Tja, ik geef nog gratis goede ideeën weg ook.quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar komt de ondernemingsgeest weer naar boven he..
http://www.geenstijl.nl/quote:En we zijn zijn weer aan het spoed debatteren geslagen vanavond. Inzet deze keer: 26.000 gezichtjes. De PvdA eist namelijk een paspoort voor deze gelukszoekers en weet zich gesteund door de SP, GroenLinks, D66, Partij voor de Dieren en de publieke omroep. Kort gezegd komt het neer op een toneelstukje waarin de PvdA aan het einde van de tweede termijn een motie zal indienen. Die motie zal weer worden gesteund door bovengenoemde partijen. Vervolgens zal dit linkse blok, goed voor 70 zetels, opzichtig hengelen naar de steun van de ChristenUnie. André zal zwichten en Rita, fel tegen het pardon, moet vervolgens de knoop doorhakken. Lees de bewindsvrouw wenst de kamermeerderheid de tiefus, omdat zij het pardon als premie op niet meewerken aan asielprocedures beschouwt. En heeft de minister dan geen probleem? Neen, door te stellen dat zij als demissionair minister niet dergelijke ingrijpende beslissingen kan nemen, blijft het bij een soort van introductieavond voor de 70 nieuwe Kamerleden. Oh joehoe, broekies: voor de betere cocaďne dient men zich te vervoegen in het damestoilet van D66. En nu weer verder voetbal kijken. Schrapt u trouwens het Franse stadje Nancy maar uit uw Google Earth...
Verkiezingen? Die worden afgeschaft zodra Marijnissen minister van Binnenlandse Zaken wordt. De Tweede Kamer wordt dan een applausmachine.quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:59 schreef Godslasteraar het volgende:
maar goed, wij zijn dus al halverwege nieuwe verkiezingen?
SP is voor de gekozen Minister President hoor..quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:01 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Verkiezingen? Die worden afgeschaft zodra Marijnissen minister van Binnenlandse Zaken wordt. De Tweede Kamer wordt dan een applausmachine.
Ik vind het juist een prachtige vorm van democratie zoquote:Op vrijdag 1 december 2006 00:37 schreef TheShadow het volgende:
Ik vind dit schandalig! Waarom wordt er niet gewacht op het nieuwe kabinet? Dit is duidelijk een groot punt op de agenda en dit wordt wel beslist voor een kabinetformatie. Maar links ruikt een mogelijkheid en boem... de motie is er!
Als het CDA er nu een typisch rechts standpunt doorheen wil drukken dan moet je wouter, femke en jan eens horen! Dan is de wereld te klein en horen we dit tot en met de volgende verkiezingen!
Ik vind het schandalig!!! Een aanfluiting!
Joh, je denkt toch niet serieus dat de SP in een regering komt te zitten? Die gasten zijn niet goed bij hun hoofd, en zo knetter zijn ze op het Binnenhof nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:01 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Verkiezingen? Die worden afgeschaft zodra Marijnissen minister van Binnenlandse Zaken wordt. De Tweede Kamer wordt dan een applausmachine.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
SP is voor de gekozen Minister President hoor..![]()
Alleen Marijnissen is overigens dan verkiesbaar, maar het gaat om het principe..
Heel erg eens zijn op dit puntquote:Op vrijdag 1 december 2006 00:37 schreef TheShadow het volgende:
Ik vind dit schandalig! Waarom wordt er niet gewacht op het nieuwe kabinet? Dit is duidelijk een groot punt op de agenda en dit wordt wel beslist voor een kabinetformatie. Maar links ruikt een mogelijkheid en boem... de motie is er!
Als het CDA er nu een typisch rechts standpunt doorheen wil drukken dan moet je wouter, femke en jan eens horen! Dan is de wereld te klein en horen we dit tot en met de volgende verkiezingen!
Indien de SP niet in de regering komt, zal de macht uit de loop van het geweer moeten komen. Staat allemaal in het Rode Boekje van de Grote Roerganger Mao.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:04 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Joh, je denkt toch niet serieus dat de SP in een regering komt te zitten? Die gasten zijn niet goed bij hun hoofd, en zo knetter zijn ze op het Binnenhof nou ook weer niet.
Omdat iedereen weet dat Verdonk rancuneus genoeg is om nog net even snel de overvalwagens op pad te sturen om kinderen uit klaslokalen te halen.....nog net even voodat het GP er toch komt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:50 schreef TheShadow het volgende:
onmogelijkquote:Op vrijdag 1 december 2006 01:09 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Indien de SP niet in de regering komt, zal de macht uit de loop van het geweer moeten komen. Staat allemaal in het Rode Boekje van de Grote Roerganger Mao.
Inderdaad, de linkse lente is begonnen! Alle brildragers naar het platteland om noeste arbeid te verrichten!quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:17 schreef druze_eddy het volgende:
Jongens.........................Democratie is geven en nemen en wen er maar vast aan dat er de komende 4 jaar geen rechtse meerderheid meer is.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:20 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Inderdaad, de linkse lente is begonnen! Alle brildragers naar het platteland om noeste arbeid te verichten!
Bah, een intellectuele klassenvijand met bourgeoise standpunten. Geen dwangarbeid maar goelag voor dit contra-revolutionair gezelschap!quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
En Balkenende was nog zo blij met de verkiezingsoverwinning..![]()
Ik bedoel niet, dat de minister voornemens is de zaak te traineren; het kabinet als geheel zal over deze kwestie een standpunt in gaan nemen. Daarna is de Kamer aan zet.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:12 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wat is het nut van het rekken van de zaak?
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar wat mij het meest tegenstaat is dat er vanuit het linkse kamp direct een van de meest irritante problemen ter tafel wordt gebracht. Ik kan niet zo snel een ander probleem bedenken waarbij links en rechts zo mijlenver uit elkaar staan. Alsof ze zout in de wonden proberen te strooien... De verkiezingsinkt is nog niet droog, of de PvdA is het tafelzilver al aan het vergeven aan gelukszoekers.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:17 schreef druze_eddy het volgende:
Jongens.........................Democratie is geven en nemen en wen er maar vast aan dat er de komende 4 jaar geen rechtse meerderheid meer is.
quote:Op donderdag 30 november 2006 20:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
19.000? Het ging om 38.000 mensen. Die elk vervolgens binnen een paar jaar via de gezinshereniging drie a vier vervolgmigranten laten komen. Die weer buitensporig veel kinderen krijgen waarvan 70% weer een partner uit het buitenland haalt. Binnen één á twee generaties hebben deze mensen het verlies van Bos bij de afgelopen verkiezingen wel weer goed gemaakt hoor.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 04:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar wat mij het meest tegenstaat is dat er vanuit het linkse kamp direct een van de meest irritante problemen ter tafel wordt gebracht. Ik kan niet zo snel een ander probleem bedenken waarbij links en rechts zo mijlenver uit elkaar staan. Alsof ze zout in de wonden proberen te strooien...
Welk onderdeel van kamermeerderheid is je ontgaan?quote:De verkiezingsinkt is nog niet droog, of de PvdA is het tafelzilver al aan het vergeven aan gelukszoekers.
Van de kant van de PvdA kan ik me voorstellen dat ze het binnenlaten van gelukszoekers en de aanzuigende werking een belangrijk item vinden. Maar ergens had ik gehoopt dat ze eindelijk die langspeelplaat van ze af gingen spelen: zorg, onderwijs, minima. Potverteren! Maar neen, in plaats daarvan trekt Wouter het zielige asielzoekerskonijn uit de hoge hoed. Surprise, surprise. Maar waarom?quote:Op vrijdag 1 december 2006 05:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is inderdaad een van de meest urgente kwesties.
Deze kamermeerderheid staat in haar volste recht om hun medelijden met gelukszoekers voor het voetlicht te brengen. Maar het maakt onder de huidige demissionaire minister weinig kans.quote:Welk onderdeel van kamermeerderheid is je ontgaan?
Hoezo niet? Er wordt wel vaker een dergelijke afbakening gebruikt, gewoonlijk is de grens volgens mij veroordeeld te zijn geweest voor een misdrijf waarop een gevangenisstraf van > 4 jaar gegeven kan worden.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een ander bijkomend feit is, dat ee deel van deze hele groep inlaat met strafbare feiten. Ook omtrent dit punt kan geen juridische afbakening gemaakt worden als het gaat om 'ernstige misdrijven'.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 02:12 schreef Godslasteraar het volgende:
al met al een hele merkwaardige aktie. Dat mensen veel Balkende zat waren, ok. Ik ook. Maar ik heb toch niet de indruk dat er veel mensen zijn in Nederland die nu het asielbeleid overhoop willen halen.
Ik vraag me af of die linkse gelegenheidscoalitie hier niet een geweldige Troelstra-achtige fout heeft gemaakt.
quote:Op donderdag 30 november 2006 16:14 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De kiezers hebben op 22 november gesproken en een meerderheid gegeven aan partijen die tegen een generaal pardon zijn. Het lijkt me daarom terecht dat er vandaag geprobeerd wordt om op zijn minst uitzettingen en beslissingen uit te stellen. De Kamer is de baas en niet het kabinet. Ik snap daarom ook niet zo goed waarom de Kamer geen beslissingen kan nemen omdat er nu een demissionair minderheidskabinet is.
quote:Op woensdag 29 november 2006 22:09 schreef Misanthroopia het volgende:
Het was nog geen 3 minuten nadat Lousewies de stekker uit het kabinet had getrokken. Femke, Wouter en Jan buitelden gedrie gelijk over de microfoondraden heen om met het grootst mogelijke calimero-gejank te verkondigen:
:'( Een minderheidskabinet mag geen belangrijke beslissingen nemen :'( wheeee :'(
Ook al kregen het CDA en de VVD steun van de LPF, zodat er in principe een meerderheid was, het kabinet respecteerde het feit dat belangrijke beslissingen door een meerderheidskabinet dienen te worden gemaakt.
Ja, er zijn wel enkele beslissingen genomen, maar niet de hele groet issues. Maar nu, eind november 2006. Net nadat Marianne en Femke een paard eens lekker verwend hadden, en het zaad nog van de lippen droop, liepen de dames met een misselijkmakende genoegzame glimlach naar de camera.
En daar kwam het eerst hypocriete op emotie gebaseerde terrorristen standpunt: "We moeten het ijzer smeden wanneer het heet is, met een meerderheid van PvdA, SP, GL, CU en PvdD gaan we een generaal pardon afdwingen!"
Hoezo hypocriet. Er zijn overigens nauwelijks nog wachtende asielzoekers, want Rita heeft eigenhandig zowat de hele lijst al afgewerkt. Er blijkt nog maar weer eens dat klein links niet in staat is om politiek op een waardige wijze te bedrijven.
Eeeh.. de verkiezingen zijn zojuist geweest hoorquote:Op vrijdag 1 december 2006 00:50 schreef TheShadow het volgende:
Misanthroopia, welk onderdeel van kamermeerderheid begrijp je nietquote:
Omdat het een urgente kwestie is, die in tegenstelling tot de zaken die je hier noemt, met één pennestreek is op te lossen. Politiek heeft feitelijk helemaal niet veel directe macht, maar nou net toevallig in deze zaak wel.quote:Op vrijdag 1 december 2006 05:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Van de kant van de PvdA kan ik me voorstellen dat ze het binnenlaten van gelukszoekers en de aanzuigende werking een belangrijk item vinden. Maar ergens had ik gehoopt dat ze eindelijk die langspeelplaat van ze af gingen spelen: zorg, onderwijs, minima. Potverteren! Maar neen, in plaats daarvan trekt Wouter het zielige asielzoekerskonijn uit de hoge hoed. Surprise, surprise. Maar waarom?
Uiteindelijk heeft ook een demissionair minister de kamer te respecteren. Ze kunnen haar naar huis sturen - demissionair maakt een minister niet onaantastbaar.quote:[..]
Deze kamermeerderheid staat in haar volste recht om hun medelijden met gelukszoekers voor het voetlicht te brengen. Maar het maakt onder de huidige demissionaire minister weinig kans.
Op een na laatste keer voorlopig.. Wat is het bij jou? Rond middernacht?quote:Je bent trouwens vroeg op.
Ik ga emigreren ,ga jij mee?quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:20 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Inderdaad, de linkse lente is begonnen! Alle brildragers naar het platteland om noeste arbeid te verrichten!
[afbeelding]
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.
Een spelfout maken in de Allerheiligste Internationale? Jij mag gelijk naar de goelag!quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:20 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Inderdaad, de linkse lente is begonnen! Alle brildragers naar het platteland om noeste arbeid te verrichten!
[afbeelding]
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.
Als al die mensen die daarover zeken het nou ook daadwerkelijk deden, dat scheelt mij weer huilliepostjes lezen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 06:22 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ik ga emigreren ,ga jij mee?
![]()
Ja, het doet wel een beetje denken aan de belofte van Balkenende c.s. na de val van het Kabinet, dat er tot de verkiezingen geen zware onderwerpen behandeld zouden worden, om vervolgens doodleuk te beslissen dat de JSF wel doorgaat voor een heleboel geld...quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:37 schreef TheShadow het volgende:
Wat begrijp je niet aan rechtse kamerminderheid ?quote:Als het CDA er nu een typisch rechts standpunt doorheen wil drukken dan moet je wouter, femke en jan eens horen! Dan is de wereld te klein en horen we dit tot en met de volgende verkiezingen!
Ik kan nauwelijks wachtenquote:Op vrijdag 1 december 2006 07:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als al die mensen die daarover zeken het nou ook daadwerkelijk deden, dat scheelt mij weer huilliepostjes lezen.
Ooooh, let's hope so!quote:Tweede Kamer overweegt motie van wantrouwen tegen Verdonk
Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie weigert tegemoet te komen aan de wens van de nieuwe Tweede Kamer om voorlopig geen uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten. De linkse partijen in de Kamer overwegen nu een motie van wantrouwen tegen haar in te dienen. Het zou de derde keer zijn dat dat gebeurt.
De partijen die voor het uitzettingsverbod stemden, vinden dat Verdonk het voorstel gewoon moet uitvoeren. "U heeft gewoon gehoor te geven aan wat de Kamer wil", zei GroenLinks-leider Femke Halsema. Verdonk zegt dat ze de wil van de Kamer rustig kan negeren en dat kan ze formeel ook. De Kamer wil volgens haar met het voorstel immers nieuwe regels maken en dat hoort niet bij een demissionair kabinet. Een demissionair kabinet moet namelijk "terughoudend zijn in het maken van nieuw beleid".
Bovendien stemden maar 75 Kamerleden voor de maatregel en 74 tegen. De regering hoeft zich dus niets aan te trekken van de motie. Het enige 'wapen' dat de Kamer dan in handen heeft is het indienen van een motie van wantrouwen tegen Verdonk. Linkse partijen overwegen dat, omdat Verdonk zich niet laat temmen. De vraag is echter of dat wel nut heeft, omdat de kans groot is dat haar opvolger ook niet overstag zal gaan.
De rechtse partijen hebben felle kritiek geuit op de motie van PvdA-leider Wouter Bos. Zo stelt CDA-Kamerlid Wim van de Camp dat het niet meer gaat om '26.000 gezichten', maar om tussen de 31.600 en 38.000 mensen. Dat komt door geboorten en nareizende familieleden. Een zwak punt van Bos is dat hij geen idee heeft hoeveel asielzoekers onder zijn motie vallen. Van de Camp noemde Bos "inhumaan", omdat hij valse verwachtingen zou wekken en niet eerlijk zou zijn tegen reeds uitgezette asielzoekers. Bos noemde het generaal pardon een 'breekpunt' voor zijn partij. Balkenende had in de campagne beloofd dat "als het CDA de grootste wordt, er geen generaal pardon komt".
Het CDA is allerminst blij met deze crisis. Dat is immers de partij die het huidige kabinet steunt, maar ook deel zal uitmaken van een toekomstige regering met linkse partijen. Het CDA denkt na over een compromis. Dat is echter onbespreekbaar voor de VVD. Het is dan niet onmogelijk dat alle VVD-ministers af zullen treden.
*fap fap fap*quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Van de FP:
[..]
Ooooh, let's hope so!
Eigenhandig zwemmen nog wel!quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Generaal pardon = open uitnodiging voor de rest.
Vind specifiek pardon prima, mensen die zich inzetten om er wat van te maken in ons landje kun je niet na 10 jaar nog eens terugsturen, maar een generaal pardon voor mensen die zich niet aan de regels hebben willen houden lijkt me een beetje onhandig.
Voorbeeld is Spanje bijvoorbeeld, heel Afrika probeert daar momenteel eigenhandig naartoe te zwemmen.
Dat zouden bepaalde mensen met een wat extremere mening dan jij juist heel positief vinden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Voorbeeld is Spanje bijvoorbeeld, heel Afrika probeert daar momenteel eigenhandig naartoe te zwemmen.
Het generaal pardon is specifiek: er is gespecificeerd - de groep die voor 2001 asiel aanvroeg (en dan nog wat beperkingen).quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Generaal pardon = open uitnodiging voor de rest.
Vind specifiek pardon prima, mensen die zich inzetten om er wat van te maken in ons landje kun je niet na 10 jaar nog eens terugsturen, maar een generaal pardon voor mensen die zich niet aan de regels hebben willen houden lijkt me een beetje onhandig.
Waarvan is dat een voorbeeld?quote:Voorbeeld is Spanje bijvoorbeeld, heel Afrika probeert daar momenteel eigenhandig naartoe te zwemmen.
Nou Rita, tijd voor een eind spurt, nog zoveel mogelijk van die gelukszoekers eruit werken.quote:Verdonk zegt dat ze de wil van de Kamer rustig kan negeren en dat kan ze formeel ook.
...want aan democratie heb jij je nog nooit iets gelegen laten liggen, wijffie!quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:25 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Nou Rita, tijd voor een eind spurt, nog zoveel mogelijk van die gelukszoekers eruit werken.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |