abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44005279
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:20 schreef Mr.Me het volgende:

[..]

Idd lichtsnelheid is niet relatief, ze kan afgeremd worden maar de snelheid van licht zal direct terug toenemen tot de aangenomen snelheid vanaf het moment dat de afremming weg is. Lichtsnelheid zal niet uit zichzelf veranderen, er moet een externe factor aan te pas komen.
De GROOTTE van de lichtsnelheid is niet relatief, de richting wel......
  woensdag 29 november 2006 @ 21:34:17 #52
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_44005644
De grootte hangt af van het medium, niet van de waarnemer
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_44006419
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een korte samenvatting Als ik zo vrij mag zijn hier op te antwoorden.
Volgens rude zijn theorie zou:

.. .een klok in een baan om de aarde langzamer moeten lopen dan een klok op aarde. Dit is niet het geval (bewezen met het GPS systeem).
Dat is volgens mij niet waar, de klokken in de GPS satellieten worden voor hun baansnelheid gecorrigeerd.
Als dat niet zou gebeuren zat elke plaatsbepaling er kilometers naast.
  woensdag 29 november 2006 @ 21:55:44 #54
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_44006451
verder lezen
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_44006678
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:01 schreef NorthernStar het volgende:
-Topic opgeschoond-

Hou eens op met dit flauwe geklier.
Wij mogen niet klieren. Maar Rude mag ons wel voor dom, onwetend, etc. uitmaken als we het niet met hem eens zijn?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 22:15:46 #56
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44007330
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wij mogen niet klieren. Maar Rude mag ons wel voor dom, onwetend, etc. uitmaken als we het niet met hem eens zijn?
Ik wil wel terugkijken in de vorige topics en kijken waar en bij wie het begonnen is en die user(s) voor een heeele lange ban aanmelden, maar we kunnen ook het hele "maar hij doet het ook" overslaan en vanaf nu proberen een beetje respect voor elkaar op te brengen in dit topic.

Het is fok, we zijn niet van zout en je hoeft het ook zeker niet met elkaar eens te zijn, maar elkaar continue belachelijk maken is weer het andere uiterste. Laat elkaar gewoon in zijn/haar waarde.
pi_44008936
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik wil wel terugkijken in de vorige topics en kijken waar en bij wie het begonnen is en die user(s) voor een heeele lange ban aanmelden, maar we kunnen ook het hele "maar hij doet het ook" overslaan en vanaf nu proberen een beetje respect voor elkaar op te brengen in dit topic.

Het is fok, we zijn niet van zout en je hoeft het ook zeker niet met elkaar eens te zijn, maar elkaar continue belachelijk maken is weer het andere uiterste. Laat elkaar gewoon in zijn/haar waarde.
Alsof dat niet geprobeerd wordt! Je kunt niet ontkennen dat we al heeeeeeeeeeeeel lang geduld hebben met Rude en zijn topics, dus om nu meteen met heeeeeeeeeele lange bans te gaan dreigen is volledig misplaatst. Ik en een hoop anderen komen keer op keer met argumenten, die Rude vervolgens systematisch negeert. Hij beantwoord alleen de vragen waar hij een antwoord op heeft, en bestempelt mensen die het niet met hem eens zijn als dom en onwetend. Op zo'n manier kun je geen normale discussie voeren, en je moet dan ook niet raar opkijken als mensen hier af en toe geirriteerd door raken. Over het algemeen blijven deze discussies ondanks Rude's neerbuigendheid verbazend on topic.

Maar goed, just my two cents. Het is niet mijn intentie om een discussie met je aan te gaan. Jij bent de mod
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 29 november 2006 @ 23:17:21 #58
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_44009667
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:55 schreef Schonedal het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet waar, de klokken in de GPS satellieten worden voor hun baansnelheid gecorrigeerd.
Als dat niet zou gebeuren zat elke plaatsbepaling er kilometers naast.
Dat klopt. Het is echter een totaal andere correctie dan rude voorspelde.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 29 november 2006 @ 23:20:54 #59
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_44009771
tvp
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_44010284
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:44 schreef ArendBarend het volgende:
Rude, heb je metingen die met jouw theorie wel(/beter) verklaard(/voorspeld hadden) kunnen worden dan met de huidige theorieen?
En hoe verklaart Rude's theorie (vanuit de 26 stellingen) de precesie van Mercurius?
pi_44023403
is rude er vandoor?
pi_44027017
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:35 schreef Byte_Me het volgende:
is rude er vandoor?
Do we really care?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_44027091
-flame-

[ Bericht 99% gewijzigd door NorthernStar op 30-11-2006 17:07:13 ]
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:01:55 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_44057761
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:35 schreef Byte_Me het volgende:
is rude er vandoor?
Hij kijkt wel maar reageert niet meer. Zou hij dan toch eindelijk het licht hebben zien bewegen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_44082774
quote:
oh ok, ik dacht dat ik het zo kon noemen. maar goed, de vraag blijft staan. wat is de afstand die het foton aflegt, gezien vanuit het foton. het klopt toch dat de ruimte, vanuit het foton gezien, plat is, en dus eigenlijk de afstand die wordt afgelegd 0 is.
Dat klopt inderdaad.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:14 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Is 80% meer dan 100%?
100%c is trager dan 1%c. Ik stel immers dat 100%c het absolute nulp0unt mis van tijd en beweging.
quote:
"Het licht" is nogal vaag dus laten we ervan uitgaan dat je een fotondeeltje bedoelt. Zoals een jaar eerder ( ) ook al gezegd, dingen ten opzichte van een foton bekijken kan rare dingen geven. Maar goed.
Nou, als je het dan zo goed weet, wat voor rare dingen gebeuren er dan t.o.v. een foton?
quote:
Licht gaat niet alle richtingen tegelijk op, en de gevolgtrekking "alle richtingen tegelijk op gaan -> de richting is onbepaald" is ook niet bepaald sluitend. Een foton zelf heeft wel degelijk een bepaalde richting, overigens.
En als we nou eens niet in km denken, maar in tijdsrichting. Wij bewegen vooruit in de tijd en worden elke seconde een beetje ouder. Wat is de richting die een foton opgaat in de dimensie van tijd?
quote:
Let op. Je zegt hier 'het licht' terwijl in je 'frame of reference' dus uitgaat van 1 foton-deeltje.
Inderdaad, elk foton deetle blijft achter op 1 bepaald tijdstip en 1 bepaalde plaats in de ruimte.
quote:
Laten we er van uitgaan dat je bedoelt dat je de reistijden opmeet van beide personen, ervanuitgaande dat de ruimtereiziger zich met 0.8c beweegt t.o.v. de aardbewoner. Dit speelt zich af in een ander stelsel (een ander 'frame of reference').
Ja en? In elk frame heb je dus andere secondes. En met die veranderlijke secondes meet je ook de "lichtsnelheid". In elk frame is de lichtsnelheid dus anders.
quote:
Absoluut niet. Er is 12.5 jaar verstreken voor de aardbewoner, maar waar in vredesnaam heb je gezegd dat de aardbewoner een snelheid heeft van c?
Alles en iedereen die bestaat heeft t.o.v. het licht een snelheid van 300.000km/sec.
quote:
Wederom absoluut niet het geval. De reiziger heeft 7,5 jaar gereisd met de 0.8c m/s, niet met c m/s.
t.o.v. het licht kan hij dus ook maar 7.5 jaar gereist hebben. In verhouding heeft een persoon van 12.5 jaar langer gereist t.o.v. het licht dan een persoon van 7.5 jaar.
quote:
Nee. Je ging van een stelsel met de aardbewoner en de ruimtereiziger opeens naar een stelsel ten opzichte van fotonen. Daar zit je fout. Je kunt niet zomaar twee stelsels mixen en dan verwachten dat er iets zinnigs uit komt.
Zonder 3 stelsels te "mixen" kom je tot een veel betere vergelijking om snelheid te bepalen. Als 1 stelsel voor beide dezelfde is ( c= 300.000km/sec t.o.v. beide waarnemers) dan kun je met de 2 andere stelsels vergelijken wie er het meest beweegt t.o.v. dat 3e stelsel.
quote:
Overigens meen ik dat exact dit argument tig keer is herhaald in het verleden.
Waarom mag je je beweging niet bepalen t.o.v. meerdere stelsels? Willen we dan echt alleen maar weten wat onze beweging is t.o.v. andere massa? Dan kun je voor jezelf elk mogelijke snelheid invullen. t.o.v. een marsmannetje beweeg ik waarschijnlijk op dit moment met 500km/sec. Wat dan interesant is, is dat we wel beide met 300.000km/sec t.o.v. het licht bewegen. Vraag me dan wel af hoe lang hij over een seconde doet..
pi_44084948
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:28 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Inderdaad, elk foton deetle blijft achter op 1 bepaald tijdstip en 1 bepaalde plaats in de ruimte.
Ik heb de thread niet gevolgd maar past quantum mechanica ook in je theorie?
pi_44085371
Ik denk dat dat heel goed kan. Ik weet niet heel veel van quantum mechanica, maar volgens mijn theorie bewegen de allerkleinste deeltjes ook gewoon met "lichtsnelheid" door de tijd. Kun je je voorstellen dat een trilling gewoon een afgelegde weg is?
pi_44085784
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:08 schreef rudeonline het volgende:
Ik denk dat dat heel goed kan. Ik weet niet heel veel van quantum mechanica, maar volgens mijn theorie bewegen de allerkleinste deeltjes ook gewoon met "lichtsnelheid" door de tijd. Kun je je voorstellen dat een trilling gewoon een afgelegde weg is?
In quantum theorie kan een photon toch op meerdere plaatsen tegelijk zijn? Zowiezo moeilijk te bevatten...
pi_44086323
Ik denk dat je iets op meerdere plekken tegelijk kan waarnemen. Als je je bedenkt dat alles wat je ziet eigenlijk fotonen zijn die op jouw netvlies vallen, dan betekend dat dat als iemand hetzelfde als jou ziet maar zich b.v. 100 meter naast jou bevindt, dat hij eigenlijk andere fotonen waarneemt dan jij zelf. Een massa bevindt zich dan op 1 plek, maar wordt eigenlijk door alle waarnemers op een iets andere plek waargenomen.
pi_44086420
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:50 schreef rudeonline het volgende:
Ik denk dat je iets op meerdere plekken tegelijk kan waarnemen. Als je je bedenkt dat alles wat je ziet eigenlijk fotonen zijn die op jouw netvlies vallen, dan betekend dat dat als iemand hetzelfde als jou ziet maar zich b.v. 100 meter naast jou bevindt, dat hij eigenlijk andere fotonen waarneemt dan jij zelf. Een massa bevindt zich dan op 1 plek, maar wordt eigenlijk door alle waarnemers op een iets andere plek waargenomen.
Well duh.
pi_44086820
Een massa zelf hoeft dus niet op meerdere plekken te zijn om hem wel op meerdere plaatsen te kunnen zien.
pi_44086843
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:50 schreef rudeonline het volgende:
Nee, de theorie gaat er vanuit dat 1 photon op meerdere plekken tegelijk is. Dan hebben we het niet over waarneming want dan gaat het hele verhaal niet meer op, nog vreemder...
pi_44086875
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:08 schreef proteus het volgende:

[..]

Nee, de theorie gaat er vanuit dat het hetzelfde photon is.
Is dat dan ook werkelijk zo?
pi_44087010
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:10 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Is dat dan ook werkelijk zo?
Tja, experimenteel is het wel 'bewezen', refraction etc...
pi_44087236
Voor dat we hier dieper op in gaan, zou ik eerst willen weten wat jullie eventueel van mijn eigen theorie vinden. Je kunt wel zeggen dat iets experimenteel is bewezen. Experimenteel is ook bewezen dat de quantum theorie en de RT niet saman kunnen bestaan. Het wordt dus tijd voor een nieuwe theorie. En de string theorie zegt mij niet zoveel, die bestaat uit mogelijk 11 dimensies ( wiskundige) om beide theorieen aan elkaar te kunnen linken. Zie je nu hoe makkelijk je kunt "liegen" met wiskunde? Je bedenkt er gewoon 7 dimensies bij om het geheel kloppend te kunnen maken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')