Inderdaadquote:
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:16 schreef opgebaarde het volgende:
Andere kant, als Feyenoord deze straf niet gegeven had, was dit gewoon een vrijbrief voor die rellers om de volgende uitwedstrijd alles helemaal kort en klein te slaan.
Ja, gebeurde al in de middag.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:15 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat was dan al vrij vroeg?
Kan herinneren dat ik rond een uur of 3 al een smsje kreeg uit Frankrijk dat het mis ging.
Verklaar de term dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
UEFA maffia is wel een term die hier op z'n plaats is.
Wat een onzin. Als Nancy de poorten gesloten had gehouden was er in het stadion verder niks gebeurd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:16 schreef opgebaarde het volgende:
Andere kant, als Feyenoord deze straf niet gegeven had, was dit gewoon een vrijbrief voor die rellers om de volgende uitwedstrijd alles helemaal kort en klein te slaan.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:18 schreef jorienvdherik het volgende:
UEFA
Route de Genève 46
Case postale
CH-1260 Nyon 2
Switzerland
Tel: +41 (0) 848 00 2727
Fax: +41 (0) 848 01 2727
Web: www.uefa.com
Email: info@uefa.com
MAILEN BELLEN
Nee maar was "Nancy burning"quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als Nancy de poorten gesloten had gehouden was er in het stadion verder niks gebeurd.
En in de stad verder ook niet?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:19 schreef TC03 het volgende:
Wat een onzin. Als Nancy de poorten gesloten had gehouden was er in het stadion verder niks gebeurd.
Nancy![]()
![]()
Ik benijd je doorzettingsvermogen!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:18 schreef jorienvdherik het volgende:
UEFA
Route de Genève 46
Case postale
CH-1260 Nyon 2
Switzerland
Tel: +41 (0) 848 00 2727
Fax: +41 (0) 848 01 2727
Web: www.uefa.com
Email: info@uefa.com
MAILEN BELLEN
Beetje omgedraaide wereld voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:16 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Als ze iedereen hadden opgepakt ipv naar het stadion te brengen was er ook niks gebeurd.
quote:UEFA schorst Feyenoord
De beroepscommissie van de Europese voetbalunie (UEFA) heeft Feyenoord voor de rest van het seizoen geschorst in het UEFA-bekertoernooi. De Rotterdamse club is gestraft voor de hevige supportersrellen op 30 november in Nancy. Feyenoord dient ook een boete van 60.000 euro te betalen.
De aanklager had in hoger beroep een dubbele schorsing voor Feyenoord geëist: directe uitsluiting dit seizoen in het UEFA-bekertoernooi en een schorsing voor het eerstvolgende seizoen dat de Rotterdammers zich plaatsen voor Europees voetbal, met een looptijd van vijf.
De tuchtcommissie van de UEFA legde begin december Feyenoord een voorwaardelijke straf op van twee thuisduels zonder thuispubliek, met een proeftijd van drie jaar, en een geldboete van ruim 125.000 euro. Ook diende Feyenoord de schade in het stadion van Nancy te vergoeden.
De aanklager van de UEFA ging daarmee niet akkoord en tekende beroep aan tegen het (milde) vonnis. Hij had tijdens de eerste behandeling bij de tuchtcommissie van de UEFA gevraagd om een uitsluiting van Feyenoord voor het eerstvolgende seizoen in Europa en een aftrek van drie punten in groep E van het UEFA-bekertoernooi. In dat geval was de Rotterdamse club dit seizoen (ook) uitgeschakeld geweest op het Europese platform.
Feyenoord mist door de schorsing de twee wedstrijden komende maand in de derde ronde tegen Tottenham Hotspur. De kaartverkoop voor de thuiswedstrijd was al begonnen. Volgens een woordvoerder van Feyenoord loopt de club door de onmiddellijke uitsluiting een bedrag tussen 1 en 2 miljoen euro aan inkomsten mis.
Er is buiten gereld heur.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nancy![]()
![]()
Ik denk niet dat rellen buiten het stadion veel te maken zullen hebben met de straf. Dat is geen voetbalzaak.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is buiten gereld heur.
Dat Feyenoord er niet zo heel veel aan kon ben ik met je eens, dat de UEFA kijkt hoe goed een club is en hiermee een vals spel speelt ben ik ook met je eens maar ze zouden dus een club niet moeten straffen omdat supporters van die club meereizen en alles kort en klein slaan......
Geef mij maar één reden waarom feyenoord'supporters' bij de volgende uitwedstrijd niet alles slopen wat ze tegenkomen?
Precies.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:21 schreef rubbereend het volgende:
Feyenoord heeft zo ongeveer alles gedaan wat in haar macht lag. Nancy is ver van te voren gewaarschuwd maar die zijn stug doorgegaan met de vrij verkoop. Ook andere waarschuwingen zijn in de wind geslagen en als klapstuk stuurt de politie de relschoppers die al door het dolle heen waren nog het stadion in........ zo ongeveer alles wat ze daar fout konden doen hebben ze verkeerd gedaan!
Had je geen onrusten in het stadion gehad. Want het "officiele" vak gedroeg zich netjesquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:20 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Beetje omgedraaide wereld voor mijn gevoel.
Dan had de politie ongetwijfeld veel meer onschuldige opgepakt dan schuldige en was het misschien alsnog een pleurisbende geworden.
Maar is dat een vrijbrief om er een zootje van te maken?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:21 schreef rubbereend het volgende:
Feyenoord heeft zo ongeveer alles gedaan wat in haar macht lag. Nancy is ver van te voren gewaarschuwd maar die zijn stug doorgegaan met de vrij verkoop.
Maar dan nog hoef je geen rellen te schoppen lijkt mij..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:21 schreef rubbereend het volgende:
Feyenoord heeft zo ongeveer alles gedaan wat in haar macht lag. Nancy is ver van te voren gewaarschuwd maar die zijn stug doorgegaan met de vrij verkoop. Ook andere waarschuwingen zijn in de wind geslagen en als klapstuk stuurt de politie de relschoppers die al door het dolle heen waren nog het stadion in........ zo ongeveer alles wat ze daar fout konden doen hebben ze verkeerd gedaan!
Heeft Feijenoord verder niks mee te makenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:24 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Maar is dat een vrijbrief om er een zootje van te maken?
Nee, maar Nancy wist dat er relschoppers in Nancy aanwezig waren, toch gingen ze door met kaarten verkopen. Nancy had het eenvoudig kunnen voorkomen, hebben ze nagelaten en daar is Feyenoord nu de dupe van.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:24 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb alleen de beelden van het journaal gezien destijds maar ik kan me herinneren dat er wand werd geforceerd van het bezoekersvak of was dat het bezoekersvak niet?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:23 schreef zevenkamp het volgende:
Want het "officiele" vak gedroeg zich netjes
Het waren toch Feyenoord supporters?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:24 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Heeft Feijenoord verder niks mee te maken
+politie+Nancy+UEFAquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:24 schreef sjimz het volgende:
Er zit maar 1 groep fout en dat zijn de relschoppers.
Als er beter was gehandeld door Nancy + Politie daar was het nooit zo uit de hand gelopen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar dan nog hoef je geen rellen te schoppen lijkt mij..
We moeten vooral de wereld niet gaan omdraaien.. Er zit maar 1 groep fout en dat zijn de relschoppers.
nee dat was het andere vakquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:25 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb alleen de beelden van het journaal gezien destijds maar ik kan me herinneren dat er wand werd geforceerd van het bezoekersvak of was dat het bezoekersvak niet?
Bewijs dat maar eens, ze komen niet via de officiele Feyenoord kaarten. Dragen niks van Feyenoord en hebben kaarten voor Nancy vakken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het waren toch Feyenoord supporters?
Dat was het vak ernaastquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:25 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb alleen de beelden van het journaal gezien destijds maar ik kan me herinneren dat er wand werd geforceerd van het bezoekersvak of was dat het bezoekersvak niet?
Jammer voor de club, maar zo lost het wel op. Die relschoppers zullen zich wel een 2e keer bedenken nu, anders zullen ze wel problemen krijgen met de eigen supporters.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:24 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Heeft Feijenoord verder niks mee te maken
Haha, dus als ik jou tegenkom in de stad, ik stamp jou op je oog, dan kan ik als verweer aandragen dat de politie de verantwoordelijkheid heeft, want zij hebben mij zo ver laten komenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:25 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Als er beter was gehandeld door Nancy + Politie daar was het nooit zo uit de hand gelopen.
Ja en als de politie zich normaal had gedragen...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee. Als de "fans" zich normaal gedragen was dit niet gebeurd..
Dit is de oorsprong.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha, dus als ik jou tegenkom in de stad, ik stamp jou op je oog, dan kan ik als verweer aandragen dat de politie de verantwoordelijkheid heeft, want zij hebben mij zo ver laten komen
nee, maar wat kan de club hier nog aan doen? Want nu is de club gestrafd. Wil je fans straffen moet je een straf uitdelen als zoveel wedstrijden zonder supporters.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:24 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat is zo, maar dat maakt de straf nog niet terecht.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:26 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Jammer voor de club, maar zo lost het wel op. Die relschoppers zullen zich wel een 2e keer bedenken nu, anders zullen ze wel problemen krijgen met de eigen supporters.
Kijk je kan eindeloos discussieren wie hier hoofdschuldige is. De organisatie daar of de supporters. Feit is dat je nu ineens wel hard wordt gestrafd terwijl je er eerst een veel lagere straf krijgt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee. Als de "fans" zich normaal gedragen was dit niet gebeurd..
Dit is de oorsprong.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |