abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 december 2006 @ 10:34:29 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44763621
Daarom ben ik ook geen nummer-lijst-maker, lukt gewoon niet bij mij, ik kan niet eens een lijst bij de top 2000 inleveren.
Maargoed, een zielige poging zou zoiets opleveren:

1. Kill the Lights ( Mojave 3 )
2. Push the Button ( Sugababes )
3. Funeral ( BoH )
4. Hip's don't lie ( Shakira )
5. Hail Mary ( Shearwater )
6. Pumpkin ( Starlight Mints )
7. Where I'anymore ( Grandaddy )
8. Tearing up the Oxigen ( Maritime )
9. Okeechobee ( Wrinkle Neck Mules )
10. Soa Paolo ( Guillemots )

Maar nogmaals, kutlijst.
pi_44768779
En dan ben ik het ongelooflijk ontroerende en beklemmende Broken Promises van Sandy Dillon nog vergeten, realiseer ik me. Die moet er zeker bij, geweldig nummer van een eveneens geweldig album dat net als dat van Mercelis vermoedelijk door veel te weinig mensen is beluisterd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 1 januari 2007 @ 14:29:20 #154
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44913526
Hoe zijn jullie het nieuwe muziekjaar begonnen? Ik heb 's nachts maar even Waltz #2 opgezet, beter kan je het jaar niet beginnen eigenlijk.
pi_44914999
I Wish I Was The Moon van Neko Case was de eerste song die ik in 2007 heb gehoord. Ook een aanrader hoor, in het donker.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 1 januari 2007 @ 17:04:36 #156
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44917334
Ik heb het oude jaar uitgeluid met John Coltrane's The Ascension I (anderhalf uur voor de jaarwisseling gedraaid, net voor ik de stad in dook), en ben het nieuwe jaar vanmiddag rond het middaguur weer begonnen met De Kift. Verder heb ik tijdens mijn werkzaamheden al de hele dag 2 CD's van Björk op repeat staan, Debut en Homogenic. Had ik al een tijdje niet meer gehoord, blijft hele fijne muziek.
pi_44917346
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:29 schreef JelleS het volgende:
Hoe zijn jullie het nieuwe muziekjaar begonnen? Ik heb 's nachts maar even Waltz #2 opgezet, beter kan je het jaar niet beginnen eigenlijk.
Cold war kids
pi_44926444
Ik heb t einde van jools holland gezien, best leuk
(:
pi_44943095
Jelle, gefeliciteerd met de titel beste reviewer 2006! Als vaste deelnemer in het indietopic lijkt me een felicitatie hier wel op zijn plaats.
www.thuisuiteten.nl
pi_44944631
mensen die howling bells nog niet gehoord hebben, proberen!!!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:57:55 #161
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44945262
Bedankt Jij uiteraard ook gefeliciteerd met je zoveelste titel

Howling Bells klinkt wel goed. Lo-fi, on-Brits maar toch weer wel, doet denken aan Yeah Yeah Yeahs.
pi_44945319
Go jelle!

pi_44945967
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:29 schreef JelleS het volgende:
Daydream Nation.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_44946655
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:57 schreef JelleS het volgende:
Bedankt Jij uiteraard ook gefeliciteerd met je zoveelste titel

Howling Bells klinkt wel goed. Lo-fi, on-Brits maar toch weer wel, doet denken aan Yeah Yeah Yeahs.
Howling Bells heb ik een review van geschreven destijds.

En zoveelste titel, is pas de tweede keer hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_44946911
Howling Bells is zeker goed. Ik hoorde dat ze in het voorprogramma kwamen van placebo dus ging ik maar even luisteren wat ze speede. En na het concert wist ik zeker dit album moet ik hebben.

Nu hopen dat ze weer eens naar NL komen
pi_44975619
Ook een aanrader voor de liefhebber van ietwat treurige, maar erg mooie americana / folk: The Lancaster Orchestra.

www.lancasterorchestra.com

Een Zweed of een Noor, daar wil ik even vanaf zijn. Speelt op zijn eerste plaat - heb ze vandaag allebei aangeschaft - ook een cover van The Smiths!
www.thuisuiteten.nl
pi_44975702
Leuke recensie:
http://pitchforkmedia.com(...)_Disco_Club_28_Later
Plaat met een leuk verhaal, ben benieuwd of het ook wat is ...
Aldus.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:17:53 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44977884
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:13 schreef Z het volgende:
Leuke recensie:
http://pitchforkmedia.com(...)_Disco_Club_28_Later
Plaat met een leuk verhaal, ben benieuwd of het ook wat is ...
Geweldig vind ik dat altijd, zulke mythes en vaagheden creeren.

KindaMuzik had overigens ook al een lovend oordeel: http://www.kindamuzik.net(...)-disco-club/28-later
pi_44978055
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:11 schreef methodmich het volgende:
Ook een aanrader voor de liefhebber van ietwat treurige, maar erg mooie americana / folk: The Lancaster Orchestra.

www.lancasterorchestra.com

Een Zweed of een Noor, daar wil ik even vanaf zijn. Speelt op zijn eerste plaat - heb ze vandaag allebei aangeschaft - ook een cover van The Smiths!
* -Dries- noteert
pi_44980323
Wat ik nu constant draai:

"I'm from Barcelona - Let me introduce my friends"
"The Noisettes - What's the time mr wolf" Wat een geweldige stem heeft ze!
"Persephone's Bees - Notes from the underworld"
"Tenacious D - The pick of destiny

erg leuke albums
pi_44987257
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:29 schreef Grobbel het volgende:
Keurig! Die plaat gaat je niet tegenvallen.
Mij viel-ie wel tegen.

Howling Bells is inderdaad leuk!
En zie ik bij Tom-Tom nou The Cinematics als usericon? Die zijn leuk! Ik las dat ze op het moment met Nightmare of You een UK-Tour doen. Denk dat ze support act zijn, maar ik weet het niet zeker. Ik vind dat ze samen ook maar even Nederland aan moeten doen. Dan ben ik héél blij!

[ Bericht 39% gewijzigd door Lieke_K op 03-01-2007 21:52:19 ]
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:50:55 #172
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44994269
Net terug van de Nijmeegse NDRGRND (opvolger van Gonzo), hebben net de jaarlijkse popquiz daar gewonnen (met o.a. broer en thalaia in het team). Geen idee wat we precies hebben gewonnen omdat ik door een gejatte fiets en werk in de vroege morgen de laatste bus naar huis heb moeten pakken (alleen een smsje van thalaia gehad dat de champagne ondertussen al weer op is ), maar toch wel weer een leuk gegeven.
Veel indievragen, trouwens.
  donderdag 4 januari 2007 @ 01:06:56 #173
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44994709
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:40 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Mij viel-ie wel tegen.
Laat 'm anders nmaar even bezinken. En wat de zwakkere nummers betreft: ik dacht dat Blue would still be blue niks meer dan schaamteloze albumvuller was, tot ik het live mocht meemaken - de zanger, onversterkt, op een hoek van het podium, met enkel een speelgoedpianootje. Bloedmooi, kippenvelopwekkend.
pi_44994761
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:40 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

En zie ik bij Tom-Tom nou The Cinematics als usericon?
Dat is Conor Oberst van de band Bright Eyes
pi_44995917
ik vind dat Jack Black en Jack White maar een band moeten beginnen. Iemand een leuk idee voor een naam?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')