heej senestaquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja![]()
![]()
Marietjeswat leuk dat je er weer bent!
En dromenvanger![]()
Ik slik dus anti depressiva zoals ik net al zei, en ik ben toen gestopt een tijdje, wie weet had ik beter niet kunnen stoppen ermee. Kan zijn dat ik het gewoon nodig heb vanwege het serotinine gehalte in de hersens. Ik ben dus nu weer een hele tijd bezig met innemen maar het kan 6 weken duren voordat het opnieuw gaat aanslaan.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:09 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Geloof me, ik herken veel van wat je zegt. Ik heb zelf ook zo nu en dan een beetje last van depressies inderdaad. Al heel lang en ik weet net als jij dat het ook altijd wel weer beter gaat, maar het blijft lastig soms![]()
wat je zelf al zegt, bij sommige mensen is het nu eenmaal zo dat die hele serotoninehuishouding niet goed door het lichaam wordt afgestemd...en dan kunnen antidepressive heel heilzaam zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik slik dus anti depressiva zoals ik net al zei, en ik ben toen gestopt een tijdje, wie weet had ik beter niet kunnen stoppen ermee. Kan zijn dat ik het gewoon nodig heb vanwege het serotinine gehalte in de hersens. Ik ben dus nu weer een hele tijd bezig met innemen maar het kan 6 weken duren voordat het opnieuw gaat aanslaan.
Kreeg vanmorgen gewoon zelf-moordgedachtes in mijn hoofd, onschuldig dan wel maar het was ineens zomaar uit het niets hele zware gedachtes. Gedachtes die zomaar in mijn hoofd kwamen. En dan schrik ik daarvan toch wel. Destructieve gedachtes zijn het, totaal geen eigen waarde meer hebben. Helemaal geen waarde meer hechten aan het bestaan. Het liefst met een auto tegen een boom rijden met 200 KM per uur, alles kapot maken van mijn lichaam. Zo voelt het aan. Om het maar even uit te leggen hoe zo'n gedachte voelt. Meestal komt het naar voren net voor het opstaan. Dus ik hoop dat die anti depressiva snel aanslaat weer.
Ben dus ook gestopt met bier omdat ik me beter wil gaan voelen. Bier zorgt ervoor dat ik me moe voel en bier kan ook depressie in de hand werken.
Dus ik wacht gewoon lekker af totdat de anti depressiva aanslaat. Legale mdma noem ik het vaker.
Volgens mij hebben super veel mensen wel eens last van depressie, bij mij wreet zo'n depressie aan mijn binnenste van mezelf. Als ik depressief ben en ik heb last van depressieve gedachtes dan lijk ik opgegeten te worden.
Maar ik voel me al beter weerOmdat ik weet dat het weer goed komt.
Al moet ik mijn hele leven anti depressiva innemen, alles beter dan depressief zijn. Heb amper bijwerkingen van de anti depressiva. Ik ga alleen gekke visies laten zien ervan
Anti depressiva is voor mij dus echt een soort van drug
Bizar eigenlijk he, als je erover nadenkt. Het toont wel aan hoe relatief 'gelukkig zijn' is, vind ik.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Tis dus ook een wereld van verschil tussen depressief zijn en niet depressief zijn. Van zelf-verzekerde persoon tot zwakke persoon. Alsof ik een compleet ander mens ben. Van sociaal tot gesloten. Van introvert tot extrovert en omgekeerd.
En allemaal biologisch van aard in principe.
Denk dat ik over 3 weken weer back on earth ben
Yepquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
wat je zelf al zegt, bij sommige mensen is het nu eenmaal zo dat die hele serotoninehuishouding niet goed door het lichaam wordt afgestemd...en dan kunnen antidepressive heel heilzaam zijn.
Die zelfmoordgedachtes die zomaar uit het niets in je opkomen, gaan ook vanzelf weer weg...maar dat weet je zelf ook welMaar omdat je dat weet kan het wel helpen die negatieve gedachtes niet al te serieus te nemen denk ik.
Ik hoop dat ze snel weer aanslaan bij je![]()
Splinter-dun is de grens tussen gelukkig zijn en ongelukkig zijnquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:25 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk he, als je erover nadenkt. Het toont wel aan hoe relatief 'gelukkig zijn' is, vind ik.
da's inderdaad het verneukeratieve van depressief zijn, de goede tijden vergeten of denken dat die niet meer terug komenquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het is dus inderdaad relatief, ik vergeet dan ook hoe goed ik me kan voelen als ik me niet goed voel. Ik vergeet dan gewoon de goede tijden en denk dat ik me alleen maar slecht kan voelen.
Yep. Je vergeet al het mooie en zegt vervolgens dat het hele bestaan klote is. Als je weet dat het bestaan vroeger mooi was, dan zeg je vanzelf niet zo snel dat het alleen maar klote is. En je weet dan dat het mooi kan worden weer.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:42 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
da's inderdaad het verneukeratieve van depressief zijn, de goede tijden vergeten of denken dat die niet meer terug komen![]()
ik denk dat mensen die dat soort dingen beweren gewoon niet beter weten. Ik denk dat die meer de theorie aanhangen dat elke depressie bijvoorbeeld een trauma of een traumatische ervaring als oorzaak heeft, en dat een depressie alleen maar verdwijnt als dat 'trauma' is verwerkt. Bij sommigen kan het inderdaad zo werken, maar bij anderen niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Over mensen die je zwak vinden als je anti depressiva neemt. Ik weet zelf uit ervaring dat je nogmaals moeilijk kunt opboksen tegen chronisch depressieve gedachtes, je bent dan bezig om een stalen muur met een watte-stoker proberen kapot te maken.
Precies, placebo effect of geen placebo effect, het aat om het effectquote:Nu ben ik weer in staat tot relativeren maar dat komt misschien door het placebo effect. Of zal het middel al werken weer?
Life-saversAl is het een placebo-effect.
ik bespeur hier toch wel een bepaalde logicaquote:Als ik me goed voel dan reageer ik me af op die pillen en stop ik met innemen en scheld ik de doktoren uit. En als ik me slecht voel en het helpt dan prijs ik het middel de hemel in![]()
Dat zeg ikquote:Ik kies voor goed voelen in het leven en dan maakt het niet uit hoe dat gebeurt. Mensen die fel tegen anti depressiva zijn die weten niet hoe fijn het is als je geholpen wordt met een middel.
Tot laterquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:03 schreef Marietje_34 het volgende:
Ben effe weg vanwege mensen aan mijn bureau, later terug
dat ben ik met 'm eensquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles draait om gelukkig zijn in het leven. Volgens de Dalai Lama. Ieder mens streeft geluk na
Niksquote:Wat is er nu mooier dan gelukkig zijn? En gelukkig zijn kan al met heel weinig. Gelukkig zijn heb je weinig voor nodig.
uiteraardquote:Alleen andere mensen worden gek van me als ik extroverter ben. Dan praat ik veel. Maar goed, het draait om mij natuurlijk
brainfarts?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Over dat introverte of extroverte even
Ik kan naar een huis kijken of het huis kijkt naar mij, ik kan naar mensen kijken of mensen kijken naar mij, ik kan naar een boom kijken of een boom kijkt naar mij, ik kan naar mijn spiegelbeeld kijken of mijn spiegelbeeld kijkt naar mij.
Als ik introvert ben dan kijkt alles naar mij dus. Ik word moe van die manier van leven. Alles kijkt dan naar mij als het ware. Ik loop rond in de realiteit en wordt dan aangekeken door alles en iedereen. Ik ben dan degeen die alles moet opvangen.
Zodra ik zelf ga kijken en naar buiten ga treden, ben ik de observant in het leven. En niet degeen die geobserveerd wordt. En ik wil dus liever observant zijn
Ik was even het verschil aan het opmerken tussen zelf observeren of geobserveerd worden, en zelf observeren is dus echt veel en veel beter. Het kost minder energie en je hebt niet het idee dat je opgesloten en omringd wordt door van alles en nog wat.
Daarom keer ik dus liever naar buiten. Het kan dan wel zijn dat het dominant kan overkomen als ik de observant ben. Maar goed, ik kies zelf voor een manier die het beste leefbaar is.
Naar buiten treden dus. Niet in mijn schulp gaan zitten want dan kijkt alles en iedereen je aan en dan heb jij alles op te vangen.
Ik kan het even niet uitgebreider uitleggen maar het heeft dus ook te maken met de realiteit meemaken. De realiteit kan zwaar zijn om op te vangen, maar als jij de realiteit laat opvangen is het een wereld van verschil.
Jezelf in het middelpunt zetten als observant, en alles opslurpen, en niet jezelf laten opslurpen door de omgeving en alles.
Is dit een beetje te volgen. Jogy noemt dit brain-farts
Zometeen even in zijn fotoboek zeggen dat dromenvanger weer tot leven aan het komen is
Ik las het net op NU.nl. Vreselijkquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:26 schreef UncleScorp het volgende:
Wat een drama weer![]()
Gemaskerde man steekt kind dood op school
Hoogerheide ligt op zes kilometer van de Belgische grens, niet ver van de Antwerpse gemeentes Zandvliet en Essen. Foto MichelinHLN UPDATE 14:20 In de basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in het Nederlandse Hoogerheide, vlakbij de Belgische grens, is vrijdagochtend omstreeks 11 uur een 8-jarige leerling gedood. De toedracht is onduidelijk, maar volgens een ooggetuige zou een gemaskerde man het kind in de klas de keel hebben doorgesneden. Mogelijk gaat het om de vader van het kind.
De politie opende direct een klopjacht op de dader. Daarbij werd onder andere een helikopter ingezet. Om 14 uur maakte een woordvoerder bekend dat de dader is aangehouden. Meer details wil de politie voorlopig niet verstrekken.
Op de school heerstte al snel chaos. Huilende kinderen en moeders vallen elkaar in de armen. "Ik ben er helemaal kapot van, ondanks dat ik niets heb gezien”, vertelt één van de leerlingen. Klasgenootjes van het vermoordde kind zijn direct door hulpverleners opgevangen op de school.
Volgens burgemeester Pim Meeuwisse zal in de loop van de middag een crisiscentrum worden ingericht in het gemeentehuis. (anp/hln)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_314520.html?wt.bron=homeArt1
Yep, observeren. Afzonderlijke eenheid zijn en niet 1 zijn met. Afzonderlijk kunnen denken ook. Klinkt misschien vreemd maar zo is het hier wel. Als ik geen afzonderlijke eenheid ben dan lijkt niets van mezelf te zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:42 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
brainfarts?![]()
Maar ik kan je verhaal wel volgen hoor. Het beschrijft in ieder geval hoe je op verschillende manieren in de realiteit kan staan, om wat voor reden dan ook
Ben je niet depressief dan wordt je wel depressief van zulke berichtenquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik las het net op NU.nl. Vreselijk![]()
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik las het net op NU.nl. Vreselijk![]()
zeg dat wel. Er zou in het nieuws veel meer aandacht moeten komen voor goed nieuws, wie weet zouden sommigen daar positief door beinvloed worden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ben je niet depressief dan wordt je wel depressief van zulke berichten
Ik las het. Dat maakt het zo mogelijk nog gruwelijkerquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:51 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
![]()
De dader schijnt de vader van het jongentje te zijn.![]()
Ooit hoorde ik een nieuws-lezer zeggen dat nieuws gemaakt is om slecht nieuws te verkondigen. Dat is het hoofddoel van het nieuws. Mensen wijzen op het slechte nieuws. Maar wat heb je eraan om te weten dat er slecht nieuws is?quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:05 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
zeg dat wel. Er zou in het nieuws veel meer aandacht moeten komen voor goed nieuws, wie weet zouden sommigen daar positief door beinvloed worden.
da's nou precies waar ik op hoop en wat ik ik graag wil gelovenquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:02 schreef TaLoN.NL het volgende:
Jouw bewustzijn is op een hoger niveau ook met dat van mij verbonden, wij zijn allemaal met elkaar verbonden, ik denk zodra de meeste mensen de omslag hebben gemaakt dat je een grote daling zult zien in het aantal delicten dat plaatsvind. Maarja ik ben nog lang niet verlicht genoeg om daarvoor mijn hand in het vuur te steken.![]()
Ik wil dat ook geloven. Maar worden we dan niet allemaal hetzelfde?quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:08 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
da's nou precies waar ik op hoop en wat ik ik graag wil geloven![]()
ik weet het niet, maar soms lijkt het wel alsof er inderdaad alleen maar slecht nieuws gebracht wordt om mensen 'angstig' en/of depressief te maken en houden. Zolang mensen bang zijn, raken ze niet verlicht ofzo?quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ooit hoorde ik een nieuws-lezer zeggen dat nieuws gemaakt is om slecht nieuws te verkondigen. Dat is het hoofddoel van het nieuws. Mensen wijzen op het slechte nieuws. Maar wat heb je eraan om te weten dat er slecht nieuws is?
Dat je zelf moet oppassen voor daders van delicten?
Dat je op de hoede moet blijven?
Inderdaad positieve stemming-makerij inplaats van negatieve stemming-makerij. Maar goed, dat kan ook overkomen als kop in het zand steken. Wie weet is bewust zijn van het negatieve nieuws wel nuttigquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:18 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik weet het niet, maar soms lijkt het wel alsof er inderdaad alleen maar slecht nieuws gebracht wordt om mensen 'angstig' en/of depressief te maken en houden. Zolang mensen bang zijn, raken ze niet verlicht ofzo?
Wat voor mij wel zo is, is dat ik iedere keer als ik al die ellende zie op tv, dat wij maar een stelletje verwende mazzelpikken zijn. Ik kan me daar soms gewoon schuldig over voelen.
Ik denk in ieder geval dat het goed en inspirerend zou kunnen zijn als er meer aandacht zou zijn voor de mooie dingen die gebeuren, want dat zou je soms bijna vergeten in deze wereld, dat er ook goeie dingen gebeuren. Of gedaan worden.
Hey Barraquote:Op vrijdag 1 december 2006 18:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ey lieve mensen
Zei ik dus ook al, maar na wat suggesties zeggen ze dat ik een stiekeme relgenieter benquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Lijkt wel alsof fok! aan het uitsterven is, al zeker 1-2 weken is het erg dood op het hele forum.
Fok! draait niet alleen om het rellen, het gaat hier om discussies en die zijn er helemaal niet meer. Geen enkel gesprek dat meer gevoerd wordt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Zei ik dus ook al, maar na wat suggesties zeggen ze dat ik een stiekeme relgenieter ben![]()
O, ja en ze zeggen ook dat ik te aardig ben om te rellen, en degene die beweren het wel te kunnen hebben andere dingen aan hun hoofd![]()
Wie weet wat gebeurtquote:Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Neeee, Fok blijft nog even hoor![]()
Net nu ik een stem gekregen bij de nominaties als meest impopulairste moderater zou Fok doodbloeden, denk het niet![]()
quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Neeee, Fok blijft nog even hoor![]()
Net nu ik een stem gekregen bij de nominaties als meest impopulairste moderater zou Fok doodbloeden, denk het niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |