Ja, ik ook. Het feit dat hij zo rustig blijft maakt hem in mijn ogen juist verdacht.quote:Op maandag 4 december 2006 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik zonder dat ik wist waarom opgepakt zou worden door de politie zou ik door het lint gaan.
Tuurlijk niet. Als ik niks gedaan heb, hoef ik toch niet door het lint te gaan?!quote:Op maandag 4 december 2006 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik zonder dat ik wist waarom opgepakt zou worden door de politie zou ik door het lint gaan. De houding bij zijn arrestatie past dus WEL bij de beschuldiging.
Onjuist, er is weldegelijk reden om aan te nemen dat bij psychopaten sprake is van aangeboren defecten aan bepaalde delen van de hersenen, m.n. in de frontale kwab. Dit staat dus los van omgevingsfactoren als opgevoed worden in een gezelli8g gezinnetje. Lees Anne Moir et al. 'Geboren Misdadigers'. Ook kunnen defecten in de huishouding van neurotransmitters (m.n. serotonine) en hormonen de oorzaak zijn van antisociaal gedrag. Beschrijving van verdachte als zou hij geen berouw hebben getoond en uiterlijk onbewogen was bij eerdere aanraking met justitie nav een ernstig vergrijp, doen in bovengemelde richting denken.quote:Op maandag 4 december 2006 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Je begrijpt me dus duidelijk niet. Ik druk me misschien wat ongelukkig uit. Er is geen ander woord voor iemand die doodslag pleegt, dan moordenaar. Iemand die doodslag pleegt, meestal 'per ongeluk', noem ik dan maar even voor het gemak 'gewone' moordenaar. Maar eigenlijk zou je zo iemand niet moordenaar moeten noemen, omdat hij geen moord heeft gepleegd, maar doodslag.
Iemand die moord, doet dat met opzet en gewetenloos (tenzij er vooraf al sprake is van een duidelijk ziektebeeld). Iemand die dat doet, en dat zeg ik omdat ik dat altijd bij dat soort berichten lees, heeft vrijwel altijd een slechte jeugd gehad.
Uit mijn eigen omgeving ken ik dan voorbeelden van overbeschermde, verwende egoïsten, die altijd hun zin moeten krijgen. Die kunnen niet spreken van een slechte jeugd, maar het is wel een slechte opvoeding.
Dus, nogmaals, iemand die in een gezellig gezin met de juiste normen en waarden (nodig voor het functioneren in de maatschappij), op de juiste manier wordt opgevoed, kan misschien wel ooit iemand doden (uit de hand gelopen vechtpartij, per ongeluk), maar zal geen moordenaar worden in de juiste betekenis van het woord. (moord met voorbedachte rade)
Als je weet waarom dat je opgepakt wordt ivm een moord dan zou ik ook "rustig" zijn. Maar als je van niks weet en je wordt op straat ineens opgepakt, ja dan ga ik zeker flippen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als ik niks gedaan heb, hoef ik toch niet door het lint te gaan?!
En ik niet. Want daar schiet je toch niks mee op op dat moment.quote:Op maandag 4 december 2006 15:10 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als je weet waarom dat je opgepakt wordt ivm een moord dan zou ik ook "rustig" zijn. Maar als je van niks weet en je wordt op straat ineens opgepakt, ja dan ga ik zeker flippen.
Je gaat me niet vertellen dat je niet op z'n minst zou vragen wat er aan de hand is, want dat heeft deze jongen volgens mijn informatie niet gedaan.quote:Op maandag 4 december 2006 15:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik niet. Want daar schiet je toch niks mee op op dat moment.
en dit in relatie tot wat ik quotte:quote:Op maandag 4 december 2006 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het met slechte opvoeding dus niet alleen over een slechte jeugd. Ook te veel verwend worden en altijd je zin krijgen valt onder een slechte opvoeding en kan tot crimineel gedrag leiden.
Op mijn oude school, Carolus, zat nogal wat kak. Van die rijkeluiszoontjes en dochtertjes die dachten dat ze alles waren omdat pappie toevallig rijk was. Er zijn er nogal wat van in de fout gegaan, omdat ze nooit geleerd hebben dat ze moeten werken voor een goede toekomst. Sommigen zijn aan de drugs, één heeft met joyriding zijn vriendin de dood in gejaagd en weer een ander is gaan zwerven. Kortom, te veel verwend worden is niet goed.
Daarmee zeg ik weer niet dat rijke mensen hun kinderen niet op kunnen voeden, voor het geval iemand dat hier weer uit weet te distilleren.
Wil er alleen maar mee zeggen dat rijkdom en je kind alles kunnen geven net zo slecht uit kan pakken als armoede en een kind dat van alles te kort komt. Een slechte opvoeding heeft niks met arm of rijk te maken.
en mijn reactie is?quote:Dus, nogmaals, iemand die in een gezellig gezin met de juiste normen en waarden (nodig voor het functioneren in de maatschappij), op de juiste manier wordt opgevoed, kan misschien wel ooit iemand doden (uit de hand gelopen vechtpartij, per ongeluk), maar zal geen moordenaar worden in de juiste betekenis van het woord. (moord met voorbedachte rade)
Als ik zeg dat gras groen is, zeg ik niet dat alles wat groen is gras is.quote:Op maandag 4 december 2006 15:03 schreef mariel18 het volgende:
[..]
Ik begreep je dus prima maar kennelijk drukte ik me niet goed uit. Er zijn vele echte moordenaars die oppervlakkig gezien in elk geval een vrij normale opvoeding hadden. Sommigen zijn nu eenmalig gevoeliger voor hun opvoeding dan anderen. Er zijn ook miljoenen mensen die niet in een gezellig gezin zijn opgevoed maar nooit moordenaar zijn geworden.
Mja, dat moeten we maar geloven.quote:Was het maar zo makkelijk dat het unicausaal is: het is meestal en/en/en in meer of mindere mate:
bepaald DNA met bepaalde opvoeding in bepaalde omgeving onder bepaalde omstandigheden...
Overigens denk ik juist dat veel van die slecht opgevoeden juist per ongeluk doden! Die bowlingbal was niet voor die baby bedoeld, kennelijk...
Lijkt me sterk, deze jongen stond bloed aan de bosjes af te vegen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:10 schreef Ticootje het volgende:
Maar als ik het allemaal goed begrijp is het gewoon mogelijk dat ze de verkeerde jongen hebben!!!
Misschien loopt de moordenaar nog gewoon rond!!!!
Jij wil maar één ding horen, of niet?quote:Op maandag 4 december 2006 15:14 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je niet op z'n minst zou vragen wat er aan de hand is, want dat heeft deze jongen volgens mijn informatie niet gedaan.
Leg uit? Een bevestiging dat hij de moordenaar is? Ja tuurlijk zou ik dat graag horen. Welk mens met een gezond verstand zou dat niet willen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij wil maar één ding horen, of niet?
Ik had die groep al apart gezet. In die gevallen is er al sprake van een ziektebeeld voordat gemoord wordt.quote:Op maandag 4 december 2006 15:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Onjuist, er is weldegelijk reden om aan te nemen dat bij psychopaten sprake is van aangeboren defecten aan bepaalde delen van de hersenen, m.n. in de frontale kwab. Dit staat dus los van omgevingsfactoren als opgevoed worden in een gezelli8g gezinnetje. Lees Anne Moir et al. 'Geboren Misdadigers'. Ook kunnen defecten in de huishouding van neurotransmitters (m.n. serotonine) en hormonen de oorzaak zijn van antisociaal gedrag. Beschrijving van verdachte als zou hij geen berouw hebben getoond en uiterlijk onbewogen was bij eerdere aanraking met justitie nav een ernstig vergrijp, doen in bovengemelde richting denken.
Zijn familie, misschien? Die moeten er ook mee leren leven. Ik denk dat die heel graag zouden horen, dat hij de moordenaar niet is.quote:Op maandag 4 december 2006 15:18 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Leg uit? Een bevestiging dat hij de moordenaar is? Ja tuurlijk zou ik dat graag horen. Welk mens met een gezond verstand zou dat niet willen.
Hoe weet je dat dat deze jongen was?quote:Op maandag 4 december 2006 15:15 schreef RamonNL het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, deze jongen stond bloed aan de bosjes af te vegen.
Doodslag is geen moord. En anders is er sprake van een psychose. Daar kun je als ouders namelijk niks aan doen.quote:Op maandag 4 december 2006 15:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
en dit in relatie tot wat ik quotte:
[..]
en mijn reactie is?
Mijn reactie was dat het onzin was wat je beweerde, dat er namelijk geen moordenaars voortkomen uit "gezellige, keurige" gezinnetjes wat wel degelijk het geval is, minder vaak allicht meer niet nooit en dat is wat jij beweerde/suggereerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |