abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:16:17 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44244729
Hier is het de man die snurkt de laatste tijd... een paar keer per nacht moet ik hem dan aanstoten zodat hij op z'n zij gaat liggen, dat is namelijk de remedie hier ...

Hier elke keer krampjes, steken en harde buiken, soms pijnlijke harde buiken... maar vooral misselijk en niet lekker. dus niet veel bijzonders eigenlijk...
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:22:10 #252
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44244884
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:53 schreef Kleintje het volgende:
Stiekemurd en Suus, hoop dat het nu gaat doorzetten bij jullie. Wordt tijd voor verse babietjes!

Overigens, ik heb met de vlos een lang gesprek over de 20 weken echo en ik heb duidelijk aangegeven dat ik het nog niet weet of ik het wel wil. Aan de ene kant is het fijn om te weten of alles goed zit en een thuisbevalling erin zit, of dat ik in het ziekenhuis in Den Helder kan bevallen of dat er een afwijking is waardoor je in een academisch moet bevallen.
Maar ja, het is vaak alleen een prognose en na het constateren van iets kan je de laatste 20 weken niet meer onbezorgd zwanger zijn. En daar kijk ik tegenop.

Hebben jullie het wel of niet gedaan en met wat voor overwegingen?
Ik heb het wel gedaan, als er een indicatie was geweest voor een afwijking had ik daarna nog een vruchtwaterpunctie laten doen om het zeker te weten, alleen ik had geen verhoogd risico op afwijkingen.

Mijn reden was dat ik anders de zwangerschap had laten afbreken. (nee , niet bij een ontbrekende teen).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:23:57 #253
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44244942
Ik ben vanmorgen bijna flauwgevallen
Ik geloof dat Buikkie meer energie van me vraagt dan ik binnenkrijg met voeding. (mijn maag zit nogal in de verdrukking, dus eten gaat niet zo geweldig).
Zo maar even op m'n dooie gemakkie door de regen naar de bakker. Frisse lucht en frisse regen lijkt me wel even fijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44245026
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:53 schreef Kleintje het volgende:
Stiekemurd en Suus, hoop dat het nu gaat doorzetten bij jullie. Wordt tijd voor verse babietjes!

Overigens, ik heb met de vlos een lang gesprek over de 20 weken echo en ik heb duidelijk aangegeven dat ik het nog niet weet of ik het wel wil. Aan de ene kant is het fijn om te weten of alles goed zit en een thuisbevalling erin zit, of dat ik in het ziekenhuis in Den Helder kan bevallen of dat er een afwijking is waardoor je in een academisch moet bevallen.
Maar ja, het is vaak alleen een prognose en na het constateren van iets kan je de laatste 20 weken niet meer onbezorgd zwanger zijn. En daar kijk ik tegenop.

Hebben jullie het wel of niet gedaan en met wat voor overwegingen?
Hier is helemaal geen onzekerheid geweest over de 20 weken echo. Wij hebben er heel erg naar uitgekeken, en het was ook helemaal geweldig. Tuurlijk zijn er dingen die aan het licht kunnen komen, maar dan weet je dat in ieder geval. En bij ons was er geen afwijking oid te zien gelukkig. Nu waren we daar ook helemaal niet mee bezig.
Van de week vroeg me nog iemand of ik niet bang was voor een gehandicapt kindje. nou niet dus.Ik heb wel een gehandicapte zus gehad, maar daardoor geen extra "kans" om ook een gehandicapt kindje te krijgen.

Maandag hebben wij een pretecho, en wij hebben er weer heel veel zin in!
Hopelijk werkt ons kindje wel een beetje mee, als ik dat zo van Slaapmeisje las.....handjes/voetjes voor het gezichtje!

Jeetje wachten duurt echt lang.....kom op met die babykamer!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:27:30 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44245042
Ik had gisteren ook weer wat hoor

Ging me klaarmaken om naar bed te gaan, kleertjes uit enzo, krijg ik bijna een broerte van een heule grooooooote rooie streep die over mijn buik naar boven loopt.....AAAARRGGHHH Striae!!!!!!! (dacht ik).

Bij nadere inspectie bleek het de afdruk te zijn van de naad van mijn panty..

Tot zover dus nog streeploos...Pff..........
  † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 11:31:34 #256
81992 Githa
pi_44245173
Ik heb het niet gedaan kleintje, maar uit de echo's bleek al wel dat Jordy 'iets' aan zijn voetjes had. Na de bevalling bleek dit handjes én voetjes te zijn, maar voor mij geen reden geweest om verder te laten onderzoeken op andere afwijkingen of een ziekenhuis bevalling te overwegen.
Jordy heeft dus polysyndactelie aan handen en voeten wat soms gepaard gaat met het down-syndroom, het kan daar ook helemaal los van staan en dan gaat het vaak over een erfelijke kwestie, wat bij Jordy nu dus het geval is.
Nu moet ik er bij zeggen dat we nog geen 5 min van het ziekenhuis af wonen en ik er dus zo zou zijn geweest.

Daarbij was ik al een maand of 4 meen ik toen ze dat voor het eerst zagen en had ik nooit de zwangerschap af kunnen breken, eerder ook niet denk ik, ik zou niet met mezelf kunnen leven, maar dat is persoonlijk.

E.T., wat eng ook! rustig aan doen hoor.
pi_44245214
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:27 schreef Vivi het volgende:

Ging me klaarmaken om naar bed te gaan, kleertjes uit enzo, krijg ik bijna een broerte van een heule grooooooote rooie streep die over mijn buik naar boven loopt.....AAAARRGGHHH Striae!!!!!!! (dacht ik).

Ik had ze heeeeeel lang ook niet, tot tijdens de bevalling ineens jahoor strepen her en der, je bent gewaarschuwd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44245226
quote:

Om je moed te geven. Ik was de hele zwangerschap streep en zwangersschapslijnloos. En toen kwam Fons eruit en bleek dat ik het wel had zitten maar dat mijn vel zodanig strak stond dat het eerder niet te zien was.
pi_44245296
wij zijn wel lekker bezig bass-Miss
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:38:23 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44245364
Hey bedankt he dames!
pi_44245426

Klein pindaatje met rechts het grote hoofd, links het lichaam en vaag zie je de armpjes en beentjes.

En nog een keer pindaatje, maar dan met rechts tussen de lijnen de hartslag. Vorige keer leek het nog een bijna rechte lijn, nu zie je echt al duidelijke golven.

Ons kindje....
*zwijmel*
pi_44245866
Zo, eindelijk weer wat tijd en zin om te reageren.

Mwana nog van harte met de geboorte van je dochter beetje laat, maar beter laat dan nooit.

Nieuwe zwangeren ook van harte gefeliciteerd

Kleintje, ik heb heel bewust gekozen om geen 20 weken echo te laten doen. De mediche kant van deze echo gaf voor mij (ons) de doorslag om het niet te laten doen. Dat geldt net zo voor de vruchwaterpunctie. Ik ben 40 dus ik mocht dat allemaal laten doen, maar ik wilde een "" onbezorgde' zwangerschap. Ook heeft mijn geloof hiermee te maken en ik zou een zwangerschap niet kunnen afbreken. We zien het wel het, komt zoals het komt.

Verder gaat hier alles goed. Ben 3 weken geleden flauw gevallen in de douche en vanaf die tijd ben ik niet helemaal fit. Vorige week alles ziek thuis gehad, drie kids en man, maar zelf loop ik gelukkig nog rond een griepje kan ik niet gebruiken. Gisteren weer bij de verloskundige geweest, bloeddruk is goed m'n HB is goed allen de beby ligt nog met z'n/haar koppie naar boven. Maar we hebben nog de tijd. En verder heb ik last van vaginale spataders, maar die gaan gelukkig na de bevalling weer weg.

Suzanna en Stiekemurd sterkte met de laatse loodjes
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:57:21 #263
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44246001
Leuke teentjes Kleintje!
pi_44246172
hihi roep ik net heel ongeduldig dat ze moeten opschieten met de babykamer
Staat 3 sec later een vrachtwagen voor de deur!

En nu staat de hele babykamer vol dozen, en kunnen we aan het werk!
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:04:30 #265
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44246230
Same here met de streepjes. Die waren pas zichtbaar na de bevalling! (ik heb er 2 want 1 is ook zo alleen )
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44246272
Hier wel bewust een 20-weken-echo, en nog een speciale in een academisch centrum ook omdat ze het daarop allemaal wat beter konden zien. Doel was uitsluiten/zien of iets dat in de fam voorkomt ook bij de baby aanwezig zou zijn, zodat daar na de bevalling goed op ingespeeld zou kunnen worden (bijv bij een langzamere motorische ontwikkeling sneller therapie inschakelen ipv denken 'kind moet ook de tijd krijgen om.., iedereen ontwikkelt zich anders, etc'). En alles was goed gelukkig.
Vruchtwaterpunctie zou ik niet graag doen ivm miskraamrisico dat dat met zich meebrengt.

Vivi, niet iedereen krijgt streepjes hoor

Mooie echo Kleintje!

Welkom Prutzenberg. Je kunt ook je vrouw nog naar de logeerkamer sturen (hebben wij zo gedaan, dochter is ziek en lag in ons bed zich tegen mijn buik af te zetten waardoor ik maar ben opgehoepeld en mijn man de rest vd nacht voor haar mocht zorgen )
pi_44246286
Mooiste pindaatje vd hele wereld Kleintje!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44246356
quote:

Je doet er volgens mij niks aan, je hebt pech of geluk. Ik heb het 3 zwangerschappen lang volgehouden zonder zebra-imitaties (dit om wat tegenwicht te geven aan wat andere posts hier )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44246450
Lieve echo Kleintje.

Vivi, bij mij kwamen ze pas in de laatste twee weken (toen viel ik zelfs af), dus het kan altijd nog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44246790
Beetje laat maar alsnog de felicitaties voor Karin en Kleintje met hun zwangerschappen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_44246853
kleintje, mooie echo!

en ja karin! hoe gaat 't met jou?
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:54:39 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44247779
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je doet er volgens mij niks aan, je hebt pech of geluk. Ik heb het 3 zwangerschappen lang volgehouden zonder zebra-imitaties (dit om wat tegenwicht te geven aan wat andere posts hier )
Mijn mama heeft ze ook niet na twee monsters te hebben gebaard, dus ik heb goede hoop
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:07:54 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44248178
Oooeeeh, een Kleinjekleintje!

ET, schrikken zeg... Doe je rustig aan? ja, tuurlijk doe je dat...

Viefke, oude moeders schijnen minder last van streepjes te hebben...
Dus er is hoop voor je!
Ik heb ze totaal nergens gekregen en je hebt gezien hoe enorm huge ik was.
En inmiddels ben ik weer helemaal compleet teruggeplooid, platte buik en groooote tietuh!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:23:08 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44248724
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:07 schreef Moonah het volgende:
Oooeeeh, een Kleinjekleintje!

ET, schrikken zeg... Doe je rustig aan? ja, tuurlijk doe je dat...

Viefke, oude moeders schijnen minder last van streepjes te hebben...
Dus er is hoop voor je!
Ik heb ze totaal nergens gekregen en je hebt gezien hoe enorm huge ik was.
En inmiddels ben ik weer helemaal compleet teruggeplooid, platte buik en groooote tietuh!
Excuhuuuse me?
pi_44249428
Ben weer terug van de gyn, alles was goed. Bloeddruk 91 maar niet zorgelijk. Hartje ook goed.
Niet in den muts geloerd, want dat is niet nodig. Volgende week vrijdag terug komen incl. een CTG.
Nou gaan we die afspraak halen of niet?
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:47:36 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44249575
ik vind van niet hoor stiek
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:21:19 #277
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44250682
Stiekemurd, Suzanna, mocht het gaan gebeuren cq doorzetten, veel sterkte.
Kleintje, mooi klein pindaatje!!!

ET, doe je rustig aan en laat je swets maar wat dagen alles overnemen.

Hier nog geen tekenen aan de wand... afwachten maar, nog enkele weken.
pi_44250788
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:43 schreef Stiekemurd het volgende:
Ben weer terug van de gyn, alles was goed. Bloeddruk 91 maar niet zorgelijk. Hartje ook goed.
Niet in den muts geloerd, want dat is niet nodig. Volgende week vrijdag terug komen incl. een CTG.
Nou gaan we die afspraak halen of niet?
Haha, wil je wel geloven dat ik zowaar teleurgesteld was toen de vlos niet wilde loeren die ochtend?
pi_44250905
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haha, wil je wel geloven dat ik zowaar teleurgesteld was toen de vlos niet wilde loeren die ochtend?
Hehehe ja helemaal
pi_44254051
niet dat het iemand hier wat interesseert maar ik ben net zo pissig, het ledikant is niet compleet! Er mist een doos! En ik wou nog wel het bedje opmaken vandaag!!! GRRRRRRRRRRR
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:06:01 #281
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44254302
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
niet dat het iemand hier wat interesseert maar ik ben net zo pissig, het ledikant is niet compleet! Er mist een doos! En ik wou nog wel het bedje opmaken vandaag!!! GRRRRRRRRRRR
Oeh ja! Dat zijn heule irritante dingen..als je je ergens op hebt ingesteld...hoe moeilijk kan zoiets zijn om het goed te doen he.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:19:16 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44254796
heel irritant idd, Karin

vivi, vorige zwangerschap ben ik ook geheel streeploos doorgekomen.. en ook deze keer nog steeds niks
Schijnt idd dat als je boven de 30 bent de kans een stuk kleiner is, omdat je huid dan al veerkracht aan het verliezen is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44254996
Ik heb wel strepen
Ze zijn wel licht van kleur en niet zo groot maar mooi is het niet.

Karin, heel irritant als er iets mist.
Meteen erachter aan bellen hoor anders kan het nog wel eens weken duren voor je het binnen krijgt.
pi_44255373
ja ik heb meteen gebeld, en de chauffeur kwam er niet meer voor terug, ze moeten nu eerst het missende pakket opsporen, en dan maar weer zien wanneer ze weer in de buurt waren!
GRRRRRRRRRRR ik kan ze wel wat doen!

Maar de kinderwagen was er wel bij, en compleet ook, zit al in elkaar.

Ah ik wil ook streeploos blijven!!! Maar je doet er niet zoveel aan he, ik smeer wel elke dag met zwitsal mama buikbalsem...
pi_44257078
hier een knoeperd van een aambei.

<kga weer terug in klaagmodus>
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:14:07 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44257739
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Excuhuuuse me?
Wees blij, muts.

Waterfly, je buik wordt vanzelf ook een knoeperd. Sterkte ermee.
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:27:55 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44259045
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 18:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wees blij, muts.
Omdat ik oud ben?
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:48:54 #288
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44259742
Karin, irritant dat er een doos ontbreekt.
Vervelend. Had ik laatst ook bij een dressoir. Bleek er een deel van de lade te ontbreken.

Gelijk gebeld en twee dagen later werd het ontbrekende deel gebracht. (en een fles wijn erbij)
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:50:36 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44259798
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:27 schreef Vivi het volgende:
Omdat ik oud ben?
Mag ik? Jawel toch?
Zeik niet zo doos!
Je bent prachtig zwanger en je krijgt straks een pracht kind... Wat kan jou die strepen op je buik schelen!

Zo...
Dat lucht op.

vrijdag 8 december 2006 @ 20:04:49 #290
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44260248
Kleintje, goed dat je zo bewust stil staat bij je 20 weken echo. De meesten beschouwen het als een mooi moment om naar hun kleintje te kijken, gelukkig is het meestal niet meer dan dat.
Wij hebben bewust gekozen voor de nekplooimeting (doe je die ook niet trouwens?) en 20 weken echo. Het laatste was voor ons ook geindiceerd,maar anders hadden we het ook gedaan.
Niet omdat ik een perfect kind wil, maar mocht er iets aan de hand zijn geweest, dan had ik me voor kunnen bereiden op wat komen ging.
En je hebt gelijk, de tijd die we op de uitslag van de vruchtwaterpunctie moesten wachten waren verschrikkelijk en daarin heb ik niet echt kunnen genieten, al probeerde ik het wel (toch dingetjes kopen ed.) Maar ik voelde me tegelijkertijd wel erg verbonden met het wezentje in me, toen realiseerde ik me namelijk al hoe belangrijk en dierbaar me dat al was! En dat genieten hebben we daarna dubbel en dwars ingehaald.

Een meting en echo kan natuurlijk ook nooit alles uitsluiten.

Nogmaals, ik vind het erg goed van je dat je zo bewust kiest!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:51:34 #291
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44263467
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mag ik? Jawel toch?
Zeik niet zo doos!
Je bent prachtig zwanger en je krijgt straks een pracht kind... Wat kan jou die strepen op je buik schelen!

Zo...
Dat lucht op.

Ik heb geen strepen nog BE

Maar dank je wel, en ik loop ook gewoon een beetje te klieren hoor

Sorry en een dikke kus voor jou.. 2007 wordt jouw jaar!
  vrijdag 8 december 2006 @ 21:58:54 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44263658
Hihi, zo bedoelde ik het niet hoor!
En als je nog geen strepen hebt dan gaat dit al helemaal nergens over.
Je checkt vast 4 keer per dag of niet?

pi_44264608
Zo, ik meldt mij ook weer eens in dit topic... Heb het erg druk met mijn eigen bedrijfje dus kan helaas niet veel mee posten in dit topic.. Ook al zou ik dat wel willen.

Mijn verloofde heeft nog steeds geen rommels in haar buik, de kleine is wel ingedaald en trapt behoorlijk tegen haar ribben aan. Ook steekt er de hele tijd een voetje en de kont naar buiten! Dat is zo raar om te zien.

Maandag moet ze weer naar de Gyn om te controleren en vrijdag voor de laatste echo om op te meten of het nou wel of niet goed groeit..

Zo dat was weer ff een update van onze kant. Ik zal proberen om meer gaan mee te posten in dit topic nu de uitgerekende datum (20 dec.) dichterbij komt!
  vrijdag 8 december 2006 @ 22:44:18 #294
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44265073
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hihi, zo bedoelde ik het niet hoor!
En als je nog geen strepen hebt dan gaat dit al helemaal nergens over.
Je checkt vast 4 keer per dag of niet?

Nee eigenlijk niet, daarom schrok ik gisteren zo van die grote vette rode streep (lees: als striae vermomde panty-naad-afdruk) die blijkbaar in een dag was ontstaan

Ik smeer wel lekker met olie, dat dan weer wel

En ik bedoel het wél zo!!!! Kunnen we eind vlgd jaar lekker bij elkaar op de thee met echte beebs ipv van poezenbeebies
  Milf zaterdag 9 december 2006 @ 00:43:35 #295
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44267883
Ik heb geen streepies op mijn buik

Wel op mijn benen en billen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44268185
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 20:04 schreef PM-girl het volgende:
Kleintje, goed dat je zo bewust stil staat bij je 20 weken echo. De meesten beschouwen het als een mooi moment om naar hun kleintje te kijken, gelukkig is het meestal niet meer dan dat.
Wij hebben bewust gekozen voor de nekplooimeting (doe je die ook niet trouwens?) en 20 weken echo. Het laatste was voor ons ook geindiceerd,maar anders hadden we het ook gedaan.
Niet omdat ik een perfect kind wil, maar mocht er iets aan de hand zijn geweest, dan had ik me voor kunnen bereiden op wat komen ging.
En je hebt gelijk, de tijd die we op de uitslag van de vruchtwaterpunctie moesten wachten waren verschrikkelijk en daarin heb ik niet echt kunnen genieten, al probeerde ik het wel (toch dingetjes kopen ed.) Maar ik voelde me tegelijkertijd wel erg verbonden met het wezentje in me, toen realiseerde ik me namelijk al hoe belangrijk en dierbaar me dat al was! En dat genieten hebben we daarna dubbel en dwars ingehaald.

Een meting en echo kan natuurlijk ook nooit alles uitsluiten.

Nogmaals, ik vind het erg goed van je dat je zo bewust kiest!
Het is idd goed om erbij stil te staan, want het is geen pretecho wat de meeste mensen wel zo opvatten.
Het kan een boel stress bezorgen, maar zoals PMgirl zegt de binding met het kindje voel je dan zoveel meer en je beseft veel meer dat het een echt mensje is wat je op de wereld zet.
En soms brengt de 20 weken slecht nieuws, dat hebben we hier in de familie net mee gemaaktkindje heeft schisis/hazenlip, maar nu het nieuws bezonken is en we allemaal weten hoe of wat zal de schrik straks zoveel minder zijn en kunnen wij de ouders steunen straks.

Het is een moeilijke keuze en ik begrijp het heel goed dat je zegt dat het niet hoeft, maar alles heeft zijn voor en nadelen. Ik weet zeker dat jullie de keuze maken waar jullie je goed bij voelen en dat moet je ook doen!
pi_44270552
*meld*

Alles rustig, vreselijk k*t geslapen.. sorry!
Vandaag maar de kerstboom opzetten met Benthe.

Suus, Poemojn hoest bij jullie?
pi_44270854
Bedankt voor al jullie reacties op de 20 weken echo.
Wij vinden het erg moeilijk. Aan de ene kant willen we het wel weten zodat we weten waar we moeten bevallen, maar aan de andere kant willen we het niet weten.
Terwijl er eigenlijk geen verhoogd risico is dat er iets mis zou zijn met het kindje. Komen bij allebei in de familie geen rare dingen voor.

Nekplooimeting laten we ook niet doen. Dit is immers maar een kansberekening en zegt nog niets. Vaak komt daaruit dat het niet goed is, en bij nader onderzoek is alles opeens goed.
Als ik dan terugdenk aan Mink van Moussy, daar was ook iets anders aan de hand dan wat ze in de eerste instantie zeiden.

Wij kunnen en willen de zwangerschap toch niet onderbreken, dus ook als het niet goed is, deze kleine is zo welkom. Dan weet ik het liever niet zodat ik kan blijven genieten van de zwangerschap....

Moeilijk moeilijk...
  zaterdag 9 december 2006 @ 11:07:57 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44271581
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 09:48 schreef Kleintje het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties op de 20 weken echo.
Wij vinden het erg moeilijk. Aan de ene kant willen we het wel weten zodat we weten waar we moeten bevallen, maar aan de andere kant willen we het niet weten.
Terwijl er eigenlijk geen verhoogd risico is dat er iets mis zou zijn met het kindje. Komen bij allebei in de familie geen rare dingen voor.

Nekplooimeting laten we ook niet doen. Dit is immers maar een kansberekening en zegt nog niets. Vaak komt daaruit dat het niet goed is, en bij nader onderzoek is alles opeens goed.
Als ik dan terugdenk aan Mink van Moussy, daar was ook iets anders aan de hand dan wat ze in de eerste instantie zeiden.

Wij kunnen en willen de zwangerschap toch niet onderbreken, dus ook als het niet goed is, deze kleine is zo welkom. Dan weet ik het liever niet zodat ik kan blijven genieten van de zwangerschap....

Moeilijk moeilijk...
Nou ja, als ik je post zo eens lees lijkt het me niet zo moeilijk hoor, het komt over alsof je het al haarfijn op ene rijtje hebt, niet doen dus
  zaterdag 9 december 2006 @ 11:08:36 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44271589
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 09:48 schreef Kleintje het volgende:
Moeilijk moeilijk...
Heel moeilijk idd. Maar mijn lief en ik hebben precies dezelfde overwegingen gehad als jij. De 20-wekenecho hebben we overigens wél laten doen. Maar dat was meer omdat ik heel nieuwsgierig was naar het geslacht en me eigenlijk pas vlak vantevoren realiseerde dat het in eerst instantie een medische screening is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')