abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43926206
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat wordt er weer een hoop onzin verkocht. Bijna alles inclusief de kleren die we aan hebben wordt van olie gemaakt. Je hebt helemaal gelijk jogy.
Toch knap dat ze tegenwoordig katoen ook al van olie kunnen maken . Maar dan nog zonder die geodkope fossielle brandstoffen zou het katoen niet zo goedkoop zijn, en we de kleren niet zo goedkoop vanuit thailand kunnen laten verschepen hier naar toe.
  maandag 27 november 2006 @ 12:57:34 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43926254
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:54 schreef Chr0nicle het volgende:
Het blijft gewoon een feit dat veel kinderen daar bij geboorte al terrorist/afperser/maffia noem maar op in opleiding zijn, leuke kinderen of niet, ze worden zo door de maatschappij, zielig voor die kinderen ja, maar deste zieliger voor de buitenstaander die er allemaal niks mee te maken heeft maar wel opgeblazen wordt door zo een idioot.

Ik vraag me overigens wel af of die landen niet nog gevaarlijker worden als de olie eenmaal op is, dan hebben ze geen inkomsten meer en krijgen ze het misschien wel helemaal in de bol
Een kameel werk wat minder goed dan een tank.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 27 november 2006 @ 12:58:27 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43926278
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch knap dat ze tegenwoordig katoen ook al van olie kunnen maken . Maar dan nog zonder die geodkope fossielle brandstoffen zou het katoen niet zo goedkoop zijn, en we de kleren niet zo goedkoop vanuit thailand kunnen laten verschepen hier naar toe.
En de meeste kleren worden van nylon gemaakt en niet van katoen. Dat verkopen ze hooguit nog in een derde wereld winkel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43926325
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:54 schreef Chr0nicle het volgende:
Het blijft gewoon een feit dat veel kinderen daar bij geboorte al terrorist/afperser/maffia noem maar op in opleiding zijn,
Toch frappant dan om te moeten constateren de velen die de afgelopen jaren aanslagen in europa gepleegd hebben heel normaal waren en pas de laatste 2 jaar van hun leven geradicaliseerd waren. Dat dat dan komt door personen die alleen maar zich negatief over bevolkingsgroepen uitlaten dat gaat je natuurlijk een stap te ver.
pi_43926410
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch frappant dan om te moeten constateren de velen die de afgelopen jaren aanslagen in europa gepleegd hebben heel normaal waren en pas de laatste 2 jaar van hun leven geradicaliseerd waren. Dat dat dan komt door personen die alleen maar zich negatief over bevolkingsgroepen uitlaten dat gaat je natuurlijk een stap te ver.
Ja hoor hijs fijn
Zo is alles natuurlijk wel te verantwoorden.
"Ze zeggen dat ik een terrorist ben!! Ik blaas je op hoor!! "
  maandag 27 november 2006 @ 13:04:15 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43926424
Ah, we hebben weer een meevaller van enkele tientallen tot honderden miljarden gehad, lees ik?

Och, voor 250 miljard, de prijs van de oorlog in Irak zo'n beetje, zetten we dwars door europa 29 vrijheidsbeelden neer met een ware NOD 'Obelisk of Ligth', oftewel, een flinke laser.

Vast wel met een JSF 'maar dan krijgen we meer techniek'-argument goed te verdedigen.
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:09 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Waarom niet is eeder de vraag, niet alleen iran is de dreiging, er is altijd kans op een gek met een bom raket, en als het dan eenmaal gebeurt is wordt er gezegd shit hadden we het toch maar gedaan...

Met preventie is gewoon niks mis.
Met preventie is van alles mis. Een niet te vergeten argument zijn de achterlijk hoge financien die dit met zich mee gaat brengen. Daarnaast, biedt het helemaal geen extra veiligheid, want als het niet via de lucht kan, dan gaat het wel via het asfalt, no problem.

Een ware drogreden, of valse voorstelling van zaken is natuurlijk helemaal de zin van 'als we dit niet doen, wil je het andere extreme'. Het zogenaamde; 'je bent van het weg met ons kamp'-argument.

Een non-argument natuurlijk, wat zelfs nu nog echter wel effectief blijkt te zijn. Voor die situatie's is er al een heel eenvoudig, op hetzelfde niveau en daarmee even debiel tegenargument te bedenken, namelijk deze:

Een raketafweerschild was technisch allang mogelijk, heeft u daarmee in die tussentijd ons al die jaren openlijk kwetsbaar gelaten, en bent ú eigenlijk diegene die onpatriotisch is?

[ Bericht 37% gewijzigd door Yildiz op 27-11-2006 13:21:15 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 27 november 2006 @ 13:16:56 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43926745
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:03 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Ja hoor hijs fijn
Zo is alles natuurlijk wel te verantwoorden.
"Ze zeggen dat ik een terrorist ben!! Ik blaas je op hoor!! "
Ik ben benieuwd hoe gezapig je bent als je in zo'n land woont waar de bommen van het 'vrije westen' je om de oren vliegen in 'de strijd tegen het terorrisme' en daardoor bijvoorbeeld je halve familie in stukjes over een gebied van 30 meter wordt verspreidt. Elk mens heeft zijn grens en ik kan me voorstellen dat je best pissig bent op de mensen die vanaf een bootje ver van de kust een kruisraket op je dorp hebben geschoten omdat daar misschien een kopstukje van één of andere schimmige terreurcel aanwezig zou kunnen zijn.

Als ik mijn familie zo aan hun eind zie komen dan trek ik wel een bommenvest aan en ren ik wel een groepje 'brengers van democratie' in om ze naar de eeuwige jachtvelden te sturen. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43926786
Waarom miljarden investeren terwijl een simpele bom in een koffer veel effectiever en goedkoper is.
Of een zeecontainer met een atoombom in Rotterdam o.i.d.

Maar met dat soort scenario's wordt minder verdient door de wapenindustrie.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 27 november 2006 @ 13:20:49 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43926832
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:18 schreef longinus het volgende:
Waarom miljarden investeren terwijl een simpele bom in een koffer veel effectiever en goedkoper is.
Of een zeecontainer met een atoombom in Rotterdam o.i.d.

Maar met dat soort scenario's wordt minder verdient door de wapenindustrie.
Minder werkelozen, met dank aan de politiek
  maandag 27 november 2006 @ 13:21:21 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43926848
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:18 schreef longinus het volgende:
Technologisch is een raket met een Atoomkop makkelijker te maken dan een kofferkernwapen.
Bovendien doen raketten het zo goed in je militaire parades.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43926850
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe gezapig je bent als je in zo'n land woont waar de bommen van het 'vrije westen' je om de oren vliegen in 'de strijd tegen het terorrisme' en daardoor bijvoorbeeld je halve familie in stukjes over een gebied van 30 meter wordt verspreidt. Elk mens heeft zijn grens en ik kan me voorstellen dat je best pissig bent op de mensen die vanaf een bootje ver van de kust een kruisraket op je dorp hebben geschoten omdat daar misschien een kopstukje van één of andere schimmige terreurcel aanwezig zou kunnen zijn.

Als ik mijn familie zo aan hun eind zie komen dan trek ik wel een bommenvest aan en ren ik wel een groepje 'brengers van democratie' in om ze naar de eeuwige jachtvelden te sturen. .
We moeten wel niet vergeten dat die families niet waren gestorven als het allemaal niet nodig was geweest... In oorlog vallen nou eenmaal burger slachtoffers, tuurlijk zou ik het ook verschrikkelijk vinden als het mijn familie was.

Maarja misschien heb ik er ook wel een hele kille kijk op. je hoort zoveel over oorlog, al die hongerige afrikanen op tv enzo, je zou er bijna aan wennen
  maandag 27 november 2006 @ 13:23:21 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43926894
quote:

[..]

In Irak zitten derhalve geen terrorsiten maar verzetsstrijders tegen bezetters.
  maandag 27 november 2006 @ 13:23:52 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43926912
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Technologisch is een raket met een Atoomkop makkelijker te maken dan een kofferkernwapen.
Praktisch is er makkelijker aan aan atoombomkoffer te komen dan een complete raket. Alleen al omdat de eerste makkelijker te vervoeren is. Noord-Korea, of onze eigen, door Nederland opgespoorde, en door de CIA vrijgelaatte Abdul Quadeer Khan wil vast wel voor de 5e keer de benodigde kennis leveren.

Een terrorist hoeft helemaal niet te weten hoe dat ding werkt, hij is gewoon een consument. Alleen wat minder legaal.

Een wat lager-technologisch voorbeeld; een terrorist bouwt ook niet zijn eigen kalashnikov, maar koopt hem. Een zin op de cover van deze film heeft dan ook een flinke kern van waarheid, 'where there's a will, there's a weapon'. Het is alleen de vraag of een wapenhandelaar dit wel wíl verhandelen.
  maandag 27 november 2006 @ 13:24:40 #65
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43926933
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Irak zitten derhalve geen terrorsiten maar verzetsstrijders tegen bezetters.
Ook, ja.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 27 november 2006 @ 13:32:35 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43927145
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:21 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

We moeten wel niet vergeten dat die families niet waren gestorven als het allemaal niet nodig was geweest... In oorlog vallen nou eenmaal burger slachtoffers, tuurlijk zou ik het ook verschrikkelijk vinden als het mijn familie was.
Probeer er maar eens achter te komen wie het begonnen is hè? . Feit is gewoon dat de enige manier om over zo'n globaal trauma heen te komen iedereen de komende 10 jaar aan de prozac moet of een andere chill-pill voor de mentaliteit zodanig is veranderd dat iedereen met hun handjes van elkaar afblijft. En de gemiddelde burger heeft niks te maken met de smerige politieke spelletjes die overal worden gespeeld die willen, net als ons, gewoon hun dagelijkse leventje leiden en niet lijden.
quote:
Maarja misschien heb ik er ook wel een hele kille kijk op. je hoort zoveel over oorlog, al die hongerige afrikanen op tv enzo, je zou er bijna aan wennen
Iedereen stompt af, dat is mens eigen. Als je maar genoeg ellende ziet dan wordt het ook normaal.
Vrijheid
pi_43927844
nog meer spanningen met Rusland belooft dat te worden, net alsof we dat goed kunnen gebruiken, bovendien is het erg onnodig
  maandag 27 november 2006 @ 14:11:49 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43928255
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:58 schreef zakjapannertje het volgende:
nog meer spanningen met Rusland belooft dat te worden, net alsof we dat goed kunnen gebruiken, bovendien is het erg onnodig
Ja maar, Noord Korea Mcgyvert zo een atoombom in elkaar hoor.
Vrijheid
  maandag 27 november 2006 @ 14:46:51 #69
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43929315
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja maar, Noord Korea Mcgyvert zo een atoombom in elkaar hoor.
Dat is waar. Maar een ICBM bouwen is wat lastiger gelukkig. Trouwens dat soort dingen komen met 25 keer de snelheid van het geluid naar beneden donderen en houd je niet tegen met een raketschild.
  maandag 27 november 2006 @ 15:25:30 #70
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_43930336
Noord Korea en Iran hebben er geen enkel belang bij om Europa in de as te leggen.

Laat ze dat geld en al die goede zorgen met betrekking tot onze 'veligheid' aanwenden voor diplomatie, een duidelijk onthechting van de Ameikaanse buitenlandse politiek en investeringen in nieuwe energiebronnen, probleem opgelost...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 27 november 2006 @ 15:29:00 #71
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_43930424
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, dat zou toch een ondergeschoven kindje worden in de parade, de sectie 'suitcase nukes'...

Na de ICBM's een kleine stoet van 20 zo gewoon mogelijk ogende, marcherende mensen met een Delsey-koffer.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 27 november 2006 @ 15:30:23 #72
45206 Pietverdriet
pi_43930463
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Praktisch is er makkelijker aan aan atoombomkoffer te komen dan een complete raket. Alleen al omdat de eerste makkelijker te vervoeren is. Noord-Korea, of onze eigen, door Nederland opgespoorde, en door de CIA vrijgelaatte Abdul Quadeer Khan wil vast wel voor de 5e keer de benodigde kennis leveren.
Ah ja, daarom hebben Landen als Noord Korea, Pakistan, India etc etc ook kofferbommen en geen Raketten.
  maandag 27 november 2006 @ 15:34:36 #73
45206 Pietverdriet
pi_43930598
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ja, dat zou toch een ondergeschoven kindje worden in de parade, de sectie 'suitcase nukes'...

Na de ICBM's een kleine stoet van 20 zo gewoon mogelijk ogende, marcherende mensen met een Delsey-koffer.
De russische militairen noemden die kofferbommen overginds (vrij vertaald) Ome Joop (naar stalin) omdat als je die op je rug had, dan werd je niet oud...
  maandag 27 november 2006 @ 16:13:04 #74
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43931762
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:23 schreef Yildiz het volgende:
of onze eigen, door Nederland opgespoorde, en door de CIA vrijgelaatte Abdul Quadeer Khan wil vast wel voor de 5e keer de benodigde kennis leveren
opgeleide & voorzien van alle geheimen
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 27 november 2006 @ 18:30:39 #75
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_43935793
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:25 schreef Chr0nicle het volgende:
En waar haal je vandaan dat het niet goed werkt? bronnen?
Waar haal jij eigenlijk vandaan dat het wel goed werkt? bronnen?

klinkt flauw, maar is serieus bedoeld, bij mijn weten is het tot nu toe bij (meestal mislukte) testen gebleven en heb ik nog niets over een operationeel raketschild gezien of gehoord of gelezen...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_43936299
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:30 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Waar haal jij eigenlijk vandaan dat het wel goed werkt? bronnen?

klinkt flauw, maar is serieus bedoeld, bij mijn weten is het tot nu toe bij (meestal mislukte) testen gebleven en heb ik nog niets over een operationeel raketschild gezien of gehoord of gelezen...
Ik zeg niet dat het werkt, maar wat dit soort dingen betreft werk ik met het principe 'iets is beter dan niets'.
  maandag 27 november 2006 @ 19:15:11 #77
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43937315
Tegen...... met dat geldbedrag kun je ook zoveel andere problemen oplossen die nog niet eens op ons grondgebied hoeven te liggen. En hoeveel garantie heb je dat dit systeem werkt. En bijkomende vraag : geo-politiek is niet te koop. Niet door zo'n non-proven schild. Net alsof de manco's van geo-politieke blunders hiermee afgekocht kunnen worden.
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 19:47:00 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43938595
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

mee eens...
alleen denk ik dat ze betaald worden uit de NAVO-pot, waar alle lidstaten aan mee betalen en betwijfel ik of elke lidstaat er eentje (meerdere) zou krijgen?
ja dat is mijn probleem, dan krijgt Nederland er 0, en Polen Griekenland 400 oid (ligt eraan hoeveel je er kwijt kunt), op zich logisch want daar ligt de grootste dreiging momenteel maar ik wordt er een beetje moe van dat wij als Nederland voor Jan en Alleman de knip open moeten trekken zonder daar feitelijk iets voor terug te krijgen

bovendien wordt het een politieke speelbal ... meer NATO troepen voor ISAF van jouw of de launchers en de veiligheid/werkgelegenheid gaan naar Turkije
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 19:50:15 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43938725
quote:

[..]

zoals al die Kosovaren die de NATO troepen aanvielen met handgranaten toen ze er na 3 maanden bombarderen naar binnenrolden?

of waren dat bosjes bloemen?
  maandag 27 november 2006 @ 20:30:11 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43940465
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoals al die Kosovaren die de NATO troepen aanvielen met handgranaten toen ze er na 3 maanden bombarderen naar binnenrolden?

of waren dat bosjes bloemen?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Dat ligt te ver in het verleden om nog voor me te halen. Echter mocht het zo zijn dat er bommen de verkeerde kant op zijn gegaan en bijvoorbeeld een woonwijk aan gruzelementen is geknald kan ik me voorstellen dat ze niet al te blij waren. Hoe goed de bedoelingen ook waren natuurlijk, je hebt als nabestaande geen reet aan goede bedoelingen als je familieleden hebt zien sterven.
Vrijheid
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 20:50:28 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43941505

zat vol burgers, een reed over een brug vlakbij Pristina net op het moment dat er een bom neerkwam, 34 doden.

de nabestaanden zijn blij dat de oorlog afgelopen is mede dankzij NATO
pi_43941689
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:50 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
zat vol burgers, een reed over een brug vlakbij Pristina net op het moment dat er een bom neerkwam, 34 doden.

De Albanezen waren blij dat ze geholpen werden en accepteerden daarom dat er fouten werden gemaakt, want die worden altijd gemaakt. Ik vraag me alleen af of de Libanezen of Palestijnen zo blij zijn dat ze geholpen worden, of de Irakezen ondertussen of sommige groepen Afghanen. Hun broeders en zusters in de rest van de islamitische wereld zullen vast en zeker ook wel twijfel hebben bij de geboden hulp.
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 21:17:03 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43942941
allicht, ik ben toen ik erwas flink wat Albanezen tegengekomen die niet al te blij waren met de internationale aanwezigheid ... maar het punt dat ik probeer te maken is dat de meerderheid ondanks missers en afzwaaiers wel blij is om van een dergelijke situatie af te zijn.
dit zie je in Kosovo maar ook in Irak en Afghanistan.

probleem is alleen dat die minderheid die niet blij is alleen maar groeit zolang er niets drastisch veranderd aan de situatie waarin ze zaten, in Irak lijkt me dit evident in Afghanistan wat minder omdat daar voor een betere strategie is gekozen en Kosovo is gewoon is een beetje een apart geval, daar zul je meer Serviers dan Albanezen tegenkomen die blij zijn met NATO dat gaan we in de nabije toekomst waarschijnlijk nog is overmoeten doen alleen dan de andere kant op.
  maandag 27 november 2006 @ 22:01:11 #84
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43945256
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:15 schreef Drugshond het volgende:
Tegen...... met dat geldbedrag kun je ook zoveel andere problemen oplossen die nog niet eens op ons grondgebied hoeven te liggen. En hoeveel garantie heb je dat dit systeem werkt. En bijkomende vraag : geo-politiek is niet te koop. Niet door zo'n non-proven schild. Net alsof de manco's van geo-politieke blunders hiermee afgekocht kunnen worden.
Met de wapenwedloop kocht Reagan toch anders mooi het einde der communistische Sovjet-Unie.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 27 november 2006 @ 22:06:27 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43945513
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:50 schreef sp3c het volgende:

Ok, gelukkig maar dan, ik wist het echt niet meer .
Vrijheid
  maandag 27 november 2006 @ 22:11:15 #86
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_43945773
Goed plan ,ding werkt nog geen eens goed.
Maar daar gaan we net als de JSF natuurlijk aan bijdragen qua ontwikkelingskosten zonder dat we weten wat dat ding uiteindelijk gaat kosten qua aanschaf voor ons.
Schuif dus maar weer een blanco cheque richting de USA,komt het er ooit van krijgen we wel versie 1B natuurlijk,die door de USA simpel uit te schakelen is .
(Of door een partij die iets meer biedt dan ons) ,want ja state of the art ga je natuurlijk niet uitventen.
Vroeger was de dreiging van wapens al genoeg ,aangezien je weet dat op het moment jij op de knop drukt ,jou tijd ook gekomen is .
Je kan je niet tegen alles beschermen
Buiten dat alles ,zo mooi is het toch niet meer ,dus laat maar komen die rotzooi.
Klaar?
Ik niet!
  dinsdag 28 november 2006 @ 06:17:26 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43952370
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Met de wapenwedloop kocht Reagan toch anders mooi het einde der communistische Sovjet-Unie.
Kijk eens naar de Reagan-o-nomics van het Amerikaanse begrotingstekort. Dat was ook een sigaar uit eigen doos.
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:12:26 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43952779
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah ja, daarom hebben Landen als Noord Korea, Pakistan, India etc etc ook kofferbommen en geen Raketten.
Een land vergelijken met een terrorist is een beetje eenvoudig. Een land heeft er meer aan om er inderdaad mee te paraderen, en zichtbaar aan de hele wereld laten zien wat het heeft. Een koffer doet het niet zo goed op CNN. Het lijkt mij dat een terrorist daar niet zo erg om geeft.

Daarnaast hebben we gezien dat onze Abdul Q. Khan niet schuwt om kernbominformatie door te spelen, naast hem zullen er ongetwijfeld vele anderen zijn. Kennis hoef je niet te hebben, dat kun je ook kopen.
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:13 schreef Napalm het volgende:

[..]

opgeleide & voorzien van alle geheimen
Jep, en ook opgepakt, totdat het ''dossier kwijtraakte''. De voorzitter van de rechtbank van de Amsterdam indertijd, en Ruud Lubbers beweren dat het de CIA was die hun dat oplegde. De US ontkent uiteraard alles. Het is maar net wie je gelooft...

Gelukkig liet Abdul Q. Khan ons in een toespraak weten het beste voor te hebben met Nederland.
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:47 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het werkt, maar wat dit soort dingen betreft werk ik met het principe 'iets is beter dan niets'.
Ja, zo kreeg DARPA ook weer miljarden voor de Patriot raketten. Die 30 jaar na de geboorte eindelijk een prehistorisch SCUD uit de lucht kunnen knallen. Met geluk. Ondertussen is een SCUD ook weer hopeloos ouderwets.

Maargoed, Japan draait op automatisering, US draait op DARPA, ofwel, oorlog.
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:11 schreef Foo_niks het volgende:
Goed plan ,ding werkt nog geen eens goed.
Maar daar gaan we net als de JSF natuurlijk aan bijdragen qua ontwikkelingskosten zonder dat we weten wat dat ding uiteindelijk gaat kosten qua aanschaf voor ons.
Schuif dus maar weer een blanco cheque richting de USA,komt het er ooit van krijgen we wel versie 1B natuurlijk,die door de USA simpel uit te schakelen is .
(Of door een partij die iets meer biedt dan ons) ,want ja state of the art ga je natuurlijk niet uitventen.
Vroeger was de dreiging van wapens al genoeg ,aangezien je weet dat op het moment jij op de knop drukt ,jou tijd ook gekomen is .
Je kan je niet tegen alles beschermen
Buiten dat alles ,zo mooi is het toch niet meer ,dus laat maar komen die rotzooi.
Zo is onze GPS-variant, het Galileo systeem, nu ook, onder druk van Paul Wolfowitz, uit te schakelen door een knop in de US om te zetten. Want terroristen mochten er eens gebruik van maken.
Even afgezien van de ramp die je krijgt als je in 1 keer het Galileo en het GPS systeem uitzet. Jezus, dan kunnen we beter nu alvast op het Chinese systeem overschakelen.

Het hele Galileo was juist opgezet om wat onafhankelijker te worden van GPS, mocht de US dát uitschakelen.
Het mocht helaas niet zo zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door Yildiz op 28-11-2006 08:35:54 ]
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:17:16 #89
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_43953496
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:12 schreef Yildiz het volgende:

Zo is onze GPS-variant, het Galileo systeem, nu ook, onder druk van Paul Wolfowitz, uit te schakelen door een knop in de US om te zetten. Want terroristen mochten er eens gebruik van maken.
Even afgezien van de ramp die je krijgt als je in 1 keer het Galileo en het GPS systeem uitzet. Jezus, dan kunnen we beter nu alvast op het Chinese systeem overschakelen.

Het hele Galileo was juist opgezet om wat onafhankelijker te worden van GPS, mocht de US dát uitschakelen.
Het mocht helaas niet zo zijn.
Het is ff offtopic, maar is dat toch gebeurt?
*kutkutkut* heb je misschien ff een bron of nieuwsartikel daarvan? ik heb dat helemaal gemist...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 09:30:16 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43953718
ja daar wil ik ook wel een bron van zien
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:36:07 #91
45206 Pietverdriet
pi_43953819
quote:

[..]

Een land vergelijken met een terrorist is een beetje eenvoudig. Een land heeft er meer aan om er inderdaad mee te paraderen, en zichtbaar aan de hele wereld laten zien wat het heeft. Een koffer doet het niet zo goed op CNN. Het lijkt mij dat een terrorist daar niet zo erg om geeft.
Sure een terrorist zet ff een kofferbom in elkaar, een technisch hoogstandje waar je een universiteit vol kernfysici en een complete industrie voor nodig hebt ..
pi_43953865
Achja, iedereen het is debacle JSF straks toch wel weer vergeten, dus er moet een nieuw onnodig prestige projectje komen he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:40:39 #93
45206 Pietverdriet
pi_43953907
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:38 schreef Jarno het volgende:
Achja, iedereen het is debacle JSF straks toch wel weer vergeten, dus er moet een nieuw onnodig prestige projectje komen he.
Je hebt gelijk..
We moeten meer geld in onderwijs investeren.
(Kalf, put)
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:48:05 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43954039
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure een terrorist zet ff een kofferbom in elkaar, een technisch hoogstandje waar je een universiteit vol kernfysici en een complete industrie voor nodig hebt ..
Ik zeg juist dat hij dat koopt, met nadruk zelfs.
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:58:17 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43954245
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:17 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Het is ff offtopic, maar is dat toch gebeurt?
*kutkutkut* heb je misschien ff een bron of nieuwsartikel daarvan? ik heb dat helemaal gemist...
Voor zover ik weet, ja.
GPS heeft een bepaalde bandbreedte, Galileo wou daarbuiten zitten zodat, mocht men het GPS systeem gaan storen (daar heeft de US de tools voor), dat Galileo dan overeind zou blijven.

Al lees ik dan ook weer, omdát Galileo volgens Paul in GPS zou gaan zitten, dat dat elkaar zou gaan storen...

Paul Wolfowitz wou echter dat Galileo in dezelfde bandbreedte ging zitten, zodat als men het GPS-systeem ging storen, het Galileo systeem even snel de lucht uit gaat. Dus ergens lijkt me dat ik dat artikel in de KIJK jaren geleden een beetje misheb, of het is iets anders.

De visualisatie van mijn hand 'Galileo met 1 knop uit te zetten' is daarmee niet helemaal juist, maar het bovenstaande verhaal in een halve zin uitleggen is ook zo lastig.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, misschien zit ik er ook naast, want of men bijvoorbeeld extra stoorzenders gebruikt of gewoon per gebied selectief wel of geen GPS ondersteuning kan geven (zoals in Afghanistan) is mij ook behoorlijk onduidelijk.

Een bron via Google;
2002 (het begin)

En, fuck, een actuelere bron kan ik niet vinden...
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:02:53 #96
45206 Pietverdriet
pi_43954339
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat hij dat koopt, met nadruk zelfs.
Stom van me zeg, helemaal niet meegekregen dat de aldi ze deze week in de aanbieding heeft...
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:04:25 #97
45206 Pietverdriet
pi_43954378
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, ja.
GPS heeft een bepaalde bandbreedte, Galileo wou daarbuiten zitten zodat, mocht men het GPS systeem gaan storen (daar heeft de US de tools voor), dat Galileo dan overeind zou blijven.

Al lees ik dan ook weer, omdát Galileo volgens Paul in GPS zou gaan zitten, dat dat elkaar zou gaan storen...

Paul Wolfowitz wou echter dat Galileo in dezelfde bandbreedte ging zitten, zodat als men het GPS-systeem ging storen, het Galileo systeem even snel de lucht uit gaat. Dus ergens lijkt me dat ik dat artikel in de KIJK jaren geleden een beetje misheb, of het is iets anders.

De visualisatie van mijn hand 'Galileo met 1 knop uit te zetten' is daarmee niet helemaal juist, maar het bovenstaande verhaal in een halve zin uitleggen is ook zo lastig.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, misschien zit ik er ook naast, want of men bijvoorbeeld extra stoorzenders gebruikt of gewoon per gebied selectief wel of geen GPS ondersteuning kan geven (zoals in Afghanistan) is mij ook behoorlijk onduidelijk.

Een bron via Google;
2002 (het begin)

En, fuck, een actuelere bron kan ik niet vinden...
Je hebt het dus bij elkaar lopen te bedenken?
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:04:55 #98
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43954388
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt het dus bij elkaar lopen te bedenken?
Nee, ik heb het gelezen. Daar heb ik geen internetlink van. Maar dat wat ik gelezen heb in de KIJK, strookt dan weer niet met Wired, wat ik dus aangeef. Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben, dat geef ik zelfs voortijdig aan.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stom van me zeg, helemaal niet meegekregen dat de aldi ze deze week in de aanbieding heeft...
Man, zelfs in Nederland kun je een granaatwerper kopen, of een flink machinegeweer. Veelal afkomstig uit Joegaslavie. Dat al die vele verloren kernbomkoffers niet verkocht worden, maar door een verzamelaar ergens beschermd worden is ook wel naïef.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:08:35 #99
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43954465
quote:
Welke ramp?

Heb jij last gehad van de beperkingen in het GPS systeem bij aanvang van de Irak oorlog?
pi_43954491
Net Als Amerika zeker... zo'n raketschild die voor 80% (of iets in die richting) niet eens werkt. Blijkt dat hij maar een enkele raket wist uit te schakelen. En daar miljarden euro's van de burgers inpompen. Nee ik hoef zo'n raketschild niet te zien eigenlijk voor Europa.

Overigens Noord-Korea of Iran valt liever Amerika aan dan Europa. Amerika word gezien als de hoofd-agressor. Dus...
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:10:49 #101
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43954505
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

Welke ramp?

Heb jij last gehad van de beperkingen in het GPS systeem bij aanvang van de Irak oorlog?
Het is niet lastig om te bedenken wat voor problemen het transport ter land, zee en lucht gaat krijgen als er geen navigatie meer is.
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 10:11:24 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43954517
ik krijg het gevoel dat al die verloren kernbomkoffers een beetje een hoax zijn.

of anders gezegd, ik heb hier nog nooit een woord van geloofd ... zijn geen umd stickjes met gevoelige intel oid die je zomaar bij de taxi op de stoel laat liggen. als er echt zoveel van die dingen kwijt waren dan was er allang 1 ontploft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')