Heel misschien komt het doordat als men problemen heeft met pubers of de iets oudere, ze meestal van een bepaalde afkomst zijn. Gek dat men dan zo gaat denken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:44 schreef Miksie het volgende:
Toch jammer dat wanneer je in een topic klaagt over scholieren (in de bus in dit geval) dat mensen dan meteen gaan lopen vragen wat hun afkomst was. Lekker belangrijk, een puber is een puber. Die zijn lastig door de hormonale veranderingen in hun hoofd.![]()
Maar wat ik me nou afvraag he; zijn er echt van die josti's die denken dat bv. een marokkaan (of welke anders gekleurde medelander dan ook) liever rotzooi trapt en het andere moeilijk maakt dan dat hij zelf gelukkig is?
Dan ben je echt dom. Het lijk me logisch dat iedereen gelukkig wil zijn, dat dat voor sommigen lastiger is/wordt gemaakt (bv. doordat ze altijd te horen krijgen dat zij het altijd gedaan hebben)
Denk eens na voor je dat soort beweringen maakt, je roept her met dit soort opmerkingen nl zelf ellende af. Die maroc zal je nu wel op je bek slaan, je gaf hem toch al geen eerlijke kans dus waarom zou hij het tegendeel proberen te bewijzen? Je bent toch al bevooroordeeld.
Mijn klacht? Hersenloze blanke nederlanders die denken dat ze beter zijn dan de rest, en geloven in hun eigen haat tegen alles wat vreemd is.![]()
metalhead EN hippie (ben ik sinds net achter) en mn huis is best netjesquote:Op vrijdag 8 december 2006 12:04 schreef knarel het volgende:
TS is vast white trash,wigger
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:44 schreef Miksie het volgende:
Maar het grappige is, omdat ik echt met die gasten werk, moet ik daar eigenlijk altijd op terug komen. En ik denk dat dat deels komt door de manier waarop ik hun benader. Met respect, en als je dat volhoudt, ook op het moment dat zij jou geen respect geven, krijg je dat vrij snel toch van ze terug, omdat ze simpelweg niet anders meer durven.
Ja precies, ook opvallend dat het iets met groepsverband te maken heeft, als het er maar 1 is durven ze meestal niet zo goed.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Respect komt van 2 kanten hoor. En tja als ze jou blijven ondermijnen dan krijgen ze gezeik, dat weten zij ook, dus dan doen ze ' redelijk' normaal. Maar in elke andere situatie waarbij er niet sprake is van een bepaalde mate van gezag gaat die vlieger niet op. Dan juist hebben ze geen respect voor je op het moment dat je aardig tegen ze blijft doen als ze je slecht behandelen. Over je heen laten lopen heet dat.
Ok, jammer. Toch blijf ik optimistischquote:Op vrijdag 8 december 2006 12:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Respect komt van 2 kanten hoor. En tja als ze jou blijven ondermijnen dan krijgen ze gezeik, dat weten zij ook, dus dan doen ze ' redelijk' normaal. Maar in elke andere situatie waarbij er niet sprake is van een bepaalde mate van gezag gaat die vlieger niet op. Dan juist hebben ze geen respect voor je op het moment dat je aardig tegen ze blijft doen als ze je slecht behandelen. Over je heen laten lopen heet dat.
Dan heb ik geluk gehad denk ikquote:Op vrijdag 8 december 2006 12:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Je houding doet me trouwens denken aan het gemiddelde loverboy slachtoffer.![]()
Ik vraag me af hoeveel loverboy slachtoffers jij kent..quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Je houding doet me trouwens denken aan het gemiddelde loverboy slachtoffer.![]()
En ook zo opvallend dat het vaak jongeren zijn....quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:13 schreef Chr0nicle het volgende:
Ja precies, ook opvallend dat het iets met groepsverband te maken heeft, als het er maar 1 is durven ze meestal niet zo goed.
tnxquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En ook zo opvallend dat het vaak jongeren zijn....
goh, zou het dan TOCH met de puberteit te maken hebben en niet met de afkomst?
boeiend als ze zich maar weten te gedragenquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En ook zo opvallend dat het vaak jongeren zijn....
goh, zou het dan TOCH met de puberteit te maken hebben en niet met de afkomst?
Op dat laatste lijkt het er bij sommige groepen jongeren anders vaak wel verdomd veel op. En met sommige bedoel ik zowel autochtoon als allochtoon.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:56 schreef Miksie het volgende:
[..]
En volgens mij is dat simpel: iedereen wil op zijn eigen manier gelukkig zijn. En bijna niemand heeft als hoogste doel een ander lastigvallen.
Dat is zo. Maar volgens mij is dat dus de leeftijd en niet de afkomst.quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:39 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Op dat laatste lijkt het er bij sommige groepen jongeren anders vaak wel verdomd veel op. En met sommige bedoel ik zowel autochtoon als allochtoon.
Fikje stoken was vroeger hip, tegenwoordig is mensen in elkaar slaan met een groep van 20 man helemaal de bom. En tja, medelanders lopen graag voorop in de mode he.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:24 schreef Miksie het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar volgens mij is dat dus de leeftijd en niet de afkomst.
Ik heb ook genoeg rottigheid uitgehaald. En dat liep ook wel eens lullig af (loods in de fik, buurjongen de schuld gegeven) Of een leraar met de hele klas zo gek gemaakt dat hij huilend het lokaal uit liep en overspannen in de ziektewet is gegaan.
Behoorlijk lullig achteraf.
Inmiddels ben ik volwassener en weet ik beter. Over de generatie nix maakte ook iedereen zich zorgen, maar de meeste zijn toch redelijk terecht gekomen. Het is gewoon de leeftijd, niet de afkomst.
Ik begrijk hieruit dat jij een goede ervaring hebt met volwassen buitenlanders? ik niet namelijk, afgezien van sommige uitzonderingen zijn de meeste lui en lopen de kantjes ervanaf, maarja in deze kwestie krijg ik hier waarschijnlijk toch geen gelijkquote:Op vrijdag 8 december 2006 17:25 schreef Miksie het volgende:
[..]
tnxdat is nou precies wat ik bedoel!
Nee, je krijgt inderdaad geen gelijk van mequote:Op zaterdag 9 december 2006 19:54 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Ik begrijk hieruit dat jij een goede ervaring hebt met volwassen buitenlanders? ik niet namelijk, afgezien van sommige uitzonderingen zijn de meeste lui en lopen de kantjes ervanaf, maarja in deze kwestie krijg ik hier waarschijnlijk toch geen gelijk
Heeft niks met willen zien te maken, de goede ervaringen moeten er gewoon zijn en die zijn er niet bij mij.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:09 schreef Miksie het volgende:
[..]
Nee, je krijgt inderdaad geen gelijk van me![]()
Ik heb dagelijks meer goede ervarinen dan slechte, woon in amsterdam west, waar het merendeel allochtoon is. Geen probleem, ik vind het heerlijk zo'n gekleurde wijk. M'n buitenlandse buren zijn aardig en behulpzaam, net als ik naar hun, en hun kids eveneens. Niet dat ik ze verkies boven nederlandse buren, het maakt me niet uit, maar het geeft een wijk wel karakter.
Ik vind het tof dat er een turkse bakker op de hoek zit, en een supermarkt waar ik allerlei exotische kruiden en specderijen kan kopen.
Om nog maar te zwijgen over een collega die heel vaak lekker marokkaans eten meeneemt in de pauze, en dat graag met iedereen deelt.
Goede ervaringenje moet het alleen wel WILLEN zien
![]()
Dat klinkt al zo ontzettend fout, 'meer goede dan slechte ervaringen'. Of te wel, omdat ik van de 10 keren dat ik over straat loop maar 4 keer op mijn bek wordt geslagen, zijn het eigenlijk allemaal lieverdjes. Want het is toch minder dan de helft?quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:09 schreef Miksie het volgende:
[..]
Nee, je krijgt inderdaad geen gelijk van me![]()
Ik heb dagelijks meer goede ervarinen dan slechte, woon in amsterdam west, waar het merendeel allochtoon is.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:15 schreef Miksie het volgende:
Ja klopt. Heeft niks te maken met afkomst.
Zoals je die meisje beschrijft, zo was ik ook, maar dan in de trein.
En tegenwoordig, nu ik groot ben, gedraag ik me ook zo netjes mogelijk als ik in het ov zit.![]()
Er is mij hier ook nog nooit iets gebeurt, heb ook van niemand last, dus ik heb inderdaad geen slechte ervaringen. Het was een slechte omschrijving dat klopt, doet verder niks aan het verhaal af hoop ikquote:Op zondag 10 december 2006 13:44 schreef Xuavis het volgende:
[..]
Dat klinkt al zo ontzettend fout, 'meer goede dan slechte ervaringen'. Of te wel, omdat ik van de 10 keren dat ik over straat loop maar 4 keer op mijn bek wordt geslagen, zijn het eigenlijk allemaal lieverdjes. Want het is toch minder dan de helft?
Als ik door een normale volledige Nederlandse wijk loop, heb ik normaal gesproken van niemand last.
[..]
![]()
Dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt. Waar is waar.quote:Op zondag 10 december 2006 13:05 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Heeft niks met willen zien te maken, de goede ervaringen moeten er gewoon zijn en die zijn er niet bij mij.
quote:Op zondag 10 december 2006 19:29 schreef mcDavid het volgende:
Je hebt zeker een punt in de OP!
Maar 9 van de 10 keer zijn het wel buitenlanders die irritant zijn in het OV. Ik kan er ook niets aan doen, maar het is wel zo!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |