abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44077005
Balkenende moet nu heel snel een lesje staatsrecht gaan volgen.

Wie durft te zeggen: 'Balkenende zei dat het niet tot gesprekken over samenwerking kan komen voordat er "helderheid" is hoe de partijen proberen hun doelen te bereiken: via "toevallige meerderheden" in de Kamer of door gesprekken in de formatie' is echt niet geschikt een democratie te leiden.

Hij pleit hier publiekelijk voor de achterkamertjespolitiek en minacht de democratische kamermeerderheid.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44077124
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:52 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Een rechts kabinet met een linkse meerderheid in de kamer..
Rechtse partijen hebben meer zetels gehaald:

Links: PvdA, SP, GL, PvdD, D66: 70

Midden: CU (noemen zich niet-links, maar rechts kan ik ze ook niet noemen): 6

Rechts: VVD, CDA, PVV, SGP: 74

Kortom, op het ene onderwerp zal links een meerderheid hebben, op het andere rechts.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44077206
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:55 schreef multatuli het volgende:
Formatie-onderhandelingen bestempelen als achterkamertjespolitiek en het minachten van de democratische meerderheid is nogal kortzichtig.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44077220
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Rechtse partijen hebben meer zetels gehaald:

Links: PvdA, SP, GL, PvdD, D66: 70

Midden: CU (noemen zich niet-links, maar rechts kan ik ze ook niet noemen): 6

Rechts: VVD, CDA, PVV, SGP: 74

Kortom, op het ene onderwerp zal links een meerderheid hebben, op het andere rechts.
In a black-and-white Tikorev-world.

Kom op zeg, PvdA is nauwelijks echt links te noemen, en het CDA niet echt rechts.

Dat meerderheden naar gelang het onderwerp kunnen wijzigen klopt als een bus, maar is nogal een open deur. Het lijkt er de komende periode wel leuker op te worden qua politieke issues, meer debat in de Kamer hopelijk en een uitkomst die niet bij voorbaat al vaststaat. Ik hoop ook op een kabinet dat niet alles tot in de puntjes in een coalitieakkoord gaat regelen.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:05:03 #105
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44077230
Balkenende speelt het geweldig uit. Ik krijg bijna spijt dat ik niet op hem gestemd heb.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 13:10:08 #106
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44077345
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:05 schreef Schanulleke het volgende:
Balkenende speelt het geweldig uit. Ik krijg bijna spijt dat ik niet op hem gestemd heb.
Ik vind het meer weg hebben van een kleuter van wie z'n speeltje is afgepakt en dan maar boos gaat voetenstampen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:11:11 #107
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44077373
Go Balkie

Eindelijk weer eens kritiek op de linkse dromers.
Pugna Pro Patria
pi_44077450
Balkenende lijkt werkelijk wel een gefrustreerde bok.

Dat begon meteen al daarmee, dat hij zichzelf als winnaar van de verkiezingen presenteerde. Goed, het CDA is de grootste partij gebleven, maar dat is ook alles. Dat de VVD zetels verloren heeft, schijnt normaal te zijn, omdat de tweede partij van een coalitie altijd verlies lijdt bij de volgende verkiezingen. Dat het CDA echter óók zetels verloren heeft, betekent gewoon dat het beleid van het afgelopen kabinet (en dus ook het beleid van het CDA!) afgestraft is door de kiezer. Maar Balkenende weigert dat te erkennen - als iemand hem erop aanspreekt begint hij gewoon over iets heel anders.

Dat doet me denken aan de kabinetsformatie na de vorige verkiezingen. Toen wilde volgens opiniepeilingen 80% van alle Nederlanders een kabinet van CDA en PvdA. Maar ook hier was Balkenende koppig, en vanwege de machtsgeilheid van D66 kon hij dan de onderhandelingen laten mislukken om vervolgens een rechts kabinet te vormen.

Helaas voor hem zal dat deze keer inderdaad niet zo makkelijk gaan, want er is nu eenmaal een linkse meerderheid. Ik snap dan ook niet helemaal wat hij probeert te bereiken. Of wil hij nu echt met de Groep Wilders gaan regeren? Dat zou wel heel hypocriet zijn, want op de verkiezingsavond hebben hij, Rouwvoet en ook Rutte gezegd, niet met Wilders te willen regeren.

Overigens vind ik het een goede zaak, wat de Tweede Kamer heeft gedaan. Het uitzetbeleid is immers erg controversieel, dan vind ik het alleen maar goed dat ze dat even op "pauze" hebben gezet, i.i.g. totdat er een nieuw kabinet is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2006 13:17:37 ]
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:15:57 #109
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_44077456
Gaat dit topic over een generaal pardon of over de te vormen regering?
pi_44077578
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

In a black-and-white Tikorev-world.

Kom op zeg, PvdA is nauwelijks echt links te noemen
Drie dagen geleden was in je eigen wereld de PvdA ook nog links:
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:04 schreef Kozzmic het volgende:
Het CDA zal er niet om staan te springen om met twee linkse partijen in een coalitie te stappen
pi_44077642
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:15 schreef Igen het volgende:

Dat het CDA echter óók zetels verloren heeft, betekent gewoon dat het beleid van het afgelopen kabinet (en dus ook het beleid van het CDA!) afgestraft is door de kiezer. Maar Balkenende weigert dat te erkennen - als iemand hem erop aanspreekt begint hij gewoon over iets heel anders.
Balkenende was het gezicht van het beleid. Als die kiezer het beleid echt zou afstraffen zou Balkenende natuurlijk niet zo gemakkelijk de grootste zijn geworden. Als je zo redeneert kun je uit het feit dat Bos de grootste verliezer ook concluderen dat de kiezer het oneens was met de oppositie. Lijkt me wat kort door de bocht allemaal.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:29:07 #112
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44077723
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:15 schreef Igen het volgende: Dat het CDA echter óók zetels verloren heeft, betekent gewoon dat het beleid van het afgelopen kabinet (en dus ook het beleid van het CDA!) afgestraft is door de kiezer.
CDA van 44 naar 41 zetels = -6,8%
Oftewel 93,2% blijft trouw. Jep, een echte afstraffing..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44077992
Het zou toch wel een prestatie zijn als dit demissionaire kabinet nog zou vallen. Petje af hoor, als het zou lukken!
pi_44078066
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:11 schreef Sidekick het volgende:
Verdonk noemt het niet fair ten opzichte van de mensen die al weg zijn. Fantastisch, eerst ze het land uitzetten en dan zogenaamd voor ze opkomen. Ongeloofwaardig tot en met.
Hoewel ik absoluut geen Verdonk-fan ben vind ik dat ze hiermee wel degelijk een punt heeft. Leg maar eens uit hoe eerlijk het is dat allerlei lieden die nog geen woord Nederlands spreken wat links betreft nu plotseling een verblijfsvergunning krijgen en bijv. een Taida Pasic (ook een van die 26.000) niet?

Links beantwoord met deze regeling het ongenuanceerde beleid van Verdonk met even ongenuanceerd beleid. Er had eerst eens even fatsoenlijk nagedacht moeten worden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_44078171
quote:
Politie Twente zet geen asielzoekers uit

ENSCHEDE - De politie Twente zet voorlopig geen asielzoekers uit die langer dan vijf jaar in Nederland zijn. Dit heeft een woordvoerder van de politie zaterdag gezegd.

Het besluit is genomen op verzoek van een aantal Twentse burgemeesters, onder wie burgemeester Peter Den Oudsten van Enschede. Volgens de politiewoordvoerder willen zij hiermee een signaal afgeven ten aanzien van een generaal pardon.
De nieuwe Tweede Kamer stemde donderdagavond met 75 tegen 74 stemmen voor een generaal pardon. Het kabinet laat de Kamer dinsdag weten hoe het met de motie omgaat.

(ANP)
bron
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 13:54:17 #116
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44078285
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:44 schreef FeestNummer het volgende:
Er had eerst eens even fatsoenlijk nagedacht moeten worden.
Daar is het door Verdonk nu te laat voor. Het gaat alleen over mensen die voor 2001 afgewezen zijn en nog steeds in Nederland zitten om welke reden dan ook. Dan is het wel zo netjes om het voor de overgebleven personen WEL goed te regelen ipv. die ook maar de grens over te zetten.
Carpe Libertatem
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 14:13:05 #117
862 Arcee
Look closer
pi_44078700
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Daar is het door Verdonk nu te laat voor. Het gaat alleen over mensen die voor 2001 afgewezen zijn en nog steeds in Nederland zitten om welke reden dan ook. Dan is het wel zo netjes om het voor de overgebleven personen WEL goed te regelen ipv. die ook maar de grens over te zetten.
"om welke reden dan ook" is een goeie reden?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44079028
Ten tijde van de afschaffing van de slavernij door Nederland is dat ook zo'n probleem geweest. De slavenhandelaren wezen er steeds op dat het wel heel onrechtvaardig zou zijn voor al die negers die al verkocht waren. Moesten die dan allemaal teruggevaren naar Afrika? Zou toch wel erg onrechtvaardig zijn als we er nu zomaar zouden stoppen. Willekeur, bah!
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44079658
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:55 schreef multatuli het volgende:
Dat had 'ie vier jaar geleden al moeten doen.
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:06:27 #120
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44079780
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:30 schreef multatuli het volgende:
Ten tijde van de afschaffing van de slavernij door Nederland is dat ook zo'n probleem geweest. De slavenhandelaren wezen er steeds op dat het wel heel onrechtvaardig zou zijn voor al die negers die al verkocht waren. Moesten die dan allemaal teruggevaren naar Afrika? Zou toch wel erg onrechtvaardig zijn als we er nu zomaar zouden stoppen. Willekeur, bah!
Smaakvolle vergelijking. Als je toch op die tour gaat, zou ik het hebben over vergassen van joden. Net iets meer impact.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')