abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 17:36:46 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_44198788
Als je kijkt naar africa, was onderzoek naar gedaan...zou 25% van de mannen een vrouw hebben verkracht en 80% van de vrouwen in africa zou wel eens lastig gevallen zijn.

Verkrachting schijnt dus een normale omgaansvorm te zijn.
Waarom dan nog verbieden? blijkbaar wil het volk zo met elkaar omgaan onder elkaar.

Tradities zoals bv, 'luilak' wordt ook niet verboden terwijl ze daarbij rechtmatig vernielingen, geluidsoverlast (door belletje trek) en banden mogen leksteken. En dat mag dan ook....
pi_44198825
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:36 schreef dvdk het volgende:
Als je kijkt naar africa
en daar ging je al de fout in
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 6 december 2006 @ 17:39:26 #3
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_44198869
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:37 schreef Flashwin het volgende:

[..]

en daar ging je al de fout in
zijn ze achterlijk daar dan?
  woensdag 6 december 2006 @ 17:39:43 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44198885
Fuifduif heeft een evil twin?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44198917
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:39 schreef dvdk het volgende:

[..]

Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 6 december 2006 @ 17:41:10 #6
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44198942
Burp
pi_44198945
Buk maar even
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_44199003
quote:
Lees je eigen post nog eens, en kijk eens hoe je tot de conclusie komt dat het kennelijk 'normaal' is.
pi_44199015
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:41 schreef Ripley het volgende:
Buk maar even

wat een heerlijk zinloos topic weer
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_44199070
Maar negers zijn inferieur .
pi_44199312
Als je een verkrachting vergelijkt met belletje trekken, banden leksteken etc. ,dan zou ik maar even naar de dokter gaan...
quote:
Als je kijkt naar africa, was onderzoek naar gedaan...zou 25% van de mannen een vrouw hebben verkracht en 80% van de vrouwen in africa zou wel eens lastig gevallen zijn.

Waarom dan nog verbieden? blijkbaar wil het volk zo met elkaar omgaan onder elkaar.

Tradities zoals bv, 'luilak' wordt ook niet verboden terwijl ze daarbij rechtmatig vernielingen, geluidsoverlast (door belletje trek) en banden mogen leksteken. En dat mag dan ook....
pi_44199611
Ik snap het ook niet. Die hitsige dellen met hun korte rokjes vragen er toch gewoon om? Vraag en aanbod, daar gaat het tegenwoordig om. Balkenende had dat al door, hier een privatisering, daar wat marktwerking, huppakee. Even het lijntje doortrekken en we zijn er.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_44200154
In principe is dat de natuur maar als je beschaafd bent en geen beest meer dan doe je dat niet.
  woensdag 6 december 2006 @ 18:21:23 #14
3542 Gia
User under construction
pi_44200214
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:00 schreef Aurelianus het volgende:
Ik snap het ook niet. Die hitsige dellen met hun korte rokjes vragen er toch gewoon om? Vraag en aanbod, daar gaat het tegenwoordig om. Balkenende had dat al door, hier een privatisering, daar wat marktwerking, huppakee. Even het lijntje doortrekken en we zijn er.
En hoe zou jij of TS het zelf vinden om verkracht te worden?
  woensdag 6 december 2006 @ 18:24:44 #15
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44200358
verkrachten is best in te passen in de neo-VOC-mentaliteit, niet?

pi_44200668
Dat iets veel voorkomt is geen reden het niet te af te keuren / bestrijden / verbieden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44200958
quote:
Dat is hun cultuur, onze cultuur is anders en superieur en verbiedt daarom verkachting
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  woensdag 6 december 2006 @ 18:43:56 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44201019
Omdat een van de 2 betrokkenen het niet op prijs stelt misschien?
  woensdag 6 december 2006 @ 18:47:56 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44201150
Hmm hoop bij god dat de TS geen zuster heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 6 december 2006 @ 18:49:31 #20
158292 problematiQue
pi_44201197
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:47 schreef Megumi het volgende:
Hmm hoop bij god dat de TS geen zuster heeft.
* problematiQue trapt een open deur in

hij heeft eerder een dokter nodig
  woensdag 6 december 2006 @ 18:50:19 #21
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_44201234
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:41 schreef Ripley het volgende:
Buk maar even
De enige reply die mogelijk is op dit topic...
pi_44201244
quote:
What the fuck voor 'traditie' is dét dan weer?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44201286
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

die rare Noord Hollanders
pi_44201400
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

oud en nieuw
of een gezellige voetbalwedstrijd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 6 december 2006 @ 18:54:56 #25
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_44201408
in korea eten ze hoden....

in spanje doen ze aan stierenvechten

afrikanen verkrachten

en wij voetballen......
Bas heeft gesproken...
pi_44201444
hoden eten is erg apart ja
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_44201483
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:51 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

die rare Noord Hollanders
Het is Noord-Hollands? Iemand die me meer kan vertellen? Ik ben geïntrigeerd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44201617
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:21 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoe zou jij of TS het zelf vinden om verkracht te worden?
Net zo hindervol als het betalen van belasting, maar je ontkomt er niet aan.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_44201713
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Fuifduif heeft een evil twin?
Ik zag de TT en dacht eerlijk gezegd gelijk aan FD ja. Heeft ie soms weer een ban en is dit weer zo'n onopvallende kloon?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44202295
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zag de TT en dacht eerlijk gezegd gelijk aan FD ja. Heeft ie soms weer een ban en is dit weer zo'n onopvallende kloon?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_44202600
quote:

Als je zo gefrustreerd bent, misschien dat de volgende site je kan helpen: http://www.fastseduction.com/.

En verder is het vernielen van andermans eigendom in Nederland gewoon verboden.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_44205904
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:43 schreef Hexagon het volgende:
Omdat een van de 2 betrokkenen het niet op prijs stelt misschien?
Inderdaad, democratisch gezien zou het gelijk staan, maar wat als er twee of meer mannen mee willen doen?
5 blije personen vs 1 niet blije, zie hier democratie in een nutshell; niet iedereen kan tevreden gesteld worden.
pi_44205969
Ik had kunnen zweren dat dit een Fuifduid topic was.
pi_44206066
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

onopvallend
pi_44239668
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:24 schreef problematiQue het volgende:
verkrachten is best in te passen in de neo-VOC-mentaliteit, niet?

naadloos

het maakte deel uit van de joods-christelijke traditie.
pi_44241590
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:59 schreef Xith het volgende:

[..]

Inderdaad, democratisch gezien zou het gelijk staan, maar wat als er twee of meer mannen mee willen doen?
5 blije personen vs 1 niet blije, zie hier democratie in een nutshell; niet iedereen kan tevreden gesteld worden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44242426
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:00 schreef Aurelianus het volgende:
En slungelige wezens zoals jij vragen er om beroofd te worden door een stelletje opgeschoten jongeren elke dag dat je thuis komt van je werk . Je vraagt er namelijk om wanneer je niet hard genoeg traint om ze aan te kunnen of wanneer je niet stoer genoeg bent om bij een posse te horen.

Geef je adres even door, weten ze meteen waar ze moeten zijn.
pi_44242716
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:19 schreef Tatutatu het volgende:
In principe is dat de natuur maar als je beschaafd bent en geen beest meer dan doe je dat niet.
Verkrachten zit in onze natuur?
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:09:45 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44242911
Topic is nog open???
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:07:37 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44244437
Schopje ONZ
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_44246259
Vraag me af of het in het dierenrijk ook verkrachtingen plaatsvinden....Misschien hoort het dan gewoon toch bij de natuur...

Volgens mij waren vrouwen sowieso onderdanig aan mannen en hadden ze sowieso niet in te brengen. Zeg maar een traditionele rolverdeling...

Eigenlijk is die traditionele rolverdeling tussen man en vrij nog niet zo gek. Gelijkwaardigheid tussne man en vrouw werkt imo slechts zelden goed.....en lijdt te vaak tot conflicten. Emancipatie op dit vlak werkt dan ook niet....

Bij een traditionele rolverdeling zijn de rollen immers duidelijk. Vrouwen zorgen voor de kinderen en de mannen gaan op jacht...

Mannen zijn ook jagers, vrouwen zijn zorgers, zij dienen de mannen....

Verkrachtingen horen volgens mij tot de natuur. Wij hebben het echter collectief als verwerpelijk beschouwd en dienttengevolge strafbaar gesteld....

Ik kijk er bepaald niet vanop dat het in andere culturen ze heel anders kijken naar verkrachting. En veel lichter daarmee omspringen. Het tegenaan kijken is in ieder cultuur weer anders....
pi_44246432
quote:

[..]

Op deze manier kunnen we ook gelijk het probleem rond orgaandonatie oplossen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_44246459
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Vraag me af of het in het dierenrijk ook verkrachtingen plaatsvinden....Misschien hoort het dan gewoon toch bij de natuur...

Volgens mij waren vrouwen sowieso onderdanig aan mannen en hadden ze sowieso niet in te brengen. Zeg maar een traditionele rolverdeling...

Eigenlijk is die traditionele rolverdeling tussen man en vrij nog niet zo gek. Gelijkwaardigheid tussne man en vrouw werkt imo slechts zelden goed.....en lijdt te vaak tot conflicten. Emancipatie op dit vlak werkt dan ook niet....

Bij een traditionele rolverdeling zijn de rollen immers duidelijk. Vrouwen zorgen voor de kinderen en de mannen gaan op jacht...

Verkrachtingen horen volgens mij tot de natuur. Wij hebben het echter collectief als verwerpelijk beschouwd en dienttengevolge strafbaar gesteld....

Ik kijk er bepaald niet vanop dat het in andere culturen ze heel anders kijken naar verkrachting. En veel lichter daarmee omspringen. Het tegenaan kijken is in ieder cultuur weer anders....
Doe inderdaad maar schopje ONZ. Zoveel kolder zie je zelden bijeen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:14:37 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44246531
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:

Is jiu moeder wel eens verkracht. En wat zou je dan zeggen.
pi_44246622
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee. Serieus. Ga hier nou eens in op de punten.....

1 Dat het mogelijk een natuurlijk iets is.
2 Dat er cultureel heel verschillend tegen dit wordt aangekeken.....Zie Afrika idd
3 Ik begrijp best dat dit heel gevoleig lig, omdat wij het cultureel het als verwerpelijk hebben beschouwd en dientengevolge strafbaar is gesteld....
4 rolmodel man-vrouw zoals hier is echt niet gemeengoed....
5 etc.
pi_44246710
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:00 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Verkrachten zit in onze natuur?
Jep, bedoel ''de natuur'' in het algemeen.

Kijk maar naar eenden.

Zeg niet dat het bij alle dieren voorkomt maar een vrouwtje heeft vaak niet ''veel te willen''.
Maar goed wie weet vind zo'n vrouwtjeseend het ook wel heel opwindend om achterna te worden gezeten door 3 mannetjes eenden (lijkt me niet overigens).

Ook heb je echte liefdes relaties btw bij dieren...... Maar dat het een vrij normale zaak is in de natuur (verkracht worden) dat lijkt mij wel. Maar goed gelukkig zijn wij in dat opzicht wat beschaafder geworden over het algemeen.
pi_44246730
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij zijn toch niets meer dan geevolueerde apen. Daar mag het sterkste mannetje toch echt alle vrouwtjes pakken. En de kinderen van de zwakkere apen mogen blij zijn als ze mogen blijven leven.
Ik zeg niet dat dat nu nog zou werken, maar het is wel natuurlijk gedrag.
pi_44246757
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:22 schreef proteus het volgende:

[..]

Wij zijn toch niets meer dan geevolueerde apen.
Dat zou je bijna denken als je sommige posts hier leest inderdaad.
pi_44246771
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Serieus. Ga hier nou eens in op de punten.....

1 Dat het mogelijk een natuurlijk iets is.
2 Dat er cultureel heel verschillend tegen dit wordt aangekeken.....Zie Afrika idd
3 Ik begrijp best dat dit heel gevoleig lig, omdat wij het cultureel het als verwerpelijk hebben beschouwd en dientengevolge strafbaar is gesteld....
4 rolmodel man-vrouw zoals hier is echt niet gemeengoed....
5 etc.
Nee. Serieus EchtGaaf. Ik heb geen zin zo slecht bedachte borrelpraat serieus te nemen.
pi_44246781
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Is jiu moeder wel eens verkracht. En wat zou je dan zeggen.
Ook ik ben in deze cultuur geboren en getogen. Ook ik vind net zoals iederen dat het verwerpelijk is. Dat komt omdat het hier is ingedoctrineerd.....

ik stel slechts aan de kaak dat verkrachtigen "gewoon " in de natuur plaatsvinden. In onze (Westerse) culturen hebben we verkrachtingen tot verwerpelijk verklaart. Uiteraard vind ik dat ook.

Het is dus cultureel bepaald hoe daar mee wordt omgesprongen. Ik vind het niet vreemd dat in Afrika daar heel anders mee wordt omgegaan en het zelfs normaal is dat het gebeurd.....
pi_44246809
quote:

[..]

Wij zijn toch niets meer dan geevolueerde apen. Daar mag het sterkste mannetje toch echt alle vrouwtjes pakken. En de kinderen van de zwakkere apen mogen blij zijn als ze mogen blijven leven.
Als jij een aap bent, dan ben jij een aap. En dan mag jij je natuurlijk als een aap gedragen. Verwacht alleen niet van mensjesvrouwen dat die even aapachtig zijn. Of dat de andere mensjesmannen dat zijn.
pi_44246890
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee. Serieus EchtGaaf. Ik heb geen zin zo slecht bedachte borrelpraat serieus te nemen.
Nee echt niet, Sigme. Ik weet dat het controversieel is wat ik zeg. Ik begrijp ook wel dat het gevoelig is, zeker als vrouw zijnde........

Het komt nu eenmaal in de natuur voor en vooral ook in andere culturen....

Ik weet zeker als ik in Afrika was opgegroeid, dan zou ik het misschien ook wel normaal hebben gevonden.....Ik kan Afrikanen die het doen dus niet kwalijk nemen...
pi_44246928
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee echt niet, Sigme. Ik weet dat het controversieel is wat ik zeg. Ik begrijp ook wel dat het gevoelig is, zeker als vrouw zijnde........

Ik weet zeker als ik in Afrika was opgegroeid, dan zou ik het misschien ook wel normaal hebben gevonden.....Ik kan Afrikanen die het doen dus niet kwalijk nemen...
Op dezelfde wijze kun je moord, mishandeling etc. goedpraten.
pi_44246956
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op dezelfde wijze kun je moord, mishandeling etc. goedpraten.
Moord en mishandingen hebben geen nut.

De man heeft van nature een zeer belangrijke taak: zorgen voor nageslacht. Die drang hebben ze nu eenmaal, het is natuurlijk en instictief bepaald.
pi_44246997
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is dus cultureel bepaald hoe daar mee wordt omgesprongen. Ik vind het niet vreemd dat in Afrika daar heel anders mee wordt omgegaan en het zelfs normaal is dat het gebeurd.....
Zeg druif, het gebeurt daar zoveel dat het jou misschien wel normaal lijkt, maar zolang ook zij het aanmerken als 'verkrachting' wordt het dus ook daar niet normaal en niet wenselijk geacht.

Als jij iedere vrouw die je tegenkomt gaat neuken al wil ze niet kan het voor jou wel normaal zijn, daarmee wordt het het niet voor de betrokken mensen, laat staan de betrokken gemeenschap.
pi_44247035
quote:

[..]

Ok. EchtGaaf, dit was de bloody limit.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:40:26 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44247300
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook ik ben in deze cultuur geboren en getogen. Ook ik vind net zoals iederen dat het verwerpelijk is. Dat komt omdat het hier is ingedoctrineerd.....

ik stel slechts aan de kaak dat verkrachtigen "gewoon " in de natuur plaatsvinden. In onze (Westerse) culturen hebben we verkrachtingen tot verwerpelijk verklaart. Uiteraard vind ik dat ook.

Africa is een continent met diverse volkeren en culturen die jij maar even op een hoop gooit. Dat zegt mij meer dan genoeg. En wat anders wat ons anders maakt dan dieren is dat we het vermogen hebben om te denken. En ook het vermogen hebben om ons in te leven in de ander. Met af en toe een uitzondering natuurlijk.
pi_44247363
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jawel, je kunt ermee voorkomen dat iemand iets doet dat in je nadeel is. Ze hebben dus zeker nut.
quote:
De man heeft van nature een zeer belangrijke taak: zorgen voor nageslacht. Die drang hebben ze nu eenmaal, het is natuurlijk en instictief bepaald.
Die taak hebben vrouwen van nature anders ook.

Al zou dit argument natuurlijk tegen de vrouwen gebruikt kunnen worden "Werk nou eens mee, het is je biologische plicht om verkracht te worden"
pi_44247409
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeg druif, het gebeurt daar zoveel dat het jou misschien wel normaal lijkt, maar zolang ook zij het aanmerken als 'verkrachting' wordt het dus ook daar niet normaal en niet wenselijk geacht.
Er zal daar best een periode zijn geweest dat men het als "normaal' heeft beschouwd. Vanuit het perspectief van hun cultuur. Neemt echter niet weg dat die cultuur ook aan evolutie onderhevig is. Een verschuiving in de normen en waardenkaders. De tijd staat daar ook niet stil.......
quote:
Als jij iedere vrouw die je tegenkomt gaat neuken al wil ze niet kan het voor jou wel normaal zijn, daarmee wordt het het niet voor de betrokken mensen, laat staan de betrokken gemeenschap.
Je haalt twee dingen door elkaar:

1 mijn uitleg
2 hoe ik hier in NL opgegroeid ben en ook vind dat het verwerpelijk is.
pi_44247412
het is fakkin afrika met een K
pi_44247562
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Africa is een continent met diverse volkeren en culturen die jij maar even op een hoop gooit. Dat zegt mij meer dan genoeg.
We moeten het terugbrengen naar het niveau van gemeenschappen en hun bijbehorende culturen. Idd verkrachtingen behoren niet tot ieders gemeengoed.
quote:
En wat anders wat ons anders maakt dan dieren is dat we het vermogen hebben om te denken. En ook het vermogen hebben om ons in te leven in de ander. Met af en toe een uitzondering natuurlijk.
Maar ook mensen hebben hun instinct. Een van de instincten is de drang om voort te planten.

In onze cultuur hebben we het als verwerpelijk beschouwd. Dit vind plaat in je ratio. Als je ratio sterker is dan je instinct als het gaat om gedrag, dan zal je nimmer tot een dergelijk delict overgaan...

Bij mensen waarvoor dat niet geldt, zullen eerder aan een dergelijk delict overgeven.
pi_44247705
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er zal daar best een periode zijn geweest dat men het als "normaal' heeft beschouwd. Vanuit het perspectief van hun cultuur. Neemt echter niet weg dat die cultuur ook aan evolutie onderhevig is. Een verschuiving in de normen en waardenkaders. De tijd staat daar ook niet stil.......
[..]

Je haalt twee dingen door elkaar:

1 mijn uitleg
2 hoe ik hier in NL opgegroeid ben en ook vind dat het verwerpelijk is.
waarom wordt verkrachten nog verboden?
pi_44247750
quote:
Antwoord: omdat we het collectief verwerpelijk vinden.
pi_44247833
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Antwoord: omdat we het collectief verwerpelijk vinden.
quote:

[..]

Ok. EchtGaaf, dit was de bloody limit.
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:12:34 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44248348
Je pleidooi is niet geheel verstoken van enige logica, maar je maakt enkele fundamentele beredeneringsfouten, EchtGaaf. Dat verkrachting bij sommige diersoorten common sense is, betekent nog niet dat dat zomaar valt te extrapoleren naar de mens, en al zeker niet dat dat dan gerechtvaardigd dient te worden. In dezelfde zin valt het mensen dan niet kwalijk te nemen dat ze anderen onderdrukken, genocide plegen, martelen etc. Dat doet me denken aan het doorgedraaide cultuurrelativisme van Derrida, Kuhn etc. Westerse waarden vormen niet het nirvana, maar ze zijn wel product van een proces van culturele, sociale en economische ontwikkeling die zijn evenknie niet kent. Als iets zich tot een hoog niveau heeft ontwikkelt, zijn het wel de grondslagen van ons rechtsstelsel. Dat kun je niet zomaar terzijde schuiven.

Tip: lees eens wat werken van een erkende rechtsfilosoof, bijvoorbeeld van de gentse hoogleraar Koen Raes.
pi_44249038
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:12 schreef Reya het volgende:
Dank voor je reactie, Reya. Hier kan ik wat mee.
quote:
Je pleidooi is niet geheel verstoken van enige logica, maar je maakt enkele fundamentele beredeneringsfouten, EchtGaaf. Dat verkrachting bij sommige diersoorten common sense is, betekent nog niet dat dat zomaar valt te extrapoleren naar de mens,
Het is bij een aantal dieren idd bekend dat verkrachtingen tot het gemeengoed behoren. Ik ben echter geen bioloog, maar ik sluit zeker niet uit dat het bij alle diersoorten zo nu en dan verkrachtingen plaatsvinden.

Biologisch gezien vind ik het niet zo vreemd om dieren en mensen in dit verband onder een noemer te brengen. Er zijn in dat opzicht heel veel overeenkomsten. Ze hebben een ding zeker gemeen: instinctief willen ze maar al te graag voortplanten. Strikt genomen is dat het primaire doel van het leven. (overleven dus). De drang tot voortplanting is echter genetisch bepaald.....je krijgt het dus mee..

De drang om voort te planten is bij elk wezen in beginsel puur instinctief bepaald. De ratio speelt daar in beginsel een onderschikte rol. Maar door de evolutie heen omstaan er culturen met hun normen en waarden kaders. Het komt daarmee in een ethisch perspectief te staan: goed of fout benadering... De ratio speelt dan een steeds grotere rol....

Door de tijd heen is de rol van ratio gaan overheersen. Bij gezonde mensen zal de ratio het altijd winnen in deze. Echter bij die mensen ,waarbij het instinct (evt versterkt door verstoorde hormoonhuishouding) de overhand krijgt (conflictsituatie dus met de ratio) zullen dus eerder aan degelijk gedrag zich overgeven....Dit wordt nog verder versterkt indien mensen met een zwakker normbesef en grotere impulsiviteit hebben (vb mensen met een anti sociale persoonlijkheid stoornis)...

Echter haast ik mij erbij te zeggen dat de verkrachter iha niet bestaat. Er zijn namelijk vier typologien te duiden. Sommigen verkrachten uit seksuele wellust, anderen doen het uit machtsvertoon en als uitlaatkanaal voor agressie....(jegens vrouwen)

quote:
en al zeker niet dat dat dan gerechtvaardigd dient te worden. In dezelfde zin valt het mensen dan niet kwalijk te nemen dat ze anderen onderdrukken, genocide plegen, martelen etc. Dat doet me denken aan het doorgedraaide cultuurrelativisme van Derrida, Kuhn etc. Westerse waarden vormen niet het nirvana, maar ze zijn wel product van een proces van culturele, sociale en economische ontwikkeling die zijn evenknie niet kent. Als iets zich tot een hoog niveau heeft ontwikkelt, zijn het wel de grondslagen van ons rechtsstelsel. Dat kun je niet zomaar terzijde schuiven.
Of het gerechtvaardig is, hangt imo sterk af van de heersende cultuur. Als het cultureel geaccepteerd is, dan valt er weinig tegen te zeggen...Let wel dat een rechtstelsel het gevolg is van de heersende cultuur en opvattingen....Niet voor niets heeft ieder land met hun cultuur een eigen strafrechtstelsel en dus anders aankijken tegen verschillende delicten.
quote:
Tip: lees eens wat werken van een erkende rechtsfilosoof, bijvoorbeeld van de gentse hoogleraar Koen Raes.
Bedank voor de tip
pi_44249148
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Of het gerechtvaardig is, hangt imo sterk af van de heersende cultuur. Als het cultureel geaccepteerd is, dan valt er weinig tegen te zeggen...Let wel dat een rechtstelsel het gevolg is van de heersende cultuur en opvattingen....Niet voor niets heeft ieder land met hun cultuur een eigen strafrechtstelsel en dus anders aankijken tegen verschillende delicten.
Dat is nou net het hele punt van zijn post. Ongeacht of iets in andere culturen gangbaar is, kunnen we wel bepaalde waarden best als superieur beschouwen en niet vervallen in een absurde vorm van cultuurrelativisme.
pi_44249366
er zijn ook insecten waar het vrouwtje na "de daad" het mannetje de kop afbijt. Niets ongewoons in de natuur. Of wat dachten jullie van parasieten die zich in het lijf van lieveheersbeestje nestelen, vervolgens dat lieveheersbeestje verlammen door de hoofdzenuw door te bijten en vervolgens ons lieveheersbeestje langzaam van binnen uit op te peuzelen, terwijl het lieveheersbeestje bij vol bewustzijn is. En God zag dat het goed was
pi_44249449
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is nou net het hele punt van zijn post. Ongeacht of iets in andere culturen gangbaar is, kunnen we wel bepaalde waarden best als superieur beschouwen en niet vervallen in een absurde vorm van cultuurrelativisme.
Het is nog iets vérstrekkender dan dat, als je mensen erin gelijk stelt aan beesten misken je het enige wat mensen duidelijk onderscheid van dieren: moreel besef. Dieren verkrachten niet, nooit, omdat ze niet iets kennen als instemmen, als moraal, als eer, etc.

Zoals iemand M. het treffend uitdrukte: Verkrachting is een omschrijving van moraal. Dat kun je alleen toepassen op mensen.

Het is tevens een beschrijving van een moreel oordeel. Een actie van sex die ik zou aanmerken als verkrachting kan door een ander beleefd worden als iets wat niets met verkrachting te maken heeft. Als er cijfers zijn van enorm hoge verkrachtingscijfers, ergens, is dat een teken dat men daar die sex als niet normaal en niet vergeeflijk ziet. Zag men dat anders (en dat kan), dan zou men het niet aanmerken als verkrachting.
pi_44249964
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:41 schreef Godslasteraar het volgende:
er zijn ook insecten waar het vrouwtje na "de daad" het mannetje de kop afbijt. Niets ongewoons in de natuur. Of wat dachten jullie van parasieten die zich in het lijf van lieveheersbeestje nestelen, vervolgens dat lieveheersbeestje verlammen door de hoofdzenuw door te bijten en vervolgens ons lieveheersbeestje langzaam van binnen uit op te peuzelen, terwijl het lieveheersbeestje bij vol bewustzijn is. En God zag dat het goed was
Dat zijn werken van de duivel.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:06:46 #71
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44250210
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Dieren verkrachten niet, nooit, omdat ze niet iets kennen als instemmen, als moraal, als eer, etc.

Zoals iemand M. het treffend uitdrukte: Verkrachting is een omschrijving van moraal. Dat kun je alleen toepassen op mensen.
Ik twijfel hier over. Ik weet niet of jij in het voorjaar wel eens eenden langs de waterkant bezig hebt gezien, maar een woerd moet zijn partner daar tegen taferelen zien te beschermen die ik toch echt als verkrachting typeer. Het gaat hierbij om het geweld, of in ieder geval de overmacht, waarmee andere woerden zich opdringen aan een onwillige eend.

Verder ben ik verbaasd over het aantal redelijk serieuze reacties in dit topic. Lijkt me toch duidelijk dat TS er niet serieus mee is.
Life is what you make it.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:09:39 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44250300
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik twijfel hier over. Ik weet niet of jij in het voorjaar wel eens eenden langs de waterkant bezig hebt gezien, maar een woerd moet zijn partner daar tegen taferelen zien te beschermen die ik toch echt als verkrachting typeer. Het gaat hierbij om het geweld, of in ieder geval de overmacht, waarmee andere woerden zich opdringen aan een onwillige eend.

Verder ben ik verbaasd over het aantal redelijk serieuze reacties in dit topic. Lijkt me toch duidelijk dat TS er niet serieus mee is.
Ben het zelden met je eens, maar hier heb je volkomen gelijk.
Heb zelfs gezien dat er een eendin verzopen werd door de woerden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:12:08 #73
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_44250382
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:00 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Net zo hindervol als het betalen van belasting, maar je ontkomt er niet aan.
Wat ben JIJ stom zeg!! Je weet echt niet waar je het over hebt.... onzinnig en vooral DOM topic
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:56:24 #74
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44251837
Negers in Zuid Afrika hebben nu eenmaal verdorven omgangsnormen. Zo leeft er ook de mythe dat sex met een maagd AIDS ongedaan maakt. Dit resulteert in verkrachtingen van baby's. Ook is het onjuist een statistisch gezien vaakvoorkomend verschijnsel, te koppelen aan het begrip "normaal". Als inbreken vaak voorkomt is het dan ook "normaal" voor je broodwinning dat je inbreekt? Niet echt hè?

[ Bericht 35% gewijzigd door Finder_elf_towns op 08-12-2006 15:03:29 ]
pi_44252042
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Aangezien eenden zelfs tot homofiele necrofilie in staat zijn, lijkt dat me vrij normaal eendengedrag.
Eenden zijn geen tortelduiven.
pi_44252230
als we naar de natuur gaan kijken dan lijkt het me voor vrouwen interessanter om een vergelijking te maken met de vogelspin
quote:
Wanneer dit alles gebeurd is zal het mannetje rennen voor zijn leven om niet te worden opgegeten door het vrouwtje, echter het mannetje heeft meestal pech en wordt een prooi voor het vrouwtje. Voordeel is dat het vrouwtje meteen een proteïne-rijk maaltje heeft en zich meer op haar nageslacht kan richten
pi_44252745
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Negers in Zuid Afrika hebben nu eenmaal verdorven omgangsnormen. Zo leeft er ook de mythe dat sex met een maagd AIDS ongedaan maakt. Dit resulteert in verkrachtingen van baby's. Ook is het onjuist een statistisch gezien vaakvoorkomend verschijnsel, te koppelen aan het begrip "normaal". Als inbreken vaak voorkomt is het dan ook "normaal" voor je broodwinning dat je inbreekt? Niet echt hè?
De term normaal heeft ermee te maken wat de norm is. Als het een norm is te stelen, is stelen normaal. Als er veel gestolen wordt hoeft dat nog niet de norm te zjn.

En de rest van je post....bron? Mensen die je absoluut niet kent van verderfelijke omgangsvormen beschuldigen vind ik eerlijk gezegd een verderfelijk gedragskenmerk.
pi_44252843
quote:

Legaliseren Hahaha, dus omdat het zo vaak voorkomt, betekent dat ook dat de vrouwen in Afrika dit zelf willen?

Je avatar zegt overigens al genoeg.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_44253159
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

De term normaal heeft ermee te maken wat de norm is. Als het een norm is te stelen, is stelen normaal. Als er veel gestolen wordt hoeft dat nog niet de norm te zjn.
? Dat is toch precies wat hij zegt?
quote:
En de rest van je post....bron? Mensen die je absoluut niet kent van verderfelijke omgangsvormen beschuldigen vind ik eerlijk gezegd een verderfelijk gedragskenmerk.
quote:
Wettelijke en professionele actie tegen verkrachtingen in Zuid-Afrika

Verkrachting is een groot probleem in Zuid-Afrika, waar 52.000 vrouwen jaarlijks aangifte doen van verkrachting, en politieambtenaren schatten dat slechts één op de 36 slachtoffers aangifte doet. Vrouwen die in steden wonen, een witte huidskleur hebben en geschoold zijn, zullen eerder aangifte doen bij de politie, maar veel arme, zwarte vrouwen, vooral zij die verkracht zijn door een bekende, doen vaak geen aangifte. Mythes rond AIDS verergeren het probleem ook alleen maar - veel mannen geloven dat ze kunnen genezen door seks te hebben met een maagd.

Het probleem blijkt in Zuid-Afrika, met jaarlijks 129 gerapporteerde verkrachtingen per 100.000 mensen, groter te zijn dan waar dan ook ter wereld. In de Verenigde Staten werden in 1996 36,1 vrouwen per 100.000 mensen verkracht en in Groot Brittanië 8,7.

Zuid-Afrika is nu bezig met het opzetten van 20 gespecialiseerde �gerechtshoven voor verkrachtingen�, het eerste initiatief in zijn soort in de wereld. Canada helpt het programma financieel, terwijl het Departement van Justitie en de FBI in de Verenigde Staten aanklagers en onderzoekers trainen.

Uit: Wereld Bevolkingsrapport 2000
bron

Ik heb niet zoveel zin verder te zoeken, dit stamt uit 2000, ik meen me te herinneren dat het probleem van de maagdverkrachtingen alleen maar groter was geworden, de afgelopen 6 jaar.
pi_44256255
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat jij een avatar met Justitia hebt is echt sick .

Verder worden hier mensen vergeleken met dieren, en Europeanen met Afrikanen enz enz. Mensen hebben een rede, dieren niet en wij leven hier totaaaal anders dan in Afrika. Appels en peren.
pi_44256778
quote:

[..]

Jij bent een gestoorde, langzaam wordt het steeds duidelijker.....

Afrikanen zijn gewoon een achterlijk volk, ondanks de hele wereld jaarlijks vele miljarden in Afrika pompt, weet dat volk zichzelf niet eens te redden en dan komt de TS aanzetten met een voorbeeld m.b.t. Afrikanen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:03:33 #82
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_44257644
ok blijkbaar keurt het gros van de mensen 'verkrachting' niet goed maar ik hoor (lees) ook stemmen die m'n stelling wel vinden kloppen of er iig begrip voor hebben.

Laat ik dan stellen: vrouwen zouden meer moeite moeten doen om ons te helpen ons instinct te onderdrukken.

m.a.w. als ze niet geneukt willen worden, moeten ze ook niet tijdens het uitgaan lage inkijk bloesjes en korte rokjes draaien. Want dan daag je gewoon uit.
pi_44257726
Bizar: dat er zo veel mensen min of meer serieus reageren op zo'n debiel topic!
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 8 december 2006 @ 20:45:55 #84
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44261523
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Aangezien eenden zelfs tot homofiele necrofilie in staat zijn, lijkt dat me vrij normaal eendengedrag.
Eenden zijn geen tortelduiven.
Mensen zijn ook in staat tot homofiele necrofilie...
Het lijkt mij ook normaal eendengedrag. Dat sluit niet uit dat het wel degelijk om verkrachting gaat.
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:31:10 #85
158292 problematiQue
pi_44262899
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 18:03 schreef dvdk het volgende:
Laat ik dan stellen: vrouwen zouden meer moeite moeten doen om ons te helpen ons instinct te onderdrukken.

m.a.w. als ze niet geneukt willen worden, moeten ze ook niet tijdens het uitgaan lage inkijk bloesjes en korte rokjes draaien. Want dan daag je gewoon uit.
heb je frustraties?
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:33:38 #86
158292 problematiQue
pi_44262973
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:16 schreef JohnDope het volgende:
Afrikanen zijn gewoon een achterlijk volk, ondanks de hele wereld jaarlijks vele miljarden in Afrika pompt, weet dat volk zichzelf niet eens te redden en dan komt de TS aanzetten met een voorbeeld m.b.t. Afrikanen
Pardon? Dat de elite in die landen al het ontwikkelingsgeld naar een zwitserse bankrekening over laat maken wil nog niet gelijk zeggen dat het een achterlijk volk is? Als jij daar in een sloppenwijk woont met absoluut geen opleiding omdat je die nooit hebt kunnen betalen en sinds je 4e al in een fabriek werkt, is het ook voor jou schier onmogelijk om jezelf op te werken tot een welvarend persoon. Dat heeft absoluut niks met achterlijkheid te maken, zeker niet van een heel volk.
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:44:55 #87
160617 saul_tigh
Battlestarter!
pi_44263299
quote:
ok blijkbaar keurt het gros van de mensen 'verkrachting' niet goed maar ik hoor (lees) ook stemmen die m'n stelling wel vinden kloppen of er iig begrip voor hebben.

heel eng dit, volgens mij is ts een ontsnapte tbser
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:48:16 #88
158292 problematiQue
pi_44263391
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 20:45 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Mensen zijn ook in staat tot homofiele necrofilie...
Het lijkt mij ook normaal eendengedrag. Dat sluit niet uit dat het wel degelijk om verkrachting gaat.
wat bij eenden achternajagen is, is bij mensen versieren. Eenden kunnen moeilijk samen een filmpje pakken of dansen in de disco. De omgangsvormen van dieren vergelijken met die van mensen is niet zozeer onmogelijk, maar wel heel moeilijk. Er zijn geen rechte lijnen te trekken. Zoals sigme ook al aangaf kun je bij een diersoort waarbij afwijzing niet voorkomt ook niet spreken van verkrachting. Als het vermoorden van een soorgenoot om het territorium te veroveren vaak voorkomt bij dieren is dit normaal en dus gelijk ook de norm. Bij mensen gaat zoiets niet op. Kortom, de vergelijking tussen omgangsvormen van dieren enerzijds,en mensen anderzijds is een vruchteloze.
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:49:47 #89
158292 problematiQue
pi_44263428
quote:

trouwens, vind jij het dus met andere woorden begrijpbaar, danwel logisch, als een sexy geklede vrouw wordt verkracht?
pi_44263434
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:59 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat jij een avatar met Justitia hebt is echt sick .
Doe eens uitleggen.
quote:
Verder worden hier mensen vergeleken met dieren, en Europeanen met Afrikanen enz enz. Mensen hebben een rede, dieren niet en wij leven hier totaal anders dan in Afrika. Appels en peren.
Neen. Die mensen in Afrika hebben belangrijke overkomsten met Europeanen: t.w. dat het dezelfde soort levende wezens zijn. Kennelijk drukt de heersende cultuur een zware stempel op opvattingen als het gaat om dit onderwerp. Sterker nog: ik meen zelfs dat het van grote invloed is op de ontwikkeling van je gewetensfunctie: het normbesef. Als in een land verkrachtingen als "normaal of enigszins normaal" worden beschouwd, dan zal het geweten (middels ratio dus) geen of onvoldoende signaal afgeven dat het "fout"is. Fout in de zin van de moraal. (de leer van de ethiek gestoeld op culturele opvattingen). Dit alles speelt echter op het cognitieve vlak. Daar gevoelens zelden los staan van cognities, zullen er te weinig fysieke reacties ontstaan (als verhoogde hartslag fysieke stress en zweten) die normaal gesproken je van het "foute" gedrag kunnen weerhouden en onvoldoende in conflict komen om de seksuele driftmatige pulsen te onderdrukken, waardoor het gedrag niet meer te stoppen valt......

Daarom zullen hier vaker mensen in een dergelijk gedrag vervallen die een slechtere gewetens functie hebben ontwikkeld. (deels in de aanleg en deels in de ontwikkeling). Tevens kunnen biologische-genetische factoren een grote rol kunnen spelen. Bij die mensen leidt dat het tonen van de grootste gruwelijkheden amper tot fysieke reactie leidt, waardoor hun interne "rem" onvoldoende werkt en daardoor zich niet zo snel laten weerhouden om grensverleggend gedrag aan te gaan....(ik verwijs je in dit verband naar de bevindingen van prof.dr. Buikhuizen die thans op een hernieuwde belangstelling kan rekenen. Voortschrijdend inzicht heet dat)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 08-12-2006 21:58:21 ]
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:58:35 #91
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44263649
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:48 schreef problematiQue het volgende:

[..]

wat bij eenden achternajagen is, is bij mensen versieren. Eenden kunnen moeilijk samen een filmpje pakken of dansen in de disco. De omgangsvormen van dieren vergelijken met die van mensen is niet zozeer onmogelijk, maar wel heel moeilijk. Er zijn geen rechte lijnen te trekken. Zoals sigme ook al aangaf kun je bij een diersoort waarbij afwijzing niet voorkomt ook niet spreken van verkrachting. Als het vermoorden van een soorgenoot om het territorium te veroveren vaak voorkomt bij dieren is dit normaal en dus gelijk ook de norm. Bij mensen gaat zoiets niet op. Kortom, de vergelijking tussen omgangsvormen van dieren enerzijds,en mensen anderzijds is een vruchteloze.
Dieren, ook eenden, hebben wel degelijk paringsrituelen die we prima met 'versieren' kunnen vergelijken. Ik vind de vergelijking dus wel degelijk opgaan omdat je na een simpele observatie kan stellen dat er dwang in het spel is als de paringsrituelen worden overgeslagen en de eend door een vreemde woerd of woerden geweldadig wordt genomen. Dit terwijl haar vaste partner verward toekijkt.
pi_44264019
Antropomorf.
pi_44264119
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:58 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dieren, ook eenden, hebben wel degelijk paringsrituelen die we prima met 'versieren' kunnen vergelijken. Ik vind de vergelijking dus wel degelijk opgaan omdat je na een simpele observatie kan stellen dat er dwang in het spel is als de paringsrituelen worden overgeslagen en de eend door een vreemde woerd of woerden geweldadig wordt genomen. Dit terwijl haar vaste partner verward toekijkt.
Het eendenleven is ook wel heel hard....
  vrijdag 8 december 2006 @ 22:19:31 #94
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44264255
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het eendenleven is ook wel heel hard....
Mwoah, de hele dag een beetje neuken en eten... Je moet gewoon niet te gevoelig gaan doen
pi_44264397
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:19 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Mwoah, de hele dag een beetje neuken en eten... Je moet gewoon niet te gevoelig gaan doen
Tja, voor eenden geld weer een andere moraal.....voor zover ze die tenminste hebben, ik tenslotte hun cognitieve mogelijkheden niet. Ik ga er vanuit dat eenden puur handelen op voornamelijk instinct en een minimale ratio (indien aanwezig) ....Idg hebben ze waarschijnlijk amper een gewetens functie. Ze zullen er dus geen "last" van hebben....
pi_44264940
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:21 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Jep, bedoel ''de natuur'' in het algemeen.

Kijk maar naar eenden.

Zeg niet dat het bij alle dieren voorkomt maar een vrouwtje heeft vaak niet ''veel te willen''.
Maar goed wie weet vind zo'n vrouwtjeseend het ook wel heel opwindend om achterna te worden gezeten door 3 mannetjes eenden (lijkt me niet overigens).

Ook heb je echte liefdes relaties btw bij dieren...... Maar dat het een vrij normale zaak is in de natuur (verkracht worden) dat lijkt mij wel. Maar goed gelukkig zijn wij in dat opzicht wat beschaafder geworden over het algemeen.
Wat eenden betrefd heeft het meer met de verstoring van de natuur te maken, wij zorgen dat er erg veel eenden op een hoopje zitten, teveel woerden, te weinig meisjes, dan krijg je extreme dingen tot aan verdronken vrouwtjes aan toe...

Verkrachting is niet echt gemeengoed in de dierenwereld, maar weinig diersoorten doen het en het is eigenlijk altijd een manier om dominantie te verstigen, de boel op te ruien en wordt meestal niet echt gewaardeerd.

Neem dolfijnen, hier gebeurt het nog weleens, maar de mannetjes van de groep gaan wel wraak nemen en goed ook, zo ook bij orca's bv, het gebeurt, maar wordt niet op prijs gesteld...

Bij de tasmaanse duivel is de enige manier om te paren sterker te zijn dan het vrouwtje en haar bruut mee te slepen naar een hol en daar gevangen te houden, zij ontwikkeld in de paartijd dan ook een een stug stuk in de nek om deze brute behandeling aan te kunnen en laat een mannetje die haar niet aankan niet met haar paren.

Bij de meeste diersoorten is er toch echt wel een paringsdans, balts voor het paren, het vrouwtje geeft toestemming, hoe bot het er ook uitziet voor ons soms, een leeuw dekt niet voordat het vrouwtje toelaat...

Voor zover ik weet is op de tasmaanse duivel na er geen soort die om voort te planten(primair) verkracht, maar is het een teken van dominantie, agressie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_44265024
quote:

[..]

Er is een verschil tussen via vechten tussen mannetjes om te kijken wie de leider mag zijn en mag paren en verkrachting.

Neem bavianen, ziet er extreem bruut uit, mannetjes denderen over vrouwtjes heen en bijten en alles, ze zijn heer en meester, althans zo lijkt het, het lijkt alsof de vrouwtjes niets te zeggen hebben.

Totdat een mannetje echt over de schreef gaat en de dames zich tegen hem keren, mag hij zo dominant zijn als hij kan, de grote stoere jongen zijn, maar hij gaat er gewoon uit, ze kiezen gewoon een ander.

Wat jij zegt heeft niets met verkrachten te maken, maar met het feit dat de sterkste genen toestemming krijgen tot paring, wat vrijwillig is in werkelijkheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_44265125
quote:

[..]

Toch, als een vrouw verkracht is heeft ze een probleem, zo normaal is het dus niet....
De man wordt vrijgesproken omdat de hele instelling daar op de man gericht is, maar het wordt niet als normaal beschouwd in zijn algemeenheid, want de vrouw die verkracht is wordt niet gewoon geaccepteerd meer.

Als het echt normaal zou zijn dan zou er verkracht worden en gewoon weer doorgegaan worden met de orde van de dag, dat is dus verre van de waarheid.

En ook hier is het weer een de andere groep dwars zitten, ik heb een probleem met jou, dus ik verkracht een vrouw uit jouw groepje, omdat dat auw doet, bij de vrouwen, maar vooral ook bij de mannelijke leden van die groep.

Een teken van agressie dus, te vergelijken met iemand een mes tussen zijn ribben planten...
pi_44265162
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verkrachting is geen ideale manier van voortplanten, je nageslacht is immers gelijk je vijand, je voedt ze niet op, ze zullen je haten door alleen de daad van agressie die hun verwekking was.
pi_44265223
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is nog iets vérstrekkender dan dat, als je mensen erin gelijk stelt aan beesten misken je het enige wat mensen duidelijk onderscheid van dieren: moreel besef. Dieren verkrachten niet, nooit, omdat ze niet iets kennen als instemmen, als moraal, als eer, etc.

Het is tevens een beschrijving van een moreel oordeel. Een actie van sex die ik zou aanmerken als verkrachting kan door een ander beleefd worden als iets wat niets met verkrachting te maken heeft. Als er cijfers zijn van enorm hoge verkrachtingscijfers, ergens, is dat een teken dat men daar die sex als niet normaal en niet vergeeflijk ziet. Zag men dat anders (en dat kan), dan zou men het niet aanmerken als verkrachting.
Zeer kortzichtig, dieren kennen ook sociale structuren net als de mens, kennen wel degelijk een zekere moraal en alles, als een dier in een groep leeft, sociaal is, dan zitten daar omgangsnormen en alles aan vast, als een dier iets buiten die normen doet dan reageert de rest van de groep daarop.

Net als bij mensen, serieus....
pi_44265296
quote:

Tja, leuke stelling, alleen jammer dat zo'n 80% van de verkrachtingen gewoon binnenshuis, door familie, vrienden, bekenden wordt gedaan en een vrouw het grootste risiko loopt tussen de 9 en 16 jaar...

Kortom, het kledingverhaal gaat in het merendeel gewoon niet op, de verkrachter die wat lekkers ziet en de bosjes in sleurt is niet de meest voorkomende...
pi_44266373
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, voor eenden geld weer een andere moraal.....voor zover ze die tenminste hebben, ik tenslotte hun cognitieve mogelijkheden niet. Ik ga er vanuit dat eenden puur handelen op voornamelijk instinct en een minimale ratio (indien aanwezig) ....Idg hebben ze waarschijnlijk amper een gewetens functie. Ze zullen er dus geen "last" van hebben....
In het zinnetje 'ik tenslotte hun cognitieve mogelijkheden niet' is het woorde 'heb' weggevallen net na 'ik'.
Overigens was dat uit je posts al best duidelijk.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 9 december 2006 @ 11:52:24 #103
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_44272118
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:49 schreef problematiQue het volgende:

[..]

trouwens, vind jij het dus met andere woorden begrijpbaar, danwel logisch, als een sexy geklede vrouw wordt verkracht?
ja ik vind het grenzen aan 'uitlokking' en dat mag niet volgens de NL'se wet.
Dus vind ik in zo'n gevallen lagere straffen of vrijspraak gerechtvaardigd.

m.a.w. als je je kleed als een hoer/slet is het dan raar als een man haar ook zo behandeld als 1?
pi_44272877
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:52 schreef dvdk het volgende:

[..]

m.a.w. als je je kleed als een hoer/slet is het dan raar als een man haar ook zo behandeld als 1?
Wow, ben je moslim? Pro-burka?
pi_44272989
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 23:35 schreef multatuli het volgende:

[..]

In het zinnetje 'ik tenslotte hun cognitieve mogelijkheden niet' is het woorde 'heb' weggevallen net na 'ik'.
Overigens was dat uit je posts al best duidelijk.
kennelijk heb jij niet de cognitieve vaardigen van een eend door maar een eigen invulling te geven wat er er tussen had gemoeten....

Wat jammer dat ik dat weer zelf moet doen.......voor de dommerts onders ons: het woordje ken was weggegevallen...
  zaterdag 9 december 2006 @ 12:42:38 #106
158292 problematiQue
pi_44273108
quote:

[..]

Oke, nu maak je een geintje.
  zaterdag 9 december 2006 @ 12:43:26 #107
158292 problematiQue
pi_44273123
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

kennelijk heb jij niet de cognitieve vaardigen van een eend door maar een eigen invulling te geven wat er er tussen had gemoeten....
hij maakt op een creatieve manier duidelijk het niet eens te zijn met jouw post(s), maar dat had je uiteraard zelf ook al door.
pi_44273150
quote:

[..]

Als er nu geen slotje op dit topic komt, dan mogen de moderators hier wat mij betreft wel een berisping krijgen. Ik heb topics voor minder gesloten zien worden
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 9 december 2006 @ 12:46:57 #109
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44273191
Dat jij het met je lege brein vindt grenzen aan uitlokking, maakt het nog geen uitlokking.
stumper.
... is a mismatch forever
pi_44273231
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:43 schreef problematiQue het volgende:

[..]

hij maakt op een creatieve manier duidelijk het niet eens te zijn met jouw post(s), maar dat had je uiteraard zelf ook al door.
Zeker. Al twijfel ik soms aan de cognitieve vaardigheden van een aantal users hier. En dan probeer ik maar duidelijk te zijn.....
pi_44273597
*dubbel*
pi_44281191
quote:

Kun jij zelf rekenen?
25% van de mannen of te wel 12,5% van de bevolking heeft het gedaan.

80% van de vrouwen is er het slachtoffer van (wat absoluut niet wil zeggen dat zij het fijn vinden)

Dus omdat 12,5% van de bevolking zich er schuldig aan gemaakt heeft, ben jij van mening dat het maar niet strafbaar gesteld moet worden omdat men "zo met elkaar om wil gaan"...

Dus als iets maar genoeg gedaan wordt, ben jij van mening dat het maar uit het strafboek gehaald moet worden??
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:45:10 #113
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_44282879
quote:

[..]

Echt gozer, heb je je LTS-zwakstroom wel afgemaakt? Als ik jou morgen tegenkom, je helemaal verrot sla en vervolgens voor je ogen je zusje, moeder en vriendin verkracht en dat dan verdedig door te zeggen dat ik nou eenmaal een jager ben die alle vrouwen wil bevruchten en concurrentie wil uitschakelen, zou je dan goedkeurend knikken met je bebloede hoofdje? Soevereiniteit van het lichaam is één van de belangrijkste grondrechten in een enigszins beschaafde maatschappij en daar zijn bijzonder goede redenen voor die echt niet zo moeilijk te begrijpen zijn.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_44283973
quote:

[..]

Ja dat is raar ja.

Als ik vind dat jij lelijke kleren aan hebt of een rotkop hebt, geeft dat mij het recht om jou helemaal verrot te slaan? Nee. Er is ook nog zo iets als vrijheid, van meningsuiting, maar ook van manier van kleden. Dus je hebt je hier maar te gedragen c.q. beheersen, en anders ga je lekker in Iran wonen. Daar draaien ze de boel ook zo mooi om.
know'm sayin?
word? word.
pi_44287749
quote:

[..]

Sinds wanneer mag je hoeren verkrachten dan, ik weet niet beter dan dat je ervoor betaald, dat je een overeenkomst(toestemming) moet bereiken, zo ook bij sletten, mag je neuken hoor, maar toch echt alleen als zij het zelf willen

Ik heb een beter plan, als we nu mannen die zoals jij denken preventief ruimen, hoeven we niet bang te zijn voor lust verkrachtingen, zijn we klaar, weg een stuk van het probleem, scheelt een hoop slachtofferhulp enzo, kost bakken met geld allemaal, dus is dit het beste plan voor de maatschappij.

Als ik mijn deur openzet mag je wel binnen komen, maar alles jatten is toch een ander verhaal, zo is het ook met kleding, je mag wel vragen, maar niet aankomen als dat niet op prijs gesteld wordt.
Bij de juwelier liggen ook mooie dingen, mag je ook niet zomaar pakken, toch liggen ze je te verleiden, je mag ze kopen, mag je er alles mee doen wat je wil, maar jatten mag niet, het is niet zo moeilijk allemaal, echt niet.

Maar serieus, jij denkt zo, jij rand dus meisjes aan?
Zo nee, dan weet je bijkbaar toch wel dat dat niet kan.
  zondag 10 december 2006 @ 00:34:47 #116
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_44291414
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:33 schreef sigme het volgende:
Dat iets veel voorkomt is geen reden het niet te af te keuren / bestrijden / verbieden.
Hoera! Hoor ik hier een schreeuw om een overheid die het moet verbieden?
  zondag 10 december 2006 @ 12:34:10 #117
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_44298070
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:18 schreef alors het volgende:

[..]

Ja dat is raar ja.

Als ik vind dat jij lelijke kleren aan hebt of een rotkop hebt, geeft dat mij het recht om jou helemaal verrot te slaan? Nee. Er is ook nog zo iets als vrijheid, van meningsuiting, maar ook van manier van kleden. Dus je hebt je hier maar te gedragen c.q. beheersen, en anders ga je lekker in Iran wonen. Daar draaien ze de boel ook zo mooi om.
Das helemaal lekker zeg; dus als vrouw mag je niet eens zelf bepalen wat of je wel (of niet ) aantrekt? En de mannen mogen dat zelf weten? Beetje krom Volgens jouw stelling mogen wij vrouwen een vent die er lekker uitziet en een lekker kontje heeft in een hippe spijkerbroek en een sexyshirtje ook verkrachten? (als zou ik niet weten hoe, alleen al door het verschil in kracht ).
Dan kun je ook stellen dat wanneer een moslima een boerka (schrijf je dat zo?) draacht en je daar een hekel aan hebt en zij dat draagt, dat je haar dan bijvoorbeeld zou mogen mishandelen? Omdat ze het 'uitlokt'? Wat een niveau zeg! Ik ga dr ook niet eens verder meer op door.....denk na man!
pi_44307944
quote:

[..]

Daar leven ze 1000 jaar terug alleen dan zonder kastelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')