abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44129436
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:00 schreef Gia het volgende:
'Ook lekker dan als je zo'n zoontje hebt terwijl je een voorbeeldfunctie hebt.'
Al lees ik hem 10 x en van voor naar achter, ik zie maar één uitleg: Dat het behoorlijk beschamend is als je zo'n zoon hebt terwijl je een voorbeeldfunctie hebt.
(En dan boeit het zelfs niet eens als deze daad het gevolg zou zijn van een slecht opvoeding door deze vader zelf of door zijn moeder)
Uitleg 2:

"Men" kijkt naar de vader, denkt 'Ook lekker dan als je zo'n zoontje hebt terwijl je een voorbeeldfunctie hebt.' en keurt vader af met het stempeltje "gefaald in de opvoeding van z'n zoon" (al dan niet gecombineerd met het stempel "met zo'n functie had hij toch beter moeten weten en doen".)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 4 december 2006 @ 13:14:53 #142
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44129437
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Zie boven. Die man met die 2 kindjes. Een uitstekende acteur.
Ben hem laatst eens tegen gekomen. 't Is echt een eng figuur. Dat ze die ooit hebben laten lopen, snap ik nog niet.
Dus als jij een iemand die vrij is gekomen eng vindt dan zeg je gewoon dat het vaak voorkomt?
pi_44129442
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. En dat zit er na 20 jaar en goed gedrag meestal wel in.
Het gebeurt regelmatig dat gevangen gratie van de koningin krijgen in Nederland?
Om eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit van gehoord, maar kom gerust met een bron hoor.
quote:
Vaak is het bij TBS ook zo dat een patient gewoon de juiste dingen moet zeggen en een tijdlang een goed gedrag moet laten zien en dan komt hij weer vrij.
"gewoon de juiste dingen moet zeggen"
Je krijgt juist TBS als je daar moeite mee hebt, en zo gewoon is dat voor die mensen niet.
quote:
Die man die ik ken die zijn eigen kinderen de nek door heeft gesneden, kreeg destijds 8 jaar en TBS. Hij was, inclusief TBS, na 8 jaar weer vrij. Hij is inmiddels weer hertrouwd en heeft gewoon weer twee kindjes.
En het gaat prima met hem? of snijdt hij nog regelmatig kinderstrotjes door?
Oftewel wat wil je nu zeggen, dat TBS een prima behandeling/strafmaat is?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44129551
het TBS systeem werkt ook niet, dan mag hij fijn op proefverlof...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44129725
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:05 schreef Gia het volgende:

Die man die ik ken die zijn eigen kinderen de nek door heeft gesneden, kreeg destijds 8 jaar en TBS. Hij was, inclusief TBS, na 8 jaar weer vrij. Hij is inmiddels weer hertrouwd en heeft gewoon weer twee kindjes.
Welke vrouw durft nog met zo,n man te trouwen en kinderen nemen? Niet te geloven.
pi_44129760
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

En het gaat prima met hem? of snijdt hij nog regelmatig kinderstrotjes door?
Oftewel wat wil je nu zeggen, dat TBS een prima behandeling/strafmaat is?
Jij vind 8 jaar normaal voor zo'n daad?
Houd van een lijntje.
  maandag 4 december 2006 @ 13:25:28 #147
3542 Gia
User under construction
pi_44129786
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:10 schreef Bep het volgende:

[..]

Er zijn zat kinderen die zonder gewetensfunctie worden geboren. daar kan je als ouders niets aan doen
Ook dat kan ik me niet voorstellen. Bij mijn zoontje in de klas zat volgens mij zo'n jongen. Maar die werd wel opgevoed met het idee dat hij de beste was en door zijn moeder aangespoord om altijd de beste te willen zijn, niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Als die ergens niet mee won, werd hij woest. Hij had ook het idee dat hij alles mocht en haalde altijd rotzooi uit, zoals spiegels van auto's ombuigen, steentjes gooien naar hondjes die uitgelaten werden, spugen naar oude mensen, middelvinger opsteken, enz.... En als je hiervan iets zei tegen die moeder, dan was haar reaktie: "Die van jullie doen zeker nooit iets?" om er vervolgens niks aan te doen.

Ben blij dat ze niet meer in de buurt wonen.
pi_44129806
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:24 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Jij vind 8 jaar normaal voor zo'n daad?
Geen idee, op basis van een zin kan ik niet oordelen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 4 december 2006 @ 13:26:24 #149
3542 Gia
User under construction
pi_44129812
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Uitleg 2:

"Men" kijkt naar de vader, denkt 'Ook lekker dan als je zo'n zoontje hebt terwijl je een voorbeeldfunctie hebt.' en keurt vader af met het stempeltje "gefaald in de opvoeding van z'n zoon" (al dan niet gecombineerd met het stempel "met zo'n functie had hij toch beter moeten weten en doen".)
Vergezocht, maar zo was het in elk geval niet bedoeld. Meer medelijdend naar die vader toe.
  maandag 4 december 2006 @ 13:28:05 #150
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44129858
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook dat kan ik me niet voorstellen. Bij mijn zoontje in de klas zat volgens mij zo'n jongen. Maar die werd wel opgevoed met het idee dat hij de beste was en door zijn moeder aangespoord om altijd de beste te willen zijn, niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Als die ergens niet mee won, werd hij woest. Hij had ook het idee dat hij alles mocht en haalde altijd rotzooi uit, zoals spiegels van auto's ombuigen, steentjes gooien naar hondjes die uitgelaten werden, spugen naar oude mensen, middelvinger opsteken, enz.... En als je hiervan iets zei tegen die moeder, dan was haar reaktie: "Die van jullie doen zeker nooit iets?" om er vervolgens niks aan te doen.

Ben blij dat ze niet meer in de buurt wonen.
Dat is toch een heel ander verhaal dan kinderen die zonder gewetensfunctie worden geboren
pi_44129877
Julian C. staat voor Julien Constancia.
  maandag 4 december 2006 @ 13:31:02 #152
3542 Gia
User under construction
pi_44129940
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:14 schreef Bep het volgende:

[..]

Dus als jij een iemand die vrij is gekomen eng vindt dan zeg je gewoon dat het vaak voorkomt?
Hij had TBS, heeft willens en wetens zijn 2 kinderen de keel doorgesneden en loopt na 8 jaar weer rond, omdat hij zich kon voordoen als een lieve jongen.
Het was een ontzettend verwend kind en wilde ook als volwassene altijd zijn zin krijgen. Toen na een scheiding de kinderen waren toegewezen aan zijn ex-vrouw heeft hij ze gekeeld. Vervolgens heeft hij zijn ex-vrouw opgebeld, gezegd wat hij had gedaan en dat zij nu aan de beurt was. Uiteraard heeft ze daar niet op zitten wachten.
Deze man kon niet verkroppen dat zij hem verlaten had en de kinderen had meegenomen. Zijn redenatie: Ik niet de kinderen, maar jij ook niet. Hij was ook van plan zelfmoord te plegen als hij haar had gedood.

Vind jij dat zo iemand nog vrij rond mag lopen?

En ja, dat gebeurt dus meer. Als je maar goed kunt acteren.

Degene die veroordeeld is voor een dubbele moord in Helmond in 1995 (?) kreeg ook 8 jaar en TBS. Ook die loopt weer rond. (Hoewel ik in dat geval niet overtuigd ben van zijn schuld)
  maandag 4 december 2006 @ 13:31:36 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44129957
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:28 schreef Flounder het volgende:
No shit, Sherlock. Dat is zo'n topic of 3 geleden al geroepen. Overigens: Voel je je nou een grote knul, dat je dit soort gegevens openbaar kunt maken? Wat draagt het bij aan de discussie of aan deze hele zaak? Het is goede gewoonte in nederland verdachten (want meer is hij niet) min of meer anoniem te houden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44129988
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:26 schreef Gia het volgende:
Vergezocht,
Valt wel mee, is het eerste wat in mij opkwam met deze post van je (ondanks de smily) nog vers in het geheugen:
quote:
Op maandag 4 december 2006 08:54 schreef Gia het volgende:
Is die vader trouwens ook crimineel dat er alleen C. staat?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 4 december 2006 @ 13:32:41 #155
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44129995
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij had TBS, heeft willens en wetens zijn 2 kinderen de keel doorgesneden en loopt na 8 jaar weer rond, omdat hij zich kon voordoen als een lieve jongen.
Het was een ontzettend verwend kind en wilde ook als volwassene altijd zijn zin krijgen. Toen na een scheiding de kinderen waren toegewezen aan zijn ex-vrouw heeft hij ze gekeeld. Vervolgens heeft hij zijn ex-vrouw opgebeld, gezegd wat hij had gedaan en dat zij nu aan de beurt was. Uiteraard heeft ze daar niet op zitten wachten.
Deze man kon niet verkroppen dat zij hem verlaten had en de kinderen had meegenomen. Zijn redenatie: Ik niet de kinderen, maar jij ook niet. Hij was ook van plan zelfmoord te plegen als hij haar had gedood.

Vind jij dat zo iemand nog vrij rond mag lopen?

En ja, dat gebeurt dus meer. Als je maar goed kunt acteren.

Degene die veroordeeld is voor een dubbele moord in Helmond in 1995 (?) kreeg ook 8 jaar en TBS. Ook die loopt weer rond. (Hoewel ik in dat geval niet overtuigd ben van zijn schuld)
Het gaat mij erom dat jij erg makkelijk loopt te strooien met de woorden : vaak alsof jij er zoveel vanaf weet , alsof het jou werk is .
pi_44130018
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:28 schreef Flounder het volgende:
Ja en hij is 22 jaar.
.
  maandag 4 december 2006 @ 13:35:02 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44130077
En weet die nieuwe vrouw dat ie z'n vroige kinderen heeft afgeknald?
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 4 december 2006 @ 13:40:10 #158
3542 Gia
User under construction
pi_44130237
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het gebeurt regelmatig dat gevangen gratie van de koningin krijgen in Nederland?
Om eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit van gehoord, maar kom gerust met een bron hoor.
Er worden jaarlijks 4000 verzoeken ingediend. Gelukkig worden de meesten niet ontvankelijk verklaard, maar dat terzijde. Ja, er worden jaarlijks gratieverzoeken ingewilligd.
quote:
Elk gratieverzoek wordt op zijn eigen verdiensten beoordeeld en getoetst aan de wettelijke
criteria, zoals die hun uitwerking hebben gevonden in de praktijk. De Gratiewet geeft de
voorwaarden voor gratieverlening heel globaal aan. Gratie kan worden verleend
a) op grond van enige omstandigheid, waarmee de rechter op het tijdstip van zijn beslissing
geen of onvoldoende rekening heeft gehouden of heeft kunnen houden en die, als zij op
dat tijdstip wel of voldoende bekend was geweest, de rechter aanleiding zou hebben
gegeven tot het opleggen van een andere straf of maatregel, of tot het afzien daarvan; dan
wel
b) indien het aannemelijk is geworden dat met de tenuitvoerlegging van de rechterlijke
beslissing of de voortzetting daarvan geen met de strafrechtstoepassing na te streven doel
in redelijkheid wordt gediend.
http://bestel.postbus51.n(...)3-20051130-92111.pdf
  maandag 4 december 2006 @ 13:41:03 #159
3542 Gia
User under construction
pi_44130267
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:23 schreef Bibelot het volgende:

[..]

Welke vrouw durft nog met zo,n man te trouwen en kinderen nemen? Niet te geloven.
Is geen Nederlandse vrouw. Hij heeft haar uit het buitenland gehaald.
  maandag 4 december 2006 @ 13:42:45 #160
3542 Gia
User under construction
pi_44130322
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:28 schreef Bep het volgende:

[..]

Dat is toch een heel ander verhaal dan kinderen die zonder gewetensfunctie worden geboren
Dat kind heeft totaal geen geweten. Zijn ouders komen over als keurige mensen. Niemand zal vermoeden dat het in dit geval aan de opvoeding kan liggen. Vaak is het zo dat mensen die gewetenloos zijn, gewoon door en door verwend zijn en altijd alles mochten en altijd hun zin kregen.
Ik geloof er niet in dat een kind gewetenloos geboren wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')