abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44149473
quote:
Blair wil vernieuwing kernwapens

` Premier Blair heeft een opknapbeurt
aangekondigd van het kernwapenarsenaal
van Groot-Brittannië.De regering wil
nieuwe onderzeeërs bestellen.Die moeten
de huidige duikboten met een nucleaire
lading vervangen.

Blair denkt er wel over om het aantal
kernonderzeeërs terug te brengen van
vier naar drie.Ook moet het aantal
kernkoppen aan boord 20 procent omlaag.

De vernieuwing van de kernwapens is
omstreden,onder meer in de Labourpartij
van Blair. Maar volgens de premier is
het onverstandig en gevaarlijk voor het
land om geen nucleaire wapens meer te
hebben,met het oog op de toekomst.
Bron Nos teletekst

Gezien de situatie in de wereld lijkt me dit een goed plan van Blair.
pi_44149574
Mij ook. Ik vraag me af of hij het erdoor krijgt. De Britten beginnen langzamerhand de mietjes van Europa te worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_44149693
De mietjes van Europa zijn de Nederlanders lijkt het, vandaag kregen ze er zelfs een speldje voor.
pi_44150227
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:16 schreef Stoomhamer het volgende:
De mietjes van Europa zijn de Nederlanders lijkt het, vandaag kregen ze er zelfs een speldje voor.
Dat is laag en erg goedkoop. Als je militairen met waterpistolen naar een oorlogsgebied stuurt en de nodige backup ook nog eens uitblijft dan kun je weinig doen. Als Dutchbat toen was uitgerust zoals nu "onze jongens" in Afghanistan dan was dit drama echt niet gebeurd.
pi_44151051
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:32 schreef more het volgende:

[..]

Dat is laag en erg goedkoop. Als je militairen met waterpistolen naar een oorlogsgebied stuurt en de nodige backup ook nog eens uitblijft dan kun je weinig doen. Als Dutchbat toen was uitgerust zoals nu "onze jongens" in Afghanistan dan was dit drama echt niet gebeurd.
Ik heb via Youtube het een en ander opgepikt van wat "onze jongens" in Afghanistan doen en ik ben onder de indruk. Internationaal gezien tellen "we" mee. Ik denk overigens dat de Britse militairen niet onderdoen voor de Nederlandse; het gaat mij meer om de politiek die in het VK wordt bedreven. Het is allemaal wel erg politiek-correct en Scandinavisch.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_44151393
En waar precies had je die kernwapens op willen gooien ? Welk nut hebben massavernietigingswapens sinds het einde van de koude oorlog ?
pi_44151562
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:04 schreef gelly het volgende:
En waar precies had je die kernwapens op willen gooien ? Welk nut hebben massavernietigingswapens sinds het einde van de koude oorlog ?
Kernwapens in handen van verstandige landen worden over het algemeen nergens opgegooid, maar dienen slechts als afschrikking. Ik zie Blair's actie ook in het licht van het gedrag van Kameraad Putin en die eikel in Teheran.
pi_44151623
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kernwapens in handen van verstandige landen worden over het algemeen nergens opgegooid, maar dienen slechts als afschrikking. Ik zie Blair's actie ook in het licht van het gedrag van Kameraad Putin en die eikel in Teheran.
Nou, daar zie ik geen serieuze dreiging vanuit gaan, zeker geen waaruit een nucleair conflict komt.
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:14:22 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44151683
Mij lijkt het zonde van het geld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44151713
quote:
Maar volgens de premier is
het onverstandig en gevaarlijk voor het
land om geen nucleaire wapens meer te
hebben,met het oog op de toekomst.
Rare redenatie houdt Blair erop na.

De man die diep bedroefd was over het Engelse slavernij verleden. Nee atoombommen dragen bij tot constructieve blijdschap .
pi_44151988
Wat Blair wil:
  • Oude onderzeeërs met nucleaire lading vervangen.
  • Het aantal kernonderzeeërs met 25% verlagen (van 4 naar 3 ).
  • Het aantal kernkoppen aan boord van de (kern)onderzeeërs met 20% verlagen.

Klinkt als een goed plan, je moet niet met oude rommel rondvaren.
  • pi_44152173
    Je kunt je afvragen of je nog wel een arsenaal aan kernwapens nodig hebt waarmee je de wereld 10 keer kunt vernietigen.
    pi_44152208
    Daarom denk ik dat het terug brengen van het aantal kernkoppen op onderzeeërs een goede stap is.
    pi_44152634
    Blair is de beste Torrie die de partij ooit gehad heeft.
    pi_44153100
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 00:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dan kunnen we maar beter hopen dat de VS en Engeland hun kernwapens weggooien. Verstandige landen beginnen namelijk geen oorlogen in het midden-oosten om niet-legitieme redenen (ik vraag me nog steeds af of ze überhaupt een reden hadden of gewoon knettergek zijn).
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_44153542
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 01:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan kunnen we maar beter hopen dat de VS en Engeland hun kernwapens weggooien. Verstandige landen beginnen namelijk geen oorlogen in het midden-oosten om niet-legitieme redenen (ik vraag me nog steeds af of ze überhaupt een reden hadden of gewoon knettergek zijn).
    Zelfs Clinton was knettergek.
      dinsdag 5 december 2006 @ 08:08:14 #17
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_44154602
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 01:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De VS is zelfs het enige land ter wereld dat kernwapens heeft gebruikt... op burgerdoelen. Dus schijnbaar zijn ze niet zo verstandig
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      dinsdag 5 december 2006 @ 08:10:03 #18
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_44154612
    Ik dacht trouwens dat het VK het non-proliferatieverdrag ook ondertekend had.
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
      dinsdag 5 december 2006 @ 08:10:33 #19
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_44154617
    LOL. Ik kan iedereen aanraden eens de serie 'Yes, Prime-Minister' te gaan bekijken. 20 jaar oud en in dit geval vreselijk actueel.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    pi_44154646
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:10 schreef DionysuZ het volgende:
    Ik dacht trouwens dat het VK het non-proliferatieverdrag ook ondertekend had.
    Ja, maar wat je hebt mag je houden en up to date houden. Het gaat hier niet om een uitbreiding van het arsenaal.
      dinsdag 5 december 2006 @ 08:17:54 #21
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_44154664
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:14 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ja, maar wat je hebt mag je houden en up to date houden. Het gaat hier niet om een uitbreiding van het arsenaal.
    Ik dacht dat er toch expliciet in werd vermeldt dat de voorraden gereduceerd dienden te worden. Nou staat in de OP natuurlijk een afname van 20%, maar feit blijft wel dat er nieuwe kernwapens worden aangemaakt. Ik vind iedere kernbom eentje teveel, of hij nou in handen is van het ene of het andere land.
    pi_44154705
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik dacht dat er toch expliciet in werd vermeldt dat de voorraden gereduceerd dienden te worden. Nou staat in de OP natuurlijk een afname van 20%, maar feit blijft wel dat er nieuwe kernwapens worden aangemaakt. Ik vind iedere kernbom eentje teveel, of hij nou in handen is van het ene of het andere land.
    Ook niet het gaat om de ontwikkeling van een nieuw platform voor bestaande kernwapens.

Wat in dit geval voor verwarring kan zorgen is de term nucleaire-onderzeeer. Die term heeft namelijk 2 betekenissen.
    1-Een door een kernreactor aangedreven onderzeeer.
    2-Een onderzeeer met nucliaire wapens aan bood.

In dit geval zal het gaan om nieuw ontwikkelde onderzeeers met nieuwe kernreactor voor de aandrijving en oude kernwapens aanboord.
      dinsdag 5 december 2006 @ 08:25:22 #23
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_44154726
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:23 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ook niet het gaat om de ontwikkeling van een nieuw platform voor bestaande kernwapens.

Wat in dit geval voor verwarring kan zorgen is de term nucleaire-onderzeeer. Die term heeft namelijk 2 betekenissen.
    1-Een door een kernreactor aangedreven onderzeeer.
    2-Een onderzeeer met nucliaire wapens aan bood.

In dit geval zal het gaan om nieuw ontwikkelde onderzeeers met nieuwe kernreactor voor de aandrijving en oude kernwapens aanboord.
    ok dan tnx voor de verheldering.
    pi_44154771
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:25 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ok dan tnx voor de verheldering.
    Het probleem is dat de meeste journalisten (en politici) totaal geen technischekennis hebben en er daardoor dit soort vreemde berichten in de wereld komen.
    pi_44154930
    In het artikel wordt er onderscheid gemaakt tussen "duikboten met een nucleaire lading" en "kernonderzeeërs". In het eerste geval is er volgens mij sprake van conventionele onderzeeërs met nucleaire bewapening, in het tweede geval van schepen die door een nucleaire reactor worden aangedreven (en waarschijnlijk ook nucleaire bewapening aan boord hebben).
    pi_44154960
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:48 schreef Tirion het volgende:
    In het artikel wordt er onderscheid gemaakt tussen "duikboten met een nucleaire lading" en "kernonderzeeërs". In het eerste geval is er volgens mij sprake van conventionele onderzeeërs met nucleaire bewapening, in het tweede geval van schepen die door een nucleaire reactor worden aangedreven (en waarschijnlijk ook nucleaire bewapening aan boord hebben).
    Dat klopt

Het gaat hier om het tweede soort, er is echter geen sprake van dat G-B nieuwe klernwapens wil ontwikkelen/produceren.
    pi_44155064
    Van de BBC, een iets uitgebreider verhaal:
    quote:
    UK nuclear weapons plan unveiled

Tony Blair has told MPs it would be "unwise and dangerous" for the UK to give up its nuclear weapons.

The prime minister outlined plans to spend up to £20bn on a new generation of submarines for Trident missiles. He said submarine numbers may be cut from four to three, while the number of nuclear warheads would be cut by 20%. Mr Blair said although the Cold War had ended the UK needed nuclear weapons as no-one could be sure another nuclear threat would not emerge in the future.

Submarine system

The options of changing to a land-based, or air-based nuclear weapons system had been considered and ruled out. Instead the system would remain one based on a fleet of submarines which carry the Trident missiles, each of which can be fitted with a number of nuclear warheads. Mr Blair said between £15bn and £20bn would be spent on new submarines to carry the Trident missiles. The submarines would take 17 years to develop and build, and would last until about 2050.

He said the UK would also join the US programme to extend the life of the Trident missiles until 2042 - and would then "work with" the US on successor missiles. A decision on the nuclear warheads themselves "is not needed now", Mr Blair said, although the white paper said a decision would be needed in the next Parliament.

'Nuclear terrorism'

Mr Blair, who faces some opposition within the Labour Party to the plans, said there were "perfectly respectable" arguments about giving up nuclear weapons. But he said he had to make a judgement about the country's security and the consequences of misjudgement would be "potentially catastrophic".

He denied that Britain was under an obligation to disarm under the nuclear non-proliferation treaty and pointed out that new threats were posed by states like North Korea. "In these circumstances it would be unwise and dangerous for Britain, alone of any of the nuclear powers, to give up its independent nuclear deterrent."

He also said "it is not utterly fanciful" to "imagine states sponsoring nuclear terrorism from their soil". MPs will vote on the plans in March after a period of debate, he said. Conservative leader David Cameron said his party agreed with Mr Blair's position "on substance and on timing".

"It is a vital matter for our national security but it requires a long-term approach. I hope we can work together on this issue for the good of the country," he told Mr Blair. But Liberal Democrat leader Sir Menzies Campbell said proper consideration of all relevant factors could only be made if the decision was postponed until 2014.

Security or legacy?

He added: "Why is this decision being pushed through his own Cabinet, and through Parliament, just as the prime minister is about to leave Downing Street? Is this about Britain's interests or about his legacy?"

Sir Menzies wants the number of UK warheads halved to 100 - a move he said could help kickstart multilateral disarmament. Among Labour MPs who oppose replacing Trident former minister Michael Meacher asked: "How can this proposal really be justified in an utterly different post-Cold War environment?"

He argued that the move would restrict conventional defence spending, undermine the nuclear non-proliferation treaty and would take money away from the fights against terrorism, climate change and "long term energy insecurity".

A group of 28 Labour MPs, headed by Gordon Prentice, have written to the general secretary of the Labour Party asking for "wider and deeper consultation" among party members and affiliated organisations.

And Kate Hudson, from the anti-nuclear pressure group, CND, said she was "very very disappointed" with Mr Blair's announcement. "He talked vaguely about reducing the number of submarines and warheads but it is not clear what that would mean," she said. "I am sure many Labour MPs will be extremely angry because it is clear the prime minister has set out a pre-determined timetable."

[ Bron ]
    pi_44155078
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    LOL. Ik kan iedereen aanraden eens de serie 'Yes, Prime-Minister' te gaan bekijken. 20 jaar oud en in dit geval vreselijk actueel.
    Ja die is echt goed!
    pi_44155913
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 02:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zelfs Clinton was knettergek.
    Een groot verschil tussen wat Bush en consorten in Irak gingen doen, of vind je van niet?
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_44155971
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

De VS is zelfs het enige land ter wereld dat kernwapens heeft gebruikt... op burgerdoelen. Dus schijnbaar zijn ze niet zo verstandig
    Ook dat nog eens ja...

Verder is in de oorlog in Afghanistan zelfs serieus gekeken naar de nucleaire kaart, godzijdank is zelfs Bush niet zo'n idioot gebleken dat hij die ook gespeeld heeft.

Het Amerikaanse volk zou er overigens niet zo'n problemen mee gehad hebben bleek uit opinieonderzoek. Als je het maar brengt als "war on terror" zou je waarschijnlijk complete steden van de aardbodem mogen vegen van het Amerikaanse gepeupel.

Fijn he? Kernwapens in handen van "verstandige" landen?
      dinsdag 5 december 2006 @ 20:37:27 #31
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_44173923
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 09:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een groot verschil tussen wat Bush en consorten in Irak gingen doen, of vind je van niet?
    Nou Clinton deed het lekker om z'n zaakje over Lewinsky uit te stellen. Toppie
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_44173984
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 20:37 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Nou Clinton deed het lekker om z'n zaakje over Lewinsky uit te stellen. Toppie
    Dat krijg je met een nucleaire raket tussen je benen.
      dinsdag 5 december 2006 @ 20:43:49 #33
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_44174120
    -lama-
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      dinsdag 5 december 2006 @ 20:44:43 #34
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_44174148
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 20:39 schreef more het volgende:

[..]

Dat krijg je met een nucleaire raket tussen je benen.
    En een Mutual assured destruction, tof.
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 00:24 schreef Tirion het volgende:
    Wat Blair wil:
  • Oude onderzeeërs met nucleaire lading vervangen.
  • Het aantal kernonderzeeërs met 25% verlagen (van 4 naar 3 ).
  • Het aantal kernkoppen aan boord van de (kern)onderzeeërs met 20% verlagen.

Klinkt als een goed plan, je moet niet met oude rommel rondvaren.
  • Ah, duidelijk, de titel was suggestief, excuses.
    Het zou moeten zijn; "Blair wil vernieuwing kernwapentransporteurs'
    pi_44174520
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 20:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik denk wel dat dat de hoofreden is waarom er al 60 jaar geen wereldwijd conflict meer is geweest.
    pi_44174609
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 08:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Denk eens wat verder, hoeveel burgerlevens had een invasie van Japan gekost? Hoeveel levens had het gekost om ze gewoon hun gang te laten gaan? Het was een vreselijke beslissing, maar wel zo ongeveer de minst vreselijke.
      dinsdag 5 december 2006 @ 20:58:18 #37
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_44174644
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 20:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik denk wel dat dat de hoofreden is waarom er al 60 jaar geen wereldwijd conflict meer is geweest.
    Precies, en dat is maar goed ook.
      Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 10:23:07 #38
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_44243210
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 20:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Ah, duidelijk, de titel was suggestief, excuses.
    Het zou moeten zijn; "Blair wil vernieuwing kernwapentransporteurs'
    nee het zou moeten zijn "Blair wil nieuwe kernonderzeeers", niet vernieuwde kernonderzeeers en het transporteren van kernwapens is bepaald niet hun eige taak (General Belgrano anyone?)
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_44243402
    Die Blair.

Binnenlands beleid ronduit links, buitenlands beleid ronduit rechts.

Weg met die vent zou ik bijna willen zeggen, ware het niet dat de Conservatives nog veel erger zijn. Wat een politieke armoe heb je toch in de VS en Groot-Brittannië, met maar twee partijen waarbij zelfs de leiders van de linkse partijen nog rechts zijn. Ben blij met ons meerpartijenstelsel, valt er tenminste nog wat te kiezen.
    pi_44259111
    Maar als je nou zou mogen kiezen nucleaire ontwapening door Frankrijk en the UK, terwijl er verder niets verandert, wat dan?

Ik moet zeggen dat ik het wel een plezierige gedachte vindt dat niet alleen de VS, India, Pakistan en Israel kernwapens hebben. Dat zijn geen van alle landen met veel begrip voor diplomatie, wat tegenwicht kan dan geen kwaad. Nu hebben die twee Europese landen een stuk meer invloed dan ze zonder kernwapens zouden hebben.

Overigens zijn de Fransen aanmerkelijk zelfstandiger doordat ze hun kernwapens zelf ontwikkeld hebben, terwijl ik vermoed dat de Britten nog steeds gebonden zijn aan geheime akkoorden met de VS voor de hulp indertijd.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      vrijdag 8 december 2006 @ 20:42:25 #41
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_44261400
    De VS is dit ook van plan trouwens.... De VS is in de afgelopen 15 jaar van 27.000 kernwapens al teruggegaan naar ongeveer 10.000 kernwapens door de ontwapeningsverdragen. Nog eens 3000 kernwapens staan op de planning, en uiteindelijk houden de VS er zo'n 5000 over zo tegen 2012 ofzo, en zo rond 2010 gaat de VS dus voor het eerst sinds 1988 weer kernwapens produceren, maar dus alleen om de voorraad die ze hebben te moderniseren.

De actieve uranium en plutonium uit de kernwapens kan met een ingewikkeld proces worden herwonnen en opnieuw worden gebruikt voor kernwapens.

Overigens is Frankrijk het enige westerse land dat momenteel nog actief wapens produceert. Het VK en de VS gaan hier dus ook weer mee beginnnen - althans, de VS dat is al zeker vanaf 2010, en waarschijnlijk het VK dus ook.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 8 december 2006 @ 20:48:24 #42
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_44261610
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 20:54 schreef Evil_Jur het volgende:
    Absoluut. Als het kernwapen niet was uitgevonden (en gebruikt!) dan stonden de Amerikanen en Russen nog voor 1955 in complete oorlog met elkaar, met het nog in puin liggende Duitsland als het voornaamste slagveld. En afhankelijk van wie er aan de winnende hand zou zijn, zou dat binnen een jaar of 2 Nederland/Belgie/Frankrijk of Polen/Tsjechie/Hongarije kunnen zijn.

Ook oorlogen als die in Korea en Vietnam (waarbij bewezen is dat zowel de Chinezen en Russen de Communistische legers hielp) zou zonder kernwapens om de grote machten echt van elkaar af te houden zeer gemakkelijk kunnen zijn uitgebreid tot Wereldoorlog 3 of 4.

Ik ben ook voor het behoud van kernwapens door de 5 huidige "grote wereldmachten". Niet zoveel als ze nu hebben, maar minimaal een paar honderd bommen per land. Het hebben van dergelijke wapens heeft in het verleden zeker oorlogen voorkomen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 8 december 2006 @ 20:50:51 #43
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_44261704
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 20:57 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Denk eens wat verder, hoeveel burgerlevens had een invasie van Japan gekost? Hoeveel levens had het gekost om ze gewoon hun gang te laten gaan? Het was een vreselijke beslissing, maar wel zo ongeveer de minst vreselijke.
    Probeer het aub niet goed te lullen
      Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 20:55:13 #44
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_44261850
    toch heeft hij gelijk ... die kernaanvallen hebben Japanse levens gespaard!!
    tijdens de landingen alleen al zouden er meer Jappanners zijn omgekomen, en dan heb ik het niet eens over geallieerde slachtoffers die zouden zijn gevallen.
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_44262788
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 20:50 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Probeer het aub niet goed te lullen
    Als jij er wat rationeler over doet. Er waren vreselijkere dingen in die oorlog; de slag om Stalingraad bijvoorbeeld kostte vele malen meer levens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Evil_Jur op 08-12-2006 21:37:13 ]
    pi_44274655
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 00:04 schreef gelly het volgende:
    iran, NK, china of rusland.

Ze zijn er om af te schrikken. En je weet niet wat er in de toekomst gebeurd.

Verder worden die dingen steeds onbetrouwbaarder en wil je geen russische toestanden waar elke gek met een balpen en wat aluminiumfolie de beveiliging kan omzeilen.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_44274771
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 21:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als jij er wat rationeler over doet. Er waren vreselijkere dingen in die oorlog; de slag om Stalingraad bijvoorbeeld kostte vele malen meer levens.
    en zoals als zo mooi gezegd het ging om het middel niet het resultaat de brandbommen op tokio hebben veel meer levens gekost maar dat deed ze niets maar het feit dat 1 bom een hele stad kon platleggen was onverstelbaar.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
      zaterdag 9 december 2006 @ 14:09:03 #48
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_44274822
    Is de VS eigenlijk nog van pan om die "mini-nukes" te ontwikkelen
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_44275242
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 14:09 schreef -skippybal- het volgende:
    Is de VS eigenlijk nog van pan om die "mini-nukes" te ontwikkelen
    volgensmij niet ze zijn wel van plan om conventionele ladingen op de tridents te zetten.
      zaterdag 9 december 2006 @ 14:32:44 #50
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_44275291
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

volgensmij niet ze zijn wel van plan om conventionele ladingen op de tridents te zetten.

Waarom zouden ze dat doen als ze al Tomahawks hebben?
    En die dingen zijn ook niet echt extreem precies. Wat natuurlijk ook niet nodig is als je een atoomkop er mee aan het vervoeren bent maar met normale explosieven lijkt me dat toch niet echt geweldig...
    LastFM
    pi_44275547
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 14:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen als ze al Tomahawks hebben?
    En die dingen zijn ook niet echt extreem precies. Wat natuurlijk ook niet nodig is als je een atoomkop er mee aan het vervoeren bent maar met normale explosieven lijkt me dat toch niet echt geweldig...
    nu wereldwijde range die tomahawks kunnen niet overal komen de tridents wel.
    Verder worden die tridents ook geupgrade en zou het mij niet verbazen wanneer die iets zoals een jdam systeem meekregen..

Maar ik zie vooral problemen met de verschillende detectiesystemen die icbm lanceringen moeten detecteren.
      zaterdag 9 december 2006 @ 14:46:00 #52
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_44275587
    Dat met die detectie is inderdaad ook een dik probleem.

Maar de VS heeft ongeveer globale dekking met kruisraketten door strikegroups en ALCM's
    LastFM
      zaterdag 9 december 2006 @ 14:47:57 #53
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_44275630
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Eerst wel, toen niet, toen wel, toen niet, en toen was er weer wat bijgeschreven op het 'grijze budget' van het pentagon. Dat grijze budget is een heel groot budget waarvan niemand kan zeggen waar het naartoe gaat.

Staatsveiligheid, zullen we dan maar zeggen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')