Heb je vandaag de Volkskrant naast de Telegraaf gehouden?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet generaliseren Piet maar voor een deel heb je gelijk. Het viel me nog mee dat De Telegraaf geen paginagrote foto van het jongetje op de voorpagina had vandaag. Maar je moet het misschien vooral het publiek verwijten. Dat stemt massaal op programma's als Hart van Nederland af, die dit soort 'journalistiek' tot norm hebben verheven.
Alleen klopt er geen reet van aangezien het voor veel kranten vanmorgen de eerste verschijning NA de moord was. Dus hoe je dan aan 'dagenlang uitmelken' kom is mij alvast een raadsel.quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb er maar een brief aan de Volkskrant van gemaakt, ben benieuwd of ze hem plaatsen
Een moord in Hogerheide
Ik vind het persoonlijk misselijkmakend hoe de media dit soort ellende dagenlang melken. Dat is hetgeen waar het onveiligheids gevoel van mensen op drijft, en is tekenend voor de amerikanisering van de samenleving.
Een slordige 15 jaar terug was er in mijn woonplaats een gek die een man in een cafe doodstak, zomaar, zonder enige aanleiding.
Er was een stille tocht en lokaal waren mensen geschokt. Het was een stukje van 1 kolom en 5 a 6 cm waard in de Volkskrant op pagina 5.
Vandaag kopt dezelfde Volkskrant met chocolade letters over deze zaak, en ben er zeker van dat de Nederlandse media dit gebeuren nog dagenlang gaan melken tot de volgende zaak waar men achteraan kan rennen en daar een rel en mediahype over kan gaan maken.
Lekker omzet maken en hypen..
De Volkskrant gaat wat dit betrefdt steeds meer op de Telegraaf lijken.
Het juiste woord ervoor is lijkenpikkerij. Ik betwijfel of de Volkskrant deze lezerbrief überhaupt zal plaatsen.
Met Vriendelijk Groet
Piet Verdriet
Een weekendje in Nederland, goddank vlieg ik zondag weer terug naar München waar ik de Süddeutsche en de FAZ kan lezen, kranten die zich nog wat beter weten te gedragen....
Voorkomen is beter dan genezenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen klopt er geen reet van aangezien het voor veel kranten vanmorgen de eerste verschijning NA de moord was. Dus hoe je dan aan 'dagenlang uitmelken' kom is mij alvast een raadsel.
Ik heb de Volkskrant gelezen en eerlijk gezegd kwam ik weinig tot niets tegen, in de berichtgeving over dit drama, dat me stoorde. Wat was er niet koosjer dan?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je vandaag de Volkskrant naast de Telegraaf gehouden?
Zoek de verschillen, die zijn werkelijk marginaal.
En ja, ik weet dat het verkoopt, dat is nu juist het hele punt, men melkt het..
Ik wist niet dat het Fok tribunaal leidend was in het Nederlands recht. Kortom... zeur niet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef peaceman het volgende:
Waarom is de verdachte voor iedereen al de dader? Bij mij weten is dat nog niet zeker hoor... Anders hadden we dat al lang gehoord. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Inderdaad, hoe kun je het nou over dagenlang hebben terwijl het gisteren is gebeurd?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen klopt er geen reet van aangezien het voor veel kranten vanmorgen de eerste verschijning NA de moord was. Dus hoe je dan aan 'dagenlang uitmelken' kom is mij alvast een raadsel.
hoewel ik het er wel enigzins mee eens ben, maar hier zitten we ook al aan topic 8. Mensen willen het gewoon weten
Het gaat om de instelling... zwartmaken terwijl nog niks zeker is. Dat is een zielige instelling. Dus ik zeur niet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het Fok tribunaal leidend was in het Nederlands recht. Kortom... zeur niet.
Wat nou zwartmaken. Denk je dat hij dit leest of zo.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het gaat om de instelling... zwartmaken terwijl nog niks zeker is. Dat is een zielige instelling. Dus ik zeur niet.
Als je niet begrijpt (of wilt begrijpen) wat ik bedoel, tja dan houdt het op he?! ....quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:10 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Wat nou zwartmaken. Denk je dat hij dit leest of zo.
Toch wel zonder spel en stijlfouten ingestuurd hè?quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb er maar een brief aan de Volkskrant van gemaakt, ben benieuwd of ze hem plaatsen
Een moord in Hogerheide
Ik vind het persoonlijk misselijkmakend hoe de media dit soort ellende dagenlang melken. Dat is hetgeen waar het onveiligheids gevoel van mensen op drijft, en is tekenend voor de amerikanisering van de samenleving.
Een slordige 15 jaar terug was er in mijn woonplaats een gek die een man in een cafe doodstak, zomaar, zonder enige aanleiding.
Er was een stille tocht en lokaal waren mensen geschokt. Het was een stukje van 1 kolom en 5 a 6 cm waard in de Volkskrant op pagina 5.
Vandaag kopt dezelfde Volkskrant met chocolade letters over deze zaak, en ben er zeker van dat de Nederlandse media dit gebeuren nog dagenlang gaan melken tot de volgende zaak waar men achteraan kan rennen en daar een rel en mediahype over kan gaan maken.
Lekker omzet maken en hypen..
De Volkskrant gaat wat dit betrefd steeds meer op de Telegraaf lijken.
Het juiste woord ervoor is lijkenpikkerij. Ik betwijfel of de Volkskrant deze lezerbrief überhaupt zal plaatsen.
Met Vriendelijk Groet
Piet Verdriet
Een weekendje in Nederland, goddank vlieg ik zondag weer terug naar München waar ik de Süddeutsche en de FAZ kan lezen, kranten die zich nog wat beter weten te gedragen....
Een kop momenteel in de elektronische Telegraaf: "Moordenaar Jesse maandag voor rechter."quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:03 schreef peaceman het volgende:
Waarom is de verdachte voor iedereen al de dader? Bij mij weten is dat nog niet zeker hoor... Anders hadden we dat al lang gehoord. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Er wordt helemaal niemand zwart gemaakt. Er is een kind vermoord door een dader. En deze abstracte dader wordt hier inderdaad niet vriendelijk bejegend.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het gaat om de instelling... zwartmaken terwijl nog niks zeker is. Dat is een zielige instelling. Dus ik zeur niet.
Vergis ik dan als ik me herinner dat ik al heel wat Antillianen voorbij heb zien komen in dit topic?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niemand zwart gemaakt. Er is een kind vermoord door een dader. En deze abstracte dader wordt hier inderdaad niet vriendelijk bejegend.
Woont er maar 1 Antilliaan in Nederland dan?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:15 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Vergis ik dan als ik me herinner dat ik al heel wat Antillianen voorbij heb zien komen in dit topic?
Er wordt hier wel degelijk vanuit gegaan dat de verdachte ook de dader is, zoals je zelf zegt. Het hoort anders te zijn. Zolang er niks bewezen is, is iemand onschuldig. Of beschuldig jij in andere gevallen ook eerst mensen en als ze niet de dader blijken zeg je simpelweg sorry? Het gaat om het principe... dat is alles.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niemand zwart gemaakt. Er is een kind vermoord door een dader. En deze abstracte dader wordt hier inderdaad niet vriendelijk bejegend.
Maar ik zie nergens zoiets als Jan Janssen, de dader staan. Kortom er wordt niemand zwart gemaakt. Er worden geen namen genoemd er wordt niemand vals beschuldigd. Er wordt alleen vanuit gegaan dat de abstratce verdaqchte dezelfde is als de abstracte dader, maar daar is nog nergens een natuurlijk persoon aan gekoppeld hier op Fok.
quote:Dus loop niet zo bijdehand en politiek correct te doen, want het gaat nergens over.
Ik ben het met je eensquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
Wat is de relevantie van het bericht dat de verdachte van Antilliaanse afkomst is?
De afkomst van de dader wordt toch wel eens vaker in een artikel vermeld?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:27 schreef SCH het volgende:
Wat is de relevantie van het bericht dat de verdachte van Antilliaanse afkomst is?
Dat was mijn vraag niet, de vraag is wat de relevantie is.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De afkomst van de dader wordt toch wel eens vaker in een artikel vermeld?
Vermelding van etnische afkomst, hoeft ook geen etnische discriminatie te zijn. Gewoon een omschrijving als leeftijd, afkomst beroep etc. Zeker niet ongebruikelijk dus...quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:31 schreef Erwtensoep het volgende:
Kan je net zo goed vragen wat de relevantie is van het bericht dat hij 22 jaar is. En de relevantie van het bericht dat hij net uit de gevangenis is gekomen. Mischien om wat meer te weten te komen over de dader?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |