quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:51 schreef Yi-Long het volgende:
Vanmiddag toevallig gezien. Leek me echt helemaal niets, een nederlandse serie en dan ook nog ff 'ouderwets gezellig' doen enzo... maar moet echt zeggen: fantastisch!
Iedereen schitterd, Loes Luca is fantastisch, net als eigenlijk de rest van de cast. Normaal gesproken vind ik 'toneel-spelen' op TV echt helemaal niks, maar ze doen het perfect, niet te overdreven, leuk amsterdams, en gewoon GOED. Echt GOED gewoon.
Nee, dan valt veelvan het plezier weg.quote:Op zondag 10 december 2006 10:30 schreef NoSigar het volgende:
Is het ook leuk voor hetero's?
21:05 Ned1quote:Op zondag 10 december 2006 17:20 schreef edje34 het volgende:
Hoelaat vanavond ?
Je moet de acteurs van nu niet vergelijken met het origineel.quote:Op zondag 10 december 2006 21:31 schreef Mechamage1982 het volgende:
Wie vindt Pierre Bokma niet zo super in de oude rol van Piet Romer?
Verbaan speelt die rol inderdaad prima.quote:Op zondag 10 december 2006 21:44 schreef LeentjeRoos het volgende:
Lena is best okee!
Vandaag wat minder bekende liedjes:quote:Op zondag 10 december 2006 22:32 schreef SunChaser het volgende:
welke liedjes waren er?
Ik vind As Jemekaar Nie Meer Vertrouwe Kan wel leuk
Ik vond 'm de eerste aflevering het minst sterk uit de verf komen, maar dat vond ik dit keer stukken beter.quote:Op zondag 10 december 2006 21:31 schreef Mechamage1982 het volgende:
Wie vindt Pierre Bokma niet zo super in de oude rol van Piet Romer?
De CD is al uit hoor.quote:Op zondag 10 december 2006 22:59 schreef SunChaser het volgende:
De CD komt binnenkort uit. Ik hoorde laatst ook een nummer met Huub van der Lubbe uit deze serie liedjes.
Misschien weten jullie het al, maar Huub van der Lubbe zingt niet alleen op de CD maar heeft ook een gastrol. Ik vond de gastrol van Theo Maassen wel heeel magertjes.quote:Op zondag 10 december 2006 22:59 schreef SunChaser het volgende:
De CD komt binnenkort uit. Ik hoorde laatst ook een nummer met Huub van der Lubbe uit deze serie liedjes.
Ik heb ze dan ook maar doorgespoeldquote:Op zondag 10 december 2006 22:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Vandaag wat minder bekende liedjes:
De medische wetenschap
De Bijlmermeer en
De bokser.
Ik lees het net op hun sitequote:Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef lack-of-interest het volgende:
Misschien weten jullie het al, maar Huub van der Lubbe zingt niet alleen op de CD maar heeft ook een gastrol.
LOL, van Wikipedia:quote:Op maandag 11 december 2006 15:10 schreef MadGuy het volgende:
[..]
De CD is al uit hoor.
Annie wees, ik heb ook weer genoten al waren de liedjes wat minder bekend deze keer. De opmerking over Lucas, of hij een 'Utrechtenaar' zou zijn vond ik erg komisch.
Dat wist ik helemaal niet.quote:Utrechtenaar was voor 1730 de benaming van inwoners van de stad Utrecht. Na de Utrechtse homoseksuelenaffaire werd de term "Utrechtenaar" niet meer alleen gebruikt als naam voor een inwoner van Utrecht, maar ook voor een homoseksueel persoon.
In de jaren 30 van de twintigste eeuw ontstond bij het Utrechts Nieuwsblad enige wrevel over de dubbele betekenis van het woord. Om het probleem te omzeilen verzon de krant het neologisme "Utrechter", dat ook nu nog wordt gebruikt. Het was de bedoeling dat "Utrechter" in de betekenis "inwoner van Utrecht" werd gebruikt, en dat "Utrechtenaar" beperkt bleef tot de betekenis "homoseksueel". De meeste taalgebruikers zijn zich van dit (opgelegde) onderscheid echter niet bewust; het is buiten Utrecht dan ook niet algemeen aanvaard geraakt, maar in de stad zelf lijkt de term "Utrechter" redelijk ingeburgerd te zijn. Buiten Utrecht wordt "Utrechter" ook wel gebruikt in de betekenis van "Utrechtenaar", dus "homoseksueel".
Jij dacht dat ze op z'n accent doelde?quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:00 schreef MadGuy het volgende:
[..]
LOL, van Wikipedia:
[..]
Dat wist ik helemaal niet.
Nee, ik wist wel dat ze op homoseksualiteit doelden, maar ik wist niet dat het ook een echte bedekte term was.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jij dacht dat ze op z'n accent doelde?
Alle acteurs doen het eigenlijk heel erg goed, Met name Pierre Bokma en Loes Luca (als Rotterdamse, chapeau!).quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe doen de acteurs het, qua accent?
Juist ja!quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:58 schreef Elounda het volgende:
[..]
Alle acteurs doen het eigenlijk heel erg goed, Met name Pierre Bokma en Loes Luca (als Rotterdamse, chapeau!).
Bij Marc-Marie Huijbrechts begreep ik dat hij het echt niet leren kon, die heeft zijn eigen Brabants accent behouden.
Bij Georgina hoor ik af en toe nog een Hilversums R-etje, maar ik moet zeggen dat ik dat in aflevering 2 al minder vond worden.
'Niet kunnen aarden in Amsterdam', wat zijn dat nou weer voor malle fratsen?quote:Voor mij is alles héél herkenbaar, want zo ben ik groot geworden. Mijn ouders en oma wonen er nog, ik ben met mijn verkering, die in de kop van Noord Holland is geboren, daar naar toe verhuisd. Hij kon in Amsterdam niet aarden, hoe aardig hij mij en mij familie ook vindt!![]()
Ja dat heb je met die lui van buiten..... Hij vond het er gewoon verschrikkelijk!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Juist ja!
Het leek mij inderdaad al best geloofwaardig, maar ja, ik ben zelf geen Amsterdammer dus dat zegt niks.
[..]
'Niet kunnen aarden in Amsterdam', wat zijn dat nou weer voor malle fratsen?![]()
Robert Long komt op 2, 't Schaep op 1.....quote:Op zondag 17 december 2006 18:42 schreef MadGuy het volgende:
Vanavond weer. Maar komt het wel om de gewone tijd, in verband met al dat Robert Long-gedoe op tv?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |