abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 22:16:12 #251
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44208993
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:21 schreef Sloggi het volgende:
Misschien een idee voor een boek: de puinhopen van 22 jaar Van den Herik .
Zou echt een boek voor Hugo zijn
quote:
De uitspraak van de UEFA wordt vrijdag verwacht geloof ik, maar stel dat er morgen al uitspraak wordt gedaan en Feyenoord wordt uitgesloten of moet zonder publiek spelen... Dan ben ik behoorlijk benieuwd wat ze met die wedstrijd gaan doen.
Die zal gewoon gespeeld moeten worden, maar dan denk ik zonder publiek.
pi_44209172
Maar als ze uitgesloten worden... Dan zal Krakow vrij hebben en krijgt iedere ploeg waar Feyenoord tegen heeft gespeeld een wedstrijd 'in mindering' denk ik zo. Hoe dan ook, het wordt een beetje een rare situatie in de poule.
  donderdag 7 december 2006 @ 07:38:09 #253
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44214202
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:26 schreef satecl het volgende:

[..]

Dus als je dan een biertje op hem gooit, gaat hij harder doorlopen... lijkt me vrij nutteloos..
Afreageren.
Emoties moet je niet opkroppen enzo.
pi_44214413
quote:
Op donderdag 7 december 2006 07:38 schreef Keltie het volgende:

[..]

Afreageren.
Emoties moet je niet opkroppen enzo.
Niet afreageren op spelers, je heb toch wel geleerd wat er is gebeurd tegen Sporting. Is alleen maar extra dom
Feijenoord Rotterdam
pi_44214452
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:11 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

Niet afreageren op spelers, je heb toch wel geleerd wat er is gebeurd tegen Sporting. Is alleen maar extra dom
toch vind ik de kwestie "Blackburn" van een geheel ander kaliber...
een biertje naar iemand gooien , is dom , maar hij zal er niets aan overhouden .. hooguit een kater , al lijkt me dat met die alcoholvrije troep niet aan de orde.

Het gooien van muntjes is bijvoorbeeld vele malen erger..
en volgens mij hebben ze die dingen niet "gevonden" in de wedstrijd tegen Blackburn ofwel ?
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  donderdag 7 december 2006 @ 09:02:32 #256
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44214939
Ben erg benieuwd naar de straf vanmiddag.

Stel dat we 2 jaar uitgesloten worden en per direct de UEFA Cup uitgeflikkerd worden, telt dit jaar dan ook als 1 jaar mee?
  donderdag 7 december 2006 @ 09:08:08 #257
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44215002
Judgement Day.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:19:57 #258
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44215152
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:02 schreef Malibu-06 het volgende:
Ben erg benieuwd naar de straf vanmiddag.

Stel dat we 2 jaar uitgesloten worden en per direct de UEFA Cup uitgeflikkerd worden, telt dit jaar dan ook als 1 jaar mee?
Word morgen pas bekend gemaakt.
Als we er nu gelijk uitgeknikkerd worden, lijkt mij dat van wel.
Anders niet..
  donderdag 7 december 2006 @ 09:25:48 #259
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44215252
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:25 schreef Malibu-06 het volgende:
Die man vraagt erom dat er geweld tegen hem gebruikt gaat worden
Wat een onzin zeg. Jullie zijn er eindelijk in geslaagd dat er een of andere vage commissie is aangesteld die Van den Herik op een onfatsoenlijke manier eruit bonjourt en dan kan er niet eens een uitnodiging vanaf?

Het was gewoon aandoenlijk om die meneer, oud-voorzitter meen ik, te zien liegen tegen de camera's. Jorien is passe, hij zal binnen korte tijd vertrekken. Dan lijkt me het minste wat je kunt doen hem een fatsoenlijk vertrek gunnen.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:36:40 #260
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44215418
Hij schijnt, via de mail, wel uitgenodigd te zijn.

FCUpdate.nl
quote:
Ajax heeft Leonardo bijna binnen
07 december 2006

Het lijkt slechts nog een kwestie van tijd voordat Ajax een definitief akkoord bereikt met Leonardo. De Braziliaanse aanvaller had dinsdag een gesprek met de Amsterdamse clubleiding en verwacht wordt dat de onderhandelingen op korte termijn afgerond kunnen worden.

Eerder hengelden ook PSV en Tottenham Hotspur naar de diensten van de oud-Feyenoorder, maar inmiddels heeft Ajax vrij spel. PSV is immers al afgehaakt, terwijl Leonardo zelf te kennen gegeven heeft niet naar het buitenland te willen.

"Ik weet alleen dat ik op dit moment de belangrijkste keuze uit mijn leven maak", zegt de watervlugge spits in AD/ Sportwereld. "Ik ben pas 23 jaar, de mooiste seizoenen van mijn voetbalcarrière komen er aan."

Leonardo mag voor 750.000 euro vertrekken bij NAC Breda.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:39:42 #261
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44215465
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:19 schreef Keltie het volgende:

[..]

Word morgen pas bekend gemaakt.
Hing er vanaf of de vergadering uitliep.
quote:
Als we er nu gelijk uitgeknikkerd worden, lijkt mij dat van wel.
Anders niet..
In dat geval zou die straf nog niet zulke hele rampzalige gevolgen hebben.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:40:33 #262
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44215484
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:36 schreef Keltie het volgende:
Hij schijnt, via de mail, wel uitgenodigd te zijn.

FCUpdate.nl
[..]

Snap ook niet hoe de Ajax-supporters dit kunnen accepteren
pi_44215494
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:25 schreef twi het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Jullie zijn er eindelijk in geslaagd dat er een of andere vage commissie is aangesteld die Van den Herik op een onfatsoenlijke manier eruit bonjourt en dan kan er niet eens een uitnodiging vanaf?

Het was gewoon aandoenlijk om die meneer, oud-voorzitter meen ik, te zien liegen tegen de camera's. Jorien is passe, hij zal binnen korte tijd vertrekken. Dan lijkt me het minste wat je kunt doen hem een fatsoenlijk vertrek gunnen.
Lijkt me ook , hij dit jaarlijkse gala zelf geinitieerd, zoals hij nu wordt behandeld is ronduit schandalig..
waarom zit die gast ineens overal ?
die oud-voorzitter zag je normaal nooit , een soort sollicitatie ronde aan het doen ofzo ?

Respect voor van de Herik
dat heeft de goede man wel verdiend !!!!
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_44215515
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:40 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

waarschijnlijk omdat dit soort dingen alleen bij Feyenoordsupporters leeft ?
plus Leonardo is natuurlijk een geweldige voetballer...
met een nog geweldiger ego
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  donderdag 7 december 2006 @ 09:43:19 #265
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44215525
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:41 schreef Calciumdude het volgende:

[..]

Lijkt me ook , hij dit jaarlijkse gala zelf geinitieerd, zoals hij nu wordt behandeld is ronduit schandalig..
Hij had al weg moeten zijn.
quote:
Respect voor van de Herik
dat heeft de goede man wel verdiend !!!!
Dat had ie verdiend ja, als ie uit zichzelf opgestapt was begin dit seizoen. Dan had ie een mooi afscheid gehad en was ie bedankt voor de bewezen diensten.
pi_44215526
quote:

[..]

Ik ben er ook niet zo blij mee, maar gelukkig hebben wij geen 3 ex Feyenoorders in de basis lopen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 7 december 2006 @ 09:44:16 #267
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44215543
quote:

[..]

Joden doen alles om geld te verdienen.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:44:22 #268
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44215545
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:42 schreef Calciumdude het volgende:

[..]

Nee, waarschijnlijk omdat bij Ajax het niet uitmaakt wie er in hun shirt speelt, zolang ze maar succes hebben.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:45:00 #269
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44215558
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:43 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet zo blij mee, maar gelukkig hebben wij geen 3 ex Feyenoorders in de basis lopen.
Denk je dat wij daar blij mee zijn?
pi_44215596
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:45 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Denk je dat wij daar blij mee zijn?
Maar je accepteert het wel.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 7 december 2006 @ 09:47:26 #271
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44215604
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:43 schreef zjroentje het volgende:
gelukkig hebben wij geen 3 ex Feyenoorders in de basis lopen.
Gelukkig stoten wij onze eigen oud spelers niet af.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:47:36 #272
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44215607
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:42 schreef Calciumdude het volgende:

[..]

plus Leonardo is natuurlijk een geweldige voetballer...
met een nog geweldiger ego
Nee hoor, dit leeft bij Ajacieden ook. Punt is alleen dat wij voorin de laatste weken zo armoedig spelen dat de kwaliteiten van Leonardo zwaarder wegen dan z'n geschiedenis. Dat was bij Charistea bijvoorbeeld niet zo

Heb als Ajacied ook liever dat een Owusu terug wordt gehaald uit Moskou, maar voor 750k kun je je aan Leonardo geen buil vallen, waar Owuso het 5-voudige zou kosten.
  donderdag 7 december 2006 @ 09:47:46 #273
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44215611
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:47 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wat moet ik dan doen? Ze afschieten?
pi_44215633
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:47 schreef zjroentje het volgende:

[..]

je kunt als supporter weinig anders...
tenzij er een vacature komt voor bestuurslid in het AD...
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  donderdag 7 december 2006 @ 09:51:50 #275
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44215681
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:47 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Gelukkig stoten wij onze eigen oud spelers niet af.
Vraag dit eens aan Willem van Hanegem..
Willem
  donderdag 7 december 2006 @ 09:55:25 #276
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44215754
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Vraag dit eens aan Willem van Hanegem..
Willem
Niet vergelijkbare situatie met Cruijff en Arveladze om maar even een willekeurig voorbeeld te noemen.

De Kromme
  donderdag 7 december 2006 @ 10:00:08 #277
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44215861
Ik vind het nogal wat om de allerbeste speler uit de historie van Feyenoord, en bovendien een van de beste coaches die Feyenoord de afgelopen 40 jaar heeft gehad, niet uit te nodigen voor een statement waar hij wel heel graag bij had geweest.

En Arveladze, tsja, alsof dat na z'n jaren in Glasgow zo'n must hahd geweest. Bovendien loopt Huntelaar daar nu rond, kan je ook niet zo rouwig om zijn als Ajacied.
  donderdag 7 december 2006 @ 10:03:14 #278
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44215936
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:00 schreef twi het volgende:
Ik vind het nogal wat om de allerbeste speler uit de historie van Feyenoord, en bovendien een van de beste coaches die Feyenoord de afgelopen 40 jaar heeft gehad, niet uit te nodigen voor een statement waar hij wel heel graag bij had geweest.
Ja, gigantische misser van de organisatie. Neem het samen met 100% van de rest van de fans hun kwalijk.
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:00 schreef twi het volgende:
En Arveladze, tsja, alsof dat na z'n jaren in Glasgow zo'n must hahd geweest. Bovendien loopt Huntelaar daar nu rond, kan je ook niet zo rouwig om zijn als Ajacied.
Ervaring overbrengen. Maar goed, ga hier niet verder op in. Dit is het Feyenoord topic. Wat ik eerder aangaf is een feit, kan je het nog op tig manieren goed proberen te praten, face the facts.
  donderdag 7 december 2006 @ 10:12:53 #279
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44216156
Natuurlijk is het zo, maar ik vind dat er hier nogal hypocriet wordt gereageerd over dingen die bij andere clubs zo zijn, terwijl dat bij Feyenoord exact hetzelfde is. Alleen op deze pagina dus al drie onderwerpen (trouw publiek, ex-spelers actief bij concurrentie, respect richting oud-spelers) die Ajax en Ajacieden wordt verweten, terwijl diezelfde 'facts' zeggen dat het bij Feyenoord niet veel anders is.
  donderdag 7 december 2006 @ 10:13:46 #280
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_44216178
Dus de UEFA zal morgen pas officieel bekendmaken wat de straf voor Feyenoord is?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 7 december 2006 @ 10:18:28 #281
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44216265
Nee, vandaag. Maar Feijenoord en de KNVB zelf wachten misschien nog even met het persbericht.
pi_44216285
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:13 schreef FrankyMcG het volgende:
Dus de UEFA zal morgen pas officieel bekendmaken wat de straf voor Feyenoord is?
waarschijnlijk wordt het morgen officieel kenbaar gemaakt , maar naar alle waarschijnljikheid wordt Feyenoord vandaag ingelicht , en de rest vd wereld ook via "het lek"
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  donderdag 7 december 2006 @ 10:21:43 #283
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_44216328
quote:
UEFA duikt in dossier Feyenoord

Op het hoofdkantoor van de Europese voetbalbond in Nyon buigt een groepje mannen zich over 50 incidenten die zich de afgelopen maanden in officiële UEFA-competities hebben voorgedaan.

Het zijn allemaal incidenten die door de aanklager zijn ingebracht. Het varieert van een gele kaart voor shirtje uittrekken tot de rellen met ‘supporters’ van Feyenoord in Nancy.

Voor het dossier van Feyenoord zal ruim de tijd worden genomen, want ook een incident tijdens Feyenoord - Blackburn Rovers komt aan de orde. Een speler van de Engelse club kreeg van de tribune in de Kuip een beker bier in zijn gezicht gegooid. Rond de klok van 18.00 eindigt de zitting.

DE COMMISSIE
De tuchtcommissie van de UEFA telt in totaal negen leden plus één voorzitter. Die leden zijn vandaag niet allemaal aanwezig. Voor elke zitting wordt een aantal van hen verzocht naar Nyon te komen. De regel is dat er altijd ten minste drie moeten verschijnen, die op het eind hun handtekening zetten onder de uitspraak. Tuchtcommissieleden hebben doorgaans allemaal een verleden als voetbalbestuurder bij een club of nationale bond en zijn jurist.

Er zit momenteel geen Nederlander in de tuchtcommissie, wel in de beroepscommissie. Oud-Willem II en KNVB-bestuurslid Miel Maessen is daar vice-voorzitter, maar mag bij een eventueel hoger beroep straks als landgenoot niet over Feyenoord oordelen. Voorzitter van de tuchtcommissie is een Spanjaard, de heer J. Guasch. Pas vanochtend zal blijken of hij de zitting zelf leidt of één van de drie vice-voorzitters.

HET OORDEEL
De tuchtcommissie buigt zich over de rapporten van de scheidsrechter en de waarnemer, in dit geval de Tsjech Jaroslav Dudl. Ook Feyenoord en AS Nancy hebben hun rapportage van de gebeurtenissen mogen indienen. Bij de zitting is geen van de partijen welkom.

In deze zaak toetst de commissie de artikelen 5 en 6 van het UEFA-tuchtreglement. Die artikelen stellen dat een club een duidelijke verantwoordelijkheid heeft voor zijn spelers en officials, maar óók voor het gedrag van zijn supporters. AS Nancy is als thuisspelende club tevens verantwoordelijk voor de orde en veiligheid. Zowel binnen als rondom het stadion en zowel voor als tijdens als na de wedstrijd.

De UEFA probeert zich zoveel mogelijk te baseren op feiten. Het bewijzen van feiten ligt in tuchtrecht echter anders dan in het strafrecht. Strafrecht gaat alleen uit van onomstotelijk bewezen feiten. In tuchtrecht moet je feiten aannemelijk kunnen maken. Er is daardoor altijd sprake van een glijdende schaal. De commissie zal alle omstandigheden meewegen die zij van belang acht voor zijn oordeel. Ingewijden bij de UEFA geven aan dat clubs over het algemeen terughoudend zijn om in tuchtrechtzaken met de beschuldigende vinger naar anderen te wijzen.

DE STRAFMAAT
De UEFA onderscheidt 13 verschillende strafmaten tegen nationale bonden of clubteams. In oplopende zwaarte gaat het om: een waarschuwing (A), een reprimande (B), een boete (C/niet minder dan 500 Zw. francs en niet meer dan 1 miljoen), annuleren van het resultaat van een wedstrijd (D), wedstrijd overspelen (E), puntenaftrek (F), het opleggen van een resultaat (G/meestal reglementaire 3-0 nederlaag), wedstrijd achter gesloten deuren (H), sluiten van stadion (I), wedstrijd(en) spelen in een derde land (J), diskwalificatie in lopende competities en/of uitsluiting van toekomstige competities (K), afnemen van titel (L), intrekken van licentie (M).

Daarnaast wordt altijd meegewogen of er sprake is van recidivisme. Voor de UEFA geldt dan binnen vijf jaar na de laatste overtreding. Recidivisme geldt, zo staat er letterlijk, als een strafverzwarende omstandigheid. In welke mate is niet in de reglementen vastgelegd. De tuchtcommissie en later eventueel de beroepscommissie hebben op dit punt alle ruimte. Voor Feyenoord ligt hier een groot probleem. De club werd in 2005 na ongeregeldheden tegen Sporting Lissabon al gestraft met een wedstrijd zonder publiek. Begint Feyenoord vandaag vanaf dat punt H, dan komen de straffen I, J, L en M normaal gesproken niet aan de orde. Die sancties reserveert de UEFA bij voorkeur voor clubs die in een thuiswedstrijd een zodanige puinhoop veroorzaken, dat ze als falende wedstrijdorganisator worden aangeklaagd.

Voor Feyenoord geldt dat bij rellen in Frankrijk niet. Het maakt de kans op straf K, diskwalificatie in lopende competities en/of uitsluiting van toekomstige competities, tot een heel reële optie.
Bron: AD
quote:
Wat kan Feyenoord inbrengen in strafzaak?

In een lijvig verweerschrift benadrukt Feyenoord dat het de directie van Nancy tijdig heeft gewaarschuwd voor de komst van honderden hooligans, die in Frankrijk een kaartje hadden gekocht. Tot verbijstering van Feyenoord besloot de lokale politie ze in een apart vak onder te brengen.

In opdracht van de veiligheidscoördinator van Nancy werden de kassa’s een half uur voor de wedstrijd tegen Feyenoord opengesteld om andere vandalen in de gelegenheid te stellen een kaartje te kopen.

Zo werd het Stade Marcel Picot voor ruim anderhalf uur een luxe gevangenis, maar konden de stewards niet voorkomen dat de hooligans zich mengden onder het ‘gewone’ Feyenoord-publiek.

Kan Feyenoord verantwoordelijk worden gesteld voor vandalen die de club niet kent?

Die vraagt raakt de kern van het verweer van de Rotterdamse club, want Nancy heeft bij het bewaken van de openbare orde aantoonbaar fouten gemaakt.

De UEFA zal echter niet wachten tot Nederland een voetbalwet heeft ingevoerd. De tuchtcommissie constateert vermoedelijk dat Feyenoord in Nancy weer een treurig hoofdstuk heeft toegevoegd aan een toch al lijvig strafdossier.
bron: Volkskrant
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_44216356
Kan niet wachten
Houd van een lijntje.
pi_44216470
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Kan niet wachten
ramptoerist
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_44217143
Tsjah je kan als je van het Nederlandse voetbal houdt toch niet zijn voor een europese straf voor een Nederlandse ploeg. Ook al is dat nou net Feyenoord.
pi_44217162
Ik hou niet van het Nederlandse voetbal, ik hou van Ajax.
Houd van een lijntje.
  donderdag 7 december 2006 @ 11:03:21 #288
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_44217187
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Joodsch voetbal dus?
  donderdag 7 december 2006 @ 11:07:25 #289
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44217301
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Ga dan lekker in het 020 topic rondhangen.
pi_44219840
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:23 schreef Erwtensoep het volgende:
Kan niet wachten
ik ook niet

Ik denk dat uitsluiting er niet inzit, aangezien Feyenoord gewoon niet meer kon doen dan dat ze heeft gedaan, dus misschien 'n paar wedstrijden zonder publiek. En laten we nou allemaal gezien hebben hoe makkelijk het is om aan losse kaarten te komen zelfs in 'n stadion zo klein en "uitverkocht" als dat van nancy.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 7 december 2006 @ 12:49:53 #291
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44219992
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:43 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik ook niet

Ik denk dat uitsluiting er niet inzit, aangezien Feyenoord gewoon niet meer kon doen dan dat ze heeft gedaan, dus misschien 'n paar wedstrijden zonder publiek. En laten we nou allemaal gezien hebben hoe makkelijk het is om aan losse kaarten te komen zelfs in 'n stadion zo klein en "uitverkocht" als dat van nancy.
Daar kijkt de UEFA niet naar helaas. Die denken zo : rellen + Feyenoord = zware straf.
pi_44220180
Allereerst vanuit Amsterdam sterkte voor alle rechtgeaarde Feyenoordsupporters, die nu zware tijden meemaken. Mijn buren, die ras Feyenoorders zijn, lijden in stilte.
Voorts is dit een ramp voor het hele Nederlandsevoetbal. Ik erger me dan ook aan kortzichtige reacties uit mijn stad.
Veertig jaar geleden ging ik met vrienden op de brommer naar de Kuip, alwaar Ajax met 9-5 verloor, hoewel we na 10 minuten met 0-2 voorstonden. Vennegoor scoorde 5 keer en Bertus (de keeper) Hoogerman keepte met de contactlenzen van zijn vrouw in zijn ogen en zag geen bal (of meerdere ballen, die indruk maakte hij)
Maar Rotterdammers, wij waren jaloers op dat mooie voetbalstadion, op dat hondstrouwe publiek die een orkaan aan geluid maakten waar wij koud en kil van werden, op jullie clublied, dat ons als linkse Amsterdammers symphatiek in de oren klonk, maar ook op het klasserijke elftal van Feyenoord.
Een echte volksclub, het enige legioen.
Weet ook, dat wij als wij geen kampioen werden we blij waren dat Feyenoord kampioen werd en niet de lampjes.
Weet ook, dat er in Amsterdam meegetreurd wordt bij een zware straf.
Weet ook, dat Remkes (BZ,VVD) daar vier jaar uit zijn neus heeft gevreten en niet heeft gezordg voor adequate wetgeving zoals in Engeland.
Ja, die verdomde politiek is hier absoluut medeschuldig.
Ze lullen maar, ze besluiten niet en ondertussen gaat het land naar zijn mallemoer.

Laten we die politici eens bestraffen in plaats van de echte supporters, die altijd de lul zijn, zoals wij toen die malloot, opgestookt door Freek de Jonge (meneer Waldheim er is telefoon voor u van meneer Wiresenthal.

Als laatste heeft ook het management schuld. Verkeerd aan- en verkoop beleid. Net als bij Ajax spelen de grootste talenten niet voor Feyenoord en Ajax.
En schande, dat de grootter klassevoetballer van Rotterdam Zuid genegeerd wordt.
Er zou een standbeeld voor Willem moeten worden opgericht.
Sportieve inbreng
  donderdag 7 december 2006 @ 13:00:11 #293
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44220308
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:56 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Allereerst vanuit Amsterdam sterkte voor alle rechtgeaarde Feyenoordsupporters, die nu zware tijden meemaken. Mijn buren, die ras Feyenoorders zijn, lijden in stilte.
Voorts is dit een ramp voor het hele Nederlandsevoetbal. Ik erger me dan ook aan kortzichtige reacties uit mijn stad.
Veertig jaar geleden ging ik met vrienden op de brommer naar de Kuip, alwaar Ajax met 9-5 verloor, hoewel we na 10 minuten met 0-2 voorstonden. Vennegoor scoorde 5 keer en Bertus (de keeper) Hoogerman keepte met de contactlenzen van zijn vrouw in zijn ogen en zag geen bal (of meerdere ballen, die indruk maakte hij)
Maar Rotterdammers, wij waren jaloers op dat mooie voetbalstadion, op dat hondstrouwe publiek die een orkaan aan geluid maakten waar wij koud en kil van werden, op jullie clublied, dat ons als linkse Amsterdammers symphatiek in de oren klonk, maar ook op het klasserijke elftal van Feyenoord.
Weet ook, dat wij als wij geen kampioen werden we blij waren dat Feyenoord kampioen werd en niet de lampjes.
Weet ook, dat Remkes (BZ,VVD) daar vier jaar uit zijn neus heeft gevreten en niet heeft gezordg voor adequate wetgeving zoals in Engeland.
Ze lullen maar, ze besluiten niet en ondertussen gaat het land naar zijn mallemoer.

Laten we die politici eens bestraffen in plaats van de echte supporters, die altijd de lul zijn, zoals wij toen die malloot, opgestookt door Freek de Jonge (meneer Waldheim er is telefoon voor u van meneer Wiresenthal.

Als laatste heeft ook het management schuld. Verkeerd aan- en verkoop beleid. Net als bij Ajax spelen de grootste talenten niet voor Feyenoord en Ajax.
En schande, dat de grootter klassevoetballer van Rotterdam Zuid genegeerd wordt.
Wow
pi_44220324
We zijn de laffe aanvallen van Ajax op Jong Feyenoord en op Den Haag home niet vergeten.
pi_44220366
Houd van een lijntje.
  donderdag 7 december 2006 @ 13:02:32 #296
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44221346
quote:

Wat doe je bij die neuzen in godsnaam man?
Kutkloon.
pi_44221688
quote:
Hier begrijp ik dus niks van
Feijenoord Rotterdam
pi_44221728
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:45 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

Hier begrijp ik dus niks van
Het is moeilijk te geloven, maar feyenoord is in het verleden wel eens kampioen geworden.
Houd van een lijntje.
  donderdag 7 december 2006 @ 13:48:26 #300
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44221794
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:46 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Het is moeilijk te geloven, maar feyenoord is in het verleden wel eens kampioen geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')