abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44246809
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:22 schreef proteus het volgende:

[..]

Wij zijn toch niets meer dan geevolueerde apen. Daar mag het sterkste mannetje toch echt alle vrouwtjes pakken. En de kinderen van de zwakkere apen mogen blij zijn als ze mogen blijven leven.
Ik zeg niet dat dat nu nog zou werken, maar het is wel natuurlijk gedrag.
Als jij een aap bent, dan ben jij een aap. En dan mag jij je natuurlijk als een aap gedragen. Verwacht alleen niet van mensjesvrouwen dat die even aapachtig zijn. Of dat de andere mensjesmannen dat zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44246890
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee. Serieus EchtGaaf. Ik heb geen zin zo slecht bedachte borrelpraat serieus te nemen.
Nee echt niet, Sigme. Ik weet dat het controversieel is wat ik zeg. Ik begrijp ook wel dat het gevoelig is, zeker als vrouw zijnde........

Het komt nu eenmaal in de natuur voor en vooral ook in andere culturen....

Ik weet zeker als ik in Afrika was opgegroeid, dan zou ik het misschien ook wel normaal hebben gevonden.....Ik kan Afrikanen die het doen dus niet kwalijk nemen...
pi_44246928
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee echt niet, Sigme. Ik weet dat het controversieel is wat ik zeg. Ik begrijp ook wel dat het gevoelig is, zeker als vrouw zijnde........

Ik weet zeker als ik in Afrika was opgegroeid, dan zou ik het misschien ook wel normaal hebben gevonden.....Ik kan Afrikanen die het doen dus niet kwalijk nemen...
Op dezelfde wijze kun je moord, mishandeling etc. goedpraten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_44246956
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op dezelfde wijze kun je moord, mishandeling etc. goedpraten.
Moord en mishandingen hebben geen nut.

De man heeft van nature een zeer belangrijke taak: zorgen voor nageslacht. Die drang hebben ze nu eenmaal, het is natuurlijk en instictief bepaald.
pi_44246997
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is dus cultureel bepaald hoe daar mee wordt omgesprongen. Ik vind het niet vreemd dat in Afrika daar heel anders mee wordt omgegaan en het zelfs normaal is dat het gebeurd.....
Zeg druif, het gebeurt daar zoveel dat het jou misschien wel normaal lijkt, maar zolang ook zij het aanmerken als 'verkrachting' wordt het dus ook daar niet normaal en niet wenselijk geacht.

Als jij iedere vrouw die je tegenkomt gaat neuken al wil ze niet kan het voor jou wel normaal zijn, daarmee wordt het het niet voor de betrokken mensen, laat staan de betrokken gemeenschap.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44247035
quote:

[..]

Ok. EchtGaaf, dit was de bloody limit.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:40:26 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44247300
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook ik ben in deze cultuur geboren en getogen. Ook ik vind net zoals iederen dat het verwerpelijk is. Dat komt omdat het hier is ingedoctrineerd.....

ik stel slechts aan de kaak dat verkrachtigen "gewoon " in de natuur plaatsvinden. In onze (Westerse) culturen hebben we verkrachtingen tot verwerpelijk verklaart. Uiteraard vind ik dat ook.

Het is dus cultureel bepaald hoe daar mee wordt omgesprongen. Ik vind het niet vreemd dat in Afrika daar heel anders mee wordt omgegaan en het zelfs normaal is dat het gebeurd.....
Africa is een continent met diverse volkeren en culturen die jij maar even op een hoop gooit. Dat zegt mij meer dan genoeg. En wat anders wat ons anders maakt dan dieren is dat we het vermogen hebben om te denken. En ook het vermogen hebben om ons in te leven in de ander. Met af en toe een uitzondering natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44247363
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Moord en mishandingen hebben geen nut.
Jawel, je kunt ermee voorkomen dat iemand iets doet dat in je nadeel is. Ze hebben dus zeker nut.
quote:
De man heeft van nature een zeer belangrijke taak: zorgen voor nageslacht. Die drang hebben ze nu eenmaal, het is natuurlijk en instictief bepaald.
Die taak hebben vrouwen van nature anders ook.

Al zou dit argument natuurlijk tegen de vrouwen gebruikt kunnen worden "Werk nou eens mee, het is je biologische plicht om verkracht te worden"
pi_44247409
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeg druif, het gebeurt daar zoveel dat het jou misschien wel normaal lijkt, maar zolang ook zij het aanmerken als 'verkrachting' wordt het dus ook daar niet normaal en niet wenselijk geacht.
Er zal daar best een periode zijn geweest dat men het als "normaal' heeft beschouwd. Vanuit het perspectief van hun cultuur. Neemt echter niet weg dat die cultuur ook aan evolutie onderhevig is. Een verschuiving in de normen en waardenkaders. De tijd staat daar ook niet stil.......
quote:
Als jij iedere vrouw die je tegenkomt gaat neuken al wil ze niet kan het voor jou wel normaal zijn, daarmee wordt het het niet voor de betrokken mensen, laat staan de betrokken gemeenschap.
Je haalt twee dingen door elkaar:

1 mijn uitleg
2 hoe ik hier in NL opgegroeid ben en ook vind dat het verwerpelijk is.
pi_44247412
het is fakkin afrika met een K
pi_44247562
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Africa is een continent met diverse volkeren en culturen die jij maar even op een hoop gooit. Dat zegt mij meer dan genoeg.
We moeten het terugbrengen naar het niveau van gemeenschappen en hun bijbehorende culturen. Idd verkrachtingen behoren niet tot ieders gemeengoed.
quote:
En wat anders wat ons anders maakt dan dieren is dat we het vermogen hebben om te denken. En ook het vermogen hebben om ons in te leven in de ander. Met af en toe een uitzondering natuurlijk.
Maar ook mensen hebben hun instinct. Een van de instincten is de drang om voort te planten.

In onze cultuur hebben we het als verwerpelijk beschouwd. Dit vind plaat in je ratio. Als je ratio sterker is dan je instinct als het gaat om gedrag, dan zal je nimmer tot een dergelijk delict overgaan...

Bij mensen waarvoor dat niet geldt, zullen eerder aan een dergelijk delict overgeven.
pi_44247705
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er zal daar best een periode zijn geweest dat men het als "normaal' heeft beschouwd. Vanuit het perspectief van hun cultuur. Neemt echter niet weg dat die cultuur ook aan evolutie onderhevig is. Een verschuiving in de normen en waardenkaders. De tijd staat daar ook niet stil.......
[..]

Je haalt twee dingen door elkaar:

1 mijn uitleg
2 hoe ik hier in NL opgegroeid ben en ook vind dat het verwerpelijk is.
waarom wordt verkrachten nog verboden?
pi_44247750
quote:
Antwoord: omdat we het collectief verwerpelijk vinden.
pi_44247833
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Antwoord: omdat we het collectief verwerpelijk vinden.
quote:

[..]

Ok. EchtGaaf, dit was de bloody limit.
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:12:34 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44248348
Je pleidooi is niet geheel verstoken van enige logica, maar je maakt enkele fundamentele beredeneringsfouten, EchtGaaf. Dat verkrachting bij sommige diersoorten common sense is, betekent nog niet dat dat zomaar valt te extrapoleren naar de mens, en al zeker niet dat dat dan gerechtvaardigd dient te worden. In dezelfde zin valt het mensen dan niet kwalijk te nemen dat ze anderen onderdrukken, genocide plegen, martelen etc. Dat doet me denken aan het doorgedraaide cultuurrelativisme van Derrida, Kuhn etc. Westerse waarden vormen niet het nirvana, maar ze zijn wel product van een proces van culturele, sociale en economische ontwikkeling die zijn evenknie niet kent. Als iets zich tot een hoog niveau heeft ontwikkelt, zijn het wel de grondslagen van ons rechtsstelsel. Dat kun je niet zomaar terzijde schuiven.

Tip: lees eens wat werken van een erkende rechtsfilosoof, bijvoorbeeld van de gentse hoogleraar Koen Raes.
pi_44249038
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:12 schreef Reya het volgende:
Dank voor je reactie, Reya. Hier kan ik wat mee.
quote:
Je pleidooi is niet geheel verstoken van enige logica, maar je maakt enkele fundamentele beredeneringsfouten, EchtGaaf. Dat verkrachting bij sommige diersoorten common sense is, betekent nog niet dat dat zomaar valt te extrapoleren naar de mens,
Het is bij een aantal dieren idd bekend dat verkrachtingen tot het gemeengoed behoren. Ik ben echter geen bioloog, maar ik sluit zeker niet uit dat het bij alle diersoorten zo nu en dan verkrachtingen plaatsvinden.

Biologisch gezien vind ik het niet zo vreemd om dieren en mensen in dit verband onder een noemer te brengen. Er zijn in dat opzicht heel veel overeenkomsten. Ze hebben een ding zeker gemeen: instinctief willen ze maar al te graag voortplanten. Strikt genomen is dat het primaire doel van het leven. (overleven dus). De drang tot voortplanting is echter genetisch bepaald.....je krijgt het dus mee..

De drang om voort te planten is bij elk wezen in beginsel puur instinctief bepaald. De ratio speelt daar in beginsel een onderschikte rol. Maar door de evolutie heen omstaan er culturen met hun normen en waarden kaders. Het komt daarmee in een ethisch perspectief te staan: goed of fout benadering... De ratio speelt dan een steeds grotere rol....

Door de tijd heen is de rol van ratio gaan overheersen. Bij gezonde mensen zal de ratio het altijd winnen in deze. Echter bij die mensen ,waarbij het instinct (evt versterkt door verstoorde hormoonhuishouding) de overhand krijgt (conflictsituatie dus met de ratio) zullen dus eerder aan degelijk gedrag zich overgeven....Dit wordt nog verder versterkt indien mensen met een zwakker normbesef en grotere impulsiviteit hebben (vb mensen met een anti sociale persoonlijkheid stoornis)...

Echter haast ik mij erbij te zeggen dat de verkrachter iha niet bestaat. Er zijn namelijk vier typologien te duiden. Sommigen verkrachten uit seksuele wellust, anderen doen het uit machtsvertoon en als uitlaatkanaal voor agressie....(jegens vrouwen)

quote:
en al zeker niet dat dat dan gerechtvaardigd dient te worden. In dezelfde zin valt het mensen dan niet kwalijk te nemen dat ze anderen onderdrukken, genocide plegen, martelen etc. Dat doet me denken aan het doorgedraaide cultuurrelativisme van Derrida, Kuhn etc. Westerse waarden vormen niet het nirvana, maar ze zijn wel product van een proces van culturele, sociale en economische ontwikkeling die zijn evenknie niet kent. Als iets zich tot een hoog niveau heeft ontwikkelt, zijn het wel de grondslagen van ons rechtsstelsel. Dat kun je niet zomaar terzijde schuiven.
Of het gerechtvaardig is, hangt imo sterk af van de heersende cultuur. Als het cultureel geaccepteerd is, dan valt er weinig tegen te zeggen...Let wel dat een rechtstelsel het gevolg is van de heersende cultuur en opvattingen....Niet voor niets heeft ieder land met hun cultuur een eigen strafrechtstelsel en dus anders aankijken tegen verschillende delicten.
quote:
Tip: lees eens wat werken van een erkende rechtsfilosoof, bijvoorbeeld van de gentse hoogleraar Koen Raes.
Bedank voor de tip
pi_44249148
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Of het gerechtvaardig is, hangt imo sterk af van de heersende cultuur. Als het cultureel geaccepteerd is, dan valt er weinig tegen te zeggen...Let wel dat een rechtstelsel het gevolg is van de heersende cultuur en opvattingen....Niet voor niets heeft ieder land met hun cultuur een eigen strafrechtstelsel en dus anders aankijken tegen verschillende delicten.
Dat is nou net het hele punt van zijn post. Ongeacht of iets in andere culturen gangbaar is, kunnen we wel bepaalde waarden best als superieur beschouwen en niet vervallen in een absurde vorm van cultuurrelativisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_44249366
er zijn ook insecten waar het vrouwtje na "de daad" het mannetje de kop afbijt. Niets ongewoons in de natuur. Of wat dachten jullie van parasieten die zich in het lijf van lieveheersbeestje nestelen, vervolgens dat lieveheersbeestje verlammen door de hoofdzenuw door te bijten en vervolgens ons lieveheersbeestje langzaam van binnen uit op te peuzelen, terwijl het lieveheersbeestje bij vol bewustzijn is. En God zag dat het goed was
pi_44249449
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is nou net het hele punt van zijn post. Ongeacht of iets in andere culturen gangbaar is, kunnen we wel bepaalde waarden best als superieur beschouwen en niet vervallen in een absurde vorm van cultuurrelativisme.
Het is nog iets vérstrekkender dan dat, als je mensen erin gelijk stelt aan beesten misken je het enige wat mensen duidelijk onderscheid van dieren: moreel besef. Dieren verkrachten niet, nooit, omdat ze niet iets kennen als instemmen, als moraal, als eer, etc.

Zoals iemand M. het treffend uitdrukte: Verkrachting is een omschrijving van moraal. Dat kun je alleen toepassen op mensen.

Het is tevens een beschrijving van een moreel oordeel. Een actie van sex die ik zou aanmerken als verkrachting kan door een ander beleefd worden als iets wat niets met verkrachting te maken heeft. Als er cijfers zijn van enorm hoge verkrachtingscijfers, ergens, is dat een teken dat men daar die sex als niet normaal en niet vergeeflijk ziet. Zag men dat anders (en dat kan), dan zou men het niet aanmerken als verkrachting.
pi_44249964
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:41 schreef Godslasteraar het volgende:
er zijn ook insecten waar het vrouwtje na "de daad" het mannetje de kop afbijt. Niets ongewoons in de natuur. Of wat dachten jullie van parasieten die zich in het lijf van lieveheersbeestje nestelen, vervolgens dat lieveheersbeestje verlammen door de hoofdzenuw door te bijten en vervolgens ons lieveheersbeestje langzaam van binnen uit op te peuzelen, terwijl het lieveheersbeestje bij vol bewustzijn is. En God zag dat het goed was
Dat zijn werken van de duivel.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:06:46 #71
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44250210
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Dieren verkrachten niet, nooit, omdat ze niet iets kennen als instemmen, als moraal, als eer, etc.

Zoals iemand M. het treffend uitdrukte: Verkrachting is een omschrijving van moraal. Dat kun je alleen toepassen op mensen.
Ik twijfel hier over. Ik weet niet of jij in het voorjaar wel eens eenden langs de waterkant bezig hebt gezien, maar een woerd moet zijn partner daar tegen taferelen zien te beschermen die ik toch echt als verkrachting typeer. Het gaat hierbij om het geweld, of in ieder geval de overmacht, waarmee andere woerden zich opdringen aan een onwillige eend.

Verder ben ik verbaasd over het aantal redelijk serieuze reacties in dit topic. Lijkt me toch duidelijk dat TS er niet serieus mee is.
Life is what you make it.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:09:39 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44250300
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik twijfel hier over. Ik weet niet of jij in het voorjaar wel eens eenden langs de waterkant bezig hebt gezien, maar een woerd moet zijn partner daar tegen taferelen zien te beschermen die ik toch echt als verkrachting typeer. Het gaat hierbij om het geweld, of in ieder geval de overmacht, waarmee andere woerden zich opdringen aan een onwillige eend.

Verder ben ik verbaasd over het aantal redelijk serieuze reacties in dit topic. Lijkt me toch duidelijk dat TS er niet serieus mee is.
Ben het zelden met je eens, maar hier heb je volkomen gelijk.
Heb zelfs gezien dat er een eendin verzopen werd door de woerden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:12:08 #73
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_44250382
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:00 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Net zo hindervol als het betalen van belasting, maar je ontkomt er niet aan.
Wat ben JIJ stom zeg!! Je weet echt niet waar je het over hebt.... onzinnig en vooral DOM topic
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:56:24 #74
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44251837
Negers in Zuid Afrika hebben nu eenmaal verdorven omgangsnormen. Zo leeft er ook de mythe dat sex met een maagd AIDS ongedaan maakt. Dit resulteert in verkrachtingen van baby's. Ook is het onjuist een statistisch gezien vaakvoorkomend verschijnsel, te koppelen aan het begrip "normaal". Als inbreken vaak voorkomt is het dan ook "normaal" voor je broodwinning dat je inbreekt? Niet echt hè?

[ Bericht 35% gewijzigd door Finder_elf_towns op 08-12-2006 15:03:29 ]
pi_44252042
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Aangezien eenden zelfs tot homofiele necrofilie in staat zijn, lijkt dat me vrij normaal eendengedrag.
Eenden zijn geen tortelduiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')