Heel simpel., omdat je een afspraak met me hebt iig tot 2012 te wachten..quote:Op woensdag 29 november 2006 04:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb soms het gevoel dat er maar een eind aan mn leven moet komen met een goeie aftitel song erbij, net als in films :/
Ik voel me echt alsof ik overtime doe, want mijn leven is allang over..
Maar ik heb lange tijd als doel gehad 2012 te halen, maar ik weet ff niet meer of dat nu zo nodig hoeft..
Ik ben heel vaak depressief, meestal sla ik dan aan de drank om weer wat lol te hebben.quote:Op woensdag 29 november 2006 05:06 schreef BttD het volgende:
Is het niet tijd voor psychologische hulp?Je klinkt nogal heel erg depressief
Ik kan je helaas niet helpen. Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Hier een brede lach, misschien maakt dat weer iets goed:
Welke afspraak? ik herinner me niet zo, ik weet wel dat ik met sinterklaastijd mod zou worden.quote:Op woensdag 29 november 2006 05:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heel simpel., omdat je een afspraak met me hebt iig tot 2012 te wachten..
mja, ik zit ook met lichamelijke problemen, medisch vlak, en dan niet een klein probleempje oid..quote:Op woensdag 29 november 2006 07:03 schreef tinoz het volgende:
owjee ... sorry dan , wil je natuurlijk niet verder in de problemen helpen , mss moet je je zelf anders hernieuwen of iets misschien dat dat helpt , wat zijn wij mensen toch ingewikkeld
Geef jezelf eens een flinke schop onder de kont, of laat dat doen.quote:Op woensdag 29 november 2006 04:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb soms het gevoel dat er maar een eind aan mn leven moet komen met een goeie aftitel song erbij, net als in films :/
Ik voel me echt alsof ik overtime doe, want mijn leven is allang over..
Maar ik heb lange tijd als doel gehad 2012 te halen, maar ik weet ff niet meer of dat nu zo nodig hoeft..
Tegen mij hoef je geen sorrie te zeggen hoor zolang je er maar voor zorgt dat je weer wat lol in je leven kan genereren.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Mn casemanager stelde voor te gaan werken bij de kinderboerderij maar ik zit op het moment met dat lichamelijk dat ik ECHT verwijderd wil hebben voor ik weer toekomstperspectief kan nemen, want ...mja..ik wil het er eigenlijk nieteens over hebben sorry.
Je hebt makkelijk praten, ik zal je mijn leven nieteens toewensen zodat je het zou weten want ik wens het mezelf al langer niet meer toe.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:45 schreef static het volgende:
[..]
Geef jezelf eens een flinke schop onder de kont, of laat dat doen.
Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Tegen mij hoef je geen sorrie te zeggen hoor zolang je er maar voor zorgt dat je weer wat lol in je leven kan genereren.
je moet het niet verdingen je moet er juist mee om zien te gaan en daarvoor raad ik je aan om naar een psycholoog of psychiater te gaan. Als je dingen gaat verdringen komen ze later weer keihard terugquote:Op woensdag 29 november 2006 07:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.
Ik heb al teveel opgekropt om het eruit te laten komen, trust me...dat is geen optie.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:54 schreef erikh het volgende:
[..]
je moet het niet verdingen je moet er juist mee om zien te gaan en daarvoor raad ik je aan om naar een psycholoog of psychiater te gaan. Als je dingen gaat verdringen komen ze later weer keihard terug
Het zit allemaal in je eigen bolletje.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je hebt makkelijk praten, ik zal je mijn leven nieteens toewensen zodat je het zou weten want ik wens het mezelf al langer niet meer toe.
maar wat kan ik doen,....maar hopen dat volgend dokter bezoek wel wat uit voortkomt tot actie.
In dit geval niet, dit zijn uiterst fysieke problemen die de depressies veroorzaken.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:04 schreef static het volgende:
[..]
Het zit allemaal in je eigen bolletje.
Soms wel, soms niet. Blijft echter een probleem om het uit het bolletje te halen indien het hier het geval was.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:04 schreef static het volgende:
[..]
Het zit allemaal in je eigen bolletje.
Heb dat vandaag al gedaan, niet bij een psycholoog maar iig bij iemand.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:09 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Blijft echter een probleem om het uit het bolletje te halen indien het hier het geval was.
Mensen zonder depressies hebben altijd makkelijk praten.
@BaajGuardian: Misschien helpt een psycholoog wel. Het voordeel is dat je je hart kan uitstorten bij iemand die jouw problemen lekker tot zichzelf houdt.
Ik weet niet precies wat je fysieke problemen zijn, maar als er geen uitzicht is op herstel of verbetering denk ik dat je een proces van zelfacceptatie moet starten...succes iig.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb dat vandaag al gedaan, niet bij een psycholoog maar iig bij iemand.
maar daarmee zijn mijn fysieke problemen de wereld niet uit, en dat zal ook nooit gaan met praten.
Het verlangen naar vroeger is maar onderdeel van mn depressies, dat ik uberhaupt in depressies terecht kom komt door iets heel anders.
Als je het op globale bedoelt dan moet ik persoonlijk eerlijk toegeven dat ik me er op sommige momenten op verheug op wat komen gaatquote:Op woensdag 29 november 2006 07:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.
Ik heb geen ander doel.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef het_fokschaap het volgende:
en wachten op december 2012 lijkt me vooral meer teleurstelling te brengen. ga dat dus maar niet als doel in je leven stellen
Ok, check. Dat ís gewoon heel kut ja. En wat betreft 2012, ik moet eerlijk typen dat ik er vertrouwen in hebquote:Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee, na verlies van een van mijn ouders kan ik geen 2e aan, en verder ga ik het er niet over hebben, en dat is dan nog nieteens over dat lichamelijke probleem probleem van me.
hoe dan ook, in 2012 gaat er niets bijzonders gebeuren. het zal een jaar worden als alle anderen.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb geen ander doel.
Als ik dat niet als doel neem kan ik mezelf net zo goed nu al ophangen, met het vooruitzicht wat nog komen gaat.
Het van me af te schrijven.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:39 schreef het_fokschaap het volgende:
maar wat verwacht je nu van dit topic ? oplossingen of meevoelen met je zodat je je gesterkt voelt in je depri-situatie ?
ik hoop dat het je helpt. succes !quote:Op woensdag 29 november 2006 08:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het van me af te schrijven.
hey livelived, tja dat probeer ik ook, maar dat word behoorlijk tegengewerkt tegenwoordig.. ik moet toch maar weer eens naar de huisarts... maar ik ben bang voor de hele rompslomp van vorige keer..quote:Op woensdag 29 november 2006 08:50 schreef livEliveD het volgende:
Probeer je op de kleine leuke dingen in het leven te focussen TS. Sterkte![]()
serieus, het klinkt misschien zwaar enzo bij een psycholoog lopen. Maar praat er eens over met bv. je huisarts als dat kan. Een psycholoog is niks meer dan een coach die je helpt je dingen op een rijtje te zetten. Zij kunnen bovendien goed beoordelen hoe ze je moeten helpen, zo ook over dat opkroppen... Laat het hem/haar beoordelen of het voor jou al 'te laat' is, en ik weet zeker dat het antwoord positief is!quote:Op woensdag 29 november 2006 08:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb al teveel opgekropt om het eruit te laten komen, trust me...dat is geen optie.
Ik heb genoeg bij het ggz gezeten dus dat is niet meer nodig, word ik absoluut niet beter van.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef Dickjeh het volgende:
[..]
serieus, het klinkt misschien zwaar enzo bij een psycholoog lopen. Maar praat er eens over met bv. je huisarts als dat kan. Een psycholoog is niks meer dan een coach die je helpt je dingen op een rijtje te zetten. Zij kunnen bovendien goed beoordelen hoe ze je moeten helpen, zo ook over dat opkroppen... Laat het hem/haar beoordelen of het voor jou al 'te laat' is, en ik weet zeker dat het antwoord positief is!
succes & sterkte!
De rompslomp kan inderdaad erg kut zijn. Maaaar, doorgaans is er wel licht aan het einde van de tunnel. En och, zolang je niet opgegeten wordtquote:Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef BaajGuardian het volgende:
hey livelived, tja dat probeer ik ook, maar dat word behoorlijk tegengewerkt tegenwoordig.. ik moet toch maar weer eens naar de huisarts... maar ik ben bang voor de hele rompslomp van vorige keer..
(de trigger van mn depressies zit op fysiek, de depressie zelf is het verlangen naar vroeger en de angst nog een ouder te verliezen wat mij compleet zou laten instorten)
De hang naar een onbezorgde jeugd.quote:Op woensdag 29 november 2006 05:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben heel vaak depressief, meestal sla ik dan aan de drank om weer wat lol te hebben.
Het komt met zware slagen, alsof het een depressiemolen is, soms wat erger dan anders, zonet heb ik dus weer een zware gehad.
nu voel ik me wel weer iets beter maar ik mis nogsteeds vroeger.
de omgeving, de zekerheid, de kleur, de vitaliteit, de onderneming, mijn vader..
je leven kende in je jeugd genoeg problemen. In je jeugd krijs je de hele boel bij elkaar om het minste of geringste. Enige probleem is dat je wanneer je ouder wordt al deze zaken vergeten bent en denkt dat het nu allemaal zo verschrikkelijk is om de verkeerde redenen. Het komt waarschijnlijk weer voort uit de verkeerde verwachtingen. Verwachtingen zijn funest.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De hang naar een onbezorgde jeugd.
De tijd waarin je leven nog geen problemen kende, behalve natuurlijk als je knikkers gestolen waren.
Meer hoefde je je geen zorgen om te maken. Je had nog niet te maken met financiele problemen, je had nog niet te maken met allerlei regeltjes, wetgevingen ed.
Je ging naar school, je komt thuis , maakt huiswerk en kon daarna lekekr buiten spelen. De wereld leek toe nog mooi, volwassen mensen leken toen nog hoogst intelligent, je keek tegen ze op. Die mensen die nooit ruzie met elkaar maakten. De mensen die elkaar nooit sloegen omdat hun knikkers gestolen waren.
Nu ben je ouder, heb je te maken met volwassen die elkaar massaal uitmoorden. De intelligente mensen van welleer zijn nu verworden tot machtsgeilende randdebielen. De wereld die zo mooi leek vroeger wordt beetje bij beetje steeds meer gesloopt. De milieuvervuiling komt je nu pas echt ter ore. Je beseft nu pas dat je ouders al die jaren financieel krom hebben moeten liggen voor je om jouw studie te kunnen betalen.
Wat een klap, de wereld is niet zo perfect als je zelf denkt! De enige intelligente wezens op deze verrotte aardkloot.... dat zijn de kinderen.
Ik herken het wel![]()
ben zelf ook wel eens depressief geweest (en moet soms vechten om het niet weer te worden)
Klopt, toen leken die problemen inderdaad vreselijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je leven kende in je jeugd genoeg problemen. In je jeugd krijs je de hele boel bij elkaar om het minste of geringste. Enige probleem is dat je wanneer je ouder wordt al deze zaken vergeten bent en denkt dat het nu allemaal zo verschrikkelijk is om de verkeerde redenen. Het komt waarschijnlijk weer voort uit de verkeerde verwachtingen. Verwachtingen zijn funest.
Carpe diem is nog steeds de meest wijze uitspraak
Van jezelf van kant maken krijg je dus per definitie geen spijt. En ik vind dat "lekker diep" gaan nogal zweverig. Laat die gast fijn hulp zoeken zeg...quote:Op woensdag 29 november 2006 11:31 schreef SHE het volgende:
Dood is definitief
En wie zijn duistere kant niet grondig exploreert, kan onmogelijk de pracht van het wereldse ontdekken.
Ga maar lekker diep met jezelf , is goed voor je .
Oh ja, en dat houd in dat je je dus niet van kant maakt..je schijnt daar spijt van te kunnen krijgen..en dat laatste heb je natuurlijk al vaak genoeg gehad.
quote:Op woensdag 29 november 2006 11:31 schreef SHE het volgende:
.je schijnt daar spijt van te kunnen krijgen..
Wat is er mis met zweverig?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Van jezelf van kant maken krijg je dus per definitie geen spijt. En ik vind dat "lekker diep" gaan nogal zweverig. Laat die gast fijn hulp zoeken zeg...
Tja, fijn voor je. Ik vind dat soort "ga naar jezelf op zoek" geleuter gewoon enorm fout. Dat softe gedoe, de TS moet gewoon eens aan zichzelf gaan werken in plaats van te lopen jammeren op een forum.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:45 schreef Maeksy het volgende:
Wat is er mis met zweverig?
De reactie van She is de eerste die ik tegen kom die mijn emoties aanspreekt.
Nogmaals, mensen op een forum geven geen fuck om je. Als je dat denkt moet je snel de stekker eruit trekken.quote:Denken doe je al genoeg in zo'n depressie, een poging tot gevoelsmatige ondersteuning kan heus geen kwaad tussen al die lappen tekst.
Oooh, touchy touchy. Ik neem "oud zeer" waar. Ooit zelf niet helemaal serieus genomen ofzo?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:51 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, fijn voor je. Ik vind dat soort "ga naar jezelf op zoek" geleuter gewoon enorm fout. Dat softe gedoe, de TS moet gewoon eens aan zichzelf gaan werken in plaats van te lopen jammeren op een forum.
[..]
Nogmaals, mensen op een forum geven geen fuck om je. Als je dat denkt moet je snel de stekker eruit trekken.
Jij hebt een piepklein afgebakend wereldje hè? Leuk voor je.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:51 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, fijn voor je. Ik vind dat soort "ga naar jezelf op zoek" geleuter gewoon enorm fout. Dat softe gedoe, de TS moet gewoon eens aan zichzelf gaan werken in plaats van te lopen jammeren op een forum.
[..]
Nogmaals, mensen op een forum geven geen fuck om je. Als je dat denkt moet je snel de stekker eruit trekken.
nou, ik durf er best geld op te zetten dat het aantal mensen dan spijt heeft van hun zelfmoord precies 0% is.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:31 schreef SHE het volgende:
Oh ja, en dat houd in dat je je dus niet van kant maakt..je schijnt daar spijt van te kunnen krijgen.
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, ik zeg dat ik soft geleuter fout vindt. Beetje krom dat omdat mijn mening anders is dan de jouwe, ik deze niet mag 'ventileren'. Dat doe ik zeker wel, zul je maar mee om moeten kunnen gaan ook.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef SHE het volgende:
Catbert, als je iets niet begrijpt, moet je er ook je mening niet over ventileren.
Euh, waarom zou dit in hemelsnaam om mij betrekking hebben? Ik ben verre van depressief, nooit geweest ook. Ik zeg vrij matter-of-factly dat mensen op 't internet niks om je geven, en dit geen goeie plek is om hulp te zoeken, en je beter af bent met een psycholoog als je echte problemen hebt. Of ben je het daar niet mee eens, en geloof je heilig dat gaan zitten emmeren op een forum over heo zwaar je het wel niet hebt enig nut heeft?quote:Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef Maeksy het volgende:
Oooh, touchy touchy. Ik neem "oud zeer" waar. Ooit zelf niet helemaal serieus genomen ofzo?
Ik zeg dat 'ie hulp moet zoeken in plaats van zoveel meedelijden met zichzelf te hebben. Professionele hulp dus, en niet dit soort quasi zelfhulpgroepjes.quote:De methode "Gewoon doen, hop gaan! Zweep dr over!" is vrij ineffectief gebleken op het gebied van depressies en inmiddels ook vrij achterhaald.
Niet nodig, dank je. M'n leven is tot nu toe sowieso wel een succes.quote:Maargoed, veel plezier in je eigen cynische wereldje. Succes dr mee![]()
Misschien zou je als mod eens moeten kijken naar de mensen die, omdat ze het niet met me eens zijn, het op de persoonlijke toer ("klein wereldje", "oud zeer"). Mijn punt is simpelweg dat ALS je serieuze problemen hebt (en het probleem van de TS gaat wel ff wat verder dan relatiepijntjes), hier gaan zitten posten over dat je hoopt 2012 te halen weinig zin heeft. Ben je het daar niet mee eens, prima, maar ik geloof dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Cathbert, als je niet denkt dat reacties op een forum kunnen helpen bij persoonlijke problemen heb je niets te zoeken in R&P. Of wat fatsoenlijker reageren, of wegblijven dus. De rest van het volk dat dacht lollig te zijn is weg en kan wegblijven.
Vanwege:quote:Op woensdag 29 november 2006 16:46 schreef Catbert het volgende:
Euh, waarom zou dit in hemelsnaam om mij betrekking hebben?
Dacht misschien ervaring. Was maar een gokje thoquote:Nogmaals, mensen op een forum geven geen fuck om je. Als je dat denkt moet je snel de stekker eruit trekken.
quote:Misschien zou je als mod eens moeten kijken naar de mensen die, omdat ze het niet met me eens zijn, het op de persoonlijke toer ("klein wereldje", "oud zeer").
Dat kwetste mequote:Op woensdag 29 november 2006 11:51 schreef Catbert het volgende:
Tja, fijn voor je.
Heel goed dat jouw leven goed in orde is, maar er zijn genoeg mensen die er wel degelijk baat bij hebben om van zich af te schrijven of andersmans mening te horen. Als dat niet zo zou zijn zou R&P geen bestaansrecht hebben. Dat mensen naast dit professionele hulp nodig hebben kan, en is in veel gevallen heel hard aan te raden, maar dat wil niet zeggen dat ze het hier niet kwijt kunnen. Deze discussie is dus niet nodig om te voeren. Reageer constructief of reageer niet. Mocht je hier verder op in willen gaan kan het hier, dit is de laatste post in dit topic hierover iig.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:46 schreef Catbert het volgende:
Misgegokt, sorryquote:Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef Maeksy het volgende:
Dacht misschien ervaring. Was maar een gokje tho
Geloof ik graag, maar daar gaat het dus niet om, en aangezien je voor de rest niet in gaat op mijn reactie, ga ik voor de rest niet op de jouwe in. Toedels.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Heel goed dat jouw leven goed in orde is, maar er zijn genoeg mensen die er wel degelijk baat bij hebben om van zich af te schrijven of andersmans mening te horen.
Nee ik wil het er niet op fok over hebben want er komen geheid eikels met grappen of kutopmerkingen bij kijken die dan even leuk willen zijn maar me recht in mn ziel zouden trappen, dus op dit kutjongerenforum begin ik daar niet aan, zelfs een topic om wat van me af te schrijven trekt al lolbroeken aan wat dacht je dat dat voor effect zou hebben :/quote:Op woensdag 29 november 2006 19:32 schreef milagro het volgende:
wat bedoel je met fysieke problemen?
je noemt het steeds, dus ms handig als je iets duidelijker bent.
ziekte, aandoening, uiterlijk?
lijkt me als je enkel van je afschrijven wil, dat je dan een dagboek begint.
op een forum verwacht je, lijkt me, toch wel enige "hulp", advies, bijval, tegengas etc.
en wat catbert zegt over gevoelsondersteuning klopt wel, het boeit de meesten zolang ze zich in dit topic bevinden, dus tja....
maar fysiek dus, wat bedoel je precies?
maar als je iets van je af wil schrijven enkel, dan neem je toch beter een dagboek?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik wil het er niet op fok over hebben want er komen geheid eikels met grappen of kutopmerkingen bij kijken die dan even leuk willen zijn maar me recht in mn ziel zouden trappen, dus op dit kutjongerenforum begin ik daar niet aan, zelfs een topic om wat van me af te schrijven trekt al lolbroeken aan wat dacht je dat dat voor effect zou hebben :/
het belemmert mijn hele leven en alle aspecten ervan..quote:Op woensdag 29 november 2006 19:55 schreef milagro het volgende:
[..]
maar als je iets van je af wil schrijven enkel, dan neem je toch beter een dagboek?
ik neem aan dus dat je wel degelijk meer wil.
in hoeverre belemmert dat fysieke je dan, praktisch of emotioneel?
schaam je je, of kun je je bepaalde dingen niet en voel je je geisoleerd, dát kun je toch wel zeggen?
hoe belemmert het je?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het belemmert mijn hele leven en alle aspecten ervan..
en ik heb er al over gepraat met mensen maar daar word ik niet mee geholpen.
Nee, ik ben serieus.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:10 schreef popolon het volgende:
Ik zie hier vooral een roep om aandacht. En iemand die erg veel zelfmedelijden heeft.
Maar goed, BG heeft z'n posthistorie ook niet mee natuurlijk. Voor hetzelfde geld opent ie straks een topic in ONZ met "WBWAAHAHAHA Jullie trapten er allemaal in"
Het zou niet de eerste keer zijn in ieder geval.
Ik hoop dat de wereld zoals we die kennen dan vergaat en er een nieuwe tijd aanbreekt.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:07 schreef Ceylon89 het volgende:
Ik voel de pijn ook weleens, het verlangen naar vroeger, het leven zonder inhoud, en waar alles prettig verliep. Een tip is om zo druk mogelijk bezig te zijn met allerlei activiteiten, waardoor de tijd vliegt, waardoor je het gevoel hebt dat 2012 snel niet ver van je verwijderd is. Je moet nog 5 jaar volmaken, hopelijk word je verliefd, en kan je wellicht energie/levenskracht uit de ander halen.
Echter vraag ik me steeds af waarom je hammert op 2012. Wat houdt dat in?![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee, ik ben serieus.
Ik ben constant depressief en om mezelf op te beuren maak ik vaak onzintopics maar dit is er echt niet een van, ik praat ook wel soms met yvonne dus als je me echt niet geloofd vraag je het haar maar.
het is fysiek dus praktisch, en mn gezondheid ook.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:58 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe belemmert het je?
praktisch, of is het iets waar je je voor geneert?
met praktisch bedoel ik bv reuma, of (gedeeltelijke) invaliditeit.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het is fysiek dus praktisch, en mn gezondheid ook.
kap nou met doorvragen ik heb geen zin erover te praten, en het is niet zoiets simpels als reuma nee.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:50 schreef milagro het volgende:
[..]
met praktisch bedoel ik bv reuma, of (gedeeltelijke) invaliditeit.
het is dus niet iets waarvoor je je schaamt, begrijp ik?
maar het maakt je kwaad dat jou dat moet treffen, of is uitgaan, erop uitgaan lastig, praktisch gezien dus, isoleert het je?
je blijft zo vaag.
als het bv zoiets als reuma is, tja, dan zul je toch moeten leren accepteren, verzetten of boos worden of zelfmedelijden heeft totaal geen zin, maar dat lijkt me een open deur
oh nou sorry, hoor, meneerquote:Op woensdag 29 november 2006 20:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kap nou met doorvragen ik heb geen zin erover te praten, en het is niet zoiets simpels als reuma nee.
en uitgaan heb ik zowieso geen behoefte aan, ik heb niks met jongeren.
ik haat jongeren.
Dat is onzin.Als je wilt kun je het ook.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb al teveel opgekropt om het eruit te laten komen, trust me...dat is geen optie.
Pardon?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:57 schreef BaajGuardian het volgende:
kap nou met doorvragen ik heb geen zin erover te praten, en het is niet zoiets simpels als reuma nee.
ja, te erg toch.quote:
Op domme mensen reageren heeft geen zin.quote:
Ik weet niet of dat een depressief mens echt beter maakt hoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:58 schreef milagro het volgende:
zak dan lekker door de stront, denk ik dan
Dat is al een erg goed begin inderdaad. Het ziekenhuismolentje zal kut zijn, maar vast niet kutter dan hierin vast zitten. En ik snap dat je niet wil melden wat er aan de hand is, maar vergeet niet dat hier niet voor niets mods zijn en die de reacties echt wel wegfliteren. Misschien zijn er mensen die je kunnen helpen dmv herkenning, je weet het niet. En zelfs áls je kutreacties krijgt weet je dat dit komt van mensen die 0,0 inzicht of inlevingsvermogen hebben, dus het niet waard zijn om serieus te nemen. Kop op, morgen ga je werken aan een beter leven, samen met de artsen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Clumsy_Clown, Wanneer ik weer uit de nacht ben zal ik naar de huisarts gaan en eisen dat er wat aan mn lichamelijke kwaal wat gedaan word, dan maar weer door de hele weg van ziekenhuizen aflopen, maar dit kan zo niet meer, als ik er vanaf ben kan ik mischien weer wat toekomstperspectief maken en daarmee uit de negatieve spiraal van depressies raken... hoop ik..
Dan zul je er nieuwe waarde aan toe moeten kennen. Blijven hangen in het verleden belemmert iedere ontwikkeling voorwaarts. Soms moet je, zoals SHE al zegt, heel diep gaan om ware schoonheid weer te ontdekken. De een misschien wat dieper dan de ander, maar iedereen draagt uiteindelijk zijn eigen kruisje. Het heeft geen zin daar verongelijkt en verbitterd over te doen, die emoties hollen je uit.quote:Op woensdag 29 november 2006 04:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat is het leven waard wanneer alle waarde ontnomen is...
Joh. Je moet je dus helemaal niks van wat mensen op een forum je zeggen aantrekken, dat is het punt. Ik bedoel, who cares, die lolbroeken zitten fijn anoniem achter hun schermpje. Waarom zou je je daar iets van aantrekken? En "dat doe ik nou eenmaal" is geen reden.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee ik wil het er niet op fok over hebben want er komen geheid eikels met grappen of kutopmerkingen bij kijken die dan even leuk willen zijn maar me recht in mn ziel zouden trappen, dus op dit kutjongerenforum begin ik daar niet aan, zelfs een topic om wat van me af te schrijven trekt al lolbroeken aan wat dacht je dat dat voor effect zou hebben :/
quote:Op donderdag 30 november 2006 00:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Oriah Mountain Dreamer, Indiaanse Oudste
Misschien, hééél misschien dan hè, omdat hij reuma simpel heeft genoemd en jij daar stiekem een beetje pissig over bent?quote:Op donderdag 30 november 2006 01:30 schreef golfer het volgende:
Waarom bekruipt mij nog steeds het gevoel dat dit een bull-shittopic is?
Ik hoop dat je gelijk hebt met je goedgelovige persoonlijkheid, want anders zou ik het eigenlijk wel banwaardig vinden.quote:Op donderdag 30 november 2006 01:48 schreef jogy het volgende:
Ik heb niet echt het idee dat hij iedereen een loer aan het draaien is eigenlijk. Maar dat is mogelijk mijn goedgelovige persoonlijkheid. Wie weet.
Wtf, waarom zou ik een bullshit topic maken over zoiets, ben je wel goed bij je hoofd?!quote:Op donderdag 30 november 2006 01:30 schreef golfer het volgende:
Als dat zo blijkt te zijn ben ik de eerste die ervoor zorgt dat er héle flinke consequenties aan vast zitten, tot die tijd is dit een serieus topic en wordt het ook als zodanig behandeld.quote:Op donderdag 30 november 2006 01:30 schreef golfer het volgende:
Dat gevoel bekruipt mij ook een beetje, als je jezelf al zo goed kan verwoorden in je openingspost dan denk ik dat er eerder sprake is van een 'bovengemiddelde intelligentie' waar je je geen raad mee weetquote:Op woensdag 29 november 2006 20:10 schreef popolon het volgende:
Ik zie hier vooral een roep om aandacht. En iemand die erg veel zelfmedelijden heeft.
Dat is dan weer een positieve insteek.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:36 schreef Kreator het volgende:
Het is nog steeds prachtig weer dus het kan ook geen najaarsdipje zijn.
Je verlangt waarschijnlijk naar vroeger omdat je toen in een positie zat waarbij je je veilig voelde en je ouders je haven waren. Als kind heb je weinig anders nodig als een warm nest en zorgzame ouders. Op de weg naar volwassenheid maak je langzaam los van je ouderlijk huis en ga je je meer op je eigen leven richten. Helaas zal er een tijd komen (voor ons allemaal) dat je ouders er niet meer zullen zijn, en dat is niet leuk. Als volwassene kun je met dat verlies omgaan (hoewel soms moeilijk) en het een plek geven, instorten zul je niet compleet, het zal wel pijn doen. Wat je fysiek betreft waar naar jou idee je depressieve gevoelens vandaan komen, kun je daar iets aan veranderen of ermee leren leven zodat je dat probleem in je leven verminderd?quote:Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hey livelived, tja dat probeer ik ook, maar dat word behoorlijk tegengewerkt tegenwoordig.. ik moet toch maar weer eens naar de huisarts... maar ik ben bang voor de hele rompslomp van vorige keer..
(de trigger van mn depressies zit op fysiek, de depressie zelf is het verlangen naar vroeger en de angst nog een ouder te verliezen wat mij compleet zou laten instorten)
Misschien moet je toch proberen niet als slachtoffer te vinden dat je wordt tegengewerkt, maar meer uit jezelf halen om de leuke dingen te kunnen zien. Externe factoren mag je je leven niet zodanig laten beinvloeden dat je je zo voelt.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat een dramatiek. ga naar je huisarts, zorg voor een verwijzing voor een (eerstelijns) psycholoog en ga er mee aan de slag ipv je te wentelen in hoe ontzettend zielig je bent. er moet wat gebeuren, maar dat gebeurt niet vanzelf. dat kan alleen jij zelf in gang zetten.quote:Op donderdag 30 november 2006 07:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Ermee leren leven zal niet gaan, ermee leren sterven mischien..
daarom moet er wat aan gebeuren...
Kom je uberhaupt wel onder de mensen? Of zit je thuis weg te kwijnen?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik haat jongeren.
Welke mensen, dat zootje jongeren?quote:Op donderdag 30 november 2006 09:35 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Kom je uberhaupt wel onder de mensen? Of zit je thuis weg te kwijnen?
Dat is vaak het probleem, mensen willen graag hun probleem voorleggen, maar staan niet open voor veranderingen/suggesties, omdat hiermee hun gedag moet worden aangepast. Berusten in de huidige situatie is the easy way out.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:51 schreef MissMatch het volgende:
Hij wil enkel terug, terug naar toen ... volgens zijn OP.
Mits je professor Barabas persoonlijk kent en toegang hebt tot zijn teletijdmachine, gaat dat echter niet lukken en blijf je veroordeeld tot deze tijd. de realiteit. pak jezelf op en doe iets met dat kutgevoel. maar dat is al meermalen gezegd en blijkbaar is dat niet wat TS wil horen.
Typischquote:Op donderdag 30 november 2006 09:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Welke mensen, dat zootje jongeren?
Ik heb geen behoefte aan jongeren.
Ik kom wel eens met wat oudere mensen praten in het centrum, op n bankje zitten al kan dat in de winter niet echt, wat te koud voor, maar in de zomer wel geregeld.
Maar berusten doet hij ook niet, want dat zou namelijk ook al schelen. Hij is niet tevreden, wil niet berusten, maar ook niet constructief iets doen...dan dan blijft het zoals het is.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is vaak het probleem, mensen willen graag hun probleem voorleggen, maar staan niet open voor veranderingen/suggesties, omdat hiermee hun gedag moet worden aangepast. Berusten in de huidige situatie is the easy way out.
Ik zie het toch meer als een post van aandacht vragen en niet om daadwerkelijk iets te veranderen. Dat is voor mij toch berusten.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar berusten doet hij ook niet, want dat zou namelijk ook al schelen. Hij is niet tevreden, wil niet berusten, maar ook niet constructief iets doen...dan dan blijft het zoals het is.
Waarom ben je er zo van overtuigd dat je er niet mee kan leven? Ik ken best veel mensen die lichamelijk erg beperkt zijn in hun doen en laten en daar toch mee kunnen leven (en nog een leuke tijd hebben ook). Ik zie niet in waarom jij dat niet ook zou kunnen.quote:Op donderdag 30 november 2006 07:32 schreef BaajGuardian het volgende:
daarom moet er wat aan gebeuren...
Berusten heeft rust in zich, dan heb je vrede met de situatie. dat zie ik niet echt bij TS. daar zie ik onmacht, woede en helaas ook teweinig ruggengraat om daadwerkelijk iets te ondernemen.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:06 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik zie het toch meer als een post van aandacht vragen en niet om daadwerkelijk iets te veranderen. Dat is voor mij toch berusten.
Ja ik heb contact met vrienden buren en mijn enige 2 familie leden (moeder en broertje) die ik nog heb.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:56 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Typisch![]()
Kom jij onder de MENSEN, onder mensen valt niet alleen maar jongeren!![]()
Familie, buren, vrienden? De kerk waar je in je OP over had? Daar komen ook nog steeds mensen!
Thuis zitten wegkwijnen van zelfmedelijden is ook niet bevordelijk voor depressie.
Onmacht en woede zie ik ook. Maar zo te zien gooit hij bij voorbaat al de deur dicht bij suggesties, ik zie geen motivatie om iets te ondernemen om uit de situatie te komen. Hij zal zelf die eerste stap moeten nemen om verder te komen, zonder eigen motivatie lukt het niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:08 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Berusten heeft rust in zich, dan heb je vrede met de situatie. dat zie ik niet echt bij TS. daar zie ik onmacht, woede en helaas ook teweinig ruggengraat om daadwerkelijk iets te ondernemen.
Flikker toch op eikel, vind jij jezelf beter dan iedereen? zon idee kreeg ik meteen al bij je, je wilt gewoon zelf zielig gevonden worden, ik heb een echt probleem en jij doet de hele tijd alsof ik iedereen in de maling neem want "ik" zou zielig gevonden willen worden, pleur toch lekker van de trap stakkerig figuur.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:21 schreef MissMatch het volgende:
Doe even normaal zeg.
Wie de fuck denk jij dat jij bent om te oordelen over het leven van mensen die hier reageren en om mensen die niet reageren zoals jij het wilt voor empathieloze teringlijers uiit te maken? Als je het alleen van je af wilde schrijven, koop een dagboek en vertel Dear Kitty alles. post je het op een forum, dan krijg je reacties. dat jij je ogen liever sluit voor oplossingen, is (ook) jouw probleem.
Volgens mij heb je echt een verkeerd beeld bij MissMatch hoor.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Flikker toch op eikel, vind jij jezelf beter dan iedereen? zon idee kreeg ik meteen al bij je, je wilt gewoon zelf zielig gevonden worden, ik heb een echt probleem en jij doet de hele tijd alsof ik iedereen in de maling neem want "ik" zou zielig gevonden willen worden, pleur toch lekker van de trap stakkerig figuur.
topic sluiten aub.
Ik ga deze week naar de dokter, en eis een operatie.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:32 schreef Lucille het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt een verkeerd beeld bij MissMatch hoor.
Anyway, de kern van de vraag was dus of je open staat voor een verandering, of je het zelf wel wilt? En zo ja, hoe wil je werken aan die verandering?
Oprecht: Ik vind het erg goed van je dat je deze stap gaat nemen!quote:Op donderdag 30 november 2006 10:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ga deze week naar de dokter, en eis een operatie.
zover wil ik gaan voor verandering.
En jij bent 58??quote:Op donderdag 30 november 2006 10:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja ik heb contact met vrienden buren en mijn enige 2 familie leden (moeder en broertje) die ik nog heb.
en die kerk dat is uit oud zuid, mijn kindertijd nog wel dus daar heb ik allang geen contact meer mee, volgens mij houden ze die diensten geeneens meer.
En even tegen de eikels die roepen dat ik er zelf niks aan wil doen, het probleem ligt zo makkelijk niet.
het is niet een "ik voel me kut" riedeltje, ik heb lichamelijke shit, en dat fucked me hele wereld up, daarnaast heb ik nogsteeds mijn vaders dood niet kunnen verwerken, en daar zit zoveel meer bij dat nog opgekropt zit, dit topic was niet bedoeld als een "probleem voorleggen en wachten op oplossingen" ik wilde het op het moment van mijn depressie van me af schrijfen, het publiekelijk neerleggen, ik was op dat moment in een depressie piek, dus ga nu niet met hier wijs lopen doen met jullie arrogante gelul, als jullie hadden wat ik doormaak zouden jullie het nieteens op een kutjongerenforum als fok posten, want ik zou geheid uitgelachen worden en geridiculiseerd, en dat ben ik ook, maar het interreseert me niks meer.
ik ben redelijk behaard en nog een colonoscopie ondergaan wegens een ander probleem en ondanks dat ik daar normaal gesproken ongemakkelijk bij voel interreseerde het me niks meer, zo ver ben ik er al mee.
Dus als jullie niks nuttigs kunnen uitbrengen hou dan je fucking bek dicht zootje empathieloze teringlijers.
zet dit topic maar op slot, dit is ook het verkeerde forum om te plaatsen.
Je wilt dus alleen iets veranderen wat je zelf toch al wilt? En denk je dat een operatie iets aan je depressies gaat veranderen?quote:Op donderdag 30 november 2006 10:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nu topic op slot aub.
58quote:Op donderdag 30 november 2006 10:38 schreef Daiha het volgende:
[..]
En jij bent 58??Gedraag je er dan naar. Als je 58 bent is het logisch dat je ouders je kunnen ontvallen, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Het lijkt me moeilijker een ouder te verliezen als kind of puber...
Nee ik ga liever dood nou goed?quote:Op donderdag 30 november 2006 10:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Je wilt dus alleen iets veranderen wat je zelf toch al wilt? En denk je dat een operatie iets aan je depressies gaat veranderen?
quote:Op donderdag 30 november 2006 10:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Flikker toch op eikel, vind jij jezelf beter dan iedereen? zon idee kreeg ik meteen al bij je, je wilt gewoon zelf zielig gevonden worden, ik heb een echt probleem en jij doet de hele tijd alsof ik iedereen in de maling neem want "ik" zou zielig gevonden willen worden, pleur toch lekker van de trap stakkerig figuur.
topic sluiten aub.
Nou nee. Ik zie dat je een hoop shit met je meedraagt, maar ik hoop dat je een manier gaat vinden om die dingen op een of andere manier een plekje te geven. Op dit moment is het weggestopt en als het af en toe naar boven komt dan breekt de hel los en sla je het probleem weer tijdelijk de grond in. Maar dat is dus een tijdelijke situatie die zichzelf blijft herhalen. Zolang dat nog geen plekje heeft gekregen blijft de woede en frustratie terug komen.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik ga liever dood nou goed?
Als je zo blijft reageren kun je medeleven ook wel vergeten.quote:Op donderdag 30 november 2006 03:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Wtf, waarom zou ik een bullshit topic maken over zoiets, ben je wel goed bij je hoofd?!
Sorry, maar met zulke teksten wordt het steeds moeilijker om jou serieus te nemen. Beetje te veel drama als je 't mij vraagt.quote:Op donderdag 30 november 2006 07:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Err, check z'n fotoboek...quote:
Goedzo!quote:Op donderdag 30 november 2006 10:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja want alle mensen die hier nog meer posten, daar weet jij alles van, en jij kunt dan ook bepalen dat JOUW problemen groter zijn dan alle andere problemen van alle andere fokkers bij elkaar ofzo?quote:Op donderdag 30 november 2006 10:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja ik heb contact met vrienden buren en mijn enige 2 familie leden (moeder en broertje) die ik nog heb.
en die kerk dat is uit oud zuid, mijn kindertijd nog wel dus daar heb ik allang geen contact meer mee, volgens mij houden ze die diensten geeneens meer.
En even tegen de eikels die roepen dat ik er zelf niks aan wil doen, het probleem ligt zo makkelijk niet.
het is niet een "ik voel me kut" riedeltje, ik heb lichamelijke shit, en dat fucked me hele wereld up, daarnaast heb ik nogsteeds mijn vaders dood niet kunnen verwerken, en daar zit zoveel meer bij dat nog opgekropt zit, dit topic was niet bedoeld als een "probleem voorleggen en wachten op oplossingen" ik wilde het op het moment van mijn depressie van me af schrijfen, het publiekelijk neerleggen, ik was op dat moment in een depressie piek, dus ga nu niet met hier wijs lopen doen met jullie arrogante gelul, als jullie hadden wat ik doormaak zouden jullie het nieteens op een kutjongerenforum als fok posten, want ik zou geheid uitgelachen worden en geridiculiseerd, en dat ben ik ook, maar het interreseert me niks meer.
ik ben redelijk behaard en nog een colonoscopie ondergaan wegens een ander probleem en ondanks dat ik daar normaal gesproken ongemakkelijk bij voel interreseerde het me niks meer, zo ver ben ik er al mee.
Dus als jullie niks nuttigs kunnen uitbrengen hou dan je fucking bek dicht zootje empathieloze teringlijers.
flikker jij dan op aandachtshoertje. Kom ons niet vervelen met je suffe problemen als je toch nergens voor openstaatquote:Op donderdag 30 november 2006 10:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
topic sluiten aub.
Hij moet naar een psychiater als je het mij vraagt, omdat een psycholoog geen medicatie voor mag schrijvenquote:Op donderdag 30 november 2006 13:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Heb je trouwens al een andere psycholoog geprobeerd? Ik denk nog steeds dat het handig zou zijn. Ik heb de eerste 18 jaar van m'n leven hele, héle flinke dingen opgekropt en was ook bang voor de put die ik open zou trekken als ik naar een psycholoog zou gaan. Het viel allemaal echter haske mee, omdat iemand je begeleidt. Je zal niet alles in één keer bespreken of proberen op te lossen. Het gaat allemaal op jouw tempo, met stapjes in jouw gewenste grootte.
Maar in de OP zegt ie duidelijk dat ie weigert medicijnen te slikken, dus tja...quote:Op donderdag 30 november 2006 14:14 schreef Bluezz het volgende:
Hij moet naar een psychiater als je het mij vraagt, omdat een psycholoog geen medicatie voor mag schrijven
Denk je nou echt dat je de enige bent die iets heftigs doormaakt?quote:als jullie hadden wat ik doormaak zouden jullie het nieteens op een kutjongerenforum als fok posten, want ik zou geheid uitgelachen worden en geridiculiseerd, en dat ben ik ook, maar het interreseert me niks meer.
Denk je nou echt dat jij de enige bent die mensen die dichtbij hem staan heeft moeten begraven?quote:Ja ik heb contact met vrienden buren en mijn enige 2 familie leden (moeder en broertje) die ik nog heb.
Ik ben het helemaal met je eens, maar TS richt zich blijkbaar op een chirurg.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:14 schreef Bluezz het volgende:
Hij moet naar een psychiater als je het mij vraagt, omdat een psycholoog geen medicatie voor mag schrijven
Nee, maar dat van hem is vééél erger.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef Xennia het volgende:
Denk je nou echt dat je de enige bent die iets heftigs doormaakt?
Nee, maar in zijn geval was het vééél erger.quote:Denk je nou echt dat jij de enige bent die mensen die dichtbij hem staan heeft moeten begraven?
Ah, dus dit is een pimp-hier-met-je-trauma-topic, maar dan zonder specifiek te worden? Ik zie het nut nietquote:Op donderdag 30 november 2006 15:10 schreef Eightball het volgende:
[..]
Nee, maar dat van hem is vééél erger.
[..]
Nee, maar in zijn geval was het vééél erger.
Daar weet niemand iets van dus: bek houden.
Tja..
Link om zoiets hier te zeggen en ik ben geen held..quote:Op donderdag 30 november 2006 15:16 schreef Xennia het volgende:
Ah, dus dit is een pimp-hier-met-je-trauma-topic, maar dan zonder specifiek te worden?
Welcome to the club.quote:Ik zie het nut niet
TS reageert kennelijk enkel op dit soort posts..quote:Op donderdag 30 november 2006 15:22 schreef Eightball het volgende:
Link om zoiets hier te zeggen en ik ben geen held..
Nou vooruit, ik denk het wel.
Fight Club.quote:
Tja, ligt eraan waar je in gelooft natuurlijk... Ik geloof in frequenties, en als je frequentie negatiefquote:Op woensdag 29 november 2006 11:35 schreef Catbert het volgende:
Van jezelf van kant maken krijg je dus per definitie geen spijt. En ik vind dat "lekker diep" gaan nogal zweverig. Laat die gast fijn hulp zoeken zeg...
Ja he, ik vind het erg inspirerend. Die Indianen zijn een wijs volk. Het is moeilijk om consequent zo te leven, maar het is voor mij een steuntje in de rug.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:44 schreef Vivi het volgende:
Ten eerste: Wat een mooi stukje heb je eerder in dit topic gepost Xennia
Dat past op zich wel in het beeld van een depressie, maar dat betekent nog niet dat je het maar zo moet laten. Er is altijd een weg terug.quote:Ten tweede: Ik zie tot nu toe een hoop geheimzinnigdoenerij, zelfmedelijden en disrespect naar anderen ("ik haat jongeren"...jongeren kunnen ook een oude ziel hebben TS, maar jij ziet nergens meer het mooie of waardevolle van in zo blijkt wel).
Ik heb me soms verbaasd over de levenswil van terminalen en over hun vermogen gelukkig te zijn met hele kleine dingen. Het relativeringsvermogen, het bewust zijn van wat belangrijk is in het leven.quote:Verder een hoop passiviteit, afwachten (tot 2012) en gebrek aan motivatie om zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven en gemoedstoestand. Geluk moet je afdwingen, het komt niet vanzelf op je pad hoor, zeker niet als je gepre-occupeerd bent met je gezwelg in zelfmedelijden en alles wat er verder zo slecht is.
Maar ik wil je toch bedanken, ik heb ineens weer heel erg veel respect (bewust dan, want onbewust had ik dat al) voor degenen in mijn omgeving die positief en liefdevol in het leven staan ondanks terminale ziektes, verlies van kinderen en "simpele dingen" als reuma.
Dit is niet flauw bedoeldquote:Op woensdag 29 november 2006 05:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben heel vaak depressief, meestal sla ik dan aan de drank om weer wat lol te hebben.
Het komt met zware slagen, alsof het een depressiemolen is, soms wat erger dan anders, zonet heb ik dus weer een zware gehad.
Nou, ik heb 1 keer zitten zuipen omdat ik me kut voelde (ik zat in Wenen en m'n vriendin daar had me ongeveer gedumpt en ik voelde me ff nogal alleen), en ik vond het gewoon eng hoe lekker dat bier smaakte. Depressies en alcohol zijn IMHO een gevaarlijke combinatie.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:27 schreef MoChe het volgende:
Dit is niet flauw bedoeldmaar als je je down voelt helpt drank wel vaak dan kun je er weer een tijdje tegen aan. Nadeel is alleen wel dat je steeds meer en meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Merk het hier ook bijmezelf. Dat is het nadeel maar een beetje alcohol om je er bovenop te helpen lijkt mij niets mis mee
Ik heb mn leven ook een paar jaar verkort met een paar maanden van semi-depressief alcohol wegtanken.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, ik heb 1 keer zitten zuipen omdat ik me kut voelde (ik zat in Wenen en m'n vriendin daar had me ongeveer gedumpt en ik voelde me ff nogal alleen), en ik vond het gewoon eng hoe lekker dat bier smaakte. Depressies en alcohol zijn IMHO een gevaarlijke combinatie.
Zeg,doe eens even rustig ademhalen. Ik weet natuurlijk niet wat dat lichamelijks is.Mocht je zeker weten een ziekte heb zie het volgende zinnetje dan maar over het hoofd:sommige lichamelijke problemen komen voort uit dingen die je dwars zitten of de klachten worden er door verergerd.In mijn vorige post schreef ik over een goede vriend van mij;hij heeft een spastische darm,maar door zijn depressie moet hij nu doorlopend aan de medicijnen en dat was niet zo.En dat mensen jou niet geloven heeft waarschijnlijk te maken met sommige topics van jouw hand en je zegt het zelf al:het is een forum,internet.Niet het echte leven.Dus doe relaxed en hou de gedachte in je hoofd dat er ook mensen zijn die het wel goed bedoelen,zelfs op Fok!quote:Op donderdag 30 november 2006 10:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je hebt gelijk als je zegt dat wij niet weten wat je voelt.Iedereen heeft weleens een kutgevoel,maar niemand weet wat het is om dat doorlopend te hebben.Men begrijpt het wel,maar men voelt het niet dus daarom bagataliseren sommige mensen je probleem waarschijnlijk.quote:ik ben redelijk behaard en nog een colonoscopie ondergaan wegens een ander probleem en ondanks dat ik daar normaal gesproken ongemakkelijk bij voel interreseerde het me niks meer, zo ver ben ik er al mee.
Daar kan ik wel inkomen.ik zou ook geen medicijnen willen slikken als er wellicht andere mogelijkheden zijn.Weet je hoe verslavend die rotzooi is?Ik zie mensen in mijn nabije omgeving die niet meer zonder die zooi kunnen.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar in de OP zegt ie duidelijk dat ie weigert medicijnen te slikken, dus tja...
Lekker verder laten zwelgen in zelfmedelijden dus maar.
Mijn ervaring is juist dat drank emoties versterkt,ook de negatieve.Dat is mijns inziens een reden om de drank op dat soort momenten even te laten staan.Heb ,dankzij de drank,weleens staan janken in een stampvolle kroeg.Het boeit me verder niet,maar het moet ook geen gewoonte worden.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:27 schreef MoChe het volgende:
[..]
Dit is niet flauw bedoeldmaar als je je down voelt helpt drank wel vaak dan kun je er weer een tijdje tegen aan. Nadeel is alleen wel dat je steeds meer en meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Merk het hier ook bijmezelf. Dat is het nadeel maar een beetje alcohol om je er bovenop te helpen lijkt mij niets mis mee
Lekkere reactie,quote:Op donderdag 30 november 2006 14:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar in de OP zegt ie duidelijk dat ie weigert medicijnen te slikken, dus tja...
Lekker verder laten zwelgen in zelfmedelijden dus maar.
Ja, met die toon kom je ook niet ver inderdaad.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:00 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vraag het nog 1 keer, dit topic NU dicht aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |