habsudovafan | dinsdag 5 december 2006 @ 14:22 |
Zie bericht op Teletekst omroep Zeelandquote:GL is de realiteit volledig uit het oog verloren..... Zijn ze vergeten waarom deze stormvloedkering ooit gebouwd is?? Kan me niet voorstellen dat GL het goed gaat doen bij de statenverkiezingen in Zeeland. En wat een ongelovelijke geldverspilling zou dit zijn. Dat je dit in je programma opneemt. GL heeft voor mij nu volledig afgedaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 december 2006 @ 14:25 |
Dan moet de afsluitdijk ook maar afgebroken worden, flevopolder weer teruggegeven worden aan de Zuyderzee enz. | |
opgebaarde | dinsdag 5 december 2006 @ 14:25 |
Maar ze willen toch op een andere plek een nieuwe bouwen en dit verhelpt ook de 'zandhonger', ik zie het probleem niet | |
En1gma | dinsdag 5 december 2006 @ 14:27 |
Meteen alle dijken maar afbreken om de natuur haar gang te laten gaan? ![]() | |
Jarno | dinsdag 5 december 2006 @ 14:27 |
Waarom leest iedereen (selectief) overquote:heen? Dan nog is het een dom idee, maar klinkt al minder dramatisch dan alleen afbreken he? | |
Kaalhei | dinsdag 5 december 2006 @ 14:27 |
Beseft GL dan niet dat er dan zeker drie wormen gaan verdrinken? ![]() | |
I.R.Baboon | dinsdag 5 december 2006 @ 14:27 |
Kost zoiets niet belachelijk veel geld? | |
opgebaarde | dinsdag 5 december 2006 @ 14:28 |
quote:je leest nu ook selectief ![]() | |
Jarno | dinsdag 5 december 2006 @ 14:29 |
quote:Okay, bijna iederen (de usual suspects dat dan wel weer). | |
En1gma | dinsdag 5 december 2006 @ 14:29 |
quote:Ja! ![]() Maar van mij mogen ze, weer een mooi werk in m'n vakgebied! ![]() | |
habsudovafan | dinsdag 5 december 2006 @ 14:30 |
Ik heb helemaal niet over dat gedeelte heen gelezen. Weet je wel wat de deltawerken hebben gekost. En het afbreken en opnieuw bouwen kost nog weer eens net zo veel. Bovendien is zeeland een stuk minder goed beschermd als je de stormvloedkering zo'n eind oostwaarts ligt. Maar dat interesseert GL kennelijk niet. | |
KroJo | dinsdag 5 december 2006 @ 14:31 |
volgens groenlinks zou de stormvloedkering 'verlegd moeten worden ... ik snap ook niet wat ze ermee denken te bereiken, hoeveel het kost en welke probleem ermee wordt opgelost (vaargeulen in de oosterschelde die dichtslibben?) verder vraag ik me af of ze niet het bouwwerk zelf bedoelen, of de dijken daarnaast, die natuurlijk ook tot de 'kering' behoren, er staat ook iets van 'op deltahoogte brengen van de duinen' de aanleg van een nieuwe Zeelandbrug, en vooral een bredere, die beter ook vrachtverkeer aan zou moeten kunnen, zou misschien wel een goede optie zijn. maar ook daar zou een kosten-baen analyse moeten komen die aanwijst hoeveel zoiets oplevert en of dat de kosten waard is | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 14:34 |
quote:Dat lijkt me het belangrijkste bezwaar inderdaad ![]() | |
sitting_elfling | dinsdag 5 december 2006 @ 14:35 |
Groenlinks moeten we gewoon niet meer serieus nemen! Das veel beter! | |
Yildiz | dinsdag 5 december 2006 @ 14:37 |
Terecht, goede investering in de eigen economie, en wat ethischer te verdedigen dan een oorlog. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 14:38 |
quote:Uit het programma | |
zakjapannertje | dinsdag 5 december 2006 @ 14:46 |
quote:door de stormvloedkering is er minder stroming in de Oosterschelde en minder verschil tussen eb en vloed, je krijgt wel een heldere, slibarme Oosterschelde (waar je goed kan duiken) maar daardoor kalven wel de geulen en platen af en wordt alles vlak en verdwijnen er gebieden onder de waterspiegel, dat kan je verhelpen door het verstevigen van de oevers maar dan krijg je een lelijke scheiding tussen land en water en de zeehonden kunnen moeilijker aan land de Zeelandbrug trouwens is gebouwd en berekend voor een zoete afgesloten Oosterschelde, nu heeft het met een halfopen zoute Oosterschelde meer last van zoutcorrosie en slijtage door het getij etc. maar met extra onderhoud moet dat te verhelpen zijn | |
En1gma | dinsdag 5 december 2006 @ 14:48 |
quote:Zeehonden in Zeeland? ![]() | |
rubbereend | dinsdag 5 december 2006 @ 14:50 |
quote:inderdaad, het zou belachelijk duur worden en een kapitaalvernieteging van jewelste zijn. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 14:52 |
quote:Jahoor ![]() | |
FritsBom | dinsdag 5 december 2006 @ 14:53 |
Alle duinen, dijken en afwateringsystemen wegscheppen ![]() | |
En1gma | dinsdag 5 december 2006 @ 14:54 |
quote:Leuk, wist ik helemaal niet. ![]() | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 14:56 |
quote:Het is nog allemaal erg fragiel enzo maar de populatie lijkt toe te nemen ![]() | |
Oud_student | dinsdag 5 december 2006 @ 14:58 |
Op zich is het natuurlijk mooi dat er zich zand gaat afzetten, dit kan mooi worden gebruikt voor de suppleties die her en der nodig zijn. Nog mooier zou zijn om een studie door het waterloopkundig lab te laten uitvoeren of het mogelijk is om het zand zich elders te laten afzetten door het aanleggen van bijv. een extra dijk of pier in zee. Het GL plan lijkt op het ultime weg-met-ons idee. | |
FJD | dinsdag 5 december 2006 @ 15:00 |
quote:In de jaren 80 koste de kering 2.5 miljard. Daar komt nog een hoop inflatie boven op en niet te vergeten dat de dam een stuk langer zal worden als deze oostwaarts wordt verplaatst. http://www.deltawerken.com/Deltawerken/16.html | |
zakjapannertje | dinsdag 5 december 2006 @ 15:01 |
beter (ietsje goedkoper ook) is mi. de verbinding tussen Ooster- en Westerschelde te herstellen zodat de Oosterschelde net zo dynamisch wordt als de Westerschelde en liefst ook een grote verbinding tussen Zoommeer en Oosterschelde zodat de Brabantse Westwal weer zoute voeten krijgt ![]() | |
Bolkesteijn | dinsdag 5 december 2006 @ 15:03 |
Dus ik begrijp dat als GroenLinks de volledige macht zou hebben in Nederland, dat dit plan zou worden uitgevoerd. Hoe kunnen ze het alleen al bedenken. ![]() ![]() | |
FJD | dinsdag 5 december 2006 @ 15:04 |
Linkje over zandhonger Ik zie het grote probleem nooit zo. De natuur verandert, de natuur past zich aan aan de nieuwe omstandigheid, dat doet de natuur al miljoenen jaren prima dus waarom zouden wij dat opeens aan moeten gaan passen? | |
rubbereend | dinsdag 5 december 2006 @ 15:06 |
quote:net voor de Zeelandbrug ligt het smalste stukje ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 5 december 2006 @ 15:13 |
quote:het is nog een concept-verkiezingsprogramma, dus intern zal hierover nog wel discussie gevoerd gaan worden verwacht ik | |
Timmehhh | dinsdag 5 december 2006 @ 18:35 |
Nu snap ik waarom Halsema constant in de debatten schreeuwde: "Over 10 jaar staan we met de voeten in het water" ![]() | |
PJORourke | dinsdag 5 december 2006 @ 18:36 |
Nou, dan hoeven we ook niks aan CO2 uitstoot te doen. | |
Evil_Jur | dinsdag 5 december 2006 @ 18:46 |
Dan is de F-35 toch goedkoper denk ik. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 18:47 |
quote:Nou daar kan je behoorlijk wat stormvloedkeringen voor aanleggen hoor ![]() | |
FJD | dinsdag 5 december 2006 @ 18:49 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/F-35_Lightning_II Deelname in de ontwikkeling kost 800miljoen, kostprijs F35 is gestegen tot boven de 60 miljoen. Ik gooi er net nog een link in waarin staat dat de huidige Oosterschelde een paar miljard heeft gekost en dat was 20 jaar terug. | |
Evil_Jur | dinsdag 5 december 2006 @ 18:51 |
quote:Maar je kunt er nog veel meer mee afbreken ![]() Daarom: ![]() ![]() | |
beerten | dinsdag 5 december 2006 @ 18:52 |
Als ze nu de dijken aan de Noordzee doorsteken stroomt het gehele westland onder. Dan zijn vrijwel alle grote steden verdwenen. Alle werklozen, armzoedzaaiers en omhooggevallen westerlingen verzopen. Dat scheelt de staatskas miljoenen. De staatskas is overigens ook verzopen. Kunnen we hier in het geweldig mooie, hoog en droge oosten met een schone lei beginnen. Iemand interesse in dit programma? Geert Wilders misschien? Ik bedoel, realiteitszin en verstand en enige blijk van gezond verstand hoef je in Den Haag blijkbaar niet te hebben. Dan kan mijn idiote plan ook wel ergens opgenomen worden in een program. | |
Yildiz | dinsdag 5 december 2006 @ 18:52 |
Iedereen een F-35, dan hebben we die dijk ook niet nodig. Dát zal de prijs pas drukken. | |
Sidekick | dinsdag 5 december 2006 @ 18:56 |
Waarom meldt omroep Zeeland het als "afbreken", terwijl het "verplaatsing" is? Ik wist dat regionale omroepen amateuristisch zijn, ik zie het dagelijks hier in Friesland, maar dit is wel heel erg sensatie zoeken. En natuurlijk is dit veel te duur voor het beoogde doel. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 19:00 |
quote: quote:Overigens waren de kosten voor de huidige Oosterschelde uiteraard nog gewoon in guldens ![]() | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 19:01 |
quote: ![]() | |
Kadesh | dinsdag 5 december 2006 @ 19:06 |
quote:En hoe kijk jij als Groen Linkser tegen dat idee aan? | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 19:09 |
quote:Vind het wat ondoordacht omdat het me erg duur lijkt. Maar verder weet ik te weinig van de situatie daar in Zeeland af om echt een goed oordeel te vellen. Als het zandtekort in de Oosterschelde echt een probleem is, en daar lijkt het wel op, dan zijn er misschien drastische maatregelen nodig. Ben overigens vooral GL stemmer geen lid ofzo, zeker niet. | |
Toffe_Ellende | dinsdag 5 december 2006 @ 20:02 |
GL heeft geloof ik niet veel te vertellen in Zeeland. | |
Martijn_77 | dinsdag 5 december 2006 @ 20:06 |
Ik vraag me echt af wat belangrijker is voor GL het milieu of het voorkomen van een ramp net als de watersnoodramp in 1953..... Ik krijg toch een rare smaak in mijn mond als ik dit soort voorstellen lees. | |
Hexagon | dinsdag 5 december 2006 @ 20:16 |
Wat een bout-voorstel Kunnen ze de Oosterschelde niet gewoon uitdiepen als er een probleem is? | |
Finder_elf_towns | dinsdag 5 december 2006 @ 20:19 |
Jullie zien het verkeerd. Het bouwwerk is een stukje Nederlands' trots. Trots zijn op je land mag niet volgens GroenLinks. De consistentie in het anti-nationalistische gedachtengoed van GroenLinks vind dus dat we dat moeten vernietigen. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 20:20 |
quote:Heb je het wel gelezen ![]() Ze willen de kering verplaatsen. Niet enkel een kering weghalen en verder klaar ![]() Ofwel lees het berichtje aub nog een keer en kom dan met een echte reactie ![]() | |
pberends | dinsdag 5 december 2006 @ 20:22 |
Zandhonger ![]() ![]() | |
Yildiz | dinsdag 5 december 2006 @ 20:27 |
quote:Ja. We moeten trots zijn op die houten windmolens die ons graan malen. Dat is onze cultuur. Dat mogen we niet vervangen onder het mom van vooruitgang. Morgen breng ik mijn vers geplukte radijs per boot naar de stad, wegen aanleggen is zóóó Romeins. | |
Martijn_77 | dinsdag 5 december 2006 @ 20:32 |
quote:Ja wel ![]() ![]() quote:Die kering hebben ze toch niet voor niets op die plaats gezet? als de plaats die GL voorstelt beter was hadden ze hem echt wel daar gebouwd hoor. Want gemakshalve wordt nu wel even vergeten dat alles wat voor de nieuwe stormvloedkering zou komen te liggen wel van zeedijken voorzien moet worden. Dit omdat het niet meer door een stormvloedkering beschermd wordt. Maar dat gaat GL even aan voorbij Want als er op die stukken geen eedijken komen dan is de kans op een overstromming op die stukken veel groter. Daarnaast zal op de plaats van de huidige stormvloedkering wel een brug / tunnel of veer verbinding moeten komen want anders valt er zo een stuk infrastructuur weg. quote:Mijn reactie heb ik verder toegelicht ![]() | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 20:40 |
quote:Daar gaan ze dus niet aan voorbij ![]() quote:Want zoals ik in dit topic al eerder vermeld had quote:En die verkeersinfrafunctie is bepaald niet de belangrijkste functie van de kering | |
more | dinsdag 5 december 2006 @ 20:41 |
En wie moet dat betalen? De rijken? ![]() | |
Toffe_Ellende | dinsdag 5 december 2006 @ 20:42 |
De griffo's denk ik.. zij wonen daar... het is hun provincie ![]() | |
__Saviour__ | dinsdag 5 december 2006 @ 20:44 |
Wat een volkomen achterlijk plan. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 20:44 |
quote:Het zou ongeveer 10 mijard kosten, het is dus op geen enkele manier te verdedigen ![]() ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 5 december 2006 @ 20:45 |
quote:de visserij- en toerismesector wel, die zullen mogelijk schadelijke gevolgen ondervinden vd zandhonger | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 20:48 |
quote:Nou, ze willen het ding at er nus staat wel degelijk afbreken. ![]() Bovendien is het een plan van de provinciale groenlinks-fractie, die hebben wel vaker een nogal lage realiteitszin. ![]() | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 20:48 |
quote:Juist en die dam is indertijd ook aangelegd na een monsterverbond tussen visserij en milieu groepen. | |
__Saviour__ | dinsdag 5 december 2006 @ 20:49 |
Ik heb nog een toffer idee: langs de gehele kust een 500 meter hoge muur bouwen! Knappe storm die daar water overheen krijgt! | |
Yildiz | dinsdag 5 december 2006 @ 20:52 |
quote:Terug investeren in eigen Nederlandse bedrijven. Goed voor de economie, volgens sommige verdedigers van oorlogen. | |
Againzender | dinsdag 5 december 2006 @ 20:54 |
quote:al een hele tijd hoor, kwam er in de jaren tachtig tot mij stomme verbazing eentje tegen tijdens een lange strandwandeling, toen stond ik wel even te knipperen met m'n ogen ![]() Even ontopic: de deltawerken hebben gezorgd voor een drastische verandering in de zeestromingen. Voor de Zeeuwse kust zijn allemaal zandplaten onstaan door het afdammen van de zeearmen, en de Oosterschelde zal inderdaad wel wat gaan dichtslibben sinds de stroming minder is. Philipsdam en Oesterdam zijn ook extra aangelegd om het getijdeverschil een beetje op peil te houden. Ik zou het uit natuuroogpunt (en zee-liefhebber) prachtig vinden als de zeearmen weer open zijn naar zee. Maar ja, de veiligheid wint het bij mij. Wij zagen dit jaar nog hoe hoog een stormvloed opeens kan uitpakken. Desondanks vind ik wel dat wij kritisch moeten kijken of de maatregelen die na 1953 zijn genomen nu nog wel zo slim zijn op bepaalde gebieden. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 20:54 |
quote:kansloze vergelijking, Nederland voert helemaal geen oorlogen die zo veel kosten. ![]() | |
Againzender | dinsdag 5 december 2006 @ 20:55 |
quote:en een stuk nuttiger dan de Betuwelijn ![]() | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 20:57 |
quote:dat is een belangrijk punt inderdaad. De aanleg van de Stormvloedkering was ook al een gevalletje voortschrijdend inzicht. De oorspronkelijke ideeën gingen daar ook uit van een geheel dichte dijk. | |
Yildiz | dinsdag 5 december 2006 @ 20:57 |
quote:De essentie is hetzelfde. Het is uiteraard sarcasme maar toch. Je gooit wat geld tegen een bedrijf, die bouwt iets, en je krijgt daardoor mensen aan het werk, die dat geld weer ontvangen en spenderen in eigen economie, et voila, groei. Of dat bedrijf nu bommen of dammen bouwt, maakt volgens FOK!-economie dan niet zoveel uit. Zolang het maar in eigen land gebeurt. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 21:01 |
quote:Ook de serieuze vergelijking gaat niet op kerel ![]() ![]() | |
Againzender | dinsdag 5 december 2006 @ 21:01 |
quote:Het oorspronkelijke plan was om de Oosterschelde gewoon af te sluiten (zoals de Grevelingen), en dan was dit de meest voor de hand liggende plaats. Op diezelfde plaats is nu een halfdoorlatende kering gebouwd. Iets dat nog nooit ergens eerder gerealiseerd is, prachtig natuurlijk, maar niemand kan van tevoren geweten hebben hoe dat uiteindelijk in deze complexe stromingen zou gaan uitpakken. En dat boeit ook niet. Het gaat erom wat wij nu weten. Het kan nooit kwaad om genomen beslissingen na een tijd te evalueren, en daar conclusies uit te trekken. En wat is 10 miljard... we hebben nu nog aardgas, nu hebben we nog geld voor leuke dingen, over 30 jaar hebben wij die luxe niet meer. | |
beertenderrr | dinsdag 5 december 2006 @ 21:01 |
quote:jawel, uitbesteden is goedkoper, en we zijn hollanders, dus elke cent is mooi meegenomen ![]() | |
__Saviour__ | dinsdag 5 december 2006 @ 21:02 |
tuurlijk, wat is 10 miljard. geld dat vele malen beter besteed kan worden. | |
Yildiz | dinsdag 5 december 2006 @ 21:02 |
quote:Ik gebruik niet voor niets de termen 'sarcasme' en 'FOK!-economie', maar inderdaad, ik vrees dat je gelijk hebt. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 21:05 |
quote:Het zal erg duur zijn, te duur zelfs, maar 10 miljard lijkt me wat overdreven dat zijn bijna 2 betuwelijnen geloof ik. Zoveel zal het echt niet kosten ![]() | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 21:05 |
quote:Misschien moeten we dus maar voor 10 miljard negers met een AK-47 aanschaffen, lekker een beetje in het Midden_Oosten rellen ![]() ![]() | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 21:06 |
quote:Zeker wel | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 21:07 |
quote:Kan je dat ook min of meer onderbouwen ![]() | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 21:15 |
quote:Kijk naar de kosten van de bouw van de oosterscheldedam (in guldens) en de budgetoverschrijding van het project (en andere projecten). Kijk vervolgens naar inflatie en andere kostenstijgingen, dan is 10 miljard een heel aardige schatting (een exacte berekening kun je onmogelijk maken). | |
Napalm | dinsdag 5 december 2006 @ 21:25 |
Wat zou dit grapje kosten? | |
Againzender | dinsdag 5 december 2006 @ 21:43 |
en zo'n 10 miljard geef je niet in 1 keer uit. dat wordt over een flinke periode uitgesmeerd natuurlijk. maar een flinke smak geld is het wel. toch stop ik dan liever 10 miljard in zoiets, een project dat ook de nodige werkgelegenheid zal verschaffen, en dat met het oog op de stijgende zeespiegel een leuk exportproduct is, dan dat dat geld gestopt zou worden in het klakkeloos omhooggooien van uitkeringen. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 21:46 |
quote:2,5 miljard euro (http://www.deltawerken.com/Oosterscheldekering/44.html) . De inflatie de afgelopen kleine 20 jaar is geen 400% geweest ![]() Het zal heel duur worden maar 10 miljard is schromelijk overdreven. Zelfs een kampioen van de kostenoverschrijdingen (de betuwelijn) kostte "maar" 4,5 miljard.. En daar is heel wat meer beton en zand voor gebruikt. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 21:54 |
quote:Een spoorlijn bevat een bak minder techniek dan een beweegbare waterkering bovendien is bouwen in water tig keer duurder dan het leggen van een spoorlijn. vergeet ook niet dat alle oosterscheldedijken tussen de huidige en de nieuwe dam dan ook nog op Deltahoogte gebracht moeten worden. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 21:59 |
quote:Uiteraard maar dan nog lijkt 10 miljard me net zo uit de lucht gegrepen als 4 miljard of 6 miljard ![]() | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:03 |
quote:Kom dan eens met een betere schatting, ![]() ![]() Nog even ter aanvulling, voor dit soort projecten moeten alle bouwmachines instalaties en schepen apart ontwikkeld en gebouw worden, bij de spoorlijn waar jij het over hebt kun je die allemaal zo uit het schap pakken. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 22:08 |
quote:Ok maar voor een project als dit is de kennis nog wel aanwezig (van de bouw van stormvloedkering in de jaren 80). En waterbouw is kostbaar, ik ga vooralsnog voor de helft van jouw schatting, 5 miljard moet je een heel eind mee kunnen komen (nog steeds teveel geld natuurlijk). Het blijft echter gissen zolang je niet veel van het plan afweet. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:13 |
quote:Dat blijft het iid ook ![]() ![]() | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 22:17 |
quote:Die zouden dat ook niet zelf doen neem ik aan ![]() ![]() | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 22:17 |
Het zou voor de Zeeuwse economie overigens niet slecht zijn. Een paar miljard er inpompen is vast niemand daar tegen ![]() | |
maartena | dinsdag 5 december 2006 @ 22:19 |
quote:Vergeet ook niet dat de huidige kering moet worden afgebroken. We hebben in de jaren 80 met dat enorme schip Neeltje Jans enorme betonpilaren in de bodem laten afzinken, en die kun je nog maar op 1 manier verwijderen: Met dynamiet opblazen in kleine stukken, en dan 1 voor 1 de brokstukken uit het water halen. Het opruimen alleen al van de huidige oosterscheldekering zal tegen een miljard euro gaan aanlopen denk ik, zoniet meer. Het verleggen van de oosterscheldekering beschermd ons niet MEER tegen een storm / overstroming dan dat ie nu al doet, en het levert ons ook geen geld op. Het is totale onzin om de oosterscheldekering te verplaatsen. | |
__________ | dinsdag 5 december 2006 @ 22:20 |
Ik zie het probleem niet van dat dichtslibben. Lekker laten gaan, is het een zandvlakte asfalteren. Eindelijk genoeg parkeerplek achter de duinen en goedkoop!. We graven wel een kanaaltje naar Antwerpen met max diepgang van 2.5 meter. Goed voor de binnenvaart ! | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:35 |
quote:dat kun je over 10 jaar weer doen. Een keer die dam verplaatsen hoef je niet meerdere keren te doen. Ik weet er ook het fijne niet van hoor, daar niet van. Ik gok dat iedereen die hier een beetje een mening hierover loopt te verkondigen dit flink diep uit z'n duim heeft gezogen. Niemand hier weet er zo veel vanaf dat hij een goed onderbouwde mening hierover kan hebben. Iedereen roept maar wat. | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:36 |
quote:en geen belastingen meer! nog zo'n supertof idee! | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:36 |
quote:wat een pseudodeskundigisme is dat zeg. | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:38 |
quote:ze zullen dit idee toch ergens op baseren denk je niet? | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:39 |
quote:Waterwegen in Nederland moeten sowieso doorlopend uitegdiept worden, of ze nou achter een dam liggen of niet. kijk naar de Wsterschelde, die open is. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 22:40 |
quote:Volgens mij is het vooralsnog vooral een proefballonetje over wat men in de toekomst met de Ossterschelde wil. Kon nog niet ergens een goede onderbouwing vinden. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:41 |
quote:Het is een goedkoop proefballonetje zoals politici wel vaker lanceren en zeker geen uitgewerkt en doorgerekend plan. | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:41 |
quote:het gaat om het idee. wellicht moet je bij de huidige situatie een keer per 2 jaar uitdiepen, en anders eens per 10, ik roep maar wat. | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:43 |
quote:ze zullen toch niet zomaar even *verzinnen* dat ze de oosterschelde willen verplaatsen zonder daar ook maar even goed over na te denken. Is een beetje als stellen dat de bijstand naar 3x modaal moet, en dan pas kijken wat de gevolgen zijn. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 22:44 |
quote:Hij heeft wel gelijk het is een proefballonnetje. Dat er op termijn iets moet veranderen bij de Oosterschelde is wel duidelijk maar dit is bepaald niet het plan dat de meeste kans maakt. Vooral omdat het erg duur is. Voor de miljarden die je hier aan uit zou geven kan je heel wat zandsupleties uitvoeren. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:44 |
quote:Onzin, aangezien er door andere afsluitingen dieper in het land niet genoeg stoming is zal de verzanding gewoon door blijven gaan, het patroon ervan zal waarschijnlijk iets veranderen maar het maakt geen wezenlijk verschil. Bovendien is een project van deze groote op geen enklele manier te verantwoorden ter voorkoming van verzanding. Voor de kosten die je maakt kan je de hele Oosterschelde 1000 jaar lang uitbaggeren. | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:44 |
quote:ik zou u graag willen wijzen op de nuance tussen 'in een dronken bui besluiten dat we de oosterschelde willen verplaatsen', 'een redelijk vermoeden gebaseerd op ten minste enig onderzoek hebben dat dit plan een goed plan is' en 'een uitgewerkt en doorgerekend plan hebben'. | |
du_ke | dinsdag 5 december 2006 @ 22:45 |
quote:Ach het is de provinciale politiek. Er zal best een en ander achter zitten maar reken niet op een goed doorwrochte analyse als basis. | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:46 |
quote:aha! maar na 1001 jaar maak je dus puuuuure winst. ik blijf niet met nieuwe voorbeelden aankomen hoor, als je ze zo letterlijk blijft nemen ![]() | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:46 |
quote:Verdiep je eens wat meer in de plannen waar politici soms mee naar buiten komen, daar zitten er genoeg bij die onder de kop: "totale bulshit" vallen. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:47 |
quote:Ik neem het niet zo letterlijkt, dit plan is gewoon op geen enkele manier verdedigbaar. Jij mag trouwens best blijven geloven dat er logica achter zit hoor. ![]() ![]() | |
problematiQue | dinsdag 5 december 2006 @ 22:49 |
quote:alles is op ten minste één manier te verdedigen. Dat is wat ik de hele tijd probeer te zeggen. En nu ben ik weg uit dit topic. | |
Pony-Lover | dinsdag 5 december 2006 @ 22:51 |
quote:Het is heel simpel, Groenlinks wil meer ruimte voor de natuur, een open Oosterscheld = meer natuur. Vervolgens komen ze met een mogelijkheid die, zou het geld onbeperkt zijn, een oplossing kan bieden. In realiteit is hun plan niet uitvoerbaar maar ze krijgen er wel aandacht mee en hebben de discussie aangewakkerd ----> doel bereikt ![]() | |
Oud_student | woensdag 6 december 2006 @ 07:09 |
quote:De enige discussie die wordt aangewakkerd is de vraag of Femke nu helemaal doorgeflipt is en/of het drugsgebruik binnen de partij omlaag moet. | |
bolletje_25 | woensdag 6 december 2006 @ 07:20 |
quote:JSF dumpen en dammen bouwen. | |
Martijn_77 | woensdag 6 december 2006 @ 21:40 |
quote:Tuurlijk, wat dacht je dan? ![]() quote:Idd, en als dat plan was uitgevoerd hadden we nu deze discussie niet gehad en was er een natuurgebied minder geweest. Maar moeten nu vanwege het voortschreidend inzich dat ding gaan verplaatsen? Nee toch ![]() quote:weet je hoeveel andere dingen we daarmee kunnen doen? bijvoorde de AOW betaalbaar houden en de staatsschuld verminderen. Maar het lijkt wel als of bij links een hoop geld op moet aan dit soort kapitaalvernietiging quote:Ja, het lijkt er wel op dat GL meer ruimte voor de natuur wil zonder zich te bekomeren om de veiligheid van de mensen die in Zeeland wonen. | |
du_ke | woensdag 6 december 2006 @ 22:41 |
quote:Dat zeg ik ook nergens. Wel lijkt he mij verstandig na te denken over de toekomst. quote:Ehm nog niet gelezen waar ik je op wees? | |
Againzender | donderdag 7 december 2006 @ 00:38 |
quote:Volgens mij is dit plannetje zo duur omdat de veiligheid van de bewoners gegarandeerd moet worden ![]() | |
__Saviour__ | donderdag 7 december 2006 @ 00:39 |
quote:Maar die JSF is keihard nodig om stomme landen aan te vallen! | |
rubbereend | donderdag 7 december 2006 @ 00:39 |
3/4 van dit topic bestaat uit mensen die het artikel nauwelijks lezen. De TT is ook al verkeerd. Zo wordt dit topic nooit iets ![]() | |
Againzender | donderdag 7 december 2006 @ 00:48 |
quote:Ach ja, men leest 'Links' en dan haalt men heel selectief wat zinnetjes uit het verhaal om het plan te ridiculiseren. | |
bolletje_25 | donderdag 7 december 2006 @ 05:38 |
quote:Oh ja, wacht.. Volgens mij kunnen ze in Irak nog wel wat hulp gebruiken ![]() | |
Het_hupt | donderdag 7 december 2006 @ 06:06 |
quote:ik moest lachen ![]() | |
HansU | donderdag 7 december 2006 @ 09:37 |
quote:Hij is zeker goed ![]() | |
StefanP | vrijdag 8 december 2006 @ 19:31 |
quote:Ettelijke tientallen miljarden. Maar dat soort figuren snapt niet wat geld is, laat staan hoe een economie werkt. Dat drukt de overheid toch gewoon bij? ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 9 december 2006 @ 13:45 |
quote:Nu mischien omdat die deltawerken miljarden hebben gekost en het een reden heeft waarom hij op die plek staat. ![]() | |
Genverbrander | zaterdag 9 december 2006 @ 13:48 |
Goed plan van GL. ![]() | |
draaijer | zaterdag 9 december 2006 @ 14:14 |
We kunnen beter dat geld uitgeven aan het verbreden van de wegen.. Minder file's en lekker doorrijden | |
Toffe_Ellende | zaterdag 9 december 2006 @ 14:18 |
quote:Zelfs de Telegraaf gelooft daar niet meer in gezien een stukje wat ze gisteren schreven. Meer wegen hebben een aanzuigende werking. In het begin zal het minder druk lijken maar daarna raakt het weer verstopt. Het is een bodemloze put en het probleem is niet op te lossen zonder grootsscheepse verhuizingen van bedrijven uit de randstad. Maar dat is natuurlijk onmogelijk. | |
okee6 | zaterdag 9 december 2006 @ 18:08 |
quote:Dat valt op zich wel mee. De Chinezen willen het waarschijnlijk zelfs laten inpakken. Anders de Amerikanen wel, als schaalmodel. | |
Sidekick | zaterdag 9 december 2006 @ 18:54 |
quote:Hoe kom jij, figuur dat iets snapt van geld en economie, op het bedrag van ettelijke tientallen miljarden? | |
Martijn_77 | zondag 10 december 2006 @ 01:38 |
quote:Tuurlijk het is een links plan en het gaat over kaptiaalvernietiging ![]() | |
Wojworshebn | zondag 10 december 2006 @ 01:51 |
Ik denk dat je voor 3 tot 10 miljard euro's wel een plan kunt maken dat per definitie meer voor het millieu opleverd. M.a.w. vind ik GL zelfs bar slecht voor het millieu. | |
du_ke | zondag 10 december 2006 @ 13:26 |
quote:Zijn er dan zoveel files in Zeeland ![]() |