abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 23:21:50 #51
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44210284
quote:
Op woensdag 6 december 2006 22:30 schreef FrituurVetPet het volgende:
Ik vind dit niet persé een gevalletje 'mijn vrienden laten het afweten'.
Nee ik ook niet. Vooral omdat je het (naar ik begrijp) in een 'massamail' hebt gestuurd? Als iemand mij een persoonlijke mail stuurt, reageer ik sneller dan op een mail die naar meerdere mensen is gestuurd. In alle situaties trouwens. Ook over een feestje, of iets leuks. Door zo'n 'massamail' geef je onbewust aan dat het een kennisgeving is, en daar reageren mensen gewoon niet zo snel op.
  woensdag 6 december 2006 @ 23:22:07 #52
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44210292
Het is simpel. Mensen houden er nu eenmaal niet van om verhalen over ziektes en kwalen aan te horen. Als ze voortaan denken een ziektes of kwalen, dan denken ze aan jou. En daarmee wil je toch niet geassocieerd worden?

Het klinkt hard, maar dit soort dingen kan je beter voor jezelf houden.
pi_44210379
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:22 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het is simpel. Mensen houden er nu eenmaal niet van om verhalen over ziektes en kwalen aan te horen. Als ze voortaan denken een ziektes of kwalen, dan denken ze aan jou. En daarmee wil je toch niet geassocieerd worden?

Nee dat is echt helemaal niet waar. Ik vind het wel fijn als een bekende mij dit mededeelt en ik zal er dan zeker rekening mee houden.

Voor je houden resulteert alleen maar in pijnlijke situaties.

Vrienden die lachend 'ben je doof of zo' naar TS zijn hoofd gooien als hij even iets 2 of 3 keer niet verstaat. Als je het gewoon even meld gebeuren dat soort dingen niet.
Zelfde soort pijnlijke situaties met suikerziektes of weet ik het wat.
  woensdag 6 december 2006 @ 23:38:49 #54
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44210724
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:27 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Nee dat is echt helemaal niet waar. Ik vind het wel fijn als een bekende mij dit mededeelt en ik zal er dan zeker rekening mee houden.

Voor je houden resulteert alleen maar in pijnlijke situaties.

Vrienden die lachend 'ben je doof of zo' naar TS zijn hoofd gooien als hij even iets 2 of 3 keer niet verstaat. Als je het gewoon even meld gebeuren dat soort dingen niet.
Zelfde soort pijnlijke situaties met suikerziektes of weet ik het wat.
Ik zal je uitleggen waarom het fout is om 'negatief' te converseren.

Klagen is populair. Het leven is oneerlijk, ik ben moe, het regent weer en ga zo maar door. Doe dit dus absoluut niet! Want als je klaagt doet dat de ander zich onprettig voelen.

Wanneer je over sombere zaken praat zal een ander zich onprettig gaan voelen. En niet alleen dat, hij/ zij zal deze nare gevoelens ook aan jou koppelen. En het slechtste nieuws komt nu pas: hij/zij zal herinnerd worden aan onprettige gevoelens als zij aan jou denken.

Ik zeg niet dat je een tjakka roepende positivo moet zijn die zelfs het inslaan van de bliksem in zijn huis toejuicht. Het
gaat erom dat mensen willen dat je gesprekken voor het merendeel positief zijn.

Gespreksonderwerpen over ziektes en kwaaltjes zijn negatief, dus ontwijk het.

Denk daarbij aan het het assocatie-principe.

Ik heb hier boven al aangeven dat de TS een negatieve associatie maakt door het bespreken van een niet zo'n opbeurend onderwerp. Mensen zijn juist opzoek naar iets met positieve associaties en mijden de negatieve ssociaties. Je ziet dan het Associatie-principe in actie. Ik zal dit principe verduidelijken door het te omschrijven als een formule:

Conversatie => Geeft gevoel => Wordt gekoppeld aan TS => Hij/ zij denkt graag aan TS of juist niet.
pi_44210793
Ik zou zelf ook niet weten wat ik zou moeten terugsturen als ik zo'n mail zou ontvangen.
Niet omdat het me niet interesseert, maar gewoon omdat je weinigs zinnigs zou kunnen zeggen op zo'n mededeling behalve de cliché opmerkingen als "Oh wat erg", waar je zelf ook niets aan hebt.
  woensdag 6 december 2006 @ 23:50:20 #56
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44211026
Ik zou geen ongevraagde mail willen ontvangen van mensen met hun kwalen ,als ik hen spreek en vraag hoe het met ze is , is het daar vroeg genoeg voor. Maar ongevraagd een mail met kwalen en ziektes moeten beantwoorden? Ik vind het nogal opdringerig , eigenlijk
  donderdag 7 december 2006 @ 00:33:33 #57
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44212018
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:41 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik zou zelf ook niet weten wat ik zou moeten terugsturen als ik zo'n mail zou ontvangen.
Niet omdat het me niet interesseert, maar gewoon omdat je weinigs zinnigs zou kunnen zeggen op zo'n mededeling behalve de cliché opmerkingen als "Oh wat erg", waar je zelf ook niets aan hebt.
Meestal helpt het al gewoon als je iets van je laat horen, ook al is het alleen maar 'Sterkte!'. De ander verwacht heus niet dat jij het probleem oplost hoor. Daar gaat het niet om.

Wat een rare, egocentrische reacties in dit topic, zeg! Iedereen heeft in z'n leven waarschijnlijk wel een paar mensen waarvan je verwacht dat ze belangstelling tonen om het moment dat er 'iets' met je aan de hand is (of het nou iets leuks of iets minder leuks is). Op het moment dat er dan niemand reageert, dan snap ik best dat TS in dit geval teleurgesteld is hoor.

Aan de andere kant... Zelf heb ik met mail wel eens dat ik het lees en me dan voorneem om op een wat minder druk tijdstip te antwoorden. En dat vergeet ik dan of het komt er om één of andere reden niet van. Dat is wel een beetje de pest van mail. Dat je de reactie kunt uitstellen, waardoor je het soms helemaal niet doet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_44212052
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:50 schreef Bep het volgende:
Ik zou geen ongevraagde mail willen ontvangen van mensen met hun kwalen ,als ik hen spreek en vraag hoe het met ze is , is het daar vroeg genoeg voor. Maar ongevraagd een mail met kwalen en ziektes moeten beantwoorden? Ik vind het nogal opdringerig , eigenlijk
Dan stuur je toch een mailtje terug. Zo van: ik vind het heel erg voor je, maar zou je voortaan zoiets persoonlijk willen vertellen (of helemaal niet) en niet in een mailtje? Want daar houd ik niet zo van.

Ik vind het een slap excuus om te gebruiken om niets tegen zo iemand te zeggen. Ik denk dat de meesten die ie gemaild heeft ook nauwelijks hadden gereageerd als het op een andere manier was gebracht.

Oke een mailtje is ook niet bepaald de goede manier ervoor, maar ja zo schijnt het tegenwoordig te gaan
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_44212096
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:33 schreef Jane het volgende:

[..]

Meestal helpt het al gewoon als je iets van je laat horen, ook al is het alleen maar 'Sterkte!'. De ander verwacht heus niet dat jij het probleem oplost hoor. Daar gaat het niet om.

Wat een rare, egocentrische reacties in dit topic, zeg! Iedereen heeft in z'n leven waarschijnlijk wel een paar mensen waarvan je verwacht dat ze belangstelling tonen om het moment dat er 'iets' met je aan de hand is (of het nou iets leuks of iets minder leuks is). Op het moment dat er dan niemand reageert, dan snap ik best dat TS in dit geval teleurgesteld is hoor.

Aan de andere kant... Zelf heb ik met mail wel eens dat ik het lees en me dan voorneem om op een wat minder druk tijdstip te antwoorden. En dat vergeet ik dan of het komt er om één of andere reden niet van. Dat is wel een beetje de pest van mail. Dat je de reactie kunt uitstellen, waardoor je het soms helemaal niet doet.
Wat je zegt, gewoon iets laten horen. Kleine moeite, TS erg blij (of ander persoon die t betrefd). En zoals ik hierboven zei, is mail niet echt handig idd. Maar als jij het zou vergeten zou je iig wel reageren als de TS je spreekt op msn of waar dan ook (aangezien de rest van je post).
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  donderdag 7 december 2006 @ 00:39:26 #60
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44212141
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:34 schreef base3ball het volgende:

[..]

Dan stuur je toch een mailtje terug. Zo van: ik vind het heel erg voor je, maar zou je voortaan zoiets persoonlijk willen vertellen (of helemaal niet) en niet in een mailtje? Want daar houd ik niet zo van.

Ik vind het een slap excuus om te gebruiken om niets tegen zo iemand te zeggen. Ik denk dat de meesten die ie gemaild heeft ook nauwelijks hadden gereageerd als het op een andere manier was gebracht.

Oke een mailtje is ook niet bepaald de goede manier ervoor, maar ja zo schijnt het tegenwoordig te gaan
Ik vraag niet om mail van anderen , dring me dat dan ook niet op Ik vind het nogal egocentrisch van iemand om mij lastig te gaan vallen met zijn / haar kwalen . En nee ik zou dus ook niet reageren op zulke mail

Ik hou er ook niet van als mensen mij op straat aanspreken en dan gaan klagen over hun gezondheid.
  donderdag 7 december 2006 @ 00:40:12 #61
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44212151
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:37 schreef base3ball het volgende:

Maar als jij het zou vergeten zou je iig wel reageren als de TS je spreekt op msn of waar dan ook (aangezien de rest van je post).
Ja, dat zeker natuurlijk. Negeren is echt heel raar, vind ik.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_44212235
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:40 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat zeker natuurlijk. Negeren is echt heel raar, vind ik.
dat negeren lijkt vrij normaal, na een tijdje weet niemand meer wat te doen. Kheb zelf de nodige abnormale problemen gehad en nogsteeds.
Vrienden en familie vallen bij bosjes af
  donderdag 7 december 2006 @ 00:49:59 #63
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44212321
Mijn ervaring is dat mensen als vanzelfsprekend afstand scheppen als ze plots niet meer weten
wat ze met jou aan moeten. En daar bedoel ik niet mee dat je hun altijd tot last bent geweest ofzo.
Eerder in de zin van; Als mensen niet weten hoe het is om jouw probleem te hebben
(en zich dus zodanig ook niet kunnen inleven/zich er niks bij voor kunnen stellen)
Dan zijn mensen gauw geneigd jouw problemen afte doen als zeikerig.
If I had a Hammer...
pi_44212341
het is natuurlijk makkelijker om die persoon die met problemen kampt die de meeste mensen niet snappen links te laten leggen. In het begin proberen ze je wel de steun te geven, maar na een poos wordt het een smsje om de 3 maanden of nooit het onderwerp aan te snijden
pi_44212633
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nog een keer dan: het overgrote deel van de mensen om wie het gaat heeft nog nooit gehoorproblemen van mij meegemaakt (op de gebruikelijke problemen na dan, want ik blijf zwaar slechthorend). En ik ga niets aan de niet-reactanten zelf vragen, want dat levert alleen maar gezeur op. Geen zin in. Zij moeten zelf snappen dat het sociaal wenselijk gedrag is om iemand met wie je regelmatig omgaat beterschap te wensen als deze ziek is. Als zij dat niet snappen, is dat hun probleem, niet het mijne. Wel een probleem waar ik last van heb, maar ja, zo zit de maatschappij in elkaar.
Ja maar wat wil je dan van reactie van ons nu? Moeten wij gissen naar de reden waarom ze niet reageren op je mail? Het kan zoveel zijn namelijk. Te onpersoonlijk, niet weten hoe met de situatie om te gaan... Als je het zou vragen weet je het en hoef je niet boos/teleurgesteld te zijn, misschien hebben ze er wel persoonlijke redenen voor

Sterkte iig
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44212814
Het is ongelukkigen eigen het medelijden van anderen op te wekken, die met zinloze hulp de slagen van het lot proberen te verzachten.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44212843
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:21 schreef WeirdMicky het volgende:
Het is ongelukkigen eigen het medelijden van anderen op te wekken, die met zinloze hulp de slagen van het lot proberen te verzachten.
daar heb je gelijk in, maar als je wat hebt weet je soms niet wat te doen
pi_44212935
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:23 schreef Pustasu het volgende:

[..]

daar heb je gelijk in, maar als je wat hebt weet je soms niet wat te doen
Het is ook niet erg om je ongeluk te delen met anderen. Desondanks is het sowieso wel handig om bewust te zijn dat vrienden wel kunnen reageren, maar ze nooit iets nuttigs konden melden via mail. Het is natuurlijk niet leuk voor de TS, maar als het probleem vaker voorkomt en het niet een probleem is waarbij vrienden zichzelf in kunnen verplaatsen, dan zijn alle opmerkingen bij voorbaat al nutteloos.
pi_44212980
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:28 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is ook niet erg om je ongeluk te delen met anderen. Desondanks is het sowieso wel handig om bewust te zijn dat vrienden wel kunnen reageren, maar ze nooit iets nuttigs konden melden via mail. Het is natuurlijk niet leuk voor de TS, maar als het probleem vaker voorkomt en het niet een probleem is waarbij vrienden zichzelf in kunnen verplaatsen, dan zijn alle opmerkingen bij voorbaat al nutteloos.
die opmerkingen zijn vaak ook nutteloos, tevens de vraag om hulp. De aandacht kan vaak een tijdelijke opluchting zijn, meer niet.
pi_44213001
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:31 schreef Pustasu het volgende:

[..]

die opmerkingen zijn vaak ook nutteloos, tevens de vraag om hulp. De aandacht kan vaak een tijdelijke opluchting zijn, meer niet.
Doet me denken aan Nietzsche: 'Mensen die troost nodig hebben worden door geen enkel troostmiddel zo opgebeurd als door de bewering dat er voor hun geval geen troost bestaat. Daarin ligt zo een onderscheiding besloten, dat zij hun hoofd weer opheffen. '

[ Bericht 0% gewijzigd door WeirdMicky op 07-12-2006 01:38:14 (typo) ]
pi_44213029
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:32 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Doet me denken aan Nietzsche: 'Mensen die troost nodig hebben worden door geen enkel troostmiddel zo opgebeurd als door de bewering dat er voor hun geval geen troost bestaat. Daarin ligt zo een onderscheiding besloten, dat zijn hun hoofd weer opheffen. '
we zijn allemaal speciaal
  donderdag 7 december 2006 @ 01:58:53 #72
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44213303
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:31 schreef Pustasu het volgende:

[..]

De druk van de ketel moet er toch af?
Waarom altijd zo'n ongeinteresseerde houding? Een "ik vind het echt naar voor je,
maar ik weet niet hoe ik kan helpen" kan er ook niet vanaf? rare mentaliteit.
If I had a Hammer...
pi_44213342
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:58 schreef SKETSj het volgende:

[..]

De druk van de ketel moet er toch af?
Waarom altijd zo'n ongeinteresseerde houding? Een "ik vind het echt naar voor je,
maar ik weet niet hoe ik kan helpen" kan er ook niet vanaf? rare mentaliteit.
Meestal wel, maar zeker niet altijd. Bij een wederkerend probleem al helemaal niet, de een gaat er al vanuit dat je het kut vindt, maar de ander wil dit simpelweg veel vaker horen.
  donderdag 7 december 2006 @ 02:37:19 #74
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44213509
Stonden meerdere mensen in de recipients? Als ik een mailtje krijg dat aan velen gericht is, ben ik minder geneigd om direct antwoord te geven. Maar ik vind het wel raar dat ze je er niet op aanspreken. Het zou 't eerste zijn waar ik over zou beginnen persoonlijk.

Wat je wel eens kan hebben is dat mensen met hun eigen shit zitten. Ik heb ook gehoorshit en als het ff slecht gaat dan vind ik sowieso veel trouble van andere mensen niet zo boeiend. Ik heb zoiets van "Tja, dat gaat wel weer over". Intern dan he, ik probeer wel gewoon te luisteren. Het is alleen ff wat minder spontaan dan normaal.

Het kunnen ook gewoon minder opmerkzame mensen zijn, die niet tussen de regels door kunnen lezen. Misschien moet je voor jezelf bepalen wat je graag van ze wil horen, en dan met de 1 of 2 belangrijkste mensen echt eens van mens tot mens praten zodat ze weten wat je bedoelt. Fuck de rest.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 7 december 2006 @ 09:00:18 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44214904
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:22 schreef Martijn_fijn het volgende:

tsssssss!!!! Overdrijf niet zo, joh!! . Iedereen weet dat het leven niet over rozen gaat en iedereen heeft het recht om daar met een ander over te praten. Dat hoort bij het leven.
Ik zou jou niet graag in mijn vriendenkring willen hebben als ik jou zo hoor praten .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 december 2006 @ 09:06:19 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44214983
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:39 schreef Bep het volgende:

[..]

Ik vraag niet om mail van anderen , dring me dat dan ook niet op Ik vind het nogal egocentrisch van iemand om mij lastig te gaan vallen met zijn / haar kwalen . En nee ik zou dus ook niet reageren op zulke mail

Ik hou er ook niet van als mensen mij op straat aanspreken en dan gaan klagen over hun gezondheid.
mensen op straat is heel wat anders dan familie en vrienden. Ik wil graag dat het goed met hen gaat en dat zij gelukkig en gezond zijn en ik wil ook graag dat ze me het laten weten als het minder goed gaat. Daar ben je familie en vrienden voor toch? In voor- en tegenspoed. Maar goed, tegenspoed moet tegenwoordig maar mooi weggestopt worden. Het scheelt zoveel als je weet dat anderen met je meeleven.
Net alsof ik hierom heb gevraagd. Het had jou net zo goed kunnen overkomen. Had je dan ook de hele tijd zo stoer zitten praten? Wedden van niet? Dan had je ook graag een arm om je heen gewild.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 december 2006 @ 09:10:16 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44215027
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:08 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja maar wat wil je dan van reactie van ons nu? Moeten wij gissen naar de reden waarom ze niet reageren op je mail? Het kan zoveel zijn namelijk. Te onpersoonlijk, niet weten hoe met de situatie om te gaan... Als je het zou vragen weet je het en hoef je niet boos/teleurgesteld te zijn, misschien hebben ze er wel persoonlijke redenen voor

Sterkte iig
Nee, ik stel hier gewoon even een observatie aan de kaak en ik illustreer dat met mijn verhaal (de inhoud van het verhaal doet er dan niet zoveel toe). Het gaat er gewoon om dat het mij opvalt dat mensen geen belangstelling tonen, ik wil weten of anderen dat herkennen en ik wil weten wat daar de oorzaken van zouden kunnen zijn.

Ik heb gisteren aan één van de non-reactanten gevraagd waarom ze niet gereageerd heeft.
Antwoord: ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen en ik wilde er nog wel over beginnen.
Ze voelde zich kennelijk toch een beetje ongemakkelijk en ze gaf ook aan dat ze de mail in eerste instantie wel als kennisgeving beschouwde (ik snap dat echt niet, hoor, want ik reageer dus altijd op dat soort mails ). Toen zei ik dat ik het dan net zo goed in m'n dagboek had kunnen schrijven en toen begreep ze mijn punt. Het is dus toch iets waar je mensen even van bewust moet maken.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 december 2006 @ 10:37:02 #78
146230 Liewec
70's movies rule
pi_44216621
-

[ Bericht 28% gewijzigd door Liewec op 07-12-2006 10:48:02 ]
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_44217096
Het blijft raar dat je mensen verplicht te reageren, want anders is het vreemd gedrag. Het heeft feitelijk geen nut dat mensen reageren, je krijgt geen arm om je heen via de mail en mensen kunnen niets bijdragen. Als je iemand belt is het logischer dat je het erover hebt, maar dan heb je tenminste een persoonlijk gesprek, niet een verhaal waar je eigenlijk niets aan kan bijdragen.

Je moet nu toch echt een keer gaan begrijpen dat veel mensen het zien als kennisgeving. Bovendien denkt niet iedereen hetzelfde als jij en reageren ze dus ook niet zo.
  donderdag 7 december 2006 @ 11:27:40 #80
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44217732
Wat ik in de reacties vaker tegenkwam is het woord bellen. Natuurlijk bel je mensen als je echt iets wilt vertellen, maar wat ik uit de openingspost begreep is dat het hier over hoorproblemen gaat.................

Als iemand mij zo'n mailtje zou sturen, ja dan zou ik binnen 24 uur even een belletje geven. In dit geval zou ik anders contact zoeken, msn of kaartje ofzo. Niet reageren is not done. Dat is je kop in het zand steken en rustig verder leven op je roze wolk. Sorry mensen maar zo zit het leven niet in elkaar.

Ik zou iig wel een verklaring vragen aan de mensen waar het over gaat. Persoonlijk gericht naar iedereen. Je hebt recht om te weten waarom mensen je in de kou laten staan. Uit een reactie hierop weet je genoeg. Je maakt ze iig bewust van jouw gevoelens. Zorg er wel voor dat deze reactie niet verwijtend is maar gewoon als vraag overkomt.

Heel veel sterkte verder en een grote dikke knuffel van mij.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_44218423
Ik verbaas mij over veel reacties hier. Echt, ik vind het ongelofelijk dat er mensen zijn die zonder moeite accepteren dat de "wereld nu eenmaal zo werkt." Ik vind zoiets juist alamerend in die zin van dat het laat zien hoever onze beschaving al is gezonken. Ik las hierboven iemand beweren dat mensen nu eenmaal geen zin hebben om met de ellende van anderen te worden geconfronteerd. Pardon??? Wel de lusten, maar niet de lasten? Wat zijn dat voor vriendschappen? Een trieste zaak!

Edit:
Viking84, ik keek net in mijn mailbox en zag dat je hem ook naar mij hebt gestuurd.
  donderdag 7 december 2006 @ 11:59:43 #82
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44218623
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Net alsof ik hierom heb gevraagd. Het had jou net zo goed kunnen overkomen. Had je dan ook de hele tijd zo stoer zitten praten? Wedden van niet? Dan had je ook graag een arm om je heen gewild.
o pleaseeeeeeeee Net alsof jij de enige bent die wat mankeert op deze aarde.
  donderdag 7 december 2006 @ 12:01:04 #83
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_44218654
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

mensen snappen toch wel dat ik die mail niet voor niets stuur? Als ik had geweten dat het hen niets kon schelen, had ik die mail niet gestuurd. Had me weer tijd bespaard. Als iemand zijn 'dagboek' met anderen gaat delen, heeft 'ie daar een bepaalde bedoeling mee.
blijkbaar komt je bedoeling niet over, mail is ook altijd wat indirecter dan gewoon met iemand praten etc.
het is efficient, maar ook wat onpersoonlijk
ik denk dat als je het irl tegen mensen zegt ze veel meer reageren
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  donderdag 7 december 2006 @ 12:36:49 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44219659
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:59 schreef Bep het volgende:

[..]

o pleaseeeeeeeee Net alsof jij de enige bent die wat mankeert op deze aarde.
dus omdat andere mensen ook wat mankeren moet ik maar stil blijven . Je moet natuurlijk niet van een mug een olifant maken (en af en toe bedenken dat er mensen zijn die er erger aan toe zijn dan jij is ook wel goed), maar je moet de zaak ook niet bagatelliseren, want dat is niet goed voor je eigen gemoedstoestand. Je moet dus de gulden middenweg zien te vinden.

Maar goed, jij bent duidelijk iemand die ijskoud is geworden door de harde maatschappij. Jammer, ik hoop dat je nog eens ontdooit .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 december 2006 @ 12:37:35 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44219672
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:53 schreef FuifDuif het volgende:
Ik verbaas mij over veel reacties hier. Echt, ik vind het ongelofelijk dat er mensen zijn die zonder moeite accepteren dat de "wereld nu eenmaal zo werkt." Ik vind zoiets juist alamerend in die zin van dat het laat zien hoever onze beschaving al is gezonken. Ik las hierboven iemand beweren dat mensen nu eenmaal geen zin hebben om met de ellende van anderen te worden geconfronteerd. Pardon??? Wel de lusten, maar niet de lasten? Wat zijn dat voor vriendschappen? Een trieste zaak!

Edit:
Viking84, ik keek net in mijn mailbox en zag dat je hem ook naar mij hebt gestuurd.
En jij hebt ook niet gereageerd .

Verder heb je gelijk, hoor . Erg opvallend dat niemand het alarmerend vindt.
Niet meer actief op Fok!
pi_44220116
Vreemd hoor.. ik kan me er niet zoveel bij voorstellen!
In onze familie zijn we erg close en gaan ''nieuwtjes'' érg snel! Soms irriteer ik me er gewoon aan dat alles zo snel gaat. Je vertelt de een iets, en een paar uur later belt de ander om je te vragen wat er is want dat had ie van een ander gehoord. Toen mijn oma plotseling opgenomen was, kreeg ik telefoon en zat een uur later al aan haar bed. Net als toen mijn zus op de ic lag..maargoed, dat is misschien ook niet te vergelijken met jou situatie.

Het kunnen natuurlijk allerleid redenen zijn waarom er niemand op je mail heeft gereageerd. Misschien vindt menigeen het plezieriger om het van jou persoonlijk te horen en niet via mail. Daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen iig. Ik zou het bijv erg rot vinden om zoiets in een mail te moeten lezen, helemaal als je veel om diegene geeft. Dan zou ik het plezieriger vinden om een arm om je heen te kunnen slaan en om je aan te kunnen kijken

Al met al, is ieder mens het waard om gehoord te worden of om medeleven te krijgen, dus jij ook. Daarom vind ik het ook niet erg sociaal van die anderen om niet op jou mail te reageren..ongeacht wat de reden daarvoor is..
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2006 @ 13:15:24 #87
43556 miss_dynastie
pi_44220759
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:23 schreef Viking84 het volgende:
Als ik nu mailde dat ik kanker had en binnen een half jaar dood zou gaan, zouden ze dan wel terug mailen? Omdat ze dat beter begrijpen?
Ehm, nee, dan zou ik al helemaal niet al te snel op reactie rekenen...

Ik denk vooral dat je moet kijken naar het medium waarmee je mensen benadert. Ikzelf heb bij doorstuurmail al veel minder de neiging om te reageren (of goed te lezen ), da's dus niet als het naar een vriendinnenclubje gaat, maar als er een hele enorme lijst bovenaan staat.
  donderdag 7 december 2006 @ 15:56:23 #88
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44225612
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tsssssss!!!! Overdrijf niet zo, joh!! . Iedereen weet dat het leven niet over rozen gaat en iedereen heeft het recht om daar met een ander over te praten. Dat hoort bij het leven.
Ik zou jou niet graag in mijn vriendenkring willen hebben als ik jou zo hoor praten .
Insunieer je daarmee dat ik hetzelfde denk als de grijze mensenmassa? Dat heb ik nergens gezegd.

Trek je altijd zo gemakzuchtig foute conclusies?
pi_44229896
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En jij hebt ook niet gereageerd .

Verder heb je gelijk, hoor . Erg opvallend dat niemand het alarmerend vindt.
Wat ik alarmerend vind is dat je alles en iedereen mailt met je oor probleem. Als je vervolgens geen gehoor krijgt, daarover een topic opent op Fok! en ook nog eens doodleuk beweert dat je het niet doet om een reactie te krijgen. En je klacht is dat je geen reactie krijgt!?
Je schreeuwt om aandacht. Om eerlijk te zijn begin ik het een beetje zielig te vinden.
Raap je leven bij elkaar, vloek een keer om je oren en ga verder met leven. Blijf niet hangen in je ellende en kweek vooral geen medelijden met jezelf.
  donderdag 7 december 2006 @ 21:18:56 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44233851
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:01 schreef beerten het volgende:

[..]

Wat ik alarmerend vind is dat je alles en iedereen mailt met je oor probleem. Als je vervolgens geen gehoor krijgt, daarover een topic opent op Fok! en ook nog eens doodleuk beweert dat je het niet doet om een reactie te krijgen. En je klacht is dat je geen reactie krijgt!?
Je schreeuwt om aandacht. Om eerlijk te zijn begin ik het een beetje zielig te vinden.
Raap je leven bij elkaar, vloek een keer om je oren en ga verder met leven. Blijf niet hangen in je ellende en kweek vooral geen medelijden met jezelf.
Je hebt de essentie van dit topic duidelijk niet begrepen. Ik heb al een paar keer duidelijk gemaakt dat het hier niet zozeer om mijn persoonlijke sores gaat, maar om het feit dat anderen zich niet om een ander lijken te bekommeren. Dát is het punt van dit topic en als jij en anderen dat niet snappen (en denken dat ik een topic open om de aandacht te krijgen die ik ontbeer), dan moeten jullie hoognodig een cursus leesvaardigheid gaan volgen.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 december 2006 @ 21:20:05 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44233883
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Insunieer je daarmee dat ik hetzelfde denk als de grijze mensenmassa? Dat heb ik nergens gezegd.
er zijn niet altijd zoveel woorden voor nodig om een boodschap over te brengen .
quote:
Trek je altijd zo gemakzuchtig foute conclusies?
tja, dat kan ik ook aan jou vragen hè . Kennelijk is het de mens eigen om foute conclusies te trekken .
Niet meer actief op Fok!
pi_44236245
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je hebt de essentie van dit topic duidelijk niet begrepen. Ik heb al een paar keer duidelijk gemaakt dat het hier niet zozeer om mijn persoonlijke sores gaat, maar om het feit dat anderen zich niet om een ander lijken te bekommeren. Dát is het punt van dit topic en als jij en anderen dat niet snappen (en denken dat ik een topic open om de aandacht te krijgen die ik ontbeer), dan moeten jullie hoognodig een cursus leesvaardigheid gaan volgen.
Ach, tis zo'n pesoonlijke klacht.

Iemand anders in dezelfde situatie die wel reacties via de mail zou krijgen zou weer klagen dat zijn vrienden hem alleen afstandelijk en onpersoonlijk via het internet steunen. Er is altijd wel wat. Hou het er nou maar gewoon bij dat ze echt wel met je meeleven maar dat e-mail in hun ogen een te lage vorm van communicatie is om recht te doen aan een onderwerp als dit.
pi_44237386
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik denk het wel te begrijpen. Mijn leesvaardigheid is op peil. Ik zie alleen een meiske dat schreeuwt om aandacht. Ik kan het niet helpen dat mijn reactie jou niet bevalt. De mensheid luistert niet naar geschreeuw. Dat zijn er maar heel weinig die dat doen. Je stuurt een ontzettend onpersoonlijk e-mailtje naar de massa. Die reageert niet. Niemand. Daaruit concludeer je dat de massa onpersoonlijk is. Wie is er nu onpersoonlijk? Je stuurt zelf een koud, onpersoonlijk e-mailtje naar iedereen. "Ter uwer informatie" zou er in een zakelijke mailing boven gezet worden.

Waarom stuur je in godsnaam zoiets onpersoonlijks naar iedereen? Dat zul je je zelf af moeten vragen. Als je die vraag kan beantwoorden snap je het uitblijven van een reactie ook. Daarnaast moet je je eens afvragen of jouw manier van communiceren wel de juiste is.
Vrienden, echte vrienden, communiceren oog in oog. Die bespreken problemen "off-line". Je trekt compleet verkeerde conclusies. Je krijgt terug wat je verzonden hebt: onpersoonlijkheid.
  donderdag 7 december 2006 @ 23:28:50 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44237421
Waaruit leid je af dat het een onpersoonlijke e-mail was? Of vind je een e-mail per definitie onpersoonlijk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_44237785
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:28 schreef Lienekien het volgende:
Waaruit leid je af dat het een onpersoonlijke e-mail was? Of vind je een e-mail per definitie onpersoonlijk?
Ja. Email is een schitterend medium om snel informatie uit te wisselen. Niet om persoonlijke banden tussen mensen te onderhouden. En al helemaal niet als je dit in een mailtje doet naar een grote groep. Je richt je tot een groep, niet tot een mens. Zoals gezegd:"ter uwer info"
Er gaat niets boven een gesprek van mens tot mens. Dát is persoonlijk.
  donderdag 7 december 2006 @ 23:46:19 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44237851
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:44 schreef beerten het volgende:

[..]

Ja. Email is een schitterend medium om snel informatie uit te wisselen. Niet om persoonlijke banden tussen mensen te onderhouden. En al helemaal niet als je dit in een mailtje doet naar een grote groep. Je richt je tot een groep, niet tot een mens. Zoals gezegd:"ter uwer info"
Er gaat niets boven een gesprek van mens tot mens. Dát is persoonlijk.
Toch kan een e-mail ook persoonlijk zijn en als persoonlijk opgevat worden. Dat sluit het medium niet uit, zoals jij lijkt te beweren.
pi_44237869
Persoonlijk zou ik het heel raar vinden als ik een dergelijk bericht van een goede vriend of familielid per mail zou ontvangen. Ik zou dan niet eens het gevoel hebben, dat ik belangrijk voor die persoon ben. En dus eigenlijk niet zo veel reden zien om erop te reageren.

Ik zou dat vervolgens dan waarschijnlijk toch wel doen, maar dat zal een kwestie van persoonlijkheid zijn. Ik zou wel ook nog vragen waarom hij/zij me dat niet persoonlijker heeft verteld.
Maar ik kan me ook wel voorstellen, dat een ander niet reageert. En het ter kennisgeving opneemt.

Hoe je het ook wendt of keert, een mail met meerdere mensen in een cc is niet persoonlijk. Het is zo onpersoonlijk als maar kan, eigenlijk. Het roept meer een gevoel op van: "heb je dat gelezen van viking84?" "ja, vervelend he, voor haar." "Ja, inderdaad".
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 7 december 2006 @ 23:51:13 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44237967
De inhoud van de boodschap is toch persoonlijk, al is het medium dat misschien niet? Verwacht je dan dat ze iedereen gaat opbellen?
pi_44238119
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:51 schreef Lienekien het volgende:
De inhoud van de boodschap is toch persoonlijk, al is het medium dat misschien niet? Verwacht je dan dat ze iedereen gaat opbellen?
Zoals ik al zei, zou ik persoonlijk wel wat van me laten horen, al zou het dan wel ook op dezelfde onpersoonlijke manier zijn. Zo ben ik dan helaas ook weer wel.

Maar ja, als je behoefte hebt aan medeleven van mensen die belangrijk voor je zijn, zul je ze ook moeten laten merken dat ze dat zijn. En dat kun je doen door ze zelf op te bellen, iets af te spreken, wat dan ook.
Maar ik weet niet hoeveel mensen cc'en lijkt mij niet de manier. Ik zou dat zelf iig nooit zo doen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 8 december 2006 @ 00:02:45 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44238221
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, zou ik persoonlijk wel wat van me laten horen, al zou het dan wel ook op dezelfde onpersoonlijke manier zijn. Zo ben ik dan helaas ook weer wel.

Maar ja, als je behoefte hebt aan medeleven van mensen die belangrijk voor je zijn, zul je ze ook moeten laten merken dat ze dat zijn. En dat kun je doen door ze zelf op te bellen, iets af te spreken, wat dan ook.
Maar ik weet niet hoeveel mensen cc'en lijkt mij niet de manier. Ik zou dat zelf iig nooit zo doen.
Soms wil je mensen even snel ergens van op de hoogte brengen. En ben je niet goed in staat om bijv. iedereen te bellen. Ik ken zelf de voorbeelden, en heb me daar nog nooit aan gestoord. Meestal volsta ik met een antwoord van een paar regels. En ik heb zelf ooit één keer op die manier mijn familie en vrienden van een klein persoonlijk drama op de hoogte gesteld en ik kreeg stuk voor stuk vreselijk lieve e-mails retour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')