abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44061500
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #05
quote:
Drama op basisschool: jongetje gedood
Op een basisschool in het Brabantse Hoogerheide is een jongetje uit groep vier om het leven gebracht. Na een klopjacht is een 22-jarige verdachte aangehouden. Hij wordt verhoord.

Jongetje gedood op school
Verslaggeefster over drama

Klaslokaal
Het drama vond vanmorgen plaats in een leeg klaslokaal van de Klim-Op-school. Het jongen, Jesse Dingemans, was net klaar met knutselen. De rest van de klas was daar nog in de aula mee bezig. De kinderen hebben dus niets gezien. Het slachtoffer is de zoon van de directeur van de Rabobank in het nabijgelegen Halsteren.

Geen familie
De dader zou de school binnen zijn gegaan en de jongen met een mes hebben dood. De jongen had verwondingen in de halsstreek. De exacte toedracht en het motief wordt onderzocht. Er is geen familierelatie tussen verdachte en het jongetje. De politie doet uitvoerig sporenonderzoek. De verdachte wordt verhoord. De school is direct ontruimd en de leerlingen zijn opgevangen.

Team
Er is een groot team vrijgemaakt om het misdrijf te onderzoeken. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. Volgens officier van justitie Donker wordt de 22-jarige man maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze onderzoeksrechter bekijkt of de verdachte langer in voorarrest mag worden gehouden.

Reacties
Burgemeester Fränzel van de gemeente Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, sprak van een 'verschrikkelijk bericht'. Hij betuigde zijn medeleven aan de ouders en de medeleerlingen van het slachtoffer. Minister van Onderwijs Van der Hoeven heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad. Na afloop van daarvan is ze direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.

bron

Vorige delen:
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #01
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #02
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #03
Kind (8 jr) vermoord op Brabantse basisschool (Hoogerheide) #04

Buitenlandse media:
CNN
SkyNews
BBC News
HetLaatsteNieuws
Ireland On-line
pi_44061526
blijft erg
pi_44061532
Vijfde topic alweer.....
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:15:07 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44061555
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Mijn man heeft een neef die zo voor Turk door kan gaan. Maar het is toch een autochtone Nederlander.
Wat maakt dat nou uit man ! ! !

Is toch volstrekt niet interessant in dit hele drama?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_44061576
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:11 schreef JufJoop het volgende:

[..]

Een donkere man hoeft niet perse allochtoon te zijn...
Klopt, maar ik quote mijn moeder. Haar kennende zal hij wel een Noord-Afrikaans uiterlijk hebben gehad.
Houd van een lijntje.
pi_44061585
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:15 schreef Posdnous het volgende:

[..]

tuurlijk is dat wel interessant dan kunnen ze namelijk roepen: zie je wel, alweer een allochtoon!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:16:44 #7
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44061591
Is de al dan niet allochtoon discussie nu nog steeds bezig. Kansloos zeg.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44061606
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef arneaux het volgende:
Is de al dan niet allochtoon discussie nu nog steeds bezig. Kansloos zeg.
tja, wat maakt het uit wie het doet, het blijft heel erg..
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:17:36 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44061610
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

tuurlijk is dat wel interessant dan kunnen ze namelijk roepen: zie je wel, alweer een allochtoon!
Ja, net alsof die om de haverklap kinderen vermoorden .
pi_44061619
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:12 schreef tuut84 het volgende:
de wereld is kapot
Dat riepen ze honderden jaren geleden ook al.
pi_44061622
Dit heb ik even allemaal gemist. Ellendig nieuws zeg.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:18:02 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44061628
Ik heb trouwens ook vernomen dat het om een 'man' gaat . .
pi_44061630
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Klopt, maar ik quote mijn moeder. Haar kennende zal hij wel een Noord-Afrikaans uiterlijk hebben gehad.
hebben ze noord afrikanen in hoogerheide dan? damn! ze zitten ook overal! zou wilders toch gelijk hebben mett zijn tsunami vergelijking...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_44061640
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:09 schreef Rechtsliberaal het volgende:
Het zou evengoed een autochtoon kunnen zijn geweest die af en toe eens onder een zonnebank ligt.
Daar moest ik dan toch wel even om lachen..
Delivered without an information leaflet
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:18:57 #15
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44061646
Ik snap niet dat jullie over de rug van dat kind jullie politieke voorkeur duidelijk willen maken.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 18:19:28 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44061659
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:18 schreef gekke_sandra het volgende:
Waarom wordt mijn post in godesnaam verwijderd?
reactie op een verwijderde post

en voor klachten kun je terecht in het feedback topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44061671
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:18 schreef arneaux het volgende:
Ik snap niet dat jullie over de rug van dat kind jullie politieke voorkeur duidelijk willen maken.
Nee, dat begrijp ik ook niet helemaal. Het doet er toch niet echt toe.. het is op zich vreselijk genoeg.
pi_44061685
zelfs bin laden zou 2 maal denken om een onschuldig kind bewust te vermoorden...
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_44061687
Maar is er voor de rest nog niks bekend gemaakt over het kind in zijn auto?
Houd van een lijntje.
pi_44061691
Ik kan er gewoon nog steeds niet bij dat je een kind zo kunt vermoorden, wat ben je dan .
Whatever I want.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:21:27 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44061702
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:20 schreef Calyptus het volgende:
zelfs bin laden zou 2 maal denken om een onschuldig kind bewust te vermoorden...
Neuh, dat denk ik niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44061754
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:21 schreef PeRi het volgende:
Ik kan er gewoon nog steeds niet bij dat je een kind zo kunt vermoorden, wat ben je dan .
Gestoord. En met een mes ook, keel doorsnijden oid, dat vind ik al helemaal niet iets om te bevatten.
Goed ziek is het in ieder geval. Ik ben benieuwd of dat kind, in de auto, er wat mee te maken heeft.
pi_44061789
quote:
Ik denk dat hij er niet zoveel moeite mee heeft, maar gelukkig denken de meeste mensen op deze aardbol er helemaal niet over na...
www.hebbenjullieerzinin.nl
Postbode Siemen
Samen leven, samen kwalleballen!
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:24:18 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44061791
Was de aanleiding nu gewoon een vechtpartijtje tussen kinderen op school? En dat de oudere broer dit even "recht ging trekken"?
Toevallig werken er bekenden van mijn vriendin op die school, dus ik zal het morgen wel horen.
The End Times are wild
pi_44061801
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:24 schreef LXIV het volgende:
Was de aanleiding nu gewoon een vechtpartijtje tussen kinderen op school? En dat de oudere broer dit even "recht ging trekken"?
Toevallig werken er bekenden van mijn vriendin op die school, dus ik zal het morgen wel horen.
Benieuwd wat je te.melden hebt..
pi_44061823
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:23 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Gestoord. En met een mes ook, keel doorsnijden oid, dat vind ik al helemaal niet iets om te bevatten.
het is juist goed te begrijpen dat hij het met een mes, iedereen heeft namelijk een mes in huis
-Rabia Al-Basri
pi_44061843
http://www.bndestem.nl/dramaschoolhoogerheide/article885142.ece

Je leest het wel, al zou je het niet willen lezen. Je zal toch die juf zijn.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:27:22 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44061851
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Benieuwd wat je te.melden hebt..
Ik wacht wel tot ik het te horen krijg. Vind het cru om er achteraan te gaan bellen.

Maar in het algemeen blijft tegenwoordig toch niks meer geheim. Al het lokale nieuws komt via internet meteen landelijk.
The End Times are wild
pi_44061853
quote:
Lijkt me een variant dat ik meegemaakt heb met kinderen in mn schooltijd...
"mn broer die heef soooooo chroot mes in zak, hij maakt je kapot als je mij noch aanraak"

Ik hoop dat het niet zoiets was
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_44061863
quote:
Het kind liep toevallig naar buiten, dus dat lijkt me stug eigenlijk. Die gedachte vind ik eigenlijk nog misselijkmakender dan dat het een of andere tbs'er is.
Houd van een lijntje.
pi_44061878
De politie zou toch om 4 uur met een persconferentie gekomen zijn? Dus wazig dat er niet meer bekend is atm.
pi_44061885
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:26 schreef dwerg het volgende:
http://www.bndestem.nl/dramaschoolhoogerheide/article885142.ece

Je leest het wel, al zou je het niet willen lezen. Je zal toch die juf zijn.
In mijn dorp is vorig jaar een kind vermoord door haar moeder (ook in het nieuws geweest enzo) en ik ken de juf van dat kindje... dat was zo erg...

Ik zou er ook niet mee kunnen leven als een kind in mijn stageklas vermoord zou worden... zeker niet als jij er op dat moment verantwoordelijk voor bent...
Postbode Siemen
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:28:38 #33
3542 Gia
User under construction
pi_44061891
quote:

[..]

Was een reaktie op iemand die beweerde dat diens moeder bij haar oma was toen die man werd gearresteerd daar ongeveer voor die deur en hadden gezien dat het om een allochtoon ging.

Iemand met een donkere huid en haar hoeft niet per se een allochtoon te zijn, dat bedoelde ik daar mee te zeggen.
pi_44061901
quote:
Dat jongetje was de zoon van een directeur van een Rabobank, daar lijkt het me logischer te vinden.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:29:31 #35
3542 Gia
User under construction
pi_44061906
quote:
Waarom pas morgen? Kun je die nu niet bellen?
pi_44061907
quote:
Alsof ie dat nooit gedaan heeft...
pi_44061910
Wat een tyfusnieuws Geen woorden voor dat je zo iets kan doen. Gore kk klootzak.

Ik loop toevallig zelf deze week stage in een groep 5. En het zijn stuk voor stuk schatten van kinderen, ik moet er niet aan denken dat er er eentje zo aan zou treffen.

^@$#^$#@^%$#!@^!$#$@
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_44061935
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Was een reaktie op iemand die beweerde dat diens moeder bij haar oma was toen die man werd gearresteerd daar ongeveer voor die deur en hadden gezien dat het om een allochtoon ging.

Iemand met een donkere huid en haar hoeft niet per se een allochtoon te zijn, dat bedoelde ik daar mee te zeggen.
Allochtoon uiterlijk dan. Maar wat ik heb gezegd is waar hoor (voordat er mensen denken dat ik dit loop te verzinnen).
Houd van een lijntje.
pi_44061949
En nee, laat je maandag je kind weer gewoon naar die school gaan? En hoe ga je om met het gebeurde
stupidity has become as common as common sense was before
pi_44061955
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:28 schreef pingu_ het volgende:
De politie zou toch om 4 uur met een persconferentie gekomen zijn? Dus wazig dat er niet meer bekend is atm.
Ze kunnen 4 uur na het drama natuurlijk nog niet alles op tafel gooien in de media...
Postbode Siemen
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:32:59 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44061991
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:31 schreef marcb1974 het volgende:
En nee, laat je maandag je kind weer gewoon naar die school gaan? En hoe ga je om met het gebeurde
Als volwassene is het al moeilijk te bevatten... Ik vrees echter voor de kinderen die weer naar die school moeten. Durven die uberhaubt nog gewoon naar binnen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:33:11 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_44061994
- ....... -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 01-12-2006 18:36:39 ]
Huilen dan.
pi_44062020
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:29 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Dat jongetje was de zoon van een directeur van een Rabobank, daar lijkt het me logischer te vinden.
Maar het jongetje liep toevallig naar het klaslokaal... het is volgens mij niet mogelijk dat dit gepland was...
Postbode Siemen
pi_44062030
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:31 schreef JufJoop het volgende:

[..]

Ze kunnen 4 uur na het drama natuurlijk nog niet alles op tafel gooien in de media...
Als het te maken heeft met de baan van z'n vader en dus wat complexer ligt kan het nog wat research en tijd kosten voordat ze alles weten idd.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:37:37 #45
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44062104
Benieuwd naar het motief, bedoel, met een bivakmuts een school binnensjokken en een koter de nek afsnijden? Vaag.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_44062105
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:30 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Allochtoon uiterlijk dan. Maar wat ik heb gezegd is waar hoor (voordat er mensen denken dat ik dit loop te verzinnen).
Tuurlijk! Had je anders verwacht dan. Was het eerste wat ik dacht. Vooral toen bleek dat het om het doorsnijden van de keel ging en het in een school was. Sorry hoor, maar er zijn maar weinig tot geen Nederlanders die dit willen doen/durfen doen/kunnen doen. Imo klinkt het allemaal als eerwraak..
pi_44062138

[ Bericht 100% gewijzigd door IBAZ op 01-12-2006 18:39:57 ]
pi_44062141
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:37 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Tuurlijk! Had je anders verwacht dan. Was het eerste wat ik dacht. Vooral toen bleek dat het om het doorsnijden van de keel ging en het in een school was. Sorry hoor, maar er zijn maar weinig tot geen Nederlanders die dit willen doen/durfen doen/kunnen doen. Imo klinkt het allemaal als eerwraak..
Eerwraak !!!? Het is een kind van 8, wtf lul je nou?
Whatever I want.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:39:25 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44062152
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:27 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Het kind liep toevallig naar buiten, dus dat lijkt me stug eigenlijk. Die gedachte vind ik eigenlijk nog misselijkmakender dan dat het een of andere tbs'er is.
Het is natuurlijk allemaal maar uit het lokale geruchtencircuit van alhier in Bergen op Zoom. Dat wil zeker nog niet zeggen dat het ook zo gebeurt is.
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:40:06 #50
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44062169
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:30 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

If so, reken maar dat zijn complete doopcel gelicht zal worden. Het verhaal kan nog steeds alle kanten op. Met verschillende bijbehorende motieven. Zonder bevestiging van de media waag ik me nergens aan.

- ordinaire tvp dus -
pi_44062196
Wat me vreemd lijkt is dat de dader het kind op heeft gewacht in een lokaal.

Het lijkt me niet sterk dat het een daad was zonder enige opzet, anders had hij net zo goed een willekeurig kind van straat kunnen plukken of van een speelplaats, of ergens in een park.

Hij is een school binnen gedrongen, heeft zich in een lokaal verscholen en gewacht dat er een kind het lokaal binnen kwam wandelen.

Er is al makkelijk een complot opgesteld als blijkt dat het slachtoffer het zoontje is van een bank-directeur.

En complot waarbij de lerares overigens betrokken moet zijn, zij stuurde hem uiteindelijk naar het lokaal waar hij het met de dood moest bekopen.

Waarom koos de dader dat lokaal uit. Wat was hij van plan om te doen als hij niet op een enkel kind zou wachten? Wat was het plan als er een groep binnen zou zijn gekomen, inclusief lerares, wat als het een leraar was met een zwaarder postuur, iemand die sterker was dan hij.

Volledige willekeur is zo onlogisch, bijna vergezocht zelfs. Te veel variabelen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_44062197
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:34 schreef JufJoop het volgende:

[..]

Maar het jongetje liep toevallig naar het klaslokaal... het is volgens mij niet mogelijk dat dit gepland was...
Het zou kunnen, maar om zoiets zonder reden te doen blijft vreemd. Er zijn veel mensen die je enigsinds uit voordeel voor jezelf zou kunnen vermoorden. Maar iig, we blijven speculeren tot er meer nieuws gepubliceerd wordt.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:42:47 #53
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44062220
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:37 schreef Tarabass het volgende:

[..]

En allochtonen zijn wel gemakkelijk tot zoiets in staat zeker .
pi_44062237
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk allemaal maar uit het lokale geruchtencircuit van alhier in Bergen op Zoom. Dat wil zeker nog niet zeggen dat het ook zo gebeurt is.
Jullie Bergenaren lullen teveel
Houd van een lijntje.
pi_44062240
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:39 schreef PeRi het volgende:

[..]

Eerwraak bestaat toch niet alleen in de vorm zoals als wij dat denken te kennen? Als de vrouw bij de man wegvlucht is dat ook een schande voor de familie en is het ook eerwraak door het kind geen jeugd te gunnen zonder vader en alleen moeder.. Of zoiets. En anders is het gewoon een verkeerde woordkeuze. Maar dat het om een familievete gaat is iets wat mij te binnen schiet..
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:44:29 #56
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44062253
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:41 schreef PhalanX het volgende:
Wat me vreemd lijkt is dat de dader het kind op heeft gewacht in een lokaal.

Het lijkt me niet sterk dat het een daad was zonder enige opzet, anders had hij net zo goed een willekeurig kind van straat kunnen plukken of van een speelplaats, of ergens in een park.

Hij is een school binnen gedrongen, heeft zich in een lokaal verscholen en gewacht dat er een kind het lokaal binnen kwam wandelen.

Er is al makkelijk een complot opgesteld als blijkt dat het slachtoffer het zoontje is van een bank-directeur.

En complot waarbij de lerares overigens betrokken moet zijn, zij stuurde hem uiteindelijk naar het lokaal waar hij het met de dood moest bekopen.

Waarom koos de dader dat lokaal uit. Wat was hij van plan om te doen als hij niet op een enkel kind zou wachten? Wat was het plan als er een groep binnen zou zijn gekomen, inclusief lerares, wat als het een leraar was met een zwaarder postuur, iemand die sterker was dan hij.

Volledige willekeur is zo onlogisch, bijna vergezocht zelfs. Te veel variabelen.
Wie zegt dat de dader in het lokaal was? Misschien liep ie wel rond over de gang en heeft het kind naar het lokaal gevolgd of het daar neergelegd na z'n daad.

Wat ik vreemder vind is dat er waarschijnlijk meerdere lokalen op de betreffende verdieping zijn en er blijkbaar niemand van de andere klassen iets heeft opgemerkt. Het werd pas ontdekt toen de juf naar het lokaal kwam. Het kind is dus waarschijnlijk compleet verrast en de dader moet haast wel direct toegeslagen hebben.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:44:45 #57
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_44062263
Is het toeval dat het slachtoffer het zoontje van een bankdirecteur is? Ik vraag me af of de vader van dat kind nog met afpersing te maken had.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:45:12 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44062275
quote:

[..]

Precies want moordenaars komen in alle culturen en standen en lagen van de bevolking voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44062277
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:41 schreef PhalanX het volgende:
knip

Ik kan er tot nu toe geen pijl op trekken. Willekeur of niet..
pi_44062302
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:39 schreef PeRi het volgende:

[..]

Minder ongewoon dan je zou hopen vrees ik. Eerwraak heeft als nadeel dat het te maken heeft met iets dat je je bijna niet kunt voorstellen... eer.

Eer is zo grillig als misplaatst machismo. Als je je bloedeigen dochter om het leven kunt brengen omdat ze niet wil trouwen met de man die je voor haar hebt uitgekozen, dan is de stap om andermans kind van het leven te beroven om wraak te nemen echt geen grote sprong.
--- Cameron Hodge ---
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 18:46:52 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44062309
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:44 schreef DemonRage het volgende:
Is het toeval dat het slachtoffer het zoontje van een bankdirecteur is? Ik vraag me af of de vader van dat kind nog met afpersing te maken had.
ik denk niet dat zo'n man nog gaat uitbetalen nadat je zijn kind hebt gedood
pi_44062335
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat zou die moordenaar ook wel geweten hebben.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:48:13 #63
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44062337
Ik ken de zaak niet.

Ik weet maar één ding zeker.

Moord op een kind is walgelijk !
Jawohl Herr Kaloin!
pi_44062354
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee, maar de directeur van een bank een dorp verderop misschien wel......
pi_44062372
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En allochtonen zijn wel gemakkelijk tot zoiets in staat zeker .
Zou jij, zoals ze op die videobanden doen, iemands nek met een kapmes door kunnen snijden al schreeuwend 'allah is groot, allah is groot'? Heb het nog geen Nederlander zien doen, allochtonen daarentegen. Geen voorbarige conclusie dus dunkt mij. Bovendien zijn polen/joegoslaven er ook wel toe in staat. ze zijn daar gewoon veel harder en als moslim mag je dit natuurlijk gewoon met een ongelovige hond..
pi_44062381
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:48 schreef kratovsk het volgende:

[..]

Dus dit was een voorbeeld stellen?
pi_44062411
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:49 schreef giscard het volgende:

[..]

Dus dit was een voorbeeld stellen?
Wie weet. Dat zou wel het kind in zijn auto verklaren.
Houd van een lijntje.
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 18:51:22 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44062423
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:48 schreef kratovsk het volgende:

[..]

niet als die gast zijn dreigement met de gevangenistelefoon maakt
pi_44062456
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:49 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Zou jij, zoals ze op die videobanden doen, iemands nek met een kapmes door kunnen snijden al schreeuwend 'allah is groot, allah is groot'? Heb het nog geen Nederlander zien doen, allochtonen daarentegen. Geen voorbarige conclusie dus dunkt mij. Bovendien zijn polen/joegoslaven er ook wel toe in staat. ze zijn daar gewoon veel harder en als moslim mag je dit natuurlijk gewoon met een ongelovige hond..
Wat een onzin. Ooit gehoord van die vent die in de huid van zijn moeder rondliep met carnaval?
Ziek is ziek, daar hoort geen bepaald melatoninegehalte bij.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44062478
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet als die gast zijn dreigement met de gevangenistelefoon maakt
Ja, maar kom op, zo slim is zo'n gast misschien niet dat ie zich dat al van tevoren realiseert .

Maar eigenlijk heb ik ook geen idee wat de reden zou kunnen zijn, het is in ieder geval schokkend.
pi_44062479
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:44 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wie zegt dat de dader in het lokaal was? Misschien liep ie wel rond over de gang en heeft het kind naar het lokaal gevolgd of het daar neergelegd na z'n daad.
Verplaatsen zou een bloedspoor achterlaten, en het zou eventueel de argwaan van iemand op kunnen wekken die uit een lokaal naar buiten kijkt. Een enkeling die je ziet lopen registreer je misschien niet, maar een man die een kind met zich meesleurt wel.
quote:
Wat ik vreemder vind is dat er waarschijnlijk meerdere lokalen op de betreffende verdieping zijn en er blijkbaar niemand van de andere klassen iets heeft opgemerkt. Het werd pas ontdekt toen de juf naar het lokaal kwam. Het kind is dus waarschijnlijk compleet verrast en de dader moet haast wel direct toegeslagen hebben.
Niets opgemerkt... dus het slachtoffer kreeg waarschijnlijk niet de kans om het op een gillen te zetten. Een snelle daad is de meest voor de hand liggende. Niemand die iets ziet, dus het lijkt me logischer als de dader zich in het lokaal schuilhield en daar zijn slachtoffer opeiste dan dat hij het slachtoffer in de hal opeiste.

Als de dader voor bruut geweld was gegaan en een moord om de moord, dan zou het me niet logisch zijn om te wachten in een lokaal, en als het ging om meer dan een enkel slachtoffer dan had hij net zo makkelijk een ander lokaal vol met leerlingen kunnen binnenstappen.

Het volgen van het kind naar het lokaal is ook een goede mogelijkheid, maar dan nog moet de dader snel hebben toegeslagen, en hangt zijn plan af van het toeval. Want er moet ook maar net een enkele leerling over een hal lopen, het is een school, het stikt er van de kinderen. Als je een willekeurig slachtoffer kiest, waarom ga je dan op een gewone lesdag naar een basisschool om een slachtoffer te kiezen.

Ik zie er de logica niet van in. Het is niet praktisch.
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:55:05 #72
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44062507
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:31 schreef JufJoop het volgende:

[..]

Precies, de media gaat toch alleen weer zeuren over de nationaliteit of vragen aan kleine kinderen stellen.

Eigenlijk zou je verdomme aangifte van kindermishandeling moeten doen tegen die journalist die een 6 jarigkind ging ondervragen.
silence can say more than thousand words
pi_44062542
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ooit gehoord van die vent die in de huid van zijn moeder rondliep met carnaval?
Ziek is ziek, daar hoort geen bepaald melatoninegehalte bij.
Daarentegen wel waar je de grens ziek en niet ziek trekt. Wat wij niet ziek vinden is bij hen al gauw normaal..

en het verhaal wat jij aanhaald ken ik, en dat is inderdaad een vreemde uitzondering op de regel. Uiteindelijk kwam het er op neer dat hij zijn moeder heel erg miste en dat is eigenlijk gewoon zielig voor zo'n persoon. Maar doelgericht je dochter vermoorden omdat de eer geschonden is, is imo een heel ander verhaal. Maar goed, weer ontopic..
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 18:57:02 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44062568
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:53 schreef kratovsk het volgende:

[..]

Ja, maar kom op, zo slim is zo'n gast misschien niet dat ie zich dat al van tevoren realiseert .

Maar eigenlijk heb ik ook geen idee wat de reden zou kunnen zijn, het is in ieder geval schokkend.
idd, ik zou er zowieso geen 'logische' reden achter zoeken ...
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:57:52 #75
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44062590
Was het kind misschien niet op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats?

Dat de dader eigenlijk naar iets anders opzoek was?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44062596
RTL 4 heeft net mijn oma gebeld. Aasgieren
Houd van een lijntje.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:58:45 #77
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44062610
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:49 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Een moslim... of een geradicaliseerde extreem fundamistische moslim (makes a hugh difference). Wat een BS kalk je weer neer om generaliserend je gelijk te halen. Vooralsnog wijst nog niks in die richting... en verder blaas je wel hoog van de toren.

Klinkt raar, maar qua spiegeling was BSB wel grappig.
  • Invoering van de euro... schuld van de moslims.
  • Uitschakeling van Feyenoord ... idem.
  • Eten aangebrand... idem.

Get real, zonder feiten noch theologische kennis blijft er van je betoog weinig over. De dader heeft overigens nog niet gesproken, laat staan dat we het motief weten.
  •   vrijdag 1 december 2006 @ 18:59:08 #78
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_44062619
    Wat ben je dan ongelooflijk ziek in je hoofd dat je een kind van 8 jaar vermoord..
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_44062637
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:
    Zijn er mensen, ouders van kindereren van die school hier op Fok! ?

Die misschien wat meer weten...
    Mijn nichtje zit in de klas van het vermoorde jongetje...

De kinderen hebben absoluut niets gezien van het voorval. De klas was in de aula werkjes aan het maken en aangezien Jesse al klaar was met zijn werkjes, mocht hij een puzzel gaan halen in de klas. Daar is hij de man tegengekomen....Toen ze de jongen hebben gevonden hebben ze meteen de deur dichtgedaan van het klaslokaal en 112 gebeld. De kinderen hebben op school gehoord dat hun klasgenootje dood was...

Om half 8 moeten de ouders naar een bijeenkomst in het gemeentehuis hier. Ook om te praten over hoe ze hier mee moeten omgaan naar hun kinderen toe...

Er gaan hier geruchten in het dorp over de identiteit van de dader. Maar nogmaals, dat zijn geruchten en in een klein dorp kun je bij de dokter ziek zijn en 2 straten verderop al begraven zijn ;-)
    And so the lion fell in love with the lamb
    pi_44062639
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 18:57 schreef Martijn_77 het volgende:

Ja, die liep in een school met een bivakmuts op en dacht; "Wtf doe ik hier dan?". Toen heeft hij maar gewoon even een willekeurig kind vermoord en is zich in het bos schuil gaan houden. Denk dat dit het is inderdaad..
    pi_44062670
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 18:59 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ja, die liep in een school met een bivakmuts op en dacht; "Wtf doe ik hier dan?". Toen heeft hij maar gewoon even een willekeurig kind vermoord en is zich in het bos schuil gaan houden. Denk dat dit het is inderdaad..
    Lees je is in anders...
    I am the Alpha and the Omega
    pi_44063063
    Ik vind het maar zielig dat gespeculeer hier. Lekker gezellig keuvelen over de rug van een vermoord kind.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_44063154
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:15 schreef American_Nightmare het volgende:
    Ik vind het maar zielig dat gespeculeer hier. Lekker gezellig keuvelen over de rug van een vermoord kind.

Dat is niet bepaald het geval lijkt me.
    sig verwijderd door FA
    pi_44063164
    Ziek zeg, als je tot zoiets in staat bent.
    Je zou maar te horen krijgen, dat je kind op zo'n manier om het leven gekomen is. Gruwelijk.
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:23:30 #85
    3694 Bep
    Ik steun mijn Marco
    pi_44063282
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 18:59 schreef Bamba het volgende:

[..]

Mijn nichtje zit in de klas van het vermoorde jongetje...

De kinderen hebben absoluut niets gezien van het voorval. De klas was in de aula werkjes aan het maken en aangezien Jesse al klaar was met zijn werkjes, mocht hij een puzzel gaan halen in de klas. Daar is hij de man tegengekomen....Toen ze de jongen hebben gevonden hebben ze meteen de deur dichtgedaan van het klaslokaal en 112 gebeld. De kinderen hebben op school gehoord dat hun klasgenootje dood was...

Om half 8 moeten de ouders naar een bijeenkomst in het gemeentehuis hier. Ook om te praten over hoe ze hier mee moeten omgaan naar hun kinderen toe...

Er gaan hier geruchten in het dorp over de identiteit van de dader. Maar nogmaals, dat zijn geruchten en in een klein dorp kun je bij de dokter ziek zijn en 2 straten verderop al begraven zijn ;-)
    Wat zijn de geruchten dan?
    pi_44063310
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:23 schreef Bep het volgende:

[..]

Wat zijn de geruchten dan?
    Ja,
    Dat willen we nu eigenlijk wel weten. Voor de draad ermee.
    pi_44063352
    mogen doodsverwensingen aan de dader voor één keer? zo ja dan mag hij die krijgen. Wat een laffe vuile vieze kindermoordenaar. En dat die het dan doet op school zelf is al helemaal te erg
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:28:06 #88
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_44063410
    Op teletekst lees ik over verwondingen aan de hals.
    De dader zal toch niet geprobeerd hebben het kind te kelen?
    The End Times are wild
    pi_44063414
    Ik hoop toch dat deze man zeer zwaar gestraft gaat worden volgens het Nederlands rechtsysteem.
    Minimaal 5 jaar en superzware TBS met weinig verlofdagen.
    pi_44063440
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:28 schreef LXIV het volgende:
    Op teletekst lees ik over verwondingen aan de hals.
    De dader zal toch niet geprobeerd hebben het kind te kelen?

Z'n keel is doorgesneden... lijkt me logisch dat je daar verwondingen aan overhoudt.
    pi_44063467
    |Blijft vreselijk
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:29:59 #92
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44063479
    Ik wilde eik een bericht plaatsen over kinderen in Afrika enzo, maar daar zie ik maar van af

In plaats daarvan maar wat vervelend dat dit gebeurt zeg, dat ie maar nooit meer vrijkomt.

En wanneer komen ze met meer info
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_44063535
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:29 schreef Queen_Bee het volgende:
    Ik wilde eik een bericht plaatsen over kinderen in Afrika enzo, maar daar zie ik maar van af

In plaats daarvan maar wat vervelend dat dit gebeurt zeg, dat ie maar nooit meer vrijkomt.

En wanneer komen ze met meer info
    Bamba en LXIV schijnen meer te weten, maar die willen niks zeggen.
    pi_44063548
    erg tragisch
    pi_44063553
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:24 schreef giscard het volgende:

[..]

Ja,
    Dat willen we nu eigenlijk wel weten. Voor de draad ermee.
    Ik heb het al gezegd hoor. Iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk heb het net nog nagevraagd bij mijn vader (die hem ook heeft gezien).

Maar goed blijkbaar wordt dat soort informatie niet op prijs gesteld.
    Houd van een lijntje.
    pi_44063564
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 18:57 schreef Martijn_77 het volgende:

Dat lijkt me het meest logisch inderdaad.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:32:56 #97
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_44063568
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:31 schreef giscard het volgende:

[..]

Bamba en LXIV schijnen meer te weten, maar die willen niks zeggen.
    Ik weet helemaal niks. Heb enkel geruchten gehoord hier uit Bergen. Dat zegt maar heel weinig.
    The End Times are wild
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:33:44 #98
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_44063593
    Het zal ook maar je kind zijn die zoiets gedaan heeft
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:34:37 #99
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_44063617
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:32 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ik heb het al gezegd hoor. Iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk heb het net nog nagevraagd bij mijn vader (die hem ook heeft gezien).

Maar goed blijkbaar wordt dat soort informatie niet op prijs gesteld.
    Eerst was het een donker uiterlijk, toen een Noord-Afrikaan...

Ik heb ook een donker uiterlijk, maar ben gewoon een Nederlander. Dat hoeft dus niet per se iets te zeggen.
    The End Times are wild
    pi_44063645
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niks. Heb enkel geruchten gehoord hier uit Bergen. Dat zegt maar heel weinig.
    Je zou tenminste die bekenden van je vriendin kunnen bellen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')