lekker makkelijk. Volgens mij getuigt het juist van grote moed als je zelfmoord pleegt. Je gaat een onbekende wereld tegemoet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:30 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
zelfmoord is geen recht. das laf.
idd, of helemaal niets..........quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
lekker makkelijk. Volgens mij getuigt het juist van grote moed als je zelfmoord pleegt. Je gaat een onbekende wereld tegemoet.
dat is juist een van de mooie dingen als dit recht erkent wordt: Mensen hoeven dan niet meer tussen de rails vandaan gehaald te worden, of omhoog te kijken als ze langs een hoog gebouw lopenquote:Op vrijdag 1 december 2006 21:30 schreef Fawn het volgende:
VInd dat het wel moet kunnen bij lang lijden, maar dan wel op een manier waardoor niet iemand een trauma oploopt. Een rouwende omgeving is al erg genoeg lijkt me. Dus niet voor een trein springen, je ophangen, je polsen doorsnijden of van een flat springen. Pillen die snel werken lijken me beter.
jezus gast, gebruik es wat interpunctie. Je hele verhaal is totaal onbegrijpelijkquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:14 schreef FreakerS het volgende:
Altijd je recht en voor sommige personen een plicht.
En die mafkees hierboven me die nog durft te reppen over egoisme ten opzichte van de mensen die achterblijven die moet maar eens HEEL GOED nadenken over het feit dat de mensen die achterblijven niet alleen egoistisch zijn om het feit dat ze het iemand die GEEN ANDERE UITWEG meer ziet dit te ontnemen maar ook nog eens een ENORME plank voor de kop hebben aangezien iemand RUIM van tevoren signalen afgeeft dat dit eraan zit te komen. Je bent het bewijs van iemand die er werkelijk geen hol van begrijpt maar met zijn grote waffel wel de eerste is die ''gaat'' when shit hits the fan.
Jouw reactie getuigd niet van inzicht maar van complete kortzichtigheid.quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:30 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
zelfmoord is geen recht. das laf.
Is het omgekeerd ook niet puur egoïsme om te verlangen dat iemand maar doorleeft om jou het verdriet en de pijn te besparen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:05 schreef Jinkens het volgende:
De zelfmoord is puur egoisme, en alleen kut voor de gene die achter blijven.
ga de zelfmoord van een jonge, geestelijk in de warre, persoon nou niet gelijkstellen met euthanasie van een doodzieke kankerpatient oid.quote:Op zaterdag 2 december 2006 02:12 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb overigens nog geen één redelijk argument gezien om TEGEN zelfmoord/euthenasie te zijn. Iets wat compleet hetzelfde is alleen euthenasie is "legaal" en over het algemeen van toepassing op oudere mensen, in de volksmond.
Maar...nog steeds geen énkel geldig argument.
Ik denk dat vooral bij psychisch lijden heel moeilijk een mate van... is vast te stellen. Wellicht dat dat bij lichamelijke ziektes zoals bijvoorbeeld kanker "makkelijker" is. Maar dat betekent niet dat je niet kan lijden als je psychisch ziek bent...quote:Op zaterdag 2 december 2006 08:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
ga de zelfmoord van een jonge, geestelijk in de warre, persoon nou niet gelijkstellen met euthanasie van een doodzieke kankerpatient oid.
Maar spijt hebben als het wel lukt is er niet bij hè?quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:43 schreef Isabeau het volgende:
Denken jullie er nog steeds zo over als je beseft dat de meeste zelfmoordpogingen binnen 10 minuten na het gevoel dood te willen worden uitgevoerd? En dat vrijwel iedereen waarbij de zelfmoordpoging mislukt na een jaar heel erg blij is dat het is mislukt?
Mensen die over zelfmoord praten en ermee dreigen, voeren dat dreigement meestal niet uit.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tot iemand uit jouw omgeving het doet.
Ik had vroeger een vriend die constant met zelfmoord liep te dreigen. Als ik hem in de steek zou laten, hoefde het voor hem niet meer. Het is erg vermoeiend om met zo iemand te leven. Nu heb ik geen contact meer met hem en voor zover ik weet gaat het prima met hem nu. Dus je moet mensen niet altijd te serieus nemen. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als hij wél zelfmoord had gepleegd. Had ik me dan schuldig gevoeld?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:05 schreef Jinkens het volgende:
hehe, ja in de grondwet kwakken die handel!
Mensen die zelfmoord plegen horen levens lang te krijgen!!! Of.... de doodstraf!!! tadam!
Ik vind dat je geen zelf moord moet plegen. Het is over het algemeen zwak en erg kut voor de mensen die achter blijven. Denk aan de machinist, familie etc
Emo's die zelfmoord plegen denken meestal dat er niemand om ze geeft. WRONG! er zijn altijd wel mensen. Kijk als jij al 40 jaar in tibet in een grot woont en je kan het niet meer aan en gooit je in de afgrond... nog steeds zwak maar dan heeft in ieder geval niemand er last van.
De zelfmoord is puur egoisme, en alleen kut voor de gene die achter blijven.
Dan ben ik wel weer voor eutanasie... Maar wel met strikte controle. Maar mensen met aldsheimer (wat een woord :S) bijvoorbeeld, vind ik dat je niet nodeloos moet laten lijden.
Maar de 99% van de zelfmoord gevallen kan in mijn ogen best wat aan zijn situatie veranderen. You just need the will to act!
And ACT!
Jin
En met hem/haar vele anderen. Een trein staat zo twee uur stil als er weer een huillie op de rails is gaan liggen. Traumatische ervaring voor de machinist. Onplezierig werk voor trein- ambulance (en politie?) personeel om vervolgens alle lichaamsdelen weer bij elkaar te moeten rapen. En een flinke lading stress als er toevallig mensen in de trein op weg naar Schiphol zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:32 schreef Misanthropist het volgende:
ook alleen maar omdat je er zelf last van hebt
Alzheimer bedoel je? Volgens mij merken die mensen er zelf vrij weinig van. Alleen de eerste jaren zijn ze er nog bewust van, maar dan kunnen ze op zich verder nog een vrij redelijk leven leiden. In de latere jaren is het vooral naar voor familie en vrienden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:05 schreef Jinkens het volgende:
Maar mensen met aldsheimer (wat een woord :S) bijvoorbeeld, vind ik dat je niet nodeloos moet laten lijden.
Ik zit de hele dag tussen mensen met een dementieel beeld; heel gezellig zolang het niet één van je eigen ouders is.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:51 schreef LintuxCx het volgende:
Alzheimer bedoel je? Volgens mij merken die mensen er zelf vrij weinig van. Alleen de eerste jaren zijn ze er nog bewust van, maar dan kunnen ze op zich verder nog een vrij redelijk leven leiden. In de latere jaren is het vooral naar voor familie en vrienden.
quote:Nee. Sterker nog, mensen die een mislukte zelfmoordpoging gedaan hebben, moeten aangeklaagd worden wegens moord.
Gebrek aan inleving in personen die zelfmoord willen plegen, jullie allebei.quote:Mensen die zelfmoord plegen zijn zielig en zullen eeuwig branden in de diepste krochten van de hel.
Zelfmoordenaars zijn zwak, zo simpel ligt het.quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:49 schreef pomtiedom het volgende:
Gebrek aan inleving in personen die zelfmoord willen plegen, jullie allebei.
Je hebt overduidelijk geen flauw benul waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zelfmoordenaars zijn zwak, zo simpel ligt het.
Die je als normaal functionerend persoon wel allemaal inziet. Iemand in zo'n situatie heeft een tunnelvisie en zijn puur gefocused op 1 of een beperkt aantal problemen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het gewoon een teken van enorme zwakte. Ze kiezen maar voor de makkelijkste laffe uitweg. Er zijn altijd andere oplossingen.
dus jij denkt dat iedereens leven even simpel is en iedereen met exact dezelfde kansen geboren wordt?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het gewoon een teken van enorme zwakte. Ze kiezen maar voor de makkelijkste laffe uitweg. Er zijn altijd andere oplossingen.
Mensen die zelfmoord plegen zien vaak al jaren geen uitweg meer.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is een fabeltje dat je voorgehouden wordt door psychologen. Die doen graag alsof overal een oplossing voor is. Als je 10 jaar in therapie hebt gezeten, zoals ik, en je bent er geen flikker mee opgeschoten, ook net zoals ik, dan weet je wel beter.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik niet. Als iemand 'dreigt' met zelfmoord neem ik hem al niet meer serieus, zelfs als hij het al wel doet. Dat zie ik niet meer als mijn fout.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tot iemand uit jouw omgeving het doet.
Ik had vroeger een vriend die constant met zelfmoord liep te dreigen. Als ik hem in de steek zou laten, hoefde het voor hem niet meer. Het is erg vermoeiend om met zo iemand te leven. Nu heb ik geen contact meer met hem en voor zover ik weet gaat het prima met hem nu. Dus je moet mensen niet altijd te serieus nemen. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als hij wél zelfmoord had gepleegd. Had ik me dan schuldig gevoeld?
Overal is een oplossing voor, het kan alleen zijn dat de weg naar die oplossing niet zichtbaar is voor jou.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje dat je voorgehouden wordt door psychologen. Die doen graag alsof overal een oplossing voor is. Als je 10 jaar in therapie hebt gezeten, zoals ik, en je bent er geen flikker mee opgeschoten, ook net zoals ik, dan weet je wel beter.
Dus, houd je mond, want je weet niet waar je over praat. Nogal naïef om te denken dat overal een oplossing voor is. Ga dan psychologie studeren en maak al die mensen weer gelukkig.
Kijk, daar zit de fout in je aanname. Het is op zijn allerminst laf want de dood is nogal permanent en nou niet bepaald een bekend terrein.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Da's een fabel.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mensen die over zelfmoord praten en ermee dreigen, voeren dat dreigement meestal niet uit.
Nou ik ook en dat het jou wel geholpen heeft is fijn voor je, maar voor mij heeft het geen zin gehad. En hoe durf jij over mij te oordelen, meneertje!quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:25 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Overal is een oplossing voor, het kan alleen zijn dat de weg naar die oplossing niet zichtbaar is voor jou.
Als je 10 jaar in therapie heb gezeten en er niks mee bent opgeschoten ben jij er net zo schuldig aan als de psychologen etc die je behandelt hebben. Wel makkelijk he om de schuldige altijd buiten jezelf te zoeken.
En kom niet aan met je weet niet waarom je praat, dame. Ik weet exact waar ik het over heb.
Viking84 waarom is het naief om te denken dat niet overal een oplossing voor is, er is een oplossing en weg waardoor voor jou je leven beter word. Nou ga ik niet zeggen dat die weg glas helder is, die weg is voor iedreen verschillend.quote:Op zondag 3 december 2006 10:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ik ook en dat het jou wel geholpen heeft is fijn voor je, maar voor mij heeft het geen zin gehad. En hoe durf jij over mij te oordelen, meneertje!![]()
![]()
. Het is zo ontzettend naïef om te denken dat overal een oplossing voor is. Daar ben ik na 5 jaar therapie dan ook mee opgehouden.
Het is naïef, omdat je om je heen kunt zien hoeveel mensen ondraaglijk lijden zonder dat er ooit een oplossing komt.quote:Op zondag 3 december 2006 12:14 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Viking84 waarom is het naief om te denken dat niet overal een oplossing voor is, er is een oplossing en weg waardoor voor jou je leven beter word. Nou ga ik niet zeggen dat die weg glas helder is, die weg is voor iedreen verschillend.
