abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44332973
Balkenende was eerlijk, Marijnissen was eerlijk, beiden zagen dat het niet echt ging werken. Maar bos loopt weer te janken, want die wil alleen maar macht, alleen maar regeren, maakt niet uit hoe. Ik vind de pvda echt een heel nare partij, die komt de NL democratie niet ten goede, sterker nog, het is een regelrecht gevaar hiervoor.
pi_44333016
Tja einde van de PvdA als die op het pluche gaan zitten...
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_44333028
Gooede zaak voor de SP. Dikke vinger naar de gristenfundamentalisten.
pi_44333073
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:19 schreef KroJo het volgende:

[..]

het is nog maar sterk de vraag of de SP verder kan groeien....
Och, de SP heeft enorm veel actieve leden (en dat worden er steeds meer)
De campagnge gaat in feite alweer beginnen zodra het nieuwe kabinet er zit.
De SP zit goed ingeworteld in de meeste wijken en zal zeker niet stil gaan zitten.

En een echt goed links beleid met het CDA zie ik gewoon niet zitten, dat kabinet gaat het dan echt geen 4 jaar uithouden.

Dat de SP ineens al haar zetels gaat verliezen net als D66 geloof ik helemaal niets van. Een groot deel van de SP achterban werkt (ook buiten verkiezingstijd) hard aan allerlei projecten en is ook nu gewoon bezig om nieuwe stemmen te winnen..

Of de SP echt groter gaat worden is natuurlijk koffiedik kijken, maar vanuit de oppositie niet ongebruikelijk natuurlijk.

Gewoon er weer voor gaan, hard werken en we zien wel waar het schip strand...

Ik ben er blij mee iig, als de SP met het CDA in zee was gegaan had de SP sowieso in moeten leveren bij de volgende verkiezingen.!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 11 december 2006 @ 18:42:37 #155
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44333450
Maar als Jan van z'n stokkie pleurt ligt alles weer anders.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44333461
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:28 schreef -scorpione- het volgende:
Balkenende was eerlijk, Marijnissen was eerlijk, beiden zagen dat het niet echt ging werken. Maar bos loopt weer te janken, want die wil alleen maar macht, alleen maar regeren, maakt niet uit hoe. Ik vind de pvda echt een heel nare partij, die komt de NL democratie niet ten goede, sterker nog, het is een regelrecht gevaar hiervoor.
Ehm de PvdA had ook voor de makkelijke optie met de CU kunnen gaan . Dat was juist de optie als het ze alleen maar om regeren zou gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44333497
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Och, de SP heeft enorm veel actieve leden (en dat worden er steeds meer)
De campagnge gaat in feite alweer beginnen zodra het nieuwe kabinet er zit.
De SP zit goed ingeworteld in de meeste wijken en zal zeker niet stil gaan zitten.

En een echt goed links beleid met het CDA zie ik gewoon niet zitten, dat kabinet gaat het dan echt geen 4 jaar uithouden.

Dat de SP ineens al haar zetels gaat verliezen net als D66 geloof ik helemaal niets van. Een groot deel van de SP achterban werkt (ook buiten verkiezingstijd) hard aan allerlei projecten en is ook nu gewoon bezig om nieuwe stemmen te winnen..

Of de SP echt groter gaat worden is natuurlijk koffiedik kijken, maar vanuit de oppositie niet ongebruikelijk natuurlijk.

Gewoon er weer voor gaan, hard werken en we zien wel waar het schip strand...

Ik ben er blij mee iig, als de SP met het CDA in zee was gegaan had de SP sowieso in moeten leveren bij de volgende verkiezingen.!

Vier jaar is lang hoor. Daarnaast is het geen spelletje ofzo. Het gaat om het landsbestuur en -belang. Maar goed, van een SP-stemmer kan je eigenlijk ook geen verstand verwachten.
pi_44333511
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:42 schreef PJORourke het volgende:
Maar als Jan van z'n stokkie pleurt ligt alles weer anders.
Rita

Als Jan morgen onder de tram komt.. wat is er dan nog over van de SP?

Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44333554
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:43 schreef du_ke het volgende:
Ehm de PvdA had ook voor de makkelijke optie met de CU kunnen gaan . Dat was juist de optie als het ze alleen maar om regeren zou gaan.
Blijkbaar is Bos bang voor de SP. En dat is heel erg triest. Hij gaat vrolijk verder waar hij voor de verkiezingen mee is begonnen: uitgaan van de kracht van de SP, niet van de PvdA zelf. Als ik PvdA-er was wist ik het wel: lozen die Bos.
pi_44333583
Groenlinks gaat een spoeddebat aanvragen met de informateur. Waar dat nou voor nodig is .
  maandag 11 december 2006 @ 18:47:02 #161
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44333600
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:25 schreef Ludger het volgende:

[..]

Ja, en respectvol gedaan
ja, niets dan hulde
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 11 december 2006 @ 18:47:33 #162
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44333609
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:46 schreef Toad het volgende:
Groenlinks gaat een spoeddebat aanvragen met de informateur. Waar dat nou voor nodig is .

ze willen even onderstrepen dat de informateur het absoluut niet in zijn hoofd moet halen om hen serieus te nemen!!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_44333636
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Vier jaar is lang hoor. Daarnaast is het geen spelletje ofzo. Het gaat om het landsbestuur en -belang. Maar goed, van een SP-stemmer kan je eigenlijk ook geen verstand verwachten.
De SP heeft haar eigen ideeen met dit land, die komen niet echt overeen met die van het CDA dus dat gaat gewoon niet werken.
Hoe meer zetels hoe meer macht, proberen nog groter te worden dus want een echt links kabinet zit er nu niet in. dus flink oppositie voeren en vanuit daar nog wat plannen er zien doorheen te krijgen, het is niet alsof de SP nooit iets bereikt heeft in de oppositie hoor..

Prima zo.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44333663
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ze willen even onderstrepen dat de informateur het absoluut niet in zijn hoofd moet halen om hen serieus te nemen!!
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  maandag 11 december 2006 @ 18:58:21 #165
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44333959
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:47 schreef pmb_rug het volgende:

Ze willen even hun stem laten horen en de SP niet afvallen. zodat er straks misschien nog een linkse minderheidsregering gecreeerd kan worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44333990
quote:
Marijnissen geeft CDA de schuld
(Novum) - Het CDA zag weinig perspectief in samenwerking met de SP. Dat zei SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen maandag na afloop van zijn gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra, PvdA-leider Wouter Bos en premier Jan Peter Balkenende (CDA).
Kort na afloop van het gesprek stelde Hoekstra dat de verschillen tussen vooral het CDA en de SP te groot zijn om tot een kabinet van deze partijen te komen. De informateur gaf aan opnieuw alle fractievoorzitters uit te nodigen. Volgens Marijnissen is het nog steeds mogelijk tot een kabinet met zijn partij te komen, maar dan zonder het CDA. "Het is aantrekkelijk in de regering te zitten, omdat je dan veel meer mogelijkheden hebt iets te bereiken."

Vooral de visies over de begroting en militaire missies lagen volgens Marijnissen ver uiteen. Europa was eveneens een heikel punt, net als de inkomensverschillen en de thuiszorg.
  maandag 11 december 2006 @ 19:00:57 #167
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44334042
Nederland is behoed voor het communisme. Jan Peter, de moderne communistenvreter.
  maandag 11 december 2006 @ 19:01:04 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44334044
Ik vraag me toch af hoeveel topics er binnen 10 minuten gevuld waren als de VVD in de positie van de SP had gezeten en er nu uitgeknikkerd was. Overigens verbaast het me ten zeerste dat iedereen dit minachten van de wil van het volk zo normaal schijnt te vinden. Een partij verdrievoudigt het zetelaantal en wordt gewoon buiten de regeringsverantwoordelijkheid gehouden. Als dit in het buitenland gebeurt met een rechtse partij is FOK! te klein.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44334097
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]
voor de SP-hordes zal het natuurlijk zo zijn, hun 'Grote Leider' heeft er alles aan gedaan om tot een overeenkomst te komen, maar het was het CDA dat niet wilde ....

Ik denk dat het grote deel der onbeooroordeelden wel realiseerd dat ook de SP welbewust zich gedrukt heeft voor een coalitie, die hebben hun zinnen gezet op een makkelijke oppositie en hopen daarme flinke punten te scoren...
ze drukken zich momenteel liever voor het dragen van regeringsverantwoordelijkheid.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 december 2006 @ 19:03:51 #170
862 Arcee
Look closer
pi_44334127
Ach jee, en Wouter had nog wel zoooo ingezet op dit kabinet.

Hij ging zich er echt heel sterk voor maken.

Eens kijken waar-ie nu heen draait.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44334176
Ben trouwens benieuwd wat Wouter nu gaat doen.
Hij ging toch niet in een kabinet zitten zonder de SP..
links minderheidskabinet dan maar...............
pi_44334226
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel topics er binnen 10 minuten gevuld waren als de VVD in de positie van de SP had gezeten en er nu uitgeknikkerd was. Overigens verbaast het me ten zeerste dat iedereen dit minachten van de wil van het volk zo normaal schijnt te vinden. Een partij verdrievoudigt het zetelaantal en wordt gewoon buiten de regeringsverantwoordelijkheid gehouden. Als dit in het buitenland gebeurt met een rechtse partij is FOK! te klein.
Dat gezeur over verdrievoudigen is echt belachelijk natuurlijk, het gaat niet om hoeveel procent je wint ten op zichte van de vorige verkiezingen, maar hoeveel zetels je haalt. En wat dat betreft is de SP gewoon de nummer 3 en niks anders. En de CDA en SP liggen zover uit elkaar natuurlijk dat dit echt niet verrassend is, minachting voor de kiezer was het net zo goed geweest als de SP wel ging regeren terwijl 80% (edit> ok 70%) van de Nederlanders helemaal niks van die club moet hebben. Als je een partij bent met standpunten als de SP is het nou eenmaal vrijwel onmogelijk mee te regeren.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 december 2006 @ 19:12:46 #173
862 Arcee
Look closer
pi_44334422
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:05 schreef venomsnake het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat Wouter nu gaat doen.
Hij ging toch niet in een kabinet zitten zonder de SP..
Hé, we zijn het eens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44334446
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hé, we zijn het eens.
Over dat linkse minderheidskabinet bedoel je?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 december 2006 @ 19:13:59 #175
862 Arcee
Look closer
pi_44334455
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:13 schreef venomsnake het volgende:
Over dat linkse minderheidskabinet bedoel je?
Nee, dat had ik eruit gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')