abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44221234
Links zit in een riante positie. Als het lukt met CDA is het een in meerderheid links kabinet, en als het mislukt met CDA kunnen ze een links minderheidskabinet starten met Bos als premier.
pi_44221390
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:31 schreef Genverbrander het volgende:
Links zit in een riante positie. Als het lukt met CDA is het een in meerderheid links kabinet, en als het mislukt met CDA kunnen ze een links minderheidskabinet starten met Bos als premier.
Probeer dit nu nog eens zonder oogkleppen? Hoe kun je nu met deze uitslag zeggen dat links een riante positie heeft? Rechts heeft dit ook niet overigens.

Volgens mij ga jij er net zoals Marijnissen vanuit dat concessies alleen maar door het CDA gedaan hoeven te worden, wat natuurlijk wel heel erg naief is.
pi_44221512
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zou niet weten waarom iets met de SP zou moeten klappen. Marijnissen loopt nu al lang genoeg rond in Den Haag om precies te weten wat hij aan het doen is. Bovendien is de partijmentaliteit zeer strikt. J.M. heeft z'n manschappen aardig in bedwang.
Ten eerste heeft de SP nog nooit geregeerd. In het onwaarschijnlijke geval dat ze eruit komen met het CDA zal de SP zich achter het regeerakkoord moeten scharen. Hun schopmentaliteit moeten ze dan laten varen en daarmee een deel van hun identiteit. Het blijft een protestpartij.

Ten tweede is de SP nu veel groter dan ooit tevoren. Als ze regeringsverantwoordelijkheid hebben kan de grote Jan niet langer over alles de regie voeren. Dat kan de SP nog lelijk opbreken.
pi_44221605
Als er maar geen nieuwe verkiezingen komen, dat kost alleen maar meer tijd en het lost niks op. Het lijkt me niet dat (veel) mensen dan ineens heel anders gaan stemmen alleen maar met het doel om de coalitiebesprekingen eenvoudiger te maken.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_44221820
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:42 schreef Loohcs het volgende:
Als er maar geen nieuwe verkiezingen komen, dat kost alleen maar meer tijd en het lost niks op. Het lijkt me niet dat (veel) mensen dan ineens heel anders gaan stemmen alleen maar met het doel om de coalitiebesprekingen eenvoudiger te maken.
Volgens mij wil geen van de grotere partijen dat er nieuwe verkiezingen komen. De formatie zal dus wel eens heel lang kunnen gaan duren.
pi_44222048
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:49 schreef budha het volgende:

[..]

Volgens mij wil geen van de grotere partijen dat er nieuwe verkiezingen komen. De formatie zal dus wel eens heel lang kunnen gaan duren.
In iedergeval t/m maart en dan kijken ze naar de verhoudingen bij de verkiezingen van de provinciale staten.
pi_44222061
Centrum rechts kabinet met Bos in de tang bij CDA/VVD, kan hij de politieke wil tonen om er uit te komen. Zou er niet blij mee zijn, maar zoiets zie ik er wel uit komen op den duur.
pi_44222149
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:56 schreef Ericr het volgende:
Centrum rechts kabinet met Bos in de tang bij CDA/VVD, kan hij de politieke wil tonen om er uit te komen. Zou er niet blij mee zijn, maar zoiets zie ik er wel uit komen op den duur.
En dan bij de volgende verkiezingen SP en PvdV als grootste partijen.

Denk niet dat de VVD in welke coalitie dan ook zal stappen.
  donderdag 7 december 2006 @ 14:03:13 #69
3542 Gia
User under construction
pi_44222206
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:31 schreef Genverbrander het volgende:
Waarom kan CDA geen rechts minderheidskabinet starten?
  donderdag 7 december 2006 @ 14:04:40 #70
3542 Gia
User under construction
pi_44222250
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik denk het wel.
pi_44222663
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

kunnen ze doen maar Links veegt al hun dwaze plannen van tafel als het meezit!!
pi_44222789
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:17 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

kunnen ze doen maar Links veegt al hun dwaze plannen van tafel als het meezit!!
links heeft anders ook geen meerderheid, andersom zou dus hetzelfde gelden.
pi_44222928
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Links kan met diverse andere partijen wel een meerderheid halen !
pi_44223371
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:26 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Links kan met diverse andere partijen wel een meerderheid halen !
Dat zijn dus dezelfde partijen waar rechts dit ook mee kan, onzin argument dus.
Cu stemt over het algemeen vaker met rechts mee dan met links, SGP al helemaal, D66 heeft in het door links als meest rechtse betitelde kabinet gezeten en staat nog steeds achter die genomen economische maatregelen en de PvdD met Thieme voorop is zich nu al aan het vervreemden van haar voornamelijk liberale achterban door te hameren op een links kabinet.

Kortom gelegenheidsmeerderheden zijn wel te halen door zowel links als rechts maar dat zal nooit leiden tot een stabiele minderheidskabinet.
pi_44223523
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat er op de (immigratie/ integratie) kernpunten van VVD en Wilders geen kamermeerderheid te halen is. En het VVD heeft voorlopig de handen wel even vol aan zichzelf .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44223585
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Geen meerderheid maar er is wel een meerderheid tegen een aantal zaken als het uitzettingsbeleid, huurliberalisatie etc en dat maakt het erg lastig voor een rechts minderheids kabinet om te regeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44223697
Ik pleit voor een kabinet van linkse signatuur.
Combinatie PvdA SP D66 PvdD en GL.
Dan wordt de hypotheekrente afgeschaft, de belastingen voor werkenden gaat omhoog, de uitkeringen gaan omhoog zodat niemand meer wil werken en de grenzen worden wagenwijd opgegooid voor tienduizenden nieuwe gelukszoekers.
Een dergelijk kabinet valt natuurlijk binnen een jaar en de kiezer zit met de kater.
Er komen nieuwe verkiezingen, rechts wint en dan kan men weer een normale regering vormen die het goed meent met onze maatschappij en samenleving.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_44223906
Kan iemand mij vertellen welke partij in het programma heeft staan dat de grenzen worden open gegooid? Zie die bullshit zo vaak voorbij komen, maar volgens mij is het op lucht gebaseerd.

Afschaffing HRA komt ook nergens volledig ter sprake. Dus Lionsguy je bent gewoon aan het chargeren of is dit echt jouw toekomstvisie?
pi_44224035
Ja
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_44224132
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eigenlijk best treurig dat dus niemand dit land meer wil regeren uit angst afgestraft te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')