abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44015469

House is een Amerikaanse hitserie die elke dinsdag in Amerika wordt uitgezonden (woensdag te downloaden). Hugh Laurie speelt de hoofdrol in deze met een Emmy en Golden Globe onderscheiden serie. Hij is de cynische dokter Gregory House, die vaak de laatste hoop is voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes. House is graag erg op zichzelf en zou het liefst alle contact met zijn patiënten vermijden. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn feilloze instinct. Dit en zijn voorliefde voor medische puzzels maken van hem de laatste hoop voor ‘onbehandelbare’ patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes.

House's verplichte uurtjes bij de kliniek zorgen voor hilarische momenten. Zijn patiënten komen in aanraking met zijn onorthodoxe manier van werken en zijn geniale opmerkingen. Vaak helpen de kleine 'probleempjes' tijdens zijn kliniek uurtjes om de 'main case' op te lossen.

House gaat er van uit dat elke patiënt liegt (bijv. liegen over een affaire waardoor de patiënt ziek werd) en zodoende is House's motto: 'Everybody lies'

Dr. Gregory House ( Hugh Laurie ) - Geniale dokter en beroepscynicus

Dr. Lisa Cuddy ( Lisa Edelstein ) De baas van House en tevens hospital hotty

Dr. Eric Foreman ( Omar Epps ) - Neuroloog en excuusneger

Dr. James Wilson ( Robert Sean Leonard ) - Oncoloog en House's enige vriend

Dr. Allison Cameron ( Jennifer Morrison ) - Immunoloog en tevens eye-candy

Dr. Robert Chase ( Jesse Spencer ). - Intensivist en tevens Australier

House wordt ook in Nederland uitgezonden. Elke donderdag om 21:30 op SBS6
SBS6 zendt seizoen 1 uit. In Amerika zijn we bij seizoen drie.
NL topic: House M.D.

[ Bericht 21% gewijzigd door Richardfun op 30-11-2006 13:34:59 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_44015475
ik had eventjes haast nu, verbeter de OP later vandaag wel. Wilde echter per se deze titel voor dit topic
  donderdag 30 november 2006 @ 09:49:12 #3
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_44015784
Wat moet je met 30 stukken zilver trouwens?
Lang leve mij! *O*
pi_44015958
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:49 schreef Echo99 het volgende:
Wat moet je met 30 stukken zilver trouwens?
Ik heb het gisteren ook ff gewiki'd. De ep heette "Finding Judas" en in het bijbelse verhaal ontving Judas 30 zilverstukken (van de Romeinen dacht ik) voor zijn verraad van Jezus. Wilson zal dus 'de mole' worden van Tritter.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:05:04 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_44016051
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:59 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren ook ff gewiki'd. De ep heette "Finding Judas" en in het bijbelse verhaal ontving Judas 30 zilverstukken (van de Romeinen dacht ik) voor zijn verraad van Jezus. Wilson zal dus 'de mole' worden van Tritter.
Klopt. Ik snapte de link alleen niet met deze ep. Nu wel
Lang leve mij! *O*
pi_44016183
alweer een nieuw topic, wel mindere OP zo
pi_44016249
Ik heb zo les dus moest ff haast maken, ben rond 1 uur weer thuis en dan zal ik em ff uibreiden en opfleuren
pi_44018472
I hate the way things are going now... Dat was echt zo gemeen tegenover Cuddy. Kgeloof echt niet dat House ermee weg komt deze keer! Ze pikken teveel van hem. Hij is wel geniaal maar je ziet dat als het puntje bij het paaltje komt, hij mensen pijn doet zonder dat ze het verdienen.

Hugh Laurie ftw! Acteerpesentaties zijn om 'u' tegen te zeggen!
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  donderdag 30 november 2006 @ 12:35:14 #9
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_44020183
lijkt een beetje op de ep uit s1 volgens mij dat ie ook een x tijd clean moest zijn. Zie je ook die nare trekjes naar voren komen
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_44021988
Zo, heb de boel wat opgefleurd.
  donderdag 30 november 2006 @ 16:07:53 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44026269
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:35 schreef jozef444 het volgende:
lijkt een beetje op de ep uit s1 volgens mij dat ie ook een x tijd clean moest zijn. Zie je ook die nare trekjes naar voren komen
En dat is ook niet zo gek... Ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn zijn been moet doen zonder pillen... En mensen worden als chagrijnig als ze een beetje hoofdpijn hebben.

Ze roepen het allemaal wel deels over zichzelf heen hoor. Cuddy kan hem toch best meer pillen geven? Het is echt niet alleen omdat hij verslaafd is, hij crepeert gewoon.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 30 november 2006 @ 16:08:11 #12
71919 wonderer
pi_44026283
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:35 schreef Richardfun het volgende:
Zo, heb de boel wat opgefleurd.
Prachtig!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_44027189
Ik ben net als wonderer in dubio over die verslaving van House. Ja, hij is afhankelijk van die pillen maar dat lijkt mij ook niet meer dan normaal als er een stuk van je been weg is omdat een bacterie langzaam maar zeker je been weg at.

Mijn moeder heeft bv. twee hernia's gehad en kampt nu ook met meerdere dingen. Zij neemt, afaik, ook dagelijks medicijnen tegen de pijn. Denk dat ze in zekere mate wel afhankelijk ervan is om 'normaal' te functioneren, maar betekent dat verslaving? Ik denk het toch niet.
  donderdag 30 november 2006 @ 16:43:31 #14
71919 wonderer
pi_44027484
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:34 schreef Richardfun het volgende:
Ik ben net als wonderer in dubio over die verslaving van House. Ja, hij is afhankelijk van die pillen maar dat lijkt mij ook niet meer dan normaal als er een stuk van je been weg is omdat een bacterie langzaam maar zeker je been weg at.

Mijn moeder heeft bv. twee hernia's gehad en kampt nu ook met meerdere dingen. Zij neemt, afaik, ook dagelijks medicijnen tegen de pijn. Denk dat ze in zekere mate wel afhankelijk ervan is om 'normaal' te functioneren, maar betekent dat verslaving? Ik denk het toch niet.
Het was geen bacterie, een gedeelte van zijn spierweefsel is dood omdat het te lang zonder zuurstof door een infarct dat te laat is opgemerkt. In een van de laatste afleveringen van het eerste seizoen komt het uitgebreid aan de orde (mooie aflevering, en de eerste die ik zag ooit ).

Hij is wel degelijk verslaafd (dat kan bijna niet anders als je zoveel van dat spul neemt), is ook in een aflevering aan de orde geweest, en daardoor is hij natuurlijk al niet te genieten, maar dat is slechts een deel van het probleem. De andere delen zijn de pijn en de angst.

En als je die drie dingen bij elkaar optelt, is het niet zo gek als hij naar mensen uithaalt (met vuisten of woorden).

Ik zat overigens nog even voort te borduren over Cuddy's metafoor van de sharp stick, als hij nou die "scherpe stok" in een abces prikt (dus in een gevoel dat je al een tijdje vergiftigt) zou die valse opmerking haar best nog wel eens ten goede kunnen komen. Misschien als ze daardoor echt inziet dat ze geen goede moeder zal zijn, ze het ook niet meer zo erg vindt dat het steeds mislukt en dan haar aandacht weer kan richten op wat er echt aan de hand is in haar ziekenhuis. Het was vast niet zijn insteek om haar een dienst te bewijzen, maar misschien heeft hij dat wel gedaan.

Vond het ook wel mooi dat ze zich realiseerde dat House zich normaal gesproken echt inhoudt en dus wel degelijk rekening houdt met de gevoelens van mensen.
pi_44028750
Ik dacht dat House z'n probleem met z'n been het resultaat was van Necrotising fasciatus (of zoiets), oftewel flesh-eating bacteria. Ik heb niet alles van s1 gezien, maar dat was dus wat ik dacht.

Als het alleen dood weefsel was, waarom was er dan de discussie over amputatie toen hij in het ziekenhuis lag (die ep dat hij een lezing gaf aan die studenten)?
  donderdag 30 november 2006 @ 17:38:58 #16
71919 wonderer
pi_44029233
House: His MRI showed that the leg pain wasn’t caused by the self-injection, wasn’t caused by an infection. It was an aneurysm that clotted, leading to an infarction.
(...)
Cuddy: We have to do the surgery. The necrotic tissue has to be removed. If there’s too much –
(...)
Cuddy: The blockage of blood flow –
House: Four-day blockage.
Cuddy: Yes. It caused muscle cell death. When those cells die, they release cytokines and potassium --
House: If you restore the blood flow instead of just lopping it all off, then all that crap gets washed back into my system. The cytokines could cause organ failure, the potassium could cause cardiac arrest. On the other hand, I may just get the use of my leg back.
Cuddy: The post-operative pain alone –
(...)
Stacy: You’re in pain, you’re not thinking right.
House: That’s why I need the damn morphine!
(...)
Stacy: Oh my God, how much longer is the pain going to last?
Cuddy: It depends on how much muscle cell death there was. He could be right, he could come out of this with almost full use of his leg.
Stacy: Or?
Cuddy: He could be in pain for the rest of his life. There’s a third option, surgically. A middle ground between what we did and amputation.
(...)
Stacy: The middle ground you were talking about?
Cuddy: We go in, take out the dead muscle. There’s still some risk of reperfusion injury, but –
(...)
House: Because of the extent of the muscle removed, utility of the patient’s leg was severely compromised. Because of the time delay in making the diagnosis, patient continues to experience chronic pain.

bron

Hopelijk is het zo duidelijk
pi_44029331
Gotcha, thanks
  donderdag 30 november 2006 @ 17:45:33 #18
71919 wonderer
pi_44029441
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:42 schreef Richardfun het volgende:
Gotcha, thanks
Eigenlijk begrijp ik hieruit nog steeds niet waarom hij pijn heeft... Het dode weefsel is verwijderd, waarom doet dat nog steeds pijn dan? Alleen door de uitgestelde diagnose? Dat hij met een stok moet lopen is duidelijk, met de helft van je spieren kun je niet zoveel. Maar die pijn?

Het komt nog een paar keer terug in andere afleveringen maar om die allemaal door te gaan ploegen...

edit: in de aflevering Skin Deep heeft Wilson het over nerve regeneration als verklaring voor de verergerde pijn van House, dus daar zal de pijn wel vandaan komen. Niet alleen muscle death maar ook zijn zenuwen zijn aangetast, waardoor ze permanent pijnprikkels afgeven of zo.

*verder zoekt*

[ Bericht 17% gewijzigd door wonderer op 30-11-2006 18:02:14 ]
pi_44029483
Oh ik wilde vanochtend dit topic openen, maar las toen dat Wonderer 'm zou openen . Anyway ik lees jullie niet, want jullie spoileren, dit is een tvp want ik kan vanavond pas kijken, daag hè .
Whatever I want.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:15:13 #20
71919 wonderer
pi_44030288
Wat verslaving betreft is dit wel een leuk stukje om te lezen: http://politedissent.com/archives/572

Hij is niet verslaafd, alleen afhankelijk van de medicijnen, wat blijkbaar (en eigenlijk ook wel logisch) nogal van elkaar verschilt.

Critter moet dus niet zo zeiken
pi_44036798
Het ligt er denk ik aan of het zijn functioneren als arts beinvloed. We weten niet of dat zo is omdat we House niet kennen zonder 'onder invloed' te zijn. Aangezien hij toch wel een aparte manier van diagnostiseren heeft (zoals nu met dat meisje weer) zal het voor Tritter wel lijken alsof hij slechte beslissingen maakt vanwege de Vicodin.

Wat ik wel weer nobel vond van Wilson is dat hij Chase voor is met het 'verraden' van House zodat Chase niet in de problemen komt. Als Chase namelijk naar Tritter was gegaan dan had hij nooit meer voor House kunnen werken, en Wilson wist dat.
pi_44039141
Ik denk echt niet dat Wilson z'n motieven altruistisch zijn, ik heb eerder het idee dat hij het gehad heeft met House. Eerst z'n baan kwijt door House, daarna wat House tegen Cuddy gezegd heeft en dan Chase met een blauwe kaak.
  donderdag 30 november 2006 @ 22:50:35 #23
71919 wonderer
pi_44040613
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:14 schreef Richardfun het volgende:
Ik denk echt niet dat Wilson z'n motieven altruistisch zijn, ik heb eerder het idee dat hij het gehad heeft met House. Eerst z'n baan kwijt door House, daarna wat House tegen Cuddy gezegd heeft en dan Chase met een blauwe kaak.
Het zal ongetwijfeld meespelen... Maar ik kan me niet voorstellen dat het echt alleen daarom gaat.

Ik blijf gewoon hopen dat het wel goedkomt tussen die twee
pi_44042490
wat ik opvallend vind is dat Tritter zoveel macht heeft, zomaar even de bank accounts van 4 verschillende mensen kan freezen, alleen omdat ze volgens hem liegen in een case waar iemand een flinke voorraad pillen heeft waar hij gewoon recepten voor heeft 9ze zijn wel nagemaakt maar dat kan hij niet bewijzen) Als, Wilson en de rest naar Tritter superieur gaat lijkt me dat 4 dokters tegen 1 agent met een grudge tegen House toch wel gelijk krijgen. Of denk ik nu te makkelijk?
  vrijdag 1 december 2006 @ 04:30:23 #25
71919 wonderer
pi_44045509
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:43 schreef Mr_x007 het volgende:
wat ik opvallend vind is dat Tritter zoveel macht heeft, zomaar even de bank accounts van 4 verschillende mensen kan freezen, alleen omdat ze volgens hem liegen in een case waar iemand een flinke voorraad pillen heeft waar hij gewoon recepten voor heeft 9ze zijn wel nagemaakt maar dat kan hij niet bewijzen) Als, Wilson en de rest naar Tritter superieur gaat lijkt me dat 4 dokters tegen 1 agent met een grudge tegen House toch wel gelijk krijgen. Of denk ik nu te makkelijk?
Het is wel raar ja... Ik zou ook niet weten of dat normaal is hier. Hoop het niet eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')