abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44043838
Gadverdamme

Misschien tijd dat het goede publiek het slechte publiek gaat uitkotsen?
  vrijdag 1 december 2006 @ 00:45:29 #152
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_44043856
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:44 schreef opgebaarde het volgende:
Gadverdamme

Kan niet
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_44043872
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:45 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Kan niet
Hoezo kan dat niet?
Club is nu zwaar de lul en alsof dit het laatste 'incident' zal zijn
  vrijdag 1 december 2006 @ 00:51:43 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44043935
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:44 schreef opgebaarde het volgende:

Het goede publiek is 95% van de supporters, maar die zal je nooit horen. (geldt voor elke club)
Die 5 % met hun grote bek, hun camouflagepakken en met de capuchons over de skinheads getrokken, heeft het hoogste woord altijd met hun dronken/stonede koppen en die bepalen het beeld naar buiten toe.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44043972
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Het goede publiek is 95% van de supporters, maar die zal je nooit horen. (geldt voor elke club)
Die 5 % met hun grote bek, hun camouflagepakken en met de capuchons over de skinheads getrokken, heeft het hoogste woord altijd met hun dronken/stonede koppen en die bepalen het beeld naar buiten toe.
Volgens mij is het wel ietsje meer dan 5 procent, evenals spreekkoren word er altijd gezegd het waren er maar een paar, terwijl het halve stadion meezingt
Punk !
pi_44043981
quote:

[..]

Dat het een klein gedeelte is, dat is bekend, is bijna overal en altijd zo
Toch knap dat zo'n klein gedeelte zich al zo lang excensief laat gelden... Dit is extreem slecht voor de club Feyenoord en de rest van de supporters (de onschuldige van vanavond, die hebben het erg zwaar gehad) maar ook voor het Nederlandse voetbal, ik ben niet eens Feyenoordsupporter maar ik schaam me
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 december 2006 @ 02:45:18 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44045271
nu nog maar afwachten wat de UEFA er van maakt.

Maar buiten dat....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 1 december 2006 @ 07:14:47 #158
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44045801
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:54 schreef Clint_Eastwood het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel ietsje meer dan 5 procent, evenals spreekkoren word er altijd gezegd het waren er maar een paar, terwijl het halve stadion meezingt
Hangt er vanaf welke spreekkoren natuurlijk. Iets als "Sneijder je moeder is een hoer" zal bijvoorbeeld veel meegezongen worden, maar ergere dingen met ziektes erin, daar zingen dan 'maar' weer een paarhonderd man mongolen aan mee.
  vrijdag 1 december 2006 @ 07:30:22 #159
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_44045861
Telegraaf.nl meldt dat er na een hele dag onrust in Nancy uiteindelijk slechts vijf aanhangers van Feyenoord zijn gearresteerd.

De voorzitter van Nancy liet weten de incidenten heel spijtig te vinden. Volgens hem had de politie geen andere keus dan traangas in te zetten. "Dit is ergerlijk. Zulke avonden wil je het liefst heel snel vergeten. Het gedrag van dit soort fans gaat alle perken te buiten. Dit gaat helemaal nergens over”, aldus Rousselot. Hij riep de UEFA op deze "pseudo-supporters voor eens en voor altijd uit te schakelen".
  vrijdag 1 december 2006 @ 07:41:38 #160
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_44045922
Stelletje k**k*rmogolen die weer heben lopen rellen!!
Kunnen ze nou nooit eens normaal doen!!
allemaal opknopen aan de hoogste boom,
Het zijn gewoon NEP supporters die totaal niet van Feijenoord houden!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_44045941
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:38 schreef jmac het volgende:
Deze is leuk:

[afbeelding]
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 07:56:16 #162
42184 crew  DaMart
pi_44045994
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 02:45 schreef rubbereend het volgende:
nu nog maar afwachten wat de UEFA er van maakt.

Maar buiten dat....
Hopelijk vergeet de UEFA niet dat Feyenoord hiervoor gewaarschuwd heeft, en dat nancy deze waarschuwing in de wind heeft geslagen en aan die lullo's die zich hadden vermomd als Feyenoordaanhangers kaarten heeft verkocht en ze in het stadion heeft toegelaten.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:11:49 #163
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_44046103
Henk Kesler, directeur betaald voetbal, deed donderdagavond harde uitspraken na de ongeregeldheden tijdens het treffen tussen AS Nancy en Feyenoord. De UEFA Cup-ontmoeting werd een half uur onderbroken nadat de Franse politie de Feyenoord-aanhangers met traangas tot de orde moest roepen.

“Dit geeft eens te meer aan dat het hoog tijd wordt voor een evenementenwet in Nederland”, stelde Kesler. “Ik dacht dat we het de laatste tijd aardig onder controle hadden, maar nu gaat het weer mis. Ik word daar redelijk verdrietig van. Relschoppers moeten in de toekomst keihard worden aangepakt. Niet alleen de politiek maar ook de clubbestuurders moeten hun verantwoordelijkheid nemen.”

Een deel van de meegereisde supporters maakte eerder op de dag ook al amok in het centrum van de Noord-Franse stad.

Die kesler staat meteen weer vooraan om te bleren dat Feyenoord aangepakt moet worden, waar was je toen de joden ado bestormden?? toen het in amsterdam uit de hand liep?? Dan hoor je hem niet die vieze jood
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:13:38 #164
26251 Eilanden
pi_44046115
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:11 schreef DenniZZ het volgende:
Henk Kesler, directeur betaald voetbal, deed donderdagavond harde uitspraken na de ongeregeldheden tijdens het treffen tussen AS Nancy en Feyenoord. De UEFA Cup-ontmoeting werd een half uur onderbroken nadat de Franse politie de Feyenoord-aanhangers met traangas tot de orde moest roepen.

“Dit geeft eens te meer aan dat het hoog tijd wordt voor een evenementenwet in Nederland”, stelde Kesler. “Ik dacht dat we het de laatste tijd aardig onder controle hadden, maar nu gaat het weer mis. Ik word daar redelijk verdrietig van. Relschoppers moeten in de toekomst keihard worden aangepakt. Niet alleen de politiek maar ook de clubbestuurders moeten hun verantwoordelijkheid nemen.”

Een deel van de meegereisde supporters maakte eerder op de dag ook al amok in het centrum van de Noord-Franse stad.

Die kesler staat meteen weer vooraan om te bleren dat Feyenoord aangepakt moet worden, waar was je toen de joden ado bestormden?? toen het in amsterdam uit de hand liep?? Dan hoor je hem niet die vieze jood
Maar moet 'ie er dan helemaal niets over zeggen? Moet 'ie het dan goed praten
(niet dat ik overigens fan ben van Kesler )
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:16:44 #165
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046142
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gauw volwassen wordt.
Heeft niets met volwassen worden te maken.
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:30 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Ze weten niet precies wat er gebeurd is, net als iedereen, en wachten denk ik met hun oordeel.
[..]

Waar zie je dat laatste staan?
(Weet niet of ik nu het goede gequote heb).
Niemand hier weet precies wat er gebeurt is, je moet niet oordelen op halve dingen.
Als de Franse ME zich hetzelfde heeft gedragen als dat de Nederlandse doet na Feijenoord - ajax vind ik dit alles een redelijk logisch vervolg.
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:34 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Ok, beetje foute opmerking van hem.

Maar dit is niet anders dan mensen die bij een brandend huis of een ongeluk gaan kijken. Ik weet zeker dat jij ook stiekem wel het instorten van de twin towers indrukwekkend vond.
Jeps, zat met kippenvel te kijken. En ik durf wel te beweren dat iedereen die hier "nee" op zegt een leugenaar is (op mensen die daar dierbaren hebben verloren na dan).
quote:

[..]

"Skinhead" is een beweging sjap, niet iedereen met een kale kop is een skinhead (imho dan).
Evenals dat Skinheads altijd racistisch zouden moeten zijn

Ow en even for the record, voordat er nog meer mensen wat gaan roepen.
Las dat ik wrs mensen bij de harde kern ken, maar daar ben ik mij iig niet bewust van
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:22:04 #166
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046180
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:13 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar moet 'ie er dan helemaal niets over zeggen? Moet 'ie het dan goed praten
(niet dat ik overigens fan ben van Kesler )
Persoonlijk kots ik een beetje van die "verheerlijking" van de "evenementenwet".
Dat is echt de oplossing niet.. Die hebben ze in Engeland en waar lopen de grootste schoften zo'n beetje rond? Welk land is altijd in opspraak? Juist, Engeland.
Vorig jaar, meen ik, was er bij Chelsea (voor een bekerwedstrijd tegen een LLT meen ik?) nog een ouderwetse Pitch Invasion?
Hooligans blijven, rotzooi bij het voetbal blijft. Je kan de relschoppers uit het stadion weren, maar dan gaan ze het ergens anders wel proberen..
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:27:37 #167
26251 Eilanden
pi_44046216
Maar je begrijpt toch wel dat dit voor Kesler de uitgelezen mogelijkheid was om die wet weer onder de aandacht te brengen? Als er rellen waren geweest bij andere wedstrijden, dan had 'ie zijn voetbalwet ook weer lopen promoten
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:32:59 #168
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046253
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:27 schreef Eilanden het volgende:
Maar je begrijpt toch wel dat dit voor Kesler de uitgelezen mogelijkheid was om die wet weer onder de aandacht te brengen? Als er rellen waren geweest bij andere wedstrijden, dan had 'ie zijn voetbalwet ook weer lopen promoten
Ik zeg toch niet dat ik het niet begrijp
Zeg alleen dat ik niet denk dat het de oplossing is
pi_44046357
Ongelofelijk dat er mensen zijn die dit willen goedpraten. Waar halen die randdebielen het vandaan om hun frustraties te botvieren op zo'n achterlijke manier dat MIJN club er schade van zal ondervinden. Leer toch godverdomme eens op een normale en vowassen manier met je gevoelens omgaan, sjezus, wat een Neanderthalers zeg. Hebben ze nou niet door dat dit de club pijn doet, of kan het ze gewoon geen flikker schelen, als zij maar hun oergevoelens kunnen uiten? Primaten. Ik kots hierop. En zichzelf dan waarschijnlijk ook nog die-hard supporter noemen. Neem dan eens je verantwoordelijkheid en gedraag je als een supporter, niet als een op hol geslagen hormonenbundel die zonodig van zich af moet meppen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:50:15 #170
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_44046429
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:43 schreef DivineJester het volgende:
Ongelofelijk dat er mensen zijn die dit willen goedpraten. Waar halen die randdebielen het vandaan om hun frustraties te botvieren op zo'n achterlijke manier dat MIJN club er schade van zal ondervinden. Leer toch godverdomme eens op een normale en vowassen manier met je gevoelens omgaan, sjezus, wat een Neanderthalers zeg. Hebben ze nou niet door dat dit de club pijn doet, of kan het ze gewoon geen flikker schelen, als zij maar hun oergevoelens kunnen uiten? Primaten. Ik kots hierop. En zichzelf dan waarschijnlijk ook nog die-hard supporter noemen. Neem dan eens je verantwoordelijkheid en gedraag je als een supporter, niet als een op hol geslagen hormonenbundel die zonodig van zich af moet meppen.
Helemaal mee eens!!
Ze noemen zich die-hard supporters maar zij de grootste nepsupporters die er zijn!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:51:28 #171
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046446
Waar zie je mensen het goedpraten?
Nergens.
Maargoed, in dit geval is politiek-correctheid vereist.. Schijnbaar.. Want owjee als je afwijkt van de "dit moet je veroordelen" opvatting.. Brr..
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:51:59 #172
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046458
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:50 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!!
Ze noemen zich die-hard supporters maar zij de grootste nepsupporters die er zijn!!
Maar wel een "110% anti neus" avatar hebben
pi_44046505
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:51 schreef Keltie het volgende:
Waar zie je mensen het goedpraten?
Nergens.
Maargoed, in dit geval is politiek-correctheid vereist.. Schijnbaar.. Want owjee als je afwijkt van de "dit moet je veroordelen" opvatting.. Brr..
Je zegt zelf dat je rellen tof vind waarmee je expliciet dit gedrag goedkeurt. En het is in mijn geval geen plotselinge vlaag van politiek correctheid, maar ik ben oprecht van mening dat mensen met dit gedrag de club, die het financieel toch al niet geweldig heeft, schade doen en zeker niet ondersteunen, zoals een supporter zou moeten doen. Blijkbaar prevaleert het eigen belang en het uiten van de eigen frustraties boven het clubbelang. En dat is jammer, voor iedereen die de club een warm hart toedraagt. Maar straks wel weer lekker lopen zeiken hoor, dat er geen aankopen worden gedaan, en je vooral afvragen waar het geld naartoe is gegaan.
pi_44046509
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Maar wel een "110% anti neus" avatar hebben
Eens
pi_44046518

Het is gewoon schandalig , hoe ze Feyenoord benadelen !
als je jezelf een echte supporter noemt doe je dat niet , simpel !

als je zonodig wilt vechten ga je lekker naar ahoy naar de kickboks gala's en schrijf je in ...
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_44046535
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:56 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat je rellen tof vind waarmee je expliciet dit gedrag goedkeurt. En het is in mijn geval geen plotselinge vlaag van politiek correctheid, maar ik ben oprecht van mening dat mensen met dit gedrag de club, die het financieel toch al niet geweldig heeft, schade doen en zeker niet ondersteunen, zoals een supporter zou moeten doen. Blijkbaar prevaleert het eigen belang en het uiten van de eigen frustraties boven het clubbelang. En dat is jammer, voor iedereen die de club een warm hart toedraagt. Maar straks wel weer lekker lopen zeiken hoor, dat er geen aankopen worden gedaan, en je vooral afvragen waar het geld naartoe is gegaan.
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:02:47 #177
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046605
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:56 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Tussen iets tof vinden en goedkeuren zit imho wel een klein verschil.
Vond het ook tof om die TwinTowers naar beneden te zien klappen, maar dat betekent niet dat ik een lange baard heb en met een tulband rond m'n kop loop
Eigenbelang prevaleert altijd boven clubbelang, maar dat ga jij nu niet toegeven.. Mensen zijn nou eenmaal egoistisch.
De zeikers over de aankopen moeten lekker oprotten, gaat er in dit geval niet om dat er geen aankopen gedaan zijn maar om welke speler er nou wel is aangekocht.

Agh jah, ik zal de enigste "niet-moraalridder" wel zijn.. Jammer dat C_M er niet is (gebanned of niet?).
pi_44046657
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:02 schreef Keltie het volgende:

[..]

Tussen iets tof vinden en goedkeuren zit imho wel een klein verschil.
Vond het ook tof om die TwinTowers naar beneden te zien klappen, maar dat betekent niet dat ik een lange baard heb en met een tulband rond m'n kop loop
Eigenbelang prevaleert altijd boven clubbelang, maar dat ga jij nu niet toegeven.. Mensen zijn nou eenmaal egoistisch.
De zeikers over de aankopen moeten lekker oprotten, gaat er in dit geval niet om dat er geen aankopen gedaan zijn maar om welke speler er nou wel is aangekocht.

Agh jah, ik zal de enigste "niet-moraalridder" wel zijn.. Jammer dat C_M er niet is (gebanned of niet?).
Ik heb nu hetzelfde gevoel overgehouden aan deze wedstrijd als ik had toen de transferdeadline verstreek..
Toen was ik pislink op de directie , nu op die mongolen !!!
Niks moraal-ridder , wat een hypocriet gedoe ....
en als je het tof vind dat er twee torens neer tyften omdat een of andere randmongool (of meerdere) dat nodig vond , dan ben je nog zieker dan je hier van iedereen te horen krijgt !!!!
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:07:54 #179
26251 Eilanden
pi_44046680
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:02 schreef Keltie het volgende:

[..]

Vond het ook tof om die TwinTowers naar beneden te zien klappen
Hoe kan je dat tof vinden? Ik kan begrijpen dat je zoiets indrukwekkend of iets dergelijks vindt, maar een gebeurtenis waarbij vele mensen op afschuwelijke wijze om het leven komen, kan ik moeilijk tof vinden
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:08:21 #180
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046684
Och jah, ik zal de enigste zijn
Rot toch op man.
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:09:49 #181
26251 Eilanden
pi_44046709
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:08 schreef Keltie het volgende:
Rot toch op man.
Er zijn in ieder geval hier niet veel mensen het met je eens
pi_44046711
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:08 schreef Keltie het volgende:
Rot toch op man.
als je mohammed heet niet , nee....

echt totaal zinloos ...
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:11:00 #183
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046728
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:07 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Hoe kan je dat tof vinden? Ik kan begrijpen dat je zoiets indrukwekkend of iets dergelijks vindt, maar een gebeurtenis waarbij vele mensen op afschuwelijke wijze om het leven komen, kan ik moeilijk tof vinden
Der klappen 2 gigantische torens naar beneden.
Dat is tof om te zien, de mensen die erin zitten maakt het gruwelijk.. Maar je (ik) kan het 1 wel los zien van het ander.
pi_44046865
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:11 schreef Keltie het volgende:

[..]

Der klappen 2 gigantische torens naar beneden.
Dat is tof om te zien, de mensen die erin zitten maakt het gruwelijk.. Maar je (ik) kan het 1 wel los zien van het ander.
jij misschien wel .... zou zelf het woord tof niet willen gebruiken !!
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:23:16 #185
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44046914
Das dan jouw beperking
pi_44046932
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:23 schreef Keltie het volgende:
Das dan jouw beperking
Heeft er iemand het over beperking ?????
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_44046983
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:20 schreef Calciumdude het volgende:

[..]

jij misschien wel .... zou zelf het woord tof niet willen gebruiken !!
Wat maakt het uit welk woord hij gebruikt? Als je een andere perceptie op de inhoudt hebt alla, maar hij verduidelijkt toch zijn betekenis van tof, niet zo lopen drammen.

Terug over dit troosteloze hoopje zooi praten.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:31:07 #188
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44047035
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:24 schreef Calciumdude het volgende:

[..]

Heeft er iemand het over beperking ?????
"Gij zult niet oordelen over iemand die gij niet kent", maar jij.. Jij bent een schrale.
Zo, nu maar eens een filmpje kijken van 2 meiden die een andere meid totaal verrot trappen.
Gezien dat Fok! topic, schijnt dat wel tof gevonden te mogen worden

(hopelijk snap je met deze opmerking mijn punt?)
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:38:58 #189
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44047161
Als ze van te voren al gewaarschuwd zijn om zich rustig te houden en je dan alsnog rellen gaat schoppen is echt triest. Maar de ME maakte daar anders ook een potje van. Als ze anders hadden ingegrepen had dit echt niet zo uit de hand gelopen.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_44047630
Ik ben het wel eens met Keltie dat we niet kunnen oordelen over iets waar we de helft niet eens van weten. Zover ik het nu heb gezien op nieuws enzo vraag ik me echt af wat er nu werkelijk zo erg is aan wat er gebeurd is. Wat er buiten het stadion in de stad is gebeurd heeft er helemaal niks mee te maken en in het stadion zijn er een paar man (20?30?) het vak uit gebroken, en er zijn ik meen gezien te hebben twee stoeltjes het veld op gegooid. Tuurlijk is het niet slim om zoiets in het stadion te doen, want je weet dat ze ons er nu op gaan pakken, maar wat iedereen buiten het stadion doet zal mij een zorg zijn.
Wat jammer is dat er zo´n hele ophef over gemaakt wordt door alle media, maar ja dat zijn we inmiddels wel gewend hier.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:10:17 #191
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44047681
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:07 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik ben het wel eens met Keltie dat we niet kunnen oordelen over iets waar we de helft niet eens van weten. Zover ik het nu heb gezien op nieuws enzo vraag ik me echt af wat er nu werkelijk zo erg is aan wat er gebeurd is. Wat er buiten het stadion in de stad is gebeurd heeft er helemaal niks mee te maken en in het stadion zijn er een paar man (20?30?) het vak uit gebroken, en er zijn ik meen gezien te hebben twee stoeltjes het veld op gegooid. Tuurlijk is het niet slim om zoiets in het stadion te doen, want je weet dat ze ons er nu op gaan pakken, maar wat iedereen buiten het stadion doet zal mij een zorg zijn.
Wat jammer is dat er zo´n hele ophef over gemaakt wordt door alle media, maar ja dat zijn we inmiddels wel gewend hier.
Wat er buiten het stadion gebeurt heeft de UEFA ook geen drol mee te maken.
Ze mogen alleen straffen op het gene wat er binnen is gebeurt, en wat is daar nou gebeurt?
Dat hebben wij niet gezien.
pi_44047823
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:10 schreef Keltie het volgende:

[..]

Wat er buiten het stadion gebeurt heeft de UEFA ook geen drol mee te maken.
Ze mogen alleen straffen op het gene wat er binnen is gebeurt, en wat is daar nou gebeurt?
Dat hebben wij niet gezien.
Precies dat bedoel ik te zeggen
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:32:14 #193
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44048110
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:18 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Precies dat bedoel ik te zeggen
Dan maar wachten op de verslagen van onze fokkkers daar
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:43:13 #194
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44048334
In hoeverre is Feyenoord eigenlijk aansprakelijk te stellen voor hooligans die illegaal een kaartje hebben weten te bemachtigen en blijkbaar zomaar het Nancy stadion binnen komen?
pi_44048563
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:43 schreef pfaf het volgende:
In hoeverre is Feyenoord eigenlijk aansprakelijk te stellen voor hooligans die illegaal een kaartje hebben weten te bemachtigen en blijkbaar zomaar het Nancy stadion binnen komen?
Dat is wel een goede natuurlijk, de club heeft ze immers niet de kaarten verkocht en naar verluidt had een deel van de (vermoedelijke) relschoppers al een stadionverbod in Rotterdam. Blijft het triest dat ze zich niet op een normale manier kunnen gedragen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:52:57 #196
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44048587
quote:
In principe niet.
In hoeverre is Feijenoord aansprakelijk voor mensen die zich in de stad misdragen?
Om maar even een gek scenario uit de kast te trekken:
Misschien waren het wel Fransen met een Feijenoordshirt/pet aan/op.
pi_44048630
quote:
Het is waarschijnlijk niet eens illegaal.
pi_44048667
Gisteravond naar aanleiding van Nancy-Feyenoord moest ik dit even kwijt:
quote:
Voetbalwet waar blijft-ie nou, hihaho...

Zondagmiddag 16:00 lokale tijd was ik aanwezig bij het duel tussen de twee sterkste elftallen van Engeland. Manchester United en Chelsea vochten op Old Trafford in een geweldig spektakelstuk de strijd uit om plek één in de Premier League. Eigenlijk wilde ik u vooral vertellen over de geweldige ervaring in een van de mooiste voetbaltempels van de wereld, maar de actualiteit noodzaakt mij om met mijn weekend Manchester iets anders aan te kaarten.

Het volle uitvak met rond de 2.000 meegereisde Chelsea-supporters stond zonder enige omheining tegen het veld aan. Aan de rechterzijde van het vak stond een kleine plastic wal en aan de linkerzijde een smalle (éénmans) scheidingslijn van gele supposten. Aan beide kanten zaten de fans van de twee rivaliserende ploegen op minder dan twee meter van elkaar af. Hoewel de belangen groot waren en daar emoties bijhoren, hielden beide supportersgroepen zich in toom. Alle emoties, zowel positief als negatief, werden geuit in gezang, gezang en nog eens gezang. De tienduizenden fanatieke aanhangers van de Mancunians en The Blues gaven de confrontatie ook buiten het veld om een vermakelijk tintje. Zo nu en dan stapte José Mourinho, die vanaf de tribune waar ik zat bijna aan te raken was, zijn dug-out uit. Binnen no time kreeg de flamboyante Portugees de tekst Sit down Mourinho, Sit down Mourinho, Sit down Mourinho... om zijn oren. Ludiek en zo waren en meer soortgelijke liederen te bespeuren.

Nadat wij na afloop nog even goed om ons heen gekeken hadden en Edwin van der Sar en companen door middel van een applaus uitgebreid hadden bedankt voor het optreden van de middag, baanden wij ons een weg naar de uitgang. De oude, typisch Engelse voetbalpoortjes gepasseerd te hebben, arriveerden wij weer buiten. Daar kwam ik een voor mij zeldzaam fenomeen tegen. De Manchester United-supporters zochten hun weg naar huis midden tussen de Chelsea-fans, die ook de weg naar de uitgang van het stadion hadden gevonden. Van een gespannen sfeer geen énkele sprake, merkte ik tot grote verbazing van mijn vrienden en mijzelf op. Sommige Manchester-fans feliciteerden de uitsupporters met een stevige handdruk, de ander zong grappend We're on top of it (Manchester behield koppositie, red.). Dit laatste werd zeer respectvol beantwoord door de Chelsea-aanhang met een glimlach. "Moet je nou eens kijken", riep een vriend enthousiast. "Er zitten zelfs hele families in een uitvak, inclusief kinderen!"

Het ging er niet alleen in het stadion rustig aan toe, maar ook buiten was dus geen enkele sprake van hooliganisme. Ik dacht even aan de vele Ajax-Feyenoord's die ik in mij leven bezocht heb. "Stel je voor dat wij als Ajax-fans midden tussen de Feyenoord-supporters zouden lopen na de wedstrijd", vertelde ik een van mijn vrienden. "Onmogelijk, dat zou uitlopen op een masale slachtpartij." Toch diep en diep triest, constateerden we. Waarom kan dit in Engeland, het land waar niet alleen het spelletje maar ook het hooliganisme geboren is, wel en bij ons niet? Waarom slaan ze elkaar bij ons de pan in en heeft men hier in Engeland gewoon nog respect voor elkaar? Waarom proef ik hier de blijdschap en de vreugde van het voetbal en moet je in veel Nederlandse stadions na afloop uitkijken waar je loopt?

Al snel realiseerden wij ons dat dat dit alles zijn oorzaak bij de geroemde voetbalwet van de voormalige Engelse premier Margaret Thatcher vindt. Ware het immers niet de Chelsea-fans die ook met het Engelse nationale elftal meereisden en alles in Europa aan gort sloegen? Waren deze mensen er zondag niet of hielden ze zich in toom? Ik vermoed een combinatie van beide. Met de invoering van de Football Spectators Act in 1989 (naar aanleiding van het Hillsboroughdrama dat 96 personen het leven kostte), worden hooligans flink aangepakt. Diegene die zich in het verleden eens heeft misdragen, komt nu het stadion niet meer in. Telkens wanneer er gevoetbald wordt, moet de desbetreffende persoon zich melden bij de politie. De meeste potentiële hooligans halen het niet meer in hun hoofd om iets (ernstigs) uit te halen. Het betreden van het veld kan alleen al jaren gevangenis op leveren, het aanvallen van een rivaliserende supporter kan tot nog hogere straffen lijden. Hogere, want wat is er voor een diehard voetbalsupporter nou erger dan de wedstrijden van de je favoriete ploeg niet meer te mogen bijwonen?

De voetbalwet werkt, dat is in de afgelopen jaren wel bewezen. Tijdens de rondleiding op Old Trafford liet ik mij door de uiterste amusante gids vertellen dat er in het jaar 2006 tot nog toe slechts 130 personen in of rondom het stadion zijn gearresteerd. Het feit dat bij het minst of geringste onheuse gedrag door de Bobby's al over gegaan wordt tot actie, maakt dit aantal op drie miljoen bezoekers per jaar tot uiterst gering.

Natuurlijk vinden ook in Engeland nog altijd grote vechtpartijen plaats tussen rivaliserende clubs. Maar het hooliganisme is het stadion uitgebannen en dat is al een hele prestatie op zich. Als ik dan zie hoe een groep mensen dat zich supporter van Feyenoord noemt de Rotterdamse trots donderdagavond in het UEFA Cup-duel bij Nancy naar de klote helpt, vraag ik mij af: wanneer gaan wij ook op het vaste land van Europa eens tot handelen over. Wanneer is de tijd weer rijp dat moeder het verantwoord vindt om haar kleine jongen met vader mee naar het stadion te laten gaan? Wanneer wordt voetbal weer gewoon voetbal? Om mij tot Nederland te beperken: politiek, waar blíjft die voetbalwet nou?

Door Passie Gedreven
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_44048712
Bij elke grote wedstrijd sneuvelen er wel een paar stoeltjes, en wordt er gebeukt op de plexiglas wand. Dat die nu bezwijkt is eerder een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:59:10 #200
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44048724
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

In hoeverre is Feijenoord aansprakelijk voor mensen die zich in de stad misdragen?
Dat sowieso niet, politiekwestie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')