quote:Gezien het gemak waarmee een moderne draai wordt gegeven aan het Sinterklaasfeest, was er alle reden om re vrezen voor het ergste toen 't Schaep met de 5 Pooten in een nieuw jasje werd gestoken. Maar Piet Römer, Adèle Bloemendaal en Leen Jongewaard hadden zich geen betere opvolgers kunnen wensen. Vooral de vrolijkheid van Loes Luca, Pierre Bokma - en verrassing - Georgina Verbaan was aanstekelijk. Wie heeft er gisteren niet meegezongen?
Bij www.uitzendinggemist.nl kun je terug kijkenquote:Op maandag 4 december 2006 19:59 schreef edje34 het volgende:
Nog niks van gezien helaas.
Inmiddels gedaan en wat was het leuk!quote:Op maandag 4 december 2006 11:38 schreef Frollo het volgende:
Vanavond maar even op uitzendinggemist de schade inhalen.
Het zal jou wel weer te Amsterdams zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:00 schreef Malibu-06 het volgende:
Haha die reacties voor de uitzending en de reacties na de uitzending...
Nee hoor, ik heb behalve tegen die ene club niet zoveel tegen Amsterdamquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:07 schreef Eightball het volgende:
[..]
Het zal jou wel weer te Amsterdams zijn.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:00 schreef Malibu-06 het volgende:
Da's een verschil jaquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:00 schreef Malibu-06 het volgende:
Moet je echt doen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:55 schreef MadGuy het volgende:
Ik moet het nog steeds kijken, maar het ontbreekt me aan tijd. Ik wil er echt voor gaan zitten. Morgen wellicht!
Ik moet nog kijken.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:50 schreef Frollo het volgende:
Tong, wat vond je er nou eigenlijk van?
Da's voor mij nou weer de reden om Toen was geluk... niet leuk te vinden, dus op zich begrijp ik dat wel, maar Amsterdams is echt wel mijn favoriete dialect/accentquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:31 schreef Canisfire het volgende:
Ik vond het opzich wel grappig overkomen maar voor mij is het toch te Amsterdams.
en dat is ook de reden waarom ik nooit een aflevering van baantjer heb uit gekeken.
Het is trouwens raar om Loes Luca als Amsterdamer te zien.
Toen was geluk heel gewoon had ik juist totaal geen problemen meequote:Op dinsdag 5 december 2006 22:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Da's voor mij nou weer de reden om Toen was geluk... niet leuk te vinden, dus op zich begrijp ik dat wel, maar Amsterdams is echt wel mijn favoriete dialect/accent
Vraag me af wanneer ze zo'n serie in Den Haag gaan situeren
Vond ik ook geweldig. Lekker kneuterig. Het zal wel aan mij liggen maar dat vind ik leuk. Sorry.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:38 schreef wonderer het volgende:
Toen was geluk...
"Het kankah-schaap met de 5 potuh"?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:38 schreef wonderer het volgende:
Vraag me af wanneer ze zo'n serie in Den Haag gaan situeren
De enige echtequote:Op dinsdag 5 december 2006 22:45 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Toen was geluk heel gewoon had ik juist totaal geen problemen mee![]()
Ben jij trouwens de wonderer van bassienadriaan.nl?
Ik trek dat Rotterdamse accent nietquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:48 schreef Eightball het volgende:
[..]
Vond ik ook geweldig. Lekker kneuterig. Het zal wel aan mij liggen maar dat vind ik leuk. Sorry.![]()
Ik vind de jaren 50 gewoon leuk. Iedereen doet alsof we in de jaren 50 achterlijk waren, maar dat valt best mee.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:13 schreef wonderer het volgende:
Ik trek dat Rotterdamse accent nietEn het is op bepaalde momenten wel ERG flauw. Geen idee hoe flauw tSmdVP gaat worden, maar dat zien we dan wel
Nee, dat vond ik echt een zielige kneuzenserie voor dementerende bejaarden.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:48 schreef Eightball het volgende:
[..]
Vond ik ook geweldig. Lekker kneuterig. Het zal wel aan mij liggen maar dat vind ik leuk. Sorry.![]()
quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:07 schreef Honky het volgende:
We benne op de wereld...
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)ereld_video_high.wmv
Dat is het enige minpuntje, ik kan dat mens niet uitstaan.quote:Op woensdag 6 december 2006 12:01 schreef Hapertje het volgende:
Wel jammer dat Loes Luca voor dit soort series/films gevraagd word. Dadelijk denken we echt dat ze in de jaren 60 leefde en nu dus wel dood moet zijn!
Enige Rotterdamse die ik mag (en kenquote:Op woensdag 6 december 2006 18:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het enige minpuntje, ik kan dat mens niet uitstaan.
*Ril*quote:Op woensdag 6 december 2006 18:39 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Geweldig vrolijk en leuk mens![]()
Daarom heeft ze ook nog getwijfeld om mee te gaan spelen, maar ze heeft toch later toegezegd omdat ze het zo leuk vindtquote:Op woensdag 6 december 2006 12:01 schreef Hapertje het volgende:
Wel jammer dat Loes Luca voor dit soort series/films gevraagd word. Dadelijk denken we echt dat ze in de jaren 60 leefde en nu dus wel dood moet zijn!
Bedankt hè, Harry!quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:03 schreef tong80 het volgende:
Ik krijg dat liedje van 'we geven om elkaar' niet meer uit m'n kop.
Loes is idd een leuk mensquote:Op woensdag 6 december 2006 18:39 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Enige Rotterdamse die ik mag (en ken)
Geweldig vrolijk en leuk mens![]()
quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:51 schreef Yi-Long het volgende:
Vanmiddag toevallig gezien. Leek me echt helemaal niets, een nederlandse serie en dan ook nog ff 'ouderwets gezellig' doen enzo... maar moet echt zeggen: fantastisch!
Iedereen schitterd, Loes Luca is fantastisch, net als eigenlijk de rest van de cast. Normaal gesproken vind ik 'toneel-spelen' op TV echt helemaal niks, maar ze doen het perfect, niet te overdreven, leuk amsterdams, en gewoon GOED. Echt GOED gewoon.
Nee, dan valt veelvan het plezier weg.quote:Op zondag 10 december 2006 10:30 schreef NoSigar het volgende:
Is het ook leuk voor hetero's?
21:05 Ned1quote:Op zondag 10 december 2006 17:20 schreef edje34 het volgende:
Hoelaat vanavond ?
Je moet de acteurs van nu niet vergelijken met het origineel.quote:Op zondag 10 december 2006 21:31 schreef Mechamage1982 het volgende:
Wie vindt Pierre Bokma niet zo super in de oude rol van Piet Romer?
Verbaan speelt die rol inderdaad prima.quote:Op zondag 10 december 2006 21:44 schreef LeentjeRoos het volgende:
Lena is best okee!
Vandaag wat minder bekende liedjes:quote:Op zondag 10 december 2006 22:32 schreef SunChaser het volgende:
welke liedjes waren er?
Ik vind As Jemekaar Nie Meer Vertrouwe Kan wel leuk
Ik vond 'm de eerste aflevering het minst sterk uit de verf komen, maar dat vond ik dit keer stukken beter.quote:Op zondag 10 december 2006 21:31 schreef Mechamage1982 het volgende:
Wie vindt Pierre Bokma niet zo super in de oude rol van Piet Romer?
De CD is al uit hoor.quote:Op zondag 10 december 2006 22:59 schreef SunChaser het volgende:
De CD komt binnenkort uit. Ik hoorde laatst ook een nummer met Huub van der Lubbe uit deze serie liedjes.
Misschien weten jullie het al, maar Huub van der Lubbe zingt niet alleen op de CD maar heeft ook een gastrol. Ik vond de gastrol van Theo Maassen wel heeel magertjes.quote:Op zondag 10 december 2006 22:59 schreef SunChaser het volgende:
De CD komt binnenkort uit. Ik hoorde laatst ook een nummer met Huub van der Lubbe uit deze serie liedjes.
Ik heb ze dan ook maar doorgespoeldquote:Op zondag 10 december 2006 22:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Vandaag wat minder bekende liedjes:
De medische wetenschap
De Bijlmermeer en
De bokser.
Ik lees het net op hun sitequote:Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef lack-of-interest het volgende:
Misschien weten jullie het al, maar Huub van der Lubbe zingt niet alleen op de CD maar heeft ook een gastrol.
LOL, van Wikipedia:quote:Op maandag 11 december 2006 15:10 schreef MadGuy het volgende:
[..]
De CD is al uit hoor.
Annie wees, ik heb ook weer genoten al waren de liedjes wat minder bekend deze keer. De opmerking over Lucas, of hij een 'Utrechtenaar' zou zijn vond ik erg komisch.
Dat wist ik helemaal niet.quote:Utrechtenaar was voor 1730 de benaming van inwoners van de stad Utrecht. Na de Utrechtse homoseksuelenaffaire werd de term "Utrechtenaar" niet meer alleen gebruikt als naam voor een inwoner van Utrecht, maar ook voor een homoseksueel persoon.
In de jaren 30 van de twintigste eeuw ontstond bij het Utrechts Nieuwsblad enige wrevel over de dubbele betekenis van het woord. Om het probleem te omzeilen verzon de krant het neologisme "Utrechter", dat ook nu nog wordt gebruikt. Het was de bedoeling dat "Utrechter" in de betekenis "inwoner van Utrecht" werd gebruikt, en dat "Utrechtenaar" beperkt bleef tot de betekenis "homoseksueel". De meeste taalgebruikers zijn zich van dit (opgelegde) onderscheid echter niet bewust; het is buiten Utrecht dan ook niet algemeen aanvaard geraakt, maar in de stad zelf lijkt de term "Utrechter" redelijk ingeburgerd te zijn. Buiten Utrecht wordt "Utrechter" ook wel gebruikt in de betekenis van "Utrechtenaar", dus "homoseksueel".
Jij dacht dat ze op z'n accent doelde?quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:00 schreef MadGuy het volgende:
[..]
LOL, van Wikipedia:
[..]
Dat wist ik helemaal niet.
Nee, ik wist wel dat ze op homoseksualiteit doelden, maar ik wist niet dat het ook een echte bedekte term was.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jij dacht dat ze op z'n accent doelde?
Alle acteurs doen het eigenlijk heel erg goed, Met name Pierre Bokma en Loes Luca (als Rotterdamse, chapeau!).quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe doen de acteurs het, qua accent?
Juist ja!quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:58 schreef Elounda het volgende:
[..]
Alle acteurs doen het eigenlijk heel erg goed, Met name Pierre Bokma en Loes Luca (als Rotterdamse, chapeau!).
Bij Marc-Marie Huijbrechts begreep ik dat hij het echt niet leren kon, die heeft zijn eigen Brabants accent behouden.
Bij Georgina hoor ik af en toe nog een Hilversums R-etje, maar ik moet zeggen dat ik dat in aflevering 2 al minder vond worden.
'Niet kunnen aarden in Amsterdam', wat zijn dat nou weer voor malle fratsen?quote:Voor mij is alles héél herkenbaar, want zo ben ik groot geworden. Mijn ouders en oma wonen er nog, ik ben met mijn verkering, die in de kop van Noord Holland is geboren, daar naar toe verhuisd. Hij kon in Amsterdam niet aarden, hoe aardig hij mij en mij familie ook vindt!![]()
Ja dat heb je met die lui van buiten..... Hij vond het er gewoon verschrikkelijk!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Juist ja!
Het leek mij inderdaad al best geloofwaardig, maar ja, ik ben zelf geen Amsterdammer dus dat zegt niks.
[..]
'Niet kunnen aarden in Amsterdam', wat zijn dat nou weer voor malle fratsen?![]()
Robert Long komt op 2, 't Schaep op 1.....quote:Op zondag 17 december 2006 18:42 schreef MadGuy het volgende:
Vanavond weer. Maar komt het wel om de gewone tijd, in verband met al dat Robert Long-gedoe op tv?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |