abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:03:16 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44085248
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet generaliseren Piet maar voor een deel heb je gelijk. Het viel me nog mee dat De Telegraaf geen paginagrote foto van het jongetje op de voorpagina had vandaag. Maar je moet het misschien vooral het publiek verwijten. Dat stemt massaal op programma's als Hart van Nederland af, die dit soort 'journalistiek' tot norm hebben verheven.
Heb je vandaag de Volkskrant naast de Telegraaf gehouden?
Zoek de verschillen, die zijn werkelijk marginaal.
En ja, ik weet dat het verkoopt, dat is nu juist het hele punt, men melkt het..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:03:19 #227
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44085249
Waarom is de verdachte voor iedereen al de dader? Bij mij weten is dat nog niet zeker hoor... Anders hadden we dat al lang gehoord. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 19:03:51 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44085257
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb er maar een brief aan de Volkskrant van gemaakt, ben benieuwd of ze hem plaatsen

Een moord in Hogerheide

Ik vind het persoonlijk misselijkmakend hoe de media dit soort ellende dagenlang melken. Dat is hetgeen waar het onveiligheids gevoel van mensen op drijft, en is tekenend voor de amerikanisering van de samenleving.
Een slordige 15 jaar terug was er in mijn woonplaats een gek die een man in een cafe doodstak, zomaar, zonder enige aanleiding.
Er was een stille tocht en lokaal waren mensen geschokt. Het was een stukje van 1 kolom en 5 a 6 cm waard in de Volkskrant op pagina 5.
Vandaag kopt dezelfde Volkskrant met chocolade letters over deze zaak, en ben er zeker van dat de Nederlandse media dit gebeuren nog dagenlang gaan melken tot de volgende zaak waar men achteraan kan rennen en daar een rel en mediahype over kan gaan maken.
Lekker omzet maken en hypen..
De Volkskrant gaat wat dit betrefdt steeds meer op de Telegraaf lijken.
Het juiste woord ervoor is lijkenpikkerij. Ik betwijfel of de Volkskrant deze lezerbrief überhaupt zal plaatsen.
Met Vriendelijk Groet
Piet Verdriet
Een weekendje in Nederland, goddank vlieg ik zondag weer terug naar München waar ik de Süddeutsche en de FAZ kan lezen, kranten die zich nog wat beter weten te gedragen....
Alleen klopt er geen reet van aangezien het voor veel kranten vanmorgen de eerste verschijning NA de moord was. Dus hoe je dan aan 'dagenlang uitmelken' kom is mij alvast een raadsel.

hoewel ik het er wel enigzins mee eens ben, maar hier zitten we ook al aan topic 8. Mensen willen het gewoon weten
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 19:04:42 #229
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44085280
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen klopt er geen reet van aangezien het voor veel kranten vanmorgen de eerste verschijning NA de moord was. Dus hoe je dan aan 'dagenlang uitmelken' kom is mij alvast een raadsel.
Voorkomen is beter dan genezen
pi_44085306
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je vandaag de Volkskrant naast de Telegraaf gehouden?
Zoek de verschillen, die zijn werkelijk marginaal.
En ja, ik weet dat het verkoopt, dat is nu juist het hele punt, men melkt het..
Ik heb de Volkskrant gelezen en eerlijk gezegd kwam ik weinig tot niets tegen, in de berichtgeving over dit drama, dat me stoorde. Wat was er niet koosjer dan?

De Telegraaf had wel een foto van de jongen, da's een verschil. Of dat erg is, weet ik niet. Hangt van de ouders af ook.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 19:06:48 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44085329
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef peaceman het volgende:
Waarom is de verdachte voor iedereen al de dader? Bij mij weten is dat nog niet zeker hoor... Anders hadden we dat al lang gehoord. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ik wist niet dat het Fok tribunaal leidend was in het Nederlands recht. Kortom... zeur niet.
pi_44085352
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

hoewel ik het er wel enigzins mee eens ben, maar hier zitten we ook al aan topic 8. Mensen willen het gewoon weten
Inderdaad, hoe kun je het nou over dagenlang hebben terwijl het gisteren is gebeurd?

Vind er ook niks Amerikaans aan. Dit is een drama dat niet eerder in Nederland is gebeurd en het is niet niks. Ik wil er over geinformeerd worden.

Maar sinds Swets links stemt, ben ik het bijna altijd met hem eens
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:08:33 #233
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44085374
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het Fok tribunaal leidend was in het Nederlands recht. Kortom... zeur niet.
Het gaat om de instelling... zwartmaken terwijl nog niks zeker is. Dat is een zielige instelling. Dus ik zeur niet.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:09:36 #234
3542 Gia
User under construction
pi_44085396
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:48 schreef ilona-scuderia het volgende:
[afbeelding]

Waarom...
De foto wordt wel elke keer groter....
pi_44085405
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:08 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het gaat om de instelling... zwartmaken terwijl nog niks zeker is. Dat is een zielige instelling. Dus ik zeur niet.
Wat nou zwartmaken. Denk je dat hij dit leest of zo.
Houd van een lijntje.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:11:32 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44085442
In de categorie macabere humor: 't ventje had nooit 7 eigen topics gehad als hij nog leefde.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:11:47 #237
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44085446
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:10 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Wat nou zwartmaken. Denk je dat hij dit leest of zo.
Als je niet begrijpt (of wilt begrijpen) wat ik bedoel, tja dan houdt het op he?! ....
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:12:22 #238
3542 Gia
User under construction
pi_44085457
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb er maar een brief aan de Volkskrant van gemaakt, ben benieuwd of ze hem plaatsen

Een moord in Hogerheide

Ik vind het persoonlijk misselijkmakend hoe de media dit soort ellende dagenlang melken. Dat is hetgeen waar het onveiligheids gevoel van mensen op drijft, en is tekenend voor de amerikanisering van de samenleving.
Een slordige 15 jaar terug was er in mijn woonplaats een gek die een man in een cafe doodstak, zomaar, zonder enige aanleiding.
Er was een stille tocht en lokaal waren mensen geschokt. Het was een stukje van 1 kolom en 5 a 6 cm waard in de Volkskrant op pagina 5.
Vandaag kopt dezelfde Volkskrant met chocolade letters over deze zaak, en ben er zeker van dat de Nederlandse media dit gebeuren nog dagenlang gaan melken tot de volgende zaak waar men achteraan kan rennen en daar een rel en mediahype over kan gaan maken.
Lekker omzet maken en hypen..
De Volkskrant gaat wat dit betrefd steeds meer op de Telegraaf lijken.
Het juiste woord ervoor is lijkenpikkerij. Ik betwijfel of de Volkskrant deze lezerbrief überhaupt zal plaatsen.
Met Vriendelijk Groet
Piet Verdriet
Een weekendje in Nederland, goddank vlieg ik zondag weer terug naar München waar ik de Süddeutsche en de FAZ kan lezen, kranten die zich nog wat beter weten te gedragen....
Toch wel zonder spel en stijlfouten ingestuurd hè?
Het is 'uitmelken' en 'veramerikanisering'.
En uiteraard 'wat dit betreft' met een 't'.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:12:24 #239
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_44085458
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef peaceman het volgende:
Een kop momenteel in de elektronische Telegraaf: "Moordenaar Jesse maandag voor rechter."

Godsklere, in mijn tijd was dat een journalistieke doodzonde en kon je gelijk je biezen pakken!
It's not a lie, if you believe
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 19:12:53 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44085464
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:08 schreef peaceman het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niemand zwart gemaakt. Er is een kind vermoord door een dader. En deze abstracte dader wordt hier inderdaad niet vriendelijk bejegend.

Maar ik zie nergens zoiets als Jan Janssen, de dader staan. Kortom er wordt niemand zwart gemaakt. Er worden geen namen genoemd er wordt niemand vals beschuldigd. Er wordt alleen vanuit gegaan dat de abstratce verdaqchte dezelfde is als de abstracte dader, maar daar is nog nergens een natuurlijk persoon aan gekoppeld hier op Fok.

Dus loop niet zo bijdehand en politiek correct te doen, want het gaat nergens over.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:15:55 #241
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_44085526
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niemand zwart gemaakt. Er is een kind vermoord door een dader. En deze abstracte dader wordt hier inderdaad niet vriendelijk bejegend.
Vergis ik dan als ik me herinner dat ik al heel wat Antillianen voorbij heb zien komen in dit topic?
It's not a lie, if you believe
pi_44085575
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:15 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Vergis ik dan als ik me herinner dat ik al heel wat Antillianen voorbij heb zien komen in dit topic?
Woont er maar 1 Antilliaan in Nederland dan?
Houd van een lijntje.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:23:51 #243
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44085702
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar ik zie nergens zoiets als Jan Janssen, de dader staan. Kortom er wordt niemand zwart gemaakt. Er worden geen namen genoemd er wordt niemand vals beschuldigd. Er wordt alleen vanuit gegaan dat de abstratce verdaqchte dezelfde is als de abstracte dader, maar daar is nog nergens een natuurlijk persoon aan gekoppeld hier op Fok.
Er wordt hier wel degelijk vanuit gegaan dat de verdachte ook de dader is, zoals je zelf zegt. Het hoort anders te zijn. Zolang er niks bewezen is, is iemand onschuldig. Of beschuldig jij in andere gevallen ook eerst mensen en als ze niet de dader blijken zeg je simpelweg sorry? Het gaat om het principe... dat is alles.
quote:
Dus loop niet zo bijdehand en politiek correct te doen, want het gaat nergens over.
Ik weet niet waarom je zo mij aanvalt hoor... maar het is gewoon een kwestie van je gezond verstand gebruiken. Niks meer of minder.
pi_44085744
Waarom zou je hem zwart maken, hij is al zwart.
pi_44085822
Wat is de relevantie van het bericht dat de verdachte van Antilliaanse afkomst is?
pi_44085891
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
Wat is de relevantie van het bericht dat de verdachte van Antilliaanse afkomst is?
Ik ben het met je eens
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:30:56 #247
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44085893
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
De afkomst van de dader wordt toch wel eens vaker in een artikel vermeld?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44085918
Kan je net zo goed vragen wat de relevantie is van het bericht dat hij 22 jaar is. En de relevantie van het bericht dat hij net uit de gevangenis is gekomen. Mischien om wat meer te weten te komen over de dader?
Houd van een lijntje.
pi_44085937
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De afkomst van de dader wordt toch wel eens vaker in een artikel vermeld?
Dat was mijn vraag niet, de vraag is wat de relevantie is.
pi_44085965
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:31 schreef Erwtensoep het volgende:
Kan je net zo goed vragen wat de relevantie is van het bericht dat hij 22 jaar is. En de relevantie van het bericht dat hij net uit de gevangenis is gekomen. Mischien om wat meer te weten te komen over de dader?
Vermelding van etnische afkomst, hoeft ook geen etnische discriminatie te zijn. Gewoon een omschrijving als leeftijd, afkomst beroep etc. Zeker niet ongebruikelijk dus...

het gaat om een compleet mogelijk beeld....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')