abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:27:33 #101
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_45083758
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:23 schreef Thisbe het volgende:
Jullie mogen me feliciteren, eindelijk, eindelijk heb ik de twee Meestertitels binnen weten te harken!
Nu is mijn leven wel voorgoed voorbij
Gefeliciteerd! Ik zou nog maar voor een derde mr. titel gaan, want anders moet je werken en dat zuigt. Dan moet je ver voor een normale tijd je bed uit en 8 keer zo lang werken als je concentratief aankunt. Met het vooruitzicht dat je met mazzel 5 weekjes per jaar vakantie hebt.

Maar: gefeliciteerd! En werkze

Gefeliciteerd
Oneerlijk is het snelst
pi_45086947
Iemand een tip voor het tentamen Staatsrecht 1a?

Ik als HBO'er heb dat vak als keuzevak gekozen aan de RUG, en heb 15 januari tentamen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_45095210
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:42 schreef StarGazer het volgende:
Iemand een tip voor het tentamen Staatsrecht 1a?

Ik als HBO'er heb dat vak als keuzevak gekozen aan de RUG, en heb 15 januari tentamen.
een tip? Neem je wetboek publiekrecht mee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 7 januari 2007 @ 10:06:17 #104
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_45102187
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:16 schreef Argento het volgende:

[..]

een tip? Neem je wetboek publiekrecht mee.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_45103171
Ah, blijkbaar gaat comap om 12.30 op dinsdag open.

Nog een tip voor het tentamen: plak post-it notes in het bovengenoemde wetboek
pi_45105910
Dank voor de felicitaties!
Ik ga denk ik eerst maar eens heel lang op Bora Bora in een hangmat ga liggen, en daarna maar eens kijken waar ze zitten te wachten op mr. Thisbe.
Overigens is het niet gebruikelijk om twee keer mr. te voeren, dat ziet er ook niet uit. MAAR het geeft wel enorm voldoening dat het gelukt is!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_45106578
Gefeliciteerd Thisbe! Misschien kun je mr.2 als titel voeren?

Sessy: ik dacht dat Comap morgenmiddag al openging, maar ik kan het nu nergens meer vinden in de studiegids. Thank God hoef ik me maar voor 1 werkgroep in te schrijven.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_45108174
Idem hier.

Ach en anders zijn er altijd nog de avondcolleges.
  zondag 7 januari 2007 @ 19:49:03 #109
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_45118742
quote:
Jullie mogen me feliciteren, eindelijk, eindelijk heb ik de twee Meestertitels binnen weten te harken!
Van harte gefeliciteerd met je slagen. Heb je twee masters gedaan of twee studies rechten (Ned. en fiscaal oid)? En wat ga je nu allemaal doen naar aanloop ve baan?
Before all else, be armed.
pi_45153653
Zijn er trouwens nog Fok!kers hier die Fiscaal Recht studeren?
pi_45166768
bachelorscriptie binnen, voldoende studiepunten om oefenrechtbank te doen, jay!
pi_45167559
correct me if i'm wrong maar met het behalen van een master ben je toch geen mr. meer, maar master of blabla.
ik dacht dat je de oude titels niet meer mocht gebruiken
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:26:36 #113
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45170087
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 00:53 schreef Sessy het volgende:
bachelorscriptie binnen, voldoende studiepunten om oefenrechtbank te doen, jay!
Netjes. Op welk rechtsgebied schrijf je in voor de oefenrechtbank?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:37:39 #114
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_45170234
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:39 schreef Repeat het volgende:
correct me if i'm wrong maar met het behalen van een master ben je toch geen mr. meer, maar master of blabla.
Ok, ik corrigeer je even, want je bent inderdaad wrong.
quote:
Wet op het hoger onderwijs:

Artikel 7.19a. Graden Bachelor en Master
1. Degene aan wie op grond van artikel 7.10a een graad is verleend, is gerechtigd die graad in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen, desgewenst aangevuld met de vermelding, bedoeld in artikel 7.10a, vierde lid.
2. De graad, bedoeld in het eerste lid, en de toevoegingen, bedoeld in artikel 7.10a, eerste lid, worden als volgt aangeduid:
a. Bachelor: B,
b. Master: M,
c. Bachelor met de toevoeging «of Arts»: BA,
d. Bachelor met de toevoeging «of Science»: BSc,
e. Bachelor met een andere toevoeging als bedoeld in artikel 7.10a, eerste lid, derde volzin,
f. Master met de toevoeging «of Arts»: MA,
g. Master met de toevoeging «of Science»: MSc, en
h. Master met een andere toevoeging als bedoeld in onderdeel e.
3. Indien artikel 7.10a, eerste lid, derde volzin, toepassing heeft gevonden, worden de afkorting van de desbetreffende graden met toevoegingen bij ministeriėle regeling vastgesteld.
4. De graad en de toevoeging worden, afgekort, in de naamsvermelding achter de naam geplaatst, desgewenst aangevuld met de vermelding, bedoeld in artikel 7.10a, vierde lid.

Artikel 7.20. Titels ir., mr., drs., ing. en bc.

1. Degene die op grond van artikel 7.19a gerechtigd is een graad in het wetenschappelijk onderwijs in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen, is tevens gerechtigd tot het voeren van:
a. de titel ingenieur, afgekort tot ir., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van de landbouw en natuurlijke omgeving of op het gebied van de techniek,
b. de titel meester, afgekort tot mr., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van het recht, of
c. de titel doctorandus, afgekort tot drs., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft waarop de onderdelen a en b niet van toepassing zijn.
2. Degene die op grond van artikel 7.19a gerechtigd is een graad in het hoger beroepsonderwijs in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen, is tevens gerechtigd tot het voeren van:
a. de titel ingenieur, afgekort tot ing., indien het een bacheloropleiding in het hoger beroepsonderwijs betreft op het gebied van de landbouw en natuurlijke omgeving of op het gebied van de techniek, of
b. de titel baccalaureus, afgekort tot bc., indien het een bacheloropleiding in het hoger beroepsonderwijs betreft waarop onderdeel a niet van toepassing is.
3. De in het eerste en tweede lid genoemde titels worden, afgekort, voor de naam geplaatst.
4. Het eerste lid is niet van toepassing op masteropleidingen, bedoeld in artikel 7.3b.
5. De betrokkene maakt een keuze uit het tot uitdrukking brengen in de eigen naamsvermelding van een graad als bedoeld in artikel 7.10a en het voeren van een titel als bedoeld in dit artikel.
Ergo, mr. drs. here I come (want de keuze uit 7.205 lijkt me duidelijk...)
En nu ben ik weer weg hier.
Nulla verba sed acta
pi_45170272
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:39 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij zit Thisbe nog in de laatste lichting van het doctoraalsysteem. Op de UvT kon je tot en met 31-12-2006 nog afstuderen in dat systeem. De titel die je daardoor krijgt is nog gewoon meester in de rechten: mr. dus.

De meeste anderen hier zitten al in het BaMa-systeem en zullen dus de titel LL.M (Master of Laws) of MA (Master of Arts) in Law krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meester_in_de_rechten
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:47:22 #116
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_45171391
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:40 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Volgens mij zit Thisbe nog in de laatste lichting van het doctoraalsysteem. Op de UvT kon je tot en met 31-12-2006 nog afstuderen in dat systeem. De titel die je daardoor krijgt is nog gewoon meester in de rechten: mr. dus.

De meeste anderen hier zitten al in het BaMa-systeem en zullen dus de titel LL.M (Master of Laws) of MA (Master of Arts) in Law krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meester_in_de_rechten
Je mag zelf kiezen. Op de achterkant van mijn doctoraalbul staat trouwens ook dat ik LLM of MA mag voeren.
pi_45173317
quote:
Beetje verlaat ondertussen, maar alsnog: van harte gefeliciteerd!
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_45173442
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Netjes. Op welk rechtsgebied schrijf je in voor de oefenrechtbank?
Ja dat is een beetje een verhaal apart. In principe recht in informatisering. Maar dat komt Vrijspraak wat minder goed uit dus we gaan iets anders proberen te regelen misschien dus dat kan nog veranderen.
En je moest je al maanden geleden hebben ingeschreven trouwens.
pi_45173528
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:37 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ok, ik corrigeer je even, want je bent inderdaad wrong.
[..]

Ergo, mr. drs. here I come (want de keuze uit 7.205 lijkt me duidelijk...)
En nu ben ik weer weg hier.
duidelijk
pi_45174054
Dood aan COMAP en de electronische studiegids!
pi_45174422
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:39 schreef bladibladibla het volgende:
Is het weer zover?
Gewoon over een half uurtje weer inloggen joh, en dan als 'reservestudent' betiteld worden
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_45174617
Pfffft... het systeem ligt plat dus ik kan me niet meer inschrijven voor Europees Gemeenschapsrecht in de Praktijk en aangezien dat ik dat vak voor de 2de keer moet gaan doen vrees ik er echt voor.
Strafprocesrecht staat er helemaal niet bij! Wat is dat nou voor onzin.

Ik moet dadelijk trainen trouwens.
pi_45174677
Volgens mij is het bij mij nu gelukt. Ik had alleen ingepland om bij EG-recht in werkgroep 1 te gaan zitten, maar die blijkt alleen voor mensen die geen Inleiding IER gevolgd hebben te zijn.

Vervelend is dat ik ook voor een vriendinnetje moest inschrijven, maar dat is volgens mij niet helemaal goed gegaan...
pi_45174980
Voor zover ik weet hoefde ik dit semester mezelf nergens via Comap in te schrijven. En als dat wel zo was, was ik er toch niet doorheen gekomen. Ik controleer het later nog wel eens.
Lelijke @@p!
pi_45176826
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:39 schreef bladibladibla het volgende:
Degene die dat hele inschrijfsysteem bedacht heeft is indd totaal achterlijk
Ik wou ook om 12.45 inschrijven en ja hoor, de hele boel plat.... nu kan ik me voor ondernemingsrecht niet eens meer inschrijven omdat alles volzit. Stelletje achterlijke bosgladiolen daar.. elke keer hetzelfde gezeik bij het begin van het blok. maak per faculteit gewoon een aparte inschrijfdag ofzo.
pi_45184297
Hmm ik heb me nu geloof ik wel aardig kunnen inschrijven voor een strafprocesrecht werkgroep, de tijd komt wel goed uit, hij is er later bij toegevoegd en ze menen dat hij van 9.45 tot 12.30 is (de andere groepen zijn maar 2 uur) mja ik zou 't niet eens erger vinden als hij langer is. En ik lees nergens dat die werkgroep iets speciaals is of zo, misschien hebben ze zich vertypt.

Met europees gemeenschapsrecht is het enige groep dat nog vrij stond eentje die samenvalt met oefenrechtbank. Vorig jaar hadden ze ook al catastrofaal te weinig plaatsen. Anders spreek ik ff met de docenten of ga ik naar 't avondcollege.
pi_45184309
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:20 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Degene die dat hele inschrijfsysteem bedacht heeft is indd totaal achterlijk
Ik wou ook om 12.45 inschrijven en ja hoor, de hele boel plat.... nu kan ik me voor ondernemingsrecht niet eens meer inschrijven omdat alles volzit. Stelletje achterlijke bosgladiolen daar.. elke keer hetzelfde gezeik bij het begin van het blok. maak per faculteit gewoon een aparte inschrijfdag ofzo.
En per vak een aparte inschrijftijd met een kwartier/halfuur verschil of zo.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:14:46 #128
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_45184543
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 09:41 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Dus dat is al de tweede dubbele master hier, wat een helden in dit topic

Wij werken in Tilburg met blokken, maar die blokken duren meestal een semester Aan het eind van dat blok hebben we tentamen. Sommige kleinere vakken duren maar de helft daarvan.

Ik speel helaas ook bijna nooit BF2 meer, maar ook ik heb als goed voornemen gemaakt om het toch weer eens op te starten

@Thisbe: Gefeliciteerd
Ik heb nu nog twee tentamens te gaan. Daarna ga ik beginnen aan mijn stage waar ik echt zin in heb. Het spelen is een beetje verpest door die nieuwe BF, die 2140 ofzo. Sindsdien speel ik het nooit meer. Was best lachen vroegah ...
pi_45186876
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:14 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Ik heb nu nog twee tentamens te gaan. Daarna ga ik beginnen aan mijn stage waar ik echt zin in heb. Het spelen is een beetje verpest door die nieuwe BF, die 2140 ofzo. Sindsdien speel ik het nooit meer. Was best lachen vroegah ...
Dat waren nog eens tijden BF2142 is indd zwaar ruk, die speel ik ook niet. Maar ja, nog genoeg drukbevolkte servers die BF2 draaien. Maar als ik het speel speel ik meestal de Project-Reality Mod, zo zou BF2 in eerste instantie moeten zijn uitgebracht

Bij Recht&Management moet ik ook in het derdejaar stage lopen, is het nu eigenlijk nog moeilijk om een stageplaats te vinden of is dat best makkelijk te regelen?
pi_45187905
AGGGHHH ik word gek van m'n huisgenoot. Hij loopt de hele avond al te fluiten terwijl ik probeer te leren. Oordopjes, nu!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:23:08 #131
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_45189792
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:17 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Dat waren nog eens tijden BF2142 is indd zwaar ruk, die speel ik ook niet. Maar ja, nog genoeg drukbevolkte servers die BF2 draaien. Maar als ik het speel speel ik meestal de Project-Reality Mod, zo zou BF2 in eerste instantie moeten zijn uitgebracht

Bij Recht&Management moet ik ook in het derdejaar stage lopen, is het nu eigenlijk nog moeilijk om een stageplaats te vinden of is dat best makkelijk te regelen?
Hangt ervan af waar je wilt stage lopen. Bij de grotere kantoren is er relatief veel plaats maar zijn ze niet makkelijk. Over solliciteren bij de middelgrote en kleine kantoren weet ik eerlijk gezegd niet veel. Ervaring leert wel dat je het beste via via een stage kunt regelen, dus via de achterdeur ipv de 'gewone' weg. Dan kom je meestal op de grote stapel terecht en dan heb je minder kans tenzij je echt een uitblinker bent. Dus een keer een leuk gesprek voeren met een recruiter die je bijv. tegenkomt op een beurs of een in-house dag. Of meedoen aan een masterclass.
pi_45204746
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:17 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Echt? Ik hoef dat dit jaar helemaal niet...
pi_45204986
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:34 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Echt? Ik hoef dat dit jaar helemaal niet...
Mm..ik had een of andere voorlichtingsavond voor tweedejaars R&M-ers een tijdje geleden. En daar werd toen verteld dat we stage moesten lopen en dat we zelf een stageplaats moesten vinden. Volgens mij was dat toch echt in het derde jaar. Lijkt me sterk dat je in je master nog stage moet lopen

Maar wel raar dat jij dat nu niet hebt..Een meisje (die Anniek Hos die ook op de UvT-site staat op de R&M-pagina) kwam toen een verhaal houden over haar stageperiode bij een Amsterdams advocatenkantoor, maar mss deed zij dat vrijwillig ofzo Het staat niet echt duidelijk ergens vermeld, maar ja, ik neem aan dat ik tzt daar wel meer over zal horen als het echt zo is
pi_45206567
Ik was ook bij de avond! Dat verhaal over die stage ging toch echt over de master. Ik weet niet hoe ze dat in het derde jaar willen proppen: ik heb 5 vakken (en eentje van vorig jaar) en een stage erbij plannen gaat gewoon echt niet.
pi_45206757
Helemaal niemand hier die het mooie vakgebied Fiscaal Recht studeert?
pi_45208438
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:51 schreef bladibladibla het volgende:
Ik was ook bij de avond! Dat verhaal over die stage ging toch echt over de master. Ik weet niet hoe ze dat in het derde jaar willen proppen: ik heb 5 vakken (en eentje van vorig jaar) en een stage erbij plannen gaat gewoon echt niet.
Grappig dat jij er ook was, was jij ook helemaal tot het eind gebleven? Maar dan had ik dat verkeerd begrepen Das dan duidelijk

Is een semester naar het buitenland eigenlijk nog mogelijk bij je master of moet je als je dat wilt het in het derde jaar doen?
pi_45208461
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:58 schreef DonJames het volgende:
Helemaal niemand hier die het mooie vakgebied Fiscaal Recht studeert?
Ehm helaas..heb er wel nog een tijdje over nagedacht, maar uiteindelijk toch maar voor Recht&Management gekozen
pi_45210626
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:52 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Grappig dat jij er ook was, was jij ook helemaal tot het eind gebleven? Maar dan had ik dat verkeerd begrepen Das dan duidelijk

Is een semester naar het buitenland eigenlijk nog mogelijk bij je master of moet je als je dat wilt het in het derde jaar doen?
Ik was ook die-hard tot het eind gebleven. De cake in de pauze gaf de doorslag

Volgens mij is het makkelijker om in je master een half jaar naar het buitenland te gaan. Er zijn Engelstalige masters die overeenkomsten hebben met andere universiteite. Dat is helemaal ideaal, want zo is veel al voor je geregeld.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:10:41 #139
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45210942
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:58 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Volgens mij is het makkelijker om in je master een half jaar naar het buitenland te gaan. Er zijn Engelstalige masters die overeenkomsten hebben met andere universiteite. Dat is helemaal ideaal, want zo is veel al voor je geregeld.
Je loopt dan wel vrijwel altijd wat vertraging op, maar dat is niet zo erg. Die stage- of buitenlandervaring betaalt zichzelf terug in betere arbeidsmarktkansen. Er zijn trouwens ook scriptiestages, dan schrijf je je afstudeerscriptie vanaf een advocatenkantoor.
pi_45211388
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Pool het volgende:
Er zijn trouwens ook scriptiestages, dan schrijf je je afstudeerscriptie vanaf een advocatenkantoor.
Hoe gaat dat in zijn werk? Loop je dan mee bij een advocatenkantoor en schrijf je je scriptie over de zaken en onderwerpen die je daar behandelt?

Zoiets lijkt me wel heel leuk om te doen: is een keer wat anders dan alleen literatuuronderzoek doen. Maar goed, ik heb nog ruin 1,5 jaar voordat ik daar over na ga denken. Volgend jaar mijn civiel effect doen, wat leuke vakken erbij en eventueel wat vakken van mijn master doen, zodat ik dan meer tijd heb voor een eventuele stage.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:32:45 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45211649
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:24 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Hoe gaat dat in zijn werk? Loop je dan mee bij een advocatenkantoor en schrijf je je scriptie over de zaken en onderwerpen die je daar behandelt?

Zoiets lijkt me wel heel leuk om te doen: is een keer wat anders dan alleen literatuuronderzoek doen. Maar goed, ik heb nog ruin 1,5 jaar voordat ik daar over na ga denken. Volgend jaar mijn civiel effect doen, wat leuke vakken erbij en eventueel wat vakken van mijn master doen, zodat ik dan meer tijd heb voor een eventuele stage.
Soms hebben ze op het kantoor een idee over iets dat ze uitgezocht willen zien worden, maar je kunt ook zelf met een plan komen. Ik weet wel dat ze bijvoorbeeld bij AKD Prinsen graag hebben dat je daar eerst een gewone stage komt lopen en pas daarna kom je in aanmerking voor een scriptiestage. Maar dat zal per kantoor verschillen, vaak staat er wel iets over op de websites van de kantoren.

Wel een goed plan trouwens, zo'n tussenjaar waarin je je civiel effect haalt. Kun je dan niet beter ook alvast een stage in dat jaar plannen? Ik zou in elk geval langs bedrijvendagen, business courses en masterclasses gaan.
pi_45212303
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:53 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Ehm helaas..heb er wel nog een tijdje over nagedacht, maar uiteindelijk toch maar voor Recht&Management gekozen
Hmm, jammer. Aan de andere kant is dat wel weer goed voor mijn marktwaarde natuurlijk.
pi_45213759
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:58 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Dan hebben we elkaar wss wel gezien, want op het eind was het behoorlijk rustig Die cake in de pauze was indd een mooie reden om te blijven, zeker nadat het 3 uur duurde voordat ze die ene vent hadden gevonden

Maar das wel beter dan. Ik wil namelijk op zich best nog een tijdje naar de VS. Nu zal dat wel lastig worden omdat er volgens mij wel meer mensen zijn met dat idee Maar volgend studiejaar wil ik dat eigenlijk niet ivm mijn sport. Dat is dan namelijk mijn laatste jaar in een jongerencategorie, dus dan wil ik nog een jaar alles daarop zetten. Maar in mijn master lijkt het me een heel mooie ervaring
pi_45214602
Morgen me tentamen rechtsvinding, klote zooi, maarja je mag toch alles herkansen
pi_45215246
Ik wist niet dat je een afstudeerstage kon doen als jurist, ik dacht dat dat meer iets voor economen was. Lijkt me wel gaaf eigenlijk.
Hmm toch maar eens meedoen met de bedrijvendagen dit jaar.
pi_45217136
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:32 schreef Pool het volgende:
Wel een goed plan trouwens, zo'n tussenjaar waarin je je civiel effect haalt. Kun je dan niet beter ook alvast een stage in dat jaar plannen? Ik zou in elk geval langs bedrijvendagen, business courses en masterclasses gaan.
Daar zit ik zelf ook over na te denken, maar ik wil eerst even gaan uitvinden wat de mogelijkheden zijn. Dat wordt dus in ieder geval een bezoekje aan de Juridische Bedrijvendagen

Probleem is dat ik zelf nog totaal geen idee heb welke kant ik op wil. Ik vind vanalles leuk, dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Dat moet ik dit komende semester eerst maar eens gaan uitvinden.
pi_45276044
Rechtsbescherming gehaald met een 7,5!
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:36 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Maar das wel beter dan. Ik wil namelijk op zich best nog een tijdje naar de VS. Nu zal dat wel lastig worden omdat er volgens mij wel meer mensen zijn met dat idee
Een vriend van mij (die weliswaar Economie doet) is ook uitgekozen om volgend jaar een semester naar Florida te gaan. Er waren 7 kandidaten en van alle kandidaten had hij de slechtste cijferlijst, maar wel de beste motivatie. Als je echt wil worden je kansen vanzelf groter, dat gaf de selectiecommissie zelf toe. Mensen die niet echt willen worden meteen afgeschreven.
pi_45289686
Ik heb 'm ook gehaald.
pi_45300653
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Uit de voorloper van het NJ deze uitspraak:

1888 ;de Belgische Marie Popelin, doctor in de rechten, verzoekt als eerste vrouw toelating tot de advocatuur. hierop betoogde de Procureur-generaal bij het Hof van Beroep: 'De dag waarop een vrouw de Orde zal binnentreden, zal de Orde van Advocaten ophouden te bestaan.' het Hof wijst haar verzoek af.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:57:46 #150
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_45305583
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:57 schreef Thisbe het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Uit de voorloper van het NJ deze uitspraak:

1888 ;de Belgische Marie Popelin, doctor in de rechten, verzoekt als eerste vrouw toelating tot de advocatuur. hierop betoogde de Procureur-generaal bij het Hof van Beroep: 'De dag waarop een vrouw de Orde zal binnentreden, zal de Orde van Advocaten ophouden te bestaan.' het Hof wijst haar verzoek af.
Toen hadden ze tenminste nog de ballen om die vrouwtjes te weren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')