Valt mee. Ik klaag alleen over die hersenloze nederlanders, niet over de nederlanders die het wel begrijpen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:54 schreef FlyingFox het volgende:
Je hebt gelijk.
Jammer alleen dat je in je laatste zin je eigen betoog compleet ontkracht. Je scheert over één kan, discrimineert en je zaait haat.
Dan nog!quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:55 schreef Miksie het volgende:
[..]
Valt mee. Ik klaag alleen over die hersenloze nederlanders, Niet over de nederlanders die het wel begrijpen.
Come now. Je suggereert dat alle Nederlanders hersenloos zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:55 schreef Miksie het volgende:
[..]
Valt mee. Ik klaag alleen over die hersenloze nederlanders, Niet over de nederlanders die het wel begrijpen.
Ja, dat inderdaad.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:57 schreef LasTeR het volgende:
Er is toch een zondebok nodig? Arbeit Macht Frei!
T is goed. Dan wil je het niet begrijpen. Ik hoop alleen dat er een hoop anderen zijn die het wel willen begrijpen, en eens gaan nadenken, en gaan proberen dingen objectief te bekijken (zo objectief als mogelijk is that is).quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:56 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Come now. Je suggereert dat alle Nederlanders hersenloos zijn.
Kutmarrokanen. Hey, ik heb 't alleen over de Marrokanen die kut zijn. Yeah right.
Ik beweer ook zeker niet dat het niet goed gaat met die groep, dat zie ik ook wel (zit in het onderwijs en zo). Het gaat me er vooral om dat dat niet alleen hun schuld is. Zolang wij ze als minderwaardig blijven behandelen, zullen zij zich zo gedragen. En dat moet je zien te voorkomen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:01 schreef rival het volgende:
dat ik negatief over het gros van de marokkanen denk komt niet door me opvoeding of vooroordelen!
ik ben geen rascist, ik ga om met antilianen, surinamers, turken, chinezen, marokkanen.... en juist daarom weet ik waar ik over praat!
pardon? het probleem met die gasten is juist dat ze de westerse mens minderwaardig vinden!quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:05 schreef Miksie het volgende:
[..]
Zolang wij ze als minderwaardig blijven behandelen, zullen zij zich zo gedragen.
Ja klopt. Heeft niks te maken met afkomst.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:11 schreef wmml het volgende:
Ik erger me altijd maar aan 2 soorten mensen in de bus.
Dat zijn diegene die van voor tot achter (eentje voor en eentje achter) in de bus communiceren met een zeer irritante stemveheffing. En mochten ze dan geen tien meter van elkaar afzitten dan gebruiken ze nog een zulke luide stem dat de hele bus ze kan horen (een soort gezoem met woorden erin). Daarbij komt het dan ook nog dat een zulk soort mensen (inclusief bontkraag) het een soort sport ervan maken. Om te kijken hoe hard hun KUTmobieltje wel niet KUTmuziek (in the eye of the beholder) kan afspelen. En conversaties van een zulk soort mensen komt heel vaak het woordje "Walla" en de twee/drie woordjes "Je weet (toch)" in voor. Ik constateer... ik veroordeel (nog) niet.
De tweede catagorie zijn de 13 á 14 jarige meisje die met hun scherpe en hoge stemmetjes over allemaal onbelangrijke onzin aan het praten zijn. Wat dan gepaart gaat met onuitstaanbaar gegiechel.
Als ik in de bus zit houd ik gewoon me kop dicht, en als ik dan al met iemand praat dan op gedempte wijze. Op deze manier heeft niemand last van mij. Helaas heeft niet iedereen zulk een instelling.
Ja, en dus hebben beide schuld.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:13 schreef Rekkie het volgende:
Pot en ketel
Wie begrijpt hier wie nu niet? Ik snap wat je bedoelt, alleen verwijt de pot hier de ketel.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:02 schreef Miksie het volgende:
[..]
T is goed. Dan wil je het niet begrijpen. Ik hoop alleen dat er een hoop anderen zijn die het wel willen begrijpen, en eens gaan nadenken, en gaan proberen dingen objectief te bekijken (zo objectief als mogelijk is that is).
Dan moet je bij de buitenlanders beginnen die zich altijd achter gesteld voelen en zich daarom bedreigend opstellen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:21 schreef Miksie het volgende:
.iM wat is jouw afkomst dan?
Ik begin nu trouwens wel het idee te krijgen dat ik ook best wel alleen sta in mijn idee. NIet dat ik daar mee zit hoorIk gedij op tegenslag. Maar het geeft me ook een erg naar gevoel. Een samenleveing waar zoveel haat is, en waar zo weinig wil is om er iets aan te veranderen. Volgens mij is dat geen mooi toekomstbeeld.
![]()
En daar kom je nu achter? Dan vraag ik me toch af hoe 'groot' je eigelijk bent? Ik ben geen racist, maar als ik een groepje 'buitenlanders' zie en een groepje 'nederlanders' dan zit daar toch een wereld van verschil in. En dat bedoel ik niet al te positief. Ik vind ook niet dat ik moet helpen een 'buitenlander' meerderwaardig te voelen. Bij mij hebben ze allemaal een gelijke start...maar je ligt zo aan de linker kant...zowel allochtonen als autochtonen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:21 schreef Miksie het volgende:
Ik begin nu trouwens wel het idee te krijgen dat ik ook best wel alleen sta in mijn idee. NIet dat ik daar mee zit hoorIk gedij op tegenslag. Maar het geeft me ook een erg naar gevoel. Een samenleveing waar zoveel haat is, en waar zo weinig wil is om er iets aan te veranderen. Volgens mij is dat geen mooi toekomstbeeld.
![]()
Ben hier in NL geboren maar ben half Indisch. Toen ik kind was ging ik meer met andere culturen om dan met NL's. Met de NL's kon ik gewoon niet bevriend raken, alleen maar ruzie. En dat is nu nog steeds. Met meisjes ook, ben vroeger wel voor een tijd op NL/Blondjes gevallen maar al snel veranderde dat in Hindoestaanse Surinamers. Hetzelfde voor het eten. Nederlands eten vind ik niet lekker, ook niet vies maar geef me maar toch 't liefst Surinaams/Indisch.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:21 schreef Miksie het volgende:
![]()
Door mensen zoals jou, gaat de europese/nederlandse cultuur kapot. Dat zie je natuurlijk niet, dus ik begin er ook maar geen discussie over.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:44 schreef Miksie het volgende:
Toch jammer dat wanneer je in een topic klaagt over scholieren (in de bus in dit geval) dat mensen dan meteen gaan lopen vragen wat hun afkomst was. Lekker belangrijk, een puber is een puber. Die zijn lastig door de hormonale veranderingen in hun hoofd.![]()
Maar wat ik me nou afvraag he; zijn er echt van die josti's die denken dat bv. een marokkaan (of welke anders gekleurde medelander dan ook) liever rotzooi trapt en het andere moeilijk maakt dan dat hij zelf gelukkig is?
Dan ben je echt dom. Het lijk me logisch dat iedereen gelukkig wil zijn, dat dat voor sommigen lastiger is/wordt gemaakt (bv. doordat ze altijd te horen krijgen dat zij het altijd gedaan hebben)
Denk eens na voor je dat soort beweringen maakt, je roept her met dit soort opmerkingen nl zelf ellende af. Die maroc zal je nu wel op je bek slaan, je gaf hem toch al geen eerlijke kans dus waarom zou hij het tegendeel proberen te bewijzen? Je bent toch al bevooroordeeld.
Mijn klacht? Hersenloze blanke nederlanders die denken dat ze beter zijn dan de rest, en geloven in hun eigen haat tegen alles wat vreemd is.![]()
Er is duidelijk nog een probleem, dat zie je op straat, en bv ook hier op fok. De samenlveing verzuurt.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:22 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Wie begrijpt hier wie nu niet? Ik snap wat je bedoelt, alleen verwijt de pot hier de ketel.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:31 schreef tonks het volgende:
TS is zeker weer zo'n marokkaan he
quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:05 schreef Miksie het volgende:
[..]
NL
Zowel ouders als grootouders zijn NL.
Nou goed, ik ben dus inderdaad wereldvreemd.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:30 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Door mensen zoals jou, gaat de europese/nederlandse cultuur kapot. Dat zie je natuurlijk niet, dus ik begin er ook maar geen discussie over.![]()
Niet, als we niemand meer binnenlaten niet....maarjaquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:32 schreef Miksie het volgende:
[..]
Tuurlijk er zijn mensen die misbruik maken van het systeem, maar die houd je altijd.
Ik ben iets aan het denken wat meneer Bos zei...ik kan er niet meer opkomen. Maar het had te maken met dat Nederland geen basiscultuur meer zou/moest hebben....quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:37 schreef Miksie het volgende:
[..]
Nou goed, ik ben dus inderdaad wereldvreemd.
Ik wil zeker onze cultuur niet kapot maken. Dat gebeurt ook echt niet, daar is ze veel te sterk voor.
Ik lees fok al jaren, had eerst een andere username, maar door mailadres verandering kan ik die niet meer gebruiken, wachtwoord kwijt etc.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:33 schreef tonks het volgende:
Maar ja, welkom op fok. Zo gaat het al tijd al, yvonne heeft een keer een topic over theezakjes geopend om te kijken hoe snel het over marokkanen ging
Misschien halen zij hun geluk wel uit het zich superieur voelen over andere mensen / culturen. Een beetje zoals het ingebakken zit met het hele "man is superieur aan de vrouw" gedeelte in die godsdienst.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:44 schreef Miksie het volgende:
Maar wat ik me nou afvraag he; zijn er echt van die josti's die denken dat bv. een marokkaan (of welke anders gekleurde medelander dan ook) liever rotzooi trapt en het andere moeilijk maakt dan dat hij zelf gelukkig is?
Maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:43 schreef wmml het volgende:
[..]
Ik ben iets aan het denken wat meneer Bos zei...ik kan er niet meer opkomen. Maar het had te maken met dat Nederland geen basiscultuur meer zou/moest hebben....
Je moet niet zoveel nadenken dan heb je ook minder zorgen. Ik vind het verwonderlijk hoeveel jij je de maatschappij aantrekt. Misschien tevaak 'De maatschappij dat ben jij' gehoort? Het slaat trouwens ook nergens op want als de maatschapij mij zou zijn zou ik me niet zoveel ergeren....quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:44 schreef Miksie het volgende:
[..]
Ik lees fok al jaren, had eerst een andere username, maar door mailadres verandering kan ik die niet meer gebruiken, wachtwoord kwijt etc.
Dat topic van Yvonne ken ik niet, maar goed ik kan me er wat bij voorstellen.
Het valt me op dat er 5 jaar terug een stuk minder geklaagd en gescholden werd. Daar maak ik me soms zorgen over. Toevallig had ik nu wat tijd over en vroeg ik me af hoe men er nu echt over dacht.
Waar ik me ook zorgen over maak is dat ik mezelf ook weleens betrap op vooroordelen. Maar het grappige is, omdat ik echt met die gasten werk, moet ik daar eigenlijk altijd op terug komen. En ik denk dat dat deels komt door de manier waarop ik hun benader. Met respect, en als je dat volhoudt, ook op het moment dat zij jou geen respect geven, krijg je dat vrij snel toch van ze terug, omdat ze simpelweg niet anders meer durven.
...tweede paasdag schrappen om het suikerfeest mogelijk te maken?quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Miksie het volgende:
[..]
Maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!
Ik vind de cultuur hier geweldig, daarom zou ik hier niet graag weggaan. Maar ik ben gewoon van mening dat anders hun eigen cultuur ook mooi mogen vinden in ons land, en dat dat best naast elkaar kan.
Zoals een collega van me zei: Op school deden de kids mee met sinterklaas, maar thuis deden ze geen sinterklaas. Zij vierden daar hun eigen feesten. En dan kun je zeggen zielig voor die kids. Maar die vinden het best. In december een kadootje op school, en daarnaast hun eigen feestdagen (zoals suikerfeest)
Kan best volgens mij.
Zo links ben ik niet hoor, maar ik denk wel anders na, dat merk ik hier wel (misschien is het een leeftijdsverschil, ben 28, de gemiddlede fokker is vast wel wat jonger).quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:49 schreef Bastoenie het volgende:
Linkse rakker
Ben jij ooit wel eens boos ofzo?![]()
Nee dat bedoel ik niet. We wonen in nederland dus houden we er wat dat betreft natuulijk gristelijke feestdagen op na. Maar het is toch geen probleem als mn collega een aantal dagen vrij neemt voor dat suikerfeest?quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:51 schreef wmml het volgende:
[..]
...tweede paasdag schrappen om het suikerfeest mogelijk te maken?
Ik zeg tyf een eind op
Laat je eens testen op HSP...en anders vraag jezelf eens af of je een duidelijke voorliefde hebt voor de jaren '70quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:56 schreef Miksie het volgende:
[..]
Zo links ben ik niet hoor, maar ik denk wel anders na, dat merk ik hier wel (misschien is het een leeftijdsverschil, ben 28, de gemiddlede fokker is vast wel wat jonger).
En dat boos zijn; wat lief van je.Mn vriend zou niet meer bijkomen als hij dit zou lezen.
Tsjah, ik ben nogal eens zwaar pissed, maar daardoor, omdat het zo vaak voorkomt, heb ik geleerd dat je er nergens mee komt. Je kan beter gewoon zeggen wat je wilt, letterlijk, dan kan er iig een eerlijke discussie gevoerd worden over wat iedereen wil. En volgens mij is dat simpel: iedereen wil op zijn eigen manier gelukkig zijn. En bijna niemand heeft als hoogste doel een ander lastigvallen.
En dat is de manier waarop ik probeer te denken en leven. Dat wil niet zeggen dat ik dat altijd kan, maar ik merk wel dat als het me lukt het een stuk handiger en constructiever is dan schelden (al lucht dat soms heerlijk op natuurlijk, maar ik krijg daar dus wel een schuldgevoel van achteraf)
Haha, ja dat laatste was me al duidelijk, die heb ik wel. Ja, misschien ben ik een hippie, maar het werkt voor mijquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:59 schreef wmml het volgende:
[..]
Laat je eens testen op HSP...en anders vraag jezelf eens af of je een duidelijke voorliefde hebt voor de jaren '70![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |