Ook in de Randstad is dat op basisscholen echt geen schering en inslag.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:27 schreef PhalanX het volgende:
Het nieuws is nogal eenzijdig. Hilversum is over het algemeen erg op de Randstad gericht, waar je je metaal detectoren en geweld orde van de dag zijn. In Brabant zijn mensen wat jovialer, wat minder aggresief.
En dan nog is dit volgens mij de eerste keer dat zoiets gebeurd in Nederland, een moord op een school...en dat nog wel in het "joviale'" Brabant..quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:27 schreef PhalanX het volgende:
Het nieuws is nogal eenzijdig. Hilversum is over het algemeen erg op de Randstad gericht, waar je je metaal detectoren en geweld orde van de dag zijn. In Brabant zijn mensen wat jovialer, wat minder aggresief.
geloof ik niet want het is toch vooral de moeder die de stampij maakt ... denk dat een wat rijkere donkere vrouw dezelfde herrie had gemaaktquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Toch gaat het wel zo. In de VS tenminste. Als Natalee Holloway geen blond blank meisje was maar een negerin werd er ook niet zo'n mediahype van gemaakt
mmm, inderdaad in de zaak zelf niet relevant.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, die allochtoon-autochtoondiscussie is op dit moment ook helemaal niet relevant en de afkomst van de dader maakt de daad niet erger of minder erg.
Ik verwacht niet dat de media aandacht zomaar weg zal ebben. Je merkt het hier zelf ook, iedereen zit er vol van en bovenop. Eerst moest de puzzel (grotendeels) compleet zijn, ook naar de buitenwereld toe..quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Toch voel ik dan weer heel erg de behoefte om de puzzel vol te leggen. Te weten waaróm, hoe belachelijk de reden dan ook mag zijn. Ik kan mezelf voorstellen dat dit ook voor de ouders geldt.
En wat te denken van de ouders van de klas- en schoolgenoten. Hoe leg je je kind zoiets uit. Waarom is mijn vriendje dood? Je hebt geen antwoorden, je kind gaat maandag terug naar een school waar hij/zij bang zal zijn. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid is doorbroken. De cirkel even kapot. En ergens volgende week zullen de cameraploegen hun spullen afpakken en verdwijnt het nieuws uit de krant. Hooguit nog een berichtje van vijf regels op pagina 7. Een week later gaat het leven door. De ouders hebben levenslang, de juf een trauma en de schoolgenoten zullen voorlopig nog wel last houden van nachtmerries. En waarom???????
Ach, tot voor een paar jaar geleden deden de mensen in Brabant niet eens de deur op slot, zelfs niet als ze weg gingen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:27 schreef PhalanX het volgende:
Wanneer was dat en waarom gebeurde dat?quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:30 schreef maedel het volgende:
Ik meen me iets te herinneren van parkeergarages in rotterdam die in de hens gingen een aantal jaren geleden.
ik heb nog nooit een metaaldetector op een basisschool gezienquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:27 schreef PhalanX het volgende:
Welnee, de basisscholen in de Randstad zijn gewoon veilig.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:32 schreef PhalanX het volgende:
Ik bedoel dus niet dat het schering en inslag is dat kinderen worden afgeslacht in de Randstad, maar de Randstad heeft een grimmigere inslag. Geweld is daar minder ongewoon als in Brabant, vooral op scholen.
niet dat ik nou dramatisch wil doen of een vergelijking wil doen, maar dat was na de moord op pim fortuyn iircquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wanneer was dat en waarom gebeurde dat?
'quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik vermoed zelf dat er na die infoavond nog wel e.e.a. naar buiten komt.
Een moord die gepleegd was door een autochtone Nederlander, hetgeen vervolgens door een deel van de white trash aangegrepen werd om rellen te gaan trappen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:34 schreef maedel het volgende:
[..]
niet dat ik nou dramatisch wil doen of een vergelijking wil doen, maar dat was na de moord op pim fortuyn iirc
en dat is waar ik dan bang voor ben...quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een moord die gepleegd was door een autochtone Nederlander, hetgeen vervolgens door een deel van de white trash aangegrepen werd om rellen te gaan trappen.
Welnee, dat is appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:38 schreef maedel het volgende:
[..]
en dat is waar ik dan bang voor ben...
Ik ben in 1970 in een Brabants dorpje geboren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:32 schreef PhalanX het volgende:
Ik bedoel dus niet dat het schering en inslag is dat kinderen worden afgeslacht in de Randstad, maar de Randstad heeft een grimmigere inslag. Geweld is daar minder ongewoon als in Brabant, vooral op scholen.
Brabant kent geweld, ook op scholen, maar het is van een ander niveau dan in de Randstad, waar de situatie over het algemeen een stuk explosiever is dan in Brabant.
Vergelijk het aantal scholen dat om veiligheidsredenen de deuren op slot gooien in de Randstad met het aantal in Brabant. Vergelijk de hoeveelheid metaaldetectiepoortjes.
Je weet toch wel waar het uiteindelijk om ging he?quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Welnee, dat is appels met peren vergelijken.
Ik ben wel eens bang dat mensen die dat niet meer meegemaakt hebben het op de een of andere manier normaal gaan vinden dat op scholen detectiepoortjes hangen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:44 schreef PhalanX het volgende:
ik kom uit de jaren 80 en ik ging ook gewoon te voet naar de basisschool, de achterdeur stond altijd open, en spelen op straat was het sociale leven in de zomer.
Uiteraard is het dan net zo erg, maar dan wordt er meteen discriminatie geschreeuwd en over de hele wereld ambassades in de fik gestoken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bizar. Maar zouden die mensen het ook minder erg gevonden hebben als het jongetje Mohammed heette?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |