abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:01:58 #251
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_46273561
Zou graag op de lijst willen. Studeer aan de UvA.

Leuk topic trouwens
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:40:00 #252
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_46275514
quote:
Op maandag 12 februari 2007 23:51 schreef Humanoid het volgende:
Ik heb een gave magistersticker. Ha.

En als in les heb van Grijpstra dan is hij geen beste docent omdat:
*hij slechts antwoorden antwoorden opleest
*niet altijd even treffende voorbeelden geeft
*hij niet zo heel goed met mensen kan omgaan en snel in meer of mindere mate geagiteerd raakt
*hij elk college wel een paar keer zegt dat als het nog niet helemaal duidelijk is we het maar even in Corstens moeten nalezen
Kemperman-Boeren is zóveel beter, die had ik in het eerste semester.
Je weet dat Grijpstra pas is afgestudeerd en dus nog niet echt docent-ervaring heeft?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:16:22 #253
168725 Humanoid
klein vogeltje
pi_46277699
Ja.
Ik heb ook privaatrecht van een zelfs nog niet helemaal afgestudeerd meisje. En die doet het véél beter. Hij is niet de allerslechtste docent hoor, maar hij moet net als ik nog veel leren.
Hai.
pi_46287802
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:54 schreef Morrigun99 het volgende:
Een vroege versie van ons forum staat inmiddels online. Via de Magister site (www.magisterjft.nl) en dan het kopje interactief.
Er moet echter nogal wat gebeuren en reclame voor gemaakt worden dus bij dezen.
Dag Sessy
Alle UvT-gerelateerde meuk kan dus daar naartoe verhuizen
  woensdag 14 februari 2007 @ 09:58:16 #255
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_46288656
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:05 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Dag Sessy
Alle UvT-gerelateerde meuk kan dus daar naartoe verhuizen
Je bent wel een beeeetje een hork nu he lieverd . Maar mag het dan ook niet meer over Magister JFT gaan hier? En de ultra-gave Tilburgse Bedrijven dagen? Ik gok dat dit probleem dan ook gelijk is opgelost! Want goh, hoe zou het toch komen?
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:49 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Ik heb er ook weer 2 achter de rug, en nog 4 te gaan
Pff van 19 tot 22 tentamen, dat zijn toch geen tijden meer

Het valt me trouwens wel op dat de "oude garde" helemaal weg is, Leonoor, Thisbe enzo... het is toch vooral Tilburg dat de eer hier hoog moet houden
Nulla verba sed acta
pi_46296426
Grijpstra kreeg tijdens het napraten van de vrijspraak infolunch er vandaag ook weer van langs.
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:05:39 #257
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_46328546
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:37 schreef Sessy het volgende:
Grijpstra kreeg tijdens het napraten van de vrijspraak infolunch er vandaag ook weer van langs.
Fysiek?
pi_46341868
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:58 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Je bent wel een beeeetje een hork nu he lieverd . Maar mag het dan ook niet meer over Magister JFT gaan hier? En de ultra-gave Tilburgse Bedrijven dagen? Ik gok dat dit probleem dan ook gelijk is opgelost! Want goh, hoe zou het toch komen?
[..]
Als jullie dan eens iets van betekenis posten.
pi_46344743
Mee eens!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:06:16 #260
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_46361257
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:34 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Als jullie dan eens iets van betekenis posten.
He, het was altijd hartstikke leuk hier totdat het een soort "Kom naar de Bedrijvendagen in Tilburg"-reclame topic dan wel een "ik wil zelfmoord plegen maar open liever geen topic in R&P" topic werd. Maakt mij verder niet uit, ik voer m'n juridisch-sociale gesprekken en discussies tegenwoordig elders
Nulla verba sed acta
pi_46361890
Ik durf het haast niet meer te zeggen hier, maar ik heb me gisteren ingeschreven voor de JBT.

Heb als eerste voorkeur de AIVD opgegeven, want het lijkt me wel heel interessant om daar eens wat meer over te weten te komen.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:01:53 #262
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_46362939
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:28 schreef bladibladibla het volgende:
Ik durf het haast niet meer te zeggen hier, maar ik heb me gisteren ingeschreven voor de JBT.

Heb als eerste voorkeur de AIVD opgegeven, want het lijkt me wel heel interessant om daar eens wat meer over te weten te komen.
Ik ben er waarschijnlijk ook, dus we kunnen spot-de-fokker-maar-niet-te-obvious gaan spelen (want de medemens hoeft natuurlijk niet te weten dat ik nerderige activiteiten als deze onderneem )
Nulla verba sed acta
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:44:31 #263
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46364225
Zo, ik heb me ook ingeschreven voor de JBT. Als Rita, Leonoor, Bram en Cees langskomen, dan kan ik het natuurlijk niet laten afweten.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:44:52 #264
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46364235
Ik wil trouwens melden dat ik verkouden ben.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:37:27 #265
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_46371848
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:44 schreef Pool het volgende:
Ik wil trouwens melden dat ik verkouden ben.
Och arme! Ik zeg, laat je homies Appelsap Mild voor je halen, dat is echt , en je voelt je na 3 glaasjes zoooo gezond worden (ervaringsdeskundige ).

Ik heb overigens net hoor/werkcollege gehad van Steven Schuit van Allen en Overy, leuke vent!
Nulla verba sed acta
pi_46372148
Ik vind college van die praktijkpipo´s altijd wel mooi.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46376761
JBT? Is dat weer joh ?
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:41:03 #268
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46393752
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:37 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Och arme! Ik zeg, laat je homies Appelsap Mild voor je halen, dat is echt , en je voelt je na 3 glaasjes zoooo gezond worden (ervaringsdeskundige ).

Ik heb overigens net hoor/werkcollege gehad van Steven Schuit van Allen en Overy, leuke vent!
Ik ben al aan de honingdropjes, maar bedankt voor de tip.

Steven Schuit heb ik ook ooit een kort college van gehad op een business course van A&O. Echt een toffe kerel ja, hij was in feite ook de grote man daar.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:11:40 #269
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_46394576
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik ben al aan de honingdropjes, maar bedankt voor de tip.

Steven Schuit heb ik ook ooit een kort college van gehad op een business course van A&O. Echt een toffe kerel ja, hij was in feite ook de grote man daar.
Ik heb nu gewoon 10 weken lang 3 uur per week college van hem .

In welke kantoren ben jij overigens geinteresseerd, vroeg ik me af..?
Nulla verba sed acta
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:20:59 #270
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46394828
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:11 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb nu gewoon 10 weken lang 3 uur per week college van hem .

In welke kantoren ben jij overigens geinteresseerd, vroeg ik me af..?
Tien weken lang drie uur college? Echt mooi! Zit je in dat speciale A&O programma met die 4 dagen Hong Kong aan het eind ofzo? Of werkt hij gewoon aan de UU?

Ik wil graag eerst promoveren. Niet omdat het bepaald broodnodig is voor een leuke carrière, want dat is het niet, maar ik wil wat meer verdieping en een boek met mijn naam erop. Maar na de promotie wil ik waarschijnlijk wel bij een groot kantoor solliciteren, waarbij De Brauw tot nu toe mijn favoriet is. Maar goed, je weet niet wat voor huisje-boompje-beestje dingen daar in die drie jaar nog tussen kunnen komen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:56:36 #271
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_46397449
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:20 schreef Pool het volgende:

[..]

Tien weken lang drie uur college? Echt mooi! Zit je in dat speciale A&O programma met die 4 dagen Hong Kong aan het eind ofzo? Of werkt hij gewoon aan de UU?

Ik wil graag eerst promoveren. Niet omdat het bepaald broodnodig is voor een leuke carrière, want dat is het niet, maar ik wil wat meer verdieping en een boek met mijn naam erop. Maar na de promotie wil ik waarschijnlijk wel bij een groot kantoor solliciteren, waarbij De Brauw tot nu toe mijn favoriet is. Maar goed, je weet niet wat voor huisje-boompje-beestje dingen daar in die drie jaar nog tussen kunnen komen.
Hij is verbonden aan de UU, echt top . Ik zit verder niet in de A&O klas ie 5 maanden college krijgt na afstuderen en dan naar Hong Kong gaat, hoewel me dat achteraf ook wel echt heel erg leuk had geleken. Maar goed, je kunt natuurlijk niet alles hebben. En huisje-boompje-beest is ook heel erg (zelfs in je eentje!).
Nulla verba sed acta
pi_46461686
Van de frontpage:
quote:
Moszkowicz heeft zojuist bekendgemaakt dat hij zich terugtrekt uit de zaak Holleeder. Hij doet dit omdat het niet meer in het belang van zijn cliënt is om door te gaan, aldus Moszkowicz. Wel benadrukt hij dat het een zwarte dag in het Nederlands Strafrecht is. Holleeder zou hebben aangegeven Moszkowicz als raadsman te willen, en een verdachte zou de raadsman moeten hebben die hij wenst.

Jan-Hein Kuijpers zal Moszkowicz opvolgen als advocaat van Holleeder. Moszkowicz zal in hoger beroep gaan tegen het vonnis van de rechter dat hij onder andere maffiamaatje genoemd mag worden.
Wat ik hier van moet vinden weet ik niet. Ik heb Moszkowicz altijd een beetje typisch gevonden, met zijn optredens bij RTL Boulevard etc., maar het feit dat hij zelfs in de dossiers in de Holleeder-zaak voorkomt (niet als verdachte, maar wel als betrokkene) is natuurlijk heel vreemd.
pi_46464131
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:57 schreef bladibladibla het volgende:
Van de frontpage:
[..]

Wat ik hier van moet vinden weet ik niet. Ik heb Moszkowicz altijd een beetje typisch gevonden, met zijn optredens bij RTL Boulevard etc., maar het feit dat hij zelfs in de dossiers in de Holleeder-zaak voorkomt (niet als verdachte, maar wel als betrokkene) is natuurlijk heel vreemd.
Hij zit zelf met z'n neus overal tussen. Hoewel de vrijheid om te kiezen wie je zaak behartigt voorop moet staan, kan je als advocaat zelf zo'n onhoudbare situatie veroorzaken. Hier wordt nu veel sensatie bij gehaald, maar persoonlijk vind ik de afhandeling van de Schiedammer Parkmoord toch wel een zwartere dag voor het Nederlandse strafrecht.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_46480827
Ik heb nu als bijvak voor het notariele traject het vak Omgevingsrecht. Heeft iemand anders dit ooit gedaan? Gaat over bestemmingsplannen etc. (voor zover ik het nu al kan overzien, ben pas bij het 2e hoofdstuk).
pi_46481935
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 03:19 schreef VoreG het volgende:
Ik heb nu als bijvak voor het notariele traject het vak Omgevingsrecht. Heeft iemand anders dit ooit gedaan? Gaat over bestemmingsplannen etc. (voor zover ik het nu al kan overzien, ben pas bij het 2e hoofdstuk).
Ik volg nu ruimtelijk bestuursrecht. Zal voor een deel wel vergelijkbaar zijn.
Gebruik jij ook het boek van Van Buuren?
Lelijke @@p!
pi_46492744
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:13 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ik volg nu ruimtelijk bestuursrecht. Zal voor een deel wel vergelijkbaar zijn.
Gebruik jij ook het boek van Van Buuren?
Ja, hoofdlijnen Ruimtelijk bestuursrecht. Vind het wel een fijn en duidelijk boek.

Ik heb ook college van hem, aardige vent, kan het zeer goed uitleggen/verduidelijken. Helemaal met praktijkvoorbeelden (hij is namelijk ook rechter) en hij heeft de nodige kritiek op politieke beslissingen waar hij zich aan dient te houden.

[ Bericht 21% gewijzigd door VoreG op 20-02-2007 19:14:51 ]
pi_46512163
Ik leef in het verleden.

Nog iets te melden over case Milosevic?
pi_46512834
quote:
Naar welk boek verwees ik jou vorig jaar?
pi_46513061
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:22 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Naar welk boek verwees ik jou vorig jaar?
Hoofdlijnen Ruimtelijk Bestuursrecht?
pi_46620766
quote:
Ik heb het vak vorig jaar gedaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46623529
http://www.geocities.com/de_aantekeningen/ is geupdate en er staat nu o.a. een samenvatting rechtsfilosofie B op (rechtsonderin), voor wie dat vak nog moet doen. En Europees Gemeenschapsrecht en Rechtsfilosofie doe ik dit jaar weer (5.4 resp 5 gehaald) dus die worden ook nog geupdate. Ook mijn bachelorscriptie staat online voor wie wil kijken wat de bedoeling is van zo'n ding bij het eindvak en een paar losse stukjes van oefenrechtbank staan erop.
pi_46894375
Ik heb Sessy weer in het echt gezien

Was overigens best een dodelijk saaie borrel, of niet?

Verder wil ik ook even melden dat ik tot nu toe al mn vakken heb gehaald
pi_46894989
Ik vond 't wel te doen maar de barman snapte echt niet wat ik wilde toen ik om iets gedestilleerds vroeg, met geen mogelijkheid (en bier en wijn en zo mag ik niet hebben), dus ik bedoel maar. Ik was rond een assepoester-tijdstip weggegaan. Ik was ook redelijk op. Ik kwam al van een afscheidsfeestje van een huisgenootje naar dat feest toe, dat scheelt.

Ik doe mee aan de snelpleitwedstrijden maandag. Iemand anders van hier ook wellicht?

Ik zou je trouwens niet herkennen als ik je weer zag moet ik eerlijk bekennen.

[ Bericht 38% gewijzigd door Sessy op 04-03-2007 01:03:44 ]
pi_46966480
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:54 schreef Sessy het volgende:
Ik doe mee aan de snelpleitwedstrijden maandag. Iemand anders van hier ook wellicht?
Uiteraard heb ik meegedaan. Ik moest m'n titel verdedigen. Niet gelukt. Op een paar decimalen na de finalerondes gemist. Tijdens de eerste ronde hadden we te weinig punten gescoord. Ik had zelfs het idee dat onze juryleden de casus niet goed gelezen hadden

Ik heb de tweede ronde gepleit, met de een-na-hoogste cijfers van die ronde

Gelukkig mochten we met ons team de wisselbeker van vorig jaar houden
Lelijke @@p!
pi_46970598
Hihi, Vrijspraak 1 en 2 had het niet al te best gedaan moet ik eerlijk bekennen. Maar er vielen ook veel mensen op 't laatste moment uit ivm ziekte en zo.

Op een geven moment moesten we tegen een team uit Maastricht... Pffft... Ja juridisch was het betoog in orde, maar moest ze daar nou echt een halfuur over doen? Elke keer dat ik dacht van, ik val dadelijk in slaap, leek het erop dat ze het af ging sluiten en toen had ze NOG iets wat ze wilde vertellen.
Ik ben gelijk genezen van mijn idee om misschien ooit een keer rechter te worden. Als je dan naar dat soort zooi moet luisteren!
Groepsgenoten schoven briefjes in de ronde met "langdradig! " en zo erop.
pi_46971243
Die lui van die pleitgenootschappen horen zichzelf natuurlijk graag praten. Ik zou ook niet anderhalf uur in de trein gaan zitten om een paar minuten aan het woord te zijn.

Hoewel een pleidooi maar 10 minuten mocht duren, ben ik daar toch - lullend als Brugman - ruim overheen gegaan
Lelijke @@p!
pi_47043447
Haal mij maar uit de OP, ik heb de deur van de OU achter me dichtgetrokken.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_47043746
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Je blijft welkom
Lelijke @@p!
pi_47043962
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Je blijft welkom
Da's dan weer positief.Zet me dan maar bij Sov in het rijtje
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:47:52 #291
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47043995
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Hebben die een deur dan?
pi_47044016
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:47 schreef Pool het volgende:

[..]

Hebben die een deur dan?
Jazeker, zelfs een hele campus.

Waar ik twee keer ben geweest: één keer voor de oefenrechtbank die tevens afsluiting van m'n bachelor was en één keer voor een mondeling tentamen voor m'n laatste vak en meteen erna de verdediging van m'n scriptie.
pi_47051086
bijna tentamen periode weer
pi_47053117
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:57 schreef Originele_Naam het volgende:
bijna tentamen periode weer
Nu tentamens?

Ik heb die altijd alleen maar in december en mei.

Ik word trouwens helemaal gek: ik moet zo ontzettend veel doen voor mijn vakken, niet normaal meer. En alle 6 de opdrachten/werkstukken/thesis moeten op 3 mei ingeleverd worden. Waarschijnlijk ben ik daarna dood
pi_47053841
Fuck, vanmiddag videotraining en ik ben m'n stem weer kwijt.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:43:21 #296
170143 Markal
Prat at the back
pi_47066671
Hmmm, zet mij er ook maar bij dan. Radboud Universiteit, Nederlands Recht en bezig met mijn afstudeerscriptie. Nog een paar maandjes (als het goed is) en ik ben klaar en niet te vroeg ook, aangezien ik er in totaal 7 jaar over gedaan zal hebben als ik in de zomer afstudeer. Ik weet het, ik weet het, schandalig lang..... Mijn oudste zus zegt dat het komt omdat ik een 'slacker' ben. Ikzelf prefereer de term energie-behoudend.
pi_47090749
Is er geen upgrade voor windows voor juristen of zo. Ik ben het zat om Word om de haverklap te moeten uitleggen dat implementatie, onbillijk, omtrent, reeds, en nog meer van dit soort woordjes GEEN fouten zijn.
Als ze met rood onderstreept worden kun je ze gewoon aan een woordenlijst toevoegen maar met van die groen onderstreepte woordjes kan dat niet... Of weet er iemand een manier? Behalve elke keer "zin negeren" aanklikken?
pi_47090922
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:06 schreef Sessy het volgende:
Is er geen upgrade voor windows voor juristen of zo. Ik ben het zat om Word om de haverklap te moeten uitleggen dat implementatie, onbillijk, omtrent, reeds, en nog meer van dit soort woordjes GEEN fouten zijn.
Als ze met rood onderstreept worden kun je ze gewoon aan een woordenlijst toevoegen maar met van die groen onderstreepte woordjes kan dat niet... Of weet er iemand een manier? Behalve elke keer "zin negeren" aanklikken?
grammatica-controle uitzetten.
pi_47093526
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:53 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Nu tentamens?

Ik heb die altijd alleen maar in december en mei.

Ik word trouwens helemaal gek: ik moet zo ontzettend veel doen voor mijn vakken, niet normaal meer. En alle 6 de opdrachten/werkstukken/thesis moeten op 3 mei ingeleverd worden. Waarschijnlijk ben ik daarna dood
Jah 28 maart en verder, 4 tentamens, waarvan 2 herkansingen
pi_47097972
De spellingscontrole van Word is echt dramatisch, ook om economische stukken te schrijven. Ik heb het woord 'agency' van 'acengy theorie' nu al 100 keer toegevoegd aan de woordenlijst, maar hij blijft hem fout rekenen.
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:18 schreef Originele_Naam het volgende:
Jah 28 maart en verder, 4 tentamens, waarvan 2 herkansingen
Succes ermee dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')