Och, de SP heeft enorm veel actieve leden (en dat worden er steeds meer)quote:Op maandag 11 december 2006 18:19 schreef KroJo het volgende:
[..]
het is nog maar sterk de vraag of de SP verder kan groeien....
Ehm de PvdA had ook voor de makkelijke optie met de CU kunnen gaanquote:Op maandag 11 december 2006 18:28 schreef -scorpione- het volgende:
Balkenende was eerlijk, Marijnissen was eerlijk, beiden zagen dat het niet echt ging werken. Maar bos loopt weer te janken, want die wil alleen maar macht, alleen maar regeren, maakt niet uit hoe. Ik vind de pvda echt een heel nare partij, die komt de NL democratie niet ten goede, sterker nog, het is een regelrecht gevaar hiervoor.
quote:Op maandag 11 december 2006 18:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Och, de SP heeft enorm veel actieve leden (en dat worden er steeds meer)
De campagnge gaat in feite alweer beginnen zodra het nieuwe kabinet er zit.
De SP zit goed ingeworteld in de meeste wijken en zal zeker niet stil gaan zitten.
En een echt goed links beleid met het CDA zie ik gewoon niet zitten, dat kabinet gaat het dan echt geen 4 jaar uithouden.
Dat de SP ineens al haar zetels gaat verliezen net als D66 geloof ik helemaal niets van. Een groot deel van de SP achterban werkt (ook buiten verkiezingstijd) hard aan allerlei projecten en is ook nu gewoon bezig om nieuwe stemmen te winnen..
Of de SP echt groter gaat worden is natuurlijk koffiedik kijken, maar vanuit de oppositie niet ongebruikelijk natuurlijk.
Gewoon er weer voor gaan, hard werken en we zien wel waar het schip strand...
Ik ben er blij mee iig, als de SP met het CDA in zee was gegaan had de SP sowieso in moeten leveren bij de volgende verkiezingen.!
Ritaquote:Op maandag 11 december 2006 18:42 schreef PJORourke het volgende:
Maar als Jan van z'n stokkie pleurt ligt alles weer anders.
Blijkbaar is Bos bang voor de SP. En dat is heel erg triest. Hij gaat vrolijk verder waar hij voor de verkiezingen mee is begonnen: uitgaan van de kracht van de SP, niet van de PvdA zelf. Als ik PvdA-er was wist ik het wel: lozen die Bos.quote:Op maandag 11 december 2006 18:43 schreef du_ke het volgende:
Ehm de PvdA had ook voor de makkelijke optie met de CU kunnen gaan. Dat was juist de optie als het ze alleen maar om regeren zou gaan.
ja, niets dan huldequote:
quote:Op maandag 11 december 2006 18:46 schreef Toad het volgende:
Groenlinks gaat een spoeddebat aanvragen met de informateur. Waar dat nou voor nodig is.
De SP heeft haar eigen ideeen met dit land, die komen niet echt overeen met die van het CDA dus dat gaat gewoon niet werken.quote:Op maandag 11 december 2006 18:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Vier jaar is lang hoor. Daarnaast is het geen spelletje ofzo. Het gaat om het landsbestuur en -belang. Maar goed, van een SP-stemmer kan je eigenlijk ook geen verstand verwachten.
quote:Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
![]()
![]()
ze willen even onderstrepen dat de informateur het absoluut niet in zijn hoofd moet halen om hen serieus te nemen!!
Ze willen even hun stem laten horen en de SP niet afvallen. zodat er straks misschien nog een linkse minderheidsregering gecreeerd kan wordenquote:Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef pmb_rug het volgende:
![]()
![]()
ze willen even onderstrepen dat de informateur het absoluut niet in zijn hoofd moet halen om hen serieus te nemen!!
quote:Marijnissen geeft CDA de schuld
(Novum) - Het CDA zag weinig perspectief in samenwerking met de SP. Dat zei SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen maandag na afloop van zijn gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra, PvdA-leider Wouter Bos en premier Jan Peter Balkenende (CDA).
Kort na afloop van het gesprek stelde Hoekstra dat de verschillen tussen vooral het CDA en de SP te groot zijn om tot een kabinet van deze partijen te komen. De informateur gaf aan opnieuw alle fractievoorzitters uit te nodigen. Volgens Marijnissen is het nog steeds mogelijk tot een kabinet met zijn partij te komen, maar dan zonder het CDA. "Het is aantrekkelijk in de regering te zitten, omdat je dan veel meer mogelijkheden hebt iets te bereiken."
Vooral de visies over de begroting en militaire missies lagen volgens Marijnissen ver uiteen. Europa was eveneens een heikel punt, net als de inkomensverschillen en de thuiszorg.
voor de SP-hordes zal het natuurlijk zo zijn, hun 'Grote Leider' heeft er alles aan gedaan om tot een overeenkomst te komen, maar het was het CDA dat niet wilde ....quote:
Dat gezeur over verdrievoudigen is echt belachelijk natuurlijk, het gaat niet om hoeveel procent je wint ten op zichte van de vorige verkiezingen, maar hoeveel zetels je haalt. En wat dat betreft is de SP gewoon de nummer 3 en niks anders. En de CDA en SP liggen zover uit elkaar natuurlijk dat dit echt niet verrassend is, minachting voor de kiezer was het net zo goed geweest als de SP wel ging regeren terwijl 80% (edit> ok 70%) van de Nederlanders helemaal niks van die club moet hebben. Als je een partij bent met standpunten als de SP is het nou eenmaal vrijwel onmogelijk mee te regeren.quote:Op maandag 11 december 2006 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel topics er binnen 10 minuten gevuld waren als de VVD in de positie van de SP had gezeten en er nu uitgeknikkerd was. Overigens verbaast het me ten zeerste dat iedereen dit minachten van de wil van het volk zo normaal schijnt te vinden. Een partij verdrievoudigt het zetelaantal en wordt gewoon buiten de regeringsverantwoordelijkheid gehouden. Als dit in het buitenland gebeurt met een rechtse partij is FOK! te klein.
Hé, we zijn het eens.quote:Op maandag 11 december 2006 19:05 schreef venomsnake het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat Wouter nu gaat doen.
Hij ging toch niet in een kabinet zitten zonder de SP..![]()
![]()
Over dat linkse minderheidskabinet bedoel je?quote:
Nee, dat had ik eruit gehaald.quote:Op maandag 11 december 2006 19:13 schreef venomsnake het volgende:
Over dat linkse minderheidskabinet bedoel je?![]()
Dus een partij die verdrievoudigd moet altijd in de regering komen, want anders wordt de wil van het volk geminacht? Als jij niet snapt dat dat complete onzin is, dan zie ik het somber in. De macht ligt bij de meerderheid, niet bij de minderheid. Of je moet voor een dictatuur zijn?quote:Op maandag 11 december 2006 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel topics er binnen 10 minuten gevuld waren als de VVD in de positie van de SP had gezeten en er nu uitgeknikkerd was. Overigens verbaast het me ten zeerste dat iedereen dit minachten van de wil van het volk zo normaal schijnt te vinden. Een partij verdrievoudigt het zetelaantal en wordt gewoon buiten de regeringsverantwoordelijkheid gehouden. Als dit in het buitenland gebeurt met een rechtse partij is FOK! te klein.
Als je als partij als het CDA zetels verliest, maar toevallig de grootste blijft, en er is een partij die van 9 naar 26 zetels gaat en je hebt het gore lef om gewoon keihard te zeggen, dat je daar niks mee gaat beginnen, dan heb je het staatsbestel niet goed begrepen. Dan begrijp je ook het principe 'democratie' niet. Wat voor kabinet er nu ook komt, het valt binnen de kortste keren en de volgende verkiezingen zullen alleen de SP als winnaar hebben. De kiezer pikt dit echt niet. En heel veel PvdA stemmers zullen de volgende keer SP stemmen, zeker als nu de PvdA wel met het CDA in een regering gaat zitten.quote:Op maandag 11 december 2006 19:23 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dus een partij die verdrievoudigd moet altijd in de regering komen, want anders wordt de wil van het volk geminacht? Als jij niet snapt dat dat complete onzin is, dan zie ik het somber in. De macht ligt bij de meerderheid, niet bij de minderheid. Of je moet voor een dictatuur zijn?
Ik gok ook op een links minderheids kabinet. Of een links kabinet met steun van CU / D66 zodat ze een krappe meerderheid hebbenquote:Op maandag 11 december 2006 19:05 schreef venomsnake het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat Wouter nu gaat doen.
Hij ging toch niet in een kabinet zitten zonder de SP..![]()
![]()
links minderheidskabinet dan maar...............
Nieuwe verkiezingen acht ik ook niet uitgesloten trouwens..quote:Op maandag 11 december 2006 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik gok ook op een links minderheids kabinet. Of een links kabinet met steun van CU / D66 zodat ze een krappe meerderheid hebben
Lul toch niet zo dom man. Als we op jou geleuter af moeten gaan moeten Wilders (van 0 naar 9) de CU en de SP met elkaar een minderheidskabinet gaan vormen. Erg realistisch. Er zijn nogal wat zetels van de PvdA naar de SP gegaan. Dat heeft Bos gedaan, dus waarom heb je goor lef om dan de SP links te laten liggen?quote:Op maandag 11 december 2006 19:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je als partij als het CDA zetels verliest, maar toevallig de grootste blijft, en er is een partij die van 9 naar 26 zetels gaat en je hebt het gore lef om gewoon keihard te zeggen, dat je daar niks mee gaat beginnen, dan heb je het staatsbestel niet goed begrepen. Dan begrijp je ook het principe 'democratie' niet. Wat voor kabinet er nu ook komt, het valt binnen de kortste keren en de volgende verkiezingen zullen alleen de SP als winnaar hebben. De kiezer pikt dit echt niet. En heel veel PvdA stemmers zullen de volgende keer SP stemmen, zeker als nu de PvdA wel met het CDA in een regering gaat zitten.
Ik denk dat er eerst nog wel een kabinet komt maar dat zal de periode niet uitzitten.quote:Op maandag 11 december 2006 19:33 schreef venomsnake het volgende:
Nieuwe verkiezingen acht ik ook niet uitgesloten trouwens..![]()
Hoe zou dat linkse minderheidskabinet er dan uit moeten zien? GL+SP+PvdA hebben 64 zetels. Dat betekent dat ze voor alles wat ze willen 12 zetels ergens vandaan moeten gaan toveren. Volledig kansloos.quote:Op maandag 11 december 2006 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik gok ook op een links minderheids kabinet. Of een links kabinet met steun van CU / D66 zodat ze een krappe meerderheid hebben
Dat zou wel erg triest zijn. Dan zijn er eerst drie kabinetten gevallen, toen heeft er 1 kabinet een paar maanden gezeten (die terwijl ze demissionair is nog uit elkaar valt als het aan WB ligt.) om dan nog eens een kabinet te hebben die haar 4 jaar niet uitzit.quote:Op maandag 11 december 2006 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik denk dat er eerst nog wel een kabinet komt maar dat zal de periode niet uitzitten.
Daat gaat hem ook niet worden aangezien er niemand echt zin heeft om met de PVV in zee te gaan.quote:Op maandag 11 december 2006 19:40 schreef KonnieKipke het volgende:
Volgende formatiepoging wat mij betreft CDA-VVD-PVV en CU.
De vraag is welke combinaties er mogelijk zijn als er inhoudelijk naar het partijprogramma wordt gekeken.quote:Op maandag 11 december 2006 19:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daat gaat hem ook niet worden aangezien er niemand echt zin heeft om met de PVV in zee te gaan.
Inderdaad, wisten we meteen al, maar in Den Haag hadden ze er toch nog 2 weken voor nodig.quote:Op maandag 11 december 2006 19:38 schreef en_door_slecht het volgende:
hoeveel heeft NL eraan als CDA en SP in een kabinet gaan zitten: he-le-maal niks.
Oh ja, de linkse lente overbruggingsperiode.quote:Op maandag 11 december 2006 18:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Ze willen even hun stem laten horen en de SP niet afvallen. zodat er straks misschien nog een linkse minderheidsregering gecreeerd kan worden
Het is nu al een hel om naar die Agnes Kant te moeten luisteren, maar als JP direct had gezegd dat die tomatensmijters de rambam konden krijgen waren de rapen helemaal gaar.quote:Op maandag 11 december 2006 19:51 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad, wisten we meteen al, maar in Den Haag hadden ze er toch nog 2 weken voor nodig.
Dat links minderheidskabinet komt er niet. Net zo min als dat Wilders in z'n eentje kan gaan regeren. Daarvoor zul je gedoogsteun moeten geven en dat gaan niet voldoende partijen doen.quote:Op maandag 11 december 2006 19:53 schreef PJORourke het volgende:
Oh ja, de linkse lente overbruggingsperiode.
Ze gaan gewoon niet met een partij samenwerken die spreekt van een ''Islam tsunami'' ed..quote:Op maandag 11 december 2006 19:49 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
De vraag is welke combinaties er mogelijk zijn als er inhoudelijk naar het partijprogramma wordt gekeken.
Ik denk dat CDA-VVD en PVV dan dicht bijelkaar zitten. CU zou problematisch kunnen zijn.
Een andere combi is Paars CDA-VVD-PVDA, welke een groot meerderheidsbelang draagt.
En dat is jammer. Want over zo'n links ruziekabinetje zijn we over drie verkiezingen nog niet uitgelachen.quote:Op maandag 11 december 2006 19:55 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat links minderheidskabinet komt er niet. Net zo min als dat Wilders in z'n eentje kan gaan regeren. Daarvoor zul je gedoogsteun moeten geven en dat gaan niet voldoende partijen doen.
Dat zegt die partij ook niet...quote:Op maandag 11 december 2006 19:55 schreef venomsnake het volgende:
Ze gaan gewoon niet met een partij samenwerken die spreekt van een ''Islam tsunami'' ed..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |