Heel simpel., omdat je een afspraak met me hebt iig tot 2012 te wachten..quote:Op woensdag 29 november 2006 04:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb soms het gevoel dat er maar een eind aan mn leven moet komen met een goeie aftitel song erbij, net als in films :/
Ik voel me echt alsof ik overtime doe, want mijn leven is allang over..
Maar ik heb lange tijd als doel gehad 2012 te halen, maar ik weet ff niet meer of dat nu zo nodig hoeft..
Ik ben heel vaak depressief, meestal sla ik dan aan de drank om weer wat lol te hebben.quote:Op woensdag 29 november 2006 05:06 schreef BttD het volgende:
Is het niet tijd voor psychologische hulp?Je klinkt nogal heel erg depressief
Ik kan je helaas niet helpen. Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Hier een brede lach, misschien maakt dat weer iets goed:
Welke afspraak? ik herinner me niet zo, ik weet wel dat ik met sinterklaastijd mod zou worden.quote:Op woensdag 29 november 2006 05:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heel simpel., omdat je een afspraak met me hebt iig tot 2012 te wachten..
mja, ik zit ook met lichamelijke problemen, medisch vlak, en dan niet een klein probleempje oid..quote:Op woensdag 29 november 2006 07:03 schreef tinoz het volgende:
owjee ... sorry dan , wil je natuurlijk niet verder in de problemen helpen , mss moet je je zelf anders hernieuwen of iets misschien dat dat helpt , wat zijn wij mensen toch ingewikkeld
Geef jezelf eens een flinke schop onder de kont, of laat dat doen.quote:Op woensdag 29 november 2006 04:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb soms het gevoel dat er maar een eind aan mn leven moet komen met een goeie aftitel song erbij, net als in films :/
Ik voel me echt alsof ik overtime doe, want mijn leven is allang over..
Maar ik heb lange tijd als doel gehad 2012 te halen, maar ik weet ff niet meer of dat nu zo nodig hoeft..
Tegen mij hoef je geen sorrie te zeggen hoor zolang je er maar voor zorgt dat je weer wat lol in je leven kan genereren.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Mn casemanager stelde voor te gaan werken bij de kinderboerderij maar ik zit op het moment met dat lichamelijk dat ik ECHT verwijderd wil hebben voor ik weer toekomstperspectief kan nemen, want ...mja..ik wil het er eigenlijk nieteens over hebben sorry.
Je hebt makkelijk praten, ik zal je mijn leven nieteens toewensen zodat je het zou weten want ik wens het mezelf al langer niet meer toe.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:45 schreef static het volgende:
[..]
Geef jezelf eens een flinke schop onder de kont, of laat dat doen.
Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Tegen mij hoef je geen sorrie te zeggen hoor zolang je er maar voor zorgt dat je weer wat lol in je leven kan genereren.
je moet het niet verdingen je moet er juist mee om zien te gaan en daarvoor raad ik je aan om naar een psycholoog of psychiater te gaan. Als je dingen gaat verdringen komen ze later weer keihard terugquote:Op woensdag 29 november 2006 07:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.
Ik heb al teveel opgekropt om het eruit te laten komen, trust me...dat is geen optie.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:54 schreef erikh het volgende:
[..]
je moet het niet verdingen je moet er juist mee om zien te gaan en daarvoor raad ik je aan om naar een psycholoog of psychiater te gaan. Als je dingen gaat verdringen komen ze later weer keihard terug
Het zit allemaal in je eigen bolletje.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je hebt makkelijk praten, ik zal je mijn leven nieteens toewensen zodat je het zou weten want ik wens het mezelf al langer niet meer toe.
maar wat kan ik doen,....maar hopen dat volgend dokter bezoek wel wat uit voortkomt tot actie.
In dit geval niet, dit zijn uiterst fysieke problemen die de depressies veroorzaken.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:04 schreef static het volgende:
[..]
Het zit allemaal in je eigen bolletje.
Soms wel, soms niet. Blijft echter een probleem om het uit het bolletje te halen indien het hier het geval was.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:04 schreef static het volgende:
[..]
Het zit allemaal in je eigen bolletje.
Heb dat vandaag al gedaan, niet bij een psycholoog maar iig bij iemand.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:09 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Blijft echter een probleem om het uit het bolletje te halen indien het hier het geval was.
Mensen zonder depressies hebben altijd makkelijk praten.
@BaajGuardian: Misschien helpt een psycholoog wel. Het voordeel is dat je je hart kan uitstorten bij iemand die jouw problemen lekker tot zichzelf houdt.
Ik weet niet precies wat je fysieke problemen zijn, maar als er geen uitzicht is op herstel of verbetering denk ik dat je een proces van zelfacceptatie moet starten...succes iig.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb dat vandaag al gedaan, niet bij een psycholoog maar iig bij iemand.
maar daarmee zijn mijn fysieke problemen de wereld niet uit, en dat zal ook nooit gaan met praten.
Het verlangen naar vroeger is maar onderdeel van mn depressies, dat ik uberhaupt in depressies terecht kom komt door iets heel anders.
Als je het op globale bedoelt dan moet ik persoonlijk eerlijk toegeven dat ik me er op sommige momenten op verheug op wat komen gaatquote:Op woensdag 29 november 2006 07:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Tja, met meer erge shit in het vooruitzicht kan het alleen maar erger worden, maar ik moet er doorheen om 2012 te halen, ik heb geen andere keuze dan hopen dat het niet erger word, en dat aan iets anders eindelijk wat gedaan word, en dat ik de kracht heb de rest weer te verdringen.
Ik heb geen ander doel.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef het_fokschaap het volgende:
en wachten op december 2012 lijkt me vooral meer teleurstelling te brengen. ga dat dus maar niet als doel in je leven stellen
Ok, check. Dat ís gewoon heel kut ja. En wat betreft 2012, ik moet eerlijk typen dat ik er vertrouwen in hebquote:Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee, na verlies van een van mijn ouders kan ik geen 2e aan, en verder ga ik het er niet over hebben, en dat is dan nog nieteens over dat lichamelijke probleem probleem van me.
hoe dan ook, in 2012 gaat er niets bijzonders gebeuren. het zal een jaar worden als alle anderen.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb geen ander doel.
Als ik dat niet als doel neem kan ik mezelf net zo goed nu al ophangen, met het vooruitzicht wat nog komen gaat.
Het van me af te schrijven.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:39 schreef het_fokschaap het volgende:
maar wat verwacht je nu van dit topic ? oplossingen of meevoelen met je zodat je je gesterkt voelt in je depri-situatie ?
ik hoop dat het je helpt. succes !quote:Op woensdag 29 november 2006 08:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het van me af te schrijven.
hey livelived, tja dat probeer ik ook, maar dat word behoorlijk tegengewerkt tegenwoordig.. ik moet toch maar weer eens naar de huisarts... maar ik ben bang voor de hele rompslomp van vorige keer..quote:Op woensdag 29 november 2006 08:50 schreef livEliveD het volgende:
Probeer je op de kleine leuke dingen in het leven te focussen TS. Sterkte![]()
serieus, het klinkt misschien zwaar enzo bij een psycholoog lopen. Maar praat er eens over met bv. je huisarts als dat kan. Een psycholoog is niks meer dan een coach die je helpt je dingen op een rijtje te zetten. Zij kunnen bovendien goed beoordelen hoe ze je moeten helpen, zo ook over dat opkroppen... Laat het hem/haar beoordelen of het voor jou al 'te laat' is, en ik weet zeker dat het antwoord positief is!quote:Op woensdag 29 november 2006 08:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb al teveel opgekropt om het eruit te laten komen, trust me...dat is geen optie.
Ik heb genoeg bij het ggz gezeten dus dat is niet meer nodig, word ik absoluut niet beter van.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef Dickjeh het volgende:
[..]
serieus, het klinkt misschien zwaar enzo bij een psycholoog lopen. Maar praat er eens over met bv. je huisarts als dat kan. Een psycholoog is niks meer dan een coach die je helpt je dingen op een rijtje te zetten. Zij kunnen bovendien goed beoordelen hoe ze je moeten helpen, zo ook over dat opkroppen... Laat het hem/haar beoordelen of het voor jou al 'te laat' is, en ik weet zeker dat het antwoord positief is!
succes & sterkte!
De rompslomp kan inderdaad erg kut zijn. Maaaar, doorgaans is er wel licht aan het einde van de tunnel. En och, zolang je niet opgegeten wordtquote:Op woensdag 29 november 2006 08:54 schreef BaajGuardian het volgende:
hey livelived, tja dat probeer ik ook, maar dat word behoorlijk tegengewerkt tegenwoordig.. ik moet toch maar weer eens naar de huisarts... maar ik ben bang voor de hele rompslomp van vorige keer..
(de trigger van mn depressies zit op fysiek, de depressie zelf is het verlangen naar vroeger en de angst nog een ouder te verliezen wat mij compleet zou laten instorten)
De hang naar een onbezorgde jeugd.quote:Op woensdag 29 november 2006 05:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben heel vaak depressief, meestal sla ik dan aan de drank om weer wat lol te hebben.
Het komt met zware slagen, alsof het een depressiemolen is, soms wat erger dan anders, zonet heb ik dus weer een zware gehad.
nu voel ik me wel weer iets beter maar ik mis nogsteeds vroeger.
de omgeving, de zekerheid, de kleur, de vitaliteit, de onderneming, mijn vader..
je leven kende in je jeugd genoeg problemen. In je jeugd krijs je de hele boel bij elkaar om het minste of geringste. Enige probleem is dat je wanneer je ouder wordt al deze zaken vergeten bent en denkt dat het nu allemaal zo verschrikkelijk is om de verkeerde redenen. Het komt waarschijnlijk weer voort uit de verkeerde verwachtingen. Verwachtingen zijn funest.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De hang naar een onbezorgde jeugd.
De tijd waarin je leven nog geen problemen kende, behalve natuurlijk als je knikkers gestolen waren.
Meer hoefde je je geen zorgen om te maken. Je had nog niet te maken met financiele problemen, je had nog niet te maken met allerlei regeltjes, wetgevingen ed.
Je ging naar school, je komt thuis , maakt huiswerk en kon daarna lekekr buiten spelen. De wereld leek toe nog mooi, volwassen mensen leken toen nog hoogst intelligent, je keek tegen ze op. Die mensen die nooit ruzie met elkaar maakten. De mensen die elkaar nooit sloegen omdat hun knikkers gestolen waren.
Nu ben je ouder, heb je te maken met volwassen die elkaar massaal uitmoorden. De intelligente mensen van welleer zijn nu verworden tot machtsgeilende randdebielen. De wereld die zo mooi leek vroeger wordt beetje bij beetje steeds meer gesloopt. De milieuvervuiling komt je nu pas echt ter ore. Je beseft nu pas dat je ouders al die jaren financieel krom hebben moeten liggen voor je om jouw studie te kunnen betalen.
Wat een klap, de wereld is niet zo perfect als je zelf denkt! De enige intelligente wezens op deze verrotte aardkloot.... dat zijn de kinderen.
Ik herken het wel![]()
ben zelf ook wel eens depressief geweest (en moet soms vechten om het niet weer te worden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |