abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44226783
Ik heb ook zulke zere benen!!! En rug ook, maar minder erg dan benen. Ze voelen als dieplood.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:36:19 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44226961
Stiekemurd heb je beenweeen? Gaat het af en aan? Ik bedoel de pijn is die constant met pieken of alleen maar constant? Heel veel sterkte in elk geval. En misschien even warm douchen en laten masseren kan helpen. Sterkte in elk geval.
pi_44227155
Nee het is niet af en aan. Tis constant, omdat ik net een hele vaste dut gedaan heb weet ik niet of dat het komt van het brak zijn. Net wel wat stevige harde buiken en flink steken rond schaambot....

D'r is duidelijk wat aan het broeien, maar ja hoe lang het nog gaat duren.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:47:14 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44227416
Tja, hoelang? Kan ik je helaas geen antwoord op geven. Zelf ben ik een week aan het rommelen geweest, maar toen puntje bij paaltje kwam (vliezen gebroken) was Maud er binnen twee uur.

Sterkte met wachten. Probeer wel postief te blijven en de tip van dit jaar: progesteldingesen....
pi_44227553
Je lijkt Vicky wel! Die zei dat net ook al tegen me. Mijn hoofd staat er helemaal niet naar Zullen wel zien hoe het vanaaf/vannacht gaat. Ik moet sowieso morgen naar de Gyn voor controle.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:56:49 #206
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44227832
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:50 schreef Stiekemurd het volgende:
Je lijkt Vicky wel! Die zei dat net ook al tegen me. Mijn hoofd staat er helemaal niet naar Zullen wel zien hoe het vanaaf/vannacht gaat. Ik moet sowieso morgen naar de Gyn voor controle.
Dat stond ie bij mij ook niet. Maar na al dat stomme gerommel was ik werkelijk waar tot alles in staat. Wij hebben dan ook geprogesteldigenst omdat het 'moest' voor mijn gevoel. Voor het eerst in onze relatie gedingenst voor het doel en niet voor het plezier.... heel heel raar.

Sterkte vannacht en hopelijk heeft de Gyn morgen goed nieuws....dat het gerommel niet voor niets is.
pi_44227929
Bedankt Chaca
pi_44229156
Terug van Echo Echo

Gaat goed met de 2 flensjes. Allebei incl vingers, armen, benen en tenen. Geen eigenaardigheden te zien. Allebei ongeveer 6,5cm groot en heel heel erg waarschijnlijk een 2 eierige tweeling. Volgende week eerste gesprek met gyn.

Foto's volgen, geen idee hoe ik die op Fok moet zetten.

Ga nu lekker eten.
  donderdag 7 december 2006 @ 17:48:10 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44229524
oeeeeiii flensjes echo.... ben nieuwsgierig.
  donderdag 7 december 2006 @ 17:49:55 #210
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44229588
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:51 schreef poemojn het volgende:
Ik heb ook voor de dichtstbijzijnde gekozen. Kom er nu net achter dat er een kwaliteitsregister van de KNOV bestaat waar maar 1 van de 4 verloskundigen van mijn praktijk staat ingeschreven. Is op vrijwillige basis dus wat het verder allemaal zegt weet ik ook niet.. De link, zodat jullie evt jullie praktijk kunnen nakijken: http://www.verloskundigen(...)waliteitsregister/#4
Ze staan er allebei is
pi_44229598
Héy goed nieuws over de 2 flensjes ! Super joh !

En stiekemurd... sterkte met het gerommel!!!
pi_44230269
Kleintje, ik heb kamille thee gedronken toen ik zo misselijk was op zich helpt dat wel Het is niet echt lekker ofzo, maar misschien is het te proberen?!

KP wat leuk een echo van 2 flensjes

voor iedereen bij wie het rommeld
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 7 december 2006 @ 20:23:54 #213
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_44232771
Pannenkoekie, als je je flensjes wil showen, dan kan ik ze wel voor je uploaden!
Even mailen naar het adresje in mijn profieltje.. en dan staan ze vanavond nog !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_44233972
Stiekemerd, ik vroeg me al af hoe lang je bovenaan zou staan he! En nu gerommel!!
Leuk pannekoek! Ben ook wel erg benieuwd eigenlijk.....

Wie weet er meer over voogdij? Wij hebben een samenlevingscontract, het gaat ons erom als wij allebei tegen de boom knallen waar gaat ons kindje dan naar toe? Wij willen hier zelf over beslissen natuurlijk, en niet dat een rechter dat gaat bepalen.
Ik ben al even bij de notaris langs geweest, die meldde mij even dat dit 450 euro ging kosten.....
Goeiedag, alsof we nog geen kosten hebben met een kindje op komst.
Maar goed het is wel belangrijk dat het voor elkaar komt.
Hoe hebben jullie dit geregeld, of hoe gaan jullie dat doen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 7 december 2006 @ 21:34:48 #215
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44234374
Dat moet je idd bij een notaris vast laten leggen, Karin. En wellicht zijn er notarissen die het goedkoper doen.
Wij moeten het ook nog steeds regelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44234454
Als je niet getrouwd bent is het toch sowieso ook slim als de papa het kindje voor de geboorte al erkent? Just in case. Dat is wat ik altijd begrepen heb in ieder geval van vrienden.
Syllables govern the world
pi_44234825
Met erkennen leg je nog niet vast wat er met je kindje gebeurt als je allebei komt te overlijden. Dat moet je idd bij een notaris laten vastleggen. Wij hebben dat ook gedaan.

Misschien hier even kijken?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44235573
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:37 schreef reese.com het volgende:
Als je niet getrouwd bent is het toch sowieso ook slim als de papa het kindje voor de geboorte al erkent? Just in case. Dat is wat ik altijd begrepen heb in ieder geval van vrienden.
vruchtje moet erkent worden. Anders moet bij de aangifte van de geboorte de moeder mee, en daar zijn moeders niet altijd gelijk toe in staat, denk bijvoorbeeld aan een keizersnede. Als het vruchtje erkent is dan kan papa het kind aangeven en dan ook het kind erkennen.
Let er wel op, dit is alleen voor het financiele gedeelte.
Het zegt niets over het ouderlijk gezag. Als de moeder komt te overlijden heeft de vader nog geen ouderlijk gezag. Dit kan je alleen via de rechter aanvragen. Zitten over het algemeen geen kosten aan verbonden.
Anders gaat het kind bij overlijden van de moeder automatisch naar haar ouders of broers/zussen.
Dus dit moet ook nog geregeld worden!
pi_44235978
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:48 schreef snoopy het volgende:
Met erkennen leg je nog niet vast wat er met je kindje gebeurt als je allebei komt te overlijden. Dat moet je idd bij een notaris laten vastleggen. Wij hebben dat ook gedaan.
Ja dat weet ik wel maar na aanleiding daar van kwam dat erkennen in me op.

Dank voor de uitleg Kleintje.

Een vriend van mij is het ongeboren kindje in eerst instantie gaan erkennen voor het geval hem voor de geboorte iets overkwam. Anders kan het kindje nergens aanspraak op maken later. Maar er zijn dus nog veel meer goede redenen om het van te voren te erkennen.
Syllables govern the world
pi_44236071
Voogdij vastleggen verplicht de as voogd tot niets, die kan naderhand altijd nog afzeggen bij de rechtbank. En dan moet de rechter alsnog verder zoeken. Het is natuurlijk wel een fijn 'dat is geregeld'-idee voor de ouders, en vooral een duidelijke aanwijzing voor de fam wie jullie graag zouden zien.
pi_44236301
Maar het lijkt me logisch dat je eerst vraagt aan de persoon of hij voogdij op zich wil nemen van te voren.
pi_44236548
Ja, maar ook zijn/haar situatie kan in de tussentijd veranderen natuurlijk.
  donderdag 7 december 2006 @ 23:01:05 #223
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44236774
Wij hebben familie van Hub's kant gevraagd. Wel met de kanttekening dat wij niet verwachten dat zij persè de kinderen in huis nemen, maar meer dat ze de belangen van de kinderen behartigen. Zij leken de beste optie toendertijd, maar inmiddels zijn hun kinderen al pubers, en zitten wij nog in de peuter/kleuter.
Ondertussen hebben mijn broer en vrouw ook een kind gekregen, en is hun situatie nu dus veel meer aansluitend op ons gezin, zeg maar.

Het blijft een lastig verhaal, vind ik. In een paar jaar tijd kunnen omstandigheden/verhoudingen een heel eind veranderen, en zou je dus eigenlijk regelmatig even dat soort zaken onder de loep moeten nemen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44236814
Dat is zo, maar het is een fijn idee dat het voor nu iig geregeld is.
pi_44236848
ja, dat vind ik ook lastig. want je wil die anderen die je eerst gevraagd hebt niet voor 't hoofd stoten door de boel te veranderen. (ook hier al veel veranderd sinds onze afspraken hieromtrent).

stiekemerd, hoe gaat ie?!
pi_44236935
Om die reden zou ik graag een clausule inbouwen. Ofzo. Nu zou Luuke beter af zijn bij mijn ouders, maar over een jaar of 10 beter bij mijn zus. (Ouders zijn dan ouder weer en zus heeft waarschijnlijk een 'volwassener' leven. Ik zou haar niet graag binden nu.) Nouja. Moeilijk, maar ik denk dat het uiteindelijk ook vanzelf zo zou gaan.

En Stiekemurd, inderdaad, is er al progressie geboekt??

(Ik ben het, Lishe, onder de naam van lief)
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  donderdag 7 december 2006 @ 23:10:31 #227
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44237018
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:02 schreef snoopy het volgende:
Dat is zo, maar het is een fijn idee dat het voor nu iig geregeld is.
Dat is ook zo . En ik geloof niet dat ik de mensen die we gevraagd hebben voor het hoofd zou stoten, die zijn daar praktisch genoeg voor. Het is meer dat ik het eigenlijk ook een beetje gek vind om iedere drie jaar (bij wijze van spreken) naar de notaris te moeten om eea up to date te houden.

Wij gaan niet zo heel vaak samen weg, maar als we gaan speelt dat altijd wel even door mijn hoofd. Niet als we zomaar even een hapje gaan eten hoor (alsof ons dan niets kan gebeuren ) maar als we eens een weekendje weg gaan ofzo.
pi_44237646
Bij deze wil ik me ook even melden.
In het kader van: Beter (nog niet te) laat dan nooit.
Volgens de berekening gaan vanaf 27 december de gebroken nachten in.

Hopelijk kan ik hier wat steun vinden als de kleine mij 's nachts het bed uit brult.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 7 december 2006 @ 23:46:33 #229
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44237857
Nee , want dan ben je de zwangerschap en geboorte al voorbij . Voor de gebroken nachten kun je je vervoegen in het baby topic, en probeer die niet gebroken nachten nog maar even te koesteren (volgens mij ben je een as vader, as moeders hebben die gebroken nachten namelijk al wel), d'r zal een heel nieuwe wereld voor je open gaan .
pi_44237952
Baby topic... bedankt voor de tip.
Die gebroken nachten maak ik trouwens ook wel mee hoor, al dat gedraai is niet erg bevordelijk voor mijn nachtrust.
<zeikmodus>
Ik moet 's ochtends gewoon aan het werk, en zij rust lekker uit overdag.
<einde zeikmodus>
Maar ik heb het er voor over hoor.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 8 december 2006 @ 00:04:09 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44238254
Ach, je hoeft het in ieder geval niet te baren . En hier lag Hub op een gegeven moment fijn op de logeerkamer . Kon ik lekker woelen, en hij lekker slapen.
pi_44238287
Ik heb dat 1 keer geopperd, het is een wonder dat ik nog leef.

[ Bericht 41% gewijzigd door Prutzenberg op 08-12-2006 00:12:35 ]
  vrijdag 8 december 2006 @ 07:23:24 #233
80382 manny
30 is best veel
pi_44240814
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Pannenkoekie, als je je flensjes wil showen, dan kan ik ze wel voor je uploaden!
Even mailen naar het adresje in mijn profieltje.. en dan staan ze vanavond nog !
lees ik net....ga ik doen, zodra ik vanavond thuis ben. Dank !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:27:37 #234
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44241232
Pfff... over slapeloze nachten gesproken... rond 1 uur begonnen bij mij (bewust, daarvoor half onbewust) de behoorlijk sterke voorweeën waarna ik dus niet meer kon slapen tot een uur of 5. Dan ben je niet blij als je kinderen je om 7 uur uit bed schoppen...
Net even lekker gedoucht en ik wacht het maar af... hopelijk zet het door, dan ben ik ook van dat stomme gerommel af.
pi_44241416
allemaal nog bedankt voor de reacties nav voogdij enz
Wij wisten de rest al wel, kindje is al erkend en ouderlijk gezag kan pas na de geboorte geregeld worden. Daarvoor moet geloof ik o.a. een geboorteakte worden opgestuurd.
Wij willen graag mijn ouders als voogd vragen, maar nu wordt dat vaak afgeraden om ouders te kiezen? ivm leeftijd.... Mijn vriend heeft ook nog wel een zus, maar zij denken zo anders over opvoeden dat ik hun niet als voogd wil, en mijn eigen broertje zit nog in de stappen en zuipen fase.

Oeh!!!!!!!!! Wij krijgen vandaag de babykamer!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAH
Ze komen tussen 8-18...hopelijk wel een beetje op tijd, dan kan ik er vast van genieten!
(=paps bellen om het bedje in elkaar te zetten)
pi_44241430
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 08:27 schreef Suzanna het volgende:
Pfff... over slapeloze nachten gesproken... rond 1 uur begonnen bij mij (bewust, daarvoor half onbewust) de behoorlijk sterke voorweeën waarna ik dus niet meer kon slapen tot een uur of 5. Dan ben je niet blij als je kinderen je om 7 uur uit bed schoppen...
Net even lekker gedoucht en ik wacht het maar af... hopelijk zet het door, dan ben ik ook van dat stomme gerommel af.
Oeh suzanna!! Das spannend! Succes, hopelijk zet het door!
pi_44241657
Hier is alles weer in rustig vaarwater gekomen... Goed geslapen, vriendlief niet want het snurken neemt extreme waarden aan... Ben inmiddels snipverkouden geworden, dus das ook niet echt bevoordelijk voor snurken....
Om 12 uur naar de Gyn en mijn moeder gaat deze keer met me mee.

Suus gaan we tegelijk bevallen???
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:29:39 #238
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_44242108
Goedemorgen!
Suzanna ik hoop dat het doorzet voor je! Stiekemurd succes vandaag bij de gyn! Hopen dat jullie niet meer zo lang hoeven te wachten.

Vanaf nu zal ik weer iets meer hier komen posten gelukkig... Het kamertje is af!!!! Eindelijk kunnen we nu gaan wachten op de kleine. Het is zo mooi geworden! Ik zal snel wat foto's maken , ben helemaal trots!
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_44242186
Suzanna, wat spannend. Hopelijk gaat het vandaag echt gebeuren
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:36:44 #240
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44242259
Stiekemurd, ik teken ervoor. Gezellig!
Voel me op het moment flink beroerd, ik denk dat ik een griep te pakken heb (of buikgriep, ben ook behoorlijk misselijk) dus weet niet of het wel zo slim is om nu te bevallen.. Maar goed, de baby doet toch wat ze zelf wil dus we wachten maar af. Ik heb nu nog af en toe voorweeën maar ze stellen niet zoveel voor.
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:52:40 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44242556
Suzanna succes. Ik hoop dat het doorzet. Kun je wel nog door je neus in ademen, want anders wordt het straks toch een beetje lastig. voor de zekerheid neusspray en bekvet (lippenbalsem) in de buurt houden...

Stiekemurd. Ik duim voor je dat er om 12 uur positieve berichten zijn.
pi_44243017
bekvet! yak!

suzanna & stiekemerd, ik hoop voor jullie dat 't niet al te lang meer duurt. zet 'm op!
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:15:51 #243
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44243052
chacama, tis geen neusverkoudheid, meer een algeheel beroerd-voelen incl. misselijkheid, hoofdpijn etc. ... maar da's dan maar goed ook, met al dat puffen straks ...

Mijn moeder kan precies vandaag niet komen nu het echt nodig is, best wel balen. En buurvrouw heeft het weer eens superdruk dus kan ook niet even Noa overnemen. Maar goed... jammer maar helaas. Als t echt nodig is bel ik m'n man wel dat hij thuis moet komen.

Enne... bekvet (hmmm...ik heb toch liever de term 'lippenbalsem', die klinkt iets lieflijker )
pi_44243420
Hmm wel goeie tip Chaca. Doordat ik door mijn mond moet ademen heb ik ook echt droge lippen...
Maar ik las ergens van ET dat zij ook zo verkouden was met Saskia en juist met bevallen alles ineens over was?!
pi_44243460
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 00:05 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb dat 1 keer geopperd, het is een wonder dat ik nog leef.
Hoe bracht je het? "Ik ga ergens anders slapen want je snurkt omdat je zo dik bent"?
Gedachten/uitspraken van de mannen tijdens je zwangerschap
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:38:13 #246
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44243558
Hè Suzanna, vervelend! Hopelijk zet het inderdaad door (de bevalling dan hè, niet de ziekte... ) of houdt het gewoon heel snel weer op en kun je vandaag nog ergens even je nestje in duiken als de kids ook liggen te slapen. Beterschap!
pi_44243571
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hoe bracht je het? "Ik ga ergens anders slapen want je snurkt omdat je zo dik bent"?
Gedachten/uitspraken van de mannen tijdens je zwangerschap
De mijne keek me vanmorgen gewoon niet lief en nijdig aan
pi_44243663

Ik ben verliefd op een klein bewegend vlekje in mijn buik.
Het is 2,5 cm groot, heeft een hartslag van 168 bpm en het bewoog!

Alles was goed, ik moet wel uitkijken dat ik niet meer afval maar ik mag die tabletjes halen waar jullie het hier over hadden. Bloeddruk was prima, zelfs wat richting laag, 100/60.

De kleine lag met het hoofdje naar beneden, je zag duidelijk een hartje knipperen en ook zag je vaag de beentjes en de armpjes. En pindaatje bewoog ook nog wat... heel mooi om te zien!!!

Heb 5!!!! foto's meegekregen. De volgende afspraak is begin januari, ze belt me straks nog even over de datum want ze was de agenda vergeten. Dan krijgen we standaard in deze praktijk nog 1 keer een echo.

Ik zal de foto's zo inscannen! Ook heeft ze het dooierzakje laten zien, wat mijn misselijkheid veroorzaakt. Deze was inderdaad nog aan de grote kant.

De uitgerekende datum is nu vastgesteld op 11 juli 2007
pi_44243704
Ow wat leuk voor je Kleintje. Helemaal in de Gloria
pi_44243969
Stiekemurd en Suus, hoop dat het nu gaat doorzetten bij jullie. Wordt tijd voor verse babietjes!

Overigens, ik heb met de vlos een lang gesprek over de 20 weken echo en ik heb duidelijk aangegeven dat ik het nog niet weet of ik het wel wil. Aan de ene kant is het fijn om te weten of alles goed zit en een thuisbevalling erin zit, of dat ik in het ziekenhuis in Den Helder kan bevallen of dat er een afwijking is waardoor je in een academisch moet bevallen.
Maar ja, het is vaak alleen een prognose en na het constateren van iets kan je de laatste 20 weken niet meer onbezorgd zwanger zijn. En daar kijk ik tegenop.

Hebben jullie het wel of niet gedaan en met wat voor overwegingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')