abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44086003
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vermelding van etnische afkomst, hoeft ook geen etnische discriminatie te zijn. Gewoon een omschrijving als leeftijd, afkomst beroep etc. Zeker niet ongebruikelijk dus...
Daarom. Het wordt gelijk weer gezien als discriminatie. Ook toen ik gisteren melde dat het een allochtone man betrof.

Wat een onzin.
Houd van een lijntje.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:35:59 #252
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44086004
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:33 schreef SCH het volgende:
Dat was mijn vraag niet, de vraag is wat de relevantie is.
Net zo relevant als de rest van de beschrijvingen die er over zijn persoon gegeven is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44086027
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet, de vraag is wat de relevantie is.
Wat is de relevantie dat hij 22 is. Of uberhaupt dat het een "hij" is?
pi_44086030
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:35 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Daarom. Het wordt gelijk weer gezien als discriminatie. Ook toen ik gisteren melde dat het een allochtone man betrof.

Wat een onzin.
Dat is op zich ook niet boeiend. Wel wanneer je vervolgens ziet dat mensen dat aangrijpen om "zie je wel, weer een allochtoon" te posten, terwijl het hier een zieke daad van een gestoord individu betreft .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44086040
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Net zo relevant als de rest van de beschrijvingen die er over zijn persoon gegeven is.
Waarom?
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:39:45 #256
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_44086084
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
Wat is de relevantie van het bericht dat de verdachte van Antilliaanse afkomst is?
het is voor een aantal weer de aanleiding om diepgewortelde gevoelens jegens buitenlanders kenbaar te maken. laat ik het eens heel cru zeggen: de verdachte heeft zeer waarschijnlijk de moord niet uit rassenverschil of discriminatie gepleegd maar sommigen hier beoordelen het hele gebeuren er nog wel op: ow het zit in hun bloed blabla.
maar goed... als de verdachte ook schuldig is, dan moet ie gewoon zwaar gestraft worden, wat zijn huidskleur of achtergrond qua cultuur is heeft daar geen zak mee te maken.
put
your
clothes
on!
pi_44086107
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is op zich ook niet boeiend. Wel wanneer je vervolgens ziet dat mensen dat aangrijpen om "zie je wel, weer een allochtoon" te posten, terwijl het hier een zieke daad van een gestoord individu betreft .
Tja, dat ze daar niet doorheen kunnen prikken is hun probleem.
Houd van een lijntje.
pi_44086135
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Martijn, wil je "# 06" achter dit topic zetten? Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide)

Bijvoorbaat Dank
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:43:26 #259
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44086162
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Waarom?
Ja, waarom is het relevant dat het een man is dat ie 22 jaar is en een Antiliaan

Als je jou manier van redeneren zouden moeten gaan aanhouden dan moet de media voortaan spreken over de dader en mogen ze verder geen details meer geven.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44086239
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, waarom is het relevant dat het een man is dat ie 22 jaar is en een Antiliaan

Als je jou manier van redeneren zouden moeten gaan aanhouden dan moet de media voortaan spreken over de dader en mogen ze verder geen details meer geven.
Ik vraag je gewoon wat de relevantie is. Tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen.
Het gaat trouwens om de verdachte en niet om de dader.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:49:57 #261
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44086321
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Martijn, wil je "# 06" achter dit topic zetten? Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #6

Bijvoorbaat Dank
Gedaan
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:46 schreef SCH het volgende:
Ik vraag je gewoon wat de relevantie is. Tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen.
Het is net zo relevant als de rest van de gevens die er over de verdachte worden vrijgegeven. Je moet er niet altijd wat achter zoeken. Het is net zo iets als ze zeggen de 22 jarige inwoner van....

Daar zoek je toch ook niets achter maar nu omdat het zijn afkomst is is het in een keer een gruwelijk groot probleem
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44086351
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zijn relevante kenmerken van het uiterlijk.
Hierdoor kunnen eventuele getuigen die de verdacht herkennen zich melden bij de politie.

Kortom... net zo relevant als zijn leeftijd, geslacht, kleding en zelfs z'n gedrag kort voor het voorval.
pi_44086368
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hierdoor kunnen eventuele getuigen die de verdacht herkennen zich melden bij de politie.

Kortom... net zo relevant als zijn leeftijd, geslacht, kleding en zelfs z'n gedrag kort voor het voorval.

Hebben de leerkrachten melding gemaakt van een donker uiterlijk van de dader?
pi_44086389
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gedaan
[..]

Het is net zo relevant als de rest van de gevens die er over de verdachte worden vrijgegeven. Je moet er niet altijd wat achter zoeken. Het is net zo iets als ze zeggen de 22 jarige inwoner van....

Daar zoek je toch ook niets achter maar nu omdat het zijn afkomst is is het in een keer een gruwelijk groot probleem
Het is nu eenmaal belangrijk dat we tot in den treure zo ontzettend gruwelijk politiek correct zijn!
pi_44086411
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb geen idee... ik weet ook niet waar dat "gerucht" vandaan komt.
pi_44086412
quote:

Het wordt een probleem door de manier waarop gereageerd wordt. Ik vind het verder niet zo'n punt maar ik vind het ook niet relevant en zeker niet niet net zo relevant als zijn leeftijd.

Wat echt relevant is: is hij een dorpsbewoner en is hij familie van het slachtoffer.
pi_44086429
quote:

[..]

Gedaan
[..]
Bedankt Martijn.
pi_44086440
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het wordt een probleem door de manier waarop gereageerd wordt. Ik vind het verder niet zo'n punt maar ik vind het ook niet relevant en zeker niet niet net zo relevant als zijn leeftijd.

Wat echt relevant is: is hij een dorpsbewoner en is hij familie van het slachtoffer.
Waarom is dat relevant?
pi_44086454
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee maar mijn ouders wel. Vind ik persoonlijk wel een betrouwbare bron.

Het is in ieder geval geen blanke man als je dat liever had gehad.
Houd van een lijntje.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 19:55:04 #270
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44086461
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Idd, in zo;n dorpje als Hoogerheid zaliemand met de beschrijvingen (lange rijze jas, capuchon, getint uiterlijk ect) best veel verklaringen kunnen opleveren van mensen die hem voor dit drama hebben gezien, stel, hij stond al een uurtje in de omgeving van die school en hij heeft helemaal geen familieleden op een school in Hoogerheide ziten dan is het aanemelijk dat het geen daad uit impuls was maar met voorbedachte rade en zal het verhaal heel anders worden.
pi_44086483
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:54 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Nee maar mijn ouders wel. Vind ik persoonlijk wel een betrouwbare bron.

Het is in ieder geval geen blanke man als je dat liever had gehad.
Je ouders waren bij de moord aanwezig?
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:56:58 #272
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44086511
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:52 schreef Refragmental het volgende:
Het is nu eenmaal belangrijk dat we tot in den treure zo ontzettend gruwelijk politiek correct zijn!
In het geval van zo'n gruwelijke daad mogen we mijn inziens wel iets minder politiek correct zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44086512
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Je ouders waren bij de moord aanwezig?
Nee bij de arrestatie. Waarvan ze vandaag door de politie een bevestiging hebben gekregen dat hij de hoofdverdachte is.
Houd van een lijntje.
pi_44086546
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant?
Familierelatie kan op een motief wijzen en andere bekendheid of relatie slachtoffer-verdachte/dader ook. Dat de verdachte Antilliaan is, of van de Beatles houdt of van gehaktballen met satesaus, lijkt me een stuk minder relevant.

Het is pas interessant als het officiele signalement dit soort kenmerken van de mogelijke dader beschrijft. Is dat signalement bekend?
pi_44086549
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd, in zo;n dorpje als Hoogerheid zaliemand met de beschrijvingen (lange rijze jas, capuchon, getint uiterlijk ect) best veel verklaringen kunnen opleveren van mensen die hem voor dit drama hebben gezien, stel, hij stond al een uurtje in de omgeving van die school en hij heeft helemaal geen familieleden op een school in Hoogerheide ziten dan is het aanemelijk dat het geen daad uit impuls was maar met voorbedachte rade en zal het verhaal heel anders worden.
Maarja... het blijft informatie die SCH (als journalist zijnde) waarschijnlijk nooit in zijn stukken zal gebruiken omdat het simpelweg niet politiek correct is. Terwijl het wel degelijk relevant is! En ook al bewijs je dat het relevant is, zal SCH angstvallig feiten weg proberen te drukken om maar zo politiek correct mogelijk te blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')