abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44061887
Ik vind het wel prima hoor, misschien is ie tegen die tijd over zijn extremistische fase heen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:59:02 #152
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44062616
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sterker nog, hij gaat in hoger beroep...
pi_44062939
Volgens RTL vluchtte de advocaten na het proces snel weg met een busje. Dit hadden ze niet verwacht.

Ze hadden waarschijnlijk weer verwacht dat de rechter te schijt zou zijn om een straf op te leggen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:12:36 #154
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44062980
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:11 schreef X. het volgende:
Volgens RTL vluchtte de advocaten na het proces snel weg met een busje. Dit hadden ze niet verwacht.
Die worden nu door de andere Marokkanen vast flink bedreigt.

Waarom wil ie uberhaupt gebruik maken van het Nederlandse rechtssysteem (advocaat, hoger beroep) als ie daar zo op tegen is? Hypocriet ventje.
pi_44063020
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sterker nog, hij gaat in hoger beroep...
Vind je het erg dat dit kan?
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:16:32 #156
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44063081
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:57 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Een karikatuur van de situatie, maar wel met een kern van waarheid:

[afbeelding]
www.coxandforkum.com/archives/000951.html
Wélke kern van waarheid? Het rode kruis wordt meermalen bij amerikaanse buitenlandse gevangenissen weggestuurd, vaak hebben de gegijzelden wat voor hun ogen, et cetera. Dat het rode kruis uberhaupt werk heeft bij een 'gevangenis' geeft misschien al wat aan. Nogmaals dus, welke kern?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:42:25 #157
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44066819
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:14 schreef Xith het volgende:

[..]

Vind je het erg dat dit kan?
Dat Samir dit kan en met al die linkse rechters in NL wel ja
pi_44066866
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind het wel prima hoor, misschien is ie tegen die tijd over zijn extremistische fase heen.
Door zijn pubertijd heen dus
  vrijdag 1 december 2006 @ 22:20:15 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44067915
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:42 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

"The best way to break the enemy's power, is to kill your own principles."
Jeff Garland
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_44068026
Zowel OM als Samir gaan in hoger beroep tegn het vonnis.

Victor Koppe (advocaat Samir) meldde vanavond in de Wereld Daarit Door dat het vonnis BRODDELWERK is. Samir zou veroordeeld zijn voor dingen die hij niet heeft gedaan.

Het OM gaat in hoger beroep, omdat ze graag Samir ook veroordeeld willen zien voor lidmaatschap van een terroristisch netwerk..

Dus het hele zaakje gaat gewoon over. Tenminste voor het Samir gedeelte. Over zo ongeveer een half jaar begint hele hele circus weer opnieuw...
pi_44069885
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:42 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

pi_44071211
Het geeft hem in ieder geval volop de tijd om de koran helemaal uit zijn hoofd te leren, tegen de tijd dat ie loskomt kan ie gelijk solliciteren voor imam.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44072276
Verdamme het OM gaat in beroep

Dan word hij zker weer vrijgesproken met ze vuile kutkop
  zaterdag 2 december 2006 @ 05:09:39 #164
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_44073287
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:51 schreef Argento het volgende:

[..]

Ten eerste:

Het opnemen van een videoboodschap is op zichzelf nog geen terroristische actie, noch betekent het deelname aan een criminele organisatie. Het is zelfs nog maar de vraag of het opnemen van een dergelijke boodschap op zichzelf strafbaar is.

Ten tweede:

Wat Samir ´van plan is´ is ook van ondergeschikt belang. Het gaat in hoofdzaak om wat hij gedaan heeft of wat hij middels feitelijke handelingen heeft voorbereid. Ik ken de Terrorismewet niet uit mijn hoofd, maar ik ga er vanuit dat die wet niet zo ver gaat dat reeds de enkele gedachte of het uiten van een plan (hoe gedetailleerd ook) op zichzelf al strafbaar is. Strafrecht gaat immers om gedragingen, niet over gedachten.

En dat is natuurlijk geen hamereslagsmiley waard. Je mag blij zijn dat je in een land leeft waar de enkele gedachte niet strafbaar is. Ja, er bestaat natuurlijk een levensgroot spanningsveld tussen staatsveiligheid (het voorkomen van aanslagen, dus werkzaamheden die per definitie plaatsvinden vóórdat de daad gepleegd wordt) en strafrechtelijke handhaving (het straffen van een gepleegd feit, dus werkzaamheden die per definitie plaatsvinden na het plegen van een feit of de daarbij behorende strafbare handelingen).

We zitten nu in ieder geval op het terrein van het strafrecht, en als de strafrechter tot het oordeel komt dat er geen feit is gepleegd, dan dient hij de verdachte te laten gaan. Die rechter beseft in ieder geval dat het strafrecht er niet op is toegesneden om feiten te voorkomen en die rechter verdient in plaats van een hamerslagsmiley een omhoog gestoken duim.
Dat moeten ze maar eens aanpassen. Ik snap niet dat jij het niet belachelijk vind dat je alles klaar kan hebben voor een aanslag, maar door de politie ervan wordt weerhouden (doordat ze je oppakken) en ze je er dan niet voor kunnen straffen.

De enige reden dat de aanslagen niet gebeurd zijn is dat de politie ze opgepakt heeft. Dan moet de politie voortaan maar aanslagen laten gebeuren want anders kan je de verdachten niet lang opbergen. Mooie wereld waar jij in wil leven.

Ik heb het dus niet over iemand die opeens van een aanslag afziet en tot inkeer komt, maar echt iemand die het wil doen maar gepakt wordt voordat hij het kan doen. Tuurlijk is het een lastige materie maar er moet zeker wel een straf tegenover staan.
mai pen rai
pi_44074457
En wie gaan we nou vervolgen??? Al 5 jaar wordt die Samir A gehyped ... AIVD heeft geen andere terroristen op kunnen hoesten... het ziet er somber uit voor de media sensatie... Misschien een goudenkooi achtig iets waar Samir A in meedoet ..
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 11:56:42 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44075672
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 05:09 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dat moeten ze maar eens aanpassen. Ik snap niet dat jij het niet belachelijk vind dat je alles klaar kan hebben voor een aanslag, maar door de politie ervan wordt weerhouden (doordat ze je oppakken) en ze je er dan niet voor kunnen straffen.

De enige reden dat de aanslagen niet gebeurd zijn is dat de politie ze opgepakt heeft. Dan moet de politie voortaan maar aanslagen laten gebeuren want anders kan je de verdachten niet lang opbergen. Mooie wereld waar jij in wil leven.

Ik heb het dus niet over iemand die opeens van een aanslag afziet en tot inkeer komt, maar echt iemand die het wil doen maar gepakt wordt voordat hij het kan doen. Tuurlijk is het een lastige materie maar er moet zeker wel een straf tegenover staan.
maar waarom moeten die verdachten uberhaupt lang opgeborgen worden???

ik snap die fixatie niet zo goed, hij is iig van de straat, en het hele clubje ligt uit elkaar
die kunnen op zijn vroegst over 5 jaar weer met zijn allen aan de slag, en iedereen weet inmiddels al wie ze zijn dus dat zal wel in de gaten gehouden worden, sommigen zullen verstand hebben gekregen met de jaren en gaan normale dingen doen etc. etc. etc.

goed werk van het O.M. voor de verandering imo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:08:44 #167
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44075930
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 05:09 schreef niet_links het volgende:

[..]

Als je het stukje van Argento nog eens goed leest, dan zie je dat hij ook vindt dat je voor voorbereidende feitelijke handelingen gestraft moet kunnen worden. Dat zijn namelijk ook gedragingen. Argento's punt is dat gedachten niet strafbaar moeten zijn en dat lijkt me een goed uitgangspunt.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:10:24 #168
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44075966
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 02:02 schreef Jasza het volgende:
Verdamme het OM gaat in beroep

Dan word hij zker weer vrijgesproken met ze vuile kutkop
De kans is idd erg groot dat hij minder straf of geen straf gaat krijgen. Maar ja dan hoop ik wel dat hij zich aan zijn uitspraken houdt en Nederland zal verlaten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:31:46 #169
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44076477
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De kans is idd erg groot dat hij minder straf of geen straf gaat krijgen.
In dat geval hoop in dat ie neergeknald wordt door een skinhead zodra ie vrij komt
quote:
Maar ja dan hoop ik wel dat hij zich aan zijn uitspraken houdt en Nederland zal verlaten
Om vervolgens nog 1 keer terug te komen. Denk je nou echt dat ie braaf vertrekt en nooit meer probeert een aanslag te plegen hier?
pi_44076773
Ach dan komt er over 8 jaar toch een aanslag in nederland
Ik wacht wel en verhuis over 7 jaar naar het buitenland
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 14:45:39 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44079348
ja want Samir A. en kornuiten zijn de enige wannabe terroristen in Nederland
het gebeurt echt nog wel is en wel binnen die 7 jaar dat jij aan het wachten bent ook!

maar om je er nu druk om te maken (of te verhuizen) ... kans dat je tijdens het verhuizen omkomt in een auto ongeluk is groter
pi_44079447
quote:

[..]

De kans is idd erg groot dat hij minder straf of geen straf gaat krijgen. Maar ja dan hoop ik wel dat hij zich aan zijn uitspraken houdt en Nederland zal verlaten
Eerlijk gezegd verwacht ik van niet. De wet is immers verruimd. OM meent een goede zaak te hebben als het gaat om lidmaatschap van een terroristische organisatie waarop hij nu is vrijgesproken....Dat is ook een reden dat de straf van 8 jaar aanzienlijk lager is uitgepakt dan de geeiste 15 jaar...

De gronden waarop hij nu is veroordeeld, tw voorbereidingshandelingen betreffende een terroristische aanslag, zijn stevig genoeg om op zijn minst in een volgend vonnis te herbevestigen...

Dus ik denk dat OM een goede beslissing neemt.....

Dat laatste maakt trouwens niet zoveel uit volgens mij, want ook Samir had aangekondigd om in hoger beroep te gaan. De zaak gaat dus sowieso over......

Vrijspraak te verwachten? Nee echt niet. Samir maakt m.i. nu slechts weinig kans met het hoger beroep...

Maar we wachten af. Duurt nog een half jaar ongeveer..
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:57:48 #173
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44080965
quote:

[..]

De kans is idd erg groot dat hij minder straf of geen straf gaat krijgen.
Hoezo is die kans groot? Op welke punten heeft de huidige uitspraak te zwaar geoordeeld?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 16:25:48 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44081400
gaan al die andere figuren ook in hoger beroep trouwens of is dat alleen voor Samir?
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:19:35 #175
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44082529
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hoezo is die kans groot? Op welke punten heeft de huidige uitspraak te zwaar geoordeeld?
Dat maakt de meeste linkse mensen niet uit, want die vinden dat je mensen niet mag veroordelen die nog niets gedaan hebben

Die willen hem vrij hebben, zodat ie eerst een aanslag kan plegen voordat ie veroordeeld wordt.
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:27:49 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44082742
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:19 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Dat maakt de meeste linkse mensen niet uit, want die vinden dat je mensen niet mag veroordelen die nog niets gedaan hebben

Die willen hem vrij hebben, zodat ie eerst een aanslag kan plegen voordat ie veroordeeld wordt.
Oh, ok.
  Moderator zaterdag 2 december 2006 @ 17:41:44 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44083134
ik stem gewoon VVD en ik vind ook dat je eerst iets gedaan moet hebben voor je ervoor gestraft kunt worden
pi_44083784
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:25 schreef sp3c het volgende:
gaan al die andere figuren ook in hoger beroep trouwens of is dat alleen voor Samir?
nnb
quote:
Het is nog niet duidelijk of ook hoger beroep wordt aangetekend tegen de straffen voor de andere verdachten. De zaak beleefde vrijdag na ruim tien maanden zijn ontknoping. In de streng beveiligde rechtbank, de zogenoemde bunker, spraken de rechters celstraffen uit tegen Samir A., Nouredine el F., Mohamed C. en Soumaya S. Ze werden veroordeeld voor het voorbereiden van terroristische aanslagen, illegaal wapenbezit en werving voor de jihad. Twee verdachten werden vrijgesproken.

bron
pi_44084821
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:19 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Want ben je toch ook een typetje he..
pi_44084898
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:25 schreef sp3c het volgende:
Ja, die ene die vrijgesproken is gaat in hoger beroep, hij voelt zich gediscrimineert.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44084994
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, die ene die vrijgesproken is gaat in hoger beroep, hij voelt zich gediscrimineert.
pi_44097383
Veel te weinig die 8 jaar. Waarom gaan we die gasten nog sponsor geld betalen aan voedsel en onderdak. Ik weet wel een andere oplossing. Kunnen we dat geld wat we besparen weer aan andere doelen uitgeven
  zondag 3 december 2006 @ 11:08:09 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_44098027
quote:
Op zondag 3 december 2006 09:57 schreef draaijer het volgende:
Veel te weinig die 8 jaar. Waarom gaan we die gasten nog sponsor geld betalen aan voedsel en onderdak. Ik weet wel een andere oplossing. Kunnen we dat geld wat we besparen weer aan andere doelen uitgeven
We boffen maar met een visionair als jij.
  zondag 3 december 2006 @ 19:29:25 #184
46960 StefanP
polemicist
pi_44111202
NL wordt alweer flink belachelijk gemaakt op internationale internet fora.

"8 jaar voor een terrorist Gaat allen naar Nederland als u een crimineel bent!" was de reactie.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 3 december 2006 @ 19:42:31 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44111554
quote:
Op zondag 3 december 2006 19:29 schreef StefanP het volgende:

"8 jaar voor een terrorist Gaat allen naar Nederland als u een crimineel bent!" was de reactie.
www.stormfront.org?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 december 2006 @ 20:09:05 #186
46960 StefanP
polemicist
pi_44112215
Wat ben jij een grappig mannetje! Super gewoon. Die nazi vergelijkingen elke keer blijven toch zo hi-la-risch gewoon! Modjes?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44112289
quote:

Laat maar zien.
  zondag 3 december 2006 @ 20:15:11 #188
46960 StefanP
polemicist
pi_44112384
-Mark Steyn
  Moderator zondag 3 december 2006 @ 20:22:33 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44112576
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

mwahaha
  Moderator zondag 3 december 2006 @ 20:22:58 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44112589
quote:

nou en?
dat is wel het laatste waar je je zorgen over moet maken wij zullen dat op fok! ongetwijfeld een stuk beter doen ... of dat nu over Nederland zelf of die andere landen gaat
  zondag 3 december 2006 @ 21:02:35 #191
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44113882
quote:

Hier sluiten we de wannabe-terroristen tenminste op voor ze de aanslag plegen. Dat kunnen die losers in New York, Londen en Madrid niet zeggen. De Amerikanen lieten de kapers lopen en om dat goed te maken zetten ze nu een aantal ongevaarlijke boeren zonder proces vast op Cuba.
  zondag 3 december 2006 @ 21:14:25 #192
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44114304
quote:

Deze reactie is zo dom dat ik vermoed dat het gewoon jouw reactie is. In Nederland hebben we 1 persoon als terrorist veroordeeld en dat was Mohammed B. Straf: levenslang.

Samir A heeft geen aanslag gepleegd. Hij is geen terrorist en is dus ook niet als zodanig veroordeeld. Hij heeft 8 jaar gekregen voor enkel voorbereiding van een aanslag. Dat is toch wat heftiger dan wat potentiele terroristen binnen 5 jaar laten vertrekken zonder een proces. Je weet wel, op dat kamp waar de VS zich internationaal belachelijk maakt.
pi_44123442
Lees eens wat internationale fora, dan weet je wat men van het Nederlandse "straf"recht vindt. Die 8 jaar voor Samir hoort daar ook bij. Men vindt het belachelijk en vraagt zich openlijk af wat voor idiote rechtspraak er gesproken wordt.
-Mark Steyn
pi_44126484
En momenteel heeft zijn opvolger zijn rol al overgenomen?
  maandag 4 december 2006 @ 12:50:57 #195
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44128649
quote:
Op maandag 4 december 2006 07:47 schreef StefanP het volgende:
Lees eens wat internationale fora, dan weet je wat men van het Nederlandse "straf"recht vindt. Die 8 jaar voor Samir hoort daar ook bij. Men vindt het belachelijk en vraagt zich openlijk af wat voor idiote rechtspraak er gesproken wordt.
Of de mensen op die internationale fora zijn net zo dom als de gemiddelde fok!ker.

Ik heb de mening van die lui niet nodig om mijn eigen oordeel te vellen over de kwaliteit van de rechtspraak. Feit is dat we een terrorist-in-spe 8 jaar achter de tralies zetten en wel:
-Voor hij iets kon doen (kunnen ze in Londen, Madrid en New York niet zeggen, losers )
-Mét een proces (dat kunnen die fascisten op Guantanamo Bay niet zeggen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')