Maar als je er bij neerlegt dat die weg er niet is voor jou,dan is de kans wel erg klein geworden dat je em ooit vind. Met of zonder "hulp verlening"
Succes
maar als het een wet wordt, wat kan de familie juridisch nog doen om het tegen te houden? Degene die zelfmoord pleegt kan immers zeggen: de wet zegt ook dat ik het recht heb. Moet het dan strafbaar worden om iemand tegen te houden zelfmoord te plegen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:26 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is juist een van de mooie dingen als dit recht erkent wordt: Mensen hoeven dan niet meer tussen de rails vandaan gehaald te worden, of omhoog te kijken als ze langs een hoog gebouw lopenDan kan er een menselijkere methode beschikbaar komen
Psychologie is niet heilig en zeker niet altijd dé oplossing. Sommige mensen kunnen naar alle Riaggs, psychiaters, psychologen, psychotherapeuten gaan die ze willen, het-helpt-niet, of ze er nou open voor staan of niet, of ze nou hun best doen of niet. Ik heb het zelf ook gedaan, en ik ben er nog nooit wat mee opgeschoten. Voor sommige problemen is therapie geschikt en werkt het bij bijna alle mensen, voor andere kun je overal therapie volgen en er niks mee opschieten. De meeste mensen hebben er baat bij, maar lang niet iedereen. Ik vind het irritant dat de psychologische hulpverlening in deze altijd maar als het heilige huisje, de grote oplossing wordt gezien. Veel mensen die zelfmoord willen plegen hebben al een jarenlange geschiedenis achter de rug met therapie en willen nog altijd dood. Soms is er een oplossing, soms niet, en je weet nooit wanneer hij komt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:25 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Overal is een oplossing voor, het kan alleen zijn dat de weg naar die oplossing niet zichtbaar is voor jou.
Als je 10 jaar in therapie heb gezeten en er niks mee bent opgeschoten ben jij er net zo schuldig aan als de psychologen etc die je behandelt hebben. Wel makkelijk he om de schuldige altijd buiten jezelf te zoeken.
En kom niet aan met je weet niet waarom je praat, dame. Ik weet exact waar ik het over heb.
Nou weet ik niet wat jou "hulp verlening" jou voorhoud, maar er is altijd eeen oplossing om het makkelijker te maken. dat wil niet zeggen dat het ook helemaal weg zou moeten zijn, dat kan meestal niet omdat het onderdeel is van jezelf, je moet r mee leren omgaan. Als je zelf bewust bent van je beperkingenquote:Op zondag 3 december 2006 12:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is naïef, omdat je om je heen kunt zien hoeveel mensen ondraaglijk lijden zonder dat er ooit een oplossing komt.
Dat overal een oplossing voor is is een sprookje, een fabeltje dat psychologen hun patiënten voorhouden om te voorkomen dat ze zichzelf van kant maken. Geloof jij in sprookjes?
maar wat is de vraag nu?quote:Op zondag 3 december 2006 12:27 schreef diginoob het volgende:
[..]
Psychologie is niet heilig en zeker niet altijd dé oplossing. Sommige mensen kunnen naar alle Riaggs, psychiaters, psychologen, psychotherapeuten gaan die ze willen, het-helpt-niet, of ze er nou open voor staan of niet, of ze nou hun best doen of niet. Ik heb het zelf ook gedaan, en ik ben er nog nooit wat mee opgeschoten. Voor sommige problemen is therapie geschikt en werkt het bij bijna alle mensen, voor andere kun je overal therapie volgen en er niks mee opschieten. De meeste mensen hebben er baat bij, maar lang niet iedereen. Ik vind het irritant dat de psychologische hulpverlening in deze altijd maar als het heilige huisje, de grote oplossing wordt gezien. Veel mensen die zelfmoord willen plegen hebben al een jarenlange geschiedenis achter de rug met therapie en willen nog altijd dood. Soms is er een oplossing, soms niet, en je weet nooit wanneer hij komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |