nou nee dus. Mijn zus en ik liggen elkaar niet zo lekker (ze had graag de jongste willen blijven en is altijd jaloers geweest op mijn privileges), maar ik probeer wel toenadering tot haar te zoeken. Ze reageert daar echter niet op. Ze is nu ook online, maar ze zei ook gewoon niets tot ik tegen haar begon te praten. Vreemd hoor.quote:
maar toch zijn zij in normale situaties altijd degenen die contact zoeken. Waarom nu dan niet?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:19 schreef Flashwin het volgende:
jij dacht closer met hun te zijn dan daardwerkelijk het geval is. Zij hebben blijkbaar weinig behoefte aan contact met jou.
Trek je conclusies.
kijk, als ik bevriend ben met iemand dan wil ik graag dat het goed gaat met die persoon. Als het niet goed gaat met die ander, maak ik me daar zorgen over en toon ik belangstelling. Ik ga ervan uit dat anderen ook belangstelling tonen in mijn wel en wee, vandaar die e-mail.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:18 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou ook niet weten wat ik aan zou moeten met een dagboek, want dat is het tenslotte, van iemand.
Laatst was de oma van een vriend van me overleden...quote:Op woensdag 6 december 2006 20:21 schreef Shakes het volgende:
Wat heb je aan belangstelling dan? Ze nemen er kennis van, zeggen goh wat erg en dan is alles opeens anders? Er verandert niets mee dus het is volkomen nutteloos.
toch doet dat een mens goed, hoor. Als andere mensen belangstelling voor je tonen, weet je dat er van je gehouden wordt. Gelukkig zijn er nog wel genoeg mensen die wél oprecht belangstelling tonen, maar het overgrote deel niet, dus dat valt me toch vies tegen.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:21 schreef Shakes het volgende:
Wat heb je aan belangstelling dan? Ze nemen er kennis van, zeggen goh wat erg en dan is alles opeens anders? Er verandert niets mee dus het is volkomen nutteloos.
Ze verwachten het niet van je, als je elke dag mailtjes stuurt dan is het anders, nu krijgen ze opeens een bladzijde van een dagboek, zomaar, zonder enige aankondiging, wat dan ook. Ik zou het ook negeren, en dat meen ik echt.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
kijk, als ik bevriend ben met iemand dan wil ik graag dat het goed gaat met die persoon. Als het niet goed gaat met die ander, maak ik me daar zorgen over en toon ik belangstelling. Ik ga ervan uit dat anderen ook belangstelling tonen in mijn wel en wee, vandaar die e-mail.
Maar goed, dat valt tegen dus. Ik heb zelf het idee dat ze het onderschatten / niet begrijpen oid. Ik ken van die mensen die om elk wissewasje een mail sturen, maar dat is niet mijn manier van doen. Dus áls ik eens zo'n mail stuur, is het serieus.
Kanker is meer dan vervelend, je gehoor kwijtraken is even lastig, het is een keigroot verschil.quote:Als ik nu mailde dat ik kanker had en binnen een half jaar dood zou gaan, zouden ze dan wel terug mailen? Omdat ze dat beter begrijpen?
Het is toch niet zo moeilijk om te begrijpen dat het donders vervelend is om je gehoor kwijt te raken?
Dat.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:24 schreef LasTeR het volgende:
Ik weet niet waar ik op zou moeten antwoorden, het feit dat je gehoor weg kan vallen, of dat je familie/vrienden het niet echt bekommert. Ik vind beiden echt klote voor je.
mensen snappen toch wel dat ik die mail niet voor niets stuur? Als ik had geweten dat het hen niets kon schelen, had ik die mail niet gestuurd. Had me weer tijd bespaard. Als iemand zijn 'dagboek' met anderen gaat delen, heeft 'ie daar een bepaalde bedoeling mee.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:25 schreef Angst het volgende:
misschien weten ze gewoon niet wat ze moeten zeggen
en idd het is een soort dagboek-mededeling
daar reageert men niet zo snel op
het gaat niet zozeer om het verschil tussen die twee dingen (tuurlijk is kanker erger dan doof worden, al vraag ik me af of jij wel goed door hebt wat het betekent om niets meer te horen), maar het gaat om het feit dat kanker een bekende ziekte is, mensen weten hoe ze ermee om moeten gaan. Ze begrijpen niet precies wat mijn ziekte veroorzaakt en wat voor gevolgen dat zal hebben voor de verhouding tussen hen en mij (en die gevolgen zijn groot, want waar ze me altijd min of meer als een horend persoon hebben kunnen behandelen, ben ik van de één op de andere dag een dove voor hen geworden). Het zou kunnen dat dat meespeelt. Mensen begrijpen niet altijd hoe ernstig iets is en wat ze zich erbij moeten voorstellen.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ze verwachten het niet van je, als je elke dag mailtjes stuurt dan is het anders, nu krijgen ze opeens een bladzijde van een dagboek, zomaar, zonder enige aankondiging, wat dan ook. Ik zou het ook negeren, en dat meen ik echt.
[..]
Kanker is meer dan vervelend, je gehoor kwijtraken is even lastig, het is een keigroot verschil.
Waarschijnlijk zit 't 'm hier in.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:10 schreef Viking84 het volgende:
net als de vorige keren moest ik weer met spoed naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken (14 buisjes!), een gehoortest af te laten nemen en ik mocht kiezen of ik een week in het ziekenhuis wilde blijven om dmv een infuus prednison toegediend te krijgen of dat ik prednisontabletten mee naar huis wilde nemen.
Maar dan nog kan iemand toch wel het fatsoen opbrengen om even wat medeleven te tonen? Ze geven nota bene toe dat ze de email gelezen hebben en nemen dan nog niet de moeite om te informeren naar zijn welzijn. Familiequote:
toen hebben ze geen mailtje gehad. Sterker nog: op mijn familie na, kende ik toen nog geen van de mensen die nu mijn 'vrienden' zijn. De meesten weten wel dat ik een aandoening heb waardoor ik plotsdoof kan worden, maar ze hebben het nog nooit irl meegemaakt. Op één jongen na en die sprak me wel meteen aan op MSN. En als je over een tijdsspanne van 10 jaar slechts 3 keer een mailtje van mij krijgt dat het niet helemaal goed met mij gaat, vind ik dat persoonlijk helemaal niet veelquote:
Oh nee, het is niet mijn bedoeling om mezelf een slachtofferrol op te leggen. Tuurlijk, ik vind het kut voor mezelf en ik hoop dat het snel weer over gaat, maar verder ben ik geen type dat gaat lopen dreinen. Ik leef tenslotte met de wetenschap dat dit kan gebeuren.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:33 schreef beerten het volgende:
Met alle respect, ik zie het een beetje als "bedelen om medelijden" . Wat verwacht je dan? Dat iedereen maar "oh, ah, oei wat zielig, wat naar voor" je gaat roepen?
Helemaal gen reactie is het andere uiterste. Enige algemene interesse van je vrienden was wellicht wel leuk geweest. Maar persoonlijk denk ik dat je iets te veel verwachtingen hebt van anderen.
En ja, dat is een maatschappelijk probleem. Deze vorm van individualisering. Ik keur het niet goed, begrijp me niet verkeerd. Ik vind alleen dat je je iets te veel als zielig slachtoffer opstelt. Met de info die ik heb.
dank jequote:Op woensdag 6 december 2006 20:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat.
Ik vind het echt bizar dat er helemaal niemand op reageert.
Bij deze dan van mij een.
nog een keer dan: het overgrote deel van de mensen om wie het gaat heeft nog nooit gehoorproblemen van mij meegemaakt (op de gebruikelijke problemen na dan, want ik blijf zwaar slechthorend). En ik ga niets aan de niet-reactanten zelf vragen, want dat levert alleen maar gezeur op. Geen zin in. Zij moeten zelf snappen dat het sociaal wenselijk gedrag is om iemand met wie je regelmatig omgaat beterschap te wensen als deze ziek is. Als zij dat niet snappen, is dat hun probleem, niet het mijne. Wel een probleem waar ik last van heb, maar ja, zo zit de maatschappij in elkaar.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:35 schreef releaze het volgende:
Mja, ik vraag me ook af of ik erop zou reageren wanneer iemand van wie je weet dat ie regelmatig gehoorproblemen heeft een emailtje stuurt met de mededeling dat het even weer kut ging, maar nu weer goed. Je beterschap staat bij wijze van in de mail, je hebt wellicht uitgelegd hoe het nou zat, wat valt er nog meer te melden?
maar goed, ik zou het aan de 'niet-reactanten' zelf vragen. Want jij zit nu al zonder dat je ze gesproken hebt al gelijk in te vullen wat zij hebben gedacht (of juist niet) op die momenten terwijl je dat helemaal niet weet. Tegen je vrienden of familie moet je dat best wel kunnen zeggen, zo van jongens ik zat toch best in de rats toen ik die email stuurde en niemand heeft me er naar gevraagd en ik voelde me daardoor niet gehoord (no pun intended), zie ik nou spoken? of iets in die richting
nee, de 5e ongeveerquote:Op woensdag 6 december 2006 20:33 schreef veldmuis het volgende:
Sterkte trouwens. Ben ik de eerste?
gek genoeg ben ik niet boos of gefrustreerd. Alleen maar teleurgesteld. Maar ik zal het hen niet aanrekenen, denk ik. Je kunt het hen niet verwijten dat zij dit soort dingen niet zien.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:46 schreef Sargon het volgende:
ik begrijp je frustratie
wel zelf zeuren over anderen en van alles eraan ophangen maar anderen geen kans geven om al dan niet te zeuren over je email. Over sociaal onwenselijk gedrag gesproken, je verwijt je vrienden en familie van desinteresse, maar wat doet meneer zelf? Zie je dat in? Waarschijnlijk niet, want je draait het toch om naar jezelf. Je zal zo nooit hun verhaal te horen krijgen, en verwijt je ze jouw eigen projecties. Ontieglijk oneerlijk vind ik dat, het zal wel zwakte zijn op dit moment, jezelf gekwetst voelen en ziek voelen, dan wil je deze shit er vast ook niet overheen. Maar kap dan met projecteren. Maar goed, dat moet je zelf maar weten.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nog een keer dan: het overgrote deel van de mensen om wie het gaat heeft nog nooit gehoorproblemen van mij meegemaakt (op de gebruikelijke problemen na dan, want ik blijf zwaar slechthorend). En ik ga niets aan de niet-reactanten zelf vragen, want dat levert alleen maar gezeur op. Geen zin in. Zij moeten zelf snappen dat het sociaal wenselijk gedrag is om iemand met wie je regelmatig omgaat beterschap te wensen als deze ziek is. Als zij dat niet snappen, is dat hun probleem, niet het mijne. Wel een probleem waar ik last van heb, maar ja, zo zit de maatschappij in elkaar.
Ben je gek. Hier laat je het niet bij zitten. Vraag gewoon waarom ze niet reageren. Wie weet!quote:Op woensdag 6 december 2006 20:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
gek genoeg ben ik niet boos of gefrustreerd. Alleen maar teleurgesteld. Maar ik zal het hen niet aanrekenen, denk ik. Je kunt het hen niet verwijten dat zij dit soort dingen niet zien.
Moet er wel bij vermelden dat ik christelijk ben opgevoed en in mijn jeugd heel erg heb meegekregen dat je begaan moet zijn met anderen, ook al mag je die ander niet zo graag. Mijn ouders doen veel werk voor de kerk, tonen altijd oprechte belangstelling voor anderen en omdat ik hieraan gewend ben, verwacht ik dat anderen dat ook bij mij doen. Maar dat valt vies tegen.
It's a mad, mad world.
Hun laten weten hoe jij je daardoor voelt. Vaak zijn mensen zich daar helemaal niet van bewust, wat hun acties, of het uitblijven daarvan, voor gevolgen heeft voor een ander... Veel mensen hebben nu eenmaal moeite met het zich inleven in een anderquote:Wat moet ik hier nu mee?
de enige reden waarom ik hen niet mail is omdat ik niet als zielepoot of zeurpiet wil worden bestempeld en dat zit er nogal in, gezien de reacties hier.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:58 schreef releaze het volgende:
[..]
wel zelf zeuren over anderen en van alles eraan ophangen maar anderen geen kans geven om al dan niet te zeuren over je email. Over sociaal onwenselijk gedrag gesproken, je verwijt je vrienden en familie van desinteresse, maar wat doet meneer zelf? Zie je dat in? Waarschijnlijk niet, want je draait het toch om naar jezelf. Je zal zo nooit hun verhaal te horen krijgen, en verwijt je ze jouw eigen projecties. Ontieglijk oneerlijk vind ik dat, het zal wel zwakte zijn op dit moment, jezelf gekwetst voelen en ziek voelen, dan wil je deze shit er vast ook niet overheen. Maar kap dan met projecteren. Maar goed, dat moet je zelf maar weten.
Ik ben zelf dan ook christelijk opgevoed, maar ik kan me niet voorstellen dat als dit anders was geweest ik maar niets van me zou laten horen in zulke situaties. Ik denk dat het sterk karakter georienteerd is... de één ziet het persoonlijk drama er wel van in en de ander ziet de ophef niet zo en neemt nog een biertje oidquote:Op woensdag 6 december 2006 20:55 schreef Viking84 het volgende:
dat ik christelijk ben opgevoed
Nee ik ook niet. Vooral omdat je het (naar ik begrijp) in een 'massamail' hebt gestuurd? Als iemand mij een persoonlijke mail stuurt, reageer ik sneller dan op een mail die naar meerdere mensen is gestuurd. In alle situaties trouwens. Ook over een feestje, of iets leuks. Door zo'n 'massamail' geef je onbewust aan dat het een kennisgeving is, en daar reageren mensen gewoon niet zo snel op.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:30 schreef FrituurVetPet het volgende:
Ik vind dit niet persé een gevalletje 'mijn vrienden laten het afweten'.
Nee dat is echt helemaal niet waar. Ik vind het wel fijn als een bekende mij dit mededeelt en ik zal er dan zeker rekening mee houden.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:22 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het is simpel. Mensen houden er nu eenmaal niet van om verhalen over ziektes en kwalen aan te horen. Als ze voortaan denken een ziektes of kwalen, dan denken ze aan jou. En daarmee wil je toch niet geassocieerd worden?
Het klinkt hard, maar dit soort dingen kan je beter voor jezelf houden.
Ik zal je uitleggen waarom het fout is om 'negatief' te converseren.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:27 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Nee dat is echt helemaal niet waar. Ik vind het wel fijn als een bekende mij dit mededeelt en ik zal er dan zeker rekening mee houden.
Voor je houden resulteert alleen maar in pijnlijke situaties.
Vrienden die lachend 'ben je doof of zo' naar TS zijn hoofd gooien als hij even iets 2 of 3 keer niet verstaat. Als je het gewoon even meld gebeuren dat soort dingen niet.
Zelfde soort pijnlijke situaties met suikerziektes of weet ik het wat.
Meestal helpt het al gewoon als je iets van je laat horen, ook al is het alleen maar 'Sterkte!'. De ander verwacht heus niet dat jij het probleem oplost hoor. Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:41 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik zou zelf ook niet weten wat ik zou moeten terugsturen als ik zo'n mail zou ontvangen.
Niet omdat het me niet interesseert, maar gewoon omdat je weinigs zinnigs zou kunnen zeggen op zo'n mededeling behalve de cliché opmerkingen als "Oh wat erg", waar je zelf ook niets aan hebt.
Dan stuur je toch een mailtje terug. Zo van: ik vind het heel erg voor je, maar zou je voortaan zoiets persoonlijk willen vertellen (of helemaal niet) en niet in een mailtje? Want daar houd ik niet zo van.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:50 schreef Bep het volgende:
Ik zou geen ongevraagde mail willen ontvangen van mensen met hun kwalen ,als ik hen spreek en vraag hoe het met ze is , is het daar vroeg genoeg voor. Maar ongevraagd een mail met kwalen en ziektes moeten beantwoorden? Ik vind het nogal opdringerig , eigenlijk
Wat je zegt, gewoon iets laten horen. Kleine moeite, TS erg blij (of ander persoon die t betrefd). En zoals ik hierboven zei, is mail niet echt handig idd. Maar als jij het zou vergeten zou je iig wel reageren als de TS je spreekt op msn of waar dan ook (aangezien de rest van je post).quote:Op donderdag 7 december 2006 00:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Meestal helpt het al gewoon als je iets van je laat horen, ook al is het alleen maar 'Sterkte!'. De ander verwacht heus niet dat jij het probleem oplost hoor. Daar gaat het niet om.
Wat een rare, egocentrische reacties in dit topic, zeg! Iedereen heeft in z'n leven waarschijnlijk wel een paar mensen waarvan je verwacht dat ze belangstelling tonen om het moment dat er 'iets' met je aan de hand is (of het nou iets leuks of iets minder leuks is). Op het moment dat er dan niemand reageert, dan snap ik best dat TS in dit geval teleurgesteld is hoor.
Aan de andere kant... Zelf heb ik met mail wel eens dat ik het lees en me dan voorneem om op een wat minder druk tijdstip te antwoorden. En dat vergeet ik dan of het komt er om één of andere reden niet van. Dat is wel een beetje de pest van mail. Dat je de reactie kunt uitstellen, waardoor je het soms helemaal niet doet.
Ik vraag niet om mail van anderen , dring me dat dan ook niet opquote:Op donderdag 7 december 2006 00:34 schreef base3ball het volgende:
[..]
Dan stuur je toch een mailtje terug. Zo van: ik vind het heel erg voor je, maar zou je voortaan zoiets persoonlijk willen vertellen (of helemaal niet) en niet in een mailtje? Want daar houd ik niet zo van.
Ik vind het een slap excuus om te gebruiken om niets tegen zo iemand te zeggen. Ik denk dat de meesten die ie gemaild heeft ook nauwelijks hadden gereageerd als het op een andere manier was gebracht.
Oke een mailtje is ook niet bepaald de goede manier ervoor, maar ja zo schijnt het tegenwoordig te gaan![]()
Ja, dat zeker natuurlijk. Negeren is echt heel raar, vind ik.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:37 schreef base3ball het volgende:
Maar als jij het zou vergeten zou je iig wel reageren als de TS je spreekt op msn of waar dan ook (aangezien de rest van je post).
dat negeren lijkt vrij normaal, na een tijdje weet niemand meer wat te doen. Kheb zelf de nodige abnormale problemen gehad en nogsteeds.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat zeker natuurlijk. Negeren is echt heel raar, vind ik.
Ja maar wat wil je dan van reactie van ons nu? Moeten wij gissen naar de reden waarom ze niet reageren op je mail? Het kan zoveel zijn namelijk. Te onpersoonlijk, niet weten hoe met de situatie om te gaan... Als je het zou vragen weet je het en hoef je niet boos/teleurgesteld te zijn, misschien hebben ze er wel persoonlijke redenen voorquote:Op woensdag 6 december 2006 20:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nog een keer dan: het overgrote deel van de mensen om wie het gaat heeft nog nooit gehoorproblemen van mij meegemaakt (op de gebruikelijke problemen na dan, want ik blijf zwaar slechthorend). En ik ga niets aan de niet-reactanten zelf vragen, want dat levert alleen maar gezeur op. Geen zin in. Zij moeten zelf snappen dat het sociaal wenselijk gedrag is om iemand met wie je regelmatig omgaat beterschap te wensen als deze ziek is. Als zij dat niet snappen, is dat hun probleem, niet het mijne. Wel een probleem waar ik last van heb, maar ja, zo zit de maatschappij in elkaar.
daar heb je gelijk in, maar als je wat hebt weet je soms niet wat te doenquote:Op donderdag 7 december 2006 01:21 schreef WeirdMicky het volgende:
Het is ongelukkigen eigen het medelijden van anderen op te wekken, die met zinloze hulp de slagen van het lot proberen te verzachten.
Het is ook niet erg om je ongeluk te delen met anderen. Desondanks is het sowieso wel handig om bewust te zijn dat vrienden wel kunnen reageren, maar ze nooit iets nuttigs konden melden via mail. Het is natuurlijk niet leuk voor de TS, maar als het probleem vaker voorkomt en het niet een probleem is waarbij vrienden zichzelf in kunnen verplaatsen, dan zijn alle opmerkingen bij voorbaat al nutteloos.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:23 schreef Pustasu het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in, maar als je wat hebt weet je soms niet wat te doen
die opmerkingen zijn vaak ook nutteloos, tevens de vraag om hulp. De aandacht kan vaak een tijdelijke opluchting zijn, meer niet.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het is ook niet erg om je ongeluk te delen met anderen. Desondanks is het sowieso wel handig om bewust te zijn dat vrienden wel kunnen reageren, maar ze nooit iets nuttigs konden melden via mail. Het is natuurlijk niet leuk voor de TS, maar als het probleem vaker voorkomt en het niet een probleem is waarbij vrienden zichzelf in kunnen verplaatsen, dan zijn alle opmerkingen bij voorbaat al nutteloos.
Doet me denken aan Nietzsche: 'Mensen die troost nodig hebben worden door geen enkel troostmiddel zo opgebeurd als door de bewering dat er voor hun geval geen troost bestaat. Daarin ligt zo een onderscheiding besloten, dat zij hun hoofd weer opheffen. 'quote:Op donderdag 7 december 2006 01:31 schreef Pustasu het volgende:
[..]
die opmerkingen zijn vaak ook nutteloos, tevens de vraag om hulp. De aandacht kan vaak een tijdelijke opluchting zijn, meer niet.
we zijn allemaal speciaalquote:Op donderdag 7 december 2006 01:32 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Doet me denken aan Nietzsche: 'Mensen die troost nodig hebben worden door geen enkel troostmiddel zo opgebeurd als door de bewering dat er voor hun geval geen troost bestaat. Daarin ligt zo een onderscheiding besloten, dat zijn hun hoofd weer opheffen. '
De druk van de ketel moet er toch af?quote:Op donderdag 7 december 2006 01:31 schreef Pustasu het volgende:
[..]
die opmerkingen zijn vaak ook nutteloos, tevens de vraag om hulp. De aandacht kan vaak een tijdelijke opluchting zijn, meer niet.
Meestal wel, maar zeker niet altijd. Bij een wederkerend probleem al helemaal niet, de een gaat er al vanuit dat je het kut vindt, maar de ander wil dit simpelweg veel vaker horen.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:58 schreef SKETSj het volgende:
[..]
De druk van de ketel moet er toch af?
Waarom altijd zo'n ongeinteresseerde houding? Een "ik vind het echt naar voor je,
maar ik weet niet hoe ik kan helpen" kan er ook niet vanaf? rare mentaliteit.
tsssssss!!!! Overdrijf niet zo, joh!!quote:Op woensdag 6 december 2006 23:22 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het is simpel. Mensen houden er nu eenmaal niet van om verhalen over ziektes en kwalen aan te horen. Als ze voortaan denken een ziektes of kwalen, dan denken ze aan jou. En daarmee wil je toch niet geassocieerd worden?
Het klinkt hard, maar dit soort dingen kan je beter voor jezelf houden.
mensen op straat is heel wat anders dan familie en vrienden. Ik wil graag dat het goed met hen gaat en dat zij gelukkig en gezond zijn en ik wil ook graag dat ze me het laten weten als het minder goed gaat. Daar ben je familie en vrienden voor toch? In voor- en tegenspoed. Maar goed, tegenspoed moet tegenwoordig maar mooi weggestopt worden. Het scheelt zoveel als je weet dat anderen met je meeleven.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:39 schreef Bep het volgende:
[..]
Ik vraag niet om mail van anderen , dring me dat dan ook niet opIk vind het nogal egocentrisch van iemand om mij lastig te gaan vallen met zijn / haar kwalen . En nee ik zou dus ook niet reageren op zulke mail
Ik hou er ook niet van als mensen mij op straat aanspreken en dan gaan klagen over hun gezondheid.
Nee, ik stel hier gewoon even een observatie aan de kaak en ik illustreer dat met mijn verhaal (de inhoud van het verhaal doet er dan niet zoveel toe). Het gaat er gewoon om dat het mij opvalt dat mensen geen belangstelling tonen, ik wil weten of anderen dat herkennen en ik wil weten wat daar de oorzaken van zouden kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je dan van reactie van ons nu? Moeten wij gissen naar de reden waarom ze niet reageren op je mail? Het kan zoveel zijn namelijk. Te onpersoonlijk, niet weten hoe met de situatie om te gaan... Als je het zou vragen weet je het en hoef je niet boos/teleurgesteld te zijn, misschien hebben ze er wel persoonlijke redenen voor
Sterkte iig
o pleaseeeeeeeeequote:Op donderdag 7 december 2006 09:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Net alsof ik hierom heb gevraagd. Het had jou net zo goed kunnen overkomen. Had je dan ook de hele tijd zo stoer zitten praten? Wedden van niet? Dan had je ook graag een arm om je heen gewild.
blijkbaar komt je bedoeling niet over, mail is ook altijd wat indirecter dan gewoon met iemand praten etc.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mensen snappen toch wel dat ik die mail niet voor niets stuur? Als ik had geweten dat het hen niets kon schelen, had ik die mail niet gestuurd. Had me weer tijd bespaard. Als iemand zijn 'dagboek' met anderen gaat delen, heeft 'ie daar een bepaalde bedoeling mee.
dus omdat andere mensen ook wat mankeren moet ik maar stil blijvenquote:Op donderdag 7 december 2006 11:59 schreef Bep het volgende:
[..]
o pleaseeeeeeeeeNet alsof jij de enige bent die wat mankeert op deze aarde.
En jij hebt ook niet gereageerdquote:Op donderdag 7 december 2006 11:53 schreef FuifDuif het volgende:
Ik verbaas mij over veel reacties hier. Echt, ik vind het ongelofelijk dat er mensen zijn die zonder moeite accepteren dat de "wereld nu eenmaal zo werkt." Ik vind zoiets juist alamerend in die zin van dat het laat zien hoever onze beschaving al is gezonken. Ik las hierboven iemand beweren dat mensen nu eenmaal geen zin hebben om met de ellende van anderen te worden geconfronteerd. Pardon??? Wel de lusten, maar niet de lasten? Wat zijn dat voor vriendschappen? Een trieste zaak!
Edit:
Viking84, ik keek net in mijn mailbox en zag dat je hem ook naar mij hebt gestuurd.
Ehm, nee, dan zou ik al helemaal niet al te snel op reactie rekenen...quote:Op woensdag 6 december 2006 20:23 schreef Viking84 het volgende:
Als ik nu mailde dat ik kanker had en binnen een half jaar dood zou gaan, zouden ze dan wel terug mailen? Omdat ze dat beter begrijpen?
Insunieer je daarmee dat ik hetzelfde denk als de grijze mensenmassa? Dat heb ik nergens gezegd.quote:Op donderdag 7 december 2006 09:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tsssssss!!!! Overdrijf niet zo, joh!!. Iedereen weet dat het leven niet over rozen gaat en iedereen heeft het recht om daar met een ander over te praten. Dat hoort bij het leven.
Ik zou jou niet graag in mijn vriendenkring willen hebben als ik jou zo hoor praten.
Wat ik alarmerend vind is dat je alles en iedereen mailt met je oor probleem. Als je vervolgens geen gehoor krijgt, daarover een topic opent op Fok! en ook nog eens doodleuk beweert dat je het niet doet om een reactie te krijgen. En je klacht is dat je geen reactie krijgt!?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En jij hebt ook niet gereageerd.
Verder heb je gelijk, hoor. Erg opvallend dat niemand het alarmerend vindt.
Je hebt de essentie van dit topic duidelijk niet begrepen. Ik heb al een paar keer duidelijk gemaakt dat het hier niet zozeer om mijn persoonlijke sores gaat, maar om het feit dat anderen zich niet om een ander lijken te bekommeren. Dát is het punt van dit topic en als jij en anderen dat niet snappen (en denken dat ik een topic open om de aandacht te krijgen die ik ontbeer), dan moeten jullie hoognodig een cursus leesvaardigheid gaan volgen.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:01 schreef beerten het volgende:
[..]
Wat ik alarmerend vind is dat je alles en iedereen mailt met je oor probleem. Als je vervolgens geen gehoor krijgt, daarover een topic opent op Fok! en ook nog eens doodleuk beweert dat je het niet doet om een reactie te krijgen. En je klacht is dat je geen reactie krijgt!?
Je schreeuwt om aandacht. Om eerlijk te zijn begin ik het een beetje zielig te vinden.
Raap je leven bij elkaar, vloek een keer om je oren en ga verder met leven. Blijf niet hangen in je ellende en kweek vooral geen medelijden met jezelf.
er zijn niet altijd zoveel woorden voor nodig om een boodschap over te brengenquote:Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Insunieer je daarmee dat ik hetzelfde denk als de grijze mensenmassa? Dat heb ik nergens gezegd.
tja, dat kan ik ook aan jou vragen hèquote:Trek je altijd zo gemakzuchtig foute conclusies?
Ach, tis zo'n pesoonlijke klacht.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hebt de essentie van dit topic duidelijk niet begrepen. Ik heb al een paar keer duidelijk gemaakt dat het hier niet zozeer om mijn persoonlijke sores gaat, maar om het feit dat anderen zich niet om een ander lijken te bekommeren. Dát is het punt van dit topic en als jij en anderen dat niet snappen (en denken dat ik een topic open om de aandacht te krijgen die ik ontbeer), dan moeten jullie hoognodig een cursus leesvaardigheid gaan volgen.
Ik denk het wel te begrijpen. Mijn leesvaardigheid is op peil. Ik zie alleen een meiske dat schreeuwt om aandacht. Ik kan het niet helpen dat mijn reactie jou niet bevalt. De mensheid luistert niet naar geschreeuw. Dat zijn er maar heel weinig die dat doen. Je stuurt een ontzettend onpersoonlijk e-mailtje naar de massa. Die reageert niet. Niemand. Daaruit concludeer je dat de massa onpersoonlijk is. Wie is er nu onpersoonlijk? Je stuurt zelf een koud, onpersoonlijk e-mailtje naar iedereen. "Ter uwer informatie" zou er in een zakelijke mailing boven gezet worden.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hebt de essentie van dit topic duidelijk niet begrepen. Ik heb al een paar keer duidelijk gemaakt dat het hier niet zozeer om mijn persoonlijke sores gaat, maar om het feit dat anderen zich niet om een ander lijken te bekommeren. Dát is het punt van dit topic en als jij en anderen dat niet snappen (en denken dat ik een topic open om de aandacht te krijgen die ik ontbeer), dan moeten jullie hoognodig een cursus leesvaardigheid gaan volgen.
Ja. Email is een schitterend medium om snel informatie uit te wisselen. Niet om persoonlijke banden tussen mensen te onderhouden. En al helemaal niet als je dit in een mailtje doet naar een grote groep. Je richt je tot een groep, niet tot een mens. Zoals gezegd:"ter uwer info"quote:Op donderdag 7 december 2006 23:28 schreef Lienekien het volgende:
Waaruit leid je af dat het een onpersoonlijke e-mail was? Of vind je een e-mail per definitie onpersoonlijk?
Toch kan een e-mail ook persoonlijk zijn en als persoonlijk opgevat worden. Dat sluit het medium niet uit, zoals jij lijkt te beweren.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:44 schreef beerten het volgende:
[..]
Ja. Email is een schitterend medium om snel informatie uit te wisselen. Niet om persoonlijke banden tussen mensen te onderhouden. En al helemaal niet als je dit in een mailtje doet naar een grote groep. Je richt je tot een groep, niet tot een mens. Zoals gezegd:"ter uwer info"
Er gaat niets boven een gesprek van mens tot mens. Dát is persoonlijk.
Zoals ik al zei, zou ik persoonlijk wel wat van me laten horen, al zou het dan wel ook op dezelfde onpersoonlijke manier zijn. Zo ben ik dan helaas ook weer wel.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:51 schreef Lienekien het volgende:
De inhoud van de boodschap is toch persoonlijk, al is het medium dat misschien niet? Verwacht je dan dat ze iedereen gaat opbellen?
Soms wil je mensen even snel ergens van op de hoogte brengen. En ben je niet goed in staat om bijv. iedereen te bellen. Ik ken zelf de voorbeelden, en heb me daar nog nooit aan gestoord. Meestal volsta ik met een antwoord van een paar regels. En ik heb zelf ooit één keer op die manier mijn familie en vrienden van een klein persoonlijk drama op de hoogte gesteld en ik kreeg stuk voor stuk vreselijk lieve e-mails retour.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zou ik persoonlijk wel wat van me laten horen, al zou het dan wel ook op dezelfde onpersoonlijke manier zijn. Zo ben ik dan helaas ook weer wel.
Maar ja, als je behoefte hebt aan medeleven van mensen die belangrijk voor je zijn, zul je ze ook moeten laten merken dat ze dat zijn. En dat kun je doen door ze zelf op te bellen, iets af te spreken, wat dan ook.
Maar ik weet niet hoeveel mensen cc'en lijkt mij niet de manier. Ik zou dat zelf iig nooit zo doen.
Je schuift associatie-principe, op mij persoonlijk af. Lees het eens door en je begrijpt waarom niemand op je mail gereageerd heeft, dát is de essentie van je vraagstelling. Reageer je altijd zo verontwaardigt, als mensen niet in jouw straatje meepraten?quote:
Ik denk dat iets als "doof worden" niet echt valt onder snel even ergens van de op de hoogte brengen. Dat is precies wat hier wel wordt gedaan, en dan wordt het dus ook op die manier opgevat.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Soms wil je mensen even snel ergens van op de hoogte brengen. En ben je niet goed in staat om bijv. iedereen te bellen. Ik ken zelf de voorbeelden, en heb me daar nog nooit aan gestoord. Meestal volsta ik met een antwoord van een paar regels. En ik heb zelf ooit één keer op die manier mijn familie en vrienden van een klein persoonlijk drama op de hoogte gesteld en ik kreeg stuk voor stuk vreselijk lieve e-mails retour.
dat hele associatieprincipe slaat echt nergens op in mijn geval. Ik ken een meisje dat echt constant wat heeft en daar ook steeds iedereen van op de hoogte stelt. Dit is de eerste keer dat ik dit doe (en ws ook de laatste keerquote:Op vrijdag 8 december 2006 00:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Je schuift associatie-principe, op mij persoonlijk af. Lees het eens door en je begrijpt waarom niemand op je mail gereageerd heeft, dát is de essentie van je vraagstelling. Reageer je altijd zo verontwaardigt, als mensen niet in jouw straatje meepraten?
Ik vind het persoonlijk erg overdreven om iedereen er persoonlijk van op de hoogte te stellen. Bovendien had ik meteen al het idee dat ik dit keer geluk heb gehad, want ik herstel aardig. Het fluctureert nog wel, maar als ik overdag mijn hoorapparaat maar zoveel mogelijk uit heb, geef ik m'n oor de rust die het nodig heeft. Ik zou het mensen kwalijk nemen als zij met iets zaten en dat dan niet aan mij zouden vertellen. Je schrikt gewoon, moet je verhaal even kwijt (alle indrukken van het ziekenhuisbezoek etc) en zoekt een luisterend oor. "Wat kut voor je, sterkte!" is dan al voldoende. Moeilijk om dat te zeggen, hoor.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk dat iets als "doof worden" niet echt valt onder snel even ergens van de op de hoogte brengen. Dat is precies wat hier wel wordt gedaan, en dan wordt het dus ook op die manier opgevat.
Ook lijkt "doof worden" niet vallen onder een klein persoonlijk drama. Het lijkt me behoorlijk ingrijpend eerlijk gezegd. Ik denk dat als je zoiets per mail verstuurd, het wellicht niet zo serieus wordt genomen ofzo. Weet ik veel.
Zoals gezegd, zou ik er wel antwoord opgeven. Ik kan er ook niks aan doen, dat ik me ook kan inleven in de mensen die dat niet zouden doen.
Doe je het weer (Een irritatie op mij persoonlijk richtenquote:Op vrijdag 8 december 2006 00:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat hele associatieprincipe slaat echt nergens op in mijn geval. Ik ken een meisje dat echt constant wat heeft en daar ook steeds iedereen van op de hoogte stelt. Dit is de eerste keer dat ik dit doe (en ws ook de laatste keer), dus ik snap niet zo goed hoe mensen mij kunnen associeren met 'bad news'. Veel te kort door de bocht. Ik snap dat je graag filosofisch wilt doen op de late avond, maar ik denk dat je je beter op andere dingen kunt gaan storten
.
Dit is ook onzin. De meeste vrienden die ik heb wonen tegenwoordig niet meer echt in de buurt en bovendien heeft iedereen een druk leven. We zien elkaar niet wekelijks, maar het contact blijft nu juist behouden doordat er e-mail enzovoort bestaat. En als we wel face-to-face afspreken, dan worden die afspraken ook altijd via mail gemaakt. Tja, dat gaat tegenwoordig nu eenmaal zo.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:27 schreef beerten het volgende:
Vrienden, echte vrienden, communiceren oog in oog. Die bespreken problemen "off-line".
Niet iedereen, maar wel de mensen die belangrijk zijn. De rest zou ik persoonlijk niet eens informeren.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk erg overdreven om iedereen er persoonlijk van op de hoogte te stellen. Bovendien had ik meteen al het idee dat ik dit keer geluk heb gehad, want ik herstel aardig. Het fluctureert nog wel, maar als ik overdag mijn hoorapparaat maar zoveel mogelijk uit heb, geef ik m'n oor de rust die het nodig heeft. Ik zou het mensen kwalijk nemen als zij met iets zaten en dat dan niet aan mij zouden vertellen. Je schrikt gewoon, moet je verhaal even kwijt (alle indrukken van het ziekenhuisbezoek etc) en zoekt een luisterend oor. "Wat kut voor je, sterkte!" is dan al voldoende. Moeilijk om dat te zeggen, hoor.
Zucht.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Doe je het weer (Een irritatie op mij persoonlijk richten). Jij opent het topic, sta dan ook open voor de reacties.
Hoe dan ook, alsnog sterkte meid.![]()
correctquote:Op vrijdag 8 december 2006 10:07 schreef LintuxCx het volgende:
Fijne familie heb jij.Had je een tijd terug niet ook hier een topic dat je zus had "vergeten" jou uit te nodigen voor haar bruiloft?
alleen de familie van mijn beste vriend en hij zelfquote:Naast familie is er verder ook niemand die er om leek te geven, dit keer?
In ieder geval sterkte, hopen dat het weer even stabiel blijft.
Dat ben ik niet met je eens. Een email kan heel persoonlijk zijn en een prima medium om het contact met mensen op gang te houden. Ik ben het wel met je eens dat het persoonlijke eraf gaat als er een hele rits namen bovenaan het mailtje staat. En ook zou ik van een goede vriendin zoiets liever via de telefoon of persoonlijk horen; dat dan weer wel.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:44 schreef beerten het volgende:
Niet om persoonlijke banden tussen mensen te onderhouden.
Ja, maar ik kan het me toch zeker wel voorstellen. Toen mijn vader gestorven was (jaren geleden hoor) heb ik ook een massa-mail gestuurd naar mijn vrienden-adresboek. Je hebt dan gewoon geen zin om het hele verhaal aan iedereen persoonlijk uit te leggen. Je hebt wel iets anders te doen. Ik zou daarintegen wel redelijk telkeurgesteld zijn als niemand hier een reply op gegeven zou hebben. Het is redelijk makkelijk om even een berichtje terug te sturen: Rot voor je en sterkte.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Een email kan heel persoonlijk zijn en een prima medium om het contact met mensen op gang te houden. Ik ben het wel met je eens dat het persoonlijke eraf gaat als er een hele rits namen bovenaan het mailtje staat. En ook zou ik van een goede vriendin zoiets liever via de telefoon of persoonlijk horen; dat dan weer wel.
Zo hoort het.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:09 schreef Viking84 het volgende:
alleen de familie van mijn beste vriend en hij zelf. Hij belde voor me met mijn ouders, ging mee naar het ziekenhuis, doet de boodschappen (aangezien ik niet naar buiten mag). Echt een golden boy
.
Mijn vader is in 2000 gestorven, misschien een tijd waarin e-mail nog een stukje minder ingeburgerd was, maar zelfs nu kan ik me niet voorstellen om zo'n boodschap per mail te brengen. Ik heb een aantal goede vrienden gebeld, en zij hebben het verhaal uitgelegd en dat was voor mij ook goed; ik wilde ook wel mijn verhaal even doen, die ochtend. Sommige mensen waren heel geschokt, ik denk dat die zich rot waren geschrokken als ze een mailtje van mij met deze boodschap hadden gekregen. Ikzelf had inderdaad wel wat anders te doen, die eerste dag, maar daarna was ik toch echt wel blij met de persoonlijke reacties (een briefje, kaartje, telefoontje, bezoekje-> geen mail). Ik zou ook niet weten hoe ik zou moeten reageren op een mail van een goede vriendin met 'hoi, mijn vader is dood'. 'Rot voor je', is dat niet wat leegquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:01 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan het me toch zeker wel voorstellen. Toen mijn vader gestorven was (jaren geleden hoor) heb ik ook een massa-mail gestuurd naar mijn vrienden-adresboek. Je hebt dan gewoon geen zin om het hele verhaal aan iedereen persoonlijk uit te leggen. Je hebt wel iets anders te doen. Ik zou daarintegen wel redelijk telkeurgesteld zijn als niemand hier een reply op gegeven zou hebben. Het is redelijk makkelijk om even een berichtje terug te sturen: Rot voor je en sterkte.
Juist. Jij legt je vinger weer precies op de goede plek.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:20 schreef milagro het volgende:
[..]
als 1 iemand je verjaardag vergeet, nu ja, boeien, als iedereen je verjaardag vergeet dan vindt niemand dat leuk, ook al doe je ms stoer.
en dat is hier net zo, niemand reageert, en ja dat zou ik ook klote vinden, veel lieden hier blijkbaar niet.
als een vriendin mij zou mailen met dergelijk ernstig /slecht nieuws, dan zou ik terugmailen "ik wil je nu even bellen, kan dat? ".quote:Ik zou ook niet weten hoe ik zou moeten reageren op een mail van een goede vriendin met 'hoi, mijn vader is dood'. 'Rot voor je', is dat niet wat leeg Tuurlijk al leuk dat mensen met je meeleven, maar toch...
Tuurlijk heb ik de mensen bericht die het dichtste bij je staan, maar iedereen wist al dat hij op sterven lag, dus dan is zo'n mailtje wel handig. Je gaat op zo'n moment niet 30 mensen afbellen. Begrijpt meteen iedereen dat je even niet bereikbaar bent.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn vader is in 2000 gestorven, misschien een tijd waarin e-mail nog een stukje minder ingeburgerd was, maar zelfs nu kan ik me niet voorstellen om zo'n boodschap per mail te brengen. Ik heb een aantal goede vrienden gebeld, en zij hebben het verhaal uitgelegd en dat was voor mij ook goed; ik wilde ook wel mijn verhaal even doen, die ochtend. Sommige mensen waren heel geschokt, ik denk dat die zich rot waren geschrokken als ze een mailtje van mij met deze boodschap hadden gekregen. Ikzelf had inderdaad wel wat anders te doen, die eerste dag, maar daarna was ik toch echt wel blij met de persoonlijke reacties (een briefje, kaartje, telefoontje, bezoekje-> geen mail).
Tuurlijk is dat leeg. Het gaat erom dat je even een reactie geeft, niet deze..... Je maakt hem dan wel persoonlijk. Het was maar een voorbeeldje dat een reactie geven best kan ook al vind je het zelf misschien nog zo moeilijk om er 1 te bedenken.quote:Ik zou ook niet weten hoe ik zou moeten reageren op een mail van een goede vriendin met 'hoi, mijn vader is dood'. 'Rot voor je', is dat niet wat leegTuurlijk al leuk dat mensen met je meeleven, maar toch...
quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zo hoort het.Gewoon een andere familie opzoeken.
Waarom praat je niet gewoon ff met zequote:Op woensdag 6 december 2006 20:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mensen snappen toch wel dat ik die mail niet voor niets stuur? Als ik had geweten dat het hen niets kon schelen, had ik die mail niet gestuurd. Had me weer tijd bespaard. Als iemand zijn 'dagboek' met anderen gaat delen, heeft 'ie daar een bepaalde bedoeling mee.
Da's absoluut waar.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:38 schreef Fjolle het volgende:
Ik denk dat dat vaak ook de reden is van geen reactie geven: "Ik wist niet hoe te reageren op dit bericht."
Dan sms je evenquote:Op vrijdag 8 december 2006 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Laatst nodigde m'n broer me uit om een weekendje te komen. Ik mailde meteen terug van ha, ik kan komend weekend wel en ik hoor dan gewoon niets meer van hem, want hij checkt z'n mail niet meer die week etc. Het is echt jammer dat mail het nog nooit kan winnen van een telefoongesprek. Zolang dat zo is ben ik de pineut.
had ook gekund natuurlijkquote:
En zo doe je dat.quote:
Tuurlijk. Het gaat er mij meer om dat je niet continu je mail checkt. Dus als je snel iets wilt doorgeven dan is sms daar waarschijnlijk beter voor.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
had ook gekund natuurlijk. Ik denk dat dat wel een goed alternatief is voor mail.
Maar goed, dan kan degene het moment van antwoorden ook uitstellen. Als je belt, kun je direct een antwoord afdwingen, dat is het grote voordeel.
Hallo lieverd: op iedere regel zijn uitzonderingen. Denk je nu werkelijk dat ik dat niet zie?quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is ook onzin. De meeste vrienden die ik heb wonen tegenwoordig niet meer echt in de buurt en bovendien heeft iedereen een druk leven. We zien elkaar niet wekelijks, maar het contact blijft nu juist behouden doordat er e-mail enzovoort bestaat. En als we wel face-to-face afspreken, dan worden die afspraken ook altijd via mail gemaakt. Tja, dat gaat tegenwoordig nu eenmaal zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |