. (ok, nu kots ik ook van mezelf)
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:59:14 #49
161938 wmml
Code Duello
pi_44246051
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:56 schreef Miksie het volgende:

[..]

Zo links ben ik niet hoor, maar ik denk wel anders na, dat merk ik hier wel (misschien is het een leeftijdsverschil, ben 28, de gemiddlede fokker is vast wel wat jonger).

En dat boos zijn; wat lief van je. Mn vriend zou niet meer bijkomen als hij dit zou lezen.
Tsjah, ik ben nogal eens zwaar pissed, maar daardoor, omdat het zo vaak voorkomt, heb ik geleerd dat je er nergens mee komt. Je kan beter gewoon zeggen wat je wilt, letterlijk, dan kan er iig een eerlijke discussie gevoerd worden over wat iedereen wil. En volgens mij is dat simpel: iedereen wil op zijn eigen manier gelukkig zijn. En bijna niemand heeft als hoogste doel een ander lastigvallen.
En dat is de manier waarop ik probeer te denken en leven. Dat wil niet zeggen dat ik dat altijd kan, maar ik merk wel dat als het me lukt het een stuk handiger en constructiever is dan schelden (al lucht dat soms heerlijk op natuurlijk, maar ik krijg daar dus wel een schuldgevoel van achteraf)
Laat je eens testen op HSP...en anders vraag jezelf eens af of je een duidelijke voorliefde hebt voor de jaren '70
Pistols at Dawn!
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:03:05 #50
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44246184
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:59 schreef wmml het volgende:

[..]

Laat je eens testen op HSP...en anders vraag jezelf eens af of je een duidelijke voorliefde hebt voor de jaren '70
Haha, ja dat laatste was me al duidelijk, die heb ik wel. Ja, misschien ben ik een hippie, maar het werkt voor mij
Ik wou het voorleggen op een plek waar veel mensen anders denken, alle lijkt wel. Geeft niet iedereen mag zn mening hebben, maar ik denk persoonlijk dat je er niet ver mee komt.
Het is ook niet zo dat ik dit in 1 dag of zelfs in mn eentje bedacht heb. Ik heb regelmatig dat we samen met vrienden gezellig zitten en op dit soort onderwerpen uitkomen. Dus HSP lijkt me niet het probleem, voor zover er dus al een probleem zou zijn, want ik heb er verder geen last van
pi_44246225
TS is vast white trash,wigger
pi_44246236
quote:

Heel misschien komt het doordat als men problemen heeft met pubers of de iets oudere, ze meestal van een bepaalde afkomst zijn. Gek dat men dan zo gaat denken.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:05:49 #53
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44246273
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:04 schreef knarel het volgende:
TS is vast white trash,wigger
metalhead EN hippie (ben ik sinds net achter) en mn huis is best netjes
pi_44246414
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:44 schreef Miksie het volgende:
Maar het grappige is, omdat ik echt met die gasten werk, moet ik daar eigenlijk altijd op terug komen. En ik denk dat dat deels komt door de manier waarop ik hun benader. Met respect, en als je dat volhoudt, ook op het moment dat zij jou geen respect geven, krijg je dat vrij snel toch van ze terug, omdat ze simpelweg niet anders meer durven.
Wat een onzin.

Respect komt van 2 kanten hoor. En tja als ze jou blijven ondermijnen dan krijgen ze gezeik, dat weten zij ook, dus dan doen ze ' redelijk' normaal. Maar in elke andere situatie waarbij er niet sprake is van een bepaalde mate van gezag gaat die vlieger niet op. Dan juist hebben ze geen respect voor je op het moment dat je aardig tegen ze blijft doen als ze je slecht behandelen. Over je heen laten lopen heet dat.
pi_44246474
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:10 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Respect komt van 2 kanten hoor. En tja als ze jou blijven ondermijnen dan krijgen ze gezeik, dat weten zij ook, dus dan doen ze ' redelijk' normaal. Maar in elke andere situatie waarbij er niet sprake is van een bepaalde mate van gezag gaat die vlieger niet op. Dan juist hebben ze geen respect voor je op het moment dat je aardig tegen ze blijft doen als ze je slecht behandelen. Over je heen laten lopen heet dat.
Ja precies, ook opvallend dat het iets met groepsverband te maken heeft, als het er maar 1 is durven ze meestal niet zo goed.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:13:22 #56
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44246488
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:10 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Ok, jammer. Toch blijf ik optimistisch naief of niet
pi_44246639
Je houding doet me trouwens denken aan het gemiddelde loverboy slachtoffer.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:55:44 #58
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44247806
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Dan heb ik geluk gehad denk ik
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:09:52 #59
161938 wmml
Code Duello
pi_44248254
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vraag me af hoeveel loverboy slachtoffers jij kent..
Pistols at Dawn!
pi_44249145
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:13 schreef Chr0nicle het volgende:
Ja precies, ook opvallend dat het iets met groepsverband te maken heeft, als het er maar 1 is durven ze meestal niet zo goed.
En ook zo opvallend dat het vaak jongeren zijn....

goh, zou het dan TOCH met de puberteit te maken hebben en niet met de afkomst?
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:25:43 #61
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44257022
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

tnx dat is nou precies wat ik bedoel!
pi_44258678
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

boeiend als ze zich maar weten te gedragen
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:39:29 #63
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_44263141
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:56 schreef Miksie het volgende:

[..]
En volgens mij is dat simpel: iedereen wil op zijn eigen manier gelukkig zijn. En bijna niemand heeft als hoogste doel een ander lastigvallen.
Op dat laatste lijkt het er bij sommige groepen jongeren anders vaak wel verdomd veel op. En met sommige bedoel ik zowel autochtoon als allochtoon.
It's about being boss, not being the boss...
  vrijdag 8 december 2006 @ 22:24:02 #64
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44264407
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:39 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Op dat laatste lijkt het er bij sommige groepen jongeren anders vaak wel verdomd veel op. En met sommige bedoel ik zowel autochtoon als allochtoon.
Dat is zo. Maar volgens mij is dat dus de leeftijd en niet de afkomst.
Ik heb ook genoeg rottigheid uitgehaald. En dat liep ook wel eens lullig af (loods in de fik, buurjongen de schuld gegeven ) Of een leraar met de hele klas zo gek gemaakt dat hij huilend het lokaal uit liep en overspannen in de ziektewet is gegaan.
Behoorlijk lullig achteraf.
Inmiddels ben ik volwassener en weet ik beter. Over de generatie nix maakte ook iedereen zich zorgen, maar de meeste zijn toch redelijk terecht gekomen. Het is gewoon de leeftijd, niet de afkomst.
  zaterdag 9 december 2006 @ 00:59:31 #65
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_44268209
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:24 schreef Miksie het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar volgens mij is dat dus de leeftijd en niet de afkomst.
Ik heb ook genoeg rottigheid uitgehaald. En dat liep ook wel eens lullig af (loods in de fik, buurjongen de schuld gegeven ) Of een leraar met de hele klas zo gek gemaakt dat hij huilend het lokaal uit liep en overspannen in de ziektewet is gegaan.
Behoorlijk lullig achteraf.
Inmiddels ben ik volwassener en weet ik beter. Over de generatie nix maakte ook iedereen zich zorgen, maar de meeste zijn toch redelijk terecht gekomen. Het is gewoon de leeftijd, niet de afkomst.
Fikje stoken was vroeger hip, tegenwoordig is mensen in elkaar slaan met een groep van 20 man helemaal de bom. En tja, medelanders lopen graag voorop in de mode he.
pi_44283149
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:25 schreef Miksie het volgende:

[..]

tnx dat is nou precies wat ik bedoel!
Ik begrijk hieruit dat jij een goede ervaring hebt met volwassen buitenlanders? ik niet namelijk, afgezien van sommige uitzonderingen zijn de meeste lui en lopen de kantjes ervanaf, maarja in deze kwestie krijg ik hier waarschijnlijk toch geen gelijk
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:09:56 #67
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44289406
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:54 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Ik begrijk hieruit dat jij een goede ervaring hebt met volwassen buitenlanders? ik niet namelijk, afgezien van sommige uitzonderingen zijn de meeste lui en lopen de kantjes ervanaf, maarja in deze kwestie krijg ik hier waarschijnlijk toch geen gelijk
Nee, je krijgt inderdaad geen gelijk van me
Ik heb dagelijks meer goede ervarinen dan slechte, woon in amsterdam west, waar het merendeel allochtoon is. Geen probleem, ik vind het heerlijk zo'n gekleurde wijk. M'n buitenlandse buren zijn aardig en behulpzaam, net als ik naar hun, en hun kids eveneens. Niet dat ik ze verkies boven nederlandse buren, het maakt me niet uit, maar het geeft een wijk wel karakter.
Ik vind het tof dat er een turkse bakker op de hoek zit, en een supermarkt waar ik allerlei exotische kruiden en specderijen kan kopen.
Om nog maar te zwijgen over een collega die heel vaak lekker marokkaans eten meeneemt in de pauze, en dat graag met iedereen deelt.
Goede ervaringen je moet het alleen wel WILLEN zien
pi_44298918
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:09 schreef Miksie het volgende:

[..]

Ik heb dagelijks meer goede ervarinen dan slechte, woon in amsterdam west, waar het merendeel allochtoon is. Geen probleem, ik vind het heerlijk zo'n gekleurde wijk. M'n buitenlandse buren zijn aardig en behulpzaam, net als ik naar hun, en hun kids eveneens. Niet dat ik ze verkies boven nederlandse buren, het maakt me niet uit, maar het geeft een wijk wel karakter.
Ik vind het tof dat er een turkse bakker op de hoek zit, en een supermarkt waar ik allerlei exotische kruiden en specderijen kan kopen.
Om nog maar te zwijgen over een collega die heel vaak lekker marokkaans eten meeneemt in de pauze, en dat graag met iedereen deelt.
Goede ervaringen je moet het alleen wel WILLEN zien
Heeft niks met willen zien te maken, de goede ervaringen moeten er gewoon zijn en die zijn er niet bij mij.
pi_44300242
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:09 schreef Miksie het volgende:

[..]

Ik heb dagelijks meer goede ervarinen dan slechte, woon in amsterdam west, waar het merendeel allochtoon is.
Dat klinkt al zo ontzettend fout, 'meer goede dan slechte ervaringen'. Of te wel, omdat ik van de 10 keren dat ik over straat loop maar 4 keer op mijn bek wordt geslagen, zijn het eigenlijk allemaal lieverdjes. Want het is toch minder dan de helft?

Als ik door een normale volledige Nederlandse wijk loop, heb ik normaal gesproken van niemand last.
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:15 schreef Miksie het volgende:

Ja klopt. Heeft niks te maken met afkomst.
Zoals je die meisje beschrijft, zo was ik ook , maar dan in de trein.
En tegenwoordig, nu ik groot ben, gedraag ik me ook zo netjes mogelijk als ik in het ov zit.

!
  zondag 10 december 2006 @ 16:39:52 #70
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44306085
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:44 schreef Xuavis het volgende:

[..]

Dat klinkt al zo ontzettend fout, 'meer goede dan slechte ervaringen'. Of te wel, omdat ik van de 10 keren dat ik over straat loop maar 4 keer op mijn bek wordt geslagen, zijn het eigenlijk allemaal lieverdjes. Want het is toch minder dan de helft?

Als ik door een normale volledige Nederlandse wijk loop, heb ik normaal gesproken van niemand last.
[..]

Er is mij hier ook nog nooit iets gebeurt, heb ook van niemand last, dus ik heb inderdaad geen slechte ervaringen. Het was een slechte omschrijving dat klopt, doet verder niks aan het verhaal af hoop ik

En ja die meisje moest inderdaad zijn die meisjeS, tikfoutje, maar zeker geen taalfout.

Ik heb het overigens ook al opgegeven hoor, om jullie te laten nadenken over dit onderwerp, buiten jullie gangbare gedachtenpatroon. Maar je kan mij ook niet van gedachten doen veranderen, je kan me pakken op woorden en tikfoutjes, das prima, wil ik ook best op blijven reageren
Maar toch blijft het jammer...
Fok! was wel eens gezelliger namelijk...
  zondag 10 december 2006 @ 16:41:59 #71
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44306152
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:05 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Heeft niks met willen zien te maken, de goede ervaringen moeten er gewoon zijn en die zijn er niet bij mij.
Dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt. Waar is waar.
Gelukkig heb ik zelf andere ervaringen
  zondag 10 december 2006 @ 19:26:36 #72
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_44310442
ts is buitn;lander?
pi_44310531
Je hebt zeker een punt in de OP!

Maar 9 van de 10 keer zijn het wel buitenlanders die irritant zijn in het OV. Ik kan er ook niets aan doen, maar het is wel zo!
pi_44317199
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:29 schreef mcDavid het volgende:
Je hebt zeker een punt in de OP!

Maar 9 van de 10 keer zijn het wel buitenlanders die irritant zijn in het OV. Ik kan er ook niets aan doen, maar het is wel zo!
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')