Tja en als hij het niet heeft gedaan is er een andere familie die het niet graag wil horen. Maar wat wil je er voor de rest mee zeggen?quote:Op maandag 4 december 2006 15:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zijn familie, misschien? Die moeten er ook mee leren leven. Ik denk dat die heel graag zouden horen, dat hij de moordenaar niet is.
Kunnen ze die niet eens een uurtje bij Julien in de cel zetten?quote:Op maandag 4 december 2006 15:20 schreef Bombardier het volgende:
Halsema net op de radio: "het is de schuld van kabinet Balkenende".
Mag je wel zeggen, maar probeer je eigen gedragingen niet als norm of basis voor het oordeel te nemen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Het feit dat hij zo rustig blijft maakt hem in mijn ogen juist verdacht.
Of leg ik nu weer te gemakkelijk een verband en mag ik dat niet zeggen?
Ik zou ten alle tijden bij arrestatie me rustig houden, maar als ik dan op het bureau ten onrechte ergens van beschuldigd zou worden, zou ik daar niet stoïcijns bij gaan zitten kijken, maar moord en brand schreeuwen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Mag je wel zeggen, maar probeer je eigen gedragingen niet als norm of basis voor het oordeel te nemen.
de informatie blijven staan en niet verzetten bij aanhouding is wel erg sumier om iemand aldanniet schuldig te achten.
Jij zou niet blijven staan en je verzetten, tig anderen zouden wel blijven staan en geen verzet tonen het, zegt helemaal niets.
Wel waar, er zijn mensen die gezien hebben dat een jongen bloed aan bosjes aan het afsmeren was.quote:Op maandag 4 december 2006 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat deze jongen was?
Er is bloed aan de bosjes afgeveegd. Maar er is niet gezegd dat men gezien heeft dat deze jongen dat gedaan heeft.
een jongen, ja. Bewijs jij even dat het deze jongen was?quote:Op maandag 4 december 2006 15:29 schreef RamonNL het volgende:
[..]
Wel waar, er zijn mensen die gezien hebben dat een jongen bloed aan bosjes aan het afsmeren was.
Goed, en als die mensen herkend hebben dat dat Julien C. was, dan zijn ze belangrijke getuigen en is de zaak rond.quote:Op maandag 4 december 2006 15:29 schreef RamonNL het volgende:
[..]
Wel waar, er zijn mensen die gezien hebben dat een jongen bloed aan bosjes aan het afsmeren was.
Ik i.e.g. niet. Iemand die zóiets doet moet minstens levenslang opgesloten worden. Net als tbs'ers waarvan bewezen is dat ze niet sporen. Mensen die een geweldsmisdrijf op hun geweten hebben moeten gewoon NOOIT meer buiten komen. De pest is dat velen zó gis zijn dat ze hun psychologen/psychiaters om de tuin weten te leiden, en dan herhalen waar ze in principe voor zijn opgepakt. Het eind is zoek. De hele zwik achter slot en grendel tot Magere Hein ze komt halen. Geen (proef)verloven, geen eerdere vrijlating "wegens goed gedrag". En de wijze mensen die vinden dat "zwaarder straffen geen zin heeft", dienen zich eens achter hun oren te krabben.quote:Op maandag 4 december 2006 13:24 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Jij vind 8 jaar normaal voor zo'n daad?
Ben het helemaal met je eens.quote:Op maandag 4 december 2006 15:40 schreef progrock het volgende:
[..]
Ik i.e.g. niet. Iemand die zóiets doet moet minstens levenslang opgesloten worden. Net als tbs'ers waarvan bewezen is dat ze niet sporen. Mensen die een geweldsmisdrijf op hun geweten hebben moeten gewoon NOOIT meer buiten komen. De pest is dat velen zó gis zijn dat ze hun psychologen/psychiaters om de tuin weten te leiden, en dan herhalen waar ze in principe voor zijn opgepakt. Het eind is zoek. De hele zwik achter slot en grendel tot Magere Hein ze komt halen. Geen (proef)verloven, geen eerdere vrijlating "wegens goed gedrag". En de wijze mensen die vinden dat "zwaarder straffen geen zin heeft", dienen zich eens achter hun oren te krabben.
quote:Op maandag 4 december 2006 15:20 schreef Bombardier het volgende:
Het is ongetwijfeld ontzettend uit zijn verband gerukt.quote:Op maandag 4 december 2006 15:48 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
![]()
is dit serieus?
hoe kan een regering verantwoordelijk zijn voor de moord op een klein kind?
Probleem is dat de psychopaat niet altijd te herkennen/diagnotiseren valt. Het kunnen op het eerste gezicht keurige nette mensen zijn, die pas als je ze nader leert kennen enkele wrede trekjes hebben bijv. Sommige psychopaten kunnen met hun antisociale inslag ook uitstekend functioneren in de maatschappij. Bijv. als een over lijken gaande sales manager of een sadistische onderofficier in het leger. Er is kortom geen peil op te trekken.quote:Op maandag 4 december 2006 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had die groep al apart gezet. In die gevallen is er al sprake van een ziektebeeld voordat gemoord wordt.
(Iemand die moord en dan aanvoert dat hij net op dat moment een psychose ontwikkeld heeft, geloof ik niet.)
En het kan best zijn dat zoiets bij deze jongen speelt. Feit is wel dat hij dan nooit meer rond mag lopen. Want zo'n defect is niet te repareren. Met medicijnen kun je de symptomen onderdrukken waardoor een redelijk normaal leven mogelijk is, maar te genezen is het niet. Zo iemand is dan voor altijd een gevaar voor zijn omgeving. Zeker in dit geval. Er is al sprake van overschatting. Hij kan op een dag zomaar vinden dat hij zijn medicijnen niet nodig heeft. En dan kan zoiets weer gebeuren.
Hiermee zeg ik dus niet dat iedereen met een 'defect' levenslang opgesloten moet worden, maar alleen die gevallen die door dit defect gemoord of verkracht enz... hebben.
En hier de bevestiging dat verdachte destijd idd leed aan een Anti-Sociale Persoonlijkheidsstoornis, wat destijd ook de reden was om persoon in kwestie verminderd toerekeningsvatbaar te verklaren.:quote:Op maandag 4 december 2006 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar denk ik heel anders over.
Lees dit artikel maar: Verdachte is "koel" en heeft "zwak normbesef" en dat doet mij wel heel erg sterk denken dat deze lijdt aan een Anti-Sociale Persoonlijkheidsstoornis (APS, voorheen vaker aangeduid met psychopathie)....
Ik sluit daarom zeker niet uit dat persoon mogelijk tijdens de daad (deels) ontoerekeningsvatbaar is geweest. De kans op TBS met dwangverpleging, naast celstraf is dan zeker niet ongebruikelijk....
Dat maakt het allemaal niet minder erg...we krijgen er Jesse hoe dan ook er niet mee terug...
Onderschat echter TBS niet. Het is een maatregel met een open eind en kan tekens indien nodig steeds weer worden verlengd tot aan de dood toe (long-stay scenario).
De meeste verdachten zijn als de dood om TBS te krijgen en hebben daarom veel liever "gewone"gevangenisstraf" tenminste als het om een tijdelijke detentie gaat....
Het valt dus niet uit te sluiten dat de gestelde diagnoses bij de vermeende daad weer een rol kunnen hebben gespeeld.quote:Verdachte eerder verplicht tot behandeling
BREDA - De rechtbank in Breda heeft de 22-jarige verdachte van de moord op basisschoolleerling Jesse Dingemans (8) uit Hoogerheide twee jaar geleden nog verplicht tot behandeling in een forensisch therapeutische kliniek.
De stille tocht in Hoogerheide. FOTO AP
Deze voorwaarde werd opgelegd naast een celstraf van twee jaar voor een gewapende overval op een supermarkt in 2003, blijkt uit het oude vonnis.
Een psycholoog schreef de jongeman destijds een zwak normbesef, gebrek aan angst, impulsiviteit en zelfoverschatting toe. Zijn persoonlijkheid vertoonde antisociale en narcistische aspecten, aldus zijn rapport. De deskundige beoordeelde de verdachte toen als verminderd toerekeningsvatbaar.
Behandeling?
Het is niet bekend of hij de behandeling ooit heeft ondergaan. Zijn toenmalige en zijn huidige advocaat weten het niet. Het Openbaar Ministerie dat toeziet op de executie van vonnissen wil er niets over zeggen. ,,Dat doen we nooit'', verklaarde een justitiewoordvoerster.
De rechtbank achtte destijds bewezen dat de verdachte zich op 19-jarige leeftijd in Breda had schuldig gemaakt aan een gewapende overval op een supermarkt. Hij bedreigde twee kassamedewerkers met een imitatiewapen en eiste dat ze hem het geld uit de kassa gaven. Bij een van hen werd dat tegen de slaap gehouden, bij de ander werd het in de zij gedrukt. Volgens justitie maakte hij bij de overval ongeveer 3500 euro buit.
bron
Kan me niet voorstellen dat Halsema zich tot hetzelfde bedenkelijke niveau verlaagt als extreemrechtsen vaak doen als ze bijv. familiedrama's en dit soort zaken wijten aan het cultuurrelativisme van linkse partijen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:20 schreef Bombardier het volgende:
De straffen zijn gewoon veel te mild!quote:Op maandag 4 december 2006 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld ontzettend uit zijn verband gerukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |