abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 04:16:54 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982036
Geef mij mijn tijdmachine, en ik ga weg,
terug..

Vroeger gingen we wel eens naar de kerk,
met de kersttijd, allemaal in net pak.
Strikje etc, en op weg kwamen er allemaal mensen tegen,
ook allemaal in net pak, alles was zo vertrouwd,
en je kwam de kerk binnen en het was een en al goud en wonder.......
Ik voel me nu zo dood..
Alles is zo leeg, en zo grijs..
de kleuren van vroeger zijn nergens, mijn ziel vermoord.

Iets zit in mij, is wie ik was, en die "ik" wil eruit
die ik wil weer leven in het wonder, in het sprookje.

Dus zo voelt pijn, zou hij het halen nog een verlies zegt een
bekende stem in mij..
nee.

Het Oude omcirkeld mij in mijn herinnering,
en dat wil ik het niet laten zijn...
Om het leven weer te proefen, de groene heuvels, de bloemen,
de geuren, van thuiskomst, de kleren van je ouders..
je buurt, je vrienden, er is niks meer waard dan dat.
De nacht, de lach, de reizen, het spijt mij rianne.
Bij het slapen nog een kus en toedekken, je ouders beneden
nog horen praten, hol, door de vloer, op schoot, maar alles is dood.
Niet alleen ik, alles...het leven is een straf geworden.

Ik drink vaak om uit mijn depressies te raken, dan heb ik wel even lol..
maar dat moet ophouden, er speelt zoveel, ook op medisch gebied, en...
ik al depressief genoeg ben..
dat ik hier nu loop te janken aan de lopende band, en niet zomaar, maar met fucking pijn in mn hele lichaam
Alsof het uit mn strot geperst word, die pijn...alles komt boven en dat kan gewoon niet,
want ik moet constant sterk blijven en alles negeren, als ik dat niet doe stort ik voorgoed in.

Ik probeer de laatste tijd zoveel dingen te negeren, en alles om me heen is zo druk,
de een met school werk vriendin en projecten, de ander met baantjes vriendin en projecten,
Ik zit met teveel en er is geen oplossing voor, van de dood van familie tot aan lichamelijke problemen..
Waag het niet mij te vertellen medicijnen te gaan slikken, ik hoef geen chemische troep in mijn lijf,
ik wil enkel terug, terug naar toen, toen iedereen nog leefde, en ik vitaal was..

Wat is het leven waard wanneer alle waarde ontnomen is...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 29 november 2006 @ 04:56:59 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982235
Ik heb soms het gevoel dat er maar een eind aan mn leven moet komen met een goeie aftitel song erbij, net als in films :/
Ik voel me echt alsof ik overtime doe, want mijn leven is allang over..
Maar ik heb lange tijd als doel gehad 2012 te halen, maar ik weet ff niet meer of dat nu zo nodig hoeft..
pi_43982291
Waarom wil je nu niet meer verder?
  Admin woensdag 29 november 2006 @ 05:06:05 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43982312
quote:
Op woensdag 29 november 2006 04:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb soms het gevoel dat er maar een eind aan mn leven moet komen met een goeie aftitel song erbij, net als in films :/
Maar ik heb lange tijd als doel gehad 2012 te halen, maar ik weet ff niet meer of dat nu zo nodig hoeft..
Heel simpel., omdat je een afspraak met me hebt iig tot 2012 te wachten..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 29 november 2006 @ 05:06:27 #5
159576 BttD
Beroepsblaataap
pi_43982315
Is het niet tijd voor psychologische hulp? Je klinkt nogal heel erg depressief

Ik kan je helaas niet helpen . Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Hier een brede lach, misschien maakt dat weer iets goed:
Internetjosti!
  woensdag 29 november 2006 @ 05:12:23 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982335
quote:
Op woensdag 29 november 2006 05:06 schreef BttD het volgende:
Is het niet tijd voor psychologische hulp? Je klinkt nogal heel erg depressief

Ik kan je helaas niet helpen . Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Hier een brede lach, misschien maakt dat weer iets goed:
Ik ben heel vaak depressief, meestal sla ik dan aan de drank om weer wat lol te hebben.
Het komt met zware slagen, alsof het een depressiemolen is, soms wat erger dan anders, zonet heb ik dus weer een zware gehad.
nu voel ik me wel weer iets beter maar ik mis nogsteeds vroeger.
de omgeving, de zekerheid, de kleur, de vitaliteit, de onderneming, mijn vader..
  woensdag 29 november 2006 @ 05:13:06 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982337
quote:
Op woensdag 29 november 2006 05:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heel simpel., omdat je een afspraak met me hebt iig tot 2012 te wachten..
Welke afspraak? ik herinner me niet zo, ik weet wel dat ik met sinterklaastijd mod zou worden.
rara wat is het..
:/

je reageerd ook nooit meer op je msn trouwens :/
  woensdag 29 november 2006 @ 05:17:08 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982343
de structuur, de rush, de simpelheid, de visie, de wil.
het doel...

ik mis... zoveel..
  woensdag 29 november 2006 @ 06:26:31 #9
151199 tinoz
Alter Reality
pi_43982437
ben wellicht niet in mijn recht om hier op te reageren maar ik denk dat ik het toch moet doen, heb je verhaal gelezen en wil je een hart onder de riem steken dat die gevoelens waarschijnlijk overgaan als je uit de sleur van je gevoel komt en je weer leert van het leven te genieten en alles weer anders gaat zien omdat je weer optimisme terug krijgt , zelf denk ik vaak aan dingen die ik niet mee maak en mensen die ik niet meer zie maar ik focus me behalve daarop ook op de nieuwe dingen in het leven en de nieuwe mensen om mijn heen , ik dacht dat ik altijd alleen zou blijven en mensen mij vergoed verlaten hadden dat mijn oude buurt uit elkaar was gevallen en ik voorgoed uit mijn vrienden groep verstoten was .... maar wonder boven wonder maak ik nu geheel onverwachts weer nieuwe contacten en krijg ik weer wat meer zin in het leven ... om eerlijk te zijn heb ik me eenkeer depresief gevoelt in het leven en heb ik dat als heel vervelend ervaren , gelukkig was het maar van korte duur .....ik hoop voor je dat je in je zelf je ware ik terug kan vinden die diep van binnen waarschijnlijk nog leeft en dat je die de kans geeft zich weer te ontwikkelen het oude achter te laten en je weer nieuwe dingen gaat ondernemen om het leven met je ware ik te koesteren...

Ook vind ik het erg mooi hoe je je gevoel verwoorden weet niet veel van vroeger maar weet wel het gevoel van een buurt die veranderd en van gamilie banden die vertroebelen dat is erg jammer en het is vaak het gemis dat blijft steken in je gedachte als je kijkt naar plaatsen waar je goede herninneringen aan hebt , de kunst lijkt me aan de leuke dingen te denken en de kracht vinden om nieuwe herrninneringen te maken.

ik hoop van harte dat je nog veel hebt om voor te leven en je nog waarde hecht aan de mensen om je heen en je huidige relaties nog niet te ver weg gerelatieveerd hebt met die je ooit had .

ik denk nu (soms met grote moeite) als volgt : wat niet is kan nog worden wat was is niet meer maar kan weer zijn , niet met de zelvde mensen maar wel met nieuwe mensen..

weet in iedergeval dat je niet alleen bent zolang je je kan uiten en dat dat belangrijk is en je niet te veel moet focussen op de mensen die je verkeerd of anders inschatten dan je gewild had of je neit begrijpen....

hopelijk heb ik je hiermee wat stuen gegeven

het zijn maar wat letters maar toch veel sterkte

groetjes

martijn
Save Us From Fashion !
  woensdag 29 november 2006 @ 06:59:56 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982506
Bedankt tinoz, tis wel dat ik juist doordat ik mezelf probeerde op te zoeken in deze sores gekomen ben.
ik was ooit echt hyperintelligent, had totale controle over mn leven, en nu totaal niet meer juist omdat ik ervoor koos naar mijn oude ik te zoeken, en bang was deze te verliezen...

Ik snap het nu waarom, maar zit nogsteeds met het dilemma.
  woensdag 29 november 2006 @ 07:03:07 #11
151199 tinoz
Alter Reality
pi_43982512
owjee ... sorry dan , wil je natuurlijk niet verder in de problemen helpen , mss moet je je zelf anders hernieuwen of iets misschien dat dat helpt , wat zijn wij mensen toch ingewikkeld
Save Us From Fashion !
  woensdag 29 november 2006 @ 07:08:41 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982529
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:03 schreef tinoz het volgende:
owjee ... sorry dan , wil je natuurlijk niet verder in de problemen helpen , mss moet je je zelf anders hernieuwen of iets misschien dat dat helpt , wat zijn wij mensen toch ingewikkeld
mja, ik zit ook met lichamelijke problemen, medisch vlak, en dan niet een klein probleempje oid..
heb geen zin om het op het forum te posten maar dat speelt ook mee.
  woensdag 29 november 2006 @ 07:10:07 #13
151199 tinoz
Alter Reality
pi_43982536
ok dan , al met al zit het dus tegen .... over zie je je gevoel nog wel dan ?
Save Us From Fashion !
pi_43982559
Je kunt nu je eigen tradities maken en opnieuw een kerk bezoeken met de kerstnacht en gaan wandelen in het park of thuis een lekker etentje voorbereiden, misschien met een vriend. Herinneringen aan vroeger kun je koesteren en er met veel warmte aan terugdenken, maar je kunt zelf ook een goede sfeer creeeren zodat je daar een fijn gevoel van krijgt.
  woensdag 29 november 2006 @ 07:28:02 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43982600
Tering BG, ik wist dat je niet lekker in je vel zat door wat eerdere tekstjes van je in die richting maar dat het zo diep zat wist ik niet. Het lijkt erop dat je een opgesloten gevoel hebt eigenlijk. Even een misschien een tikkeltje lame idee maar wie weet; zou het voor jou geen mogelijkheid zijn om vrijwilligerswerk te gaan doen om invulling te geven aan je dagen? Het houdt je bezig en geeft je uiteindelijk ook nog eens een goed gevoel dat je mensen helpt, het lijkt mij dat je teveel nadenkt. Dat doe ik ook maar als je het niet vanuit jezelf kan verwerken kan je problemen krijgen inderdaad.

Sterkte dude.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 29 november 2006 @ 07:41:47 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982658
Mn casemanager stelde voor te gaan werken bij de kinderboerderij maar ik zit op het moment met dat lichamelijk dat ik ECHT verwijderd wil hebben voor ik weer toekomstperspectief kan nemen, want ...mja..ik wil het er eigenlijk nieteens over hebben sorry.
  woensdag 29 november 2006 @ 07:45:05 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_43982669
quote:
Op woensdag 29 november 2006 04:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Geef jezelf eens een flinke schop onder de kont, of laat dat doen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_43982670
loop je op dit moment al bij een psycholoog of psychiater? Zo nee dan lijkt het me heel verstandig voor jou om dat eens te gaan doen.

Succes in ieder geval
  woensdag 29 november 2006 @ 07:46:11 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43982673
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Mn casemanager stelde voor te gaan werken bij de kinderboerderij maar ik zit op het moment met dat lichamelijk dat ik ECHT verwijderd wil hebben voor ik weer toekomstperspectief kan nemen, want ...mja..ik wil het er eigenlijk nieteens over hebben sorry.
Tegen mij hoef je geen sorrie te zeggen hoor zolang je er maar voor zorgt dat je weer wat lol in je leven kan genereren.
Vrijheid
  woensdag 29 november 2006 @ 07:51:54 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982697
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:45 schreef static het volgende:

[..]

Geef jezelf eens een flinke schop onder de kont, of laat dat doen.
Je hebt makkelijk praten, ik zal je mijn leven nieteens toewensen zodat je het zou weten want ik wens het mezelf al langer niet meer toe.
maar wat kan ik doen,....maar hopen dat volgend dokter bezoek wel wat uit voortkomt tot actie.
  woensdag 29 november 2006 @ 07:53:06 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982706
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Tegen mij hoef je geen sorrie te zeggen hoor zolang je er maar voor zorgt dat je weer wat lol in je leven kan genereren.
Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.
pi_43982715
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.
je moet het niet verdingen je moet er juist mee om zien te gaan en daarvoor raad ik je aan om naar een psycholoog of psychiater te gaan. Als je dingen gaat verdringen komen ze later weer keihard terug
  woensdag 29 november 2006 @ 08:01:08 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982756
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:54 schreef erikh het volgende:

[..]

je moet het niet verdingen je moet er juist mee om zien te gaan en daarvoor raad ik je aan om naar een psycholoog of psychiater te gaan. Als je dingen gaat verdringen komen ze later weer keihard terug
Ik heb al teveel opgekropt om het eruit te laten komen, trust me...dat is geen optie.
pi_43982774
*hart onder de riem steekt*
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  woensdag 29 november 2006 @ 08:04:01 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_43982775
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je hebt makkelijk praten, ik zal je mijn leven nieteens toewensen zodat je het zou weten want ik wens het mezelf al langer niet meer toe.
maar wat kan ik doen,....maar hopen dat volgend dokter bezoek wel wat uit voortkomt tot actie.
Het zit allemaal in je eigen bolletje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 29 november 2006 @ 08:06:10 #26
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982784
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:04 schreef static het volgende:

[..]

In dit geval niet, dit zijn uiterst fysieke problemen die de depressies veroorzaken.
pi_43982820
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:04 schreef static het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet. Blijft echter een probleem om het uit het bolletje te halen indien het hier het geval was.
Mensen zonder depressies hebben altijd makkelijk praten.

@BaajGuardian: Misschien helpt een psycholoog wel. Het voordeel is dat je je hart kan uitstorten bij iemand die jouw problemen lekker tot zichzelf houdt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
  woensdag 29 november 2006 @ 08:15:43 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43982875
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:09 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet. Blijft echter een probleem om het uit het bolletje te halen indien het hier het geval was.
Mensen zonder depressies hebben altijd makkelijk praten.

@BaajGuardian: Misschien helpt een psycholoog wel. Het voordeel is dat je je hart kan uitstorten bij iemand die jouw problemen lekker tot zichzelf houdt.
Heb dat vandaag al gedaan, niet bij een psycholoog maar iig bij iemand.
maar daarmee zijn mijn fysieke problemen de wereld niet uit, en dat zal ook nooit gaan met praten.
Het verlangen naar vroeger is maar onderdeel van mn depressies, dat ik uberhaupt in depressies terecht kom komt door iets heel anders.
pi_43982930
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:15 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb dat vandaag al gedaan, niet bij een psycholoog maar iig bij iemand.
maar daarmee zijn mijn fysieke problemen de wereld niet uit, en dat zal ook nooit gaan met praten.
Het verlangen naar vroeger is maar onderdeel van mn depressies, dat ik uberhaupt in depressies terecht kom komt door iets heel anders.
Ik weet niet precies wat je fysieke problemen zijn, maar als er geen uitzicht is op herstel of verbetering denk ik dat je een proces van zelfacceptatie moet starten...succes iig.
  woensdag 29 november 2006 @ 08:27:19 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43982996
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Als je het op globale bedoelt dan moet ik persoonlijk eerlijk toegeven dat ik me er op sommige momenten op verheug op wat komen gaat . Maar dat is mijn psyche die van een slecht iets een goed iets maakt om het maar te kunnen handelen misschien . Als het op persoonlijk vlak is dan zijn het dingen die je vaak ( niet altijd ) aan kan pakken omdat die dingen nog niet op zo'n grote schaal op je af komen, ze zijn te behappen, ookal lijkt het soms dat het niet zo is. er zijn heel veel mensen die zich helemaal verloren voelen in een situatie waar meerdere manieren zijn om eruit te kruipen. Of tja, het is allemaal een kwestie van perspectief eigenlijk. De meest verloederde zwerver kan gelukkig zijn met wat hij wel heeft en de rijkste rijkaard kan zichzelf in slaap janken omdat hij zo miserabel is. Klinkt afgezaagd maar mij heeft het wel een heel stuk geholpen toen ik in de put zat. Hier bedoel ik dus niet; fake it untill you make it maar dat je je perspectief op het leven ook kan aanpassen.
Vrijheid
  woensdag 29 november 2006 @ 08:30:10 #31
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43983036
Nee, na verlies van een van mijn ouders kan ik geen 2e aan, en verder ga ik het er niet over hebben, en dat is dan nog nieteens over dat lichamelijke probleem probleem van me.
pi_43983050
en wachten op december 2012 lijkt me vooral meer teleurstelling te brengen. ga dat dus maar niet als doel in je leven stellen
  woensdag 29 november 2006 @ 08:32:17 #33
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43983064
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef het_fokschaap het volgende:
en wachten op december 2012 lijkt me vooral meer teleurstelling te brengen. ga dat dus maar niet als doel in je leven stellen
Ik heb geen ander doel.
Als ik dat niet als doel neem kan ik mezelf net zo goed nu al ophangen, met het vooruitzicht wat nog komen gaat.
  woensdag 29 november 2006 @ 08:34:57 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43983098
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee, na verlies van een van mijn ouders kan ik geen 2e aan, en verder ga ik het er niet over hebben, en dat is dan nog nieteens over dat lichamelijke probleem probleem van me.
Ok, check. Dat ís gewoon heel kut ja. En wat betreft 2012, ik moet eerlijk typen dat ik er vertrouwen in heb .
Vrijheid
pi_43983114
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik heb geen ander doel.
Als ik dat niet als doel neem kan ik mezelf net zo goed nu al ophangen, met het vooruitzicht wat nog komen gaat.
hoe dan ook, in 2012 gaat er niets bijzonders gebeuren. het zal een jaar worden als alle anderen.
  woensdag 29 november 2006 @ 08:36:39 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43983115
Ik hoop het echt.
anders ben ik in 2013 dood iig.
pi_43983145
maar wat verwacht je nu van dit topic ? oplossingen of meevoelen met je zodat je je gesterkt voelt in je depri-situatie ?
pi_43983184
Probeer je niet teveel te wentelen in zelfmedelijden, je schiet er niks mee op. Is je leven niet wat je er van verwacht had? Join the fucking club.

Geluk komt in kleine brokjes; herinneringen, een goed gesprek, een nieuwe auto, een mooie wandeling, etc. Er zal nooit een moment aanbreken dat je alles voor elkaar hebt en je gelukkig blijft.

Als je al bewust bent van het bovenstaande en alles al geprobeerd hebt moet je misschien concluderen dat het niet aan je visie op het leven ligt maar aan een chemische gevoeligheid (of defect) in je brein. In dat geval is een medicijn misschien niet zo'n slecht idee. Als je aids krijgt neem je toch ook pillen?

Succes ermee. Probeer het allemaal niet zo somber te zien, iedereen heeft ellende. Het is maar net hoe je ermee omgaat. Besef dat er in arme landen ook genoeg 'vrolijke' mensen rondlopen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43983238
Komaan man kop op! Ga straks is een wandeling doen, zoek een goede vriend of vriendin op. Doe iets leuks. Lees een boek. Probeer je gedachten op iets anders te zetten. En al het beste (nee niet ironish bedoeld ik meen het echt) KOP OMHOOG!
  woensdag 29 november 2006 @ 08:49:03 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43983259
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:39 schreef het_fokschaap het volgende:
maar wat verwacht je nu van dit topic ? oplossingen of meevoelen met je zodat je je gesterkt voelt in je depri-situatie ?
Het van me af te schrijven.
  woensdag 29 november 2006 @ 08:50:29 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43983280
Probeer je op de kleine leuke dingen in het leven te focussen TS. Sterkte
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_43983325
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:49 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het van me af te schrijven.
ik hoop dat het je helpt. succes !
  woensdag 29 november 2006 @ 08:54:41 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43983328
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:50 schreef livEliveD het volgende:
Probeer je op de kleine leuke dingen in het leven te focussen TS. Sterkte
hey livelived, tja dat probeer ik ook, maar dat word behoorlijk tegengewerkt tegenwoordig.. ik moet toch maar weer eens naar de huisarts... maar ik ben bang voor de hele rompslomp van vorige keer..
(de trigger van mn depressies zit op fysiek, de depressie zelf is het verlangen naar vroeger en de angst nog een ouder te verliezen wat mij compleet zou laten instorten)
pi_43983332
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik heb al teveel opgekropt om het eruit te laten komen, trust me...dat is geen optie.
serieus, het klinkt misschien zwaar enzo bij een psycholoog lopen. Maar praat er eens over met bv. je huisarts als dat kan. Een psycholoog is niks meer dan een coach die je helpt je dingen op een rijtje te zetten. Zij kunnen bovendien goed beoordelen hoe ze je moeten helpen, zo ook over dat opkroppen... Laat het hem/haar beoordelen of het voor jou al 'te laat' is, en ik weet zeker dat het antwoord positief is!

succes & sterkte!
  woensdag 29 november 2006 @ 08:55:58 #45
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43983344
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef Dickjeh het volgende:

[..]

serieus, het klinkt misschien zwaar enzo bij een psycholoog lopen. Maar praat er eens over met bv. je huisarts als dat kan. Een psycholoog is niks meer dan een coach die je helpt je dingen op een rijtje te zetten. Zij kunnen bovendien goed beoordelen hoe ze je moeten helpen, zo ook over dat opkroppen... Laat het hem/haar beoordelen of het voor jou al 'te laat' is, en ik weet zeker dat het antwoord positief is!

succes & sterkte!
Ik heb genoeg bij het ggz gezeten dus dat is niet meer nodig, word ik absoluut niet beter van.
  woensdag 29 november 2006 @ 09:00:52 #46
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43983400
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef BaajGuardian het volgende:
hey livelived, tja dat probeer ik ook, maar dat word behoorlijk tegengewerkt tegenwoordig.. ik moet toch maar weer eens naar de huisarts... maar ik ben bang voor de hele rompslomp van vorige keer..
(de trigger van mn depressies zit op fysiek, de depressie zelf is het verlangen naar vroeger en de angst nog een ouder te verliezen wat mij compleet zou laten instorten)
De rompslomp kan inderdaad erg kut zijn. Maaaar, doorgaans is er wel licht aan het einde van de tunnel. En och, zolang je niet opgegeten wordt
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_43983418
vroeger was alles beter

dat komt omdat je de slechte dingen goeddeels weggedacht hebt

enzo

niet zeiken biatch
pi_43983425
quote:
Op woensdag 29 november 2006 05:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik ben heel vaak depressief, meestal sla ik dan aan de drank om weer wat lol te hebben.
Het komt met zware slagen, alsof het een depressiemolen is, soms wat erger dan anders, zonet heb ik dus weer een zware gehad.
nu voel ik me wel weer iets beter maar ik mis nogsteeds vroeger.
de omgeving, de zekerheid, de kleur, de vitaliteit, de onderneming, mijn vader..
De hang naar een onbezorgde jeugd.
De tijd waarin je leven nog geen problemen kende, behalve natuurlijk als je knikkers gestolen waren.
Meer hoefde je je geen zorgen om te maken. Je had nog niet te maken met financiele problemen, je had nog niet te maken met allerlei regeltjes, wetgevingen ed.
Je ging naar school, je komt thuis , maakt huiswerk en kon daarna lekekr buiten spelen. De wereld leek toe nog mooi, volwassen mensen leken toen nog hoogst intelligent, je keek tegen ze op. Die mensen die nooit ruzie met elkaar maakten. De mensen die elkaar nooit sloegen omdat hun knikkers gestolen waren.

Nu ben je ouder, heb je te maken met volwassen die elkaar massaal uitmoorden. De intelligente mensen van welleer zijn nu verworden tot machtsgeilende randdebielen. De wereld die zo mooi leek vroeger wordt beetje bij beetje steeds meer gesloopt. De milieuvervuiling komt je nu pas echt ter ore. Je beseft nu pas dat je ouders al die jaren financieel krom hebben moeten liggen voor je om jouw studie te kunnen betalen.

Wat een klap, de wereld is niet zo perfect als je zelf denkt! De enige intelligente wezens op deze verrotte aardkloot.... dat zijn de kinderen.

Ik herken het wel ben zelf ook wel eens depressief geweest (en moet soms vechten om het niet weer te worden)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_43983509
@Metro2005: Herkenbaar en mooi stukje tekst.
pi_43983642
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De hang naar een onbezorgde jeugd.
De tijd waarin je leven nog geen problemen kende, behalve natuurlijk als je knikkers gestolen waren.
Meer hoefde je je geen zorgen om te maken. Je had nog niet te maken met financiele problemen, je had nog niet te maken met allerlei regeltjes, wetgevingen ed.
Je ging naar school, je komt thuis , maakt huiswerk en kon daarna lekekr buiten spelen. De wereld leek toe nog mooi, volwassen mensen leken toen nog hoogst intelligent, je keek tegen ze op. Die mensen die nooit ruzie met elkaar maakten. De mensen die elkaar nooit sloegen omdat hun knikkers gestolen waren.

Nu ben je ouder, heb je te maken met volwassen die elkaar massaal uitmoorden. De intelligente mensen van welleer zijn nu verworden tot machtsgeilende randdebielen. De wereld die zo mooi leek vroeger wordt beetje bij beetje steeds meer gesloopt. De milieuvervuiling komt je nu pas echt ter ore. Je beseft nu pas dat je ouders al die jaren financieel krom hebben moeten liggen voor je om jouw studie te kunnen betalen.

Wat een klap, de wereld is niet zo perfect als je zelf denkt! De enige intelligente wezens op deze verrotte aardkloot.... dat zijn de kinderen.

Ik herken het wel ben zelf ook wel eens depressief geweest (en moet soms vechten om het niet weer te worden)
je leven kende in je jeugd genoeg problemen. In je jeugd krijs je de hele boel bij elkaar om het minste of geringste. Enige probleem is dat je wanneer je ouder wordt al deze zaken vergeten bent en denkt dat het nu allemaal zo verschrikkelijk is om de verkeerde redenen. Het komt waarschijnlijk weer voort uit de verkeerde verwachtingen. Verwachtingen zijn funest.

Carpe diem is nog steeds de meest wijze uitspraak
pi_43983898
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

je leven kende in je jeugd genoeg problemen. In je jeugd krijs je de hele boel bij elkaar om het minste of geringste. Enige probleem is dat je wanneer je ouder wordt al deze zaken vergeten bent en denkt dat het nu allemaal zo verschrikkelijk is om de verkeerde redenen. Het komt waarschijnlijk weer voort uit de verkeerde verwachtingen. Verwachtingen zijn funest.

Carpe diem is nog steeds de meest wijze uitspraak
Klopt, toen leken die problemen inderdaad vreselijk.
Alles is relatief natuurlijk, toen was het vreselijk als je ruzie kreeg om wie er op de schommel mocht of wie er op de stelten mocht.
Als je daar nu op terugkijkt barst je in lachen uit, dat je je daar druk om maakte.
En bij de problemen die je als volwassene kunt hebben is dat natuurlijk helemaal niks. Vandaar ook dat als je terugkijkt op je jeugd dat ie onbezorgd lijkt

En inderdaad, pluk de dag. morgen kan wel eens nooit meer komen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 29 november 2006 @ 11:31:57 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43986464
Dood is definitief
En wie zijn duistere kant niet grondig exploreert, kan onmogelijk de pracht van het wereldse ontdekken.

Ga maar lekker diep met jezelf , is goed voor je .
Oh ja, en dat houd in dat je je dus niet van kant maakt..je schijnt daar spijt van te kunnen krijgen..en dat laatste heb je natuurlijk al vaak genoeg gehad.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:35:50 #53
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_43986553
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:31 schreef SHE het volgende:
Dood is definitief
En wie zijn duistere kant niet grondig exploreert, kan onmogelijk de pracht van het wereldse ontdekken.

Ga maar lekker diep met jezelf , is goed voor je .
Oh ja, en dat houd in dat je je dus niet van kant maakt..je schijnt daar spijt van te kunnen krijgen..en dat laatste heb je natuurlijk al vaak genoeg gehad.
Van jezelf van kant maken krijg je dus per definitie geen spijt. En ik vind dat "lekker diep" gaan nogal zweverig. Laat die gast fijn hulp zoeken zeg...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 29 november 2006 @ 11:37:13 #54
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43986595
quote:
.je schijnt daar spijt van te kunnen krijgen..

In het hiernamaals?
... is a mismatch forever
  woensdag 29 november 2006 @ 11:45:03 #55
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_43986784
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:35 schreef Catbert het volgende:

[..]

Van jezelf van kant maken krijg je dus per definitie geen spijt. En ik vind dat "lekker diep" gaan nogal zweverig. Laat die gast fijn hulp zoeken zeg...
Wat is er mis met zweverig?
De reactie van She is de eerste die ik tegen kom die mijn emoties aanspreekt.

Denken doe je al genoeg in zo'n depressie, een poging tot gevoelsmatige ondersteuning kan heus geen kwaad tussen al die lappen tekst.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_43986882
BJ, je hebt het steeds over je 'fysiek'.
Wát is er dan mis?
En een psycholoog heb je niks aan, je zou via je huisarts naar een psychiater moeten. Dit ivm medicatie lijkt me.

Sterkte, alle goedbedoelde adviezen hier, van pluk de dag, schop onder je kont en kijk naar de kleine dingetjes zullen niet veel helpen vrees ik
  woensdag 29 november 2006 @ 11:51:11 #57
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_43986963
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:45 schreef Maeksy het volgende:
Wat is er mis met zweverig?
De reactie van She is de eerste die ik tegen kom die mijn emoties aanspreekt.
Tja, fijn voor je. Ik vind dat soort "ga naar jezelf op zoek" geleuter gewoon enorm fout. Dat softe gedoe, de TS moet gewoon eens aan zichzelf gaan werken in plaats van te lopen jammeren op een forum.
quote:
Denken doe je al genoeg in zo'n depressie, een poging tot gevoelsmatige ondersteuning kan heus geen kwaad tussen al die lappen tekst.
Nogmaals, mensen op een forum geven geen fuck om je. Als je dat denkt moet je snel de stekker eruit trekken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 29 november 2006 @ 11:54:56 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43987063
Catbert, als je iets niet begrijpt, moet je er ook je mening niet over ventileren.

Mijn hele repliek is dwars door je zompige brein getrokken
Niks soft..ik adviseer hem die depressieve gevoelens lekker toe te laten.
Sterker nog, hij mag nog wel een tikkie dieper.
Sommige mensen moeten daar doorheen om tot hun recht te komen.
Gevoeligheid is een groot goed en gezien jouw repliek ontbreekt het jou daar behoorlijk aan.

Enige wat TS niet moet doen is zichzelf van kant maken.., maar zo voorzichtig inschattend doet ie dat ook niet. Deze klote wereld is namelijk zo verwrongen dat je zelfs met een beperkt gevoel voor humor er nog om zou kunnen grijnzen.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:21:44 #59
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_43987744
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:51 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, fijn voor je. Ik vind dat soort "ga naar jezelf op zoek" geleuter gewoon enorm fout. Dat softe gedoe, de TS moet gewoon eens aan zichzelf gaan werken in plaats van te lopen jammeren op een forum.
[..]

Nogmaals, mensen op een forum geven geen fuck om je. Als je dat denkt moet je snel de stekker eruit trekken.
Oooh, touchy touchy. Ik neem "oud zeer" waar. Ooit zelf niet helemaal serieus genomen ofzo?

De methode "Gewoon doen, hop gaan! Zweep dr over!" is vrij ineffectief gebleken op het gebied van depressies en inmiddels ook vrij achterhaald.
Het zoeken van een uitlaatklep (zoals de TS doet) blijkt daarentegen onderdeel van een pad naar overleving, dan wel genezing. Ook de reacties van (op zijn minst, quasi-geïnteresseerde) forumbezoekers kunnen daaraan bijdragen.

Maargoed, veel plezier in je eigen cynische wereldje. Succes dr mee
pi_43988398
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone else, and we are all part of the same compost pile.
Op woensdag 8 november 2006 22:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Gelukkig heb ik BS om ze de klering te laten bezorgen.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:49:04 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43988435
quote:

[..]

[..]

Jij hebt een piepklein afgebakend wereldje hè? Leuk voor je.
Vrijheid
  woensdag 29 november 2006 @ 13:28:32 #62
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_43989408
quote:

Oh ja, en dat houd in dat je je dus niet van kant maakt..je schijnt daar spijt van te kunnen krijgen.
nou, ik durf er best geld op te zetten dat het aantal mensen dan spijt heeft van hun zelfmoord precies 0% is.

en verder, gezien TS,s topics op dit forum zou ik zeggen: (van plassex tot ik-spring-met-een-steen-om-mijn-nek-van-de-brug) gevalletje manisch depressief. proffesionele hulp zoeken dus, en niet te lang verder modderren op een forum.
sterkte enzo.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_43991762
Cathbert, als je niet denkt dat reacties op een forum kunnen helpen bij persoonlijke problemen heb je niets te zoeken in R&P. Of wat fatsoenlijker reageren, of wegblijven dus. De rest van het volk dat dacht lollig te zijn is weg en kan wegblijven.

BG, op deze manier denkend door het leven gaan zal je inderdaad kapot maken. De problemen die je hebt zal je, hoe moeilijk het ook lijkt, aan moeten pakken om er verder mee te kunnen leven. het lichamelijke probleem, ik weet dan wel niet wat het is maar is er echt niets aan te doen? Vergeet trouwens niet dat je psychische toestand énorm veel effect kan hebben op je lichaam hè. Zolang jij je niet goed voelt en geen hoop hebt voor een beter leven zal het erg moeilijk worden om je lichamelijk ook iets beter te voelen. Echt, probeer nog 's een goede psychiater te vinden.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:46:11 #64
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_43995911
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef SHE het volgende:
Catbert, als je iets niet begrijpt, moet je er ook je mening niet over ventileren.
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, ik zeg dat ik soft geleuter fout vindt. Beetje krom dat omdat mijn mening anders is dan de jouwe, ik deze niet mag 'ventileren'. Dat doe ik zeker wel, zul je maar mee om moeten kunnen gaan ook.
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef Maeksy het volgende:
Oooh, touchy touchy. Ik neem "oud zeer" waar. Ooit zelf niet helemaal serieus genomen ofzo?
Euh, waarom zou dit in hemelsnaam om mij betrekking hebben? Ik ben verre van depressief, nooit geweest ook. Ik zeg vrij matter-of-factly dat mensen op 't internet niks om je geven, en dit geen goeie plek is om hulp te zoeken, en je beter af bent met een psycholoog als je echte problemen hebt. Of ben je het daar niet mee eens, en geloof je heilig dat gaan zitten emmeren op een forum over heo zwaar je het wel niet hebt enig nut heeft?
quote:
De methode "Gewoon doen, hop gaan! Zweep dr over!" is vrij ineffectief gebleken op het gebied van depressies en inmiddels ook vrij achterhaald.
Ik zeg dat 'ie hulp moet zoeken in plaats van zoveel meedelijden met zichzelf te hebben. Professionele hulp dus, en niet dit soort quasi zelfhulpgroepjes.
quote:
Maargoed, veel plezier in je eigen cynische wereldje. Succes dr mee
Niet nodig, dank je. M'n leven is tot nu toe sowieso wel een succes.
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Cathbert, als je niet denkt dat reacties op een forum kunnen helpen bij persoonlijke problemen heb je niets te zoeken in R&P. Of wat fatsoenlijker reageren, of wegblijven dus. De rest van het volk dat dacht lollig te zijn is weg en kan wegblijven.
Misschien zou je als mod eens moeten kijken naar de mensen die, omdat ze het niet met me eens zijn, het op de persoonlijke toer ("klein wereldje", "oud zeer"). Mijn punt is simpelweg dat ALS je serieuze problemen hebt (en het probleem van de TS gaat wel ff wat verder dan relatiepijntjes), hier gaan zitten posten over dat je hoopt 2012 te halen weinig zin heeft. Ben je het daar niet mee eens, prima, maar ik geloof dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:42:22 #65
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_43997680
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:46 schreef Catbert het volgende:

Euh, waarom zou dit in hemelsnaam om mij betrekking hebben?
Vanwege:
quote:
Dacht misschien ervaring. Was maar een gokje tho
quote:
Misschien zou je als mod eens moeten kijken naar de mensen die, omdat ze het niet met me eens zijn, het op de persoonlijke toer ("klein wereldje", "oud zeer").
quote:
Tja, fijn voor je.
Dat kwetste me

pi_43997838
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:46 schreef Catbert het volgende:
Heel goed dat jouw leven goed in orde is, maar er zijn genoeg mensen die er wel degelijk baat bij hebben om van zich af te schrijven of andersmans mening te horen. Als dat niet zo zou zijn zou R&P geen bestaansrecht hebben. Dat mensen naast dit professionele hulp nodig hebben kan, en is in veel gevallen heel hard aan te raden, maar dat wil niet zeggen dat ze het hier niet kwijt kunnen. Deze discussie is dus niet nodig om te voeren. Reageer constructief of reageer niet. Mocht je hier verder op in willen gaan kan het hier, dit is de laatste post in dit topic hierover iig.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:55:41 #67
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_43999897
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef Maeksy het volgende:
Dacht misschien ervaring. Was maar een gokje tho
Misgegokt, sorry Ik geen in ieder geval niks om forum-mensen, en ik verwacht ook niks terug, dus maak je geen zorgen
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Heel goed dat jouw leven goed in orde is, maar er zijn genoeg mensen die er wel degelijk baat bij hebben om van zich af te schrijven of andersmans mening te horen.
Geloof ik graag, maar daar gaat het dus niet om, en aangezien je voor de rest niet in gaat op mijn reactie, ga ik voor de rest niet op de jouwe in. Toedels.
pi_44001189
wat bedoel je met fysieke problemen?

je noemt het steeds, dus ms handig als je iets duidelijker bent.
ziekte, aandoening, uiterlijk?

lijkt me als je enkel van je afschrijven wil, dat je dan een dagboek begint.
op een forum verwacht je, lijkt me, toch wel enige "hulp", advies, bijval, tegengas etc.

en wat catbert zegt over gevoelsondersteuning klopt wel, het boeit de meesten zolang ze zich in dit topic bevinden, dus tja....

maar fysiek dus, wat bedoel je precies?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 29 november 2006 @ 19:39:38 #69
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44001481
Clumsy_Clown, Wanneer ik weer uit de nacht ben zal ik naar de huisarts gaan en eisen dat er wat aan mn lichamelijke kwaal wat gedaan word, dan maar weer door de hele weg van ziekenhuizen aflopen, maar dit kan zo niet meer, als ik er vanaf ben kan ik mischien weer wat toekomstperspectief maken en daarmee uit de negatieve spiraal van depressies raken... hoop ik..
  woensdag 29 november 2006 @ 19:48:27 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44001778
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:32 schreef milagro het volgende:
wat bedoel je met fysieke problemen?

je noemt het steeds, dus ms handig als je iets duidelijker bent.
ziekte, aandoening, uiterlijk?

lijkt me als je enkel van je afschrijven wil, dat je dan een dagboek begint.
op een forum verwacht je, lijkt me, toch wel enige "hulp", advies, bijval, tegengas etc.

en wat catbert zegt over gevoelsondersteuning klopt wel, het boeit de meesten zolang ze zich in dit topic bevinden, dus tja....

maar fysiek dus, wat bedoel je precies?
Nee ik wil het er niet op fok over hebben want er komen geheid eikels met grappen of kutopmerkingen bij kijken die dan even leuk willen zijn maar me recht in mn ziel zouden trappen, dus op dit kutjongerenforum begin ik daar niet aan, zelfs een topic om wat van me af te schrijven trekt al lolbroeken aan wat dacht je dat dat voor effect zou hebben :/
pi_44002053
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee ik wil het er niet op fok over hebben want er komen geheid eikels met grappen of kutopmerkingen bij kijken die dan even leuk willen zijn maar me recht in mn ziel zouden trappen, dus op dit kutjongerenforum begin ik daar niet aan, zelfs een topic om wat van me af te schrijven trekt al lolbroeken aan wat dacht je dat dat voor effect zou hebben :/
maar als je iets van je af wil schrijven enkel, dan neem je toch beter een dagboek?
ik neem aan dus dat je wel degelijk meer wil.
in hoeverre belemmert dat fysieke je dan, praktisch of emotioneel?
schaam je je, of kun je je bepaalde dingen niet en voel je je geisoleerd, dát kun je toch wel zeggen?
  woensdag 29 november 2006 @ 19:57:20 #72
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44002131
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:55 schreef milagro het volgende:

[..]

maar als je iets van je af wil schrijven enkel, dan neem je toch beter een dagboek?
ik neem aan dus dat je wel degelijk meer wil.
in hoeverre belemmert dat fysieke je dan, praktisch of emotioneel?
schaam je je, of kun je je bepaalde dingen niet en voel je je geisoleerd, dát kun je toch wel zeggen?
het belemmert mijn hele leven en alle aspecten ervan..
en ik heb er al over gepraat met mensen maar daar word ik niet mee geholpen.
pi_44002166
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

het belemmert mijn hele leven en alle aspecten ervan..
en ik heb er al over gepraat met mensen maar daar word ik niet mee geholpen.
hoe belemmert het je?
praktisch, of is het iets waar je je voor geneert?
pi_44002472
Ik voel de pijn ook weleens, het verlangen naar vroeger, het leven zonder inhoud, en waar alles prettig verliep. Een tip is om zo druk mogelijk bezig te zijn met allerlei activiteiten, waardoor de tijd vliegt, waardoor je het gevoel hebt dat 2012 snel niet ver van je verwijderd is. Je moet nog 5 jaar volmaken, hopelijk word je verliefd, en kan je wellicht energie/levenskracht uit de ander halen.

Echter vraag ik me steeds af waarom je hammert op 2012. Wat houdt dat in?
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 29 november 2006 @ 20:10:22 #75
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44002561
Ik zie hier vooral een roep om aandacht. En iemand die erg veel zelfmedelijden heeft.

Maar goed, BG heeft z'n posthistorie ook niet mee natuurlijk. Voor hetzelfde geld opent ie straks een topic in ONZ met "WBWAAHAHAHA Jullie trapten er allemaal in"

Het zou niet de eerste keer zijn in ieder geval.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 29 november 2006 @ 20:35:30 #76
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44003554
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:10 schreef popolon het volgende:
Ik zie hier vooral een roep om aandacht. En iemand die erg veel zelfmedelijden heeft.

Maar goed, BG heeft z'n posthistorie ook niet mee natuurlijk. Voor hetzelfde geld opent ie straks een topic in ONZ met "WBWAAHAHAHA Jullie trapten er allemaal in"

Het zou niet de eerste keer zijn in ieder geval.
Nee, ik ben serieus.
Ik ben constant depressief en om mezelf op te beuren maak ik vaak onzintopics maar dit is er echt niet een van, ik praat ook wel soms met yvonne dus als je me echt niet geloofd vraag je het haar maar.
  Official ESF Kreviewer woensdag 29 november 2006 @ 20:36:05 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_44003574
Het is nog steeds prachtig weer dus het kan ook geen najaarsdipje zijn.
  woensdag 29 november 2006 @ 20:36:39 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44003588
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:07 schreef Ceylon89 het volgende:
Ik voel de pijn ook weleens, het verlangen naar vroeger, het leven zonder inhoud, en waar alles prettig verliep. Een tip is om zo druk mogelijk bezig te zijn met allerlei activiteiten, waardoor de tijd vliegt, waardoor je het gevoel hebt dat 2012 snel niet ver van je verwijderd is. Je moet nog 5 jaar volmaken, hopelijk word je verliefd, en kan je wellicht energie/levenskracht uit de ander halen.

Echter vraag ik me steeds af waarom je hammert op 2012. Wat houdt dat in?
Ik hoop dat de wereld zoals we die kennen dan vergaat en er een nieuwe tijd aanbreekt.
pi_44003615
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:35 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee, ik ben serieus.
Ik ben constant depressief en om mezelf op te beuren maak ik vaak onzintopics maar dit is er echt niet een van, ik praat ook wel soms met yvonne dus als je me echt niet geloofd vraag je het haar maar.

geef nu eens antwoord op mijn vraag.

Hoe belemmert je fysieke toestand je?
Praktisch, of is het iets van schaamte?
  woensdag 29 november 2006 @ 20:37:33 #80
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44003619
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:58 schreef milagro het volgende:

[..]

hoe belemmert het je?
praktisch, of is het iets waar je je voor geneert?
het is fysiek dus praktisch, en mn gezondheid ook.
pi_44004115
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

het is fysiek dus praktisch, en mn gezondheid ook.
met praktisch bedoel ik bv reuma, of (gedeeltelijke) invaliditeit.

het is dus niet iets waarvoor je je schaamt, begrijp ik?
maar het maakt je kwaad dat jou dat moet treffen, of is uitgaan, erop uitgaan lastig, praktisch gezien dus, isoleert het je?

je blijft zo vaag.
als het bv zoiets als reuma is, tja, dan zul je toch moeten leren accepteren, verzetten of boos worden of zelfmedelijden heeft totaal geen zin, maar dat lijkt me een open deur
  woensdag 29 november 2006 @ 20:57:06 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44004404
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:50 schreef milagro het volgende:

[..]

met praktisch bedoel ik bv reuma, of (gedeeltelijke) invaliditeit.

het is dus niet iets waarvoor je je schaamt, begrijp ik?
maar het maakt je kwaad dat jou dat moet treffen, of is uitgaan, erop uitgaan lastig, praktisch gezien dus, isoleert het je?

je blijft zo vaag.
als het bv zoiets als reuma is, tja, dan zul je toch moeten leren accepteren, verzetten of boos worden of zelfmedelijden heeft totaal geen zin, maar dat lijkt me een open deur
kap nou met doorvragen ik heb geen zin erover te praten, en het is niet zoiets simpels als reuma nee.
en uitgaan heb ik zowieso geen behoefte aan, ik heb niks met jongeren.
ik haat jongeren.
pi_44004514
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

kap nou met doorvragen ik heb geen zin erover te praten, en het is niet zoiets simpels als reuma nee.
ik haat jongeren.
oh nou sorry, hoor, meneer
je hoeft niet te zeggen wat je hebt, maar hoe het je belemmert, ms kan ik wat tips geven omdat ik zelf fysiek ook zo mijn tegenslagen heb, maar goed, depri lekker verder, je wil geen advies , enkel aandacht.

die krijg je al zat, denk ik zo
pi_44005068
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat is onzin.Als je wilt kun je het ook.
Een vriend van mij kropt zijn hele leven alles al op,dat is hem zo geleerd.Maar nu blijkt dat hij zo niet verder kan.Hij is depressief ,heeft lichamelijke klachten.

Hij heeft zich laten opnemen in een soort rusthuis,daar is hij vandaag naar toe gegaan.Hij moet zichzelf weer terugvinden en dat kan hij niet zonder hulp.

Kortom,het is wel een optie,maar een hele enge optie.Je bent ontzettend bang dat je jezelf dat niet meer onder controle hebt en dat vind je doodeng.
En dat is ook eng,maar als je de controle een keer verliest zul je merken hoe erg dat oplucht.

Succes.
pi_44005555
zoek een doel in je leven. En het belangrijkste bij het streven naar dat doel is: wees eerlijk tegen jezelf. Bekijk alles realistisch. Begin vandaag nog. En kijk over een jaar hoe veel verder je bent gekomen.

Qua depressies kan ik je niet echt helpen, maar onthoud wel dat als je eenmaal een doel in je leven gevonden hebt en voor dat doel leeft, je ook veel tevredener met jezelf zult zijn.

Succes

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2006 23:17:22 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_44006387
quote:

Pardon?
pi_44006588
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Pardon?
ja, te erg toch.

zak dan lekker door de stront, denk ik dan
pi_44006781
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:54 schreef Bluezz het volgende:

Pardon?
Op domme mensen reageren heeft geen zin.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Official ESF Kreviewer woensdag 29 november 2006 @ 22:08:33 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_44007000
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:58 schreef milagro het volgende:
zak dan lekker door de stront, denk ik dan
Ik weet niet of dat een depressief mens echt beter maakt hoor.
pi_44007715
Ik heb dan eindelijk iemand gevonden die ongeveer even oud als mij is.
Ik drink veel alcohol als medicatie, maarja ik zat dan al op mijn 21ste in een alco kliniek
pi_44007742
mij zeggen ze ook: je moet zus of zo doen, ik weet het zelf eigenlijk ook niet meer of weet niet hoe
pi_44008658
BG, mag ik je even zeggen dat "wachten" tot 2012 een volledig verkeerde instelling is? Ik begrijp dat het door alle omstandigheden erg moeilijk is om vrolijk door te huppelen, maar van wachten raak je alleen maar van de regen in de drup. Het geeft je het gevoel dat je opgesloten zit in een gevangenis, wellicht geeft het je goede hoop dat het in dat jaar veel beter zal gaan, en mocht dat niet zo zijn, dan zal het ongelooflijk hard aankomen en nog een klap kun je niet aan, als ik jouw gemoedstoestand zo kan inschatten.

Ik weet niet wat je fysieke problemen zijn, dus is het ook moeilijk om je op basis van de kennis dat het iets heel ergs moet zijn, een advies te geven. Want niemand weet zo wat je beperkingen zijn en welke kansen er nog liggen om je tijd leuk en nuttig vol te maken, om je zo uit die depressie te halen.
Ik weet dat het moeilijk is, maar je hoeft niet het hele verhaal voluit te vertellen als je dat niet wil. Misschien is het makkelijker om een tipje van de sluier op te lichten, want ik weet zeker dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat het dan veel makkelijker is om je te helpen.

Voor wat het waard is, ik wens je veel sterkte. .
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_44009464
Weer een zooi opgeruimd. Seriously, het is leuk geweest nu. Het maakt me geen flikker uit wie TS is en wat voor reputatie hij heeft, dit topic is serieus, staat in een serieus subforum en dient dus ook serieus behandeld te worden. Als dat niet kan reageer dan niet. Elke kutpost hierna zal dus flinke consequenties met zich meebrengen.

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2006 23:26:09 ]
pi_44009955
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Clumsy_Clown, Wanneer ik weer uit de nacht ben zal ik naar de huisarts gaan en eisen dat er wat aan mn lichamelijke kwaal wat gedaan word, dan maar weer door de hele weg van ziekenhuizen aflopen, maar dit kan zo niet meer, als ik er vanaf ben kan ik mischien weer wat toekomstperspectief maken en daarmee uit de negatieve spiraal van depressies raken... hoop ik..
Dat is al een erg goed begin inderdaad. Het ziekenhuismolentje zal kut zijn, maar vast niet kutter dan hierin vast zitten. En ik snap dat je niet wil melden wat er aan de hand is, maar vergeet niet dat hier niet voor niets mods zijn en die de reacties echt wel wegfliteren. Misschien zijn er mensen die je kunnen helpen dmv herkenning, je weet het niet. En zelfs áls je kutreacties krijgt weet je dat dit komt van mensen die 0,0 inzicht of inlevingsvermogen hebben, dus het niet waard zijn om serieus te nemen. Kop op, morgen ga je werken aan een beter leven, samen met de artsen.
pi_44011691
quote:
Op woensdag 29 november 2006 04:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat is het leven waard wanneer alle waarde ontnomen is...
Dan zul je er nieuwe waarde aan toe moeten kennen. Blijven hangen in het verleden belemmert iedere ontwikkeling voorwaarts. Soms moet je, zoals SHE al zegt, heel diep gaan om ware schoonheid weer te ontdekken. De een misschien wat dieper dan de ander, maar iedereen draagt uiteindelijk zijn eigen kruisje. Het heeft geen zin daar verongelijkt en verbitterd over te doen, die emoties hollen je uit.

Ik wil je graag het volgende meegeven:
Ik hoef niet te weten hoe jij in je levensonderhoud voorziet
Wat ik graag wil weten is waar jij voor gaat en of jij het aandurft
oog in oog te staan met de verlangens van je hart.
Het interesseert me niet hoe oud je bent, maar wel of je het aandurft voor gek te staan
omwille van de liefde, omwille van je dromen, omwille van het avontuur dat leven heet.

Het maakt me niet uit welke planeten jouw horoscoop beinvloeden
Waar het mij om gaat is of je ooit tot in de kern van je eigen verdriet bent doorgedrongen
en of de verraderlijkheden en beproevingen van het leven je juist ontvankelijk hebben gemaakt
of dat deze je hebben doen terugdeinzen en afsluiten uit angst voor nog meer pijn
Wat ik wil weten is of jij je pijn, die van mij of die van jezelf, kunt laten zijn
zonder een vinger te verroeren, zonder het te verbergen, te laten verdwijnen of vast te houden.

Ik wil weten of je vreugde kunt zijn, de mijne of de jouwe
Of je durft te dansen vanuit je oerkracht, in totale extase
van top tot teen, zonder je in te houden door op je hoede te zijn
Realistisch of rationeel te zijn, zonder je te laten afremmen
door herinnering aan beperking vanuit je menselijke bestaan.

Het kan me niet schelen of je verhaal waar is of niet
Wat ik zou willen weten is of je anderen durft af te wijzen om trouw te zijn aan jezelf
Of jij het aankunt om voor verrader te worden uitgemaakt
om verschoond te blijven van verraad vanuit je ziel
Geef me een bewijs van je trouw opdat ik zal weten dat je vertrouwen waard bent.

Ben jij in staat schoonheid te zien, ook al is niet iedere dag even mooi
en is het leven zelf voor jou de bron waaruit je levenskracht kunt putten
Kun jij leven met fouten, zwakheden en kwetsbaarheid, die van jou en mij
en toch aan de rand van een meer staan en luidkeels tegen het zilver van de maan roepen: YES

Ik hoef niet te weten waar je woont, of hoeveel geld je hebt
Wat ik graag wil weten is of jij het kunt opbrengen
om na een nacht vol wanhoop, tot in het diepst van je ziel gekwetst
op te staan, en datgene te doen wat gedaan moet worden voor je kinderen
Ik hoef niet te weten wie je bent of hoe je hier gekomen bent
Wat ik wil weten is of jij zonder terughoudendheid bereid bent met mij door het vuur te gaan.

Het gaat niet om waar, wat en met wie je hebt gestudeerd
Voor mij is het van groot belang, van jou te horen welke innerlijke kracht
jouw steun en toeverlaat is als al het andere om je heen is weggevallen
Of jij alleen kunt zijn met jezelf en of jij het werkelijk goed hebt bij jezelf
wanneer het stil wordt, in eenzaamheid

Oriah Mountain Dreamer, Indiaanse Oudste
  donderdag 30 november 2006 @ 01:09:36 #96
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44012185
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Joh. Je moet je dus helemaal niks van wat mensen op een forum je zeggen aantrekken, dat is het punt. Ik bedoel, who cares, die lolbroeken zitten fijn anoniem achter hun schermpje. Waarom zou je je daar iets van aantrekken? En "dat doe ik nou eenmaal" is geen reden.
quote:
Op donderdag 30 november 2006 00:32 schreef Xennia het volgende:

[..]

Oriah Mountain Dreamer, Indiaanse Oudste
pi_44012304
quote:
Op donderdag 30 november 2006 01:09 schreef Catbert het volgende:
Zeg het maar?
pi_44012446
Waarom bekruipt mij nog steeds het gevoel dat dit een bull-shittopic is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 30 november 2006 @ 01:48:38 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44012674
quote:
Op donderdag 30 november 2006 01:30 schreef golfer het volgende:
Misschien, hééél misschien dan hè, omdat hij reuma simpel heeft genoemd en jij daar stiekem een beetje pissig over bent?

Ik heb niet echt het idee dat hij iedereen een loer aan het draaien is eigenlijk. Maar dat is mogelijk mijn goedgelovige persoonlijkheid. Wie weet.
Vrijheid
  donderdag 30 november 2006 @ 01:53:13 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44012713
quote:
Op donderdag 30 november 2006 01:48 schreef jogy het volgende:

Ik heb niet echt het idee dat hij iedereen een loer aan het draaien is eigenlijk. Maar dat is mogelijk mijn goedgelovige persoonlijkheid. Wie weet.
Ik hoop dat je gelijk hebt met je goedgelovige persoonlijkheid, want anders zou ik het eigenlijk wel banwaardig vinden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 30 november 2006 @ 03:04:44 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44013304
quote:
Wtf, waarom zou ik een bullshit topic maken over zoiets, ben je wel goed bij je hoofd?!
pi_44013374
quote:
Als dat zo blijkt te zijn ben ik de eerste die ervoor zorgt dat er héle flinke consequenties aan vast zitten, tot die tijd is dit een serieus topic en wordt het ook als zodanig behandeld.

En dit is tevens de laatste post in dit topic aangaande de geloofwaardigheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 03:38:06 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 03:43:48 #103
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44013386
Vraag het aan yvonne daar heb ik gister bijna 2 uur lang mee gepraat ffs, mensen als emiel ratelband kunnen toch ook serieus genomen worden dus waarom zou ik hier een grap uithalen, moet ik soms mijn ggz mappen publiceren ofzo gvd..
pi_44013447
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:10 schreef popolon het volgende:
Dat gevoel bekruipt mij ook een beetje, als je jezelf al zo goed kan verwoorden in je openingspost dan denk ik dat er eerder sprake is van een 'bovengemiddelde intelligentie' waar je je geen raad mee weet
En de aandacht die je hier krijgt moet toch bijdragen aan een positievere kijk op de toekomst
Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar dat heb ik wel vaker...
pi_44014058
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:36 schreef Kreator het volgende:
Het is nog steeds prachtig weer dus het kan ook geen najaarsdipje zijn.
Dat is dan weer een positieve insteek.
pi_44014229
quote:

[..]

Je verlangt waarschijnlijk naar vroeger omdat je toen in een positie zat waarbij je je veilig voelde en je ouders je haven waren. Als kind heb je weinig anders nodig als een warm nest en zorgzame ouders. Op de weg naar volwassenheid maak je langzaam los van je ouderlijk huis en ga je je meer op je eigen leven richten. Helaas zal er een tijd komen (voor ons allemaal) dat je ouders er niet meer zullen zijn, en dat is niet leuk. Als volwassene kun je met dat verlies omgaan (hoewel soms moeilijk) en het een plek geven, instorten zul je niet compleet, het zal wel pijn doen. Wat je fysiek betreft waar naar jou idee je depressieve gevoelens vandaan komen, kun je daar iets aan veranderen of ermee leren leven zodat je dat probleem in je leven verminderd?
  donderdag 30 november 2006 @ 07:32:55 #107
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44014247
Ermee leren leven zal niet gaan, ermee leren sterven mischien..
daarom moet er wat aan gebeuren...
pi_44014329
quote:

[..]

Misschien moet je toch proberen niet als slachtoffer te vinden dat je wordt tegengewerkt, maar meer uit jezelf halen om de leuke dingen te kunnen zien. Externe factoren mag je je leven niet zodanig laten beinvloeden dat je je zo voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 november 2006 @ 09:07:20 #109
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44015059
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat een dramatiek. ga naar je huisarts, zorg voor een verwijzing voor een (eerstelijns) psycholoog en ga er mee aan de slag ipv je te wentelen in hoe ontzettend zielig je bent. er moet wat gebeuren, maar dat gebeurt niet vanzelf. dat kan alleen jij zelf in gang zetten.
pi_44015556
quote:

[..]

ik haat jongeren.
Kom je uberhaupt wel onder de mensen? Of zit je thuis weg te kwijnen?
  donderdag 30 november 2006 @ 09:43:52 #111
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44015695
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:35 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Kom je uberhaupt wel onder de mensen? Of zit je thuis weg te kwijnen?
Welke mensen, dat zootje jongeren?
Ik heb geen behoefte aan jongeren.

Ik kom wel eens met wat oudere mensen praten in het centrum, op n bankje zitten al kan dat in de winter niet echt, wat te koud voor, maar in de zomer wel geregeld.
pi_44015791
Weet je BJ, je opent een topic, maar je geeft maar halve info.
Dat schiet voor ons ook niet op om je te helpen
  donderdag 30 november 2006 @ 09:51:40 #113
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44015831
Hij wil enkel terug, terug naar toen ... volgens zijn OP.

Mits je professor Barabas persoonlijk kent en toegang hebt tot zijn teletijdmachine, gaat dat echter niet lukken en blijf je veroordeeld tot deze tijd. de realiteit. pak jezelf op en doe iets met dat kutgevoel. maar dat is al meermalen gezegd en blijkbaar is dat niet wat TS wil horen.
pi_44015879
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:51 schreef MissMatch het volgende:
Hij wil enkel terug, terug naar toen ... volgens zijn OP.

Mits je professor Barabas persoonlijk kent en toegang hebt tot zijn teletijdmachine, gaat dat echter niet lukken en blijf je veroordeeld tot deze tijd. de realiteit. pak jezelf op en doe iets met dat kutgevoel. maar dat is al meermalen gezegd en blijkbaar is dat niet wat TS wil horen.
Dat is vaak het probleem, mensen willen graag hun probleem voorleggen, maar staan niet open voor veranderingen/suggesties, omdat hiermee hun gedag moet worden aangepast. Berusten in de huidige situatie is the easy way out.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_44015916
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Welke mensen, dat zootje jongeren?
Ik heb geen behoefte aan jongeren.

Ik kom wel eens met wat oudere mensen praten in het centrum, op n bankje zitten al kan dat in de winter niet echt, wat te koud voor, maar in de zomer wel geregeld.
Typisch

Kom jij onder de MENSEN, onder mensen valt niet alleen maar jongeren!
Familie, buren, vrienden? De kerk waar je in je OP over had? Daar komen ook nog steeds mensen!

Thuis zitten wegkwijnen van zelfmedelijden is ook niet bevordelijk voor depressie.
pi_44015934
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:54 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat is vaak het probleem, mensen willen graag hun probleem voorleggen, maar staan niet open voor veranderingen/suggesties, omdat hiermee hun gedag moet worden aangepast. Berusten in de huidige situatie is the easy way out.
Maar berusten doet hij ook niet, want dat zou namelijk ook al schelen. Hij is niet tevreden, wil niet berusten, maar ook niet constructief iets doen...dan dan blijft het zoals het is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_44016079
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar berusten doet hij ook niet, want dat zou namelijk ook al schelen. Hij is niet tevreden, wil niet berusten, maar ook niet constructief iets doen...dan dan blijft het zoals het is.
Ik zie het toch meer als een post van aandacht vragen en niet om daadwerkelijk iets te veranderen. Dat is voor mij toch berusten.
pi_44016087
quote:
Waarom ben je er zo van overtuigd dat je er niet mee kan leven? Ik ken best veel mensen die lichamelijk erg beperkt zijn in hun doen en laten en daar toch mee kunnen leven (en nog een leuke tijd hebben ook). Ik zie niet in waarom jij dat niet ook zou kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geartsjuh op 30-11-2006 10:42:36 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 10:08:34 #119
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44016112
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:06 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik zie het toch meer als een post van aandacht vragen en niet om daadwerkelijk iets te veranderen. Dat is voor mij toch berusten.
Berusten heeft rust in zich, dan heb je vrede met de situatie. dat zie ik niet echt bij TS. daar zie ik onmacht, woede en helaas ook teweinig ruggengraat om daadwerkelijk iets te ondernemen.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:12:58 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44016205
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:56 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Typisch

Kom jij onder de MENSEN, onder mensen valt niet alleen maar jongeren!
Familie, buren, vrienden? De kerk waar je in je OP over had? Daar komen ook nog steeds mensen!

Thuis zitten wegkwijnen van zelfmedelijden is ook niet bevordelijk voor depressie.
Ja ik heb contact met vrienden buren en mijn enige 2 familie leden (moeder en broertje) die ik nog heb.
en die kerk dat is uit oud zuid, mijn kindertijd nog wel dus daar heb ik allang geen contact meer mee, volgens mij houden ze die diensten geeneens meer.

En even tegen de eikels die roepen dat ik er zelf niks aan wil doen, het probleem ligt zo makkelijk niet.
het is niet een "ik voel me kut" riedeltje, ik heb lichamelijke shit, en dat fucked me hele wereld up, daarnaast heb ik nogsteeds mijn vaders dood niet kunnen verwerken, en daar zit zoveel meer bij dat nog opgekropt zit, dit topic was niet bedoeld als een "probleem voorleggen en wachten op oplossingen" ik wilde het op het moment van mijn depressie van me af schrijfen, het publiekelijk neerleggen, ik was op dat moment in een depressie piek, dus ga nu niet met hier wijs lopen doen met jullie arrogante gelul, als jullie hadden wat ik doormaak zouden jullie het nieteens op een kutjongerenforum als fok posten, want ik zou geheid uitgelachen worden en geridiculiseerd, en dat ben ik ook, maar het interreseert me niks meer.
ik ben redelijk behaard en nog een colonoscopie ondergaan wegens een ander probleem en ondanks dat ik daar normaal gesproken ongemakkelijk bij voel interreseerde het me niks meer, zo ver ben ik er al mee.
Dus als jullie niks nuttigs kunnen uitbrengen hou dan je fucking bek dicht zootje empathieloze teringlijers.

zet dit topic maar op slot, dit is ook het verkeerde forum om te plaatsen.
pi_44016365
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:08 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Berusten heeft rust in zich, dan heb je vrede met de situatie. dat zie ik niet echt bij TS. daar zie ik onmacht, woede en helaas ook teweinig ruggengraat om daadwerkelijk iets te ondernemen.
Onmacht en woede zie ik ook. Maar zo te zien gooit hij bij voorbaat al de deur dicht bij suggesties, ik zie geen motivatie om iets te ondernemen om uit de situatie te komen. Hij zal zelf die eerste stap moeten nemen om verder te komen, zonder eigen motivatie lukt het niet.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:21:22 #122
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44016407
Doe even normaal zeg.
Wie de fuck denk jij dat jij bent om te oordelen over het leven van mensen die hier reageren en om mensen die niet reageren zoals jij het wilt voor empathieloze teringlijers uiit te maken? Als je het alleen van je af wilde schrijven, koop een dagboek en vertel Dear Kitty alles. post je het op een forum, dan krijg je reacties. dat jij je ogen liever sluit voor oplossingen, is (ook) jouw probleem.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:28:55 #123
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44016631
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:21 schreef MissMatch het volgende:
Doe even normaal zeg.
Wie de fuck denk jij dat jij bent om te oordelen over het leven van mensen die hier reageren en om mensen die niet reageren zoals jij het wilt voor empathieloze teringlijers uiit te maken? Als je het alleen van je af wilde schrijven, koop een dagboek en vertel Dear Kitty alles. post je het op een forum, dan krijg je reacties. dat jij je ogen liever sluit voor oplossingen, is (ook) jouw probleem.
Flikker toch op eikel, vind jij jezelf beter dan iedereen? zon idee kreeg ik meteen al bij je, je wilt gewoon zelf zielig gevonden worden, ik heb een echt probleem en jij doet de hele tijd alsof ik iedereen in de maling neem want "ik" zou zielig gevonden willen worden, pleur toch lekker van de trap stakkerig figuur.

topic sluiten aub.
pi_44016723
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Flikker toch op eikel, vind jij jezelf beter dan iedereen? zon idee kreeg ik meteen al bij je, je wilt gewoon zelf zielig gevonden worden, ik heb een echt probleem en jij doet de hele tijd alsof ik iedereen in de maling neem want "ik" zou zielig gevonden willen worden, pleur toch lekker van de trap stakkerig figuur.

topic sluiten aub.
Volgens mij heb je echt een verkeerd beeld bij MissMatch hoor.

Anyway, de kern van de vraag was dus of je open staat voor een verandering, of je het zelf wel wilt? En zo ja, hoe wil je werken aan die verandering?
  donderdag 30 november 2006 @ 10:33:48 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44016751
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:32 schreef Lucille het volgende:

[..]

Volgens mij heb je echt een verkeerd beeld bij MissMatch hoor.

Anyway, de kern van de vraag was dus of je open staat voor een verandering, of je het zelf wel wilt? En zo ja, hoe wil je werken aan die verandering?
Ik ga deze week naar de dokter, en eis een operatie.
zover wil ik gaan voor verandering.
nu topic op slot aub.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:36:27 #126
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44016829

Eikellette nog altijd.
En wijs mij eens aan waar ik 'de hele tijd doe alsof je iedereen in de maling wilt nemen' ? je krijgt tal van suggesties, maar je doet er geen zak mee. want wij weten niet hoe het is om jou te zijn. wel: boo fucking boo. leer er mee leven, doe er iets aan of mee of ga zo door en wees levend dood. jouw leven, jouw keuze.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:37:26 #127
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44016857
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:33 schreef BaajGuardian het volgende:

Oprecht: Ik vind het erg goed van je dat je deze stap gaat nemen!
Succes ermee.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:38:10 #128
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_44016878
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja ik heb contact met vrienden buren en mijn enige 2 familie leden (moeder en broertje) die ik nog heb.
en die kerk dat is uit oud zuid, mijn kindertijd nog wel dus daar heb ik allang geen contact meer mee, volgens mij houden ze die diensten geeneens meer.

En even tegen de eikels die roepen dat ik er zelf niks aan wil doen, het probleem ligt zo makkelijk niet.
het is niet een "ik voel me kut" riedeltje, ik heb lichamelijke shit, en dat fucked me hele wereld up, daarnaast heb ik nogsteeds mijn vaders dood niet kunnen verwerken, en daar zit zoveel meer bij dat nog opgekropt zit, dit topic was niet bedoeld als een "probleem voorleggen en wachten op oplossingen" ik wilde het op het moment van mijn depressie van me af schrijfen, het publiekelijk neerleggen, ik was op dat moment in een depressie piek, dus ga nu niet met hier wijs lopen doen met jullie arrogante gelul, als jullie hadden wat ik doormaak zouden jullie het nieteens op een kutjongerenforum als fok posten, want ik zou geheid uitgelachen worden en geridiculiseerd, en dat ben ik ook, maar het interreseert me niks meer.
ik ben redelijk behaard en nog een colonoscopie ondergaan wegens een ander probleem en ondanks dat ik daar normaal gesproken ongemakkelijk bij voel interreseerde het me niks meer, zo ver ben ik er al mee.
Dus als jullie niks nuttigs kunnen uitbrengen hou dan je fucking bek dicht zootje empathieloze teringlijers.

En jij bent 58?? Gedraag je er dan naar. Als je 58 bent is het logisch dat je ouders je kunnen ontvallen, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Het lijkt me moeilijker een ouder te verliezen als kind of puber...
Tranendal
pi_44016915
quote:

[..]

nu topic op slot aub.
Je wilt dus alleen iets veranderen wat je zelf toch al wilt? En denk je dat een operatie iets aan je depressies gaat veranderen?
pi_44016928
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:38 schreef Daiha het volgende:

[..]

En jij bent 58?? Gedraag je er dan naar. Als je 58 bent is het logisch dat je ouders je kunnen ontvallen, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Het lijkt me moeilijker een ouder te verliezen als kind of puber...
58

geloof je dat echt?
  donderdag 30 november 2006 @ 10:40:19 #131
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44016948
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:39 schreef Lucille het volgende:

[..]

Je wilt dus alleen iets veranderen wat je zelf toch al wilt? En denk je dat een operatie iets aan je depressies gaat veranderen?
Nee ik ga liever dood nou goed?
  donderdag 30 november 2006 @ 10:40:44 #132
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_44016957
quote:

[..]

topic sluiten aub.

jij hebt ZEKER een probleem.

en volgens mij maken de mods wel uit of een topic gesloten word of niet. ik persoonlijk zou juist graag zien dat het nog even open blijft, om de mensen die je hier zo lomp beledigd en pijn toewenst de kans te geven om jou eens even lekker af te bekken!

maar even ontopic: je bent niet de eerste die een huiltopic opstart om vervolgens iedereen uit te schelden die de vinger op de zere plek legt. jij start een topic, dan krijg je reactie. als je het daar niet mee eens bent staat het je vrij om het netwerkkabeltje door te knippen en je huisdieren te gaan vervelen met je zelfmedelijden.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 30 november 2006 @ 10:41:49 #133
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_44016989
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:39 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

58

geloof je dat echt?
De twijfel begint aan mij te knagen
Tranendal
pi_44017158
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee ik ga liever dood nou goed?
Nou nee. Ik zie dat je een hoop shit met je meedraagt, maar ik hoop dat je een manier gaat vinden om die dingen op een of andere manier een plekje te geven. Op dit moment is het weggestopt en als het af en toe naar boven komt dan breekt de hel los en sla je het probleem weer tijdelijk de grond in. Maar dat is dus een tijdelijke situatie die zichzelf blijft herhalen. Zolang dat nog geen plekje heeft gekregen blijft de woede en frustratie terug komen.

Overigens spreek ik op een punt uit ervaring, het verliezen van een ouder. Die gevoelens opkroppen is niet de manier om er mee om te gaan. Ik weet ook wat het is om situaties mee te maken waarin je denkt 'kon hij/zij dit maar meemaken' of 'wat had ik nog graag deze vragen willen stellen', etc .... Maar zolang dat proces nog niet is afgesloten en het geen plaats heeft gekregen blijft het een gevoel van onmacht geven. Wat weer tot woede en frustratie leidt. Geloof me, ik weet er meer van dan je denkt.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:26:45 #135
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44018129
quote:
Op donderdag 30 november 2006 03:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Wtf, waarom zou ik een bullshit topic maken over zoiets, ben je wel goed bij je hoofd?!
Als je zo blijft reageren kun je medeleven ook wel vergeten.
quote:
Sorry, maar met zulke teksten wordt het steeds moeilijker om jou serieus te nemen. Beetje te veel drama als je 't mij vraagt.

En verder: zoek het ff lekker zelf uit zeg, je laatste paar reacties zijn beyond kansloos. Als je zo'n probleem hebt, ga dan lekker hulp zoeken in plaats van op een "kutjongeren" forum te posten waar alleen "empathieloze klootzakken" reageren.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:28:41 #136
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44018172
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:39 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

58

geloof je dat echt?
Err, check z'n fotoboek...

echte naam: Daniel J
geboortejaar: '83
pi_44018184
quote:

Goedzo!
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 11:56:54 #138
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_44019045
quote:

[..]

Ja want alle mensen die hier nog meer posten, daar weet jij alles van, en jij kunt dan ook bepalen dat JOUW problemen groter zijn dan alle andere problemen van alle andere fokkers bij elkaar ofzo?

Jij weet helemaal niet wat andere fokkers doormaken, of doorgemaakt hebben, maar je denkt wel al te kunnen concluderen dat jij het toch veel erger hebt. En dan wil je je nu zelf nog even op de borst kloppen dat jij hier wel nog post in jouw situatie, terwijl anderen zogenaamd al lang niet meer gepost zouden hebben

Je bent een aansteller, dat vind ik. Dat je probs hebt, dat wil ik nog wel geloven, maar jij komt hier, beetje roepen dat het zo slecht gaat, vervolgens wil je niet uitwijden over wat het probleem dan nou eigenlijk precies is, en iedereen die iets roept dat jou niet aanstaat, daar ga je gewoon op schelden. Je bent niet goed bij je hoofd.

Dus als je niets normaals kunt uitbrengen, hou dan je fucking bek dicht stomme passieve huilende teringlijer. (prachtig he, als mensen zoiets roepen )
Breitling - Instruments for Professionals
pi_44019633
quote:

[..]

topic sluiten aub.
flikker jij dan op aandachtshoertje. Kom ons niet vervelen met je suffe problemen als je toch nergens voor openstaat
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 30 november 2006 @ 12:19:48 #140
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_44019794
Soms is gewoon ook alles kut. Heb ik ook wel eens last van (NU). Probeer dan altijd maar te denken dat ik daardoor ook goed kan voelen wanneer het niet kut is..
KISSSSSSSSSSS
pi_44021179
Topic blijft open.

BG, hou 's op met op mensen kankeren, er zitten hier écht jongeren maar ook volwwassenen die je erg nuttige tips zouden kunnen geven. In de OP wilde je nog helemaal niets doen, nu wil je al naar de huisarts. Dat is al een héle stap vooruit. Zo zijn er echt nog genoeg andere dingetjes die je beetje bij beetje kan behappen. Er zijn hier erg veel mensen die een ouder hebben verloren. Waarom vertel je er niet iets over? Kunnen we erover meepraten en je tips geven, maar ook zeggen dat je niet de enige bent en dat meerdere mensen het meegemaakt en een plekje hebben geleerd te geven. Laat die mensen die daarover zouden kunnen gaan bitchen lekker hun gang gaan, die worden zelf wel gestraft. Er zullen genoeg mensen zijn die je verhaal wél gewoon fatsoenlijk aanhoren. Het probleem is dat we nu echter te weinig weten.

Heb je trouwens al een andere psycholoog geprobeerd? Ik denk nog steeds dat het handig zou zijn. Ik heb de eerste 18 jaar van m'n leven hele, héle flinke dingen opgekropt en was ook bang voor de put die ik open zou trekken als ik naar een psycholoog zou gaan. Het viel allemaal echter haske mee, omdat iemand je begeleidt. Je zal niet alles in één keer bespreken of proberen op te lossen. Het gaat allemaal op jouw tempo, met stapjes in jouw gewenste grootte.
pi_44021232
http://www.lve.nl/

Kijk hier eens.
pi_44023053
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:08 schreef clumsy_clown het volgende:

Heb je trouwens al een andere psycholoog geprobeerd? Ik denk nog steeds dat het handig zou zijn. Ik heb de eerste 18 jaar van m'n leven hele, héle flinke dingen opgekropt en was ook bang voor de put die ik open zou trekken als ik naar een psycholoog zou gaan. Het viel allemaal echter haske mee, omdat iemand je begeleidt. Je zal niet alles in één keer bespreken of proberen op te lossen. Het gaat allemaal op jouw tempo, met stapjes in jouw gewenste grootte.
Hij moet naar een psychiater als je het mij vraagt, omdat een psycholoog geen medicatie voor mag schrijven
  donderdag 30 november 2006 @ 14:40:34 #144
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44023559
Edit: ik ben je zat aan het worden en dat is niet goed voor je postrechten

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 16:22:55 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 14:48:41 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44023803
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:14 schreef Bluezz het volgende:

Hij moet naar een psychiater als je het mij vraagt, omdat een psycholoog geen medicatie voor mag schrijven
Maar in de OP zegt ie duidelijk dat ie weigert medicijnen te slikken, dus tja...
Lekker verder laten zwelgen in zelfmedelijden dus maar.
Poef.....gone! ©golfer
pi_44024278
quote:
als jullie hadden wat ik doormaak zouden jullie het nieteens op een kutjongerenforum als fok posten, want ik zou geheid uitgelachen worden en geridiculiseerd, en dat ben ik ook, maar het interreseert me niks meer.
Denk je nou echt dat je de enige bent die iets heftigs doormaakt?
quote:
Denk je nou echt dat jij de enige bent die mensen die dichtbij hem staan heeft moeten begraven?
pi_44024360
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar TS richt zich blijkbaar op een chirurg.
Dán zal het goedkomen. Wát er dan geopereerd moet worden vertelt het verhaal niet.
En als er dan serieus gereageerd wordt door imo slimme mensen, (Milagro, Xennia, Clumsy en jij o.a.) moeten jullie je bek houden en kan je een scheldkanonnade in ontvangst nemen. Als users op hun beurt daar dan 'knorrig' op reageren begint het grote jankzakken en gemiep om slotjes/bans. En dat is okay.

Nee, een psychiater is zo gek nog niet..
pi_44024430
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef Xennia het volgende:
Denk je nou echt dat je de enige bent die iets heftigs doormaakt?
Nee, maar dat van hem is vééél erger.
quote:
Denk je nou echt dat jij de enige bent die mensen die dichtbij hem staan heeft moeten begraven?
Nee, maar in zijn geval was het vééél erger.
Daar weet niemand iets van dus: bek houden.
Tja..
pi_44024649
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:10 schreef Eightball het volgende:

[..]

Nee, maar dat van hem is vééél erger.
[..]

Nee, maar in zijn geval was het vééél erger.
Daar weet niemand iets van dus: bek houden.
Tja..
Ah, dus dit is een pimp-hier-met-je-trauma-topic, maar dan zonder specifiek te worden? Ik zie het nut niet
pi_44024827
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:16 schreef Xennia het volgende:
Ah, dus dit is een pimp-hier-met-je-trauma-topic, maar dan zonder specifiek te worden?
Link om zoiets hier te zeggen en ik ben geen held..
Nou vooruit, ik denk het wel.
quote:
Ik zie het nut niet
Welcome to the club.
pi_44024857
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:22 schreef Eightball het volgende:
Link om zoiets hier te zeggen en ik ben geen held..
Nou vooruit, ik denk het wel.
TS reageert kennelijk enkel op dit soort posts..
pi_44025315
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:22 schreef Eightball het volgende:

Welcome to the club.
Fight Club.

I've met God across his long walnut desk with his diplomas hanging on the wall behind him, and God asks me, "Why?" Why did I cause so much pain? Didn't I realize that each of us is a sacred, unique snowflake of special unique specialness? Can't I see how we're all manifestations of love? I look at God behind his desk, taking notes on a pad, but God's got this all wrong. We are not special. We are not crap or trash, either. We just are. We just are, and what happens just happens. And God says, "No, that's not right." Yeah. Well. Whatever. You can't teach God anything.

, , .
Op woensdag 8 november 2006 22:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Gelukkig heb ik BS om ze de klering te laten bezorgen.
  donderdag 30 november 2006 @ 15:44:52 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44025562
Ten eerste: Wat een mooi stukje heb je eerder in dit topic gepost Xennia

Ten tweede: Ik zie tot nu toe een hoop geheimzinnigdoenerij, zelfmedelijden en disrespect naar anderen ("ik haat jongeren"...jongeren kunnen ook een oude ziel hebben TS, maar jij ziet nergens meer het mooie of waardevolle van in zo blijkt wel).

Verder een hoop passiviteit, afwachten (tot 2012 ) en gebrek aan motivatie om zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven en gemoedstoestand. Geluk moet je afdwingen, het komt niet vanzelf op je pad hoor, zeker niet als je gepre-occupeerd bent met je gezwelg in zelfmedelijden en alles wat er verder zo slecht is.

Maar ik wil je toch bedanken, ik heb ineens weer heel erg veel respect (bewust dan, want onbewust had ik dat al) voor degenen in mijn omgeving die positief en liefdevol in het leven staan ondanks terminale ziektes, verlies van kinderen en "simpele dingen" als reuma.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 30 november 2006 @ 16:03:20 #154
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_44026127
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:35 schreef Catbert het volgende:
Tja, ligt eraan waar je in gelooft natuurlijk... Ik geloof in frequenties, en als je frequentie negatief
is, wordt je daaruit wedergeboren... Dus zal je die shit dus alsnog moeten oplossen...

Beter is het afwegen zoals SHE zegt (vind ik)...

Kijk naar 5 jaar geleden, en wat er in die 5 jaar tot nu toe is gebeurd, daarin zijn zowel positieve
als negatieve dingen gebeurd... Dingen die je van te voren niet had kunnen voorspellen of
bedenken... Daarin heb je niet stil gestaan, al lijkt dat af en toe wel zo te zijn... Zeker als
je in jaren gaat kijken, wat je nooit moet doen...

Aan BG: Ik heb je veel bezig gezien op dit Forum, je hebt veel waarheden boven tafel proberen
te krijgen, maar heb je daarbij niet de angst laten winnen? Het negatieve?

Soms is de enige manier om kwaad te bestrijden dit met positiviteit te doen... Mensen willen
informeren met informatie die nogal zwaar is, wekt meestal veel weerstand, dit kost veel
energie...

Mensen motiveren op een positieve manier wekt meestal een situatie op waarbij veel positiever
gereageerd wordt, en je weer gelooft in de kracht van het positieve... Het is even omschakelen,
zeker als je weet hoe verachtelijk de wereld soms in elkaar zit...

Maar zoals je zelf aangeeft, zoek het mooie op! Zoek de natuur! zoek positiviteit!!! Dit geld
ook voor familie, en de mensen om je heen, en je zelfbeeld en wereldbeeld! Bestrijd het
innerlijke en uiterlijke negatieve met het positieve...

Als je psychische hulp nodig hebt, en dit bij een professional zoekt, probeer dan wel medicijnen te
vermijden indien mogelijk... Ik ken vrij weinig mensen aan wie deze positieve bijdrage gebracht
hebben behalve het afvlakken van emoties en emotieschommelingen, wat zowel ik (als
buitenstaander) als henzelf niet als positief ervaard hebben, maar dat is mijn en hun mening...

Iig heel erg veel succes! En laat je door niemand meer naar beneden halen!

"But they all do sort of the same thing, and that is rearrange what you thought was real,
and they remind you of the beauty of very simple things. You forget, because you're so
busy going from a to z, that there's 24 letters in between... You turn on... tune in...
and you drop out..."

[ Bericht 3% gewijzigd door B-FliP op 30-11-2006 16:50:33 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_44026157
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:44 schreef Vivi het volgende:
Ten eerste: Wat een mooi stukje heb je eerder in dit topic gepost Xennia
Ja he, ik vind het erg inspirerend. Die Indianen zijn een wijs volk. Het is moeilijk om consequent zo te leven, maar het is voor mij een steuntje in de rug.
quote:
Ten tweede: Ik zie tot nu toe een hoop geheimzinnigdoenerij, zelfmedelijden en disrespect naar anderen ("ik haat jongeren"...jongeren kunnen ook een oude ziel hebben TS, maar jij ziet nergens meer het mooie of waardevolle van in zo blijkt wel).
Dat past op zich wel in het beeld van een depressie, maar dat betekent nog niet dat je het maar zo moet laten. Er is altijd een weg terug.
quote:
Verder een hoop passiviteit, afwachten (tot 2012 ) en gebrek aan motivatie om zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven en gemoedstoestand. Geluk moet je afdwingen, het komt niet vanzelf op je pad hoor, zeker niet als je gepre-occupeerd bent met je gezwelg in zelfmedelijden en alles wat er verder zo slecht is.

Maar ik wil je toch bedanken, ik heb ineens weer heel erg veel respect (bewust dan, want onbewust had ik dat al) voor degenen in mijn omgeving die positief en liefdevol in het leven staan ondanks terminale ziektes, verlies van kinderen en "simpele dingen" als reuma.
Ik heb me soms verbaasd over de levenswil van terminalen en over hun vermogen gelukkig te zijn met hele kleine dingen. Het relativeringsvermogen, het bewust zijn van wat belangrijk is in het leven.

Jij hebt volgens mij gaandeweg ook een groei door gemaakt. Zal wel door je zwangerschap komen
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 16:04:30 #156
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_44026160
Mja, ik dacht al wel dat die opmerking van 'simpele dingen als reuma' wel eens een heet hangijzer zou kunnen worden. Vivi is al de zoveelste die ik daar over zie. Het is dan ook gewoon ronduit een debiele opmerking.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 30 november 2006 @ 16:26:06 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44026921
Thanks Xen, ik voel me ook veel vrediger/ rustiger en in balans, oftewel "Thuis"

Ik heb het stukje gecopy-paste btw
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44027094
Eerst maar 's kijken hoe BG nu reageert. Het topic is weer wat schoner en er staan mensen te wachten op je verhaal om je ermee te kunnen helpen.
pi_44028580
Dit had ik dinsdag ineens ook @OP. Zal wel aan de tijd van het jaar liggen denk ik dan maar zo
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
pi_44028902
quote:
Op woensdag 29 november 2006 05:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit is niet flauw bedoeld maar als je je down voelt helpt drank wel vaak dan kun je er weer een tijdje tegen aan. Nadeel is alleen wel dat je steeds meer en meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Merk het hier ook bijmezelf. Dat is het nadeel maar een beetje alcohol om je er bovenop te helpen lijkt mij niets mis mee
пусть всегда будет солнце
  donderdag 30 november 2006 @ 17:52:34 #161
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44029680
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:27 schreef MoChe het volgende:
Dit is niet flauw bedoeld maar als je je down voelt helpt drank wel vaak dan kun je er weer een tijdje tegen aan. Nadeel is alleen wel dat je steeds meer en meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Merk het hier ook bijmezelf. Dat is het nadeel maar een beetje alcohol om je er bovenop te helpen lijkt mij niets mis mee
Nou, ik heb 1 keer zitten zuipen omdat ik me kut voelde (ik zat in Wenen en m'n vriendin daar had me ongeveer gedumpt en ik voelde me ff nogal alleen), en ik vond het gewoon eng hoe lekker dat bier smaakte. Depressies en alcohol zijn IMHO een gevaarlijke combinatie.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:04:02 #162
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_44029969
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:52 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nou, ik heb 1 keer zitten zuipen omdat ik me kut voelde (ik zat in Wenen en m'n vriendin daar had me ongeveer gedumpt en ik voelde me ff nogal alleen), en ik vond het gewoon eng hoe lekker dat bier smaakte. Depressies en alcohol zijn IMHO een gevaarlijke combinatie.
Ik heb mn leven ook een paar jaar verkort met een paar maanden van semi-depressief alcohol wegtanken.
Af en toe lekker, maar het bood geen oplossingen op lange termijn.
pi_44030436
quote:

[..]

Zeg,doe eens even rustig ademhalen. Ik weet natuurlijk niet wat dat lichamelijks is.Mocht je zeker weten een ziekte heb zie het volgende zinnetje dan maar over het hoofd:sommige lichamelijke problemen komen voort uit dingen die je dwars zitten of de klachten worden er door verergerd.In mijn vorige post schreef ik over een goede vriend van mij;hij heeft een spastische darm,maar door zijn depressie moet hij nu doorlopend aan de medicijnen en dat was niet zo.En dat mensen jou niet geloven heeft waarschijnlijk te maken met sommige topics van jouw hand en je zegt het zelf al:het is een forum,internet.Niet het echte leven.Dus doe relaxed en hou de gedachte in je hoofd dat er ook mensen zijn die het wel goed bedoelen,zelfs op Fok!
quote:

Je hebt gelijk als je zegt dat wij niet weten wat je voelt.Iedereen heeft weleens een kutgevoel,maar niemand weet wat het is om dat doorlopend te hebben.Men begrijpt het wel,maar men voelt het niet dus daarom bagataliseren sommige mensen je probleem waarschijnlijk.
Dat dat in jouw ogen bot is is logisch,maar onvermijdelijk.
pi_44030613
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar in de OP zegt ie duidelijk dat ie weigert medicijnen te slikken, dus tja...
Daar kan ik wel inkomen.ik zou ook geen medicijnen willen slikken als er wellicht andere mogelijkheden zijn.Weet je hoe verslavend die rotzooi is?Ik zie mensen in mijn nabije omgeving die niet meer zonder die zooi kunnen.

Begrijp me god,ik veroordeel niemand die dat gebruikt en sommige mensen zullen het ook echt nodig hebben,maar ik kan BG's standpunt wat dat betreft heel goed begrijpen.Je moet de oorzaak aanpakken ,niet de gevolgen onderdrukken.(als dat mogelijk is natuurlijk)
pi_44030725
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:27 schreef MoChe het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat drank emoties versterkt,ook de negatieve.Dat is mijns inziens een reden om de drank op dat soort momenten even te laten staan.Heb ,dankzij de drank,weleens staan janken in een stampvolle kroeg.Het boeit me verder niet,maar het moet ook geen gewoonte worden.
pi_44035348
Goed.. Nu even constructief..

Je roept al 4 pagina's dat je ontzettend depressief bent.. Kan.. Vervolgens zeg je dat je dit komt doordat je een lichamelijk probleem hebt, waarvoor je, als ik het goed begrijp, een colonoscopie voor ondergaat en je een operatie wilt.. Worst case scenario: coloncarcinoom, is ietwat zeldzaam in jouw leeftijdscategorie, maar zeker niet onmogelijk.. Vandaar dat ik eerder uitga van iets als colitis of Crohn.. Om van je depressie af te komen, wil je dus van je lichamelijke sores af, omdat je dan denkt dat alles goed zal zijn.. Maar als je daadwerkelijk een operatie krijgt, en er een stuk darm uitgehaald wordt, zal dat in eerste instantie een aanslag op je lichaam zijn.. Je bent moe, moet pillen gaan slikken om je voedingsstoffen binnen te krijgen.. Dat herstel-proces, lichamelijk, gaat een tijdje duren.. Lotgenoten contact van mensen met dezelfde lichamelijke problemen kan je misschien wel helpen deze periode te overbruggen.. Why not give it a try? Erger dan dit kan het toch blijkbaar niet worden?

Daarnaast begrijp ik dat je wat problemen hebt met het overlijden van een familie lid.. Nog een reden om aan te nemen dat het lichamelijk oplossen van je probleem niet de sleutel tot succes zal zijn..

Ik hoop echt dat je eruit kunt komen.. Ik blijf nog steeds geloven dat na regen zonneschijn zal volgen, hoe hard de regen je ook probeert weg te spoelen..
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  Admin donderdag 30 november 2006 @ 20:42:42 #167
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_44035408
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Lekkere reactie,
hij vraagt niet om medelijden, hij vraagt ook niet om een kant en klare oplossing.
Maar iedereen mag tegen BG aanschoppen omdat hij niet van plan is het toontje aan te passen aan de norm die men "wil"Ik vind hem erg duidelijk, het is geen aandachttrekkerij, en eik vind ik het geschop tegen TS uitermate ergerlijk.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_44035590
Edit: Opgerot.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 21:06:12 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 22:00:47 #169
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44038542
Ik vraag het nog 1 keer, dit topic NU dicht aub.
pi_44038588
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:00 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vraag het nog 1 keer, dit topic NU dicht aub.
Ja, met die toon kom je ook niet ver inderdaad.
pi_44038678
Ja weet je, hij gaat inderdaad dicht. Jammer, ik heb hard geprobeerd er iets van te maken. Als je zelf niet een béétje meewerkt wordt het inderdaad niets. Ik hoop dat je het topic later nog 's doorleest en iets haalt uit de serieuze reacties die geplaatst zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')