Dus je verliest je geloofwaardigheid omdat er Turken op je stemmen?quote:Op maandag 27 november 2006 16:18 schreef more het volgende:
d66 T66 heeft nu officieel alle geloofwaardigheid verloren.
Als dat op een normale manier was gebeurd niet, maar nu zit er een luchtje aan.quote:Op maandag 27 november 2006 16:19 schreef MrJones het volgende:
[..]
Dus je verliest je geloofwaardigheid omdat er Turken op je stemmen?
Wat mis ik.
Je verliest je geloofwaardigheid door je "idealen" te verkopen voor stemmen, in dit geval de Armeense "kwestie".quote:Op maandag 27 november 2006 16:19 schreef MrJones het volgende:
Dus je verliest je geloofwaardigheid omdat er Turken op je stemmen?
Dan had de conclusie van de TS niet pas hoeven komen nadat de stemmen waren geteld.quote:Op maandag 27 november 2006 16:21 schreef FJD het volgende:
Je verliest je geloofwaardigheid door je idealen te verkopen voor stemmen, in dit geval de Armeense "kwestie".
Het lijkt me dat dít de treurige conclusie moet zijn van deze verkiezingen. Niet de achtergrond van een deel van de kiezers.quote:Op maandag 27 november 2006 16:23 schreef dVTB het volgende:
Er hebben 192.432 mensen op D66 gestemd
quote:Fatma Koser Kaya: "Als je dan tóch het debat over 1915 wilt aangaan: waarom wordt niet-Turkse kandidaten niet dezelfde vraag gesteld? Doet het er soms toe wat je afkomst is als het gaat om een beoordeling van historische gebeurtenissen? Wat nu als een autochtone Nederlandse politicus de Armeense genocide zou ontkennen? Wordt hij dan óók van de kieslijst geschrapt?
Meten met twee maten, de vrijheid van meningsuiting selectief toepassen: het zijn zaken waardoor ik spontaan mijn fez op wil zetten en onder het luid slaken van Turkse oorlogskreten een stevig kromzwaard wil trekken. Om ten strijde te trekken tegen hypocrisie en ongelijke behandeling. Daar ben ik namelijk een vrije, vrijzinnige, zelfstandig denkende sociaal-liberaal voor.
En gelukkig denkt mijn partij D66 er net zo over."
[ Bron ]
Dat is natuurlijk ook maar ten dele waar. Je kunt als politieke partij wel degelijk bepaalde kiezersgroepen aanboren, door in te spelen op hun sentimenten. Bijvoorbeeld door dingen te zeggen die bij kiezers meewegen in hun keuzes. Zo begon Bos daags voor de verkiezingen ineens uitgebreid zijn waardering te uiten over ouderen. Dat doet -ie echt niet om meer stemmen van 18-jarigen te trekken. Rutte begon ineens fel uit te halen naar de SP die in zijn ogen asociaal was en riep armere mensen concreet op om op de VVD te stemmen. Het CDA heeft duidelijk ingespeeld op huizenbezitters (HRA) en ouderen (fiscalisering AOW), terwijl de VVD in de laatste verkiezingsdagen nog op de onderbuik inspeelde, met tv-spotjes over gelukszoekers.quote:Op maandag 27 november 2006 16:38 schreef Tirion het volgende:
Een partij kiest haar programma, niet haar kiezers.![]()
Het zijn net mensen he?quote:Op maandag 27 november 2006 16:50 schreef pberends het volgende:
Wel mooi overigens om te zien dat Turken erg geëmancipeerd zijn. Ze zijn nu opeens voor het homohuwelijk, euthanasie en abortus.
Ach, hiervoor stemdem ze op de PvdA, dus erg conservatief stemde deze groep uberhaupt al niet.quote:Op maandag 27 november 2006 16:50 schreef pberends het volgende:
Wel mooi overigens om te zien dat Turken erg geëmancipeerd zijn. Ze zijn nu opeens voor het homohuwelijk, euthanasie en abortus.
Er wonen nog altijd 10x zoveel meer turken in Nederland. Waar heeft de rest dan op gestemd?quote:Op maandag 27 november 2006 16:18 schreef more het volgende:
Turkse organisaties hadden Turkse kiezers opgeroepen niet op de PvdA of het CDA te stemmen, maar op Kaya vanwege de Armeense genocide-kwestie. Kaya kreeg bijna 35.000 voorkeurstemmen.
d66 T66 heeft nu officieel alle geloofwaardigheid verloren.
eenSCH!!quote:Op maandag 27 november 2006 17:09 schreef SCH het volgende:
Wat een domme imbeciele, racistische TT
Wie is die onbenul die dat soort teksten schrijft???
Ga je schamen man.
quote:Fatma Koser Kaya: ik wil de kiezers danken
Van onze verslaggever Raoul du Pré
DEN HAAG - Met 34564 voorkeurstemmen verdringt Fatma Koser Kaya haar collega Bert Bakker uit de fractie van D66 in de nieuwe Tweede Kamer. Dat bleek maandag bij de vaststelling van de officiële verkiezingsuitslag door het Centraal Stembureau in Den Haag.
ARTIKEL
Die stemmen heeft zij grotendeels te danken aan de ‘Armeense kwestie’ waar PvdA en CDA in de verkiezingscampagne mee worstelden. Beide partijen verwijderden kandidaten van Turkse afkomst van hun lijst omdat zij weigerden te erkennen dat Turkije in 1915 ‘genocide’ heeft gepleegd op de Turkse bevolking.
De belangenorganisatie Turks Forum riep alle 164 duizend kiesgerechtigde Turken daarna op om uit protest te stemmen op D66'er Koser Kaya, die ook van Turkse afkomst is maar geen oordeel velt over de gebeurtenissen uit begin vorige eeuw.
De actie is geslaagd. U bent plots erg populair onder de Turkse kiezers.
‘Wat ik niet begrijp is dat deze groep mensen nu weer in een hokje wordt geplaatst. Het zijn gewoon kiezers zoals iedereen. Ik ben er erg blij mee. Ik heb de afgelopen tweeënhalf jaar in de Kamer keihard gewerkt. Ik heb gestreden voor de emancipatie en onafhankelijkheid van vrouwen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt. En ik heb tegen de inburgeringswet van minister Verdonk gestemd.’
Toch mag u CDA en PvdA wel dankbaar zijn. Zonder hun worsteling met de Armeense kwestie was u dit waarschijnlijk niet overkomen.
‘Zonder deze voorkeurstemmen had D66 maar twee zetels gehad in plaats van drie. Daarvoor wil ik de kiezers inderdaad danken.’
Hoe was ook alweer uw standpunt in de Armeense kwestie?
‘Mijn standpunt is dat er daar in 1915 heel veel mensen zijn doodgegaan. Verder moeten de historici daarover discussiëren. Laat hen het maar uitzoeken.’
Vindt u het jammer voor Bert Bakker?
‘Het is heel erg jammer voor hem. Ik zal hem bijzonder missen. Bert heeft mij ooit gevonden voor D66 en mij de afgelopen jaren begeleid in de fractie. Ik had graag nog jaren met hem willen werken.’
Wat is er niet normaal gebeurt dan? De FNV roept mensen mensen op om links te stemmen en de turken roepen op om D66 te stemmen. Ik ruik dat luchtje van jou niet.quote:Op maandag 27 november 2006 16:20 schreef more het volgende:
[..]
Als dat op een normale manier was gebeurd niet, maar nu zit er een luchtje aan.
nee hoor zonder de turken hebben ze namelijk 2 zetelsquote:Op maandag 27 november 2006 17:58 schreef Schepseltje het volgende:
achja d66 heeft zijn ondergang nog een verkiezing kunnen uitstellen door zich flink in te likken bij de turken, maar volgende verkiezing stemmen die weer gewoon pvda en is hetD66
Dat hebben ze dan ook niet gedaan.quote:Op maandag 27 november 2006 16:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Je verliest je geloofwaardigheid door je "idealen" te verkopen voor stemmen, in dit geval de Armeense "kwestie".
Misschien hebben die Turken allemaal op D66 gestemd omdat zij voor de gekozen burgemeester zijn. Of misschien waarderen zij het dat D66 er toch maar fijn voor heeft gezorgd dat homo's nu ook kunnen trouwen.quote:Op maandag 27 november 2006 19:04 schreef Kadesh het volgende:
D66 stemmen, omdat die geen stelling namen over de Armeense genocide/kwestie, man dan ben je pas triest.![]()
Het redelijke alternatief (genocideontkenning redelijk?quote:Op maandag 27 november 2006 19:12 schreef Rechtsliberaal het volgende:
Misschien hebben die Turken allemaal op D66 gestemd omdat zij voor de gekozen burgemeester zijn. Of misschien waarderen zij het dat D66 er toch maar fijn voor heeft gezorgd dat homo's nu ook kunnen trouwen.
![]()
Goed gevonden, maar die Armenocide ontkennen zij juist.quote:Op maandag 27 november 2006 19:27 schreef PJORourke het volgende:
Armenocide 66
http://www.kiesraad.nl/nieuwsberichten/gekozen_kandidatenquote:Op maandag 27 november 2006 19:29 schreef Dos37 het volgende:
waar kun je die voorkeurs stemmen zien
Sommige mensen hebben niet de drang overal binnen 10 seconden een mening over te geven. Als dat niet bij je past is dat jammer, maar geen reden voor die mensen om te veranderen.quote:Op maandag 27 november 2006 19:30 schreef Rechtsliberaal het volgende:
Goed gevonden, maar die Armenocide ontkennen zij juist.
Ik schaam mij er niet voor. D66 is een respectabele partij, die al veel heeft bereikt, met heldere, liberale standpunten en Bert Bakker is een capabele man, die volgens mij zeer goed mijn idealen zou kunnen vertegenwoordigen in de Tweede Kamer. Ik durf best toe te geven dat ik op hem gestemd heb.quote:Op maandag 27 november 2006 19:11 schreef Kadesh het volgende:
Wel stoer dat je dat zo toe durft te gevn, al is het redelijk annoniem op internet.![]()
who cares?quote:Op maandag 27 november 2006 19:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://www.kiesraad.nl/nieuwsberichten/gekozen_kandidaten
Waarom is Geert niet vet gedrukt door die honden?
Binnen 10 seconden? Geen enkele serieuze historicus die de materie kent zal de Armeense genocide ontkennen. Die hebben wel meer dan 10 seconden erover gedacht.quote:Op maandag 27 november 2006 19:36 schreef Tirion het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben niet de drang overal binnen 10 seconden een mening over te geven. Als dat niet bij je past is dat jammer, maar geen reden voor die mensen om te veranderen.![]()
toch je heb je er een hoopquote:Op maandag 27 november 2006 19:41 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Binnen 10 seconden? Geen enkele serieuze historicus die de materie kent zal de Armeense genocide ontkennen. Die hebben wel meer dan 10 seconden erover gedacht.
Ja, vooral bij D66.quote:
hebben ze veel serieuze historici bij d66 dan?quote:
Nee, wel windvanen die binnen 10 seconden van mening kunnen veranderen. Zoals Pechtold, die binnen tien seconden begreep dat hij met een vaag standpunt over de Armeense genocide een zetel kon winnen.quote:Op maandag 27 november 2006 19:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
hebben ze veel serieuze historici bij d66 dan?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |