Ja, ik ga ook maar niet zoeken.quote:Op zondag 3 december 2006 21:10 schreef milagro het volgende:
[..]
dat denk ik dus ook, die raakt volgens mij alleen maar meer in paniek, en is ook niet in staat om zijn daad te ontkennen, heel rustig, een psychose daar kom je niet zo 1,2, 3 uit.
lijkt me meer dat hij probeert duidelijk te maken dan waarom het nodig was, waarom men dat nu niet snapt, en dat iedereen dus ook 'bij hen' hoort of iets in die trant.
de afstand tussen school naar huis, via jullie achterom is dus niet zo groot, maar het heeft toch nog wel een uur of 2 toch geduurd voor ze hem hadden, dus tja, ga maar zoeken als hij niets zegt.
okay, maar een psychose, eruit komen dan, dat is niet zomaar gebeurd, dat heeft begeleiding nodig, lijkt me en het lijkt me danook dat zo iemand direct na arrestatie ondervragen vrij zinloos is.quote:Op zondag 3 december 2006 21:23 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dat hoeft volgens mij niet. Psychose kan gepaard gaan met angstaanvallen maar ook met niet-angstige onrealistische beelden. Net zoiets als dementie; de ene gestoorde is heel vrolijk, de andere heel angstig, de andere gewelddadig, de andere juist super-relaxed, en soms kan 't een ook snel in het andere overgaan. Wat vooral geldt, is dat de normale gedachtengangen die een gewoon mens kent verstoord zijn... Ik quote nu jouw stukje maar al die vragen, 'waarom iets stelen in een school, daar zou 'ie toch meer kans maken betrapt te worden', 'waarom geweld ipv weglopen als Jesse hem betrapte', of 'waarom ontkennen', 'waarom bekennen', 'waarom wel/niet verzetten', zijn van weinig waarde... Als die gozer normaal reageerde, logisch over oorzaak en gevolg nadacht, dan had Jesse waarschijnlijk gewoon Sinterklaas zitten vieren met z'n familie.![]()
Ik hoorde de ambulances en politie (heli) rond half 12... volgens de kranten is hij rond kw over 12 al gepaktquote:Op zondag 3 december 2006 21:10 schreef milagro het volgende:
de afstand tussen school naar huis, via jullie achterom is dus niet zo groot, maar het heeft toch nog wel een uur of 2 toch geduurd voor ze hem hadden, dus tja, ga maar zoeken als hij niets zegt.
Eens... Ik doel ook niet alleen op psychose eigenlijk... meer dat er bij deze gozer een steekje los zit, hoe je 't ook precies wilt noemen is niet zo relevant, misschien wel bij berechting enzo maar niet voor de forum discussie... het probleem is dat er zoveel kronkels in z'n gedachtengang zitten dat 't voor ons moeilijk/onmogelijk is te speculeren over zijn motieven, of je 't nu vanwege een echte psychose is of een gebrek aan normen of misschien was 'ie wel aan de drugs (MrSago zegt dat 'ie geen drugs deed maar ook dat 'ie hem een hele tijd niet gezien had en vond dat 'ie er zo slecht uitzag; als iemand snel heel erg achteruit gaat is dat geen bewijs maar toch wel 1 van de alarmsignalen van een mogelijke drugs/alcohol verslaving). Er zijn stoornissen waarbij wel degelijk sterke gemoedsschommelingen voorkomen.quote:Op zondag 3 december 2006 21:30 schreef milagro het volgende:
maar de manier waarop de knul blijkbaar al eerder redeneerde "ik haat dieven , want die zijn sneaky, nee, dan ik, ik doe het open en bloot, ik trek gewoon een (nep) wapen en loop een winkel in en beroof de boel" geeft al aan dat hij een hele eigen set , redelijk kromme gestoorden normen heeft, ook als hij niet in de war is.
aha, om even voor 1130 was hij nog in de school, drie kwartier dus ongeveer, niet lang, maar lang genoeg.quote:Op zondag 3 december 2006 21:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik hoorde de ambulances en politie (heli) rond half 12... volgense de kranten is hij rond kw over 12 al gepakt
Grrrr, doe ik 't weer, het edit & quote ikoontje lijken teveel op elkaarquote:Op zondag 3 december 2006 21:40 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Eens... Ik doel ook niet alleen op psychose eigenlijk... meer dat er bij deze gozer een steekje los zit, hoe je 't ook precies wilt noemen is niet zo relevant, misschien wel bij berechting enzo maar niet voor de forum discussie... het probleem is dat er zoveel kronkels in z'n gedachtengang zitten dat 't voor ons moeilijk/onmogelijk is te speculeren over zijn motieven, of je 't nu vanwege een echte psychose is of een gebrek aan normen of misschien was 'ie wel aan de drugs (MrSago zegt dat 'ie geen drugs deed maar ook dat 'ie hem een hele tijd niet gezien had en vond dat 'ie er zo slecht uitzag; als iemand snel heel erg achteruit gaat is dat geen bewijs maar toch wel 1 van de alarmsignalen van een mogelijke drugs/alcohol verslaving). Wat de oorzaak ook is, het gevolg is dat het voor normale mensen niet te bevatten is wat er in zijn brein afspeelde...
nee, precies, iemand een half jaar niet zien, er kan in die tijd van alles gebeurd zijn, en dat hoeft niet perse geestesziektes te zijn of drugs, maar kan ook een andere instelling/mentaliteit ziin, door foute vrienden bv.quote:Op zondag 3 december 2006 21:40 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Eens... Ik doel ook niet alleen op psychose eigenlijk... meer dat er bij deze gozer een steekje los zit, hoe je 't ook precies wilt noemen is niet zo relevant, misschien wel bij berechting enzo maar niet voor de forum discussie... het probleem is dat er zoveel kronkels in z'n gedachtengang zitten dat 't voor ons moeilijk/onmogelijk is te speculeren over zijn motieven, of je 't nu vanwege een psychose is of een gebrek aan normen of misschien was 'ie wel aan de drugs (MrSago zegt dat 'ie geen drugs deed maar ook dat 'ie hem een hele tijd niet gezien had en vond dat 'ie er zo slecht uitzag; als iemand snel heel erg achteruit gaat is dat geen bewijs maar toch wel 1 van de alarmsignalen van een mogelijke drugs/alcohol verslaving). Wat de oorzaak ook is, het gevolg is dat het voor normale mensen niet te bevatten is wat er in zijn brein afspeelde...
Dat er ene steekje bij los zit is dan ook wel een open deur intrappen.quote:Op zondag 3 december 2006 21:40 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Eens... Ik doel ook niet alleen op psychose eigenlijk... meer dat er bij deze gozer een steekje los zit, hoe je 't ook precies wilt noemen is niet zo relevant, misschien wel bij berechting enzo maar niet voor de forum discussie... het probleem is dat er zoveel kronkels in z'n gedachtengang zitten dat 't voor ons moeilijk/onmogelijk is te speculeren over zijn motieven, of je 't nu vanwege een echte psychose is of een gebrek aan normen of misschien was 'ie wel aan de drugs (MrSago zegt dat 'ie geen drugs deed maar ook dat 'ie hem een hele tijd niet gezien had en vond dat 'ie er zo slecht uitzag; als iemand snel heel erg achteruit gaat is dat geen bewijs maar toch wel 1 van de alarmsignalen van een mogelijke drugs/alcohol verslaving). Er zijn stoornissen waarbij wel degelijk sterke gemoedsschommelingen voorkomen.
Wat de oorzaak ook is, het gevolg is dat het voor normale mensen niet te bevatten is wat er in zijn brein afspeelde...
Ja, precies. Zo zie ik het dus ook. Zelfbejag. Het was niet lukraak dan had hij namelijk veel meer kinderen wat kunnen aandoen. Want die is hij op zijn weg (blijkbaar) naar huis ook tegengekomen.quote:Op zondag 3 december 2006 21:49 schreef milagro het volgende:
[..]
hoewel zijn daad de daad van een compleet gestoorde is, is de man zelf volkomen bij zinnen, nergens verward, geen spijt, alleen medelijden met zichzelf.
Daar komen we mischien nooit achter.quote:Op zondag 3 december 2006 21:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat er ene steekje bij los zit is dan ook wel een open deur intrappen.
Maar het is inderdaad niet te bevatten. Waarom...
Is het wel in je opgekomen dat hij toen waarschijnlijk geen wapen meer bij zich had en dat hij nooit en misdrijf zal gaan plegen zonder steek- of nepvuurwapen...quote:Op zondag 3 december 2006 21:53 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, precies. Zo zie ik het dus ook. Zelfbejag. Het was niet lukraak dan had hij namelijk veel meer kinderen wat kunnen aandoen. Want die is hij op zijn weg (blijkbaar) naar huis ook tegengekomen.
quote:Op zondag 3 december 2006 22:22 schreef Loedertje het volgende:
Er is geen plaats voor vergeving in die zalvende dienst bij kruispunt..vreemde dienst.
Loedertje gooit altijd graag de knuppel in het hoenderhok.quote:Op zondag 3 december 2006 22:30 schreef Taurus het volgende:
[..]Vergeving? Wie moet er vergeven worden dan?
Nou ja jij vindt mij spastisch. Maar je kunt, zonder spoken te zien, ook heel erg geschrokken zijn. En dat ben ik wel.quote:Op zondag 3 december 2006 23:01 schreef Eightball het volgende:
Stali, lieverd (echt) doe niet zo spastisch...
Hmpf...quote:Op zondag 3 december 2006 23:01 schreef Eightball het volgende:
Stali, lieverd (echt)
Ja, nou, een beetje.quote:Op zondag 3 december 2006 23:21 schreef Stali het volgende:
Nou ja jij vindt mij spastisch.
Ruik ik een jaloerse user?quote:
bizar alibi?quote:Niemand in Hoogerheide heeft het flauwste vermoeden over de motieven van C. ,,Hij ontkent de moord,’’ zegt zijn advocaat H. van Asselt. ,,Maar hij komt wel met een bizar alibi.’’
Ja, misschien heb je gelijk. Al ben ik niet iemand die nu zegt dat het hier niet meer veilig is.quote:
Zeker, du_ke....quote:
Jij duikt ook met enige regelmaat op in zeker de laatste twee topics. Ik heb deze reeks niet erg gevolgd hoor, maar kom jij ook uit Hoogerheide?quote:Op zondag 3 december 2006 23:52 schreef Erwtensoep het volgende:
Ben je gek. Er gebeurd nooit iets in Hoogerheide, dan is de klap des te harder.
Iig 3 fokkers uit Hoogerheide. Maar qua sfeer klopt het toch wel wat ik heb geschreven?quote:Op maandag 4 december 2006 00:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja.
Belangrijk is echter wel de vraag of de vrije wil ten tijde van de misdaad is aangetast (tgv ziekelijke stoornis) van de verdachte. Dat is essentieel bij een evt veroordeling.quote:Op maandag 4 december 2006 00:14 schreef thaleia het volgende:
Psychose of geen psychose, ik heb sowieso altijd 'geestesziekten' een rare factor gevonden om mee te nemen in het berechtingsproces. Iemand die een gruweldaad begaat is voor mij per definitie geestesziek. Of ie nou wist wat ie deed of niet. Als ie dacht dat ie een demon aan het afslachten was is ie op een andere manier geestesziek dan als ie wel wist wat ie aan het doen was, maar ziek blijft ie.
Het klopt wel ja. Gelukkig maar.quote:Op maandag 4 december 2006 00:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Iig 3 fokkers uit Hoogerheide. Maar qua sfeer klopt het toch wel wat ik heb geschreven?
Ik hoop echt dat er morgen duidelijkheid is.quote:Op maandag 4 december 2006 00:22 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Het klopt wel ja. Gelukkig maar.
We kunnen wel de ergste dingen over de verdachte roepen, maar het heeft nul komma nul invloed.
Welterusten Staliquote:Op maandag 4 december 2006 00:35 schreef Stali het volgende:
Ik hoop echt dat er morgen duidelijkheid is.
Welterusten voor straks.
En dit is waar. Vervolgens beland je in het goddeloze bewustzijn/chemie en justitie moet oordelen. Maar het is sowieso ziek.quote:Op maandag 4 december 2006 00:14 schreef thaleia het volgende:
Iemand die een gruweldaad begaat is voor mij per definitie geestesziek.
Ben het zowaar een keer met je eens.quote:Op zondag 3 december 2006 20:21 schreef Meki het volgende:
ik hoop dat de kindermoordenaar de doodstraf krijgt
ik hoorde vanochtend een gerucht (let wel: een gerucht) dat hij gearresteerd is mede op aanwijzingen dat hij bebloede handen afveegde aan bosjes. (let wel: een gerucht)quote:Op maandag 4 december 2006 08:34 schreef schatje het volgende:
Als Juilen C. inderdaad de juiste man is moet hij toch bloedsporen op zijn kleding hebben gehad?
Steekwonden en het doorsnijden van de keel gaan nu eenmaal gepaard met het nodige bloed dat vloeit.
Hij moet dan toch een goed excuus hebben waarom er bloed van een mens op zijn kleding heeft gezeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |