Gezelligquote:
Explosief en pistool gevonden
Aan de Windmolen in Wateringen is donderdag een tas met een granaat en een pistool gevonden.
De tas is gevonden tijdens werkzaamheden in de sloot nabij het zwembad.
De EOD is onderweg om het explosief mee te nemen of tot ontploffing te brengen. De straat is aan beide kanten afgesloten.
Het gaat vermoedelijk om spullen van tijdens de Tweede Wereldoorlog.
quote:Op donderdag 30 november 2006 14:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ging ik vanmorgen koter 2 van de psz halen, was er een drukte van jewelste. Lees ik nu het volgende op internet:
[..]
Gezellig
limburg is soms best tofquote:Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Syrena het volgende:
Hier een zaaaaalig zonnetjeWel beetje frisjes, maar dat mag ook eindelijk wel es
Ook lekker zo'n tas bij een psz in de buurt....
Hmm, ik heb zo mijn vermoeden dat jij in dezelfde gemeente woont als ik, want bij ons gaan ze ook controleren... Wij hebben maar een van onze twee hondjes opgegeven aan de gemeente, dus als ze hier aan de deur komen mogen wij ook betalen! Onzinregeling...quote:Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef PM-girl het volgende:
I got busted!!
We hebben onze hond nu bijna 1 jaar en hier in de gemeente heffen ze honden belasting. Wij vonden dat een beetje onzin en waren te lui om het op te geven Laatst stond in de krant dat ze gingen controleren, deur aan deur. Normaal is Pluk altijd mee met vriendje naar de zaak, behalve vandaag....![]()
![]()
Stond er ineens een mevrouw aan de bel en Pluk buiten te blaffen. Heeft u een hond mevrouw?uhm, ja! Hoelang al? o, nog niet zo lang en net n baby, dussuh, vergeten!
![]()
Dat is wel heel aardig!quote:Op donderdag 30 november 2006 16:03 schreef Nijna het volgende:
En bij de buren wilde die controleur niet aanbellen, want zij hadden een geboortebord in de tuin staan en hij wilde moeder en kind niet storen (niet dat ze een hond hebben, maar hij ging het niet eens controleren daar).
De katten hier in deze buurt niet allemaal helaas, wordt 's nachts zelfs regelmatig wakker gegild door zo'n krols beest in onze tuin...quote:Op donderdag 30 november 2006 17:07 schreef YPPY het volgende:
Van de chat Gaoxing, in die goede oude tijd.Fok! you I won't do what you told me!
Ik kon nooit meedoen omdat ik op school zat. Trauma's heb ik ervan.
![]()
Onze katten zijn altijd netjes binnen. Gelukkig maar dat we daar geen belasting voor betalen.
En als katteneigenaren belasting betalen vind je dat minder erg of zoquote:Op donderdag 30 november 2006 16:36 schreef PM-girl het volgende:
Die molesteren hier de tuin, deurmat en poepen alles onder. Onze hond gaat gewoon netjes op de veldjes waar het mag. Daarbij betalen we al afvalstoffenheffing ed.
Ik heb geen katquote:Op donderdag 30 november 2006 18:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En als katteneigenaren belasting betalen vind je dat minder erg of zo
Nee, ik bedoelde meer: als kattenbelasting geheven wordt, zijn jouw spullen nog altijd kapotquote:
Mijn honden krijgen speciale brokken, waar ze toevallig maar 1x per dag een klein keutkeltje van neerleggen, dus betalen naar grote van de hond zou ook nog eens oneerlijk zijn. Ja, wij hebben een grote hond.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:36 schreef PM-girl het volgende:
Daarbij is onze teckel meer dan de helft kleiner dan een herder of sint bernard en produceert minder poep, maar betalen naar grootte ho maar.
quote:Op donderdag 30 november 2006 19:34 schreef snoopy het volgende:
Ik heb nu al 2x in een week poep aan het wiel van de kinderwagen![]()
Ik heb liever dat de baasjes een dikke vette bekeuring krijgen als ze het niet opruimen dan dat ze belasting moeten betalen, want ik weet niet wat er met dat geld gebeurt... De poep blijft er iig mee liggen![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 20:22 schreef moussy het volgende:
Ik wil best stront ruimen, echt, doe ik ook al als ze op een plak kakken waar het niet mag/kan, maar dan wil ik wel kakzakken van de gemeente zien. Ik betaal er genoeg voor.
Zo duur zijn die zakkies toch niet? Desnoods gebruik je een stevige boterhamzak of diepvrieszak.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:22 schreef moussy het volgende:
Ik wil best stront ruimen, echt, doe ik ook al als ze op een plak kakken waar het niet mag/kan, maar dan wil ik wel kakzakken van de gemeente zien. Ik betaal er genoeg voor.
Als ze in de zomer bij ons voor de deur grasmaaien zit de stront tegen mn ramen aanstrontmaaisen dus.
tja sorry, maar ik heb het nou eenmaal erg druk.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:55 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik werd gek van alle ouders die snel nog her en der de winkels in moesten om 5/12 inkopen te doen
Zo bedoelde ik het niet... niet zo kwaad in elk geval...quote:Op donderdag 30 november 2006 21:49 schreef moussy het volgende:
[..]
tja sorry, maar ik heb het nou eenmaal erg druk.
44 euro, 2 manden volquote:Op donderdag 30 november 2006 21:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb vanmorgen een hele kar volgegooid bij de Action. Ik was binnen het uur klaar met alle Sintaankopen
tja, niet overal hebben ze "betaalbare" zorgverzekeringen.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Pisnijdig werd ik net.... door een film. In staat van huilen, in staat om pijn te doen. Ze legden een zieke baby buiten onbedekt in de koude. Als iemand ooit mijn baby kwaad doet....
quote:Op donderdag 30 november 2006 22:53 schreef moussy het volgende:
[..]
tja, niet overal hebben ze "betaalbare" zorgverzekeringen.
Ik win, 67 euro en 6 tassenquote:Op donderdag 30 november 2006 21:58 schreef moussy het volgende:
[..]
44 euro, 2 manden volmeer dan 4 tassies, kofferbak vol
![]()
Ik snapte je wel hoor bar, alles en iedereen moet aan de kant voor de haastige ouders, zodat je niet eens meer normaal kan lopen.
wat is er met bix?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
en nu was het toevallig wat meer doordat ik de melding op de frontpage zag en bedacht dat jullie de link met Bix misschien wel gelegd hadden.
marktzoeker al geprobeerd?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:24 schreef Diaan73 het volgende:
Hebben jullie niet dat als jehet hele jaar door wat koopt, het dan op het moment dat je het nodig hebt, niet meer zo leuk vindt? Dat heb ik nu al een aantal keren gehad. Met als gevolg dat er nog diverse als cadeautjes bedoelde dingen in de kast liggen..
Ik ben trouwens op zoek naar de aanvulrails voor de Geotrax Trein van Fisher Price. Op marktplaats staan ze alleen nieuw, ze mogen van mij best gebruikt zijn. ow ik moet hiervoor natuurlijk in het andere topic zijn....
quote:
Het was leuk en ik ben weer schoon hoop ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:16 schreef Diaan73 het volgende:
Nijna veel plezier....
Om er voor te zorgen dat iedereen zich aan de regels houdt waar het gaat om de waar je je hond laat poepen, en voor het dierenasiel. Lijkt mij een mooie besteding, eigenlijk.quote:Hondenbelasting
In deze begroting zijn twee voorstellen opgenomen waarvan aangegeven is dat de kosten
(gedeeltelijk) toegerekend kunnen worden aan de hondenbelasting. De hogere kosten
hebben betrekking op Versterking handhaving hondenpoep (¤ 111.000,-) en Realisatie
regionaal dierenasiel (¤ 104.000,-). Door deze voorstellen komt het dekkingspercentage voor
de hondenbelasting uit op 101,4%. Er wordt dan ook geen tariefsverhoging voorgesteld.
Inderdaadquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:38 schreef Icaä het volgende:
N.a.v. de discussie over hondenbelasting:
In Githa's en mijn gemeente wordt er dit mee gedaan:
[..]
Om er voor te zorgen dat iedereen zich aan de regels houdt waar het gaat om de waar je je hond laat poepen, en voor het dierenasiel. Lijkt mij een mooie besteding, eigenlijk.
Hoogerheide is trouwens een klein dorp (ligt bij Roosendaal in de buurt), daar verwacht je zoiets al helemaal niet.quote:Kind gedood op basisschool in Brabant
door Cees Jansen
HOOGERHEIDE - Op de basisschool De Klim Op, in het West-Brabantse Hoogerheide, is vrijdag net voor de middagpauze een jongetje door een onbekende man neergestoken en overleden. Een man is na zijn daad op de vlucht geslagen. De politie is een grote klopjacht begonnen naar de dader. Er is een helikopter ingezet om de dader die een capuchon droeg op te sporen.
Op de school speelt zich een groot drama af. Huilende kinderen en moeders vallen elkaar in de armen. Eén van de leerlingen: ,,Ik ben er helemaal kapot van, ondanks dat ik niets heb gezien”. Klasgenootjes zijn direct door hulpverleners opgevangen op de school.
Volgens loco-burgemeester Pim Meeuwisse zal in de loop van de middag een crisiscentrum worden ingericht in het gemeentehuis.
quote:HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag omstreeks 11.00 uur een meisje door messteken om het leven gekomen. Dit heeft de politie bekendgemaakt. Volgens onbevestigde berichten zou een man met een bivakmuts de school zijn binnengedrongen en het kind met een mes hebben neergestoken.
Het slachtoffer zou een negenjarig meisje zijn. Volgens een ooggetuige zou de dader, vermoedelijk de vader, de les zijn binnengedrongen en de keel van het slachtoffer hebben doorgesneden.
De politie heeft de wijde omgeving rond de school afgezet en is in het bos op zoek naar de dader.
Opvang
De politie wilde verder geen mededelingen doen over de zaak. Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht. De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen. Boven de school heeft korte tijd een politiehelikopter gevlogen.
Verhoeven
Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.
Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.
goosebumps present...quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik krijg er kippenvel vanWie doet zoiets nou?
Da's niet stom, dat is droevig..quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:25 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Getver.. en het staat zelfs op CNNtext... ik hoop toch dat meer van die Amerikaanse taferelen ons bespaard blijven. Het eerste wat door me heen schoot, misschien heel stom, was dat er misschien wel allemaal kadootjes voor het jongetje zijn die nooit opengemaakt worden door hem....
Awgossie!quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:06 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Sinterklaas.. Hier vieren we dat niet..
Ik liep net in het Alexandrium en daar liep een Sint in een groen outfit.. Men das geen porum!![]()
Het meisje voor me keek nog eens achterom, en begon ineens te huilen!
ja, wij moesten echt naar buiten van de makelaar. en natuurlijk had luca er op een gegeven moment geen zin meer in en smeerde hem.quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:02 schreef Lois het volgende:
Buiten? Je hoeft toch niet naar buiten als er kijkers komen? Of wel? (ik heb het nooit meegemaakt zelf maar bij de huizen waar wij zijn kijken waren de bewoners ook gewoon aanwezig)
Mag je nog blij zijn dat het vrij knap weer is![]()
Go Ireth go Ireth go Irethquote:Op zaterdag 2 december 2006 10:36 schreef Ireth het volgende:
Pissig worden helpt! [afbeelding]
Gisteren een erg pissig telefoontje gevoerd met de helpdeks van casema. Er bleek een nota open te staan van november 2005 en daarom was het knopje van internet ff omgezet. Netjes direct betaald uiteraard en ik had al lang en breed het betalingsbewijs doorgefaxt, echter was dat bij mevrouw niet aangekomen. Haar probleem, niet de mijne, ik had aan mijn verplichting voldaan én ik had er bewijs van! Volgens hun eigen informatiebandje duurt het 1 tot 2 werkdagen na bewijs doorgefaxt te hebben en dat is dus maandag gebeurd. Maar volgens mevrouw ging die vlieger nu niet op omdat zij er geen melding van had in haar puter. Het kon nu (vanaf gisteren dus!) nog wel 4 tot 5 werkdagen gaan duren wist ze me te melden! [afbeelding]
Na mijn "dan eis ik 2 weken kwijtschelding van mijn abbogeld!" werd madam lichtelijk geirriteerd, maar kom op he, niet mijn fout als zij die fax niet kan vinden, ik heb bewijs dat ie is afgeleverd, en 2 werkdagen is 2 werkdagen.
"Welke 2 werkdagen mevrouw? Die regel hanteren wij niet??"
"ow jawel, dat verteld jullie eigen informatiebandje op jullie 0900 nummer a 10 ct per minuuut [afbeelding] "
"ow..."
En zie! Ik ben er weer! [afbeelding]![]()
quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:36 schreef Ireth het volgende:
[...]
En zie! Ik ben er weer! [afbeelding]![]()
Ik snap het niet helemaal. Je hebt een kloon genomen omdat je meer privacy wilde en omdat mensen je gingen herkennen, en dan plaats je je woonkamer gewoon met foto's?quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
ff spammen hoor
[K&W WEDSTRIJD] Stemtopic
Stem op wie je de beste vindt, hoe meer stemmen hoe eerlijker de uitslag lijkt me
Je hoeft niet meteen gepikeerd te reageren, ik uit gewoon mijn verbazing. Als je alleen maar mag reageren als er om gevraagd wordt zou er niet veel meer gebeuren op Fok!.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
Als ik jouw mening wilde weten had ik hem wel gevraagd Troel. Ik ben een grote meid en kan heus mijn eigen beslissingen wel nemen.
Je hoeft ook helemaal geen verantwoording af te leggen. Vraag ik dat ergens ofzo? Het viel me gewoon op en ik vraag ernaar. Dat jij vervolgens als een klein kind gaat zitten dreinen dat je zelf wel beslissingen kan maken komt behoorlijk gepikeerd over. Je had ook gewoon kunnen zeggen "ja, dat is misschien zo, maar het kan geen kwaad" of iets in die richting. Je blaast het gigantisch op op deze manier, terwijl het helemaal niet zo bedoeld is/was.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben niet gepikeerd. Jij springt altijd meteen overal bovenop. Ik hoef hier toch niet over elke stap die ik maak verantwoording af te leggen?
en een man (van 34) minder denk ikquote:Op zondag 3 december 2006 11:00 schreef Spekkiemonster het volgende:
succes dan moussy!!
Moussy heeft er vanaf vanavond een puppy bij??
Hij heeft geslapen tot 6:50 uur... dat is voor hem een hele prestatie. Alleen liep hij gisterenavond vanaf 22:30 uur te spoken. Hij was zn beer kwijt en het heeft even geduurd voordat wij die hadden gevonden en hij moest steeds heel erg hoesten. Hij was toen klaarwakker. Uiteindelijk ben ik met hem in ons bed gaan liggen om even rustig tv te kijken en hem dan weer naar bed te doen. Maar ik viel na 5 minuten in slaap en meneer lag nog lekker te kijken toen Peaceman om half 1 bovenkwam.quote:Op zondag 3 december 2006 00:15 schreef NaatjeAron het volgende:
Super dat je sinterklaas feestje zo geslaagt was Diaan! ik help je mee duimen dat hij lekker uitslaapt morgen hahahaha
Wat voor brood?quote:Op zondag 3 december 2006 14:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Hmm ik ben oor het eerst brood aan het bakkenals dat maar goed gaat
![]()
![]()
edit: ik was boter vergeten erbij te doen , maar hij mixte 2 keer dus 2e keer snel ebrij gedaan
ligt er aan hoe je je soep maakt, en een plakje brood er door heen doet wonderenquote:Op zondag 3 december 2006 15:33 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Wat voor brood?
Wij zijn nu ook bezig. Was lang geleden.
Een kennis zei dat Kim ook soep mag, maar dat is toch veel te zout? En lijkt me ook lastig eten.
Ow, dan zou je eens op ons fotoforum moeten kijken, wij hebben iemand die hele mooie foto's van die beestjes maaktquote:Op zondag 3 december 2006 11:09 schreef moussy het volgende:
franse bulletjes en zo'n snarker wil ik echt al een jaar of 26
Gewoon soep zonder zout klaarmaken en er naderhand voor jezelf zout in doenquote:Op zondag 3 december 2006 15:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Wat voor brood?
Wij zijn nu ook bezig. Was lang geleden.
Een kennis zei dat Kim ook soep mag, maar dat is toch veel te zout? En lijkt me ook lastig eten.
Tip: mix met de hand alle ingrediėnten eerst in een bak door elkaar tot het een homogeen geheel is en doe ze daarna pas in de machine. Dat werkt een stuk beter.quote:Op zondag 3 december 2006 17:49 schreef _evenstar_ het volgende:
De buiten kant kon je iemands ehrsens mee inslaan en de binnekant was helemaal drab![]()
poging 2 zit in de machine, had eerst de broodmix en toen pas water en veeltelaat boter er in gedaan, nu dus wel volgens de goede volgorde gedaan, en anders even kijken of iemand zo'n zelfde pan heeft en ervaring er mee heeft, zocht al in cul maar kreeg niks gevonden
![]()
dat is wel zo, maar dat is niet het principe van een broodbakmachine. op jouw manier kan je het net zo goed in de oven mikkenquote:Op zondag 3 december 2006 17:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tip: mix met de hand alle ingrediėnten eerst in een bak door elkaar tot het een homogeen geheel is en doe ze daarna pas in de machine. Dat werkt een stuk beter.
Ik zou ff kijken naar de volgorde in je boekje en niet op het pak, ik moet bijv. eerst water doen in de mijne en dan voor andere ingredienten kuiltjes maken in de bloem, maar dat schijnt bij elke machine anders te zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 17:49 schreef _evenstar_ het volgende:
poging 2 zit in de machine, had eerst de broodmix en toen pas water en veeltelaat boter er in gedaan, nu dus wel volgens de goede volgorde gedaan, en anders even kijken of iemand zo'n zelfde pan heeft en ervaring er mee heeft, zocht al in cul maar kreeg niks gevonden
![]()
Je hoeft het geen uren te kneden, alleen even mengen.quote:Op zondag 3 december 2006 17:58 schreef lady-wrb het volgende:
dat is wel zo, maar dat is niet het principe van een broodbakmachine. op jouw manier kan je het net zo goed in de oven mikken
ja leek me wle het meest logischequote:Op zondag 3 december 2006 18:36 schreef lady-wrb het volgende:
wel lossen als het nog warm is he? anders krijg je het er moeilijker uit
het eerste brood mislukt meestal.. en speciaal brood bakken blijft lastig... mijn ouders bakken altijd brood zonder gluten en dat gaat de ene keer ook beter dan de andere keer...quote:Op zondag 3 december 2006 18:38 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ja leek me wle het meest logische![]()
en pinq is de bedoeling om straks voor arwen speciaal brood te maken, scheelt nl behoorlijk in zelfmaak of bakker brood dan![]()
Zit wat in. Maar we gebruiken wel vaak bouillonblokjes.quote:Op zondag 3 december 2006 16:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gewoon soep zonder zout klaarmaken en er naderhand voor jezelf zout in doenDan heb je voor Kim geschikte soep en kun je het verder zelf op smaak maken.
Lekker hoor, brood uit de broodbakmachinequote:Op zondag 3 december 2006 18:21 schreef _evenstar_ het volgende:
ja heb nu ook eerst water en toen mix en boter in brokjes erbij gedaanover 2 uur het resultaat, als die klaar is bak eruit en theedoek erover toch? en dan nog paar uurtjes laten afkoelen
![]()
Neuh, ze zijn echt heel erg leuk, maar we hebben onze handen al vol aan Donnaquote:
Broodbakmachine deel 6quote:Op zondag 3 december 2006 18:21 schreef _evenstar_ het volgende:
ja heb nu ook eerst water en toen mix en boter in brokjes erbij gedaanover 2 uur het resultaat, als die klaar is bak eruit en theedoek erover toch? en dan nog paar uurtjes laten afkoelen
![]()
hee dat is slim!!!quote:Op zondag 3 december 2006 18:38 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ja leek me wle het meest logische![]()
en pinq is de bedoeling om straks voor arwen speciaal brood te maken, scheelt nl behoorlijk in zelfmaak of bakker brood dan![]()
gaaf hequote:Op zondag 3 december 2006 21:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wij zijn vandaag naar het kasteel van Sinterklaas geweestKindjes hebben hun ogen uitgekeken en wij ook! De tocht (Helmond) meer dan waard
Dan maak je toch een lekkere pan met soep, je haalt er een portie af voor Kimmie en dan maak je de soep op smaak met bouillonblokjes of -poeder?quote:Op zondag 3 december 2006 19:23 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar we gebruiken wel vaak bouillonblokjes.
Het is toch niet zo dat ze helemaal geen zout mag? Ik zou alleen geen extra zout toevoegen. Als je de soep zelf maakt en daarvoor op een bouillonblokje na geen zout toevoegt lijkt me dat niet zo'n probleem.quote:Op maandag 4 december 2006 00:25 schreef kissa het volgende:
Dan maak je toch een lekkere pan met soep, je haalt er een portie af voor Kimmie en dan maak je de soep op smaak met bouillonblokjes of -poeder?![]()
4 uur?quote:Op zondag 3 december 2006 23:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
gaaf heben ik vorige week geweest ( moesten jullie ook 4 uur wachten
? die pieten zolder is tof
en gewoon het hele gebeuren er om heen.
Huub en mars ( zangers die gbuiten stonden zijn leraren van mijn neefjeerg leuk volgend jaar weer
![]()
poemojn speltbrood mag ze denk ik niet hebben volkoren= tarwen=gluten en omdat ze voorheen wel op gluten reageerde, moet ze wel in het begin gluten vrij dacht ik.
mijn 2e brood was gelukt, alleen uhm mijn deegdraaiertje zit vast in me brood, maar het smaakt heerlijk
![]()
Heb je een gewoon of glutenvrij brood gebakken in je machine? Als het geen glutenvrij brood is kan je je broodbakmachine later niet meer gebruiken voor een glutenvrijbrood... (als je het heel strikt doet)quote:Op zondag 3 december 2006 23:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
poemojn speltbrood mag ze denk ik niet hebben volkoren= tarwen=gluten en omdat ze voorheen wel op gluten reageerde, moet ze wel in het begin gluten vrij dacht ik.
mijn 2e brood was gelukt, alleen uhm mijn deegdraaiertje zit vast in me brood, maar het smaakt heerlijk
![]()
Je kan inderdaad alles afwassen, maar de gluten hechten zich aan het broodblik en zijn niet weg te wassen.. en dan is je blik dus niet meer glutenvrij en dan kan je er dus geen glutenvrij brood in bakken.quote:Op maandag 4 december 2006 08:29 schreef kozakken het volgende:
uhm... loezzie? Maar je kunt alles toch gewoon afwassen?![]()
Ik kan je met zekerheid vertellen dat het wel een probleem is!quote:Op maandag 4 december 2006 09:53 schreef _evenstar_ het volgende:bij de reform winkel hier zeiden ze dat dat niet uitmaakte ( van de kroketten wel omdat daar korrels afgaan en er ei in zit ) maar als je je broodbakmachine steriel maakt mag je gewoon ook voor glutenvrij brood gebruiken.
het brood wat door bakkers e.d. gemaakt wordt , wortd ook gemaakt in zelfde bakkerij hoor, nadat alles steriel is schoongemaakt dat gebeurt op zondags wordt alles in voren gemaakt en ingevroren.
ik verwacht er niet zo'n problemen mee
Als ze op gluten reageerde wel, maar tarwe bevat meer stoffen waarop je verkeerd kunt reageren en die zitten niet in spelt, daarom gaat dat dan vaak weer wel goed.quote:Op zondag 3 december 2006 23:24 schreef _evenstar_ het volgende:
tuurlijk!quote:Op maandag 4 december 2006 10:42 schreef Anitra het volgende:
Loezzie mag ik jou ook pm-en over gluten vrij?
ik zal eens met de kinderarts overleggen , denk dat die wel weet.quote:Op maandag 4 december 2006 10:55 schreef poemojn het volgende:
[..]
Als ze op gluten reageerde wel, maar tarwe bevat meer stoffen waarop je verkeerd kunt reageren en die zitten niet in spelt, daarom gaat dat dan vaak weer wel goed.Maar dat is dan misschien iets om in een later stadium uit te proberen.
ehhh eigenlijk wel.. wat je misschien wel kan doen tzt een ander bakje kopen, maar vergeet niet dat een "gewoon" brood bakken heeeeeel veel makkelijker is dan een gv brood zonder ei en weet ik wat nog meer.. er zijn, volgens mij, wel kant-en-klare gv bakmixen zonder ei te koop. Maar ik weet natuurlijk niet waar Arwen nog meer niet tegen kan...quote:Op maandag 4 december 2006 11:27 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik zal eens met de kinderarts overleggen , denk dat die wel weet.
@loezziedus met andere woorden ik heb een broodbakmahcine staan voor de kat hara kloten zeg maar, want daarvoor was het bbm bedoeld , wou nu geowon dingen uitproberen, apparaat wat leren kennen want de ingredienten voor speciaal brood zijn iets te duren om zo maar even te proberen en dan weg te gooien
![]()
![]()
quote:Op maandag 4 december 2006 11:38 schreef Rewimo het volgende:
evenstar, kun je de fabrikant niet aanschrijven, de situatie uitleggen en vragen of je een extra blik kunt bestellen? Dan zorg je dat je die twee blikken duidelijk markeert en kun je ook glutenvrij brood bakken.
kneedhaakje is er maar eenquote:Op maandag 4 december 2006 12:24 schreef Troel het volgende:
En vergeet de kneedhaken niet enzo!
eentje danquote:
pas al ze weer bijvoeding mag, dus ga nog niets in voren bestellen.quote:Op maandag 4 december 2006 12:29 schreef livelink het volgende:
Wanneer weet je dan of ze wel of geen gluten mag hebben?
quote:Op maandag 4 december 2006 12:48 schreef Anitra het volgende:
Ook als je het in de vriezer doet is het niet van elkaar af te krijgen
Wij hadden inderdaad de niet GV spullen apart staan van de wel GV. En van alles 2: 2 boter, 2 jam, 2 pindakaas, 2 broodroosters, 2 frituurpannen .. naar mate we ouder werden werd het wel minder strikt gescheiden. Maar tot op de dag van vandaag zijn veel heel veel dingen 2 in huis.quote:Op maandag 4 december 2006 12:37 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
pas al ze weer bijvoeding mag, dus ga nog niets in voren bestellen.
maar vind het allemaal maar vreemd, want in mijn ogen zou ik dan dus alles van arwen appart moeten houden dan, niet in het zelfde water afwassen, en appart kastje zetten want anders krijg je dan toch ook kruisbesmettingen![]()
livelink sowieso moet ze Speciaal brood hebben ivm de koemelk en eiwitten , alleen gluten is nog vaag ofdat ze bij maccaroni op de kruisbesmetting reageerde of de gluten.
Al is gluten niet aangetoond in bloed.. maar de introductie zal heel langzaamaan gaan en zo veilig, vandaar ze waarschijnlijk wel glutenvrij beginnen moet.
quote:Op maandag 4 december 2006 10:40 schreef Leah het volgende:
Hoe bevalt jouw baan eigenlijk Melonovy? Of heb ik nou verkeerd begrepen dat jij in de kinderopvang aan de slag ging?
ik ken sorgente van naam, al krijgen wij de neocate van tefaportanje. EN had idd al eens op die sites gekekenquote:Op maandag 4 december 2006 13:02 schreef loezzie het volgende:
[..]
Wij hadden inderdaad de niet GV spullen apart staan van de wel GV. En van alles 2: 2 boter, 2 jam, 2 pindakaas, 2 broodroosters, 2 frituurpannen .. naar mate we ouder werden werd het wel minder strikt gescheiden. Maar tot op de dag van vandaag zijn veel heel veel dingen 2 in huis.
Verder waste mijn ouders eerst het Gv spul af en daarn de rest.. Ook hadden we een aparte pan voor bijv vissticks en spaghetti (nadat mijn mdr ziek werd van de aardappels.. bleek dat we de dag daarvoor spaghetti gegeten hadden)
ken je Sorgente? Bij hen op de site kan je kijken welke stoffen in welk meel zit...
Nope je krijgt dezelfde bijscholing als ikke en dat is p_iglet.quote:Op maandag 4 december 2006 12:53 schreef _evenstar_ het volgende:zijn er ergens bijscholingen omtrent allergiekindjes
![]()
![]()
Dat dachten we al. Djeez krijgt er inderdaad ademhalingsklachten van. Hij kan er een anafylactische schok ofzo van krijgen.quote:Op maandag 4 december 2006 14:34 schreef p_iglet het volgende:
ja daar is een vergrote kans op, dus pinda's/ noten bij voorkeur pas geven na Kim's 2e verjaardag,
en de eerste paar keer kleine beetjes en goed opletten
Is Djeez zo allergisch dat hij er van opzwelt en ademhalingsproblemen krijgt?
Want dan kun je evt via de huisarts vragen of Kim getest kan worden op pinda allergie.
Je kan nu al testen (gaat dmv bloedprikken), maar deze testen zijn niet altijd volledig betrouwbaar (kim is er nog nooit mee in aanraking geweest, dus dan heeft ze nog geen antistoffen. Maar ik zou bij de huisarts inderdaad eens vragen nara de mogelijkheden. Djeez zijn allergie is te ernstig om bij Kim gewoon te zeggen van we geven een likje pindakaas en we kijken wel wat er gebeurd.quote:Op maandag 4 december 2006 14:38 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik zal het eens aan de huisarts vragen. Wist niet dat dat nu al kan.
Nee, dat snap ikquote:Op maandag 4 december 2006 14:59 schreef Ingrid19 het volgende:
We waren ook niet van plan om Kin nu al pinda's te laten eten trouwens.
En pindakaas. Sprak er toevallig iemand over, vandaar de vraag.
Is het er zoeen? Zo van "ja, maar je had ook gewoon jezelf in kunnen houden, dan was je ook niet zwanger geweest"?quote:Op maandag 4 december 2006 16:26 schreef p_iglet het volgende:
[/klaagmodus aan]
en bewust mijn zwangerschap zo uitgekiend heb.![]()
![]()
[/einde klaagmodus]
Dat is aankomende donderdagmiddag....quote:Op maandag 4 december 2006 16:36 schreef livelink het volgende:
Hoe is het gesprek met je studieadviseur eigenlijk verlopen p_iglet?
Nou dat nog net niet, want zijn reactie op mijn zwangerschap wasquote:Op maandag 4 december 2006 16:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Is het er zoeen? Zo van "ja, maar je had ook gewoon jezelf in kunnen houden, dan was je ook niet zwanger geweest"?
Dat zijn de ergsten
Aha. Ik dacht, ik zeg het maar. Voordat ik verkeerd begrepen word.quote:Op maandag 4 december 2006 15:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, dat snap ikMaar hierboven werd gezegd pas vanaf 2 jaar. En toen schoot me te binnen dat het ook dan nog gevaarlijk kan zijn vanwege het verslikken, vandaar mijn opmerking
Heb je ook weer gelijk inquote:Op maandag 4 december 2006 17:28 schreef Ingrid19 het volgende:
Aha. Ik dacht, ik zeg het maar. Voordat ik verkeerd begrepen word.
goeie tip ET! Ik zat laatst wat nootjes te eten (geldt daar ook diezelfde regel voor??) en zat me te bedenken wanneer ze eigenlijk nootjes en pinda's mochten hebben. Maar dan dus, als ze dat kunnen...quote:Op maandag 4 december 2006 20:12 schreef E.T. het volgende:
Truukje voor wanneer ze veilig gewone pinda's kunnen eten (bij verslikken worden pinda's niet zacht en kunnen ze dus heel makkelijk stikken)..
Over je hoofd heen je oorlelletje kunnen pakkenDan ben je groot genoeg en is je luchtpijp wijd genoeg voor een pinda
![]()
(dit zegt dus niks over allergieeen e.d. alleen over verslikkings-risico)
Ja, we gaan zaterdags altijd kijken. En wij zijn van de club van het slachtoffer.quote:Op maandag 4 december 2006 20:22 schreef livelink het volgende:
Jeetje, Easy. Was je aan het kijken? Was je voor de club van het slachtoffer of van de dader?
Nee, hij voetbalt niet meer (oud hequote:Op maandag 4 december 2006 20:25 schreef jessie het volgende:
Getsie easy voetbalt jou man bij dat elftal?
Grappig, een oud-collega van mijn moeder, zo'n echte ouderwetse kleuterjuf zei altijd dat als kleuters dat konden ze klaar waren voor groep 3. Dusse allemaal u kinders testen vanavond natuurlijkquote:Op maandag 4 december 2006 20:12 schreef E.T. het volgende:
Truukje voor wanneer ze veilig gewone pinda's kunnen eten (bij verslikken worden pinda's niet zacht en kunnen ze dus heel makkelijk stikken)..
Over je hoofd heen je oorlelletje kunnen pakkenDan ben je groot genoeg en is je luchtpijp wijd genoeg voor een pinda
![]()
(dit zegt dus niks over allergieeen e.d. alleen over verslikkings-risico)
Nee, gelukkig niet. Ikzelf heb gelukkig het bewuste incident ook net niet gezien. Sven was uitgegleden en ik stond zijn handen schoon te maken toen het gebeurde. Toen ik opkeek zag ik ineens vettte paniek, het veld stroomde vol door elkaar heen rennende mensen. We hebben Sven zoveel mogelijk geprobeerd af te leiden en uit de drukte te houden, het had heel gemakkelijk heel erg kunnen escaleren. De enige vraag die we hebben gekregen toen we thuis waren was waarom er eigenlijk een ambulance op het voetbalveld was.quote:Op maandag 4 december 2006 20:30 schreef livelink het volgende:
Sven heeft het hopelijk niet gezien?
Vicky, een beetje laat antwoord, maar een tipje over zwaar brood!quote:Op zondag 3 december 2006 20:47 schreef Vicky het volgende:
Githa, wat gaaf!
wij hebben ook een bbm, maar gebruik dat ding eigenlijk zelden.. Vind het brood dat eruit komt zo zwaar...
tja, dat is dan wel weer zo.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:36 schreef Githa het volgende:
Nou ik zou er ook zobijstaan als ik zo'n dag als vandaag voor de boeg zou hebben.
Weet je wel hoe hard dat werken is, alle kindjes van nederland bezoeken!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |