Daarom. Het wordt gelijk weer gezien als discriminatie. Ook toen ik gisteren melde dat het een allochtone man betrof.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vermelding van etnische afkomst, hoeft ook geen etnische discriminatie te zijn. Gewoon een omschrijving als leeftijd, afkomst beroep etc. Zeker niet ongebruikelijk dus...
Net zo relevant als de rest van de beschrijvingen die er over zijn persoon gegeven is.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:33 schreef SCH het volgende:
Dat was mijn vraag niet, de vraag is wat de relevantie is.
Wat is de relevantie dat hij 22 is. Of uberhaupt dat het een "hij" is?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet, de vraag is wat de relevantie is.
Dat is op zich ook niet boeiend. Wel wanneer je vervolgens ziet dat mensen dat aangrijpen om "zie je wel, weer een allochtoon" te posten, terwijl het hier een zieke daad van een gestoord individu betreftquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:35 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Daarom. Het wordt gelijk weer gezien als discriminatie. Ook toen ik gisteren melde dat het een allochtone man betrof.
Wat een onzin.
Waarom?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Net zo relevant als de rest van de beschrijvingen die er over zijn persoon gegeven is.
het is voor een aantal weer de aanleiding om diepgewortelde gevoelens jegens buitenlanders kenbaar te maken. laat ik het eens heel cru zeggen: de verdachte heeft zeer waarschijnlijk de moord niet uit rassenverschil of discriminatie gepleegd maar sommigen hier beoordelen het hele gebeuren er nog wel op: ow het zit in hun bloed blabla.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
Wat is de relevantie van het bericht dat de verdachte van Antilliaanse afkomst is?
Tja, dat ze daar niet doorheen kunnen prikken is hun probleem.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is op zich ook niet boeiend. Wel wanneer je vervolgens ziet dat mensen dat aangrijpen om "zie je wel, weer een allochtoon" te posten, terwijl het hier een zieke daad van een gestoord individu betreft.
Martijn, wil je "# 06" achter dit topic zetten? Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide)quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, waarom is het relevant dat het een man is dat ie 22 jaar is en een Antiliaanquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Waarom?
Ik vraag je gewoon wat de relevantie is. Tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, waarom is het relevant dat het een man is dat ie 22 jaar is en een Antiliaan
Als je jou manier van redeneren zouden moeten gaan aanhouden dan moet de media voortaan spreken over de dader en mogen ze verder geen details meer geven.
Gedaanquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Martijn, wil je "# 06" achter dit topic zetten? Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #6
Bijvoorbaat Dank![]()
Het is net zo relevant als de rest van de gevens die er over de verdachte worden vrijgegeven. Je moet er niet altijd wat achter zoeken. Het is net zo iets als ze zeggen de 22 jarige inwoner van....quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:46 schreef SCH het volgende:
Ik vraag je gewoon wat de relevantie is. Tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen.
Het gaat trouwens om de verdachte en niet om de dader.
Het zijn relevante kenmerken van het uiterlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag je gewoon wat de relevantie is. Tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen.
Het gaat trouwens om de verdachte en niet om de dader.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het zijn relevante kenmerken van het uiterlijk.
Hierdoor kunnen eventuele getuigen die de verdacht herkennen zich melden bij de politie.
Kortom... net zo relevant als zijn leeftijd, geslacht, kleding en zelfs z'n gedrag kort voor het voorval.
Het is nu eenmaal belangrijk dat we tot in den treure zo ontzettend gruwelijk politiek correct zijn!quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Gedaan![]()
[..]
Het is net zo relevant als de rest van de gevens die er over de verdachte worden vrijgegeven. Je moet er niet altijd wat achter zoeken. Het is net zo iets als ze zeggen de 22 jarige inwoner van....
Daar zoek je toch ook niets achter maar nu omdat het zijn afkomst is is het in een keer een gruwelijk groot probleem
Ik heb geen idee... ik weet ook niet waar dat "gerucht" vandaan komt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Hebben de leerkrachten melding gemaakt van een donker uiterlijk van de dader?
Het wordt een probleem door de manier waarop gereageerd wordt. Ik vind het verder niet zo'n punt maar ik vind het ook niet relevant en zeker niet niet net zo relevant als zijn leeftijd.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Daar zoek je toch ook niets achter maar nu omdat het zijn afkomst is is het in een keer een gruwelijk groot probleem
Waarom is dat relevant?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het wordt een probleem door de manier waarop gereageerd wordt. Ik vind het verder niet zo'n punt maar ik vind het ook niet relevant en zeker niet niet net zo relevant als zijn leeftijd.
Wat echt relevant is: is hij een dorpsbewoner en is hij familie van het slachtoffer.
Nee maar mijn ouders wel. Vind ik persoonlijk wel een betrouwbare bron.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Hebben de leerkrachten melding gemaakt van een donker uiterlijk van de dader?
Idd, in zo;n dorpje als Hoogerheid zaliemand met de beschrijvingen (lange rijze jas, capuchon, getint uiterlijk ect) best veel verklaringen kunnen opleveren van mensen die hem voor dit drama hebben gezien, stel, hij stond al een uurtje in de omgeving van die school en hij heeft helemaal geen familieleden op een school in Hoogerheide ziten dan is het aanemelijk dat het geen daad uit impuls was maar met voorbedachte rade en zal het verhaal heel anders worden.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het zijn relevante kenmerken van het uiterlijk.
Hierdoor kunnen eventuele getuigen die de verdacht herkennen zich melden bij de politie.
Kortom... net zo relevant als zijn leeftijd, geslacht, kleding en zelfs z'n gedrag kort voor het voorval.
Je ouders waren bij de moord aanwezig?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:54 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nee maar mijn ouders wel. Vind ik persoonlijk wel een betrouwbare bron.
Het is in ieder geval geen blanke man als je dat liever had gehad.
In het geval van zo'n gruwelijke daad mogen we mijn inziens wel iets minder politiek correct zijnquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:52 schreef Refragmental het volgende:
Het is nu eenmaal belangrijk dat we tot in den treure zo ontzettend gruwelijk politiek correct zijn!
Nee bij de arrestatie. Waarvan ze vandaag door de politie een bevestiging hebben gekregen dat hij de hoofdverdachte is.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Je ouders waren bij de moord aanwezig?
Familierelatie kan op een motief wijzen en andere bekendheid of relatie slachtoffer-verdachte/dader ook. Dat de verdachte Antilliaan is, of van de Beatles houdt of van gehaktballen met satesaus, lijkt me een stuk minder relevant.quote:
Maarja... het blijft informatie die SCH (als journalist zijnde) waarschijnlijk nooit in zijn stukken zal gebruiken omdat het simpelweg niet politiek correct is. Terwijl het wel degelijk relevant is! En ook al bewijs je dat het relevant is, zal SCH angstvallig feiten weg proberen te drukken om maar zo politiek correct mogelijk te blijven.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, in zo;n dorpje als Hoogerheid zaliemand met de beschrijvingen (lange rijze jas, capuchon, getint uiterlijk ect) best veel verklaringen kunnen opleveren van mensen die hem voor dit drama hebben gezien, stel, hij stond al een uurtje in de omgeving van die school en hij heeft helemaal geen familieleden op een school in Hoogerheide ziten dan is het aanemelijk dat het geen daad uit impuls was maar met voorbedachte rade en zal het verhaal heel anders worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |