Allerlaatste keer:quote:Op zondag 3 december 2006 13:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Je lult je er helemaal niet uit, ook niet met behulp van die rare draaiende redeneringen van milagro.
Jullie tonen juist feilloos aan waarom de doodstraf zo risicovol en daarmee verkeerd is. Je brengt iemand onterecht om het leven maar gaat staan dansen op zijn graf door er een theorette bij te verzinnen.
Leer maar eens begrijpend schrijven, al kun je dit soort onzinnige theorettes nooit begrijpend brengen omdat het totaal doorgeslagen nonsens is.
Als je de maatschappij op deze manier er mee kan beveiligen dan moeten de burgers dit maar voor lief nemen. Het is van tweeen-een....quote:Op zondag 3 december 2006 13:46 schreef sp3c het volgende:
ik vind het zo wrang altijd dat mensen in dit soort gevallen over de kosten van een evt celstraf gaan zitten mekkeren ... ik snap dat we als hollanders goed op onze centjes letten maar als dit soort figuren levenslang de cel in gaan dan hoop ik op een heel lang leven en betaal ik daar heel graag aan mee
ja, doei, ik ga het niet nog eens uitleggen.quote:Op zondag 3 december 2006 13:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's toch een krankzinnige redenering? Dat je ter dood wordt gebracht om dingen die je zou kunnen gaan doen.
Hoe kan je dit nou stellen John?quote:Op zondag 3 december 2006 13:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Allerlaatste keer:
Stel Kees B zou onterecht de doodstraf krijgen, de man is geruimd. Achteraf blijkt dat het een gerechtelijke is dan is het een geluk bij een ongeluk.
Het ongeluk is, is dat Kees B ten onrechte dood is. Het geluk is, is dat Kees B in de toekomst geen zeden misdrijven meer kan plegen.
Lezen jij: Ik ben de laatste op aarde die iemand preventief wilt opsluiten of ruimen.quote:Op zondag 3 december 2006 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe kan je dit nou stellen John?
Alle potentiele misdadigers uit preventie gewoon opruimen?
Het is van 2/1:quote:Op zondag 3 december 2006 14:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Lezen jij: Ik ben de laatste op aarde die iemand preventief wilt opsluiten of ruimen.
Wat een triest volk (bepaalde figuren dus) zeg in dit topic, mijn God.
Iemand doodmaken voor een misdrijf dat hij niet heeft gepleegd, heeft geen enkele gelukkige kant. Het is krankzinnig om dat te stellen en het is te zot voor woorden dat je het maar blijft volhouden, gesteund door dat dwaallicht dat denkt dat je een punt hebt. Maar kap er inderdaad maar mee, je maakt jezelf volkomen bespottelijk en houdt inderdaad onbedoeld een geweldig pleidooi tegen de doodstraf met je 'geluk bij een ongeluk'.quote:Op zondag 3 december 2006 13:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Allerlaatste keer:
Stel Kees B zou onterecht de doodstraf krijgen, de man is geruimd. Achteraf blijkt dat het een gerechtelijke dwaling is, dan is het een geluk bij een ongeluk.
Het ongeluk is dat Kees B ten onrechte dood is. Het geluk is, is dat Kees B in de toekomst geen zeden misdrijven meer kan plegen.
voor iemand die ten alle tijden zo gerechtelijk correct mogelijk wil zijn, zou je toch eens iets nauwkeuriger moeten lezen.quote:Op zondag 3 december 2006 14:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is van 2/1:
Of je vindt iets en je stelt het verkeerd of vv.
Kennelijk ben ik niet de enige hier....
hij blijft bij zijn eerste standpunt, dat ik ver hiervoor gepost heb. en jij blijft hem verdedigen omdat je het met andere standpunten van hem ook goed kan vinden. ik soms ook. maar niet met doodstraf en preventieve gevangenisstraf, en jij bent daar ook niet zo van. dus ik snap je verdediging gewoon niet.quote:Op zondag 3 december 2006 14:13 schreef milagro het volgende:
[..]
voor iemand die ten alle tijden zo gerechtelijk correct mogelijk wil zijn, zou je toch eens iets nauwkeuriger moeten lezen.
wb dat je niet de enige bent, de een is stoned en dronken, de ander lijdt aan chronische verontwaardiging en woordenindemondleggeretis, dus hecht niet te veel waarde aan je gezelschap.
lijkt mij dat JD zelf wel het beste weet wat hij bedoelde, dat jullie blijven volhouden het beter te weten wat hij met zijn eigen woorden bedoelde, wordt een beetje zinloos, treurig en erg offtopic.
quote:Op zondag 3 december 2006 14:01 schreef milagro het volgende:
[..]
on topic maar weer.
gisteren is er sectie gepleegd, en ik neem aan ook dna afgenomen, hoe lang duurt de uitslag van dat laatste normaliter, een paar dagen, een week?
en als er geen bloedsporen gevonden worden op de kleding/lichaam vd verdachte, maar wel dna vh slachtoffer, wat dan?
kan dna vh slachtoffer via het broertje vd verdachte op de verdachte komen?
Perfect gezegd Milagro.quote:Op zondag 3 december 2006 14:13 schreef milagro het volgende:
[..]
voor iemand die ten alle tijden zo gerechtelijk correct mogelijk wil zijn, zou je toch eens iets nauwkeuriger moeten lezen.
wb dat je niet de enige bent, de een is stoned en dronken, de ander lijdt aan chronische verontwaardiging en woordenindemondleggeretis, dus hecht niet te veel waarde aan je gezelschap.
lijkt mij dat JD zelf wel het beste weet wat hij bedoelde, dat jullie blijven volhouden het beter te weten wat hij met zijn eigen woorden bedoelde, wordt een beetje zinloos, treurig en erg offtopic.
quote:Op zondag 3 december 2006 14:22 schreef Foo_niks het volgende:
[afbeelding]
(Schenkt zichzelf nog een alcoholvrije kombucha in)
Antillianen zijn net zo Nederlands als jij, hoor.quote:Op zondag 3 december 2006 14:37 schreef vosss het volgende:
Gaat dit topic over JohnDope, of over die buitenlander die dat menneke de nek afgesneden heeft?
Maar niet net zo blankquote:Op zondag 3 december 2006 14:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Antillianen zijn net zo Nederlands als jij, hoor.
Beide. Maar laten me maar weer on-topic gaan.quote:Op zondag 3 december 2006 14:37 schreef vosss het volgende:
Gaat dit topic over JohnDope, of over die buitenlander die dat menneke de nek afgesneden heeft?
Ik ben niet geweest, woon wel in het dorp. Ik moest zowiezo thuis blijven voor de thuiszorg die voor mijn vriend komt. Aan de andere kant had ik er zelf geen behoefte aan..quote:Op zondag 3 december 2006 13:42 schreef Spekkiemonster het volgende:
iemand die bij de herdenking/stille tocht is geweest vandaag?
hoor jij nog wat nieuwtjes zo uit het dorp.......meer over de verdachte etcquote:Op zondag 3 december 2006 14:47 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik ben niet geweest, woon wel in het dorp. Ik moest zowiezo thuis blijven voor de thuiszorg die voor mijn vriend komt. Aan de andere kant had ik er zelf geen behoefte aan..
Er was een jongetje op het nieuws die zei dat de verdachte die opgepakt was, zijn handen aan een paar bosjes afveegde. Heeft iemand dit ook gehoord?quote:Op zondag 3 december 2006 14:01 schreef milagro het volgende:
en als er geen bloedsporen gevonden worden op de kleding/lichaam vd verdachte, maar wel dna vh slachtoffer, wat dan?
Nou, bij een aantal die ik ken is dat maar net hoe het ze uit komt hoorquote:Op zondag 3 december 2006 14:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Antillianen zijn net zo Nederlands als jij, hoor.
Niet meer dan wat ik hier al heb opgeschreven. Ik ben vandaag ook nog niet naar buiten geweest, vind het te koud/te waaierigquote:Op zondag 3 december 2006 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
hoor jij nog wat nieuwtjes zo uit het dorp.......meer over de verdachte etc
Gehoord op radio 1 volgens mij....quote:Op zondag 3 december 2006 14:48 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Er was een jongetje op het nieuws die zei dat de verdachte die opgepakt was, zijn handen aan een paar bosjes afveegde. Heeft iemand dit ook gehoord?
Dat geldt ook voor Friezen en Limburgersquote:Op zondag 3 december 2006 14:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou, bij een aantal die ik ken is dat maar net hoe het ze uit komt hoor![]()
Ja dat schijnt waar te zijn. Ze hebben bloedsporen, dat is in ieder geval wat ik heb gehoord...misschien dat de politie er nog mee bezig is en dat ze tot morgen wachten wanneer de verdachte voorgeleid wordt?quote:Op zondag 3 december 2006 14:48 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Er was een jongetje op het nieuws die zei dat de verdachte die opgepakt was, zijn handen aan een paar bosjes afveegde. Heeft iemand dit ook gehoord?
ik begreep wel dat verdachte nog maar kort woonde in Hoogerheide. Niet gek dus dat slechts weinigen hem kennen....quote:Op zondag 3 december 2006 14:49 schreef Bamba het volgende:
[..]
Niet meer dan wat ik hier al heb opgeschreven. Ik ben vandaag ook nog niet naar buiten geweest, vind het te koud/te waaierig..
1 kogel kost 45 cent. een gevangene kost duizenden euros per maand. kwestie van snel de daad kogel bij het woord doenquote:Op zondag 3 december 2006 10:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doodstraf is minimaal net zo duur, zo niet duurder als levenslang.
Idd, hij schijnt wel wat langere tijd in Bergen op Zoom gewoond te hebben.quote:Op zondag 3 december 2006 14:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik begreep wel dat verdachte nog maar kort woonde in Hoogerheide. Niet gek dus dat slechts weinigen hem kennen....
Hij leek verhaal te komen halen voor pesterijen van een ander kindje...En dan doet hij dit....Wie pest er dan harder...quote:Op zondag 3 december 2006 14:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Idd, hij schijnt wel wat langere tijd in Bergen op Zoom gewoond te hebben.
Ik ook. Dus wanneer onomstotelijk bewezen is dat iemand de dader is, of wanneer er een bekentenis is. Ik weet dat mensen weleens dingen bekennen die ze niet gedaan hebben, maar als ze graag dood gaan, is dat hun eigen keuze.quote:Op zondag 3 december 2006 14:51 schreef GewoneMan het volgende:
ja ik ben voor de doodstraf maar onder strenge voorwaarden zo moet het 100% zeker zijn dat hij/zij de dader is
Een terdoodveroordeelde zal iedere kans grijpen om zijn straf aan te vechten. Iemand die terecht levenslang krijgt kan zich daarin berusten en zal dat dus niet doen. Ervaring leert dat de doodstraf altijd duurder is dan levenslang.quote:Op zondag 3 december 2006 14:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
1 kogel kost 45 cent. een gevangene kost duizenden euros per maand. kwestie van snel de daad kogel bij het woord doen![]()
ja ik ben voor de doodstraf maar onder strenge voorwaarden zo moet het 100% zeker zijn dat hij/zij de dader is
Denk niet dat het nog zo leuk zal zijn voor dat broertje/neefje whatever, in die klas. Schijnbaar was het al niet zo leuk, maar leuker zal het nu niet worden.quote:Op zondag 3 december 2006 14:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij leek verhaal te komen halen voor pesterijen van een ander kindje...En dan doet hij dit....Wie pest er dan harder...
Zeker ook niet. Ik zou dat ook niet graag beweren......Dat gepeste kindje had dit natuurlijk zeker niet gewild.quote:Op zondag 3 december 2006 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk niet dat het nog zo leuk zal zijn voor dat broertje/neefje whatever, in die klas. Schijnbaar was het al niet zo leuk, maar leuker zal het nu niet worden.
Ja, kijk, we moeten dit natuurlijk niet zo doen als met de asielzoekers. Steeds maar weer een hoger beroep. Als je door de hoge raad uiteindelijk bent veroordeeld, dan moet geen beroep meer mogelijk zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 15:21 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een terdoodveroordeelde zal iedere kans grijpen om zijn straf aan te vechten. Iemand die terecht levenslang krijgt kan zich daarin berusten en zal dat dus niet doen. Ervaring leert dat de doodstraf altijd duurder is dan levenslang.
Niet waar. Zolang iemand blijft ontkennen en niet met dna of heterdaad vaststaat dat iemand de schuldige is, dan moet doodstraf niet mogelijk zijn. Gevangenisstraf mag wel als een rechter de bewijsvoering voldoende vindt. Voldoende is niet 100 %.quote:Van Wilco Viets en Herman duBois wisten we ook 100% zeker dat ze Christel Ambrosius hadden vermoord.
Vanmorgen is ook de heilige mis hier in het dorp aan hem opgedragen.quote:Op zondag 3 december 2006 15:28 schreef EchtGaaf het volgende:
CONDOLEANCE
Voor degenen die behoefte hebben voor een oprechte deelneming kunnen terecht op het condoleance register voor Jesse op de website van basisschool De Klim-op via onderstaande link....:
[afbeelding]
Website basisschool Klim-op te Hoogerheide
Harstikke goed, harstikke mooi...Het kind krijgen we er niet mee terug, maar mooi dat mensen dit doen....quote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Vanmorgen is ook de heilige mis hier in het dorp aan hem opgedragen.
Niet dat ze er wat mee opschieten, maar toch goed dat er aandacht voor is.
Daar zal de recherche blij mee zijn, dat je niet ter dood veroordeeld mag worden zolang je ontkent.quote:Op zondag 3 december 2006 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet waar. Zolang iemand blijft ontkennen en niet met dna of heterdaad vaststaat dat iemand de schuldige is, dan moet doodstraf niet mogelijk zijn. Gevangenisstraf mag wel als een rechter de bewijsvoering voldoende vindt. Voldoende is niet 100 %.
Dus je wil iemand het recht op recht ontnemen? Zodra er nieuwe ontwikkelingen in een zaak zijn, die er een ander licht op werpen, moet je die ontwikkelingen in de gaten houden en je vonnis opnieuw toetsen.quote:Op zondag 3 december 2006 15:30 schreef Gia het volgende:
Ja, kijk, we moeten dit natuurlijk niet zo doen als met de asielzoekers. Steeds maar weer een hoger beroep. Als je door de hoge raad uiteindelijk bent veroordeeld, dan moet geen beroep meer mogelijk zijn.
Andersom werkt het al net zo goed. In de VS betekent een bekentenis een omzetting van doodstraf naar levenslang. Als je dan ten onrechte schuldig wordt bevonden en je voelt een doodsvonnis aankomen, kun je maar beter bekennen, hou je in ieder geval je leven nog.quote:Op zondag 3 december 2006 15:41 schreef 18konijn het volgende:
Daar zal de recherche blij mee zijn, dat je niet ter dood veroordeeld mag worden zolang je ontkent.
Waar denk je dat dat toe zal leiden? Denk je dat er nog veel bekennende verdachten zullen overblijven?
oog om oog / tand om tand...quote:Op zondag 3 december 2006 15:48 schreef iemanss het volgende:
geef mij maar folteren, lekker middeleeuws bij zulke daders, langzaam leiden en toch op het einde dood.maar eerst geestelijk gek maken.
quote:Op zondag 3 december 2006 14:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
1 kogel kost 45 cent. een gevangene kost duizenden euros per maand. kwestie van snel de daad kogel bij het woord doen![]()
http://www.uvm.edu/~vlrs/doc/deathpenalty.htmquote:A study found that the death penalty costs North Carolina $2.16 million per execution over the costs of a non-death penalty murder case with a sentence of imprisonment for life (Cook & Slawson. 1993). On a national basis, these figures translate to an extra cost of over $700 million dollars spent since 1976 on the death penalty.
What many Americans do not realize is that the death penalty is more costly than incarcerating an inmate for life. A murder trial takes much longer when the death penalty is being pursued. The taxpayer is paying the salaries of the judges, prosecutors, public defenders, court officials, and the cost of briefs. "A 1982 study showed that if the death penalty were reintroduced in the state of New York, the cost of the capital trial alone would be more then double the cost of a life term in prison" (Bright, 1996). The Duke University study estimated that a death penalty trial takes about four times longer than a non-capital murder trial (Bright, 1996). And, of course, not every death penalty trial results in a death sentence. Based on the experience in North Carolina, the authors found that less than a third of capital trials resulted in a death sentence.
Gelukkig is het merendeel van de de mensen al wat verder ontwikkeld.quote:Op zondag 3 december 2006 15:48 schreef iemanss het volgende:
geef mij maar folteren, lekker middeleeuws bij zulke daders, langzaam leiden en toch op het einde dood.maar eerst geestelijk gek maken.
Dat is dus net zoals "heksen" vroeger ook het beste konden bekennen omdat hun straf dan lichter zou zijnquote:Op zondag 3 december 2006 15:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Andersom werkt het al net zo goed. In de VS betekent een bekentenis een omzetting van doodstraf naar levenslang. Als je dan ten onrechte schuldig wordt bevonden en je voelt een doodsvonnis aankomen, kun je maar beter bekennen, hou je in ieder geval je leven nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |